Kétszáznál blokkoló hátsó kerék: szívás

A brazil srác hallhatóan igyekszik kiélvezni, hogy az öreg, de ránézésre jó állapotú Honda CBX-ét elviszi megfuttatni. Lobog a "The Doctor" feliratú kulcstartó a szélben, megtekeri a markolatot, és teli torokból üvölteni kezd a blokk. Sajnos nem egy hathengeres CBX-en "ülünk" - az az a motor, amiről egyszer azt olvastam valahol, hogy állítólag úgy kellett megkonstruálni, hogy olyan hangja legyen, mint egy F-104 Starfighter vadászgépnek felszálláskor, bekapcsolt utánégetővel. De azért ez a négyhengeres, régi vágású levegős blokk is szépen szól, megy is felfelé a sebességmérő, kiabál emberünk, hogy "130-140-170 huhhúúú!" Aztán megelőz egy kocsit, még ráteker egy kicsit a gázra, a fordulatszámmérő belenyal a pirosba, a sebességmérő valahol kétszáz körül, amikor hirtelen leesik a fordulat, a blokk elhallgat, és a motor elkezd szambázni...

Hogy okos dolog-e beleforgatni egy picit a pirosba, hogy volt-e még sebességi fokozata, nem tudom. Azt sem, pontosan mi tokozta a taknyolást, bár a képeket elnézve tényleg az történhetett, ami a videó alatt a leírásban és a hozzászólásokban is szerepel: szétrobbant a blokk, az így leblokkolóhátsó kereket beborította forró olajjal, innentől meg hiába is húzta be emberünk a kuplungot (kikockázva láttam egy villanásra az ujjait, amint a kuplungkarért nyúlnak), már nem tudta megfogni a motort.honda_cbx750f.gif

Biztos sokan simán összeszedték volna a csúszkáló seggű gépet, én még fél kézzel el is engedtem volna a kormányt, és hátra is fordultam volna, hogy lássam, a mögöttem jövők jól látják-e, mekkora spíler vagyok, bagóra meg csak azért nem gyújtottam volna, mert bár lazaságomhoz és mérhetetlen magabiztos motorkezelésemhez méltóan laza látvány lenne, de nem cigizek. De a brazil srác nem volt ennyire ügyes, csak azt tudta megoldani, hogy kétszázról olyan hatvan-hetvenre csökkenjen a tempó, és csak ezután feküdt el alatta a motor. Kis csúszás, hentergés, és már felpattanva integetett a közeledőnek, nehogy újabb baleseteket okozzon a földön fekvő motor. Kár érte, tényleg szép kis gépnek tűnik a képeken, de gyanítom, ezután már sem a motor blokkjában keletkezett károk, sem a csúszás utáni sérülések nem orvosolhatók a piaci értékével összevethető összegből.

Azt hiszem, elég sokan örülnének, ha ennyivel megúszhatnának egy ilyen fiaskót, igazából én is azt gondolom, akárhányan okoskodnak is a videó eredeti kommentelői közt, ez egy rohadt mázlista taknyolás volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr747498402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dextercapo 2015.05.29. 17:04:46

gyonyoruen csinalta . amig tartott a porgettyuhatas es stabil volt a gep , addig csak szepen kigyozott alatta - aztan a vegen eldobta - de ez mar semmit nem artott szegeny roncsnak :(
nekem durrdefektnel volt ilyen - vegig azt hittem hogy most piszkosul el fogom dobni , aztan amikor rajottem hogy mar ot masodpercet tuleltem es meg mindig nem csuszott el a gep (kanyarban durrant el) akkor ugy voltam vele hogy oke, jatsszuk vegig - feladni nem az en sportom , kormanyzok es kuzdok amig vagy felsulok vagy megallok - megalltam - hosszaban szakadt szet a belso ugy 80%-ban.

tailor13 2015.05.29. 17:14:42

Szépen csinálta, én akkorát estem volna, mint ide Nagykáta, főleg azért, mert ritkán megyek 110 felett motorral, nincs is benne rutinom.

Gyanítom, hogy nem a pirosba forgatás volt a fő baj, az csak az utolsó csepp volt a blokknak.

Mike Geraldo · http://www.szuperpiac.hu 2015.05.29. 18:22:12

Szerintem ha nem forgatja ennyire akkor nincs is gond. Nem véletlen van pirosra színezve. :P

Papucsban a Teraszon 2015.05.29. 18:24:39

Én azt hittem volna naivan, hogy amikor beáll a motor akkor a kerék meglévő perdülete meg tapadása képes (a rántással együtt) eltépni a láncot, vagyis csak egy viszonylag rövid pillanatra blokkolna a kerék ilyen helyzetben.

zselatnye 2015.05.29. 18:39:00

A láncot biztos nem tépi el, könnyű megcsúsztatni a hátsó kereket, annál nagyobb erő éri a láncot, amikor egyesben-kettesben kigyorsít teljes gázzal.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2015.05.29. 19:05:55

Szerintem ügyes volt az ürge. Be sem szart igazán, csak amikor észrevette, hogy már nem menthető.
Alattam is szétment a ZZR 1100 blokkja, 20 km/h-nál, 20 méterre otthonról. Eleve alapjáraton döcögtem haza, mert útközben hallottam, hogy kopogni kezd az ominózus 3-as hajtókarcsapágy. Majdnem a kapu előtt ki is jött a hajtókar, a legrosszabb az volt, hogy mindenki haragudt az olajfoltért.
A mostani blokk remélem tovább tart :)

johnclayborne 2015.05.29. 20:41:04

Hatalmas lélekjelenlét!

KIZS 2015.05.29. 20:46:01

Ha beáll a blokk akkor szerintem a kuplung még működik. Én sokkal inkább azt tudnám elképzelni, hogy a lánccal történt valami, például elszakadt és beszorult a hátsó lánckerék mellé. Esetleg felkapott egy kavicsot ami beszorult az első lánckerékhez (ismerősi körben volt már ilyen).
Mindenesetre a lehetőségekhez képest olcsón megúszta a dolgot (anyagilag is).

HgGina 2015.05.29. 20:50:43

Leszokhatnátok már erről a retkes fostalicska indavideoról.

TaaT 2015.05.29. 21:20:58

Amúgy nagyon összeszedett volt a srác amikor beütött a krach, meg utána is.

ZON 2015.05.29. 22:29:56

Jól kezelte a szitut, tisztelet.

Imperial 1969 2015.05.30. 00:38:42

Szerintem meg egy meggondolatlan balfek volt a fazon !!! Ennek a gepnek sem a fekeit, sem a futomuvet, sem pedig a blokkjat nem ilyenfajta hasznalatra terveztek...

swfla 2015.05.30. 05:05:04

jo lenne, ha egyszer ram kerul a sor, en is ennyire esznel tudnek maradni

Robert Kálmán 2015.05.30. 05:59:14

Nekem egy régi TLB-s Pancsival volt hasonló esetem. Csutkára huzattam (kamasz voltam), aztán megszorult a blokk. Abban a pillanatban behúztam a kuplungot, hagytam a motort elgurulni, majd óvatosan visszaengedtem a kuplungot és már normál terheléssel motoroztam tovább. Én így úsztam meg esés nélkül.

lodola 2015.05.30. 08:21:05

alattam 2-szer blokkolt be az rd500 kétszáz felett
nekem könnyű dolgom volt mert nem volt tök olajos a hátsókerék,időben húzott kuplunggal megúszható

12vereb 2015.05.30. 08:39:04

@KIZS: A főtengely után de a váltó előtt van a kuplung. Így ha a dugó állna be, az nem akkora para, de a váltó akadásnál már nem tudsz mit kezdeni.

12vereb 2015.05.30. 08:42:50

Nekem is volt egy kisebb malőröm. Le akartam térni a főútról balra szép nagy ívben, amikor beállt a hátulja. Letört egy fog anyagfáradás miatt a váltóműben egy fogaskerékről, ami beesett két fogaskerék közé. Nem volt para, de meg tud ijedni az ember. Főleg, ha keresztben állsz meg a szembejövő sáv közepén.

plephyl 2015.05.30. 09:55:46

belenyalt a pirosba? inkább jócskán beleforgatta, ha jól látom, kb. 500 fordulattal is többet forgott a megengedettnél az öreg blokk...

Altaïr 2015.05.30. 09:58:59

Akkor mekkora király lett volna a csávó, ha mindezt pályán csinálja, nem közúton!

Baszkikám 2015.05.30. 10:16:28

Pff...
Simán kitrimmeltem volna gond nélkül.
Nem tudom miért kell ettől annyira hasraesni.

:):):):):)

1127ccm 2015.05.30. 10:49:40

@lodola: hol motoroztal 200 folott rd 500 al???

cukkkorka 2015.05.30. 10:56:31

én felvettem volna elsőkerékre, simaliba

lodola 2015.05.30. 12:19:24

@1127ccm:

nem értem a kérdést,nem mindegy hol?

vagy az a kérdés hogy az rd500 tud-e 200 fölött menni?

az enyém 3.-ban ment annyit

sanyix 2015.05.30. 13:34:19

@cukkkorka: én felvettem volna mind2 kereket, ne kopjon a gumi.

1127ccm 2015.05.30. 14:42:36

@lodola: most azt meseld el inkabb hogy adtal tüzet a sàrkànynak...

Powerslave 2015.05.30. 16:47:06

A videó már nem elérhető. Szerencsére megtaláltam YouTube-on:
www.youtube.com/watch?v=eFe_RbIarFk

Tényleg nagyon szépen mentette a menthetőt. Azon azonban ez nem segít, hogy igen barbár módon verte agyon az öreg masinát. Kár érte. A felvétel persze kellemesen látványos, így szombat délutánra.

lodola 2015.05.30. 19:09:20

@1127ccm:

fogalmatlan vagy kiderült,helyedben kussolnék!

Sryker 2015.05.30. 19:58:02

Szimpla pöcs,ha behúzta volna a kuplungot,semmi sem történt volna!

ZON 2015.05.30. 22:21:14

@1127ccm: RD 500 : 148 mph. Vegyél egy olcsó számológépet.

1127ccm 2015.05.30. 22:32:35

Jajj olyanok vagytok. Nem azt cafoltam hogy megy e az RD 500 ket kilo folott, hanem hogy a fiatalembernek valoban volt e?! Es valoban ketszer megszorult alatta?! Mert nekem volt Rgv 250 em es valoban fel kellett ujitanom a motorjat de csak az isteni gondviseles mentett meg. Es az nem olyan fickos mint az 500. Raadasul toredekebe kerul. De nem kivanok vitatkozni, orulok hogy volt/van magyarorszagon RD 500

1127ccm 2015.05.30. 22:36:56

A cikkhez visszaterve. Anno volt szerencsem beszelni a Team Roberts egy szerelojevel es azt mondta: ugy kell megcsinalni a motort h a pilota ujja ne legyen folyamatosan a kuplungon. Akkor nem is ertettem pontosan mire celoz, de kesobb rajottem. Ha nem bizik a motorban, fel hogy megszorul sulyos tizedmasodpercekkel lesz lassabb.

mt-03 2015.05.31. 01:31:55

eccer nekem 110-nel ledobta a lancot a gep, az is trefas volt.

c 2015.06.01. 13:22:37

Anyagfáradás, vagy nem volt benne (megfelelő)olaj.
Piros mező, az csak tájékoztató jellegű mező.
Jelentése:
Most már nagyon pörög a vas, a teljesítménygörbe leszálló ágban van, felesleges tovább forgatnod. Ideje váltani.

GERI87 2015.06.02. 11:12:05

@c:

"Most már nagyon pörög a vas, a teljesítménygörbe leszálló ágban van,"

A piros mező általában jóval a teljesítmény maximum felett kezdődik, tehát már rég 'leszállóágban van a teljesítménygörbe'...

Ne tartsd ott tartósan.
Azért piros.

Itt csak pár másodpercig volt benne, de jót nem tett vele.
jó állapotú blokk ennyitől nem száll el,
de ennek ez volt az utolsó csepp.

Pepejoe 2015.06.10. 22:10:28

Szerintem sok baja nem lett a gépnek a csúszástól, 80-nál oldalrafeküdt, nem akadt el, nem ment neki semminek és nem is fordult át. Az enyém 110-el csúszott anno, mire megállt, elkoptak a kiálló dolgok és ennyi.
A motor vagy egyéb hiba más kérdés, valami szépen eldurrant ebben a CBX-ben. Mindenesetre nem dőlt belőle annyira az olaj, talán tényleg csak a váltó.
Egyébként ez a piros vonal meg ilyesmi: nekem 500-al a max. teljesítményhez tartozó ford.szám felett kezdődik. Én úgy tanultam, hogy általában azt jelenti a piros vonal, hogy a dugattyú elért egy olyan dugattyú-középsebességet, amikor az alsó vagy felső holtpontnál (dugattyú-irányváltáskor) megszakadhat az olajfilm és ennek tartós fennállásakor károsodhat a motor. Azért lefeküdnie nem kell egyből.
Tehát ennek a gépnek ez már csak az utolsó rugás volt szerintem.
Amúgy is Istenkísértés egy ilyen karámajtó-formájú motorral 200-al repkedni, nekem legalábbis eszembe sem jutna.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása