Autóban ül, és bolond mind

Montenegróból tartok hazafelé, amikor ez a poszt élesül. Kedd este már otthon alszom, szerdán és csütörtökön munka van, aztán a tervek szerint pénteken Szombathelyre robogok tovább. Teccik érteni? Robogok. Nagyrobogóval vagy luxusrobogóval, nem is tudom pontosan, mi a helyes terminológia.

Ilyen több száz köbcentis, az autópályával is pariban levő, mindenféle szélvédelemmel és kényelmes fotöjjel, háttámlával meg ezernyi más jósággal megkent gépezetek ezek. Olyanok, amiken nem ülni, sokkal inkább fetrengeni kell. Ilyen motorom nekem egyébként nincsen, de remélem, ez a helyzet péntekig változni fog. Persze van egy gátló tényező, ami a motor birtokbavételét megzavarja: még nem néztem ki a konkrét darabot, amit megvennék. Sőt, még csak a típus sem körvonalazódott ki teljesen. Suzuki? Piaggio? Aprilia? Vagy maradjon mégis inkább a Vespa, ami valami sátáni hátszéllel ugrott darabjaira hónapokkal ezelőtt a műhely sarkában?

A robogó ötlete persze nem most született, de most már tisztán látom, hogy a 2008-ban vásárolt Vespa Cosa 150 kompromisszum volt. Illetve láttam ezt akkor is, amikor megvettem, csak talán kicsit ködösebben. Már akkor sem a vespaságra vágytam: közlekedési eszköz kellett Budapestre. Olcsó, könnyen fenntartható, egyszerű, gyors. Akkor még engedtem, hogy érzelmi szempontok is érvényesüljenek holmi jármű vásárlásában, és a Cosa ezen elvárások összességének a végterméke.

Ma már másképp látom. Az, hogy a Cosa nem szép, már a vásárlásnál is gyanús volt. Viszont Vespa volt. Nem olyan klasszikus, mint a PX, vagy egy szép, formás, ám városba semmiféleképpen sem való, az autósok szemében a felszippantandó házi poratka szerepét játszó 50 Special. A Cosa átmenet volt az újfajta, műanyag, kevésbé kedvelt, nem annyira megbecsült, és a régi, elnyűhetetlen, az úthálózatról leradírozhatatlan klasszikus Vespák között. Nem csak kinézetben: mindenben.

Már volt neki külön olajozású tartálya meg benzinszintjelzője, fordulatszámmérője, hidraulikus féke, meg hasonlók, de öt méter távolságból már új korában is legalább tízévesnek nézett ki. Nem is volt valami kelendő termék, nézzék csak meg, itthon alig van belőle az utakon, de Olaszországban sem láttam egyet sem a télen.

Valamikor márciusban akartam műszakira vinni, már minden le volt zsírozva. De persze, a repedt olajtartály, én hülye, hogy dögölnék meg, nem várhatott tovább. Ne kérdezzék, hogy miért. Repedt volt az már előtte is. Nem végig, csak a tetején. Félig megtöltve nem volt semmilyen kellemetlen szivárgás meg elcsöppenés, az én robogómnak nem kellett inkontinencia betét. Én pedig emberibb voltam hozzá a legemberibb embernél is: rendszeresen ellenőriztem a kenőanyag szintjét, nem futottunk bele egyszer sem a veszélyesen alacsony zónába. Így félig töltve is futottunk egy szusszal két- meg háromszáz kilométereket, és mégis, az elhatározás, hogy a repedt tartálynak mennie kell, megszületett.

Talán az olasz ebayről túrtam valami nem is túl olcsó, de megkímélt cserealkatrészt. Nem akarom hosszan ragozni: a Cosa természetesen azóta használhatatlan, a műhely egyik sarkában temetődik elfelé – rég jártam arra, talán már meg sem találnám, lehet, egybeforrt egy félig szétrohadt valamivel, amiről már a rohadása előtt sem tudtam pontosan, hogy mi az. Egy olajtartálycseréhez természetesen nem kell diploma. Mindössze ki kell kapni a tankot, a fékfolyadéktartályt, és kész. Ott lapul alattuk a váz oldalához csavarozva a kockába oltott, banán alakú olajkanna. Ott még egy csavar ki, majd be, cső a végére, és jó napot, csókolom, kalap, kabát, kinek mi. A folyamat számomra ott akadt el, hogy a tank kiemelését és a benzincsőnek a tank csöcséről való letépését egy, azaz egy darab mozdulattal sikerült véghezvinnem.

Félóra múlva csavarjaira szedett karburátorral, kiszerelt hátsó és pótkerékkel, levegős fékrendszerrel, tönkre tett üzemanyagszintjelzővel, hat liter benzin és két liter izzadtság elegyének pocsolyájában álltam egy olyan robogó mellett, ami azon kívül, hogy félórával korábban repedt volt az olajtartálya, hibátlan volt. Nem emlékszem, hogy ezen végállapot és a kezdeti tankmegmozdítás között milyen cselekménysor játszódott le.

A műszakiztatás ezzel elnapolódott. Majd hetelődött. Igazából március óta nem volt egy olyan szabad hétvégém, amikor öt-hat óra szabadidőt egybe tudtam volna fűzni. Vagy dolgozni kellett, vagy patkányokat műteni, vagy valahol kötelező jelleggel megjelenni. Így a Cosa továbbra is a megelőzőnél sokkal romlottabb állagban temetődik. Lehet, a kihasználatlanságból fakadó töprengések útvesztőjébe érve jöttem rá, hogy márpedig ez a Cosa nekem nem kell. Hanem kell egyrészt egy nagyrobogó: ez volt a Cosában a gyors, könnyen fenntartható, praktikus közlekedési eszköz. És kell majd, valamikor, egyszer, ha sok fölösleges pénzem lesz, egy klasszikus, régi, a városi forgalom gyilkos tempóját elvben sem értő Vespa Special – ez volt a Cosában ugye a morzsányi Vespaság.

Elnézést a kis intermezzóért, de úgy érzem, ez azért kellett, hogy kicsit árnyaltabb legyen a kép. Most érkeztünk meg az időegyenesnek arra az értékére, ahol eldöntöttem, hogy kell egy nagyrobogó. Ki is tűztem rá valami százezres projektpénzt a kasszámból. Na jó, százötvenet.

Azért ebben az ársávban még eléggé szegényes a választék. Piaggio Hexagonokat bújtam reggeltől estig – szigorúan négyüteműeket, szigorúan érvényes papírokkal. Aztán kicsit megijedtem, hogy százhuszonöt köbcenti nem lesz-e kevés? Ketten ülnénk rajta, úgy pedig már nyolcvanat sem megy egy ilyen gyösz, márpedig a nyolcvan, az vízválasztó: pont ez alatt a sebesség alatt löknek árokba, vasalnak ki, trancsíroznak szét a távolsági buszok, kamionok és mindenféle egyebek, amik nagyok, és emiatt nem tisztelnek. Nem, a százhuszonöt kevés, legalább száznyolcvan kell. De inkább kettőötvenes. Hopp, kétszázötven köbcentis Hexagonból nem is nagyon van eladó itthon: elérhető árban egészen konkrétan egy darab, okmányok nélkül… biztos nem lopott. A Hexagonból elkezdtem jönni kifelé, de a vaterán egy nagyon óvatos, száznegyvenezres ajánlattal megkínáltam valakit, aki kétszázhúszra tartotta az amúgy nagyon szépnek kinéző, műszakis, dobozos, gyári fényes robogóját. Nem is tudom, mi tetszett annyira ebben a nyilvánvalóan ormótlan motorban – lehet, hogy pont ez? –, mindenesetre Stump Bandival megbeszéltük, hogy Pestre hibátlan egy ilyen, mert annyira ronda, hogy nem lopják.

Napokig túrtam a használtoldalakat. Akkor már tudtam, hogy valami nagyobbat vennék, mint a Hexagon: nem csak köbcentiben, de pakolhatóságban, szélvédelemben, mindenben. Egy nagy plexi, egy bubogásmentes száztízes utazósebesség kezdett körvonalazódni előttem, ami alá nem akartam bemenni. Láttam gyönyörű állapotú, újszerű Aprilia Atlantic 200-at, alig több, mint kétszázezerért. Az papírozva karistolja a háromszázat, ami már eléggé fáj, különösen a százötvenezres iránytervhez képest, de ez egy hosszú távú befektetés. Egy ilyen robogó három liter alatt eszik százon (városon kívül), és alig vannak egyéb fenntartási költségei. Nincs két olyan pont Budapesten, amit húsz perc alatt bármikor át ne tudna szelni. De az Atlantic 200 is csak száznyolcvan köbcenti, amire ekkor már rájöttem, hogy kevés. Vicces, mert ha Csilla engedi hétvégén, hogy odatelefonáljak, talán már meg is vettem volna ezt az Apriliát (még mindig hirdetik). De nem engedte, és másnap estére megalkudtam magammal: négy-ötszáz köbcentis robogót kell vennem, ha igazán kell. Az Atlantic? Onnantól kezdve nem volt téma.

Elkezdtem felsorakoztatni az érveket. A regisztrációs adó ebben a köbcentisávban nem különbözik. A fogyasztása sem lehet lényegesen több egy ötszáz köbös robogónak: gyáron belül általában ugyanabba a kasztniba költöztetik a különböző blokkokat, és gyanítom, hogy az a doboz, amit az ötszázas félgázzal, kacagva repít száztízzel, azt nem fogja a kettőötvenes, csak vérrel, nyélgázzal, halálhörgéssel. Meglepően sokat tud fogyasztani egy motor, amikor utóbbi három egyszerre áll fenn: márpedig a bubogásmentes száztízről nem akartam lemondani. Persze a több köbcentinek több az átírási költsége meg a teljesítményadója, de ezek elhanyagolható tételek.

Ellenben a kettőötvenes és ötszázas robogók között van egy árbeli ugrás. Míg előbbieket kétszázból, kettőhúszból magyar rendszámossá lehet varázsolni, utóbbiak esetében ugyanez az összeg négyszáz, négyszázötvenezer forint. És ugye százötvenről indultunk, meg van egy kompromisszum robogóm a garázsban, ami bár kompromisszum, de csak hat óra munkámba kerülne járóképessé varázsolni. Nehéz úgy összeghatárt húzni járművásárlásnál, hogy a maximálisan elkölthető pénzmennyiséget nem fizikai, csupán pszichikai korlátok alapján állítottuk fel.

Néha még most is elbizonytalanodom, hogy kell-e ez az egész, de hosszú távon mindenképpen kifizetődő beruházás lenne. Az ember szabadideje megfizethetetlen, és mégis ott ülnek a tömegek az autókban, dugóba ágyazva: én meg mondom, hogy – velem együtt – bolond mind.

A fenti kritériumok alapján alig maradt olyan típus a merítésben, ami megfelelne. Az Atlantic borzasztóan tetszett, rengeteg tárolórekesze van, a gyári doboza hatalmas, de az ötszáz köbcentis már eléggé drága belőle. Hondából a Foresight van ebben a kategóriában, de az kettőötvenes. A Silwerwinget az olaszokhoz képest aranyárban mérik. Yamaha Majestyből Dunát lehetne rekeszteni, de azok is mind negyedliteresek. A legolcsóbb négyszázas félmillióba lenne, és azt mondja az eladó, elférne rajta egy fényezés. Hát, kérem, akkor férjen el másnak. Az igazi zseni a Gilera Nexus ebben a kategóriában: ötszázast normálisat kilencszáz alatt nem kapsz. Mi maradt? Suzuki és Piaggio?

Igen. Az X9, és Burgman. Igazából rejtély, hogy a Piaggio X9 miért tartja ennyire horribilis módon rosszul az árát, de ez a legolcsóbb luxusrobogó most a használtpiacon, és annyi van belőle, mint a szemét. Burgmanból mindenki legalább a második szériásat ajánlja, azoknak viszont már eléggé borsos az áruk. Azonban a Suzuki szélvédelme legendásan jó, még az utas sem kap sok nyomakodást a cúgból, ami elég fontos szempont, mióta tudom, hogy Csilla többé-kevésbé hajlandó felülni mögém a motorra. Viszont a Burgman szereti enni az olajat, ráadásul a formaterv semmit nem mozgat meg bennem, és ránézésre a Piaggiónak jobbak a kanyarodási képességei.

Igen, az X9 kicsit olyan billegősebbnek tűnik, amit én jobban szeretek. Van rajta elektromos sztender, ami növeli a komfortot, meg kis lcd panel, meg pofás kis műszerek, de a legjobb a beépített kommunikációs rendszer. Amivel rádiót hallgathatunk, vagy átbeszélhetünk utasunknak, hogy kell-e pisilni? És az X9 árban is verhetetlen, persze én pont azokat az olasz importszutykokat nézem, amiket amúgy soha nem ajánlanék senkinek megvételre. Kontra, hogy az X9 hátsó ülése eléggé magasan van, és az utas akár szkafanderben is lehet, még akkor is lebeg a dobhártyája. A szakszerviz szerint a korai X9-eknek a hajtókarcsapágya szeretett elmenni vadászni, de az Evo változatokon már javítottak valamit. Én pedig Evo változatot nézek szakadatlan.

1.

Igazából csak azért van itt, hogy lássuk, ilyen is van. Ha ki tudtam volna békülni a száznyolcvan köbcentis erejével, ez lenne a tuti befutó. Ez papírozással együtt kettőötvenben megáll, a városban könnyen terelhető, mert könnyű, szinte nem is fogyasztja, inkább termeli a benzint. Egy ilyen X9-cel tökéletesen kiegyeztem volna akkor, amikor az Atlantic 200-ba bele voltam zúgva.

2.

A legolcsóbb ötszáz köbcentis X9 (ez nem igaz, mert hirdetnek egyet kettőötvenért is, de arra már a kereskedő is azt mondja, hogy szar). Még nem az Evo változat, nincs rajta kommunikációs rendszer, se elektromos sztender. Menet közben elveszett a doboztartó, a dobozzal együtt persze, bemattult a plexi. Nem olyannak néz ki, mint amire, khm-khm, vigyáztak. Nem tetszik.

3.

Ni, egy első szériás négyszázas Burgman. Ez még a karburátoros, a fillérekből javítható, a kicsivel jobban menő, kicsivel iszákosabb fajta – fél meg negyed literekről beszélünk. Igazából csak az ára miatt tettem ide, hogy ennyiért is van ilyen Suzuki, de erre még kéne egy tartó meg nagy doboz, és lassan elment az árelőny. A második generáció amúgy is szebb.

4.

Na, második szériás Burgman már kettőkilencvenért is van. Erről is hiányzik a tartó és a doboz, ami nekem nagyon fájna, ha nem lenne. Pozitív a gigantikus túraplexi, de hova lettek a tükrök? Bevallom, ezen a robogón erősen gondolkodom.

5.

Szinte ugyanaz, mint az előző. Érdemes lenne megnézni, mi indokolja az árkülönbözetet.

6.

Ez megint csak első szériás, viszont itthoni, a leírás alapján szerető, gondos gazdától. Nem lehet csak úgy elmenni az ilyenek mellett: nyilvánvalóan többet ér a tisztázott előélet, mint az évjárat. Olasz import, kell-e nekem?

7.

Egy szépnek mondott Piaggio X9. Még nem az Evo, és nem a kommunikációs rendszeres változat. Ha nem lenne a nyolcas számú versenyző, elgondolkodnék rajta. Mellesleg ugyanebből a kereskedésből vittek el egy teljesen gyári X9 Evót, két héttel ezelőtt. Akkor mérges voltam, az ennél jobb vétel lehetett.

8.

A leírás alapján azt gondoltam, ez lesz az. A képek alapján nem egy szétbombázott, olaj nélkül hajtott, folyamatosan nyélgázon üzemelt kotvány, bár februárban azt mondtam, Olaszországból nem szeretnék soha motort venni – ez meg nyilván olasz import. Viszont megvan az összes gyári cucca, tartó, doboz, riasztó, megy rajta az elektromos sztender – ami jó, mert szeret elromlani –, működik a kommunikációs rendszer. Úgy néz ki ez a motor, mintha lett volna gazdája, ami bármilyen import robogónál meglehetősen ritka. Kéne. Nagyon. Pécsen van persze, a világvégén – alku szempontjából a legrosszabb.

9.

Egy szép, magyarországi, második generációs Burgman. Tartóval, dobozzal, friss műszakival. Ideális lenne, de ez névre írva már ötszázötvenezer, ami viszont borzalmasan fájna.

A leírások alapján a pécsi X9 Evo lenne a befutó, de biztosan napokig fetrengenék álmatlanul, ha négyszáz valahány ezer forintot kiadnék egy robogóra. A Suzukit soha nem szabad elfelejteni, bár a szívem valahogy az olaszhoz húz. Egyvalami azonban teljesen biztos: motor nélkül nehéz élni Budapesten.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr692226997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konti10 (törölt) 2010.08.17. 11:24:10

Szerintem aludj rá párat. Ilyet papák vesznek, meg ügyvédek, fogorvosok, béna könyvelők...Motorosok nem.

Ciro 2010.08.17. 11:37:57

Én meg azt mondom, hogy ha szeretnél robogni, akkor vedd meg és légy boldog. Én is ezt tettem: AN 400-as K6-os Burgmant vettem, városban verhetetlen, szélvédelme jó, és legendásan megbízható, erős gép. Nézz szét kicsit a Burgman.hu oldalon... :)
Városban 400 alá menni nem érdemes. Ha olaszt veszel, akkor ugyan a szívedhez lehet hogy közelebb fog állni, de a zsebedhez már nem annyira: sajnos sok apró-cseprő bosszantó baj tud velük lenni...

Ámond Pista 2010.08.17. 11:46:57

Hát igen, régi vespánál csak az tart ki ilyen árak mellett is, aki irracionálisan bele van zúgva, mint pl.-ul én, de amúgy ár/műszaki tartalom (direkt nem értéket írok, mert nekem minden vespám érzelmi tartalom miatt értékesebb :-D) alapján alul marad ezekkel a felsoroltakkal szemben.

2010.08.17. 11:52:44

Én Runnereztem jó pár évig. matiz.terep.hu/runner itt van pár kép erről
Jó kis vas volt. 120-at vitte, 110-et két személlyel is, sosem próbáltam, mennyi lett volna a vége. Nem volt ellenfél városban. Ősszel fűtött, elmentem vele az ország másik végére is. Sosem romlott el semmi, "kötelező" szervizekre elvittem a céghez, amúgy meg gumit cseréltem, mert elkopott, és semmi mást.
Ha megint úgy állna a költségvetés, és épp nem valami négykerekű romba tolnám a pénzt, akkor 200-as VXR Runnert vennék. Állat gép, már széria kivitelben is, de van benne tartalék, ha valaki tuningolni szeretné.

2010.08.17. 11:53:17

Ja és ha a Vespádat elszórnád fillérekért, szóljál, egy Vespa elférne még a romjaim között :)))

KalJoe 2010.08.17. 11:57:35

A Burgman jó választás lenne, bár ha ez a motoros irány, akkor 1 év eltelik és máris 650-es Burgonyára vágysz. Szinte mindenkivel ez történik.(Burgman.hu) Természetesen csak akkor, ha a család is úgy gondolja költségvetés ügyileg...

Seca81 2010.08.17. 12:11:32

Ender papa! Figyelj, konkrétan az 1-es képen lévő X9-est néztem meg élőben talán két hónapja, az más dolog h miért nem vettem meg, viszont mikor kipróbáltam nem kicsit csillant fel a szemem! Ez az alig ötöd literes cucc úgy megindult alattam mint a huzat, köpni nyelni nem tudtam.
Volt nagymotorom, na az megindult rendesen ha ráhúztam egy kövéret (korához, teljesítményéhez és súlyához képset), viszont ez az X9 máig bennem van. Burgmannal szemben sztem ez magasabb építésű, tapasztalatom szerint a kanyarokat jól vette, jól is csillapított, a fékek is jól fogtak. Viszonylag...
Két személlyel nem tudom milyen lehet, de nekem baromi erősnek és kényelmesnek tűnt.
Én még nézegetnék Scarabeo-kat is, nagy kerék nem hátrány ezeken a fos utakon, továbbá sztem elég stílusos ahogyan kinéz.
És azért valljuk be, egy 200-250-es bőven elég városba, sztrádára már nem, viszont jóval könnyebb mint egy 400-500-as...

kutyafej 2010.08.17. 12:15:44

Szerintem ha meglátsz egy megfizethető GTS 250 Vespát, akkor már nem vágy erre a förmedvényre. Bámulatosan értéktartók és robogóban nincs állatabb!!!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.17. 12:21:19

Ez nálatok pesti betegség ez a vidék=világvége?

Engem mindig ezzel zaklatnak a pestiek,hogy fel tudnám-e vinni meg mennyit engedek a feléből?
De peeersze meg még tankoljam teli átadás előtt+ hagyjam is ott egy hétre kölcsön...

mükkemakk 2010.08.17. 12:22:23

Ennyiért első szériás 1.200-as levegő -olajos banditot vegyél, a robogót hagyd meg a kamaszoknak tuningolgatni..egyszer vezettem robogót 125 -ös yamahát, félelmetesen szitáló, pattogó futómű, nyélgázon pörgő motor...életveszélyes.
Esetleg 650 -es burgonya, Gilera Nexus 500, de inkább a fenti bigbandit. Veterán kétütemű vespa még számításba jöhet hobbiként.

Ámond Pista 2010.08.17. 12:23:11

@kutyafej:

Hát ezekhez képest azok még nem megfizethetők, papírral együtt nem nagyon van 5-600e alatt, nem? És az is inkább GT 200...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.17. 12:29:54

Én épp ma gondolkodtam, hogy ki kéne próbálnom egy 250-es Burgmant, mert akinek volt, az mind imádja, akinek van, az meg mind szidja. Én 250-ig néztem, azok olcsóbbak, és vidékre még épp jók. Pestre nem tudom, hogy mit vennék. Valószínűleg négyszast, szintén nagyrobogót.

szunyii 2010.08.17. 12:54:45

Hányingerem van minden robogótól. Műanyag műanyag hátán, a variátor miatt az az állandó bugó hang, elesel vele aztán darabokra törik..
Hiányzik a kuplung, a gépiesség..
Semmilyen robogó nem kéne.
Sokkal többet érsz mondjuk egy 250-es ETZ-vel, vagy ha 50-esről van szó akkor Simson, vagy DT

TSpark 2010.08.17. 12:56:32

Én ugyanígy az X9 és a Burgman K2 között bolyongtam, sőt az említettek közül többet voltam is megnézni, pl az 5.et is amit nem ajánlok.

Én a Burgman mellett döntöttem, pedig abszolút csakolasz párti vagyok.
Azon kívül, hogy az épeszű árú X9esek 90%a kukába való állapotú, még az autópálya parkolóban összelegózott darab. Sokkal jobban megy mint a burgman, sokkal magasabban is ülsz, sokkal extrább és szebb mint a burgman, DE 110 felett imbolyog az eleje (nagyon meredek a villaszög), többet fogyaszt, drágább az alkatrész, kevésbé megbízható.

A jó árú burgman állomány is elég rossz, de sokkal több van belőle, többet elmegy szerviz nélkül a motorja, rengeteget bontanak, nagyon olcsón lehet hozzá bármit kapni. Én olasz import burgmant vettem, nem volt széttörve, borulva, széthajtva, könnyű megnézni, 25k volt benne, azóta mentem 10k-t vele igazán kitapasztaltam. Ami tipikus az olajra oda kell figyelni, főleg autópálya használat után, 400km autópályás használatra szoktam tölteni 1dl olajat, a városban normál élőlenyként való közlekedéskor nem eszi.

A robi használati tárgy ne az érzelmeidre hagyatkozz! :)

TSpark 2010.08.17. 13:01:32

@szunyii:

Ha közlekednél a városban motorral, hamar megváltozna a véleményed :)

ETZ 250 :) jó volt amíg csak az volt. 1 telitank árából(benzin+olaj) én 2szer megtankolok és 2x annyit elmotorozok.

DenesWebb · http://www.igorracing.eu/ 2010.08.17. 13:05:18

Nekem AN400K4 van. Nagyon bevált. kb. 30ezer km van már benne. Az olajat csak tartós 130-150 km/órás sebességnél csipegeti, ez alatt nem mérhető az olajfogyasztása. leírom én is: www.burgman.hu :)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.08.17. 13:10:45

Nekem volt 400as Burgman (illetve az aszonynak, de sokat használtam), sajnos a futóműve rémisztő, 120-nál a nyomvályús hatoson többször megálltam, hogy megnézzem nem e kaptam véletlenül defektet. A VFR-em után borzalom volt, de jó úton szépen futott, jól ment még két személlyel is, és rendesen meg lehetett cuccolni. Aztán volt nálam 3 napig egy 650-es Burgman, na az már egy igazi motor, robogó ruhában. Össze sem lehet hasonlítani a 400-al. Az nagyon tetszett, az igazi robogók királya az én szememben. Parádés stabilitás, kényelem, többmódú váltó (D,Manual, Power), és Power módban sportmocikat megszégyenítő gyorsulás. De sajna az ára is húzós még az első példányok esetében is.

Jelenleg hétköznap egy Scarabeo 50-el járok( 200km volt benne, mikor beszámoltuk a Burgi-ba, a többi belement a lakásba :)), ide a vidéki nagyvárosba elég a 75-ös végsebesség. De ennél érzem, hogy a nagy kerék micsoda király találmány. Már ez jóval stabilabb, mint a a 400-as Burgman, hát még a 150-200-as, 300-as netán az 500 verzió. A 650 melett ezek lehetnek a legstabilabb robik. Szerintem ne vegyél kis, de széles kerekűt, mert szívás lesz.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2010.08.17. 13:21:51

Ender Gábor: Isemerem ezt az érzést, én is egy éve ugyanezt eljátszottam.
Bejárós motor kellett kis fogyasztással, napi 150km ingához, olyan amit tartja utazóban a 110-et.
Robogó lett, a követekező: Yamaha Versity XC300. Kb 100-ig ugy megy mint a 400-asok, végsebességre kevesebb. 14-es kerekek már nem olyan kicsik, egyelőre nincs kimondottan olyan dolog ami zavarna.
Fogyasztása 3,2 l, városban is.
A 400-asok állítólag 4-5 liter körül eszenek, mert jelentősen nehezebbek.
Én pont beszivtam, mert egy motorkiuson szutykot fogtam ki, de komplett generál után most ok.(na meg 150ezerrel kevesebbel a zsebemben).
Amugy ilyen gépek 300e -körül indulnak, de nem annyi a forgalomba helyezés mint amennyire gondolsz, számolj nyugodtan 150 ezerrel, akkor nem ér meglepi.
Viszont nincs átírás ugye ilyenkor mert egyből nevedre kerül.

Amúgy ideális közlekedni, játszani meg van egy suzuki gsx 1400-asom.

Külföldön béreltem egy Piaggo x8-ast(250), ronda, de simán mentünk 2 személlyel, gondolom x9 se lehet szar.
Ja, jelenleg a 400-as robogóra ugyanannyi a bizti mint hayabusára, 350 cm alatt kb 5e ft / év !
Esetleg ez sem indegy, mondjuk jövőre ez változik!
Jó lenne ha írnátok erről egy cikket, mi hogyan változik biztben.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.08.17. 13:26:01

Egy jó állapotú px200-as vespa kéne neked, nagy plexivel, túraüléssel, és akkor nem akarnál ilyen műanyag sz.rokat vásárolni... :)

Ebben a Vespa Cosa-ban csak egy pozitívum van: Vespa.

tubacopy 2010.08.17. 13:39:13

csak hogy hirdetgessem, de küldtem neked üzenetet is kedves Gábor!

www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_an400_burgman-4065441

mtk001 2010.08.17. 14:11:06

Vespa for ever !!!
Azért a Burgman is kellene.

Én is gondolkodom rajta, hogy vennék egy 'nagyrobogót', de a Vespa PX150-emet nem adnám el akkor sem.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.08.17. 14:41:25

@mtk001: egy spanom tavaly szaré-hugyé elkótyavetyélte a PX200-asát... Azóta is veri a fejét a falba. :( Szerintem egy régi vespát nem szabad eladni, hacsak nincs nagyon megszorulva az ember.

LaMeRick 2010.08.17. 15:05:52

@Ciro: Városban 400 alá nem érdemes :) Városon kívülre mit ajánlasz valami feltöltőset? :D

Látom itt senkinek sincs ellenfele, úh én is írhatom, hogy a 150es libertynek nincs ellenfele:) A lámpáknál még a nyelező gixxerekkel is találkozom.
Nem igazán értem, h olcsó gépet szeretnél és 400asokat nézegetsz pusztán városi használatra. Egy 125ös erőlködés nélkül megy 90et, amikor elindulsz a lámpától akkor sem loholnak az autók a valagadba, kérdem én nem elég ennyi?

rakpartiróka 2010.08.17. 15:29:40

Tudok ajánlani egy remek modellt. Megnéznek vele és üzemanyagra sem kell sokat költeni... :)))

www.bikez.com/bike/index.php?bike=4191

Psziho 2010.08.17. 16:12:52

a foresight 250-es lenne az ideális!

a burgmannból még ki lehet fogni jót de nehéz

az x9 rizikós,ezerféle tipushibája van

Psziho 2010.08.17. 16:14:03

cosa olajtartállyal már én is szívtam:)

entomi 2010.08.17. 18:06:32

Szerintem 250-es Scarabeo, nekem nagyon bejött a nagy kerék.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.08.17. 18:31:32

Amúgy tényleg kormány szinten kellene valamit tenni a robogók támogatása érdekében! Fel kellene ismerni, hogy jelenleg az egyetlen gazdaságos, környezet kímélő, és dugómentes közlekedési eszköz. El kellene törölni a rájuk vonatkozó teljesítmény adót, a biztosítási sávot kitolni legalább 500ccm-ig, plusz egy kis állami támogatás új vásárlásánál. Mindenki jól jár:
-Az állam, mert az utakat nem kell évente felújítani, illetve nem kell a dugók és a légszennyezettség miatt állandó intézkedéseket hozni (ugyanakkor elesne valamennyi teljesítmény adótól, de ettől még az autók nagy része megmaradna)
-Az autósiskolák, mert azért jogsi és alapos képzés kelljen rá
-A parasztok, mert olcsón, gyorsan, és élvezetesen tudnak száguldani ezentúl a friss levegőjű városban, és nem a segg arcokat mereszgetni egyedül a dugóban ülve
-A motorkereskedők, illetve szervizek mert a csillaguk felszökne az égre és ez a gazdasági vonal szépen fellendülne

Azért itt is lenne kivétel, néhányan szarul járnának:
-Mol (jelentősen visszaesne az üzemanyag fogyasztás)
-Parkoló társaságok (na ez ki a fszt érdekel)
-Rendőrség (kevesebb csekket lehet beszedni, főleg szemből mérve)
-Tb (azért páran jól összetörnék magukat)

Szóval ebből egyértelműen kiderül, kinek érdeke a robogók elterjedése és kinek nem. :(

GERI87 2010.08.17. 18:38:27

@szunyii:
MZ sokat eszik..
Simson meg szintén 3 liter (ha jó) ami ma egy 125-ös fogyasztása+ nem megy..A DT meg egy benzinfaló és nem igazán rugalmas.
Olcsó közlekedésre 2T felejtős, főleg ha régi.

Énse szeretem a robikat de ha már az, akkor tényleg 50-esnél nagyobb.
Tény hogy kényelmes, de nem motor mondjuk nem is élvezkedni veszi hanem közlekedésre arra meg tökéletes.

Krisi 2010.08.17. 18:42:19

ugyammá Gabikám, mondod itt a hülyeségeket, vak is lássa hogy neked TÚRAENDURÓ kell! :D

komolyra fordítva a szót 400-as Burgmant 500 alatt nem nagyon fogsz találni, erre jobb, ha felkészülsz lélekben. persze vehetsz rosszabbat de akkor meg ráköltöd a maradékot az első évben, ugyanott vagy. de ezt gondolom már mondták páran.

és a többieknek, akik szerint a városban minimum 500ccm kell: tanuljatok meg inkább közlekedni!
városon belül 50-es géppel is simán el lehet járkálni életveszély nélkül - sőt, én bringával is elvagyok aminek csak 40 a vége -, agglomerációból bejárni is simán elég egy 125-ös 4ütemű, úgyis mindig dugó van és a robogós kerülgeti az autókat.
hosszabb utazásokra utassal és cuccokkal viszont már tényleg előny a sok ccm és lóerő, ezt nem tagadom. persze a 21 lóerős gépemmel is simán bejárom az országot 90-es utazóval, de azért gyűjtögetek már egy minimum 5-600-as gépre. viszont városba abszolút felesleges ennyi ló, pláne egy robogón, ami a váltója miatt kurva jól gyorsul. 60-ig még egy 50-es is otthagyja az összes autót, többel meg úgyse szabad menni.
szóval ésszel közlekedni kell megtanulni és akkor nem lesz gond az 50 meg 125ccm. túrázni viszont sajnos kell erő, ezt még énis belátom pedig elfogult vagyok a motorommal :)

GERI87 2010.08.17. 18:45:36

@akos696:
Azért azt is nézzük hogy csak az év felében használható ha belevesszük a rossz időket is...és csomagot vinni szállítani nem lehet vele.
+vannak sokan akiket semmivel sem tudnál robogóra ültetni.
Főleg a nők a 30 40 éves korosztályból..szerintem.
Legalábbis én ezt tapasztalom.
Hiába a fogyasztás meg egyéb érvek.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:07:56

@Matiz: De a Runnernek nincs szélvédelme, ami nagyon fontos szemponttá vált, ahogy beleástam magam. Se tárolórekesze, satöbbi. Az inkább városi motor, de városba igazából bármilyen motor jó lenne. Nekem túrázni is kell, legurulni Szombathelyre, vagy a Balatonra.

Igazából egy ugyanolyan kényelmes, és roppant unalmas jármű kéne, mint a Merci, csak motorban. És egy ilyen luxusrobogó, az abszolút ezt tudja.

Vespát nem kótyavetyélem el :)

Ender Gábor 2010.08.17. 19:11:35

@KalJoe: :) Mentem a 650-essel, nem kéne. Iszonyatosan kényelmes, hatalmas, finom, százezer apró kis zsebbel, tokkal, ráadásul állítható plexivel, ülés- és markolat fűtéssel alapáron.

Azonban akkora a tömege annak a motornak, hogy nem megy jobban, mint egy 400-as Burgman, vagy egy 500-as X9. Végsebességben lehet, hogy igen, bár ezek tipikusan 140-gyel gurulós motorok, ahol teljesen mindegy, hogy 170 vagy 180 a vége. Szerintem.

Tehát csodálom azt a motort, de szerintem túl sok.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:15:05

@Seca81: Autópályára, hosszabb motorozáshoz nem lenne kényelmes a kettőötvenes - a motornak sem. Majdnem végig nyélgázon kéne menni, ha haladni akar az ember, abba meg hamar belefárad mindenki.

Ha csak városba kéne robogó, nem lenne kérdés, hogy megveszem-e azt az X9-et.

Scarabeo nagyon jó motor, viszont ugyanaz vele a baj, mint amit a Runner esetében írtam. Nem felel meg az elvárásaimnak.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:16:12

@kutyafej: A 300 köbcentissel mentem, isteni motor, de nem ilyen robogót keresek. Nehezebben pakolható, kevesebb szélvédelem, nincs utaskényelem, satöbbi.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:18:32

@BeeTm: Félreértesz. Még soha nem kértem ilyet senkitől :)

Vettem én már motort 250 km-re Bp.-től. Viszont ha tegyük fel, én is pécsi lennék, könnyebb lenne a helyzet. Odamennék, megnézegetném, elmondanám az én elképzeléseimet, az eladó elmondaná az övéit, ha nem tudnánk megegyezni, másnap, vagy még aznap később vissza lehet menni. Alku szempontjából sokkal jobb ez a felállás, az eladó és a vevő szemszögéből egyaránt.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:20:52

@scheerti: Pestre is bőven elég a 250-es, de túrázásra, nagy menésekhez kell a 400 köbcenti.

Persze én is voltam a Vespámmal a Balatonon. Jó négy-öt órás túra, megvan a maga öröme, de egy ilyen luxusrobogót nem ezért vennék.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:23:50

@TSpark: "A robi használati tárgy ne az érzelmeidre hagyatkozz!"

Igen, ezt abszolút osztom. Mi volt a baj az ötös képen látható robogóval? :)

Ender Gábor 2010.08.17. 19:28:55

@Lui_: Ismerem azt a robogót, ugyanaz vele a probléma, mint a scarabeóval, runnerrel.

500-as nagyrobogók elmennek 3,5-4,0 literrel, ha nem hajtod őket. www.spritmonitor.de Nézd meg ezt az oladlt, szerintem hasznos.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:31:20

@immortalis: Gondoltam rá, és abszolút tervben is van :)

De ez most másról szól: most praktikum kell, a px200 pedig a 6 literes fogyival és a 80-as utazóval, a problémás pakolhatóságával (ami inkább málházhatóság) pedig nem az.

Egyébként aláírom, hogy eszméletlenül, leírhatatlan, borzongatóan jó motor a px200.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:33:13

@immortalis: "Szerintem egy régi vespát nem szabad eladni, hacsak nincs nagyon megszorulva az ember."

Amen.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:34:18

@LaMeRick: Nem csak városba kéne, oda pedig kevés a 125. Pontosabban, a kényelmes motorozáshoz kevés, különösen, ha ketten ülünk rajta.

Ender Gábor 2010.08.17. 19:36:00

@Psziho: Szimpatikus a Honda, de kevés a negyedliter. Hirdetnek egy hatszázast, vagy hatötvenest, nem is tudom pontosan, az már nagyon jó lenne, kicsit túl jó is, de az meg drága, úgy emlékszem. Ja, és Silwerwing, szóval teljesen más, de Honda :)

Ender Gábor 2010.08.17. 19:37:45

@Krisi: A városi robogós kis okításod minden szavával mélységesen egyet értek.

Bq 2010.08.17. 19:38:51

Őszintén szólva, nem egészen értem a dolgot... annyi idő alatt, amíg feltúrtad a netet ezekért a nagyrobogókért, meg telefonálgattál, már rég össze lehetett volna rakni a Vespát (ingyen) és leműszakiztatni (kb. 10ezer), és az előirányzott költségvetés 10%-ából meg lenne oldva a városi közlekedéses probléma.
Nagy túrára meg motorral kell menni, nem luxusrobogóval:D

helix 2010.08.17. 20:52:27

Gábor
Egy mocit kihagytál a sorból Honda cn250 Helix.Igazi ,,Őskövület" mint a népítéletben,hat éve hajtom probléma mentesen,az összes kritériumnak megfelel amiket felvetettél.Nem sok van belőle eladó,négy db per pill,légy bátor nem fogsz csalódni,érdemes.

helix 2010.08.17. 21:00:57

www.hasznaltauto.hu/talalatilista/motor/KL860L10U1YLYLTAGOJLHY880RL94TT336MW1PJ1JL
J8PW86L9WITQ2D
2005-óta ujból gyártják változatlan formában 5000-dolcsi volt az utolsó ára.valamit tudhat ,az enyém is ezt igazolja.

Darazs442 2010.08.17. 21:11:37

@helix: Szééééééééééép motor :D

jokó 2010.08.17. 21:29:12

Tiszteletben tartom aki robogózik vagy robogózni akar,de nálam az soha nem lesz motor.Az csak robogó . Nem kell megmagyarázni hogy milyen szuper én elhiszem , de akkor sem kellene soha.Bocs.

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.08.17. 23:31:00

Jó stílusa van Endernek, jó lett a poszt! A nagy robogó meg, ha motorként nézünk rá, ha nem, valakinek lehet nagyon jó választás, jó kompromisszum. Én sem feltétlen vennék, de megértem azt, aki erre költi a pénzét. Viszont egy régi Vespa egyszer nagyon kéne:)!

dextercapo 2010.08.18. 00:56:17

en is korbeneztem a hazai kinalatot . 20.000km.es atlanticok garmadaja , vagyonokert . tukorre kopott armaturaval , osszelegozva stb .
vegul vettem egyet az olasz ebay-en 1200 euroert es azota is nyuvom .
injektoros , 90-nel harmat eszik , afelett negy , ha nagyon durvulsz (150+) akkor talan az otot is elkeri ...
futomu - 50.000km utan kicit fardtak a rugok es a teloolajcserere meg nem volt idom , de allithato kormanylengescsillapito , kicsit meretesebb kerekek - szoval nem nagyon gaz . nyilvan nem osszevetheto a jatszos caponordommal , de varosban , jo minosegu orszaguton oke a gep . nincs ra panasz . persze aprosagok tonkremennek ezeken - ha magyar szervizbe viszed oket . en nem teszem , magam szerelem es csodak csodaja semmi baja nincs - pedig ket eve hasznalom rendszeresen .
fedelzeti radio , telefonkihangosito , mp3 lejatszo , sisaktelefon - alap :)
a muszerfal meg a regi , igy van rajta korido (alapveto) szervizig hatra levo tav (olajcsere szamlalo - hasznos sokadik jarmuvon) fogyasztasmero , akkufesz , vmax , atlagsebesseg , homerseklet es igy tovabb . egermozi rulez :)

Ender Gábor 2010.08.18. 07:26:25

@helix: Ebből a posztból kihagytam, de amúgy nézegettem Helixeket. A műszerfala teljesen KIT. Ő lehetne a pajti, én meg a Hasselhoff, de valahogy mégsem tudom beleélni magam, hogy ilyenem legyen. Egyedinek egyedi, ez tény :)

Speedygonzi 2010.08.18. 08:41:13

@helix: Nagyon jó a helix csak ha nem erzelmektol futve nezem, akkor nem éri meg. amilyen árban az elfogadhato darabok vannak, annyiért Foresightot vagy X9-et is lehet pl venni majd 10 évvel fiatalabbat.
Persze nem a helix draga, hanem ezek nagyon olcsók...

Ender:
te foglalkoztál most sokat a kérdéssel. A 180-250 kategóriában melyik az a robi, ami egy 185-190 cm körüli embernek kényelmes, tehát az első trepnire is fel tudom tenni a lábamat úgy hogy nincs a nyakamban? a Helix emlékeim szerint ilyen, bár régen ültem rajta nagyon. A Foresighton mostanában, az egyértelmüen kicsi. A többivel nincs tapasztalatom. Én nem szeretnék 250 fölé menni ccm-ben.

Pityuuu 2010.08.18. 09:28:56

Ezen a Scarabeon sincs szélvédelem? Nincs hova pakolni? Motorja elég erős szerintem.

www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_scarabeo_500_akcios_aron-3998745

TSpark 2010.08.18. 13:50:44

@Ender Gábor: Egy kereskedésben áll tavaly december óta, odatelefonáltam, hogy mennék megnézni, kicsit előbb érkeztem mint ígértem 2en próbálták életre kelteni több kevesebb sikerrel, amikor beindult egy fél perces nyélgázzal próbáltak rá alapjáratot vazázsolni, mind2 oldalán csúszott már, lefújták, de látszi a horzsolás. Nem volt se a hely se a motor szimpatikus. Ha lehet csak magányszemélytől.

Ender Gábor 2010.08.18. 16:45:45

@TSpark: Köszönöm, megtisztelsz.

Ender Gábor 2010.08.18. 16:47:18

@Pityuuu: Teljesen más kategória. A Burgman ülése alá két bukó és még néhány cucc befér, ha esik az eső, nem ázol meg, túraplexivel 120-nál mobiltelefonálsz, satöbbi. Ezeket a Scarabeo nem tudja. Városban jobb lenne, ezt aláírom.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.08.18. 17:49:51

@Ender Gábor:

Ez kimondottan nem így van! Nekem volt 400-as Burgmanom évekig, a 650-es csak 3 napig, igaz sportkipuffanóval, de a kettő nagyon nem egy kategória menetteljesítményekre(árban sem). A 400-as 2 személylel 130-körül kifullad, a 650-es 170-et is vígan ment alattunk. Gyorsulása Power fokozatban meg sportmotorokat szégyenítő, a 400-as sehol sincs. Nem rossz a 400-as, én szerettem, csak a futóművével nem tudtam megbarátkozni. Néha elég halálközeli élmény nyomvályús 6-os úton 2 személlyel kamiont előzni. A 650 fékben, futóműben, pakolhatóságban, menetteljesítményben fényévekkel jobb, még a Silver Wingnél is.

kinot 2010.08.18. 21:46:40

ha burgmant veszel, akkor már költeni kell a hozzá illő védőfelszerelésekre is:
krómbili
napszemcsi
lenvászon rövidnadrág
tangapapucs
szolibérlet

SRX 2010.08.19. 06:04:37

Olyasmit keresel, ami nem létezik.
2004 óta küszködök én is ezzel a problémával, azóta kb. 80 000 km-t nyomtam le nagyrobogókkal (az enduróm, és 50-es fospuskák mellett), Budapesten, és BP-Balaton viszonylatban, legalább 25%-át két személlyel.
Úgy kezdődött, hogy valahogy két motorom lett. Cserélgettem őket, aztán elhatároztam, hogy abbahagyom a száguldozást, és az endúró mellé egy tipikusan városi rohangálós gépet választottam: 180-as kétütemű Runner (utolsó széria).
Egy csoda volt, ment mint a golyó, imádtam a hangját, a szagát, mindenét, élvezet volt vele minden perc. Még 2 személlyel is használható volt a városban. Párszor lementem vele Balatonra, de a 120-hoz tartozó fogyasztás vicces volt, 6l körüli.
Ez a mértéktelen zabálás, és az, hogy a kis kerekek a városban mit műveltek, arra késztetett, hogy leváltsam, egy nagykerekű négyüteműre. Lett egy 250-es Beverly. Nem volt annyira viháncolós, mint a Runner, de ezt ellensúlyozta a normális fogyasztás, a komfortérzet, stb.
Két személlyel is teljesen használható szerkezet volt. A legnagyobb meglepetést az okozta, hogy autópályán egyedül, valós 120-at lehetett vele tartani. Mindezt úgy, hogy ha kicsit össze húztam magam, akkor a plexi mögött akár rá is tudtam volna gyújtani. Az persze gondot jelentett, hogy a furgonokat nem tudtam izomból lehagyni, tehát az amúgy jó sebesség mégsem bizonyult elégnek. Aztán közel az 40 000-hez jöttek a problémák, és el is taknyoltam vele. Kiderült, hogy rutin nélkül otthon szinte szerelhetetlen, többet árt az ember, mint használ. Egy kedvező ajánlatra lecseréltem az 500-as testvérére, amit már régebben is próbálgattam, de akkor nem tetszett a nehézkessége.

SRX 2010.08.19. 06:05:37

(Volt szerencsém kipróbálni, szinte az összes olasz robogót a Moto Italiánál. Az eredmény: az 500-as Nexus jó úton nagyon jól megy, de ennek igen feszes rugózás az ára, és hiába nagyok a kerekei, Pesten szinte kínlódás vele a szar utakon. A 250-es Vespa viszont kerék, és motormérete ellenére igen jól gyorsul 70-80 ig, és a futóműve is a legbarátságosabb az összes kipróbált kétkerekű modell közül. A 400-as Beverly újonnan jól ment, de valószínű ugyanazokkal a hibákkal rendelkezik, mint az 500-as. A gumik kopásával, és az összes olasz robogóra jellemző berágódásra hajlamos kormánycsapággyal, 10 000 km után kb. 80 km/óra sebességig olyan szitálási hajlam születik, hogy az egy kézzel való motorozás, a szó legszorosabb értelmében életveszélyt jelent. Ezen csak ront a hátsó doboz, a megpunnyadt első villaolaj, stb. A 250-es Mp3 jópofa jószág, ez a konstrukció hihetetlen kanyarsebességet, és dőlésszöget enged, a fékhatás is mesés, de a motorerő édeskevés. Az 500-as Fuoco már komolyabb, de az sem autópályára való. Összegezve: az 500-as robogók óriási hátránya a 250-300 asokkal szemben az, hogy a blokk méreteiből adódó 30-50 kilós súlytöbblet a hátsó futóműnél kirugózatlan súlyként jelentkezik. Ezzel nem lehet mit kezdeni, erre robogó szinten csak a szekunder lánchajtás jelent megoldást, a 800-as Gileránál.
Tehát azt mondom, hogy egy jó 250-300 as robogó univerzálisabb az 500-asoknál.
Minden bizonnyal az 500-as Yamaha a legjobb 500-as. A 650-es bálnában időzített bombaként ketyeg a teljesen feleslegesen halálra bonyolított elektromechanikus váltó, és hiába képes behúzni a füleit, de méretéből adódóan nem alkalmas a Kiskörút kihívásainak legyőzéséhez. Az 500-as X9 szintén, egy halálra bonyolított szerkezet, ami ifjú korában lehet, hogy kényeztet, de viseletesen, korosan, már korántsem vonzó. A 400-as Majesty, és Bugman kis szabad-magassággal, kis kerekekkel, nagy súllyal, tényleg manager viselet.
A viszonylag ritka 500-as Malaguti megér egy misét, mert dögnehéz ugyan, de a futóműve jobb a többi olasznál.

SRX 2010.08.19. 06:06:16

Szerintem: 250-300-as Vespa, vagy Piaggo X8, vagy 300-as Nexus, vagy Honda SH 300, vagy Malaguti 500, vagy Yamaha XP 500. Néha két személyre, Budapestre, időnként kis kiruccanásokra. A baj csak az, hogy elfogadható árú darabok nem kaphatók annyiért, amennyit szánsz rá. És még valami. A normális hétköznapi használatra szánt kétkereküek közül a nagyrobogók üzembentartása a legdrágább, tehát hosszú távon nemigen spórol vele az ember. A nagyrobogók, egy bizonyos szabadságot, rugalmasságot, kényelmet jelentenek a hasonló méretű hagyományos motorokkal szemben, de ezt drágábban, és rosszabb menetkultúrával teszik. És akkor arról nem is beszéltünk, hogy mi van, ha le akarsz térni az aszfaltról...
Én úgy fogalmaztam meg, hogy egy jó (nagy)robogó, az ideális MÁSODIK motor. (Amit valószínüen többet használ az ember, mint az ELSŐT! ) Az első lehet endúró, sport, túra, V2, oldtimer, bármi, csak szeretni lehessen, az érzelmekre hasson. A robogó egy racionális közlekedési eszköz, és mint ilyen nem túl szeretetre méltó.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.08.19. 09:09:04

@Ender Gábor: vegyél egy gyári állapotú RD350-et hároszázért, Csillának meg egy robogót kettőből. mindenki happy, öccáz forint elköltve, a mosoly garantált.

...és persze: blokkoló, még mindig.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.19. 11:54:16

Megnéztem azoknak a robogóknak a forgalomba helyezését, amik szerepelnek 200 000 körüli áron. Mindegy, hogy 250, vagy 400 köbcenti, a forgalomba helyezés nagyjából 120-140 000 forint. Az 340, elég húzós, + ugye a szopatás, amit végigjársz vele, az minimum 1,5 hét.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.19. 11:54:55

@scheerti: pontosítok, amik ITT szerepelnek 200 körüli áron.

Speedygonzi 2010.08.19. 13:48:20

@Ender Gábor
@SRX
arra van ötleteltek hogy 185-190 körül ebben a 180-250(max 300) kategóriában melyik lehet kénylemes?
amugy pont a fentartási költségek miatt szeretnék én is megálln 250-nél...

régiiskola 2010.08.19. 23:03:17

Mi az ,hogy városba legalább 400-as gép kell?
Egyébként reggelente a Budaörsi úton a képeken látott,városi használatra szerintem nem való gépeket szoktam magam mögött hagyni,úgy hogy a délinél már van egy lámpa előnyöm.
Ugyanis sorok között alkalmatlanok a haladásra.
Széles mint egy túragép,hosszú a tengelytávja,kicsi a kereke az említett összetevőkhöz képest.
Autópályán biztos fain.
Amennyiben hasonló indítatást éreznék,akkor biztos,hogy KYMCO PEOPLE lenne a kiszemelt gép. Burgman,x valami,mayesti soha.

dextercapo 2010.08.19. 23:38:36

@régiiskola: xr400 , drz400 stb .
a robogo varosba nyomulni tul simaboru , tul nehezkes , alacsony , erzekeny .
viszont ha olcso jarmu kell olcso parkolassal es eszedbe nem jutna furakodni , akkor az atlantic 500 is tokeletes : szol a radio , uldogel az ember a dugoban , ha akar tud nyomulni korlatokkal , de alapvetoen pasztell pink oltonykek idealis masodik jarmuve .

2010.08.20. 00:37:27

ezeken a staciokon en is atmentem, csak en egy 50es 4t hondarol indultam (ami most is hibatlan pedig 12 eves), de oda jutotam hogy egy nagyrobi a robogo es a motor hatranyait egyesiti (nincs valto+kuplung, ronda, akkora bazi mint barmilyen nagy moci) es meg draga is. annyira hogy kicsit tobbert lehet venni rendes motort is. vegul igy vettem egy 660-as yamahat, fogyasztasban az se tobb, na de egy valodi motor. nem egy erogep, de nekem boven jo, ketten raferunk, dobozolva meg van hely rajta boven. es meg jol is nez ki:)

Ender Gábor 2010.08.20. 14:50:36

@Speedygonzi: Kényelmesnek az X9 és az X8 egyaránt az, de a Burgman és a Majesty sem lehet rossz. Ennyi pénzért, ha szerencséd van, ki tudsz fogni. Na jó: nagy szerencsével. Vagy ott van a helix nevű úriembertől származó helix :), az is nagyon kényelmes. A Hexagon sem rossz, de az nem nagyon tud kanyarodni - ami mondjuk ebben a kategóriában, legalábbis számomra kevésbé szempont.

Ender Gábor 2010.08.20. 14:53:04

@SRX: Sok igazság van abban, amit írsz, de nekem most nem szeretni való jármú kell, hanem praktikus.

Remélem megtaláltam. Hamarosan lesz belőle poszt.

loláb 2010.08.20. 17:36:16

A 650-es Burgmannak 200 a vége.

svéd. 2010.08.25. 20:46:34

Nos én végigpróbáltam az összes stílust,és én is nagy robogós maradtam. Innentől viszont végigpróbáltam 50-125-150-500 kategóriát. Lelövöm a poént előre: Honda fes 150 két ütem pówer szelep. Az ötvenesek (bármeik )gyenge. A 125 H innova szerintem is mint megannyi TV csatorna és szakirodalom szerint ,a világ legjobb motorja, de a magyarnak,kicsi és lassú. Az 500 bewerly gyönyörű!!!! De hisztis és kényelmetlen, sosem hagyott cserben, de mindig világított valami hiba vissza jelző ,csörgött nyiszogott,és az alkatrész árak!!?? Na az a rablás!! Ezért olcsó az X is. Vissza a Hondához, sebész szike az a bugylik között . Kicsit idegenkedtem a 150ccm-től ,de 2-ütemmel P szeleppel. Örök mosoly . Egyszerű precíz és olcsó,kis költségekkel. Ez a jó robogó méret. Az 500 Bewi már túra motor ,semmi keresni valója a belvárosban,ez még elfér bárhol,de 110es utazóval megkerüli a földet. Remélem tudtam egy jó tippet adni .

Psziho 2010.08.27. 14:42:09

@svéd.:

power szelep robogóban?:D

Psziho 2010.08.27. 14:48:53

tényleg azon van,még sosem láttam robogót amire tettek volna

egyébként a teljesítményt nem növeli csak kisimítja a nyomatékgörbét így nem visít annyira

dextercapo 2010.08.29. 01:40:31

@Psziho: hat , ha mondjuk power szelep nelkul forgott 5000-ig , powerrel pedig marad boseggel nyomatek es elforog 8-10000-ig akkor a teljesitmenyt is kemenyen noveli .
olyan motorokon ahol semmi jelentosege a nyomatek simasaganak (sarkanyrepulok , jetski-k) is van allithato magassagu kipufogores .

T5H 2010.09.26. 15:02:14

Guvadó szemmel lesem, hátha ír valaki a Kymco People 250-esről, de semmi. Én kénytelen- kelletletlen ülök át rá. Porckopás miatt nem tudok a régi motoromon terpesztve ülni. Marad a motorizált hokedli. A próbákon elég meggyőzően szedte a lábát. /16 collos./ Jó lenne a történet folytatását is megtudni, milyen robi lett választva.

Ender Gábor 2010.09.26. 15:42:22

@T5H: Ott van, megírtam, egy kb. két héttel későbbi posztban.

T5H 2010.09.30. 10:16:27

Kösz Gábor!
Elolvastam. Kicsit irígy is vagyok. / szép emberi tulajdonság /. Énnálam is esélyes volt a Burgman, de kicsillettem a kerekét. Erre a típusra pedig nem lett volna pénzem. A robogók egyik hátránya a hátsó kerék rossz rugózása a rugózott-rugózatlan tömeg miatt. Sajnos, én is le kell mondjak a rossz, pláne aszfalt nélküli utakról. Sok jót kívánok az új szerzeménnyel.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása