Kevés pénzből szép motort

Senki nem gondolta egykor a Hondánál, hogy harminc évvel később a CX500 feltámadhat. Pontosabban sosem halt meg, hisz ez egy elpusztíthatatlan konstrukció, de az, hogy hirtelen beleszerettek a motorépítők, mindenkinek meglepő volt.

Oké, pár chopper idehaza is készült belőle, bár leginkább a gyári Custom verziót piszkálták a népek. Az első építés, amely hirtelen népszervé tette a használtan fillérekért kapható kéthengerest, a dán Wrenchmonkees kávébarna szépsége volt. Azóta újabb és újabb átalakítások látnák napvilágot – kevés az igazán eltalált, de ez most jól sikerült: az olasz Emporio Elaborazioni Meccaniche ötletesen nyúlt hozzá a gyárilag elég darabos formájú túragéphez.

Mókás és eredeti, hogy lámpamaszknak egy régi guzzis deklit használtak fel, amelynek füle a szívató gombját is tartja. Az itt-ott megjelenő villás és gyűrűskulcsok alig észrevehetőek, ennek ellenére feldobják az összképet.

A lendületes kontúrt az ügyesen kitalált tank-ülés páros határozza meg, pont annyira vonja el a tekintetet a kissé buffatag folyadékhűtéses blokkról, hogy ne legyen túl domináns az oldalra kikandikáló egy-egy henger.

A pár Rizoma kiegészítő passzol az alus-fémes külsőhöz, míg a félig utcai, félig terepes Heidanau K60 gumi morcossá teszi a Honda CX 500 Testardót. Az olasz motorépítők munkája kiváló példa: régi, olcsó motorból is szép custom építhető, amely nem okvetlen veszti el a gyári kivitel praktikumát.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr515059789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sagipet 2013.02.03. 09:24:02

Kreatív, és jól néz ki!

terrorjony 2013.02.03. 09:48:01

haszbáltam ilyen egyenes kormányt egy ideig a 400as banditomon... kurva jol néz ki, de egyszerüen nem lehet megszokni, annyira kényelmetlen.. egyébként tényleg szép átépítés!

tiramiska 2013.02.03. 09:52:15

cseppet chopperes a tank, meg a kormány...

panza 2013.02.03. 10:46:26

Nagyon jól sikerült építés, tetszik.
Bevallom, azonnal újraolvastam a Zách D. írását a CX 500-ról. Azért a gyári forma sem volt kutya. Mindig bámultam ezt a motort, no meg piszokul tetszik a blokk.

joejoe1974 2013.02.03. 11:09:13

Nagyon ötletes és szemrevaló építés.Ebből is látszik hogy nem csak mai vasból,és sok pénzből lehet építeni.A csavarkulcs felhasználása pedig meglepően ötletes számomra,ami nem csak illik az összhatáshoz,de a szemet a részletekhez vonzza.Nekem a gyári kerekek annyira nem tetszenek,jobban mutatna küllős kerekekkel,de a sok apró részlet kidolgozottsága feledteti ezt az apróságot.

janoszeged 2013.02.03. 11:21:52

Azért ne túlozzunk, nem elpusztíthatatlan. Sokkal érzékenyebb, mint egy egyszerű négyhengeres.
Az épített motor érdekes.

nyikk 2013.02.03. 11:43:43

Vajon motorozni is lehet vele?

bazsimoci 2013.02.03. 12:07:40

Én ezt találtam pár éve, sajnos a hozzá tartozó cikk már nincs meg, de a srác ajándékba kapta a motort és kb 100€ ráköltéssel készítette ezt:
picasaweb.google.com/109849052829434674612/CX500CafeRacer?authuser=0&feat=directlink

Szabi01 2013.02.03. 12:34:43

Én is használtam ilyen gépet pár évig. Kicsit én is átépítettem, persze nem ennyire és nem chopperesre. De ez is tetszik, nagyon szép lett.
Szerintem nem volt túl jó motor. Az 500ccm-hez képest nagy esetlen vastömeg volt. A motorja jól bírta, nem volt vele sok gond, de olyan hülye konstrukció, hogy bármi apró javítás miatt veheti ki az ember a motort belőle. Nekem a vízpumpa szarakodott, persze ahhoz is ki kell venni belőle azt az ormótlan nagy dög blokkot. Ilyen szempontból hülye terv volt, talán Guzzi-t akarták másolni vele, ki tudja.

Viszont maga a blokk tényleg elnyűhetetlen, van egy aggregátor ugyanezzel a motorral és évek óta hibátlanul ketyeg.

Béza Dániel 2013.02.03. 13:32:29

ugye hogy szépen is meg lehet csinálni a fékfolyadék tartályt...

Suraki 2013.02.03. 14:20:26

@bakonyibetyarbandi81: Bizony, az általad linkelt egy nagyságrenddel jobban passzintott vas. Kösz a linkért. :-)

muz 2013.02.03. 14:27:44

Nem csúnya ez sem de a Wrenchmonkees Spori valami rohadt ütős

tiramiska 2013.02.03. 14:37:27

@Suraki: Igen, azért van elég sok penge építés!

mozso18 2013.02.03. 15:26:50

@Béza Dániel: Neked fékfolyadék tartály fetisizmusod van! :)
Egyébként nekem meg tényleg tetszik a mai egyszerű műanyag csavaros tetejű.

Béza Dániel 2013.02.03. 15:47:30

@mozso18: oh azért nem fétis, de tény hogy az egyik vesszőparipám :) . Én jól elvagyok a műanyaggal, egy sportmotoron, vagy egy belépőszintű bringán. Az veri ki a biztosítékot, mikor egy olyan motoron, aminek minden apró részletét a végletekig kidolgoztak, a pénzt nem sajnálva telepakoltak szénszálas, titán, vagy krómozott alkatrészekkel, odab...nak a kormányra szem elé egy 3 forintos műanyag tartályt, amit valahol kínában okád magából egy fröccsöntőgép millió számra

Quattroman 2013.02.03. 15:59:39

azért elég sokat elmond a motor karakterisztikájáról a németeknél elterjedt csúfneve: Güllepumpe- szarpumpáló....

Kopasz Szuzukis 2013.02.03. 16:44:25

@Quattroman: megelőztél!

De nem a karakterisztikája, hanem a szerelhetetlensége és a korai példányok megbízhatatlansága miatt hívták fospumpának.
Ami meg az aggregátort illeti, abban a blokk nem 6-8ezerrel pörög. Így lehet stabil, megbízható.

janoszeged 2013.02.03. 17:26:26

A vízszivattyúval voltak bajok,nálam is.

don't 2013.02.03. 17:46:24

A vilagon elsokent ebbol keszult gyari turbos valtozat.
/a nemetek csak irigysegbol mondtak/

muz 2013.02.03. 19:09:56

@Quattroman:

Az eredeti legenda alapján a cx 500 motorja állómotornak készült, ami átalakítva, változva, finomítva került a trágyapumpából a motorkerékpárba.
A wernerben is ezt használták ki. Innen a név, hogy fospumpa.

gyt 2013.02.03. 19:56:38

Ügyeltek a részletekre, még az oldaltámasz alá se műanyag lapot, vagy fadarabot tettek. :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.03. 20:54:19

@muz:

A Werner karikatúrában azt használták ki, hogy az első széria fixen forgó hűtőventilátoros.

A V2-t a Honda által bekebelezett Lilac mérnökei hozták, akik az 50-es évek végén a Victoria Bergmeisterről vették az ihletet.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.03. 20:57:24

@Öreg Kecske:

A gyári áttételezéssel 100-nál 5000 a fordulat.
Ha karbantartják, 300e km-t gond nélkül elmegy. Tessék érdeklődni londoni motoros futároknál.

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.02.03. 20:59:06

@janoszeged: tömszelence. csak ki kell cserelni, ahogy megveszi az ember.

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.02.03. 21:00:13

@bervas: vegre valaki, aki ismeri a Lilacot :)

mtk001 2013.02.03. 21:06:57

Hű, ez nagyon tetszik nekem !!!

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.03. 21:33:52

@David Bowman:

Németeknél viszonylag fillérekért van, regadóval se drága. A hahu-n mindig van.

Ha nem túl hosszú az ember lába, jól elférni rajta. 175 cm magasság felett a szelepfedelet szorítja az ember térde. Télen jó, nyári melegben kevésbé.

A magyar CX baráti kör rendes, segítenek, ha kell.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.03. 21:35:52

@baowah:

Meg nem kihagyni a járókerék alól a kis hézagoló perselyt :-)

mt-03 2013.02.03. 22:06:57

sztem sokkal szebb egy patent gyari cx. multkor volt ketto az asztorianal, ket evjarat, mindketto nagyon szep, aztan lattam hogy az egyiket valahol hirdettek is eladasra.

cukkorborsó 2013.02.04. 00:34:39

milyen az a gyűrüskulcs?

Plero · http://plenter.atw.hu/ 2013.02.04. 08:58:29

Csillag kulcs vagy csillagkulcs :o)

Plero · http://plenter.atw.hu/ 2013.02.04. 09:00:19

@cukkorborsó:
Csillag kulcs vagy Csillagkulcs :o)

bakonyibetyarbandi81 2013.02.04. 09:10:55

@Quattroman:
rengetegszer hallottam a güllepumpe kifejezést de nem ismertem a jelentését:)

janoszeged 2013.02.04. 15:43:50

Nem csak a tömszelencét és a szivattyú járókereket kellett cserélnem , de a dugattyúkat is. A többire nem emlékszem, mert 20 évvel ezelőtt volt:-) Nekem kicsi is volt/180cm vagyok/. Nem sajnáltam, amikor CB750-re cseréltem.

janoszeged 2013.02.04. 15:48:22

Készült belőle turbós változat is, de a Kawa 750 turbó volt az igazi siker.

Neonknight 2013.02.05. 06:20:08

Tavaly nagyon gondolkoztam egy ugyanilyen kipufogó beszerzésén a Savage-re, mert nagyon jól mutat, de lebeszéltek róla, mondván nem szép a hangja.

David Bowman 2013.02.05. 10:00:26

@bervas: 176 centi vagyok, és minden évben fél centivel kevesebb. Amúgy kösz. Igaziból 650es kellene.

Savagero (törölt) 2013.02.05. 21:43:53

@Neonknight: Én éppen mostanában gondolkodom, azon hogy ilyen dob kéne az LS-re, mert tetszik a formája. Hogy kinek mi a szép hang az sztem relatív. Igazából hallani kéne, amire kevés a sansz.

norbsta 2013.02.06. 00:02:37

Jajj kene am de kùrvÁrA.....

Quattroman 2013.02.08. 20:40:35

@cukkorborsó: Gyűrűskulcs-Ringschlüssel
szó szerinti fordításban
csak nálunk csillag...

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása