A nagymamát is bakancsban rugdosnák

DSC 0024

Eddig még egyszer sem gondolkodtam el rajta, hogy 120 km/h-nál le kéne hajtanom a sisakrostélyt.

Az elhatározás már korábban megszületett, csak a kivitelezés volt homályos. Kellett egy jármű, ami városban gyors, nem bubog, viszont százharminccal megy az autópályán, keveset eszik, lehet bele pakolni, és legalább két ember szállítására képes. Vespa Cosám, a kompromisszum robogó a fenti preferencialistából talán egyet teljesít. Megrágtam, megemésztettem, eldöntöttem: neki mennie kell, a helyét pedig átveszi egy nagyrobogó. Na de milyen?

Nem kicsi, sőt az egyik legnagyobb
 

A két héttel ezelőtti posztban sokan sokfélét felvetettek. Néhányan megpróbálták tudományosan levezetni, miért nem kell nekem egy ilyen nagy testű, fordulni csak nehezen, pokoli kínok árán, és akkor is csak imbolyogva tudó robogó.

Nézzék meg a Givi túraplexi profilját, kicsit visszahajlik a teteje, ledobja az ember fejéről a menetszelet.
 

Mások csak simán konkrét típusok ellen tiltakoztak, de az tisztán látszott, hogy az általam kiszemelt pécsi Piaggio X9 Evo 500-as birtokba vételére nem nagyon buzdít senki. Igaz, ha targoncával toltak volna az elektromos sztenderes, rádiós, konferenciabeszélgetések lebonyolítására is képes Piaggio felé, az is hiába lett volna: a motort pont azon a napon adták el, amikor én még Montenegróból töltöttem fel a blogra a posztot.

Nem hittem el, amikor megnéztem a katalógusban, de 250 kilós monstrum ez teletankolva.
 

A hozzászólók jelentős hányada bigottan hitt benne, hogy én valójában egy Burgmanra vágyom. El is játszottam a gondolattal, fel is hívtam egy-két tulajt, de végül senki tenyerébe nem csaptam bele. Mindenki a második szériás Business modellt ajánlgatta, mert az elvileg sokkal jobb, mint az 1999-ben kiadott változat. Azonban nem láttam át teljesen, miért is kéne csak azért száz-százötvenezer forinttal többet fizetni egy K2-esért, mert a hátsó lámpája olyan, mint egy Mercedesé.

Olyan vele kanyarodni, mint egy félbetört szörfdeszkával szaltót ugrani, de ezen nem lepődtem meg: az összes ilyen.
 

Napi öt órát ültem az interneten előtt, és untam. Ismertem már az összes hirdetést. A nyitóképek itt voltak a fejemben, bármelyikről megmondtam, mikori, van-e papírja, hány kilométer van benne, milyen extrák vannak hozzá, és hogy miért nem fogom megvenni. Valahogy egyik sem tetszett igazán.

Még az egyik olvasónk által kommentelt 2001-es kék Burgman volt a legokosabb ajánlat, és amikor már pokolba kívántam a projektet, néha már ott zongoráztak az ujjaim a mobilon. Fel akartam hívni, hogy deal van. Aztán félúton elfogyott az erőm. Annyi pénzt egyszerűen nem volt szívem kiadni egy olyan tárgyért, aminél mindegy volt, hogy birtoklom-e, vagy sem.

Külön öröm volt a Givi Monokey doboz. Abba is belefér két teljes arcos bukó, és Csilla neki tud dőlni.
 

Aztán történt egy kis baleset. Valahogy félreállítottam az addig használt keresési beállításokat, és egyszer csak szembe jött velem egy rakás olyan robogó, amikben korábban nem gondolkodtam. Gilera Nexus, nagy Scarabeo, Yamaha T-Max, ilyenek. Ez persze már nem az az ársáv volt, amiben addig képzeletben mozogtam.

Aztán megláttam egy Honda Silver Winget. Sajnos az elég korai, első szériából, ráadásul külföldi papírokkal, ami hetven százalékban olasz importot jelent. Viszont nem neppertől. Nem lekaristolva, nem kinyomott szemmel, nem szétkínozva. Négyötvenért.

Nem skálázták viccből kétszázig az órát: a végsebesség 190 km/h, a 130-at simán viszi, és nem bubog.

A magyar papírosok ilyen hétszáz körül mentek, ezt meg nagyjából száztízezer forint forgalomba helyezni. Az ötszázötvenezer, a nagyon sokadik plafon ár, amiben kiegyeztem magammal. Viszont semmi esetre sem ostobaság egy olyan járműbe fektetni a megspórolt pénzt, amiből a legolcsóbb ithoni is kétszázezerrel drágább, mint ez. Félre ne értsék, nem kereskedni akarok én, csupán ha majd eladásra kerül a sor, ilyen esetben kevesebbet bukhat az ember.

Szóval egy próbát megérhet, gondoltam. Azonban a kérdésre, hogy aktuális-e még a hirdetés, csak hörgést kaptam válaszul. Háát, igen, végül is itt van még, de most tolta ki éppen a trélert a garázsból, viszi le Pécsre, egy ottani kereskedő ad érte négyhuszat, de négyharmincért az enyém lehet, akkor nem indul el. A motor annyira egyben van, hogy ha nem felel meg a leírásnak és a képeknek, kifizeti a benzinköltségemet Budapestről.

A bal oldali rekesz zárható, és elég mély, a karomat - nyújtott ujjak mellett - könyékig benyeli.
 

Nemet akartam mondani, de a szám igent súgott. Pedig nem feltétlenül jobb nekem egy ilyen Silver Wing, mint amilyen egy 400-as Burgman lett volna. Sőt. A Suzuki keskenyebb, könnyebb, jobb vele manőverezni a városban, kevesebbet eszik, olcsóbb hozzá az alkatrész, satöbbi. A Honda el van gigázva, túramotornyi tömege van, hat-hét litert is el tud pöfögni százon, keveset adtak el belőle, a bontókba nem kapsz hozzá semmit, de az ebayen sem. Viszont egy ilyen kéthengeres, ötvenegy lóerős blokkal azért csak kap az ember egy morzsányi, leheletnyi élvezetet, amit a Burgman nekem soha nem tudott volna nyújtani.

Motorféknél minimálisan hörög
 

Ennél az alkunál nem lehetett azt mondani, hogy jó, elhozom, de majd hétvégén lemegyek érte, ha ráérek. Ott azonnal kellett lépni. Zirig nem ért rá, Csikós épp akkor jött haza szabadságról, Astrát írt, el volt csúszva, nem volt jó neki. Bende Kínában. A többiek nyaraltak. Nem volt más hátra, leráncigáltam Csillát.

Nem mondom, hogy egy csitti-fitti, vattában tartott motorkerékpár várt Orosházán. Olasz import, itt-ott karcok, olajos ujjlenyomatok. Viszont volt gyári fényezés, pöccre induló, csendes motor, belülről is sérülésmentesnek tűnő idomok, Givi túraplexi és túradoboz, szervizkönyv. Az olasz forgalmi alapján egy 1946-os születésű emberke adta el a motort. Kis kutakodás után kiderült, ő az első tulajdonos. Remek.

A forgalminál megfingattak, ugyanis ez valójában egy Honda PF01, fantázianeve FJS-600, ezért dupla papírmunkát kellett csinálnom, mivel először elrontották. De akkor mi a franc a Silver Wing?
 

Soha nem vettem ilyen gyorsan járművet. Mentem egy próbakört, és egy-két apróságot leszámítva tökéletes volt a motor. Rádobtuk a próbarendszámot, aláírtuk a papírokat, és eljöttünk. Nem volt semmi dráma. Nem volt tyúkól, nem volt kutyaszaros kert. Nem volt düledező fészer alatt szétrohadó robogó. Nem volt szívás. Megmondom őszintén, furcsa is volt. Még soha életemben nem volt olyan, hogy valami apró, gondos rejtekekbe bujtatott turpisság ki ne derült volna hasonló helyzetben.

Igaz, kicsit okoskodni kell, de befér az ülés alá két teljes arcos bukósisak (mindkettő M-es méret).
 

A papírozás két nap alatt megvolt, így összesen ötszáznegyvenezer forintba került a motor. Bocsánat, robogó. Mert a szerkesztőség motorosai már az első értekezleten megmondták, hogy erre nem mondhatom azt, hogy motorkerékpár. Hiszen ilyet csak a buzik vesznek. Hiszen ebben nem lehet mit szeretni, hiszen ezzel nem lehet kanyarodni.

Képtelenek megérteni, hogy nem akartam motort venni. Nekem egy bármilyen jármű kellett, ami elvisz két személyt, nem kell vele beállni a dugóba, megy autópályán százharminccal, keveset fogyaszt, lehet bele pakolni és nem kerül ötszázezernél többe. Ha lett volna autóban ilyen, akkor azt veszem, ha repülőben, akkor azt, ha helikopterben, akkor azt. Ha motorban, akkor azt. De nem volt.

A sofőr derekát támasztó púp előre-hátra állítható (ez a leghátsó állás).

Azóta üldöznek. Nem fogják föl, hogy nem kellett nekem semmilyen vezetési élmény. Szerintük jópofa dolog ez: Martensben rugdosni a nyugdíjas nagymamák lábát, amiért Swiftet vettek motorkarakter helyett.

Mondom, nem értik. Még mindig nem emésztették meg, hogy nem akartam a nyakamba venni semmiféle mókát. Mint például Balázs Viktor, a fő robogóüldöző, aki épített egy Pannóniát kétmillióért, amiben nem volt kettes, amit aztán továbbreszelt, hogy hárommillióért ne legyen benne gyújtás.

Praktikus: gyertyacseréhez nem kell szétbontani az egész motort, csak ezt a kis fedelet kell levenni.

Bevallom, roppant vonzó ez is, de nekem egy közlekedési eszköz kellett, praktikuskodni, és nem egy mondva csinált élménymotor, szopni. És a Hondával ezt megkaptam. Igaz, eddig kétszer tankoltam, és a második alkalommal 6,5-öt evett. Azóta tudom, nem fogok fogyasztást mérni, mert akkor lehet, újra kéne értékelni ezt az egész Silver Wing dolgot, amihez most egyáltalán nem lenne erőm.

Nézzék meg a galériát, a jó Árpád körbefotózta a kis Hondát, minden apró fontos részlettel.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr522259171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

strativari 2010.08.31. 13:47:51

Nekem 400-as Burgman-em van...két éve vettem, használtan - erre volt pénzem. Ha lett volna, biztosan CBF-et, vagy hasonlót vettem volna. És szégyenkeztem, hogy nekem nincs motorom...
Aztán 3 napra kaptam egy CBF1000-est...élveztem, de most értettem meg, hogy milyen értékes és praktikus az én Burgmanem. Aztán 2 hete lementem Krk-re, és bejártam az egész szigetet nyitott plexivel, és ma sem mennék másikkal....azóta szeretem a MOTORom, és nem cserélném el a CBF-re. Ha lenne pénzem, megvenném a Burgman mellé...

Gratulálok, nagyon jól vetted...de ha élvezni akarod a kanyarodást (mert lehet!), tedd fel a lábad a 45 fokos lábtartóra...

Ger6ő 2010.08.31. 13:47:52

még egy kérdés: nem túl takony az eleje? érzel valamit kanyarodáskor vagy csak bizonytalkanságot? :)

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.08.31. 13:53:01

@Ger6ő:
"a TC stábjának nemmotormertnemtudkanyarodni elméletére visszakérdeznék! kinek van olyan autója, ami tud kanyarodni?? Winkler? Papp T.? Vitya? Bende? :)"

van egy olyan érzésem, hogy Gábor ezzel a robogóval is lenyomná a többi TC-st kanyarodásban, bárhol, versenypályán is :)

Tigrisszív 2010.08.31. 13:53:09

@strativari: Jó, hogy ide tévedtél, nem gyenge kicsit a 400-as Burgman? Amikor motort kerestem, nézegettem egyet, de lebeszéltek róla, mondván, hogy ha Burgman, akkor 650-es, ahhoz meg nem volt "kedvem". Így lett aztán az 500-as Atlanticom. Szóval nem gyenge kissé?

hottentotta 2010.08.31. 13:53:10

@Ender Gábor: És ha jön a tél, akkor hogy közlekedsz? Marad a békávé? Vagy ha esik az eső? Vagy mondjuk 1L tejen és 30deka felvágotton kívül mást is vennél...

Ger6ő 2010.08.31. 13:54:45

@Lui_: jogos, mert az meg a másik fele, hogy mit ér a gép képessége, ha nincs aki kihasználná?!

Ender Gábor 2010.08.31. 13:56:22

@Ger6ő: Köszönöm.

Elképzelhető.

Tigrisszív 2010.08.31. 13:57:16

@hottentotta: Hahaha, a SilverWinggel egy közepes méretű bevásárlást simán meg lehet oldani, főleg a túradobozzal. Eső nem gond, egyrészt aki motorozik, annak benne van a pakliban, másrészt a SW esetében ha 60-70-es tempót tudsz tartani, nagyon meg sem ázol... Ja, de nem is én vagyok az Ender Gábor... Na mindegy...

Tigrisszív 2010.08.31. 13:58:24

@hottentotta: Hahaha, a SilverWinggel egy közepes méretű bevásárlást simán meg lehet oldani, főleg a túradobozzal. Eső nem gond, egyrészt aki motorozik, annak benne van a pakliban, másrészt a SW esetében ha 60-70-es tempót tudsz tartani, nagyon meg sem ázol... Ja, de nem is én vagyok az Ender Gábor... Na mindegy...

Ender Gábor 2010.08.31. 13:59:16

@Lui_: Hát, a kipörgésgátlós teszt majd folytatódik, arról ugye még túl sok beszámolni való nem volt, azon kívül, hogy elsőre nem működött. De lesz folytatása, és az pályamotoros téma.

Nem mellesleg elindult egy külsős blogunk, amit a pályamotoros berkekben nagyon népszerű Félsvéd vezet ( fekezzrovidebbet.blog.hu ). Ott lesz majd rengeteg beszámoló, holnap vagy holnapután is meg fog jelenni egy nagyon érdekes írása. Én pedig elvileg fogok még idén indulni R szériás versenyen R1-gyel, meg voltam Brnóban Suzukit tesztelni. Lesz még idén pár pályamotoros anyag, esetleg videó is.

Ender Gábor 2010.08.31. 13:59:55

@strativari: Köszönöm, és igen, már próbálgattam a ferdén álló lábtartót, de egyelőre furcsa volt.

Ender Gábor 2010.08.31. 14:01:20

@Ger6ő: Az elejével talán kevesebb gond van, bár azt most viszem majd leszervizeltetni. A hátulja bizonytalan ezeknek, de nagyon. Olyan, mintha félbe lenne törve egy normális motorkerékpár, és úgy akarnál vele fordulni.

Ender Gábor 2010.08.31. 14:02:49

@Lui_: Ez tény, bár ilyen fék nélküli MZ-ken, futóműhalott Jawákon szerintem Ziriget nem lehet megfogni.

Ender Gábor 2010.08.31. 14:04:17

@hottentotta: Van autóm, ha jönne a tél.

1liter tej, és 30 dkg parizer? Ezek beférnek az első kesztyűtartókba, és akkor még mindig van hátul 46 liter a dobozban, meg ennél egy kicsivel több az ülés alatt.

Nem értem, amit mondasz.

Bambano 2010.08.31. 14:05:42

A kérésem az lenne, hogyha valamiről írsz, arról legyen kép (Csilla) :P

A gondom meg az, hogyha keveset fogyasztó járművet akarsz, miért veszel olyat, ami többet fogyaszt, mint egy másfél tonnás nagy motoros autó?

Ilyen motort melegek tényleg nem vesznek, a sofőr deréktámasza a második utasnak csak akkor jó, ha az nem pasi, hanem nő:PPP

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.08.31. 14:08:34

@Ender Gábor:
Király!
Már nézem is az adott blogot, köszi.

Az nem lenne baj, ha olyanoknak is írnátok bejegyzéseket , akik mondjuk szeretnének elindulni, kipróbálni a pályamotorozást, akár utcai gépekkel.
Esetleg pályaleírások meg ilyenek is jól jönnek.
"Még a drognál is rosszabb" - most olvastam, :)

Ger6ő 2010.08.31. 14:11:04

@Ender Gábor:bepumpál "leborítva"?
keményebb gátló nem orvosolná részben?

"Van autóm, ha jönne a tél."
ha jön?!?! én ma már fűtök itthon.. :))

Ender Gábor 2010.08.31. 14:11:37

@Bambano: A másfél tonnás nagymotoros autó kontra kisköbcentis kistömegű motor fogyasztása örök vita. Az autósok mindig elszörnyülködnek, ha meghallják, hogy egy 600 köbcentis motor 6 litert eszik. Vagy azt, hogy egy 50 köbcentis 3-at. Ez ellen nem lehet mit tenni, ennyit fogyasztanak a motorok.

Azonban a 6 litert olyan forgalmi ritmusnál hozza, amilyet egy autóval soha nem fogsz tudni elérni. Vagy igen, egy min. 250 lóerős autóval, padlógázon. Akkor viszont már nem 6 litert fogyaszt.

Autóm van, nem akartam még egyet, pedig vehettem volna olyan autót, ami kevesebbet eszik 6 liternél, csak azzal a városban egyhelyben ülök, ami roppant idegesítő. Sok előnye van a városi motorozásnak, az egyik hozzászóló említett is egyet itt az előbb: parkolás. De van még sok.

Ender Gábor 2010.08.31. 14:12:48

@Lui_: Lesz Svédnek olyan posztja, ami a kezdők pályázásáról szól majd. Tessék szorgalmasan nézegetni a blogot :)

Ender Gábor 2010.08.31. 14:13:35

@Ger6ő: Nem, mert az meg a rugózást és a kényelmet öli meg. Nagyjából olyan érzés, mintha a hátulja más irányba akarna menni, mint az eleje. Kicsit szélesebb íven.

Ger6ő 2010.08.31. 14:15:08

@Lui_: sztem Félsvédben bízhatsz, hogy lesz minden, ha beindul a blog! ;)

amúgy én is ezt hiányolom egy kicsit a TB-tól, meg a hazai verseny beszámolókat (persze nem minderől, csak olykor olykor..).

Tigrisszív 2010.08.31. 14:17:55

@Ender Gábor: Ha állítható az előfeszítés a hátsó rugóstagoknál, érdemes azért játszani vele. Nálam az Atlanticnál jelentősen javult a helyzet, még ha teljesen nem is szűnt meg és nem "ölte meg" a rugózást sem.

MaCS_70 2010.08.31. 14:19:37

Halihó!

Télügyben: Egy jó motoros kabát + kötény a robogóra nagyon komolyan kiterjeszti a használhatóság lehetőségeit. Ha nem esik az eső, gyakorlatilag +5 fokig lehet használni a gépet.

Üdv: MaCS

RollDuke 2010.08.31. 14:25:46

Nem rossz gép ez. Én hasonló megfontolásból vettem egy 180-as runnert, bár én csak városban, és egyedül használom szinte...de utassal is tud 120-at, ja és az is 6 litert eszik, volt előtte nagymotorom több is, lesz is, de közlekedni ez tökéletes. napi egy órát spórolok vele....azt nem lehet megfizetni. Pakolni is aránylag jól lehet bele ( persze nem annyit...), teljesen megértelek, amire kell, arra tökéletes.

MaCS_70 2010.08.31. 14:26:12

Halihó!

Autó kontra motor:

A motorok fogyasztása valóban soknak tűnik az autókéhoz képest, de ne feledjük, hogy a tüzelőanyag-fogyasztás csak a költésgek egyik, ráadásul kisebb "fele". Ott van -- hogy mást ne mondjak -- a parkolódíj mint potenciális költség, ami motoroknál ugye (a legtöbb magyar városban) nulla, ráadásul ott is, ahol még kérnek is pénzt a motorral parkolásért, a járdán a KRESZ betartásável már lehet motorral várakozni.

És persze gondoljuk végig: mennyit ér az időnk a dugóban állva...

Üdv: MaCS

Pistabá 2010.08.31. 14:26:40

400-as burgman nemgyerebe, a hajtása elég gyengusz, sok karbantartást igényel. Ha már burgman akkor 650-es.

Bambano 2010.08.31. 14:30:16

@Ender Gábor: Nem akarom firtatni, hogy milyen igényeid voltak, amikor hozzáfogtál "motort" keresni, meg azt sem, hogy miért ezt vetted.

De abban érzek kis csúsztatást, hogy ilyen fogyasztási paraméterekkel a cikkben szempontként jelölöd meg, hogy keveset eszik. Nem eszik keveset.

Hogy városban gyors-e, azt nem tudom megállapítani, 7 évet éltem Pesten, kocsival, mindig megtaláltam azokat a menekülő utakat, amikor nekem nem volt gond az autó, nem nyertél volna sok előnyt a robogóval. Elismerem, alkalomszerűen előfordult Kenobi tábornok is. Másfél évvel ezelőtt elköltöztem Pestről, tehát friss infóim nincsenek.

A cikk azt sugallja, hogy egy feltétel biztosan nem teljesült, meg van egy kétesélyes... rossz arány.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.08.31. 14:32:08

@Ger6ő:
Oké, várom a cikkeket :)

Visszatérve eredeti témához, ha már mindenes motor ugye ott van az eső.
Hétvégén tesztelgettem ruházaton, mi a jó, mert ausztriába toltunk egy Großglockner -t, aztán 4 nap motorozás közben elég sok esőt is kaptunk.

Namost végre van egy tényleg anyagban vízálló cordura szettem, ezért nem kellet esőruhával bajlódnom elvileg.
Az illesztési pontoknál volt gondom, csizmámra nem volt esővédőm, nem tudom az mennyire tuti, akinek van tapasztalata ossza meg légyszi.
Esőkesztyüm viszont volt, gumis, de befolyt a víz majd megállt benne, lehet hogy az volt a baj hogy ráhuztam a végén és nem a kabát alá?
Valamint naked motoromon kicsit bevert elöl az eső a nadrág és kabát illesztésnél, pedig próbáltem jól felhúzni a nadrágot, kabátot minél lejjebb engedni, csak a hátulja összecipzározható.
Hozzá kell tennem, max 1 óra esőben motorozásnál nincsenek gondok, a problémák utána jönnek elő.

Valakinek van tapasztalata, ezekre mi a megoldás?

Imo63 2010.08.31. 14:35:57

@Tigrisszív:
"Amúgy jó választás, csak egy dolog nem tiszta nekem: Az egy szem tárcsafék elől hogy állítja meg ezt a tömeget? Az Atlanticomon dupla tárcsa van elől és - mint említettem - könnyebb, mint a SW."

Nekem a fék az egyik, ami nagyon tetszik a Silveren. (Jó, az enyém ABS-es, csak ilyennel mentem). Elöl 3 dugattyús, hátul 2 dugattyús fék van, de ha az első féket húzom, egy dugattyú hátul is fékez, ha a hátsót akkor meg elöl. Vagy valami ilyesmi.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.08.31. 14:36:38

@Lui_: közben eszembe jutott hogy a nagyrobogómmal kellett volna menni, de azzal nem tudom tartani a 150-es utazót autópályán ... :)

Tigrisszív 2010.08.31. 14:37:19

@Lui_: Én vettem egy noname lowcost esőoverallt, oszt' jóvan. Persze, ha elkezd esni meg kell állni, belebújni, meg ha vége akkor megállni és levenni, de nem ázik be sehol és ez a lényeg. Helyet nem foglal, mert pirítóskenyér méretűre össze lehet hajtogatni.

MaCS_70 2010.08.31. 14:39:07

@Bambano:

Halihó!

Én 20 éve motorozom+autózom Budapesten. Ha kicsit sűrűbb a helyzet, máris brutális időmegtakarítást lehet motorral elérni. Egy reggeli nettó Margit-híd önmagában lehet negyed óra. De egy Moszkva tér - Pestszentlőrinc útvonalon nemrég vertem majdnem két órát egy futárra -- aki pedig vélhetően ismeri a surranópályákat, az adott esetben ráadásul erősen érdekeltté is volt téve a sietésben...

Üdv: MaCS

Imo63 2010.08.31. 14:40:57

Na, majdnem eltaláltam:
"A jobboldali fékkarral az első, háromdugattyús féknyereg két szélső dugattyúját mozgatjuk, míg a baloldali kar fékezi a hátsókerék kétdugattyús fékét, és az első nyeregből a középső dugattyút."

Tigrisszív 2010.08.31. 14:40:59

@Imo63: Hasonló rendszer van az Atlanticomon is, csak az elöl duplatárcsás. Szóval, valaki a Totalbike-on írt egy cikket az Atlantic Sprint-ről, amit valamiért szimpla első tárcsával szereltek és eléggé ment a fika a cikkíró részéről emiatt, holott a Sprint még az enyémnél is könnyebb, 195 kiló...

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.08.31. 14:41:09

@Tigrisszív: oké, ilyet énis játszottam már, meg van is esőruhám.
De esőruha a csizma + kesztyű kérdést nem oldja meg.
Valamint már jártunk úgy, hogy úgy kapott el eső, mire lefékeztünk felvenni az esőruhát már átázott a bőrruha. Persze lehet végig esőruhában motorozni, de alatta az átizzadás miatt több óra alatt eléggé be lehet párlani, cordurában ilyet nem éreztem.(pedig zár rendesen, de volt szar cordura dzsekim is amiben csak főttem)

Lehet Csikóst kéne megkérdezni, ő is mindig megy esőben :)

Tigrisszív 2010.08.31. 14:46:21

@Lui_: Az esőoverallom a csuklónál és a bokánál összehúzható. Ráhúzom a nadrágszárat a bakancsra és összehúzom, oda nem folyik be. A csuklónál szintén összehúzom és a kesztyű "szárát" ráhúzom, avagy fölé húzom. Nem ázik be. Igen, sajnos előfordulhat, hogy úgy jön az eső, hogy mire az overallt felveszed, már mindegy, jártam én is így, hagytam is a pics@ba a csomagtartóban... :D

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.08.31. 14:49:58

@Tigrisszív:
Kedvencem mikor a haver a tanktáskából öntötte ki a vizet, melyben a halott mobiltelefonja uszkált éppen :)

Amúgy énis próbálkoztam ilyen erősebben összehúzással, de mint mondtam olyan 3 óra esőben menést már nem bírt. Na meg akkor a te esetedben gondolom full vizálló kesztyűd van, vagy úgy jársz mint mi, hogy fekete kézzel eszed a vacsit :)

rajhona 2010.08.31. 14:59:53

Ugyanilyen motorom van. Négy éve használom, azóta 65 000 km-t raktam bele. Ugyanígy pest környékéről járok be naponta. Elmentem vele Angliába és Krétára asszonnyal, csomagokkal. Elpusztíthatatlan. Kopó alkatrészeken kívül egy gyári hibás görgőtárcsát kellett cserélni. Fogyasztás mindig is 6-6,5 l körül alakult. Szíjat amerikából rendelek, fele mint itthon. Ha tudok bármiben segíteni keress meg.

Tigrisszív 2010.08.31. 15:08:22

@Lui_: Elvileg van a kesztyűmben egy ún. vízzáró membrán, ami arra jó, hogy ne ázzon be, de arra is, hogy kezem se szellőzzön. Nyáron viselhetetlen, mert 4 nap után lábszag van a kesztyűben... :DDD

youlopukku 2010.08.31. 15:32:02

Jó gép ez,ilyennel megT-max-szal szemeztem ezidáig.Ismerőseim révén ki is próbálhattam mindkettőt.Különösebb panasz nincs rájuk.Tud valaki olasz oldalt ahol keresgélhetnék a használtak közt?

rajhona 2010.08.31. 15:35:06

Én itt vetten az enyémet 450!!! km-rel: motoscout24.de

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.08.31. 16:16:59

@Ender Gábor: Gábor! Mi van a mercivel, üzemel rendben? Lesz róla valamikor poszt?

Ender Gábor 2010.08.31. 16:23:15

@Asszeretnémondani: Majd valamikor igen, több érdekes dolog is van vele.

Eddig 8ezer km-t mentem vele, és tegnap megvolt a jubileumi ezredik liter beletankolt benzin. A nyolc ezer kilométeren, ami teljesen vegyes használat volt 12,3 litert evett. Legtöbb 14,1, legkevesebb 10,2.

Haynau (Sons of Monarchy) 2010.08.31. 16:33:35

Végre egy poszt, ami szívemből is jöhetett volna: motoros ("valódi") barátaim képtelenek felfogni, hogy nagyrészt városban közlekedve semmi szükségem egy bazinagy túramotorra vagy enduróra. Robogóba mellesleg pakolhatsz is rendesen. Jó, könnyen beszélek: a Burgman ülése (mit ülés? kész fotel!) alá nemhogy két sisak, de mellé még apróságok is férnek. Hozzá egy Givi-topcase, és akár bevásárolni is lehet vele menni: hacsak nem klotyópapírt vagy mosóport veszel, meg lehet tömni rendesen. Szóval: a szaknyelven "maxiscooter"-ek ugyan státuszukat tekintve furcsamód a "senkiföldjén" tanyáznak (nagymotorosok visszakézből lenéznek mindent, amit nem lábbal fékezel és automata váltós - a robogósoknak viszont túl nagy, inkább félnek-féltékenyek), viszont városi közlekedésre szerintem a legjobban alkalmasak.

Én személy szerint egy Burgmant ajánlottam volna (de a 2007-es facelift utáni modellt), a Silver Wing is jó választás. Akinek sok pénze van, nézzen körül a Peugeot Satelis vagy Geopolis tájékán, esetleg a Kymco Xciting (330-as vagy 500-as) vagy Downtown (330-as) - jóval olcsóbb, de jó minőség, lévén tajvani. A nagy Piaggiokat nem ajánlanám, nem túl megbízhatóak.

@aaabbbccc: Piaggio MP3 csak 125-ös vagy 250-es, nem? Hacsak nem Gilera Fuocot veszel, annak 500ccm-s a motorja, viszont szerintem ronda a karosszériája.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.31. 17:09:14

Bár én egy pöcs vagyok, ezért nekem (messziről, csak benyomások alapján)a Honda V-2-es automata robogó/motorja tetszene igazán (mert annak V-2 hangja van, ehhehe), de ha ezt a marhaságomat leszámítom, tökmindegy milyen, de legalább 400-as, nagytestű, sokrekeszes robogó az ultimatív megoldás a városi sokat rohangászásra. A nagy endurók is klasszak, de én autóban is az automatát preferálom városba, sajnos nem tudom nem elmondani, mennyire marhaságnak tartom, hogy a városi forgalomban sokat autózók kuplungolásra-váltóbot-tologatásra kényszerítik magukat. Ezért is azt mondom, hogy az ideális városi kétkerekű automata.
Szóval megértem Árpádot, amiért irigykedik. Kicsit én is, igaz én csak a XVI-ból kell becsorogjak a városba, arra meg a Habana is elég tud lenni. Na jó, kicsit kevés, de túlélem. Én sokkal tovább forgolódnék, ha öt kilóért vennék nagy robogót.:))
Gratulálok, na!

Brett Shaw 2010.08.31. 17:13:51

A kilometer kapcsan: En, miutan elloptak a 150-es Honda Nes robogom, megneztem az osszes magyarorszagon elado darabot. Es meglepo modon azt a motort vettem meg, amelyikben a 3. legtobb Km volt ora szerint. Nem az allas a lenyeg, a masik robogot ora szerint 14000-rel vettem, eletem elso "motorja" igy semmi viszonyitasi alapom nem volt, szvsz abban tobb mint 100k-volt valojaban.

dextercapo 2010.08.31. 17:44:56

@MaCS_70: DR750 , Caponord -> atlantic 500
hasonlo betegek vagyunk :)

MaCS_70 2010.08.31. 18:50:25

@dextercapo:

Na azért Neked van még némi egyéb betegséged is. Pl. ős GoldWing, hogy mást ne mondjak... :o)

SW600 (törölt) 2010.08.31. 19:29:35

Én is buzi vagyok ? Én már a második Silver Winget hajtom, igen közben volt motorom is, de mindig visszavágytam erre a guruló szappantartóra. Ez már kicsivel kevesebbet fogyaszt, nálam átlagban 4,5 litert, városban 5,5 fölé is megy,de a 6-ot még sosem érte el. Nyilván nem ez a legjobb motor, de nekem még semmi műszaki gondom nem volt velük.A mostani 2 év alatt már több mint 21ezret futott.
Az ebay-en van alkatrész, valóban drága, de nem kell.
Sok szép élményt és gondtalan kilométert kívánok !

bpe 2010.08.31. 20:38:44

..amennyire ésszerű ez a levezetés, annyira hallik aggasztónak a konfliktus, amit a szerkesztőségen belül okozott.. ;) balázs viktor pl. tuti vérrögig van most sértve a gyújtásnélkülijével.. :D remélem, nem lehetetlenülsz el odabenn. :)

bár én 1.5 tonnás kasztnival sem szívesen karcolok 110 fölé, hiába muszáj, és hiába h6 és boxer..

bpe 2010.08.31. 20:40:12

(oké, a h6-ban már benne van, h boxer, világos.. :P )

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.01. 10:14:27

Jó vétel volt! Én is el tudnék képzeli egy ilyesmi nagyrobit a nagymocik mellé. Honda CN250 Helix-re vagyok rákattanva - igaz az fényévekre van ettől, de a forma annyira beteg, hogy már jó.

Kobak77 2010.09.01. 11:39:06

A spritmonitoron 30 felhasználó mérései alapján 4,34 és 6,25 közé jön ki a Silver Wing fogyasztása. Átlag: 5,25. Szóval valószínű megy az lejjebb, ha összeszoktok :).

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/0-Alle_Modelle.html?vehicletype=2&exactmodel=silver%20wing&powerunit=2

Ender Gábor 2010.09.01. 11:46:18

@Kobak77: Igen, én is néztem, de ezek között sok a 400-as. 600-asból csak 4-5 regisztrált felhasználó van, ott nagyjából 6 liter az átlag, viszont nincs nagy szórás.

Ender Gábor 2010.09.01. 11:49:44

@Zölduborka: Ez egy tükörsima, hibátlan betonfelület, amin alacsony sebességgel szlalomoznak. Ilyen steril körülmények között egy gördeszka is kiváló menetteljesítménnyel bír.

Kobak77 2010.09.01. 11:58:50

@Ender Gábor: Bocsi, ezt tényleg benéztem :). Mindenesetre megerősítésnek jó, hogy nem a tiéd fogyaszt túl sokat.

dextercapo 2010.09.01. 13:39:28

@Ender Gábor: a csillanasbol itelve ez egy nem kulonosebben tiszta parkolo nedves aszfalttal .

a fogyasztas temajahoz : a korai atlantic-ok is tobbet fogyasztottak - aztan valaki rajott hogy a termosztat es az injektor uzemi hofoka nem volt osszehangolva .

yodamasta 2010.09.01. 13:59:07

Gabor ezzel a vassal hogy lesz meg iden az 58? :D

SW600 (törölt) 2010.09.01. 17:23:09

@tommodore: Volt Helix-em. Szuper cucc, csak kicsit gyenge.17 ló, egy teherautó előzéshez kicsit kevés ma. Viszont az , ahogyan megy illetve lebeg az út felett, fantasztikus.Még nem volt ilyen kényelmes egy motoron sem az utazás, mint azon.Én is szívesen vennék megint, csak félek, hogy már mind agyon vannak vágva.Érzékeny volt az olajra, kicsit fogyasztotta is.Meg hát 85-ös volt, a kora miatt is akadtak problémáim, de szerettem nagyon.

dextercapo 2010.09.01. 19:44:18

ha mar itt osszegyult a sok robogobuzi es azok gyuloloi is : tudja valaki mi tortent a fiordalisi top-okkal ? akartam venni egyet az atlanticra , de mintha a fold nyelte volna el a ceget .
www.euromoto.eu/news/Abbigliamento/255/Home.aspx

nehogymárne 2010.09.01. 20:15:17

Az a baj ezzel a posttal, hogy kicsit szánalmas. Nem nagyon, csak épp annyira, hogy engem személy szerint idegesítsen. Elmondom miért:

Autót általában, motort és robogót meg szinte mindig érzelmi alapon veszünk. Megtetszik a gép, vagy megtetszik az a kép, amilyennek lelki szemeinkkel látjuk magunkat tulajdonosként, aztán kifizetjük. Ilyenkor az adekvát magyarázat az, hogy "Faszikáim, nem bírtam magammal, vettem magamnak egy ilyen izét és imádom!" Érzelmekkel nehéz vitatkozni. A szánalmas rész az, amikor megmagyarázzuk elsősorban magunknak, másodsorban a csajunknak meg akit egy kicsit is érdekel, hogy egyébként, racionálisan is, milyen jól is vettük ezt a szart.
Ender baba magyarázkodása meg azért különösen kínos, mert felsorol hat szempontot, aminek meg kell felelni, majd hirtelen előránt egy eddig soha nem mondott hetediket, hogy a felsorolt hatból legalább kettőt felülírjon. Mert az új robogó nem fogyaszt keveset és messze nem csalinkázik olyan könnyen a sorok közt, mint egy IGAZÁN RACIONÁLIS robogó, viszont másfélszer akkora motorral, másfélszer annyi lóerővel ígér 190-es végsebességet.
Szóval megint vett egy kompromisszumjárművet, csak most a lista másik végéről. Tiszta szívemből kívánom, hogy legyen boldog vele, de ha legközelebb ilyesmit csinál, legyen egy kicsit őszintébb és mondja ki bátran, azért vette ezt, mert beleesett, mint ló a gödörbe.

hottentotta 2010.09.01. 20:53:37

@Tigrisszív: Hja, eső nem gond... Érdekes, télen, esőben én sohasem látok motorosokat...

@Ender Gábor: arra próbáltam rávilágítani, hogy az 1L tej és a 30 dkg parizer fölötti kajamennyiségek hogyan kerülnek elszállításra a robogódon... De úgy látszik, fogalmazási problémáim voltak ( vagy Neked szövegértelmezési ). Bár már megmondták a frankót, hogy ezen a robogón nem ázol meg, sőt, egy kisebb lakást is elköltöztet a túradobozban...

titanmanus 2010.09.02. 09:32:45

Itt egy kis teszt.
www.tesztmotor.hu/teszt/motorok-uj-/maxi-robogo-teszt-1.resz.html

Azért nem véletlen Majesty -n van nekem!! :D

Speedygonzi 2010.09.02. 10:13:22

@Ender Gábor:
gratula a motorhoz, remélem sok örömöd lesz benne. Jó áron vetted, valószünüleg nem buksz nagyot rajta, ha esetleg átértékelődnek a szempontjaid, az évek múlásával.

sajnos az érvek egy részével én sem értek egyet, szerintem az ekkora robogók már nem feltétlen az olcsóságról hiresek, ha mindent egybeveszünk. De legalább az amortizációt nem te állod belőle, az árának nagyobbik felét már elvesztette.
Én azért maradok a 350 alatti kategóriánál, de ez az én dolgom.

@robogót ellenzó népeknek:
már több mint 10 éve motorozok. tizenéves suhancból letem huszonéves dolgozó ember. 10 éve el nem tudtam képzelni és hinni hogy egy robogó (akkor alapvetően 50est jelentett a fejemben) jobb lehet bármiben mint egy motor. Akkor azt mondtam, hogy inkább veszek megint egy simnsont az MZ helyett mint hogy robogóra üljek. Azóta volt már több motorom 125-150-250-500-750 köbcentivel, sokszor eggyszerre több is.
4 éve vettem egy scarabeo 50et. 1 éveig azzal jártam munkába. bevallom még élveztem is, amelett hogy tényleg bagó a fentartása. 0 amaortizációm volt rajta, olcsó alaktrészek, amik szinte nem is kellenek, de legalább minden boltban lehet hozzá mindent kapni. persze vannak korlátai. sajnos úgy alakult hogy autóval kellett munkába járnom, és igy megváltam tőle. Mai napig sajnálom kicsit.
Most úgy alakul hogy vissza tudok állni motoros közlekedésre. eszem ágában nincs a nagymotorom használni. Van egy kis 125 4T motorom ami éppen üjjászületik, az van vizionálva munkábajárósnak. De a szivem mélyén robogóval szeretnék munkábajárni. PL egy helixel, vagy egy madisonnal, downtownal. Minél jobb szépvédelem, ne legyek dzsuvás esőben sem. és tabasszal, ősszel, amikor reggel 6-8-10 fok van nem fázzon a lábam. Délután hazafele meg vigyorgok a napsütésben hazafele....
A motoros barátaim nem hiszik el hogy egy robogóval is motoros elményt kap az ember. Lehet hogy kicsit más, de motorozás. És amikor mindennapi használatról beszélünk praktikus. Lehet hogy hétvégén nem ezzel mennék kirándulni, de erősen gondolkozom, hogy a kis sr125 helyett inkább egy robit keritsek.

szerintem azok akik ezek ellen a robogók ellen ágálnak valójában nem is tudják mit irnak / beszélnek. De biztos hogy nem használtak huzamosabb ideig ilyet. Van bennük sok elöitélet, egyesekben esetleg sznobizmus is. Régen én is hasonlóan gondolgoztam, azóta belálltam, lehet hogy kicsit egysikú voltam...

intruderjani 2010.09.03. 06:41:12

@Speedygonzi: De tudjuk miről beszélünk. Már egy párszor pár helyen elmondtam, hogy a motorok mindent tudnak, amit a robogók (persze nem minden kategória), annak hátrányai nélkül.

Ender most éppen be van bolondulva, a sok hülye meg bólogat neki. Majd lesz egy poszt (fél-egy év?), hogy miért adta el, akkor meg a sok hülye arra fog bólogatni, hogy hát igen, tényleg stb. A vinklernél láttunk már ilyen pálfordulást, meg sok bólogatót is...

Hehe...

Imo63 2010.09.03. 09:42:02

@intruderjani: Hali, ebben a postban nem találtam irásodat, igy nem tudom, milyen érveket mondtál ezzel kapcsolatban, de szerintem nincs igazad.
Sok dologban verhetetlen városban a (nagy)robogó. Persze, nekem is van motorom is a SilverWing mellett, és időnként eljárogatok azzal is dolgozni, de nem fogom eladni a robogót sem, és pont azon előnyei miatt, amik szerinted nincsenek. De ezen kár vitatkozni, szerencsére ahány ember, annyi szempont. Igazán én is csak a kerek-perec kijelentett "a motorok mindent tudnak, amit a robogók" miatt írtam, bár tudom, hogy hiába :))
KI

BigBlues · http://www.blueenter.hu 2010.09.03. 09:48:16

Szia!
Nekem egy 650-esem van. Imádom. Egyszer kipróbáltam a nagybevásárlást: két karton tej, egy karton víz és a kiscsalád teljes hétvégi kajája elfér benne csont nélkül.Oldal táskát fel se raktam. Komolyan
A csapatban van egy sw-s srác. Imádja, és ő is azt mondja, hogy nagyobb a fogyasztása mint a 650-es krumplinak fél, egy literrel.
Viszont ha meghajtom a gépet 140 felett, akkor megeszi a 6-6,6-ot. De ha belegondolunk, hogy mekkora légtömeget kell eltolni maga elöl, akkor talán nem is olyan sok.
Viszont meglep amit mondasz a kanyarodásról. Nem ismerem a gépet, de a 650-est élmény döntögetni a 400 burgman után.

De legfontosabb: nincs az a kerülő, ami az egyenes, célirányos útnál gyorsabb lenne motorral. Tudom, mert én is a kocsit cseréltem le motorra, és az elején nagyon működtek az autós reflexek...

Télen egy jó túra plexi, tucano kötény, kézvédő, markolat fűtés és ülés fűtés sokat segít. De! Ha eldobod a motort, sokat csúszik, "mertezműanyag" és nagy lesz a fényezési költsége a dolognak.
Sajnos ez is tapasztalat.

Azzal a hozzászólással viszont egyet kell értenem, hogy a maxirobogozás nem olcsó dolog. Olcsóbbnak tűnik, de nem az. Egy swift lényegesen könnyebb fenntartani, mint egy ilyen csodagépet.

Egyébkén grat a géphez. Mi ilyen méretűekkel szoktunk túrázni. Nagyon ott van. Az utasnak meg nem fárad el a nyaka a sok bólogatástól mert nem vált a moci. :) Nem utolsó szempont, hogy este hogy reagál a kedves a közeledési kísérletre. :D

BB

BigBlues · http://www.blueenter.hu 2010.09.03. 09:48:49

bocs lemaradt, 650 burgmanom....

intruderjani 2010.09.03. 11:10:07

@Imo63: Totalbájkon tetszőleges robogókkal foglalkozó cikk/hír alatt megtalálod az érveimet. De akkor most kapsz ide egy szép nagy választ, hogy ne legyen hiányérzeted.

"Hali, ebben a postban nem találtam irásodat, igy nem tudom, milyen érveket mondtál ezzel kapcsolatban, de szerintem nincs igazad."

--- Azt se tudod, hogy érveltem, de alapból nincs igazam. Kezdetnek nem rossz...

Sok dologban verhetetlen városban a (nagy)robogó.

--- Tény szerint, pontosan miben "verhetetlen"? Mit tud a mágikus robogó, ami miatt verhetetlen lesz? Egy RENDES motorral összehasonlítva?

Persze, nekem is van motorom is a SilverWing mellett, és időnként eljárogatok azzal is dolgozni, de nem fogom eladni a robogót sem, és pont azon előnyei miatt, amik szerinted nincsenek.

--- Még mindig várom az előnyöket. Egy épkézlábat sem sikerült még egy robogó pártinak sem összehozni. Egyet sem. Már tényleg nagyon várok egyre...

De ezen kár vitatkozni, szerencsére ahány ember, annyi szempont. Igazán én is csak a kerek-perec kijelentett "a motorok mindent tudnak, amit a robogók" miatt írtam, bár tudom, hogy hiába :))

--- Kérlek. Akár szubjektívan is cáfolhatsz, de tedd meg! Ne rébuszokba, meg a levegőbe beszéljünk már!

Haynau (Sons of Monarchy) 2010.09.03. 12:22:40

@intruderjani: "a motorok mindent tudnak, amit a robogók" - aha: két telepakolt bevásárlószatyrot bele tudok pakolni a Burgman ülése alá (+kis Givi topcase), a különböző rekeszeibe napszemüveg, apróbb bizbaszok is beférnek (persze kulccsal zárható). Ha pedig leállítom, két integral-sisak, protektoros kabát, kesztyűt, stb. be tudok zárni. Kiváncsian várom, EZT hogy léped meg nagymocival anélkül, hogy sidecase, topcase, tankcase, stb. lójon rajta mindenütt.

Ja, szubjektív pozitívumok: nincs szabadonhagyott, bepiszkolódó hajtáslánc, nem kell városi forgalomban váltóval-kuplunggal vacakolni, lévén a variomatic kitűnően szuperál. Ja: ha esős időben megyek, a lábam nem lesz párszáz méter után lucskos a felcsapódó víztől.

Én városi használatra vettem a robogót. Ha túrázni akarnék menni, lehet, hogy nagymocit vennék. De lehet, hogy akkor is robogót, 500-ast vagy 650-est. De ezt már pusztán szubjektív indíttatásból. Mint ahogy te is szubjektív okokból vettél motort és nem robogót.

intruderjani 2010.09.03. 13:19:06

@Haynau: két telepakolt bevásárlószatyrot bele tudok pakolni a Burgman ülése alá

--- Fasza, én bevásárolni kocsival járok...

(+kis Givi topcase), a különböző rekeszeibe napszemüveg, apróbb bizbaszok is beférnek (persze kulccsal zárható).

--- Nekem konkrétan a lakásom zárható kulccsal, a kis bizbaszok meg a zsebemben vannak...

Ha pedig leállítom, két integral-sisak, protektoros kabát, kesztyűt, stb. be tudok zárni.

--- Az intruderemen van két gyorszár (1 méter darabja) azzal szoktuk a háttámlához "lakatolni" a kabátokat+sisakokat az asszonnyal. Azért megnézném azt a "protektoros" kabátot amit begyömöszölsz meg két sisak mellé, biztos jót tesz nekik...

Kiváncsian várom, EZT hogy léped meg nagymocival anélkül, hogy sidecase, topcase, tankcase, stb. lójon rajta mindenütt.

--- Lásd feljebb.

Ja, szubjektív pozitívumok: nincs szabadonhagyott, bepiszkolódó hajtáslánc,

--- Az intruderemen sincs. Az efzéhaton van. De nem zavar, hogy néha tisztítani+sprézni kell. Nem esik le tőle az aranygyűrű az ujjamról...

nem kell városi forgalomban váltóval-kuplunggal vacakolni

--- Ha tudnál motort vezetni, akkor tudnád, hogy a kuplung/váltás kábé olyan természetes, mint a levegővétel. Akinek ez "vacakolás", annak nincs is keresnivalója motoron. A többieknek meg fel sem tűnik...

, lévén a variomatic kitűnően szuperál.

--- Fasza, hova szarhatok a gyönyörtől?

Ja: ha esős időben megyek, a lábam nem lesz párszáz méter után lucskos a felcsapódó víztől.

--- Persze, hogy nem. Mert egy kurva guruló hokedlin ülsz (mint aki éppen
szarik). Remek...

Én városi használatra vettem a robogót. Ha túrázni akarnék menni, lehet, hogy nagymocit vennék. De lehet, hogy akkor is robogót, 500-ast vagy 650-est. De ezt már pusztán szubjektív indíttatásból. Mint ahogy te is szubjektív okokból vettél motort és nem robogót.

--- Rendben, ebben nincs vita.

Összességében úgy látom, hogy a "jó pakolhatóságot" és "időjárásvédelmet" hoztad föl a robogók mellett, mint fő érvet. Én meg azt mondtam, hogy mindent tudnak a motorok, amit a robogók, meg még többet. Állításom továbbra is fenntartom, mondj egy árkategóriát hol nézzek neked a robogóhoz alternatívát motor téren.

intruderjani 2010.09.03. 13:53:40

Meggondoltam magam. Nem megyek végig N+1-szer ezen a "vitán". Helyette megosztok veletek pár szösszenetet (én szemszögem).

A robogókkal úgy vagyok, mint az egyszerű szőke szex előtt: "Jé, ez olyan, mint egy fasz, csak kisebb...". A motor ott kezdődik (és fejeződik is be), hogy két kereke van, és ha felülsz rá, nem tudod összeérinteni a két térded. Pont. Gyorsan szeretnél gurulni? A szpídeket neked találták ki. Villantani és vasat bámulni szeretsz? Tiéd a krújzer vonal. A motor ott kezdődik, hogy látni akarod a motort magát? A nálad a nakedek a nyerők. Hosszú túrákra vágysz? Túra / Enduró motorok között válogass. Terepen királykodnál? Terepmotorok lesznek a nyerők. Mindenből akarsz egy kicsit? Allrounderek. Sok szart szeretnél magaddal cipelni? Tegyél a felsoroltak közül bármelyikre koffereket. Zavarja a szél/eső a kicsi lelked? Válassz full-idomosok közül. Nem tudsz megbarátkozni a (sebesség)váltás komplex művészetével? Vegyél automatát (Brrrr...). Nincs kedved a lánccal bíbelődni? Vegyél szíjas vagy kardános gépet. Annyi-annyi kérdésre megtalálod a választ. Mind szubjektív. Egy közös viszont van bennük, a motorozásról szól mind. Bármelyiket veszed, mind motor. De mi a kérdés a robogóhoz? Az mire válasz? Szubjektíven semmire. Sok emberrel beszéltem, az összes robogósnak (aki elégedett a robogójával) van olyan motor, amire szó nélkül lecserélné a robiját, viszont még nem találkoztam olyan elégedett motorossal, aki bármilyen robogóra elcserélné a motorját (nyilván most az anyagiak figyelmen kívül hagyásával írom ezt). El lehet gondolkodni...

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.09.03. 15:08:41

@intruderjani: "Szubjektíven semmire."

Ez itt a lényeg, csak 10 kommentelőből 9 átsiklik majd felette olvasáskor és neked esik...

/egy robogós/

Imo63 2010.09.03. 17:30:50

@intruderjani:
"A robogókkal úgy vagyok, mint az egyszerű szőke szex előtt: "Jé, ez olyan, mint egy fasz, csak kisebb...". A motor ott kezdődik (és fejeződik is be), hogy két kereke van, és ha felülsz rá, nem tudod összeérinteni a két térded. Pont."

Hát ez nagyon szubjektív bekezdés volt. Szerintem meg egy 50 LE-s kétkerekű az motor.

"Gyorsan szeretnél gurulni? A szpídeket neked találták ki."

Vagy vegyél egy nagyrobogót, 160-170-et simán megy 2 személlyel. Mondjuk nem definiáltuk a gyorsant, nekem ez közúton elég.

"Villantani és vasat bámulni szeretsz? Tiéd a krújzer vonal."

Vagy egy szépen karbantartott, egy-két krommal feldobott nagyrobogót. (Engem a haverom szélvédős, 3 dobozos Piaggio Beverly-ével állítottak már meg, hogy milyen szép. Ugyhogy ez is igencsak szubjektív)

"A motor ott kezdődik, hogy látni akarod a motort magát? A nálad a nakedek a nyerők."

Hát ezt tényleg nem tudja egy robogó...

"Hosszú túrákra vágysz? Túra / Enduró motorok között válogass."

Én a Silverwingemet Németországban vettem meg. Akkor 2 éves volt, 45eKm-el. Nekem ez nem tűnik kevésnek, úgyhogy van, aki hosszú túrákra használja a robogót.

"Terepen királykodnál? Terepmotorok lesznek a nyerők."

Na, ez a másik, amit nem tud a robogó..

"Mindenből akarsz egy kicsit? Allrounderek."

Ezt az allrounder-t megvallom őszintén, nem tudom hogy mi. De az eddig általam leirtakból én úgy látom, hogy a nagyrobogók azok, amik a terepezést leszámítva jó kompromisszumnak tűnik, hacsak nem akarsz 5-6 motort tartani.

"Sok szart szeretnél magaddal cipelni? Tegyél a felsoroltak közül bármelyikre koffereket."

Ha egy silverwing ülés alatti csomagtartóját fel akarod aggatni egy egyéb motorra, már olyan széles lesz, hogy elveszik a motor egyik legnagyobb városi előnye, a keskenységéből adódó mozgékonysága.

"Zavarja a szél/eső a kicsi lelked? Válassz full-idomosok közül."

Azért ezt az esővédelmet nem nyújtja egy másik full-idomos motor.

"Nem tudsz megbarátkozni a (sebesség)váltás komplex művészetével? Vegyél automatát (Brrrr...)."

Mondjuk ez nekem nem volt szempont, de pl. utoljára automataváltós autót is vettem, nem azért, mert nem tudok váltani, hanem mert csak...

"Nincs kedved a lánccal bíbelődni? Vegyél szíjas vagy kardános gépet. "

Bizony, én nem szeretek, ezért is kardános a másik motorom.

"Annyi-annyi kérdésre megtalálod a választ. Mind szubjektív. Egy közös viszont van bennük, a motorozásról szól mind. Bármelyiket veszed, mind motor. De mi a kérdés a robogóhoz? Az mire válasz? Szubjektíven semmire."

Bizony. Objektíven viszont elég sokmindenre válasz a robogó.

"Sok emberrel beszéltem, az összes robogósnak (aki elégedett a robogójával) van olyan motor, amire szó nélkül lecserélné a robiját, viszont még nem találkoztam olyan elégedett motorossal, aki bármilyen robogóra elcserélné a motorját (nyilván most az anyagiak figyelmen kívül hagyásával írom ezt). El lehet gondolkodni..."

Hát, más körökben mozgunk... De ez nem baj. Igazándiból csak az bizergálja a csőrömet, hogy Te lenézed azt, akinem más a véleménye, mint neked. Legalábbis nekem ez jött le a stilusodból. Pedig nem biztos ám, hogy mindig Neked van igazad. Ráadásul ez a szeret-nemszeret dolog szubjektív, ezen kár vitatkozni.

Még egy pici idézet egy másik kommentből:
"@Haynau: két telepakolt bevásárlószatyrot bele tudok pakolni a Burgman ülése alá

--- Fasza, én bevásárolni kocsival járok..."

Mi meg ha lehet, robogóval megyünk bevásárolni..

Na mindegy, béke velünk...
KI

intruderjani 2010.09.03. 18:01:45

@Imo63: Well-Well.

Vagy vegyél egy nagyrobogót, 160-170-et simán megy 2 személlyel. Mondjuk nem definiáltuk a gyorsant, nekem ez közúton elég.

--- Hát persze, hogy elmegy. Csak nem mindegy, hogy valaminek az a vége (és azt hogy éri el) vagy ott kezd el élni, lásd szpídek... De látom erről neked fogalmad sincs...

Vagy egy szépen karbantartott, egy-két krommal feldobott nagyrobogót. (Engem a haverom szélvédős, 3 dobozos Piaggio Beverly-ével állítottak már meg, hogy milyen szép. Ugyhogy ez is igencsak szubjektív)

--- Az szubjektív. Vagy másképpen fogalmazva látens homoszexuális...

Ha egy silverwing ülés alatti csomagtartóját fel akarod aggatni egy egyéb motorra, már olyan széles lesz, hogy elveszik a motor egyik legnagyobb városi előnye, a keskenységéből adódó mozgékonysága.

--- Aha persze, vagy meg kellene tanulnod motorozni. Ahol a motor fizikailag (értsd szélessége miatt) elfér, ott nagyjából én is elférek vele. A keskenység meg elég viszonylagos, konkrétan a nagyrobik szélesebbek, mint az efzéhatom...

Azért ezt az esővédelmet nem nyújtja egy másik full-idomos motor.

--- Aha, például egy varadero szél és esővédelmének a robogók 95% jelenthetne... Más, ha nem akarsz kitéve lenni az időjárásnak szeszélyeinek, be lehet ülni egy autóba... Az is guruló fotel...

Mondjuk ez nekem nem volt szempont, de pl. utoljára automataváltós autót is vettem, nem azért, mert nem tudok váltani, hanem mert csak...

--- Akkor ezt hagyjuk is.

Bizony. Objektíven viszont elég sokmindenre válasz a robogó.

--- Végül is eljutottunk odáig, hogy nem ázik be a pici érzékeny lábad (BTW rendes motoros csizmában sem ázik be), meg be tudod rakni a bukóidat az ülés alá. Ezért aztán érdemes robit venni...

Hát, más körökben mozgunk... De ez nem baj. Igazándiból csak az bizergálja a csőrömet, hogy Te lenézed azt, akinem más a véleménye, mint neked. Legalábbis nekem ez jött le a stilusodból. Pedig nem biztos ám, hogy mindig Neked van igazad. Ráadásul ez a szeret-nemszeret dolog szubjektív, ezen kár vitatkozni.

--- Több, mint valószinű, hogy más körökben mozgunk. Egyébként meg ne próbáljál frajdot játszani, mert nem megy. Ennyi (elfogadható) érvet sikerült felhozni, hogy belefér a bukóm, meg a topkézbe lehet belevásárolni (ami persze motoron is)? Meg nem ázik meg a krokodilbőr cipőd? (Mint említettem rendes csizmában sem) Meg jobban elférsz a kocsik között? Minél jobban?

Mi meg ha lehet, robogóval megyünk bevásárolni..

--- Hát a mi bevásárlás-mennyiségünket te 3 robogóval sem hoznád haza. Ezért is megyünk autóval. Litertejért, kilókenyérért meg itt van 20 méterre a bolt.

Ez érdekes lesz ha folytatod, mert sajnos elég szarok az érvek a robik mellett, könnyen cáfolhatóak vagy ha nem, akkor nem elég fajsúlyosak. Én megértem ha valaki robit vesz (kapaszkodj: nekem is volt), de azt nem értem meg, ha egy rendes motorhoz hasonlítja, amolyan önigazolásként. A kisrobogók csajoknak valók (meg munkaeszköznek néhol), a nagyok meg teljesen értelmetlenek, nem is tudom kiknek valók. Talán a kényelmes embereknek, akik azt szeretnék hinni, hogy motoroznak. Vagy nem tudom.

Imo63 2010.09.03. 18:22:54

@intruderjani:
--- Az szubjektív. Vagy másképpen fogalmazva látens homoszexuális...

Ja, bocs. Akkor ezt tényleg hagyjuk..
KI

intruderjani 2010.09.03. 18:30:14

@Imo63: Igen, valahogy így szoktak kihátrálni a "vitából" a delikvensek: keresnek valamit, amin be lehet sértődni.

Ennyit erről frajd...

dextercapo 2010.09.03. 23:08:58

es megjott a bakancsos rugdosas :)
ha sebesseg kell , akkor caponord - 230-ig eleg dinamikusan gyorsul (gps szerint)
terepezni kell ? caponord .amig a tobbiek motorjai birjak , addig en is eljutok : pl a nagy bihar csucsra , esoben .
ha hosszu tavot kell megtenni autopalyan vagy csak oromkodni a dolomitokban : caponord .
bemenni csendben az egyetemre civilizalt ruhaban , elmenni bevasarolni , nem cylonna pancelozva kozlekedni , hallgatni a radiot 60-as temponal , a balaton mellett cirkalva egy lengen oltozott lannyal - elvezni hogy nem lopjak el a sisakomat es nem kell bevinnem eloadasra , belefer a hatizsakom , notebook , eu csomag , esoruha , kesztyuk stb. az ules alatt (ketszer , es meg ures a doboz), mindezt ugy hogy varosban negy liter , varoson kivul 90-nel 3 , 150 korul 5 literrel - atlantic .

Oktato 2010.09.06. 16:19:21

Most már újra beleszólok. Kissé ellaposodott a vita. Mi a robogó és mi nem...
Valamikor a nyolcvanas évek elején 3, három fajta motorkerékpárt ismertünk:
Pedálja és motorja volt=MOPED
"Reumapléh" és plexi gyárilag, nem utántunningolva=SZKÚTER
Összes többi=MOTOR

intruderjani 2010.09.07. 16:14:13

@Oktato: Hehe. Egyébként nincs vita már, ahogy látom. A motor nem robogó, a robogó meg nem motor. Ezt mindenki tudja, kivéve a robisok egy részét, akik azt hiszik motoron ülnek. A másik alfaj meg örül, hogy bével vezeti az ötvenesnek hazudott 125-150-esét. Stb.

Oktato 2010.09.08. 09:41:41

@intruderjani: :))) De mindenkinek a motorosjogsi kell. :)))

titanmanus 2010.09.10. 02:41:57

@ intruderjani 2010.09.03. 13:19:06

Tök jó, a végére ahogy kifogysz az érvekből és csak idegeskedni tudsz "Fasza hova szarjak?" és "k guruló hokedli" az egyértelmű veszteség. :D Ugye ugye hogy fázik a láb?? :D SW- en nem!

Kocsival jársz vásárolni? Sok sok embernek nincs pénze kocsi + motorra.

BigBlues · http://www.blueenter.hu 2010.09.13. 15:05:41

@intruderjani: sorry de most nem tudsz olyan motort mondani, amire lecserélném a 650 krumplit...de ez én vagyok, egyébként meg úgy érzem kissé szemellenzős vagy. De nem számít. Kell ilyennek is lennie valakinek. Ha mindenki át tudná érezni a másik igazát...milyen unalmas lenne a világ!

BigBlues · http://www.blueenter.hu 2010.09.13. 15:12:40

Nem akarlak megsérteni - mint ahogy Te teszed - de az ismerőseim közül akik kipróbálták az intrudert, úgy jellemezték, hogy nagy lomha tehén. Lehet, nem próbáltam még ki, de szívesen tenném, ugyanakkor erre se cserélném le a motoromat.

svéd. 2010.09.20. 22:16:41

I Jani. Itt a motoros aki miután nem keveset lemotorozott az összes stílussal ,nagy robogós lett. Nem anyagi okokból.... Az én véleményem szerint aki a motorjáról ill a váltóról ítéli meg a a MOTOROST. Az maga sem az. Fikázni a legkönnyebb s egyben legmagyarabb szokás. Én is elmesélhetem hogy ha nagyot lépünk ,a haladás egyik alapfeltétele, hogy cserélgetjük a MOTOROKAT ,hogy a Honda ROBOGÓN pihentessenek. :-)) Hidd el a NAGYVAS dumán pont így rágódhatnánk ,INTRUDERen ,milyen vas ?? A sok kamu krómozott műanyagot kellene annak venni. Hagyd már. :-))))) Az én HERCULES JAP-om, VAGY SHAROLEA m az vas és acél az utolsó csavarig. Igaz olyanokat csak nagyon régen gyártottak. Ne hergeld magad ijesmin, te nem vennél és kész . Üdv. Svéd.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.09.20. 22:46:05

@svéd.: WAz én HERCULES JAP-om, VAGY SHAROLEA m az vas és acél az utolsó csavarig."

szivesen irnek roluk cikket. :)

Mosquito 2010.11.29. 15:05:23

Sziasztok!
Mindenki olyan motort fog venni magának amin jól fogja magát érezni! Megtalálja a saját stilusát milyen motor jó a seggének ill. illik hozzá!
Ez lehet hogy elsőre sikerül lehet hogy nem..
Minden motornak megvan a saját előnye/i és hátránya/i is!
Beszélhetünk maxirobogóról,túragépról stb amik szerintem praktikusak, kényelmesek. Akinek ez/ek kellenek ezt fogja választani! És beszélhetünk sportgépről,cruiser,chopper stb amik kevésbé azok. Akinek meg ezek kellenek ilyet fognak venni!
Szóval badarság egyik másik motort "fikázni"!
Jah!
Ne másnak motorozzon senki sem! Hanem saját magának!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása