Az 1970-es évek közepén a Harley-Davidson egy rövid időre, de szemezett a V4-es motorelrendezéssel, ám a V4 Nova néven futtatott projekt összesen harminc blokkot és tizenkét működő motorkerékpárt tudott felmutatni. Végül ejtették az egészet, ráadásul annyira sötét korszak volt az a Harley-nál, hogy mindenki boldogan felejtette el az egészet.
Harley V4 streetfighter. Csak szobor lett belőle, de az jelzi, hogy komolyan gondolták
A V4-es pletyka 2009-ben robbant be újra, akkor egy 1600 köbcentis, 72 fokos hengerszögű, 170 lóerős egységről szóltak a hírek. Akkoriban egyébként sokak szerint az összeomlás szélén billegett a H-D, de a cég megmaradt, a Cycle World által előhúzott történet pedig lecsengett. Nem kizárt, hogy valóban voltak ilyen tervek – simán lehet, hogy a V-Rod utódját már négy hengerrel képzelték el, vagy a V-Max-tól rettegtek vészesen, ki tudja, de végül maradtak a hagyományaiknál.
Sok munka volt a blokkban, mire a kukába söpörték
Nemrégiben ismét fellángolt a téma, aminek kapcsán kiderült, hogy pontosan mi is történt 2009-ben. Akkoriban a Harley-nál kétségbeesés lett úrrá, hiszen az európai eladásaik beleálltak a földbe, miközben a BMW például lényegében meg sem érezte a válságot. Amerikában ebből leszűrték, hogy az öreg kontinensen az erős sporttúra- és kalandmotorok mennek, a cruiserek iránt csak minimális az érdeklődés.
Csemege lett volna az egykarú lengővilla
A projektet egy bizonyos James Ziemer indította el, majd Keith Wandell vette át, és zárta le – a cég átalakítása, az MV Agusta és a Buell fémjelezte kalandok lezárása elvitte az erőforrásokat. Pedig eredeti tervek szerint nem csak egy típusra, hanem komplett modellcsaládról szóltak a tervek.