Senki nem gondolta egykor a Hondánál, hogy harminc évvel később a CX500 feltámadhat. Pontosabban sosem halt meg, hisz ez egy elpusztíthatatlan konstrukció, de az, hogy hirtelen beleszerettek a motorépítők, mindenkinek meglepő volt.
Oké, pár chopper idehaza is készült belőle, bár leginkább a gyári Custom verziót piszkálták a népek. Az első építés, amely hirtelen népszervé tette a használtan fillérekért kapható kéthengerest, a dán Wrenchmonkees kávébarna szépsége volt. Azóta újabb és újabb átalakítások látnák napvilágot – kevés az igazán eltalált, de ez most jól sikerült: az olasz Emporio Elaborazioni Meccaniche ötletesen nyúlt hozzá a gyárilag elég darabos formájú túragéphez.
Mókás és eredeti, hogy lámpamaszknak egy régi guzzis deklit használtak fel, amelynek füle a szívató gombját is tartja. Az itt-ott megjelenő villás és gyűrűskulcsok alig észrevehetőek, ennek ellenére feldobják az összképet.
A lendületes kontúrt az ügyesen kitalált tank-ülés páros határozza meg, pont annyira vonja el a tekintetet a kissé buffatag folyadékhűtéses blokkról, hogy ne legyen túl domináns az oldalra kikandikáló egy-egy henger.
A pár Rizoma kiegészítő passzol az alus-fémes külsőhöz, míg a félig utcai, félig terepes Heidanau K60 gumi morcossá teszi a Honda CX 500 Testardót. Az olasz motorépítők munkája kiváló példa: régi, olcsó motorból is szép custom építhető, amely nem okvetlen veszti el a gyári kivitel praktikumát.