Elrepült az idő, ma tíz éve, hogy meghalt Barry Sheene. A gyorsasági motorversenyzés nagy forradalmára, 1976 és 1977 világbajnoka volt az utolsó brit, aki a királykategóriában futamgyőzelmet szerzett.
Sheene alaposan felforgatta a Grand Prix íratlan szabályait. Sokan úgy tartják, nem is az olasz Agostini, hanem ő volt motorversenyzés első sztárkaraktere. Noha a ranglétrát becsületesen végigjárta, úgy tartotta, egy motorversenyző nem csak akkor hiteles, ha olajos a keze. Ha tehette, mindig a névre szóló rendszámú Rolls-Royce-al utazott a versenyekre, a szállodákban pedig ragaszkodott a hetes számú szobákhoz. Nők terén is magasra tette a lécet, a népszerű glamour modellt, Stephanie McLean-t vette később feleségül.
Sokan a harsány színkombinációk megjelenését is Sheene számlájára jegyzik. Ízig-vérig motoros családból származott, apja után nővére, Maggie is bolondult a kétkerekűekért olyannyira, hogy feleségül ment Paul Smarthoz.
Sheene nevéhez számos, vicces történet köthető. Bukott egy futamon és az örök elnyomásban szenvedő csapattársa és barátja, jelenleg szakkommentátor Steve Parrish előtt megnyílt az út, hogy versenyt nyerjen. Parrish nem tudott élni a lehetőséggel, szintén elesett. Sheene a verseny után odaballagott és megjegyezte: állandóan a nyavalygását hallgatja, hogy miatta nem tud győzni. A végén hozzátette, több ilyen lehetősége nem lesz az életben. Mindketten jót nevettek, de Parrish valóban nem nyert egyetlen futamot sem karrierje során. A másik hasonlóan közismert sztori, amikor Daytona-i bukását követően, amelyben majdnem elveszítette lábát, megjegyezte, ha versenyló lenne, biztos lelőtték volna.
Sheene versenyzői pályafutása után, a nyolcvanas évek végén családjával Ausztráliába emigrált, bízva abban, hogy a melegebb levegő és az ottani klíma elviselhetővé teszi, akkorra már állandósult végtag-fájdalmait. A népszerű Gold Coast-on telepedtek le, és egészen idilli életet éltek 2002 júliusáig, amikor daganatot diagnosztizáltak az egykori szupersztárnál.
Nem vetette alá magát a szükséges kezeléseknek, hagyományos gyógymódokat alkalmazott. 2003. március 10-én teste sajnos feladta a küzdelmet. Személyében a motorsport történelmének egyik legérdekesebb alakját veszítettük el. A sors fintora, hogy mindössze tíz évvel élte túl kebelbarátját, az ugyancsak lázadó Forma 1-es versenyzőt, James Huntot.