Megolvadt a LIDL-s sisak

Érdekes képeket kaptunk barátunktól; nem gondoltuk volna, hogy a termoplaszt, vagyis a hőre lágyuló műanyagból készülő külső héjak ennyire nem bírják a meleget. A lidlis márkaként ismert B-Square bukó hamar feladta: a nyári napon maradt az autóba zárva – nagyjából hetven fok lehetett a hőmérséklet.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr724623528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 12:45:46

@Vu, de ja vu: Azt szólom, hogy UGYANAZ nem lehet(ne) MÁS. Ha mégis úgy van, ahogy mondod és ezt bizonyítani is tudod (tehát hogy a tacskó ugyanazt árulja, mégis más), tedd meg a feljelentést, mert az nem csak piacfelügyeleti, hanem büntetőjogi kategória is lehet.

zoli32 2012.07.03. 12:47:15

@Gixef: Olvastam..........és mert neked nem megfelőt vettél tévesen azt a következtetést vontad le hogy minde sisak szar ezért inkább vettél egy kevesebbe kerülőt..........ami míly meglepő szar volt.........ahelyett hogy kerestél volna egy valóban nem szart az általad említett kettő közti áron.Bravo.

ikke i drift 2012.07.03. 12:59:17

Amikor 22 éve az első BELL bringasisakomat vettem, elolvastam az utimuti, és érdekes módon benne volt, hogy ne vigyen asszem 60°C-nál magasabb hőmérsékletű helyre, _pl. napon hagyott autóba_. De azért vesszen minden műanyag, fasisakot a népnek!

ÖtletElek 2012.07.03. 12:59:26

@Vu, de ja vu: a KPE cső az meglepő ugyan, de a kemény polietilén rövidítése. Az ABS akrilnitril butadién-sztirol, és ahol a leggyakrabban előfordul, az a bútorlapok élén látható élzárás, melynek vastagsága 0,4mm-től 2mm-ig változó. Hőre lágyuló granulátum ragasztóval teszik rá a forgácslapok vágott élére, ezek a gépek a legtöbb bútorüzemben 285-290 fokos üzemi hőfokkal dolgoznak.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 12:59:59

@zoli32: Nem jól olvastad (el sem olvastad). Benyaltam, hogy a drágább feltehetően jobb minőségű is, ezért azt vettem. Hát nem. Nem vettem olcsóbbat, most is a drágább szar van a fejemen, mert nem engedhetem meg magamnak, hogy úgy váltogassam a bukókat, mint más az alsógatyáját...

Prünike 2012.07.03. 13:02:20

Hahahaha, azt hittem, csak velem történhet meg ilyesmi! :D Az én sisakom is úgyanigy olvadt meg, ugyanilyen körülmények között! Kint felejtettem az autóban, a kalaptartón, 2 órára a déli napsütésben. Nem ért hozzá semmihez, mégis igy néz ki,mint a képen látható sisak.
Igaz, nem volt egy drága példány. A Louis-ban vettem, asszem olyan 70 euróért. MTS márkájú.

labi 2012.07.03. 13:05:52

@Prünike:
Most nézd meg mit csináltál!
Erősködnek itt a népek, hogy a lidl sisak olvad, bezzeg ha rendes motoros boltban veszik akkor nem... Te meg elrontod... :)

Oláh Karin 2012.07.03. 13:08:31

@hálátlan olvasó: Nagyon jó:) "az autó üvege lencseként gyűjtötte össze a sugarakat" Mekkora ötlet. Hogy az üveggyártók erre még nem haraptak. Lenne távollátó szélvédő, olvasó is. Nekem 2-es olvasó szemüvegem van, de lehetne bifokális szélvédőt is gyártani. Ezt szabadalmaztatni kell.
Ha kölcsönadom a kocsit, szélvédőt kell cserélni. Óriási.

zoli32 2012.07.03. 13:10:01

@Gixef: Tulajdonképp csak az a gond hogy neked zajos?

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 13:14:03

@zoli32: Hát nem is neked, mivel én hordom. :)

zoli32 2012.07.03. 13:16:26

@Gixef: 50 forintos füldugó elég olcsó már ha a pénzen rugózunk.........esetleg hagyni kéne a fenébe a motorozást...........az se olcsó egy ezres swift szélvédője mögött nincs akkora szélzaj azé.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 13:18:03

Az okoskodók pedig kérem, hogy ha nincsenek tisztában az európai szabványokkal és minőségellenőrzéssel, legalább az ENSZ-EGB 22-es számú előírását fussák át, ami kimondottan a bukósisakokról rendelkezik...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 13:28:59

@zoli32: Szerintem te hülye vagy. Füldugóban nem hallom meg például a távolabb lévő, de közeledő mentőautó szirénáját. Nem magyaráztad meg, hogy az olcsóbb miért kényelmesebb (feleségemé) és hogy miért éred be versenyoverallnál gyengébb minőségű ruházattal. Hisz minden más olcsóbb, tehát szarabb, nem ér meg 400-500 000 ft-ot a biztonságod? Mást leugatni megy, mi, gondolkodni meg nem...

csaszny 2012.07.03. 13:44:59

@Vu, de ja vu:
Ebből látszik, hogy nem értek a sisakokhoz. Ha van alatta egy másik hungarocell réteg, és annak a formája is megváltozott, akkor egyszerű tervezési hiba. A fekete pigmentből kipárolgó gőz okozhatta. Egyszerűen reakcióba lépett a hungarocellel, és az bizony egy öngerjesztő folyamat.

zoli32 2012.07.03. 13:46:19

@Gixef: Lehet hülye vagyok de ha már itt tartunk tipikus faji példánya vagy a "minden jobb mert olcsó hívő tajtparasztnak"És ez a sértés a parasztokra nézve mert azok megértik hogy az olcsó de gagyi szar helyett egyszer kell drágább de minőségibbet venni.Tételesen nézzük.
A feleségedé azért kényelmesebb mert a gagyi gyártók iszonyat elbaszott ortopéd méretezést használnak valami kuangcsungi embertipusra tervezik.Lehet te és a kedves nejed pont belesett.

Vagy csak már annyit tágult a szivacsozás hogy neked is jó.Esetleg azt érted kényelmességen hogy lötyög rajtad mint tehénen a gatya.
Speciel ez még CE minősítés nélkül is jó mert én találtam kurvakényelmes műtőssapkát magamnak de nem abban motorozom.

Ki mondta hogy a két véglet közt kell őrlődni?Te,folyamatosan a panelproliféle sztereotípiával jössz hogy ha nem a paradicsomok közt üldögélő iszonyatgagyi nagyonolcsó és a megfizethetetlen árú 4-5 kilóba kerülő cucc közt kell választani.
Megsúgom van 100-12e ért is minőségi ruha de van egy határ ami alatt már csak az anyagokon és tervezésen tud a gyártó spórolni.De ezt nem fogod fel bárhogy mondom.

Gondolkodni te nem tudsz mert belelovaltad magad egy sztereotípiába és csak azt hajtogatod.
Na szóval ha tudsz gondolkodni a lila köd mögött akkor tedd.

10e ért megolvadós nehéz szar vagy 25e ért normális kényelmes könnyű és urambocsá még jól kinéző sisak a kérdés.

Szerintem te akkor is a hullaszart választanád dafke nehommá másnak legyen igaza.
Remélem nem teszteled le.

labi 2012.07.03. 14:01:29

Amúgy a lidl-ben egy időben ez a sisak volt csak más néven:

sharp.direct.gov.uk/testsratings/viper-rs-101

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 14:06:02

@zoli32: Mondom én, hogy hülye vagy és a saját korlátoltságodat vetíted rám úgy, hogy konkrétan el sem olvasod a kommentjeimet. Nekem nem kell hinned bazmeg, de olvasd már el az ENSZ-EGB 22-es számú előírását, különösen a 17-ik oldaltól (ütésállóság) illetve a 16 oldaltól (kondícionálás). Ezeknek a vizsgálatoknak MINDEN sisaknak meg kell felelniük és a téma szempontjából mindegy, hogy az olcsó(bb) teljesíti, a drága meg túlteljesíti. Azért mindegy, mert én eredetileg arra reagáltam, hogy "a Lidlis fos életveszélyes", holott ez NEM IGAZ. Csak a magadfajta félnótások állandóan terelik a témát olyan irányba, ami nem erről szól. Ha az előírásoknak minden sisak megfelel, akkor egyik sem lehet életveszélyes. Nézd meg bazmeg az előírás 7.2.3 pontját, mi van odaírva??? Hát ez: Meleg kondicionálás
A védõsisakot legalább négy és legfeljebb hat órán át 50 ± 2 oC hõmérsékleten kell tartani.

Tehát nem az, te nyomi, hogy 80 fokon verőfényes napsütésben szélvédő mögött! Ami azt jelenti, hogy ezen feltételnek NEM KELL MEGFELELNI, és ha mégis megolvad, attól meg NEM ÉLETVESZÉLYES.

Toronyeszű...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 14:10:56

@zoli32: Ja, és az ütésállóságot az alábbi kondicionálások UTÁN végzik el:

7.2.1. Oldószeres kondicionálás
7.2.2 Kondicionálás hõmérsékletre és légnedvességre
7.2.3. Meleg kondicionálás
7.2.4. Hideg kondicionálás
7.2.5. Ibolyántúli besugárzás és nedves kezelés

labi 2012.07.03. 14:11:14

A kedvenc cukrászdámban vett csokis süti is megolvad az autóban ha a napon hagyják.

De ez nem azt jelenti, hogy szar a süti, hanem mindössze annyit, hogy nem arra van kitalálva, hogy zárt autóban hagyva süsse a nap.

Vu, de ja vu 2012.07.03. 14:16:42

@labi: Ááá, nem érted...

A sisakvásárlás kb. 15 éve történt, AKKOR 27-ért. 2 db kellett, leváltani két noname bukót, amiből egyik - BELLA márkájú - használtan került hozzám, a másik újonnan 7 ezer körül volt.

A kereskedés elsősorban AGV-forgalmazó volt, persze volt Shoi is, de mondanom sem kell, hogy azok ára akkor is sci-fiként hangzott. A lényeg egy jól illeszkedő, egyszínű (utálom mai napig a matricázott sisakot nem motorversenyző vagyok, esetleg egy Kawa felirat elfért volna rajta, vagy a motorhoz idomuló fényezés - de 27-ért!), a cserélhető plexi nem volt opció, nem sokat mászkáltunk és vigyáztunk rá.

Tehát a körülményekből kiviláglik, hogy csak az egyik sisak legalább 20 ezerrel volt több, mint a lecserélt, nem beszélve Belláról, ami a sebesség növekedésével négyzetesen próbálta letépni a fejemet.

Úgyhogy én nem két tank árát tettem oda:-)
Nem márkabuziságból, hanem mert ez volt az ésszerű opció: nem gagyi, de nem is túl drága. Hidd el, 15 éve a 40 ezer eléggé fájdalmas volt... az egész motor került 350-be.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 14:25:17

@Vu, de ja vu: Nekem is mániám, hogy a sisak fényezése valamelyest idomuljon a motorhoz... :)

Vu, de ja vu 2012.07.03. 14:32:18

@Gixef: Az olajat nem én mondtam, hanem a barátom. Ő az autószerelő, híre van (jó), és ha azt mondta, az azért van, mert őt is meggyőzték róla.

Feljelentést azért nem teszek, mert nincs fölös pénzem drága szakértőkre, anyám kocsiján egyszer már megcsináltattam, 3 db olajminta+vélemény=80ezer. Már bezárt az a Skoda kereskedés, ami átverte és olajcserekor valami szarral töltötte fel, amire a szakértő azt mondta a félciklus idején, hogy az olaj nem motorolaj.

A Tesco-s és bolti olaj között pedig nem tudom mennyi különbség van, de pont a bizalom (hiánya) miatt nem rendelek on-line motorolajat, mert soha nem fogom megtudni, mit kaptam postán. Ha sz.rt, akkor meg bizonyítani nem tudom, hogy ez ugyanaz mint amit küldtek. Azért meg nem rendelek +1-1 litert, hogy bevizsgáltassam, éppen átvernek-e vagy nem. A szokásos helyen vett olajnak meg ott a blokkja, ha gáz van, van hol verni az asztalt.

Vagy hogy máshogy mondjam: a marketektől vásárolt termékek származási helyét mindig bizonytalannak tekintem:-)

zoli32 2012.07.03. 14:33:04

@Gixef: Te egy nemnormális tényleges tajtparaszt vagy.
Húzzd a szabványodat a fasz helyett arra amit a nyakadon hordasz.
Mondhatok én bármit csak a saját hülyeségedet magyarázod.

Neszeneked szabvány.De hál istennek ha fejreesel sok kár nem lesz csak a bukóban.Amt alatta hordasz egy rézpetákot nem ér.

www.youtube.com/watch?v=9LfEFhBelTY

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 14:41:24

@zoli32: Nnna. Akkor a témát le is zárhatjuk. Lehet, hogy tajparaszt vagyok, de a saját "tudásod" igazolod a videoval, amelyen egy minősített Marushin bukót hasonlítanak össze egy senki által nem minősített kínaival. Ez a "tárgyalási alap"? Muhahahahaha...

Vu, de ja vu 2012.07.03. 14:44:51

@ÖtletElek: Amit belinkeltem a Pannonpipe oldaláról (13. ábra) a PE (poli-etilén) csövek hőmérséklet-nyomás-élettartam függvényeit mutatja. Ez alapján mondtam, hogy ha az ABS-anyagú sisakok kb. hasonló anyagból készülnek mint a KPE-cső, egy kicsit jó sisakkal nem lenne szabad ilyennek megtörténni.

Lényegtelen, hogy PE vagy KPE, a lényeg az, hogy ha az agv.hu oldalán nem írtak hülyeséget, akkor a 80 fokot bírnia kell, még ha drasztikusan csökken is az élettartama. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ha ilyen alacsony hőmérsékleten kritikusan plasztikussá válna az anyag, mit tenne vele a benne uralkodó 2-8 bar nyomás???

Egyébként nagyon sok autóban van olyan hőre lágyuló (termoplasztik) elem, amit szinte mindig ér a nap, mégis évekig jól elvan (szélvédő páramentesítő befúvórés, szellőzőrácsok, műszerfal-elemek - Wareszban idővel tényleg eldeformálódott a teteje, stb).

El kellene fogadni, hogy a termoplasztik anyagok tulajdonságait ugyanúgy lehet változtatni az összetevők arányainak változtatásával, mint fémötvözetek esetében. Így pl. miért lehetetlen, hogy egyes gyártók olyan műanyag sisakhéjat csinálnak, amik jól bírják az ilyen szintű meleget???

labi 2012.07.03. 14:48:25

Oké, vettem.

De valljuk be, a bukósisakoknál még elég erős a vallásos meggyőződés.

A SHARP teszt előtt semmi nem volt ami összehasonlította volna a bukók biztonságát, mindenki annak a marketingesnek hitt, amelyik szebben mondta hogy az övé a jó.
Összehasonlításra a kiválasztásnál mindössze a szélzajra, kényelemre, plexirögzítés minőségére lehetett hagyatkozni.

Ezek mellé alakultak ki a vallásos meggyőződések, hogy melyik sisakok a biztonságosabbak.

Aztán jött a SHARP teszt és belekavart alaposan a dolgokba. Olcsó sisakokról kiderült hogy biztonságosabb is lehet, mint a nagyondrága.

Mindezek ellenére a vallási meggyőződések még mindig olyan erősek, hogy bizonyos körök/emberek inkább vesznek egy kevésbé biztonságos márkásat, mint egy olcsóbb biztonságosabbat. Ha más nem hát azért, hogy az "okos haverok" ne köpködjék meg.

Nálam a legfontosabb szempont az 5 csillagos sharp teszt volt, aztán ahhoz igazítottam a többi igényt buksza szerint.

Vu, de ja vu 2012.07.03. 14:48:45

@csaszny: Ha jól értem, a műanyaghoz használt (valamilyen) festékanyag és a hungarocell kémiai reakcióba léphet, hőképződéssel???

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 14:49:00

@Vu, de ja vu: Nincs gond, én is olajos szakihoz viszem a gépeket olajcserére (meg mindenféle szűrőcserére is) már sok éve. Régebben rendeltem utántölteni való olajat a neten (motorolajbolt.hu), korrektnek tűntek és az olajjal sem volt gond, de kis mennyiségben gondolom a szar sem okoz problémát.

Mindenesetre azért azt megállapíthatjuk, hogy ha az ember 100%-ban szeretné elkerülni, hogy csalás áldozata legyen, akkor legjobb, ha elköltözik a Holdra és soha többé semmit nem vesz senkitől semmit. :)

zoli32 2012.07.03. 14:53:54

@Gixef: Fölfogtad egyáltalán hogy mint mondok?
KB 3-4x.

Lidlis sisak vs.marushin vagy bármi?

Szerintem nem de ez nem lep meg.

Csak a hozzád hasonló fajzat nem fogja fel.

Egy kis plusz hozzáadott pénz ellenében lényegesen jobb és tényleg használhatóbb sisakot lehet venni mint a szupermarketek által kínált szar minőségű cucc.

Ha nem lennél ennyire korlátolt tajtparaszt aki vakhittel vásárolja az olcsó ilyen árut.(remélem a teszkó gazdaságos 1 rétegű budipapír i a listán van)
Akkor tuti felfognád te is.De mivel voltál annyira agyhalott hogy nem körültekíntően vásároltál 35e ért buksit ezért kikötöttél egy hulladéknál.

Ez mind redben is van mert nem fogok heteket bőgni ha netán agyhalott lennél (már az is vagy csak mozogsz)

Csak ne hangoztasd fennen hogy ezek a szarok mindennél jobbak mert OLCSÓK.Van aki szeretne jobbat.

labi 2012.07.03. 15:00:36

@zoli32:
Szerintem ezen teszt alapján egy második világháborús sisak jobb lesz mint bármelyik modern bukó, ha az a feltétel, hogy melyiket lehet kalapáccsal könnyebben szétverni. :)

De megmondom miért nem jó a hasonlításod. A kollega úr az egyforma minősítésen átment bukókról beszél, míg a videon valami fene tudja mi van.

A régebbi lidl bukó SHARP tesztjét beraktam már, mert bizony az lidl márkáés és viper tök ugyanaz volt átcimkézve.
Négy csillagos a biztonsága, a nagy márkáknak se tud minden modellje többet, sőt van amelyik kevesebbet.

Akkor mi alapján jelenti ki valaki hogy nem biztonságos? Marad a vallás? Kognitiv disszonancia? Vagy mi alapján helyezik néhányan hitüket a tények fölé?

Én hiszek a SHARP tesztnek. Lehet hogy nem tökéletes - egy teszt sem lehet az - de még mindig többet ér mint a saját marketinges varázsszövege, vagy pár hozzá nem értő hite.

ÖtletElek 2012.07.03. 15:01:02

@Vu, de ja vu: én egyetlen dologgal vitatkoztam, nevezetesen azzal, hogy az ABS leggyakoribb előfordulási helye a KPE cső.

Egyfelől azért, mert szerintem bútort gyakrabban lát az átlagos ember, mint nyomócsövet,

másfelől pedig azért, mert szerintem a KPE cső nem ABS.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 15:03:46

@zoli32: Látod, te buta kis f@sz, nem eléggé járattad le még magad, vauzol tovább. Sosem mondtam, hogy az olcsó kategóriák mindennél jobbak, hanem csak azt, hogy nem életveszélyesek, ha megkapták a megfelelő minősítéseket (lásd a "Mondom én, hogy hülye vagy" kezdetű kommentemet, amit szintén neked címeztem). Meg azt - amit más is közölt már itt -, hogy nem feltétlen a drágább és/vagy a márkás a biztonságosabb.

Mert a te szerény értelmi képességed nem tudja különválasztani a biztonságot és a kényelmi, extra funkciókat, mint ahogy a "teljesíteni" és "túlteljesíteni" fogalmak közti különbséget sem érzékeled, csak nyomod a baromságaidat csőstől.

A linkelt videóddal minden kommentednél többet elmondtál az "objektivitásodról", úgyhogy én tényleg befejeztem veled ezt a tartalmas beszélgetést.

zoli32 2012.07.03. 15:10:40

@Gixef: Sötétség,sötétség,sötétség.
Na ez vagy te.
Mint mondtam ne teszteld a lidlis sisakot......még kiderül hogy egb-ide egb oda nem véd meg.
Bár megnéznélek ahogy ezt teszed.
Sérülés nem érne..........ahhoz kell valaminek a sisak alatt lennie és nem csak korlátoltságnak.

Vu, de ja vu 2012.07.03. 15:15:23

@Gixef: Már próbáltam rávilágítani, hogy a sisakbélésbe a minősítés bevarrása kb. annyiból tart, mint az Adiods helyett Adidas hímzése egy pólóra!

Vagy én vagyok fóbiás, vagy Te hiszékeny, ha azt gondolod, hogy minden, amin bármilyen igazoló matrica van, az valódi. Ha netán nem az, sosem fogod megtudni, mert egy kavicsnak vagy szegélynek csapva a fejed, úgy fog szétnyílni, mint a tojáshéj sisak a videón.

A szupermarketek olcsóságának egyik titka a nagytételben vásárlás, amit mint üzletlánc nagy kedvezménnyel kap meg. Másik előnyük az olcsó, de a kiváló és éppenhogy fogyasztható közötti mesgyén lavírozó, nem túl elismert országokból származó olcsó tucatáru forgalmazása.

Kínát azért hozom fel folyton, mert marketinges szakemberek szerint az odatelepült gyáraknak 6-12 hónap tiszta üzemidejük van, mire megjelennek az első koppintások, pl. a Twingo-alakú üvegszálból készült autószerű elektromos vagy egyéb hajtású szarok, vagy éppen egy X5-klón, egy Ford F150 replika.

Miért pont a Te sisakod lenne a kivétel ez alól???

A legegyszerűbb dolog elkészíteni egy szerszámot az eredetivel egyező héj elkészítéséhez, nehogy azt hidd, hogy a kínaiak hülyék!!! Nem azok, inkább aljasak! Szarnak azok minden szabványra, ha a súlyra kell hajtani - ami az ABS-anyagú sisakok gyöngéje - miért ne fröccsöntenének egy kicsit vékonyabbat, abból a műanyagból, amit a kínai műanyaggyárban lehet alapanyagként kapni és a mérgező gyerekjátéktól az autóbusz-kiegészítőkig ebből csinálnak mindent.

A CE-minősítés meg nem a héjba van varrva, hanem a bélésbe. Ha a héj stimmel, akár ugyanazt a belsőt is rakhatják bele. Mégsem lesz ugyanaz!!! Ugye érted, hogy miért???

Ezért mondom, hogy ami szupermarket vagy on-line, az számomra tisztázatlan eredetű, akár a felirat nélküli TG írható CD-k voltak.

A hivatalos kereskedőtől származó termékkel nem biztos hogy jobbat veszek mint a látszólag ugyanolyan, hanem bizonyosságot!

Az AGV 15 éve NEM kínában készült. A 7 ezres cucc ellenben igen! Pedig az is ugyanabból a motorboltból volt, azt gondoltam, ha ilyen szép, biztosan jobb is mint a Kiskőrösi... szerencsére nem volt összehasonlítás.

labi 2012.07.03. 15:16:53

@zoli32: "Mint mondtam ne teszteld a lidlis sisakot"

Akkor még egyszer a lidl sisak sharp tesztje, ha esetleg elkerülte figyelmed:

sharp.direct.gov.uk/testsratings/viper-rs-101

Mi is a biztonsági probléma vele?
Lehet hogy lötyög a plexi, lehet hogy zajos, de milrt gondolod, hogy nem biztonságos?

zoli32 2012.07.03. 15:17:04

@labi: A sharp tesztnek mi az alapja?

Csak nem az hogy meghatározott erővel egy meghatározott tárgyat vágnak a sisakhoz?

Néééé akár egy kalapács is lehetne.

Annyit bizonyít hogy egy kínai hulladéknál jobb egy rongyos 10-essel drágább cucc.Nem 150 nem 80 nem 30 ezerrel.10 ezerrel.

Ha neked ennyit spórolnod kell hogy tudj motorozni ne tedd.

EZEN felül jön a többi szempont.

Esetleg csináljunk házi sharp tesztet a lidlis bukón?

Egy halom dolog kapott TÜV,CE,Sharp és még MSZ szabványt a kiskanáltól a karácsonyfa izzóig és mégis kiderül a fogyasztóvédelemnél hogy mégse úgy van.

Ha valami a vásárláskor való leejtés által kettétörik az nem Sharp 5-ös az tutifix.És nem is a nagy energiaelnylés miatt teszi.

Ezt csak gixef kolléga fejében létezik.

zoli32 2012.07.03. 15:21:04

@labi: Talán mert ez valami viper mitoménmi.
A lidlis meg pofára az de mégsem?
Én is pont úgy nézek ki mint Brad Pitt csak mégsem.

zoli32 2012.07.03. 15:28:50

@labi: De tudod mit rendicsek.
Ugyanaz szőrre a Viper 4 csillag homloknál inkább csak közepes a te teszted szerint ami így középmezőny.1,8 kiló elég szar gagyi bélés lötyög meg még horror de kinnhagyva a napon megolvad.

Marushin 777-es Very Good mindenhol 5 csillag minőségi anyagok 1,4 kiló ami nem elhanyagolható.És üvegszálas ergo nem fog azért szabvány ide oda megolvadni.

sharp.direct.gov.uk/testsratings/marushin-777-samura
Az egyik KB 10e a másik KB 25e.

Ehhez gixef-nek kell lenni hogy a lidlis legyen a nyerő.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 15:32:18

@Vu, de ja vu: Ahhoz, hogy erre a kommentedre normálisan tudjak reagálni, el kéne magyaráznom először, hogy hogyan is működik a forgalmazás elindításához szükséges minősítés, majd pedig a minőségellenőrzés a termék kifutásáig. Ez kicsit hosszú lenne, de két dolgot megsúgok: 1: A konkurencia jelenléte, figyelő szemei és "aljassága" az EGYIK garancia arra, hogy pl. a Lidl folyamatosan biztosítsa a szabvány szerinti minőséget és ne engedje, hogy csak a minősítéshez átadott 6 db. bukó feleljen meg, a többi meg más - rosszabb - paraméterekkel rendelkezzen.

2: Lehet, hogy a kínaiak nem hülyék, azonban egy áruházlánc nem kockáztatja a piaci helyzetét és részesedését csak azért, hogy egy bukósisakon 1000 ft-al többet fogjon. A Lidl-féle áruházláncok elsősorban az élelmiszer kereskedelemből élnek, az ott kapható tartós fogyasztási cikkeket (bukósisak, műszaki cikkek, stb) NEM rendelik olyan borzasztó nagy tételben ám.

És lehet, hogy akínaiak aljasok, de még ők sem engedik meg maguknak (anyagilag sem), hogy egy termékre két gyártási technológiát dolgozzon ki. Tehát ha legyárt egy bukót, ami megfelel az ECE követelményeinek, akkor jobban megéri ugyanazt sorozatgyártani, mint azt mondani esetleg, hogy "a német Lidl-nek jót gyártunk, a magyar Lidl meg szart kap, úgyhogy most átállunk a szar bukóra". Fenét, épp azért nem így van, mert a kínaiak nem hülyék.

labi 2012.07.03. 15:35:07

@zoli32:
Nyugtass meg hogy nem műszaki vonalon végeztél és semmi közöd a mérésekhez, mert akkor nagyot csalódnék az oktatásban. :)

Na de komolyan, ha egy kicsit kinéznél a vallásos köd mögül ami miatt ennyire haragszol tárgyakra, gondolkozz.

Egy sisaknak nem az a próbája, hogy hány ütésből lehet szétverni a héját úgy hogy belül üres.
Ha úgy csapkodom, hogy belehelyezek egy mérőszerkezetekkel ellátott fejet és azt nézem hogy ezt a benne lévő fejet milyen hatások érik, az többet elmond a biztonságról.

A "szétverhetőségi tesztből" nem sokat lehet megtudni. Ilyesmire öreg csókák szoktak hivarkozni, hogy "nézd már, a mai autók milyen ripityomra törnek, bezzeg a régi autók, azokban még volt anyag, annak a lökhárítója sem esett le egy ekkora ütközéstől".
Fogadjuk el, hogy nem a kocsi gyűrődási mértéke, hanem a benne ülő embert érő hatások számítanak.
Ha ez megvan, akkor beszélgethetünk tovább, ha nincs meg akkor hagyjuk.

Azt meg hogy mi mennyit ér meg nekem honnan tudod? Azt is sikerült kitalálni valahonnan, hogy milyen bukóm van? Csak annyit árultam el róla, hogy 5 csillagos voot a teszten. :)

labi 2012.07.03. 15:44:59

@zoli32: "1,8 kiló elég szar gagyi bélés lötyög meg még horror de kinnhagyva a napon megolvad."

Igen tudom, de most nem a kényelmi és illesztések minőségi, hanem kizárólag a biztonsági szempontokról van szó, hiszen az állításod az volt hogy nem biztonságos.
Végül mégis újra és újra a kényelmi és minőségi szempontokat hozod elő.

Akkor még egyszer:
Senki sem vitatja, hogy egy kdrága bukó csendesebb, kényelmesebb, minőségibb béléssel készül. Ezeknek a kifejlesztése a legdrágább, hiszen egyessúlyozni kell hogy illeszkedjen a fejre, biztonsáégos legyen, kényelmes és csendes.

Adott itt egy olcsó bukó ami lehet hogy nem kényelmes, lehet hogy nyikorog a plexije, lehet hogy 130 felett nagyon zajos.

De mindez nem szól bele abba hogy biztonságos-e vagy sem.
Elhagyva a kényelmi szempontok fejlesztését, azonos biztonsági szint mellett sem nehéz sokkal olcsóbbnak lenni.

okta 2012.07.03. 15:46:50

A "hír" két mondat és pár kép. Abszolúte kommentgenerator! :-)))

zoli32 2012.07.03. 16:05:26

@labi: Egyszerűsítek mert le kell mennem ehhez a pincébe már annyira mély szinten vagyunk.

Minden más fontos dolgot félreteszek és és csakis a szajkózott biztonságot nézem.

Neked megér szaros 10 rugót az a narancsos folt és egy csillag vagy nem.

Mindez az általad felhozott sharp tesztben objektíven műszakilag korrekten.

Comprende?

Ha nem az szánalmas.
Már a megértés és a rászánás is külön-külön.

Sajnos nekem még a minden más is megér ennyit de a sharp 5 csillag is. a kettőt összekombinálva meg mégúgy.

Remélem már azon a szinten vagyok ahol felfogod mert gixef szintjére nem akarok lemenni.
Ahhoz metrót kéne ásni.

labi 2012.07.03. 16:17:11

@zoli32:
Fordítsuk meg.
Mennyit ér egy Schubert C3 a maga három csillagocskájával?
Nekem nullát, más meg boldogan hordja és _nem szólja meg érte senki_.

Akkor miért is kell ekkora hátonpörgést rendezni egy négycsillagos olcsó bukó miatt? :)

Számomra nem az a felháborító, hogy egy egy ötcsillagos sisak drágább mint egy négycsillagos. Szerintem ezzel semmi baj nincs. Ha valaki spórolni akar ennyit ám tegye, ha összerakjuk a teljes felszerelést, már nem olyan kis összegről beszélünk, és egy négycsillagos sharp teszt teljesen vállalható. Nem ezt kell leszólni biztonsági szempontból.

Ami számomra a csúnya, hogy egy háromcsillagos sisak lehet messze drágább mint ez, vagy az általad ajánlott huszonezres ötcsillagos.

zoli32 2012.07.03. 16:20:24

@labi: Már megint mellébeszélsz.És nem válaszolsz egy egyszerű kérdésre tehát lemegyek a csigák szintjére.Műszaki vonalon mert ezt hagoztattad.Tehát

4 csillag 10-ért vagy 5 csillag 20-ért.

labi 2012.07.03. 16:24:56

Illetve azt magyarázd már meg nekem légyszives, hogy miért fáj neked ennyire nagyon, hogy négy csillagos sisakot lehet ilyen olcsón kapni?

Kötelezővé nem tették, így neked nem kell ilyet használnod.

Aki viszont ezt választja, az se hülye, mert biztonságból tud annyit mint sok más drága sisak, így akinek nem feltétel a kényelem, de számít párezer forint annak megfelelő kompromisszum lehet.

Tehát, mi a nagy baj vele? Eddig csak különféle összeeskövés elméleteket sikerült hozni, hogy "lehet hogy nem is az ami" megy "csalhattak a minősítésnél" és hasonlók.
De ennyi erővel lehet hogy a drága sisak se az ami. :)

labi 2012.07.03. 16:29:20

@zoli32:
Kinek mi.
Nekem kényelmi szempontjaim is vannak és mert belefér ezeknél többet is költhettem, így egyik sem, mert a te általad ajánlott sem teljesíti azt amire nekem szükségem volt.

Hogy valakinek megér-e egy csillag dupla árat, hát döntse el maga. Miért nem tudsz elszakadni attól, hogy nem mindenki csak a te szemszögedből nézi a világot, hogy lidl=szar másmárkás=jó.

Elfogadom ha valakinek az az egy csillag nem ér meg dupla árat. Hiszen a négy csillag is annyi, ami a sokkal drágábbaknál is teljesen elfogadott biztonsági szint.
Hirtelen úgy csinálsz, mintha az a négy csillag valami roppant rossz eredmény lenne. :)

zoli32 2012.07.03. 16:33:34

@labi: Mellébeszélés már megin..........nem fáj mert le...m hanem a szarrágás.......ajnározod te is meg sokan a lidlist és előjössz hogy olcsó meg 4 csillag blabla..........de a szűklátokörűség miatt csak eddig jut mindenki.Rögtön zsigerből jön a 150e-res shoeivel sokan és bizonygatja a szegénységit.
A komplett cucc egy bő tizesért nagyobb biztonsággal és nagyságrendel több komfortal,használhatósággal,alkarészutánpótlással nem kerül többe mint másnak egy havi söradag.
Ezt ha szembesaítek kummantás,mellébeszélés és egyebek jön és még mindíg te is úgy csavarod tekered hogy a lidlis a jobb de nem mondod ki..te is inkább 5 csillagost vettél sejtésem szerint többért mint a lidlis......ez olyan szánalmasan magyaros.
Na ez idegesít.

Vu, de ja vu 2012.07.03. 16:34:21

@Gixef: elköltözni a Holdra???

Mikor még az is vitatható, hogy járt-e ott valaha valaki??? :-D

A zoroszok miért nem mentek oda soha???

Mer' tudják, hogy KAMU!!!
Csak nem szólnak, így a zUSA se firtassa, hogy "hová tűnt Gagarin":-D

zoli32 2012.07.03. 16:35:25

@labi: Hoppá...........már előjött a kényelem.........hogyhog?
Nem a sharp a lényeg a többi porhintés?

Vu, de ja vu 2012.07.03. 16:36:49

@ÖtletElek: Nem én mostam össze a kettőt, hanem az agv oldala...

Te vagy a szakember, ha Te mondod, biztosan úgy is van!

Tehát: megolvad a napon az autóban egy jó ABS-sisak vagy nem??? :-)

labi 2012.07.03. 16:46:15

@zoli32: "te is inkább 5 csillagost vettél sejtésem szerint többért mint a lidlis......"

Mivel lidl áron nincs ötcsillagos, ezt nem volt nehéz megsejteni kedves Sherlock. :)

Kicsit szakadj már el önmagadtól és fogadd el, hogy nem csak olyan emberek léteznek mint te.

Van akinek egy jármű úri hobbi, a hozzá tartozó faszrázással. Azok megveszik a nagyondrágát mert villantani kell.

Vannak olyanok, akik a középmezőnybe lövik magukat, okosan választanak buksza szerint valahonnan középtájról, de még megengedhetik maguknak hogy legyenek igényeik.

És vannak azok, akiknek a motor esetleg csak egy gazdaságos közlekedési eszköz, vagy egy szeretett de már anyagilag egyre nehezebben beleférő hobbi. Erős komprommiszumokat kell kötniük, ha figyelni akarnak a biztonságra. Veszik az alapot hozzá, bukó, kesztyű, kabát, protektorok.
Nekik jó és okos választás egy olyan cucc amivel ugyan kell némi kompromisszumot kötni, de legalább olcsó és biztonságos.

Az a baj, hogy az azonos árketegóriák minőségét összemosod. Igen, van ebben az árkategóriában rengeteg olyan, ami két csillagot vagy annyit sem érne el.
De ez nem az. Rossz célpontra lövöldözöl. Pedig lenne olyan ami megérdemelné azt ami energiát belefektetsz a fikáézásába. :)

labi 2012.07.03. 16:49:04

@zoli32: "Hoppá...........már előjött a kényelem.........hogyhog?
Nem a sharp a lényeg a többi porhintés?"

Roppant nehéz veled beszélgetni úgy, hogy nem olvasod amit írok.

Mondtam, hogy nekem (érted nekem, saját igényeim szerint) az öt csillagos sharp teszt alap, és erre jönnek ré a kényelmi szempontok buksza szerint.
De ezt már jó sok hozzászólással ezelőtt is leírtam.

No jó, mentem, további jó hörgést. :)
Amit lehetett mér elmondtuk, a többi csak ismételgetés.

Vu, de ja vu 2012.07.03. 16:53:53

@Gixef: Idealista vagy, barátom!

Kinek mi éri meg, nem ilyen egyszerű. Szemléltetem:

Sok éve, Karácsonyra kaptam egy Seiko 5-öt, nagyon szeretem a hagyományos órákat, most is az van, csal Vosztok. Szóval sok éve majdnem 10 ropi volt egy ilyen óra egy hivatalos Casio-kereskedésben, ami egyéb japán órákra is szakosodott. Mivel eléggé pontatlannak véltem, elvittem egy öreg óráshoz, aki ha akart, még foglalkozott javítással, egyébként a szakma mára gyakorlatilag kereskedést jelent, nem tudnak órát javítani, de tkp nem is értenek már hozzá.
Na, az öreg mondta, hogy napi 1 perc automata óránál jónak mondható, a heti 1 meg kiváló, ez utóbbi fájt nekem. Kértem, hogy esetleg a tokkal tud-e csinálni valamit, sajnos izzadós vagyok és a legtöbb órám amalgám tokját megeszi a só.

Az öreg szétszedte az órát, nézte és mondta hogy nem lehet már ilyeneket kapni, vagy ha igen, nem éri meg. Rákérdeztem, hogy igazi-e az óra, mert korábban hallottam, hogy hamisítják. Megnézte nagyítón a szerkezetet és azt mondta, eredeti. De aztán elgondolkodott, elővett egy katalógust és azt mondta: a valódi Seiko5 acéltokos, máshol van a felhúzója, de az eredetiséget igazoló beütés - na az profi munka...:-(((

Ez csak egy japán óra, mondhatni tucattermék.

És ráállt pár (tíz-száz) kínai és lekoppintotta... nem rosszul, mert mai napig jól megy... de kifajult a számlap, viseltes a tok, lelakott külsejű az óra.

Úgyhogy ne legyenek kétségeid, hogy megéri-e bármit hamisítani, mert a válasz százszor is igen!!!

És a hamisított cuccot meg is veszed a hivatalos forgalmazótól, főleg akinek fingja sincs arról amit vesz. Az öreg órásnak 10 perc kellett volna, hogy a dílert elhajtsa a hamisítványokkal. A Casio embere viszont beszopta a szép órákat:-(((

ÖtletElek 2012.07.03. 17:01:18

@Vu, de ja vu: jaja megolvad, mint ahogy látuk is a képen.

nem vagyok szakember, ebben a melegben inkább szagember :)

na megyek kettéhasítok valami szőrszálat :)

zoli32 2012.07.03. 17:02:04

@labi: Amikor papolsz dolgokról és juszt se tartod be a filozófiádat..........a 4 csillag több mint elég és a kényelem nem számít csak a sharp csillag.
Majd ezekután 5 csillag alatt nem kéne és vannak kényelmi szempontok.
Értemén.
Te nem politikus vagy véletlen?Esetleg pap?
Bár azt kétlem.

zoli32 2012.07.03. 17:08:12

@labi: Ember és még te mondod hogy nem olvasok.
Te miafrászt csinálsz?Szuahélit tanulsz?
Mit ugatok már több órája?
Jobb biztonság kényelem,hosszú távon jobb használhatóság kicsivel több pénzért.
5 évre levezetve még babettásnak is jobban megéri egy 20-e körüli minőségibb fejfedő.

De ezt se te se gixef nem fogjátok megérteni pedit te is inkább többet áldoztál.
Megértem én a kis pénzt de ha ennyire szűk a keret inkább lepkét kéne gyűjteni.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 17:10:49

@Vu, de ja vu: A oroszok azé' nem mentek, mer a nácik má' befoglalták '44-ben, usákok meg ugyanezé' csak az innenső felére mertek leszállni, hogy szem előtt legyenek... :D

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.03. 17:22:32

@Vu, de ja vu: Én nem azt mondtam, hogy nem éri meg hamisítani. Az nem éri meg, hogy ugyanazt a terméket szándékosan hol jó, hol meg rossz minőségben gyártsák. Vagy az egész sorozatot beállítják jóra és akkor az lesz lényegében az összes, ami forgalomba kerül, vagy beállítják szarra, és mind az lesz. Utóbbira lásd a teszvesz/vaterán a rengeteg ECE jelzés nélküli "fejvédőt". Jó esetben beírják a hírdetésbe, hogy nincs CE minősítése (ami miatt motoron nem használhatod), rosszabb esetben akkor szembesülsz ezzel, mikor már nálad van. Tudod, hogyan kerültek ezek be az országba? Úgy, hogy a rohadt nagy szállítmány már itt volt, forgalmazásra várva, azonban a kiküldött minták nem feleltek meg, így nem lehet bukósisakként árulni. Ugyanis a gyártásnak nem feltétele a minősítés, a forgalomba hozatalnak viszont igen.

A hamisítás már más tészta, s bár egyetértek a kommented lényegével, a téma szempontjából nem releváns, hisz a kérdés nem az volt, hogy a Lidlis B Square bukó hamisított-e, hanem az, hogy életveszélyes-e. :)

Vu, de ja vu 2012.07.03. 17:31:07

@ÖtletElek: Hát, b.szodalássan, ha Te így, akkor én meg úgy: holnap melózok, viszek egy digit hőmérőt meg a sasikot, majd a hátát napoztatom, ha megolvad még mindig jó dísz lesz a szekrény tetején... (Kell egy kazánhőmérő is, mert a digit lehet hogy nem tud annyit)

De ha nem!!! Kérek egy címet, ahová a fotót felrakhatom. Hány órát álljon a napon?

csaszny 2012.07.03. 18:26:58

@Vu, de ja vu:
Én azt mondtam, hogy az is lehet.

Lehet akár sima anyag hiba, elkeverték picit az anyagot, szándékosan rossz minőségű de olcsó anyagot vettek.
Az is belefér, hogy így védik meg a szilánkos töréstől a "belső teret". Ha esetleg elviszed a az FKF-hez, vagy a KERMI-hez megvizsgálják ingyenesen. Én így kép alapján csak tippelek.

Vu, de ja vu 2012.07.03. 18:38:34

@csaszny: Holnap ilyenkor már okosabbak leszünk.

Remélem, nem kevésbé boldogok is:-)

Picollo2 2012.07.03. 19:47:55

@kekegsm: Ennél többet és megfelelőbbet tömören én sem tudnék hozzáfűzni!

Mi a f.szt csodálkoztok ezen? :D

Gzula[HUN] 2012.07.03. 19:50:20

1. A poszt tárgyát képező bukósisak nem kéne, de nem azért mert olvadós. Motowell néven is van, sőt még asszem Worker néven is fut, a pontos típust meg lehet nézni a neten nem reklámozom. (azok közül is az olcsóbb fajta)
2. A négy csillagos Lidlis bukó, meg az utána lévő évben lévő Akira Hirosaki koppincs nem szar. Az négy csillagos az asszonynak van, semmi baja vele, bár csak ritkán motorozik. (Felpróbáltam én is, nem gáz)
3. Marusin bukóból a felnyithatók közük 2 (kettő) csillagosat találtam, igazából csak egy volt.
4. Van egy Aldis bukóm is utasnak, jön belőle mindenhol a levegő, DE:
5. Halkabb, mint a Lazer Paname-m. Igazából az lenne a pontos megfogalmazás, hogy bár kevesebb hangot enged be a Lazer, de az bántóbb, mélyen frekvencián.

Igazából az lenne a helyes megfogalmazás, hogy időnként elég jó szériát tudnak az élelmiszer áruházakban árulni, pl. az elmúlt két évben elég jó bukók voltak az Aldiban. Kényelmesek is, kivehető bélés, lehajtható napszemcsi, ugyanazt árulták a Shoxban 26-ér Jet 820 (vagy 830) néven.

Ja, persze, hogy a Paname-t használom, de nem hagyom a szélvédő mögött! :)))

dextercapo 2012.07.04. 01:12:11

van itt egy rossz erzesem : a karbon sisak nem olvad meg a kocsiban - de lehet hogy a gyantaja elvesztette a stabilitasat regen - mindossze nem omlott ossze . ez a kiserlet kb akkora erteku mintha azt mondanam hogy a lidl sisak tonkrement miutan felgyujtottam .

Vu, de ja vu 2012.07.04. 09:39:41

Reggel 8 óta figyel a sisak a kocsiban. NEM KARBON, hanem poli-etilén, műanyag-

Nemrég néztem, 58 fok volt az ablakban, 70-ig mér a hőmérő, utána csak HI (hi-hi) jelzés van. Kicsit forgatni kellett, mert az LCD zokon vette a napmeleget, de az az etalon, mert fekete anyagú az is, az autó belterében egyébként valamivel hűvösebb az idő.

Vu, de ja vu 2012.07.04. 09:41:52

Majd csak délután nézek csak vissza, mert mobilról nem megy az Inda (nálam), munkahelyen netet lopni meg nem szép dolog:-(

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.04. 10:51:38

@Vu, de ja vu: Nekem viszont van egy pont ugyanolyan B Square sisakom (régi robogós időkből), mint amilyen ebben a posztban megolvadt. Ha a te kísérleted nem jár "sikerrel", akkor én is megcsinálom a tesztet. Annyi a gondom, hogy B oszloptól hátrafelé fóliázva van a verda, csak az első szélvédőhöz tudom tenni, de az meg gyárilag színezett valamennyire. Meglátjuk.

Vu, de ja vu 2012.07.04. 11:37:50

@Gixef: Nemes gesztus!

Ettől már csak az lenne jobb, ha a szavak emberei is beszállnának, ha másként nem, úgy hogy aki a bukóját - még ha csak emlék is - próbára teszi, legyen tétje: azért a két teszter (főleg ha nyernek) megérdemelnének 1-10 doboz sört:-)

Délután, ha a Nagyjaink elmentek, hoznak egy lézeres ponthőmérőt, megnézzük, ténylegesen mennyire meleg a sasik.

Most folyamatosan 70 fok fölött kapja, próbáltam ujjal benyomni... ez egyenlőre nem fog menni:-P

zzoltan73 2012.07.04. 14:43:19

Szerintem nem azzal van a baj, hogy lidlis a sisak.
Én sokkal inkább tartom problémának, hogy ott figyel rajta a TÜV minősítés. Nagy baj, ha már ők is minden sz@rhoz adják a nevüket, csak hogy pénzt kapjanak.

ÖtletElek 2012.07.04. 15:42:58

@Vu, de ja vu: azok az ABS-ek, amiket én ismerek, nem olvadnak meg 300 fokon sem. A ragasztó, amit külön adagolnak hozzá, az olvad meg. Aztán azt felhordják az ABS szalagra, jó izmosan rápréselik a forgácslap élére, majd kb 2 másodperc múlva mindenféle hűtés nélkül már forgácsolják is, hogy gömbölyű legyen az éle. Szóval nemhogy csak nem deformálódik, de még csak képlékeny se lesz semennyire.

Ezeket az ABS cuccokat direkt erre tervezik, és nem csak a megmunkálási technológia miatt, hanem pl szállodákba, kórházakba, iskolákba nem szabadna beépíteni olyan terméket, ami tűz esetén nem bírja legalább egy kis ideig olvadás, kipárolgás, égés nélkül.

Nem tudom, hogy ezeket a bukókat milyen anyagból csinálják, könnyen lehet hogy nem is ABS. De mivel ezeknek az anyagoknak elsődlegesen az a dolguk, hogy borzasztóan nagy mozgási energiát nyeljenek el /alakítsanak helyzeti energiává/ az anyag deformálódása vagy törése által, ezért azt simán el tudom képzelni, hogy amúgy extrémnek mondható körülményekre nincsenek felkészítve, pl megolvadnak 80-90 fokon. Ettől a dolgukat még tök jól elláthatják.

labi 2012.07.04. 16:56:20

@ÖtletElek: "ezért azt simán el tudom képzelni, hogy amúgy extrémnek mondható körülményekre nincsenek felkészítve, pl megolvadnak 80-90 fokon. Ettől a dolgukat még tök jól elláthatják."

Felesleges ezt sokadszorra is leírni, úgyis "szar mer' lidlis, azé' mer' csak, oszt kész" :)

Vu, de ja vu 2012.07.04. 18:08:25

Akkor kezdem, kissé hosszú lesz. Amit lehetett, fényképeztem, alapként egy autós külső-belső hőmérőt használtam, +70 fokig mér, előző nap kipróbáltam otthon. A pontosságát illetően egy Würth lézeres távhőmérővel ellenőriztem, egész fokon belüli volt az eltérés. A sisak csak a hátsó ablakba fért, először mellette akartam tartani a hőmérőt is, de annak LCD-je kiborult a napsütéstől, így a padlószőnyegre került és a külső szenzora lett az ablakba téve. Ha lehet képet mellékelni, az alacsonyabb érték az autó padlóján mért hőfok, a magasabb vagy HI, azaz >70 C az ablakban, napsütötte hely hőmérséklete.

Az első fotó 8:47-kor, a sisak még árnyékban, de 45 fok a napsütötte rész.

10:34-kor már 68,2 fok, pár perc után elérte a 70 fokot, amit kb. negyed hatig tartott is, ekkor már lassan összeálltak a felhők és nem volt értelme tovább mérni.

10:50-kor már 70 fok fölött.

14:50 körül sikerült megkaparintani a laborban használt távhőmérőt, rövid teszt után (belső hőmérséklet összehasonlító mérése) helyéről kiemelve rámértünk a sisakra. A SISAK 57 FOK!!! KÖZBEN A SZENZOR TOVÁBBRA IS 70 FOK FÖLÖTT!

16:16-kor még mindig 70 fok fölött.

17 óra után tartósabban eltűnt a nap, a hőmérő is visszahullott 60 fok alá, így a kísérletnek vége.

A nap folyamán többször ellenőriztem tapintással-nyomással a napsütötte rész keménységét/lágyságát, de semmilyen felpuhulást nem tapasztaltam.

A következtetésem az, hogy a sisak anyaga, fényes felülete, fekete színe ellenére sem nyel el jelentős mennyiségű hőt közvetlen napfénynek kitéve sem.

A hőmérő szintén fekete szenzora ellenben más anyagból készült, matt és simán 70 fok fölé melegedett a napsütés hatására.

Az hogy a több órás napsütés ellenére még meg sem lágyult a sisakhéj, szerintem a gyártási technológiából adódik, összetétele és/vagy kialakítása folytán kevésbé forrósodik át.

Lehet, hogy 70-80 fokos sütőben, már jelentkeztek volna rajta a lágyulás nyomai, ám az autóban a környezeti hőfok 45-46 fok körül maradt.

Vagyis azért, mert egy műanyag sisak az autó ablakában marad, szerintem nem megengedhető a deformálódás a napfény melege hatására. Vagyis "a márkás sisakban van még valami", amire a tervezéskor odafigyeltek:-)))

Ha ajánl valaki egy tárhelyet valahol, szívesen felteszem a képeket, 11 db, kevesebb mint 6 MB.

Nincsenek illúzióim, hogy a szkeptikusokat sikerülhet meggyőznöm, főleg azokat nem, akik dühből állnak ellent az érveknek. A Lidis sisak nem azért nem jó, mert a Lidl árulja, hanem mert abban az árkategóriában más, urambocsá' alacsonyabb minőségi elvárásoknak megfelelő terméket kínál. Az átverés ott van, hogy sokan a TÜV meg más tanúsítványok miatt meg vannak győződve, hogy a termék megállja a helyét a drágább, szaküzletben kapható ismertebb termékekkel szemben.

Kívánom, hogy nekik legyen igazuk, amikor az életük múlik rajta, de egyben azt is kívánom, hogy boldogan éljenek ebben a hitben - ha igaz, ha nem!!!

Uff!

Gzula[HUN] 2012.07.04. 19:39:59

@Vu, de ja vu: Milyen kupak? (bocs, lusta vagyok visszaolvasni ennyit)

Vu, de ja vu 2012.07.04. 22:46:17

@Gzula[HUN]: '97-'98 tájékán vettem az akkor legolcsóbb, zárt, műanyag AGV-t, motor már pár éve nincs, a sisak maradt meg emlékül. Azt teszteltem, hogy elolvad-e... de meg sem puhult.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.05. 08:32:52

@Vu, de ja vu: Akkor én is tesztelek. Mint említettem, van egy ugyanilyen (még színében is azonos) B Square sisakom, amit már rég nem használok. Letesztelem nagyjából ugyanúgy, mint ahogy Vu kolléga. Lézeres hőmérőm ugyan nincs, van viszont ipari, ami 250 fokig tized pontossággal mér környezeti hőmérsékletet. Fényképeket nem ígérhetek, munkaidőben nem hiszem, hogy ki tudok szaladgálni a parkolóba fotózgatni, legfeljebb 2x-3x kimenni és ránézni a hőmérőre.

Vu, de ja vu 2012.07.05. 09:40:10

@Gixef: Lássuk-lássuk!!!

Nem kell amúgy labor-hőmérő, csak itt nem volt más, referencia:-)

Fotót én sem azért csináltam, hogy mi nem történik, hanem azoknak, akik bemondásra nem hisznek... meg annak igazolására, hogy miután ellőttem egy lényeges infót (hővédő üvegezés), bemutatható legyen, hogy maga az anyag azért képes extrém módon felmelegedni közvetlen napsugárzás hatására ilyen üveg mögött is.

Ezt én tudtam azért, mert ugrottam már ki a napon hagyott autó bőrüléséből nem egyszer, főleg rövidnaciban vagy fürdőgatyeszban:-P

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.05. 11:23:44

@Vu, de ja vu: Holnap estére publikálom az eredményt. Szóltam asszonypajtinak, hogy kukázza elő a garázsból a sisakot, mer' ő tette el, amikor rájött a rendrakás. :)

Gzula[HUN] 2012.07.05. 11:45:06

@Gixef: Én is gondoltam, hogy a játszósat, az Aldisat beáldozom, de másikra most nincs keret, és ha nem is olvad el, jót biztos nem tesz neki a napsütés. Egyébként mikori lehet a cikk tárgyát képező bukó? Már jópár éve csak felnyitható bukó van a lidliben, meg egy nyitott. (Az aldiban meg egy zárt szokott lenni és egy krossz, plusz mínusz pár hónap különbséggel meg időnként egy nyitott robogó sipka)

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.05. 13:35:11

@Gzula[HUN]: Ugyanolyan bukót, mint ami a cikk szerint megolvadt, talán úgy 4-5 éve vehettem a Lidl-ben, kb 1 évet használtam. Aztán édesanyámnak adtam a robeszt, vele a bukót is, de nagyon nem érezte jól magát a zárt bukóban, kapott szülinapjára egy nyitottat, a Lidlis meg ment a garázsba "tarcsiba". Szóval úgy 4-6 évvel ezelőtt voltak ezek a bukók a polcokon, jellemzően ugyanabban a színben, mint a cikkbéli fényképeken is látszik.

Aldis zárt bukó egyébként nem rossz, belső napvédő rostélyos, kényelmes antiallergén a belseje, tartalék plexi és arcpárnák is vannak a dobozban. Feleségemnek vettem egyet. Annyit nem jön velem motorozni, hogy egy drágább, komolyabb bukóra érdemes lenne benevezni, de ezt az aldist is nagyon kényelmesnek érzi.

Vu, de ja vu 2012.07.05. 15:57:56

Amíg futotta rá, gyakran jártam a Lidl-be, mert időnként jó pénzért, viszonylag jó minőségű szerszámokat, gépeket lehetett kapni, amik minőségben jobbak voltak, mint a Tesco vagy az OBI 2-3 ezres kétszerhasználatos romjai.

Lehet, hogy mutatós és egyben a minimális biztonsági követelményeknek is megfelelő sisak is előfordult ott. Kiderül, hogy egyedi eset volt-e a posztíró sisakjának megrogyása...

Amit nem értek az, hogy hova lett a héj alól az ütéselnyelő anyag???

Gzula[HUN] 2012.07.05. 18:58:54

@Gixef: Kb. két-két és fél évet nyúztam az enyémet (Jet 830 variáns), az alatt kb. 8 ezer km-t mentem, zömében munkába járni és édesanyámhoz látogatóba oda vissza 30 km, + eleinte több, később 0 hosszú túra, mivel jött az első baba, és lassan a 2. is. 600-as Horneten használtam. Előtte volt egy Tornádó bukóm, azt Simsonhoz használtam. Buktam vele, de csak a plexi karcolódott. Odaadtam havernek, az MZ-vel takart vele. Ott beszakadt az ütés helyén a külső héj, de a "habszivacs" réteg sértetlen maradt. A maradékát szétvertem, nem volt egyszerű. Érdekesség, hogy a tetején a szellőző csak dísz volt, NEM VOLT RAJTA LYUK SE! Na, az az igazi gagyi kategória. Mondanom se kell, hogy a pozitív eredményű törésteszt után se volt kedvem hozzá. Utána volt két Uvex, pár év használat után eladtam őket, az elsőt Etz-hez használtam, a másikat Pancsihoz. Utána vettem kb. 10 év kétütem után a Dzspent, de az Uvex Boss GP süvített, mint állat. Szó szerint megfájdult benne a fejem. A baba miatt elment minden tartalék, ezért maradt az Aldis bukó. Most is megvan, a tartalék arcpárnához és a plexihez nem kellett nyúlni. Elég jó minőségű. Persze kb. 2 év után a szemüvegnél valahonnan el kezdte beengedni a levegőt, és pont a homlokomra engedte, ha nem volt lehajtva a napellenző. Ezért kerestem másikat. Ebayon sikerült egy Lazer Panamet 2/3 áron venni, újat. Minőségileg ég és föld az előzőekhez képest, mindenhol tök jól tömít, ahol kell, beengedi a levegőt, DE hiába kevesebb a zaj, olyan mély hangokat enged be, hogy vennem kellett füldugót (az aldishoz nem kellett, 130-ig tökre elviselhető). Ennek ellenére nem bántam meg.
Zoli32: Tök kafa sityakot találtál óccsón!
Vu, de ja vu: Egyetértek, mutatósak, és a biztonsági követelményeknek minimálisan megfelelnek. De! Amelyik "jobb" minőségű, annak jobbam megkérik az árát is. Az Akira Hirosaki Crivitre átmatricázott bukója majd húsz ezer volt, azért az már nem a 8-10 ezres kategória. Tescoban, kínai robogót szalonban eddig csak olyat láttam, amit meg se kellett fogni, lesült róla, hogy a cikkben szereplő bukóhoz hasonló minőségű (illetve minőség alatti).

Gzula[HUN] 2012.07.05. 19:27:39

@zoli32: Találtam Marushin 777-et ebayon 40 font alatt is. Annyiért nem túl drága egy 5 csillagos bukó.

Egyébként én inkább megvárom a Marushin 666 Special Heavy Metal Editiont. :))))))))))))

Vu, de ja vu 2012.07.05. 19:58:51

@Gzula[HUN]: A helyzet az, hogy én nem vagyok ellensége a kínai cuccnak, informatikában kb. 100 %-ban fordulhatnak elő, de egyébként a Trust termékeit használom és nem rosszak - poén, hogy nem is túl olcsók, pl. egy Hama-cucchoz képest...

De abban igazad van, hogy sok esetben első ránézésre vagy tüzetesebb ránézésre azért a lehetséges bajok 80 %-a kiszúrható vagy guglizással kiszűrhető.

Ismerősnek van egy Keeway choppere, a lánchajtás tengelye (kisfogaskerék) kb. másfél centit mozdul tengelyirányban. Szakszerviz széttárja a kezét...

Kérdi, mit csináljon: mondtam, hogy motorozás előtt mindig vegye fel az utolsó kenetet - amúgy ez másnak se árt meg, hibátlan motorral se:-o

A régi motoros társak közül alig van egy-kettő, aki még gurul... család-anyagiak-életösztön:-(((

Gzula[HUN] 2012.07.05. 20:45:59

@Vu, de ja vu: Így van. Körültekintés, gugli, és főként a fórumok olvasgatása. Ha van ismerős, akinek van a kiszemelt, persze az a legjobb. Pl. a Zoli32 által talált 25 ezres Marushin tökéletes lehet egy kezdőnek, de gyanítom, hogy kifutó széria lehet, vagy nincs minden méretben, mert az összes többi úgy 50e körül van, illetőleg az felett. Ha zárt sisakot akartam volna, biztos rácuppantam volna, de szerettem volna egy "felnyithatós napszemcsiset". Ha nem jött volna össze a Lazer, akkor egy Caberg Duke lett volna az áldozat. Töréstesztet nem találtam róla a Sharp teszten, de az elődei eredményei nekem önmagáért beszéltek.

Summa summárum: Aki komolyan, és hosszú távon motorozik, előbb utóbb biztos, hogy vesz magának egy "valamire való" bukót. Pl. B125-re vagy nagypapának a kiskőrösi helyett lelkiismeret furdalás és nyugodt lelkiismeret mellett tudok ajánlani azokból az élelmiszerdiszkontok által is forgalmazottakból, amiről legalább pár sort talál az ember a neten.

Gzula[HUN] 2012.07.05. 21:27:37

"lelkiismeret furdalás és nyugodt lelkiismeret mellett"

Ez inkább ez akart lenni: lelkiismeret furdalás nélkül nyugodt szívvel

Vu, de ja vu 2012.07.06. 00:17:59

@Gzula[HUN]: Hát... igazság szerint már szólni akartam, csak félő volt hogy tovább rontom a renomét:

A SISAK az az eszköz, amelyik a motor méretétől függ a legkevésbé - szerintem. Tehát ha bukik valaki, statisztikailag közel ugyanolyan magasságból "esik fejre", így mindegy, hogy egy robeszről ugorja át valaki a gépkocsit, vagy egy Banditról, a vertikális sebesség nem lesz lényegesen eltérő.

Korábban említettem, hogy aki horizontálisan fejel szélvédőt vagy homlokfalat, azt SEMMILYEN sisak nem védi meg, ahhoz "kumulatív töltetű áthatoló" sisak kellene:-(

Csak míg egy robogónál elvileg 40 (gyakorlatban 100?) a max, egy mocinál fontos lenne a paraméterek megtartása úgy is, hogy közben azért sebesen siklik a bájker talajszinten...

Tehát robogóra én ugyanúgy javasolnám a jobb minősítésű terméket (talán így PC-megfogalmazás), feltéve hogy telik rá...

Persze ahogy Saab-ot sem vehet minden biztonságmániás (bocs, a márka csak a közhely miatt), a kevés pénzű embert is meg kell érteni az öreg Wareszban vagy más papírautóban... csak ne hajtogassa, hogy EZ meg AZ tkp ugyanaz!!! Ja, és akként is kezelje!

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.06. 11:05:09

Megy már a teszt, bár az éjszakai esőzés miatt a környezet hőmérséklet nincs olyan magas, mint mondjuk hét elején, de segond. 10:00-kor az állapot a következő:

Környezeti hőmérséklet a szabadban, napon: 33 fok.
Környezeti hőmérséklet az autóban, árnyékos részen: 48,2 fok
Környezeti hőmérséklet az autóban a sisak mellett, szélvédő alatt, napon: 61,4 fok. Következő mérés ellenőrzés 13:00-kor. :)

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.06. 13:50:06

13:00-ás állapot:

Külső hőmérséklet napon: 34,4 fok
Belső hőmérséklet a szélvédő mögött, napon: 65,1 fok.

A bukónak semmi baja egyelőre, a burkolata tapintás alapján elég meleg, de szilárd, olvadás jelei nem mutatkoznak.

14:00-kor (tehát mindjárt) indulok haza, ott vége a tesztnek, felírom a hőmérsékleteket és este beírom ide azt is.

Vu, de ja vu 2012.07.06. 15:00:48

@Gixef: Hát... Tudod, most hogy írod, a Te sisakoddal nem történt semmi, még csak meg sem lágyult az anyag, próbáltam minél tüzetesebben megnézni a posztbéli sisakról készült képeket.

Elsőként az furcsa, hogy be tudott horpadni az a rész, holott én kizártnak tartom, hogy eredetileg ott nincs bélésanyag, valami hungarocell-féle, amik biztos hogy 100 fokon sem olvadnak el, termoszok és más elterjedt tárgyak hőszigetelő anyagai is ezek, egy határig nagyon is jól bírják a hőt.

Másodszor érdekesek a repedés irányai. Ha a meleg hatására puhult meg az anyag, akkor a függőleges benyomódásnak legalább a széleinél, a hajlás szélein függőleges repedésnek is kellene lenni - de nincs. És ha már egyébként is képlékeny az anyag, miért nem nyúlik, hajlik?

Ha a repedések számát és méretét nézzük, az anyag egyes részei (pl. a közepe) nem mentek át akkora méretváltozáson, amitől szinte homogén módon, egy elég jól behatárolt területen így történt volna deformálódás. Én a repedésekből azt feltételezem, hogy a sisak anyaga zsugorodott, ezért a sok repedés.

Hogy ezt mi okozta, egyre kétségesebb: hajlok rá, hogy nem önmagában a nap melege...

De ez csak privát vélemény!

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.06. 21:02:48

14:00-kor a külső hőmérséklet feljebb kúszott: napon 35,3 fok volt.

Az autóban a szélvédő alatt, sisak mellett szintén melegebb lett az egy órával korábbi értékhez képest: 68,4 fokot mért az ipari hőmérő.

A sisakon semmiféle elváltozást nem tapasztaltam, bár a felülete lényegében sütött, amikor megnyomkodtam, hogy behorpad-e. Nem horpadt be semmiféle nyomásra.

A tesztet bármikor, bárkinek a jelenlétében szívesen megismétlem. A sört a kérelmezőnek kell állnia! :)))

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.06. 21:06:34

@Vu, de ja vu: Ennyire nem értek hozzá, de azt tudom mondani, hogy amikor arcpárnát cseréltem a sisakban, mikor megvettem (szorított, ki kellett cserélnem a vékonyabb párnákra), akkor láttam, hogy a hungarocell szerű anyag és a külső héj között minimális rés volt csak. Nem értem, mi történhetett a posztban szereplő sisakkal, de hogy nem az történt, mint ami le van írva, azt majdnem biztosra veszem.

Vu, de ja vu 2012.07.06. 22:20:27

@Gixef: Na, akkor jó mulatság, férfimunka volt:-)))

Végülis nem lett bizonyítva a "márkás mindenhatóság", de a Lidis gagyiság sem, csak a kérdés maradt: miért született ez a poszt?

Üdv!

labi 2012.07.09. 14:18:36

@Vu, de ja vu: "miért született ez a poszt?"

Az eddigi 268 kommentért. Olvasottság mindenek felett. :)

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.10. 09:02:54

@Vu, de ja vu: De legalább teszteltünk és nem csak szájkaratéztunk. Ez is valami. :)

Gogolák Csaba 2013.12.07. 11:19:21

Olvastam itt sok okos(kodó)komentet,én csak azt tudom mondani ,hogy nekem élesben volt alkalmam Májusban tesztelni egy ilyen szerintetek "ha olcsó akkor xar is cuccot",bukót és kabátot.Én is azt mondom hogy többnyire csak rongy rázás az mikor azt mondja valamelyik sznob hogy attól jó mert 30-60-90 vagy 110 ezerbe kerül a ruha vagy bukó,attól még ugyan azon a dzsunkán készül csak más tengeren.Én korrektül csattantam majdnem fékezés nélkül egy autóba(nem adta meg az elsőbbséget)és mivel itt vagyok azt hiszem mondhatom hogy csak azért mert olcsó még nem xar.Amúgy egy Motowell sisak,és egy prtotektoros dzseki volt rajtam(szintén tízen X ezerért),Probiker magas szárú cipő(szintén tízen X ezerért),érthető okokból a buksi kuka,a cipő szintén mert a lábam meg mentette de magát nem,a dzsekiben ki cserélem a prtektorokat és szaladok tovább.De most ne gyertek azzal hogy mi van akkor,ha fejjel telibe verem az autót,mert akkor Q..ra mindegy lett volna,akkor is jön a kaszás ha 90 ezerért van rajtam buksi,egyszerűen azért mert ennyit bír az emberi szervezet.Persze nem azt mondom hogy mindenki álljon neki otthon önteni a védőfelszerelést,csak figyeljen oda a megfelelőségre az E meg a többi amit feltüntetnek.Igen ha valaki olcsóbban vesz bukót ,alkudjon meg azzal hogy kicsit nehezebb vagy zajosabb mint a nagy márkák(nem fikázom fikázom a nagy márkákat csak nem tehetem meg)de attól még nem xar mert olcsó.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása