A BMW megszívat, de megszokod

A bukócső és a kartervédő leszerelése zsibbasztó művelet, mert néhány csavar a tank alatt van

 

Ha jól számolom, már nyolc éve okom lett volna írni az emberről, aki miatt mégsem utáltam meg a motorozással járó állandó szerelést és szereltetést, a megbízhatatlanságot és a váratlan kiadásokat. Minden egyes, saját kézzel végzett bütykölés alkalmával rájövök, hiába imádok turkálni mindenféle gépben, maximum lelkes műkedvelő lehetek, egy átszellemülten kókányoló bölcsész.

A megfelelő szerelő keresése költséges időtöltés. Az egyik gyöngyszem egy első teleszkóppárcsere száztízezerért, abból tanultam a legtöbbet. Utána ugyan egyenesen futott az addig kacska VFR-em, de amikor egyszer elengedtem a kormányt, úgy beszitált az eleje, hogy majdnem felmásztam vele a Budavári alagút mozaikfalának.

Hála az égnek, mindez már a múlt. Megvan az ember, akit Papp Tibivel felváltva emlegetünk az imádott vackainkról szóló posztokban. Ő Attila, a szigetszentmiklósi motorszerelő, régebbi ügyfelei szemében intézmény. Amikor a történelem előtti időkben felfedeztem a nevét az index fórumában, még a sokat látott VFR750F RC36-ot hajtottam – már akkor minden harmadik hozzászólásban rá hivatkoztak a Honda V4 áldozatai. Ismertem néhány arcot, aki nem csak elviseli, ha mesternek nevezik, de titokban tán még magát is így szólítja néha. Attila ki nem állhatja a magasztalást.

Akinek még a kerítése is VFR-rel van kirakva


Láthatóan zavarja, ha misztifikálják a személyét, pedig az ő emberi és szakmai értékét nem csak a szörnyű beképzelt és/vagy kontár, illetve drágán, de lassan dolgozó magyar motorszerelői tömegek létezése emeli. Amikor a szakik többsége torkát köszörülve bejelenti, le kell venni a hengerfejet, ő ezt az okok és következmények pontos leírásával teszi. Nem ágyaz meg a gigantikus munkadíjnak, még mielőtt az első olajfolt megjelenne a kezén.

Attila egyszerűen csak érdeklődő, türelmes és nagyon tanulékony szakember, akitől nem távozhat úgy motor, hogy ne nézne át rajta mindent, ami a biztos működéshez szükséges. Ezt a feleségével raktuk össze a kertben üldögélve, amikor legutóbb ellátogattam hozzájuk egy szokásos BMW-nagyszervizre.

Még a műtőasztalon is elpusztíthatatlannak tűnik


Nem ez volt az első, és biztosan nem is az utolsó délután, amit náluk töltöttem. Szerintem a motoros életmód attól teljes, hogy az ember megismerkedik néhány valódi guruval, akiktől tanulhat, vagy ha éppen nem, hát szívesen téblábol a társaságukban, mert biztosan mesélnek majd egy érdekes történetet a praxisokból.

Néhány tucat délutánnal ezelőtt, amikor a VFR-t már tökéletesen ismertük, és eleget csóváltuk a fejünket az évtizedes gányolások nyomait látva, eldöntöttem, nincs értelme tovább költeni a motorra. Bár a fogaskerekes vezérléshajtású VFR a világ egyik legjobb típusa, az igényeim négy vele töltött év alatt megváltoztak, ezért szükségem volt egy tisztább előéletű, többféle útfajtán is használható motorra. Az sem baj, ha gyengébb. Harminchoz közeledve az ember tökéleteshez és tökéletlenhez való viszonya fokozatosan változni kezd, az utóbbi javára. Így jutottam el a Hondánál ezerszer bizonytalanabb GS-hez.

A váltással kapcsolatos legfontosabb hiba az volt, hogy egy időre magam mögött hagytam Attilát. Úgy gondoltam, aki sebészként nyúl a japán gépekhez, tejesrekeszekben érkező CX500-akat állít talpra napok alatt, Ducati 748-akat generáloz zsinórban, még nem biztos, hogy a legmegfelelőbb ember egy BMW GS karbantartásához. Én marha.

Pedig a másfél évnyi kitérő előtt Attilához irányítottam mindenféle ismerősömet, majd ők is az ő ismerőseiket, hogy aztán hallgathassam a történetet a szerelőről, akivel kapcsolatban az egyetlen kérdés, hogy ezzel az intelligenciával és affinitással miért nem lett inkább mérnök.

A GS váltószéthullásakor éltük át eddigi barátságunk legemlékezetesebb időszakát. Órákat telefonáltunk az internet előtt ülve. Kerestük az őrjítő olajszivárgás okát, melyet végül a brüsszeli egyetemi évnyitóm előtt négy nappal sikerült orvosolni. Máig ég az arcomról a bőr az advrider.com-ról összeharácsolt félinformációk és álmegoldások miatt, amelyekkel éjt nappallá téve bombáztam őt. Mivel transzcendentális lebegés történetet már megírtam egy másik oldalra, most csak annyit jegyeznék meg, hogy a motor a helyes diagnózis és javítás óta tökéletesen működik. Aki ismeri a Typ 259-es BMW-kben lévő ötfokozatú Getrag váltót, tudja mekkora dolog ez, aki nem, annak ajánlom masszírozza egy kicsit a google-t.

Biztos ami biztos, nem csak a motorban, de a váltóban és a szöghajtásban is lecseréltük az olajat


A fentiekhez képest már csak tiszteletlátogatás volt, amikor néhány héttel ezelőtt bejelentkeztem Attilához kötelező szervizre. Szokás szerint a húszezrenként esedékes, a tízezresnél sokkal több feladatból álló karbantartást választottam. Az anyagköltsége alig magasabb, viszont az érzés, hogy mindent ellenőriztünk, beállítottunk és ha a könyvben szerepelt cseréltünk, összehasonlíthatatlanul jobb. A márkaszerviz is egy megoldás, de erről több részlet nincs a birtokomban. Amikor visszatértem Attila boldog ügyfelei közé, hónom alatt már ott volt a netről letöltött, pdf-ből kinyomtatott műhelysegédlet. Ebben az összes R1100-as modell atomokra szedését leírták.

Nem vagyok BMW papírdoboz fetisiszta. Tudom, hogy a gyárinak mondott szűrőket sem ők készítik, de ezek olcsóbbak voltak mint az utángyártott


Attila szerint nem bonyolult motor a GS, csak van rajta néhány megoldás, amit a Honda már huszonöt éve sem vállalt volna be. Másokkal kapcsolatban gyanús, hogy az otthoni szerelhetőség nehezítésére születtek. Akár egy iskolai táblát meg lehetne megtölteni a gyári célszerszámokkal. Ezek nélkül sokkal komplikáltabb bizonyos műveletek elvégzése, de szerencsére a szokásos karbantartásoké nem.

A régi GS-en egy sima olajcsere sem öt perc. A bukócső és a kartervédő eltávolítása után a motorblokkon kívül, a váltóból és a szöghajtásból is le kell engedni a olajat. Mióta Stump Bandi megajándékozott a Fester Bt. BMW alkatrész webshop telefonszámával, nálam az olaj- illetve légszűrő is minden alkalommal megy a kukába, hiszen a külvárosi boltban féláron adják a gyári szervizkellékeket. Attila szerint biztosan nem okozna gondot, ha a méregdrága hajtóműolajat az előírások szerint csak húszezrenként engednénk le, de elegendő horrorképet láttam már mindenféle feltrancsírozott váltókról és szétesett szöghajtásokról, hogy megérje az újabb hatezer forintot.

Egy jól felszerelt BMW műhelyben fontos szerepe van a ventilátoroknak. Ezek nélkül sokkal lassabban hűl ki a motor, szelephézagot állítani pedig csak hidegen, befecskendező szinkront viszont csak melegen lehet állítani. A két nyűgös műveletet tízezrenként írják elő a BMW-hez. Mivel a gázbowden három részből áll, Y-alakú, a használattal nyúlik.

Az alapjárati szinkron is elmászhat és többnyire el is mászik. Az állítását meleg motornál lehet elvégezni. Közben fújni kell a hengerekre a levegőt, nehogy túlmelegedjenek. Az alapjáratot a pillangószelep házakon lévő rézcsavarokkal, a közepes fordulati szinkront, a bowdenállító csavarokkal és a szinkronteszter mutatóit figyelve lehet beállítani. Attila játszva állítgat, közben a nyitott műhelyajtón át hatalmasakat szippant az őszi levegőből a motort és a műszer mutatói lassan a megnyugtató párhuzamos alakzatba rendeződnek. 

A szinkronteszter mutatói együtt állnak

 

Amikor ezzel végeztünk, hátra volt még a benzinszűrő cseréje. Ránézésre is orbitális szívás. A zárt, fémházas szűrő közös alaplemezen lakik a benzinszivattyúval, bent a tankban. Ha a szűrő eltömődik, a szivattyú idővel tönkremegy. Biztosan nem a korábbi szervizeknek köszönhető, hogy ezt eddig megúsztam. A kiszerelt szűrő gyártási időpontja 1998-cal kezdődött és a motorban most 66 ezer kilométer van. Kíváncsiságból szétvágtuk a szűrőt, majd rögtön megnyugodtunk. Nem hiába fizettem érte. Nézzék a képeket.

A csere egyetlen nehézsége sem volt valódi nehézség, hiszen a csőcsatlakozásoknál használt roppantós bilincsek helyett azonnal akadt néhány új, japán csavaros fajta Attila fiókjából. Örvendeztünk egy keveset a fiatalosan rugalmas benzincsövek láttán, majd visszacsomagoltuk az egész szerkezetet a helyére, ügyelve arra, hogy a benzinszint-jelző úszója ne akadjon be.

A motor koraestére összeállt, elbúcsúztunk, megbeszéltük a téli fém fékcső felszerelés lehetőségeit, majd kifordultam a szigetszentmiklósi udvarról, hogy még az M0-ás körgyűrűn érjen a naplemente. Úgy tűnik, annyira belefeledkeztem a vezetésbe, hogy nem vettem észre, semmit nem mutat a tíz szegmensből álló benzinszint jelző, és nem világít a két négyzetcentiméter alapterületű sárga lámpa sem.

 

Benzinpumpa fent, alatta a szűrő. Ezt érdemes rendszeresen cserélni. Így talán nem hal meg a drága szivattyú

 

A pótrendelésre egy hétig kellett várnom, mivel Attila elutazott. Néhányszor eljátszottam az otthoni szétszerelés gondolatával, majd ezt elvetettem. Ismét könyékig jártunk már a tankban amikor beláttam, jól tettem, hogy ezt is együtt oldottuk meg. A GS huszonnégy literes tartálya amorf dög. Ha valaki igazán ki akar tolni a szerelőjével, vigye teletankolva a motort a műhelybe. Így biztosan okoz majd pár kellemetlen percet. Az utolsó néhány litert nem könnyű átfejteni a kéznél lévő kannába, ha pedig benne marad, garantált a bosszúság a szerelés közben.

A tank belső felületéről fokozatosan leválik a védőfesték. Ezzel még kezdenünk kell valamit

Mivel acélból van, ennyi idős korára biztosan átrozsdásodott volna, ha nem kezelik valamivel a felületét. Ez a festékszerű anyag tíz év után leválik itt ott a belső felületről, majd ahogy hullámzik odabent a benzin, a vedlés felgyorsul, míg végül már zsebkendőnyi darabok leffegnek odabent. Ezek a darabok szabadkézzel is könnyen leválaszthatók.

Ha elég sokáig vár az ember, egy idő után megakasztják a benzinszint jelző úszóját is. Valószínűleg ez a pillanat következett nálunk a diadalmas szűrőcsere után. Az újabb szét-összeszerelés csak a redundancia miatt volt bosszantó. Közben jól szórakoztunk, kicsit igazítottunk az úszó tövében lévő potméteren, tesztelgettünk, mértünk és mivel nem törtünk el semmit, most már tényleg hibátlanul működik a BMW. A befecskendező szinkronja annyira pontos, hogy még ötezres fordulaton sem a bolhacirkuszt látni visszapillantó tükrökben, a jelzők jeleznek, így most már a tizenhárom éves GS szolid fiatalító kúrájának terveit szövögetem.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr33336206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dextercapo 2011.11.01. 11:43:39

nem a shell uzemanyag marta le a tank belso festeset ?
valami hiperagressziv anyag van bennuk - feloldotta a shell-es uzemanyag kannat a kocsiban nyolc-tiz honap alatt . aztan szetfolyt es majdnem leegett miatta az autom . persze en vagyok a hulye - elotte feloldotta a tankolonyilas gumijat es fel ev alatt merevre szaritotta a benzincsoveket is .
cserebe legalabb amikor szoltam erte , azt uzentek : igy jartam , ha nem tetszik , vizsgaltassam be , de a kanna amit forgalmaznak , nem valo uzemanyag autoban tartasara ... no comment

bobfalfa 2011.11.01. 13:00:30

Sziasztok!
Csatlakoznék az előttem szólóhoz:
2003 1150RT. Semmi üzemanyag gond 70e km-en keresztül, a fent bemutatott benzinszűrőt 20e km-enként cseréltem. Szerencsére az RT műanyag tankos. A nyáron eszembe jutott a Vpower és egyéb prémium benzin, ki is próbáltam. A 3. ilyen tankolás után motor leáll előzés közben. Szikra van, befecskendezés nincs, de a tápszivattyú sem jár. Megszorult. Kis küzdelem az út szélén (szerencsére Győr külvárosában is laknak jóakaratú emberek), burkolatok le, benzintartály kölcsönkannába kiürít, tank levesz, szivattyú+szűrő dómfedél levesz, 12 V tápszivattyúra ráad, semmi. Kombinált fogóval ütögetés, újra 12 V közvetlenül ráad, szivattyú nagy fekete trutyit kifújva elindul. Hurrá. Innen az összerakás más csak újabb 1 óra.
A bemutatott benzinszűrő nyomóoldali, tehát a szivattyút nem védi. A szivattyú előtt, a szívóoldalon egy kis műanyag szúnyogháló van valami golyókkal.
A gép azóta is így megy.
Érdekes, vajon miért nem tankolok prémium benzint? (Mert drága?)

kovászosUbukla 2011.11.01. 13:20:06

tudodmit, szórakozna meg szopatná magát ezzel a szaros GS-sel akinek 6 anyja van. Vannak átgondoltabb darabjai is a BMW-nek, de ha jót akarsz akkor valami szögegyszerű tömegjapánt.

DBandesz 2011.11.01. 14:31:29

Egy barátom rengeteg pénzt ölt bele a BMW specifikus szerszámokba, és szoftverekbe. Ennek ellenére szívesebben foglalkozik japán motorokkal. Érdekes módon ez öreg üszök japán motorok tankjaiban nem válik le semmiféle védőfesték. Gyönyörű szép tiszták, legalábbis az a pár darab, amit eddig nála láttam.

Mindenesetre biztos, hogy nem szívatnám magam egy ilyen szopórollerral. RC36 és RC36II. Más nem kell...

eko 2011.11.01. 14:35:20

Komolyan mondom Dani nem való neked a BMW.
Add el és vegyél valami Hondát!
Mindenkinek jobb lesz hidd el.

ZáchDani 2011.11.01. 15:21:01

@eko: Miért kéne ezt tennem? Amúgy most is van Honda a családi flottában.

varanero 2011.11.01. 15:50:35

A motor öt betűs! Nem több, nem kevesebb pont

poa ogapo 2011.11.01. 15:58:19

Csak és kizárólag HONDA. Amíg a KTM-et hetente szerelik, (husaberg még inkább) addig én üzembiztosan motorozom. Csak azzal a kibaszott piros színnel nem tudok megbarátkozni.

Bazsi(HUN) 2011.11.01. 17:04:57

@varanero:

Jaja A Delta (Riga) jó gép volt! Használd egészséggel.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.01. 18:39:36

Nekem is van egy RC36 VFR 750F-em. Szerencsés vagyok, mert gyári festésű törés mentest sikerült találni, teljesen tákolásmentes. Ezt bizonyítja, hogy 4 év alatt nem járt szerelőnél, kopó dolgokon kívül (fék, szűrők, olaj, lánc) nem kellett komolyabban hozzányúlni, ezeket magam végeztem. Viszont nagyon érik már egy szelepállítás és egy karbiszinkron, ezt már nem vállalnám be, viszont a környezetemben nincs olyan szerelő, akire szívesen bíznám.

Ő B. Attila, akit tényleg sokan emlegetnek a fórumon? Mert, akkor megvan kihez viszem, csak Pécsről egy kicsit messze van, de asszem 40e km-ként megér egy karikát. De már csak jövőre.

depi vol.2 2011.11.01. 19:32:30

Jé, Zách Dani!!!
Anno, mikor a Jóskában osztálytársak voltunk egy évig, nem gondoltam, hogy itt foglak viszont látni, a motorok között :-)
A cikk jó, a VFR jó gép, de ez a BMW azért más, tagadhatatlan, minden szempontból.

isssti 2011.11.01. 19:47:19

Sok őrült, indexnélkülcikázó, ön és -közveszélyes száguldozó motorosbarom: tisztelet a kivételnek - ők kb. 1 %-ot tesznek ki --elhanyagolható szám!

Szóval, üdv néktek és szép halottaknapját: ha így folytatjátok, fő ünnepnapotokká válik!

2011.11.01. 19:56:50

@isssti: Köszönjük a témához való értelmes hozzászólásodat.

orap 2011.11.01. 19:59:35

Három hete vettem egy R 1100 rs-t. Lassan úgy látom, hogy meggondolatlan voltam. Eddig semmi gond, de ha ezt a cikket olvasom, rosszul leszek a gondolattól, hogy mi vár rám a nyugodt japán motoros évek után. Tud valaki Eger környékén ilyen tipushoz értő szakembert?
A cikk szuper, remélem nem lesz sok gondom a motorommal

Solymász 2011.11.01. 20:18:39

Nekem egy tizenéves, hetvenezret futott Suzukim van. Igaz, én vagyok az első gazdája, de a normál szervizeken kívül én bizony csak naivan mentem vele.
Nem tudtam, hogy a nagybetűs MOTOROZÁS egy "elit" márkával ezt a rítust jelenti...

kzolee 2011.11.01. 20:20:32

Én már cseréltem otthon az R1150R-emen benzinszűrőt is, egy élmény volt. :)

Aki beruházott szoftverre meg célszerszámra, annak kár volt. A boxerek még igen jól szerelhetőek, a befecskendezésük sem bonyolultabb egy E28-as motronicjánál. Imbusz, torx és dugókulcs készlet elég lett volna. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.01. 20:21:14

@orap: És mitől szrtál így be? Attól, hogy a megadott időközönként le kell cserélni a motor/váltó/kardán olajakat? Vagy, hogy szelephézagot, befecskendezés (karbi) szinkront kell állítani? Ha igen, akkor bármilyen mocit kár venni, mert ezt mindegyiken kell csinálni, csak valamelyiken egyszerűbb. Amúgy ezek elég tartós gépek.

nofatchx 2011.11.01. 20:44:38

@varanero: m, o, t, o, r
és tényleg öt betű a motor. :)

nofatchx 2011.11.01. 20:45:35

@ZáchDani: sok "szivatós" motort kívánok neked, hogy legyen mikről írnod.

nofatchx 2011.11.01. 20:46:45

@isssti: mi baj, eltört a mécses?

dinohefe 2011.11.01. 21:30:54

Sziasztok!

Én szeretném ennek a szigetszentmiklósi szerelőnek meg tudni az elérhetőségét!

Ha nem akarjátok kiírni ide akkor email: dinohefe@gmail.com

köszi

Csaba

eko 2011.11.01. 21:32:08

@ZáchDani:
Mert az ember vagy eladja azt amivel gondja van, vagy örül neki és nem szidja. Úgy látom te nem tudsz dönteni. Ez már a sokadik fikázós cikk a vasról. És nem csak itt.
Nem lenne tényleg egyszerűbb megválni tőle?

Én egy Hondának köszönhetem, hogy BMW-m van.
Meg is van azóta a véleményem a távol-keleti ....król. De nem fikáztam nagy nyilvánosság előtt, hanem szép csendben megváltam tőle.
Ezért.

Bacsi 2011.11.01. 21:36:43

@akos696:

Igen, ő az. Bori mester.

Zoralkiller 2011.11.01. 22:38:16

"brüsszeli egyetemi évnyitóm"
Kihagyhatatlan információ volt. Sznob.

Zoralkiller 2011.11.01. 22:43:41

@kzolee:
Ne vedd le a colort Zoli! :D

pigger 2011.11.01. 22:59:18

@kzolee:
Te cseréltél már benzinszűrőt? :O
Persze, neked nem kell célszerszám, csak kinyitod az e28 nagyszerszámost. :D

ommm 2011.11.02. 00:14:59

@kovászosUbukla: Ez olyan, mintha mindenki kettes Golffal járna, hová lenne a világ változatosság nélkül?

ommm 2011.11.02. 00:17:43

@Zoralkiller: Hűha, aki külföldön járt egyetemre, az már minden bizonnyal sznob. Gratulálok!

ZsoltK 2011.11.02. 00:37:28

@eko: Ne legyünk már ennyire ... én tudom, hogy te a BMW egyik felszentelt papja vagy, de azért leírható az ami az emberrel történik.

Tudod, nekem is ott áll a ház előtt az R1100 RS és semmiért nem adnám. Egy év alatt belezavartam több mint 20,000 km-t, imádom, szuper motor, megbízom benne, de.

Tudjuk mind a ketten, hogy műszaki értelemben jó pár dolog van ami bármikor az ember fejére hullhat és a javítás nem kis összeg.
Rögtön kezdhetjük a váltóval, ami vagy széthullik, vagy nem. Az 1100 – 1150 sorozatok felénél megteszi. Valamikor 2000 környékére sikerül a BMW-nek olyat gyártani ami nem lutri. Javítása komoly szaktudást igényel és drága.
A hátsó kerékcsapágy hasonló: az egyik motorban 200,000 km-t kibír, a másikban 10,000 után cserélni kell.
A kuplungok idő előtt elhalnak, mert kopnak és mert nem olajálló a kopórész, ezért a sok esetben szivárgó olaj megfekteti. Van akinek kibír 70,000 km-t, van akinek 20,000 alatt csere érett lesz. Normális? Egyrészt kevés km-t bírnak másrészt nem elég csak a kopó részt cserélni, hanem majdnem a fél szerkezetet is kell, ráadásul még szerelni is nehéz ezzel lökve a szerelés költségét az egekbe.
A jobboldali pillangószelep tengelye jellemzően 70,000 tájékán kikopik, onnantól nem lehet rendes alapjárati szinkront állítani.
Vannak motorok, amik pöccre indulnak és vannak motorok amik csak hosszas indítózás után, ezzel idő előtt küldve halálba az akksit és az önindítót. Igazán senki nem tudja megmondani miért, együtt élünk vele.
Aztán ott az ominózus benzinpumpa, ami megint csak hipp – hopp meghal, jellemzően idő előtt.

Ha pusztán megbízhatósági szempontokat nézzünk, akkor sok jobb motor van az 1100 – 1150 sorozatú BMW-nél. Bizonyos értelemben a 30 éves XJ Yamahám megbízhatóbb jószág. Ugyanakkor rengetegen járnak BMW-vel, jellemzően nem akarnak cserélni és a tulajdonos gárda azt érzi, hogy ezzel a motorral végre hazaért. Annak ellenére igaz ez, hogy a fentiek ott lebegnek a fejek felett, nem egyszer bekövetkezve és ezzel komoly javítási költségeket generálva. A tipikus BMW-s imádja a motorját hibáival együtt.

De miért baj az, hogy ha valaki leírja a valóságot? Miért baj az, hogy nem csak a mézes mázos részt olvassa az ember, miszerint a BMW csodálatos motor. Az, de vannak típushibák, amik bizony sok – sok pénzbe tudnak fájni. Miért baj, ha a post írója őszinte?

Tényleg nem értelek.

bmwrider 2011.11.02. 08:22:06

Udv mindenkinek

Az en R1100R-em mar 6 eve van nalam. Ez alatt az ido alatt 2 szer voltam szervizbe vele. egyszer mikor eloszor csereltek a fekfolyadekot( most mar en csinalom pofon egyszeru) es mikor elszalt a szimering a motor es a kuplung kozott. Dani tudja mirol van szo.
Kuplungal kapcsolatban en csak tarcsat cesreltem mivel nem a kopas miatt volt a szereles. Ha pedig a miatt van szerintem tarcsan es rogon kivul( napsugar tarcsa) mast nem erdemes cserelni.
Az en gepemen a szukseges szervizen kivul(olaj, szurok, generator szij) csak az elsofek mikrokontaktajt cserletem. Most kovetkezik a az elso fekpompa felujitasa.Ja es meg a gazbovdent csereltem iden.
Ahogy masok leirtak sok minden meghibesodhat rajta ezzel egyetertek de azzal nem hogy Hondat kell venni mert az nem romolhat el. Hulyeseg . Volatm turan ahol egy hondanak elszakadt a vezermulanca es mint koztudott a Hondanak ez aegy tipusbetegsege( marmint a vezemulanc es a feszito).
Ugyhogy tokeletes motor nincs!!

Szerintem is nagyon helyes hogy a BMW tulajok leirjak a problemeakat lasd akar advridire. com oldalt. Szerintem a japan marka tulajdonosai is megtehetnek ezt. Ne mondja nekem senki hogy nekik nincs mit irni mert az egy nagy hazugsag.

nofatchx 2011.11.02. 08:22:12

@ZsoltK:
"jellemzően nem akarnak cserélni"
"a BMW csodálatos motor"

miért?
miért?

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.02. 08:32:31

@nofatchx: Csak.Csak. Próbálj ki egyet. Én is arra vágyom, pedig Hondám van, de magával ragadó ezeknek a motoroknak az atmoszférája. Már a K sorozattól kezdve.

nofatchx 2011.11.02. 08:51:53

@akos696: ne haragudj, de az, hogy te mire vágysz, az engem nem érdekel. ZsoltK-t kérdeztem.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.02. 09:01:07

@nofatchx: Nem haragszom, de elég nagy a tapasztalatom a BMW-sekkel, motoros társaságban többen is vannak, plusz a családban is van egy K1200 Lt.

És mivel ez nem egy privát poszt, nyilván akkor és arra válaszolok, amire csak akarok. Vagy kérdezd privátban.

nofatchx 2011.11.02. 09:06:24

@akos696: ZsoltK-nak címeztem a kérdést, mert az ő véleményére lennék kíváncsi. köszönöm.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.02. 09:09:05

@nofatchx: Ha akar, majd ő is válaszol neked, ha nem, akkor kénytelen vagy engem olvasni. :)

orap 2011.11.02. 09:16:28

@ZsoltK: Örülök, hogy leírtad, mert legalább tudom, hogy mire számíthatok. Sajnos nem volt BMW-s ismerősöm mikor vettem a motort. A népítéletben pedig szinte csak szépek vannak írva. Remélem, hogy ha fokozottabban odafigyelek az időszakos karbantartásokra, akkor talán kevésbé fognak az általad leírt dolgok előjönni. Egyenlőre a motor nagyon tetszik.

Zoralkiller 2011.11.02. 09:22:50

@ommm:
Pont a lényeget nem érted. A cikk szempontjából teljesen érdektelen, hogy hova járt egyetemre. Tehet maximálisan felesleges is volt megemlíteni.
Vagy dramaturgiailag fontos volt, hogy négy nappal a brüsszeli évnyitó előtt tudta meg az olajszivárgás okát?

Gott in Frankreich 2011.11.02. 10:00:42

"Másokkal kapcsolatban gyanús, hogy az otthoni szerelhetőség nehezítésére születtek. Akár egy iskolai táblát meg lehetne megtölteni a gyári célszerszámokkal."

Nagyon szep osszeeskuveselmelet. Apro hibaja, hogy ezeket a szerszamokat a markaszervizeknek is meg kell venniuk, marpedig az egyedi gyartasu szerszamok sosem voltak olcsoak. Szerinted mennyire erdeke a gyartonak anyagilag szivatni a sajat kereskedoit?

"Ezek nélkül sokkal komplikáltabb bizonyos műveletek elvégzése, de szerencsére a szokásos karbantartásoké nem."

Nemhogy korulmenyesebb, de egyenesen szarabb minosegben tudod elvegezni, mert pl. nem birod a hazilag eszkabalt szarjaiddal ugyanazt a meghuzasi nyomatekot produkalni.
Na, akkor vajon van ertelme a celszerszamnak, ha idot sporol es jobb minoseget produkal?

Gondolkodj el ezeken, kerlek.

Breacher 2011.11.02. 11:08:50

@Gott in Frankreich:
Na most ennyi erővel miért érdeke a gyárnak hogy a tulajdonos otthon meg tudja szerelni a motorját márkaszerviz nélkül?

A hozzászólásod első felében cáfolod ezt az "összeesküvés elméletet" (valójában jól felfogott gazdasági érdek) a másodikban meg elismered ilyen célszerszámok létét. Abban teljesen igazad van hogy adott típuson egy speciális csavart speciális szerszámmal hatékonyabban vagy csak azzal lehet normálisan meghúzni. Szerintem a gyártók ezt azért csinálják hogy márkaszervizhez kelljen fordulni. Azért hiszem ezt mert rendszerint olyan helyen találkozunk ilyen megoldásokkal ahol elég lenne pl. egy sima M10-es csavar. Az tény hogy a mai modern motoroknál lassan egy lánc-fogaskerék szett cserét nem lehet megoldani szerviz nélkül. Kétlem hogy a BMW-nél más lenne az üzleti felfogás És ez nem normális.

Egyébként szerintem a gyártó saját kereskedői megkapják a szoftvereket és célszerszámokat a gyártótól.

ZsoltK 2011.11.02. 11:13:41

@nofatchx: Azt látnod kell, hogy a megbízhatóság csak egyetlen szempont és nem feltétlen a legfontosabb. Ha csak az abszolút értelemben vett meghibásodások száma szerint vásárolnánk autót és motort, akkor mindenki Toyotákkal és Suzukikkal járna. De a megbízhatóságot máshogyan is lehet érteni és ebben az értelemben a BMW nem rossz. Sőt.
Ugyan a fent leírt hibák sok motoron megjelennek, de ez általában ez nem jelent azonnali használhatatlanságot.
A BMW lassan hal meg, felkészíti tulaját és enged időt a javítás időpontjának megválasztására. Rengeteg időt. Hogy ez mennyire fontos, azt szerintem nem kell magyaráznom. Sosem az a baj ha egy jármű elromlik, minden elromlik idővel. Az a baj, ha egyik napról a másikra teszi ezt minden előjel nélkül, pont akkor hagyva cserben amikor a legnagyobb szükséged lenne rá. A BMW jellemzően nem ilyen. Lehet, hogy ezer sebből vérzik, de cserben nagyon ritkán hagy és ez nagyon – nagyon fontos jellemzője a BMW motoroknak.

Másfelől. A BMW-k rengeteg ismert típushibájának értékeléséhez azt is tudni kell, hogy ezek a motorok a többi motorhoz képest átlagon felül futnak. A 1.5x-es szorzót simán le merem írni, de talán a 2x-es sem hazugság. Nyugateurópában, amerikában az a ritka ha találsz BMW-t 40,000 km-rel az órájában, inkább a 140,000 a jellemző. És olyankor ezek a motorok még jó egészségnek örvendenek. Logikus, ha ezekkel a motorokkal ennyit mennek, akkor bizony kijönnek a típushibák. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy más motorok ne lennének képesek ilyen futásteljesítményre mert ezt nem igaz. Számtalan példa van hasonló futásra más motorok esetében de jellemzően a BMW-k futnak a legtöbbet.

És ezzel el is érkeztünk a másik kérdésedhez, a tipikus BMW-s miért nem akar váltani? Ha elfogadjuk, hogy a BMW-kkel nagyon sokat mennek akkor észre kell vennünk, hogy valamit nagyon tudhatnak ezek a motorok. Egy kényelmetlen motoron az ember nem tudna 16 órát egy seggel üldögélni (saját példa), márpedig egy BMW-n ez nem ritka eset. A BMW gyár már 1920 óta gyárt motorokat és az eltelt 90 év alatt ugyanazon elv mentén tervezi a motorjait: kényelmes, hosszú távú utazómotor. Az igények változtak a 90 év alatt, de az alapértékek nem. Ez alatt a 90 év alatt olyan mennyiségű tudást halmoztak fel amivel változatlanul a világ legjobb túramotorjait gyártják. Sajátos megoldásokkal, ahogy egyszer megfogalmaztam egy sör mellett: olyan megoldásokat alkalmaznak amik elsőre idegennek és butának tűnnek, de aztán az élet bizonyítja, hogy nagyon is tökéletesen működnek. Részlet igényeket kiemelve egyik BMW sem kiemelkedő, de összességében a legjobbak.

A BMW amolyan megszoksz, vagy megszöksz motor. A próbaúton az RS meggyőzött ezért megvettem. A rá következő 1500 km alatt nem tudtam eldönteni, hogy szeressem vagy utáljam. Voltak napok amikor adtam volna el rögtön, más napokon örökre meg akartam tartani. Ma már azt mondom, hogy szinte tökéletes utazómotor.

És hogy a kérdéseidre röviden válaszoljak – mert lehet azt is – a BMW olyan mint a feleséged. Objektívan rengeteg hibát fel tudsz sorolni ami miatt el kéne válnotok, de a fontos tulajdonságaival sokszorosan kárpótol a hibáiért.

Hát így :)

diablos 2011.11.02. 11:48:25

Aha, érdekes, eddig nem tudtam, hogy a BMW a motorok Alfa Romeo-ja!

Szóval szerethetőbb, de szervízigényesebb a tucatvasaknál.

Viszont akkor nem értem az "olaszfikázást" úgy egészében!

Valaki segítene??

Egyébként én imádnám a boxert mind motorban, mind autóban!

diablos 2011.11.02. 11:52:27

@ZsoltK:
Hihető amiket írsz, így már tisztább a kép!

morcosboci 2011.11.02. 11:55:57

Az én tapasztalatom alapján Nyugaton futnak a legkevesebbet a BMW-k mert divatmotornak veszik őket. A GS-ek 90%-a soha nem hagyja el az aszfaltot, aki meg azzal indult el világkörüli útra és saját zsebből finanszírozta azt az már ezerszer megbánta. Legtöbbször a "karbantartásmentes" kardánhajtás szarik be és az újabbaknál az aluminiumból készített áramkörök. Egyszer majdnem vettem egy GS-t de a próbaút után inkább meggondoltam és vettem egy V-Rodot. Japán motorok után (többnyire Honda) mindkettő iszonyat esetlen-darabos de a HD közelebb áll egy rendes motorhoz mint a BMW. Több mint 13 Hondám volt és soha semmit nem kellett rajtuk cserélnem a kopó-fogyón kívül pedig töbször pályáztam is velük. Szerintem a BMW-nek kell még egy pár év, hogy utolérjék a japánokat bár azok is kurvulnak...

Gott in Frankreich 2011.11.02. 12:10:35

@Breacher: "A hozzászólásod első felében cáfolod ezt az "összeesküvés elméletet" (valójában jól felfogott gazdasági érdek) a másodikban meg elismered ilyen célszerszámok létét. "

Nem is tagadtam a celszerszamok letet. Hol olvastal ilyet?

"Azért hiszem ezt mert rendszerint olyan helyen találkozunk ilyen megoldásokkal ahol elég lenne pl. egy sima M10-es csavar."

Hany motort terveztel, hogy ezt ki mered jelenteni a terhelesek konkret ismerete nelkul?

"Egyébként szerintem a gyártó saját kereskedői megkapják a szoftvereket és célszerszámokat a gyártótól."

Nem tudom kitol hallottad ezt a hulyeseget, de fizetnek erte. Mint ahogy a diagnosztikai rendszerekert is. A gyarto pedig eloirja, hogy mi az a minimum, amit kotelezo megvenni.
Ingyen a levegovetel van.

pappito · http://pappito.com 2011.11.02. 12:14:51

@Gott in Frankreich:

"Nagyon szep osszeeskuveselmelet. Apro hibaja, hogy ezeket a szerszamokat a markaszervizeknek is meg kell venniuk, marpedig az egyedi gyartasu szerszamok sosem voltak olcsoak. Szerinted mennyire erdeke a gyartonak anyagilag szivatni a sajat kereskedoit?"

ugye te sem láttál közelről járműipart ? :)

pappito · http://pappito.com 2011.11.02. 12:17:08

@Breacher:

"Egyébként szerintem a gyártó saját kereskedői megkapják a szoftvereket és célszerszámokat a gyártótól."

sokba van ám az a "megkapják"
nézd csak meg, hogy mekkora márkaszervizek ketyegnek egy diagnosztikai műszerrel... egy márkaszervíz összetákolása irdatlan költség, azt nem szokta a gyártó átvállalni

ZsoltK 2011.11.02. 12:36:00

@diablos: én nem írtam, hogy a BMW legfontosabb tulajdonsága a szerethetősége. Szerintem nem szerethető, egyszerűen csak nagyon - nagyon jó, nekem és még jó pár ezer márkatársnak. Egyébként ... van olasz motorom is ;)

@morcosboci: egyetlen dolgot vagyok képtelen megérteni az ehhez hasonló hozzászólásokban: Miért akarod nekem bebizonyítani, hogy az én BMW-m egy szar? Tudod, nekem nem fáj leírni, hogy jó pár baja van a motoromnak, mert egyáltalán nem érdekelnek a tiedhez hasonló megnyilvánulások. Én szeretek vele motorozni és nyíltan vállalom minden hibáját. Én nem érzem szükségesnek, hogy megvédjem bármilyen márka – gazdasági termék – becsületét. Védjék azt a gyár marketingesei.
Te a Honda kifinomultságában találtad meg azt amit keresel én pedig a BMW kifinomultságában. Ezért kérdem, miért akarod nekem, vagy bárki másnak objektívan bebizonyítani, hogy a BMW szar és csak a Honda?

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.02. 13:00:24

Április 30-Szeptember 20 között lemotoroztam 12.000Km suzuki Gsxr-1300-al probléma mentesen.Csak olaj, és gumi kell, erre a fajtára, cserben nem fog hagyni.
Széles utat! :))

ommm 2011.11.02. 13:15:12

@Zoralkiller: Inkább nálad lesz a hiba, főleg, ha csodálkozol azon, hogy egy dátumot egy eseményhez kapcsol bárki is az életében.

Breacher 2011.11.02. 13:22:33

@Gott in Frankreich: Úgy értelmeztem a hozzászólásodat hogy összeesküvés elméletnek tartod a tudatosan nehezített otthoni szerelés és a célszerszámok kapcsolatát.
Egy motort sem terveztem, nem vagyok mérnök se motorszerelő. Viszont szereltem már. Hozzáértő emberekkel is. A saját motoromon sok nem gyári megoldás van. ennek egy része gányolásnak tekinthető a másik részé viszont konkrétan fejlesztette a motor egyes tulajdonságait. Az mondjuk igaz hogy a nem gyári de megbízható megoldásokon agyalás a pénzhiány következménye. Az viszont hogy a láncszem összepattintásához célszerszám kell a márkaszervizből? Na azt már csak azért is megoldom itthon.

Breacher 2011.11.02. 13:24:30

@pappito: Oké ezt nem tudtam igazatok lehet.

eko 2011.11.02. 13:24:42

@ZsoltK:
Először is: nem vagyok a BMW egyik felszentelt papja! Teljes mértékben tisztában vagyok vele, hogy milyen gondok fordulhatnak elő egy BMW-vel.

Másodszor: Egyáltalán nem baj, ha valaki leírja, hogy mi történik a motorjával.
Szeretem az ilyen írásokat olvasni. (Z.D.-é kivétel)
Ha van szemed észreveheted a különbséget a jelen cikk szerzőjének és pl. Csikós mester írásai között.
Vehetjük úgy, hogy Csík is csak arról ír, hogy mekkorát szopik a mercikkel. Azonban nem lehet nem észrevenni, hogy mennyire másként teszik.
Z.D.-nél minden cikkbe valahogy belecsúszik, hogy "bezzeg a Honda!"
Erre írtam, hogy akkor vegyen azt!
Mert hogy folyamatosan az legyen a témája valakinek, hogy mennyi baja van a saját motorjával...
Most tök függetlenül attól, hogy milyen márka.
Akkor adja el, oszt puszi!
Nem?

bobfalfa 2011.11.02. 13:28:32

Sziasztok!

ZsoltK – A szívemből szóltál.
Szépen össze van szedve, ugyanezt gondolom én is, számos (kiváló és nagyon szeretett) japán motor után.

Feljebb szó esett még a BMW speciális célszerszámairól. Ehhez írnám a következőt:
A fenti 2. kommentben voltam bátor elmesélni a menet közben történt tápszivattyú megszorulás és az útszéli kidugítás történetét. A lényeg, hogy az 1150RT-hez adott szerszámkészletet én – mérhetetlen előrelátással – otthon egy normálisabb kombinált fogóval, dróttal és egy kis kacsaszalaggal egészítettem ki.
És ez a készlet így teljes egészében elegendőnek bizonyult a tápszivattyú kidugításához.
(A jóakaratú győri emberek üres műanyag kannát, kólásüvegből vágott tölcsért, rézvezetéket és egy multimétert adtak kölcsön. Végül is ezek nélkül is meglettünk volna, de 18 liter benzint nem öntünk ki a földre, vagy a csatornába…)
Szóval ennyit a BMW szerelhetetlenségéről.

ZsoltK 2011.11.02. 13:41:19

@eko: Te Eko, most még egyszer átszaladtam a fenti cikken és Dani sehol nem mondja, hogy "bezzeg a Honda!". Az én értelmezésem szerint csak te olvastad bele ezt.

nofatchx 2011.11.02. 13:53:23

@ZsoltK: köszönöm a kimerítő választ! egyébként próbáltam bmw-t, de nekem nem tetszett. igy hát addig el sem jutottam, hogy a sajátomat kiismerjem. ezért kérdeztelek.

eko 2011.11.02. 14:25:49

@ZsoltK: "Bár a fogaskerekes vezérléshajtású VFR a világ egyik legjobb típusa"
Itt lehet hogy csak én látom bele. :-)

De itt már szerintem nem:
"Így jutottam el a Hondánál ezerszer bizonytalanabb GS-hez."
Bár a "bezzeg" tényleg nem szerepel sehol, de egy GS semmiképp sem bizonytalanabb, mint egy hasonló korú és futásteljesítményű GS.
Ezerszer meg pláne nem!

De ez a cikk magáért beszél:
totalbike.hu/tesztek/2011/08/10/aki_ezzel_terepre_megy_az_barmire_kepes
"Ha adhatok egy baráti tanácsot, jelentős megtakarítás nélkül ne üljenek át japán motorról BMW-re! Aki hozzászokott, hogy évekig semmilyen komoly probléma nem jelentkezik a motorján, annak kín lesz minden pillanat, amíg átáll a folyamatos aggódásra, a megelőző karbantartásnak nevezett alkatrészcserékre és a rituális törpejárásra. Mert az biztos, hogy hamarosan minden leszállást olajszivárgás-keresés követ majd, sajnos nem mindig eredménytelenül."
Ez úgy ahogy van fasság!

eko 2011.11.02. 14:27:36

Ööö. Helyesen:
de egy GS semmiképp sem bizonytalanabb, mint egy hasonló korú és futásteljesítményű Honda.

alvaro84 2011.11.02. 14:34:10

Érdekes, én majd' 100 ezer kilométer után nem cserélgetek preventív jelleggel, nem járok törpe, és főleg nem aggódok (jó, ebből a százból csak hatvannéhány az enyém, én is használtan vettem).

Meg azt se írom, hogy sose ment tönkre a motoromon semmi, mert de.

Jó, ez csak egy egyhengeres, nem boxer, így itt bizonyára nem ér :P

ZsoltK 2011.11.02. 14:51:30

@eko: Igazad van, megkövetem magam. Mentségemre legyen annyi, hogy a fentieket én egyáltalán nem érzem annyira negatívnak a cikk egészét tekintve mint te. Az én olvasatomban ez egy pozitív post volt.

eko 2011.11.02. 15:09:38

@ZsoltK:
Akkor úgy látszik én érzékenyebb vagyok. :-))
De igazából még mindig csak egy (illetve kettő) kérdés foglalkoztat:
Ha ennyire szar miért nem adja el?
És miért kell telekürtölni a világot fasságokkal?

ZsoltK 2011.11.02. 15:18:35

@eko: Az első kérdésedre benne a válasz a cikkben.
Második ... ki minek érzi, szerintem nem "fasság" :) Költői túlzás, helyenként, de hát ezért olvasunk TotalCar-t :) Mert tudunk olvasni a sorok között ;)

mitshubishi_pujaro 2011.11.02. 15:59:07

A 3 betű bővebben: Bele Minden Wackot
:-)

Bazsi(HUN) 2011.11.02. 16:27:22

@ZsoltK:

De igaza van mégis, mert például a Csikós úrnál érezni a tiszteletet a gépei iránt, sőt még másokéi iránt is! Itt ez valahogy hiányzik. Vagy lehet bennem a hiba.

ráérő 2011.11.02. 17:00:17

Csak a tényeket tudom ide irni:
18. éves az st 1100-as Hondám, 5. tulaj vagyok, a kmora 190 ezret mutat ebböl én hajtottam bele 13 év alatt 150 ezret, nincs mérhető olajfogyás, és eddig nem volt csak néhány jelentéktelen alkatrész cseréje.
A többi márkárol nincs és nem is lesz véleményem de az amit fentebb leirtak az azért sok hibának tünik

Jamesblond 2011.11.02. 17:33:15

Nagyon tud motort csinálni a BMW ezt igazán senki nem vitatja. Ha témába kerül, azonnal jönnek a 200.000 km-t futott példányok tulajai és istenítik. Meg jönnek azok is, akik szintén ugyanannyit adtak érte mint az előbbi csoport tagjai, viszont ők 50.000 km alatt kis túlzással mindent kicserélnek ami mozog. Szerintem mindenkinek igaza van. A probléma a termék "szórásában" lehet. Egyszerűen v.melyik bömő beválik, v.melyik meg nem. Meg ugye egyik vezetési stílusnak jobban ellenáll a gép mint a másiknak... Használt GS-650 volt nekem. Kardán áttétel, az ominózus szimering a kuplungnál, a váltó, szóval minden előjött ami drága. Többször utánfutózás lett a nagy túrázásból. Viszont: mindenkinek nagyon tetszett, főleg a laikus nyugdíjas ex motoros papák nézegették mindig. Kétszer örültem neki: Először mikor megvettem, másodszor amikor jó nagy költséggel és buktával elvitték. Úgy érzem enyém volt a legrosszabbul sikerült BMW a világon. Ellenben ugyanilyen motor ugyanebben az évjáratban gond/költség nélkül csak megy és megy. Nap- mint nap a szemem előtt. Szóval azt is megértem aki imádja, meg azt is aki húzogatja a száját tőle.

HOLIDAY 2011.11.02. 17:47:54

@eko: Mert ez a kattintásgenerátor.

HOLIDAY 2011.11.02. 17:49:03

@ráérő: Nekem is van olyan BMW-m is, meg olyan is, ami csipegeti. Léghűtés.

HOLIDAY 2011.11.02. 17:50:00

@Jamesblond: Te figyelj már, a 650GS nem kardános...
Ezt egyszer már beégted, cimbora.

HOLIDAY 2011.11.02. 17:51:37

A száját 2 motoros húzogatja:
1. nincs pénze BMW-re
2. magát a márkát nem kedveli

Közös bennük, hogy egyik sem fogja beismerni, hanem mindenféle hazugságokkal magyarázza majd. Ám ne feledjük, már Freud is megmondta, hogy az anyakomplexus szexuális eredetű, még ha azok, akik ebben szenvednek, ezt sosem ismernék be!

HOLIDAY 2011.11.02. 17:55:16

@ZáchDani: Te azért vetted a GS-t, hogy fikázhasd?

HOLIDAY 2011.11.02. 17:56:46

Na, meg is volt az 5 kattintás a TB-nek, gondoltam, ennyit tolok a zsebükbe, most pedig szevasztok!
Szép estét mindenkinek. Azoknak is, akik kicsit irigyek, nekik üzenem, hogy én ugyanolyan embernek tartom őket, mint azokat, akiknek BMW-jük van!
:-)

Jamesblond 2011.11.02. 18:13:42

@HOLIDAY: Háhá:) Gondolkodj régebbiben :) 65-GS ez is 650-es, 1 henger helyett boxer 2-es és lánc helyett kardános. Szóval robbantott rajz van a fejemben róla. Kérdezhetsz ;)

GelandeundStrase 2011.11.02. 18:20:43

@Jamesblond: olyan nekem is van csak 800as. semmi baja, igaz még csak 70ezer van benne ;)

Jamesblond 2011.11.02. 19:19:01

@GelandeundStrase: Igen az a GS80. Az már új gép :) Talán ami nekem volt neve még Gelande und Sport. Bár azt nem tudom. 2-t szereztünk gyönyörű állapotban egy barátommal London mellől, ugyanabból az udvarból. A 2 volt 800 Font. Aztán én még ráköltöttem csak az egyikre több mint 1000-t, majd eladtam már otthon 250 e. Ft-ért. De nem csaptam be senkit, becsületesen meg volt csinálva. Azóta nem tudom jó-e, vagy tovább folytatódtak a bajok... GS80-nak már úgy tudom sokkal jobb/erősebb váltója-hajtása van. A 70ezer km nagyon jó. Ha valós és bevált a motor, aranyhalat fogtál. A csapatban lévő másikban már 140 fölött van sokkal úgy tudom. A kopó dolgokon kívül kutya baja. Onnan tudom, hogy nagyon is sokat el tudnak menni, de az enyém (annak ellenére hogy nagyon vigyáztam rá) állandóan makacskodott.

morcosboci 2011.11.02. 20:44:08

@pappito: ez tetszett:-) a gyártó szivatja leginkább a márkakereskedőit...

nofatchx 2011.11.02. 21:20:45

@eko: ez az internet izé tele van kürtölve "fasságokkal". hogy most ez az, vagy sem, azt nem tisztem eldönteni, mert még bmw-m sincs. azt javaslom, ne legyél ennyire érzékeny, ez nem egy teszt volt, csak egy cikk.

nofatchx 2011.11.02. 21:23:14

@Jamesblond: most én nem vagyok képben, vagy te írtad el milyen motorod volt? melyik gs650 kardános?

nofatchx 2011.11.02. 21:29:25

@Jamesblond: ja, hogy r65gs? leírhattad volna rendesen is, és akkor nem agyalok rajta. :)

Jamesblond 2011.11.02. 22:02:41

@nofatchx: Igen bocs. Már megszoktam hogy GS 650-nek hívom, mert ha 65-öt mondok mindenki azt hiszi hogy '65-ös évjárat. Ha meg az R-et is odateszem, nem hiszik mert az R ugye racing-ot is jelent és nem akarom hogy azt gondolják arcoskodom... De a BM a törzskönyvbe is odabiggyesztett egy nullát a 65 mögé, meg elhagyta az R-t. Persze attól még nem lesz belőle az új egyhengeres tudom jól. Meg hát mint írtam a nyugdíjasok odáig voltak érte. A GS-650 F nekik már túl műanyag lenne, meg nem is boxer, meg stb...

nofatchx 2011.11.02. 22:20:18

@Jamesblond: de az kb 65-ben is készülhetett. legalábbis úgy néz ki. a ;)

csak viccelek, mielőtt valami bmw fan személyes sértésnek venné.

Jamesblond 2011.11.02. 23:00:34

:) Hát ja! Ezért is nevezem 650-esnek. 650-ben még nem volt motor:) Akkor még szekérrel, meg lóval jártak. Arra csak nem gondolnak. Az enyémet hívták már Ural-nak is, Pannóniának is. :)

GelandeundStrase 2011.11.03. 07:34:35

Jamesblond@ 87ben kezdték gyártani az R650GS-t az R80G/S-t pedig jóval korábban 1980 körül, szóval az enyébb valószínűleg öregebb viszont kár volt eladnod, az egy ritka darab alig készült belőle

Italian beauty 2011.11.03. 08:17:57

15 év motorozás után úgy gondoltam megértem egy BMW- re, mindig is a szívem csücske volt az 12oo-as GS. Aztán sok spórlás után sikerült vennem egy használtat, 45ooo km volt benne.
Nagy volt az öröm, azt tudtam , hogy javítani kell ,mert nem indult.3 napi kínlódás után indult, bezinpumpa volt a probléma, végül csak egy csavarhúzónyéllel kellett rácsapni ,mert meg volt szorulva, utána egyból indult.CSak nem volt fék, az ABS gondot okozott, próbáltam légteleníteni , megint napokig nézegettem, olvasgattam mi lehet a gond, mert folyton zúgott az ABS egység. Sajnos sok fórumon azt írták ennél a 2oo5-ös évjáratnál ez a típus elromlik cserélni kell , nem javítható. Szóval megnéztem az árát 17oo eur, használtan sem volt 5oo-nál olcsóbb, így úgy döntöttem, ha más motoron jó volt a szervó nélküli fék itt is jó lesz is megoldottam szervó nélkül egy szezon erejéig , hogy tudjak motorozni. Nem ment sebességmérő , de kontaktspray-el orvosoltam.Aztán el kezdtem használni, kezdett összeállni a gép , néha néha még okozott meglepetéseket. Kifogyott a benzin és újra nem indult, a végén már nem tudtam mit tenni , levettem a szálakat az akkuról, majd vissza aztán egyből indult, máig sem értem miért.
Ukrajnában, Jaltában elszállt a kardánhajtás hátsó szimeringje és az olaj folyt , de hazáig kibírta, igaz a motor fél fele tiszta olaj volt.Aztán az ABS-t sikerült orvosolni egy BMW szervíznél , csak olaj kellett bele, az előző tulaj kellett volna pótolja , de nem tette, házilag meg nem megy a feltöltés.Lett ABS, de nem lehetett kikapcsolni, sebaj legalább van, mondtam.
Ekkor már árultam , de nem azért mert javítani kellet, hanem azért mert a boxer-t nem szerettem az L2-es olasz után. Összeségében motorikusan semmi gond nem volt, olaj sem fogyott, de a többi elektronikus kütyü nem igazán bírta nekem, végül a kardánhajtás másik szimeringje is feladta a váltó felőli is.
Eladtam, nem buktam rajta, a saját fejfájást leszámítva, ritka kényelmes gép az biztos, terepre nem való hiába mondják , az eleje olyan nehéz , hogy puha talajon vége, makadámon elmegy , nem gond, de egy kicsi géppel ami nem terepes is sokkal könnyebb mozogni terepen mint egy ekkora jószággal egy átlagos méretü pilótának.Ennyi volt, az ára egyharmadából vettem egy lebecsült olasz gépet, előtte is az volt amivel 13 országot jártam be és sehol se hagyott ott és mindig bíztam benne.Aki venni akar boxert annak előtte ki kell próbálni hosszasan ,mert azt szeretni kell, lehet , hogy nem jön majd be és akkor van a baj.
Üdv,

zsolt64 2011.11.03. 18:21:52

Én is szigetszentmiklósi vagy úgyhogy nagyon fellelkesített a cikk.
A jó szerelő aranyat ér.
Kérném Attila elérhetőségét...
buvarzsolt[kukac]vipmail.hu

HOLIDAY 2011.11.05. 20:41:34

@Italian beauty: Nem csak a boxer esetében veszély, hogy valakinek nem jön be. Nekem sem a V2, sem az L2, sem a sor 4 nem tetszett. Viszont a sor3, meg a boxer igen.
Örömmel olvastam az írásodat.

75.08.attilaboc 2013.01.21. 20:18:48

Sziasztok!
Szeretném szervizeltetni a túra motoromat(R1100R 99-es)BMW.
Szigetszentmiklós közel van hozzám,csak nem tudom az Attila szerelő elérhetőségét.
Valaki meg tudná nekem írni?
erre a címre: központifutes@gmail.com
üdv: Bocc

lylymaya 2013.04.14. 17:48:57

sziasztok!
van egy BMW K 1200r típusú motorom és kidobálja az ötödik fokozatot! szeretném Attila elérhetőségét! valaki légyszíves segítsen!
metricons@gmail.com

andravor 2020.06.07. 13:53:28

Tudom,hogy règi a cikk,de szeretnèm megköszönni.Pár házzal arrèbb árulnak egy 2001es 1150R-t 38ezer km-el.Teljesen beleszerettem.Viszont Tirolban èlek,ami Szigetszentmiklóstól viszonylag messze van,ès az itteni márkaszervízt nem igen szeretnèm megfizetni(szerintem egyik olvasó se).Vègigolvasva körvonalazódott előttem a szopóroller körvonala amire fel lehetne ülni,az összes szabadidőmet elb..va,a fórumokat túrva ha baja van,majd a gyökèr osztrák szomszèdot hallgatva,hogy feljelent ha egy olajcsepp is lesz a garázspadlón,majd asszony rosszalló tekintetèt tűrni,mert egèsz dèlután a motort basztattam,ès 'mi? nem tudtam megcsinálni,mert szerszám kellene hozzá?szervízbe kell vinni?ès az megint mennyi lesz?'.Szóval köszi,hogy eltántorítottál a dologtól:)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása