Gulyás, Lovas nem motoros?


Nagyobb térképre váltás

A Pest megyei tízes számú választókerület tizenhat települést foglal magába: Budajenő, Budakeszi, Nagykovácsi, Páty, Perbál, Pilisborosjenő, Piliscsaba, Pilisjászfalu, Pilisszántó, Pilisszentiván, Pilisvörösvár, Remeteszőlős, Solymár, Telki, Tinnye és Üröm tartoznak ide. Igen, ezek azok a falvak, melyek lakosságának döntő többsége Budapestre jár ingázni, akárcsak Bende Tibby és én.

Szerencsére mi nem csúcsidőben megyünk dolgozni, mert az maga a fekete pokol. Gyök kettővel vánszorgó fémlavina araszol olyankor a főváros felé, megfeszült sofőrökkel, autónként egy, ritkán két vagy több emberrel. Ha a végtelen kolonnában álló autóknak csak az ötödét ki lehetne váltani fürge, B kategóriás jogosítvánnyal vezethető motorkával, akkor csak úgy hullanának az egy csapásra leütött Musca domesticák.

Merthogy csökkenne a dugó a fővárosba vezető utakon, ezáltal persze a menetidő rövidebb, a környezetterhelés pedig lényegesen kisebb lenne. Budapesten enyhülne a parkolóhely-nyomor, és az okos motorosok értelmesen tölthetnék el a felszabadult időt. (Ha pesszimistán csak napi fél óra megtakarítással számolunk, az havonta tíz, a szabadidőnek, családnak, pihenésnek megnyert órát jelent).

 

Szóval a B125 kezdeményezést mintha csak a tízes választókörzet egyik legsúlyosabb problémájára szabták volna.

Sajnos azonban úgy látszik, hogy ezt a körzet szó szoros értelemben vett nagyhangú képviselője, Gulyás Dénes operaénekes nem így gondolja. Vagy ha így gondolja, akkor sem hallatja csodaszép hangját ez ügyben.

Tibby ugyanis villanylevelet írt neki, és titkárának, Lovas Andrásnak, pontosan egy hete. Választ sajnos nem kaptunk, úgyhogy Gulyás Dénes tenorját csak felvételről hallgatjuk, ahogy vágyakozik egy nő után.

 

Pont úgy, ahogy mi vágyakozunk B125 támogatók után a Parlamentből. 

 

 

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr412679871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2011.02.22. 15:47:52

Meddig is lehet beküldeni az íveket?

PepeXVI 2011.02.22. 15:50:57

Nagyon szomorú. Egyébként nekem meglepő, hogy ennyien nem motoroznak a T.házban. Az egyik motoros könyvemben az angol parlament politikusai ülnek a gépeiken, szép kis társaság a robogóstól a chopperesig. :) Nálunk ilyet? :D

Sajnos elég hervasztó a B125 kezdeményezés, én holnap beküldöm a soványka 3 ívemet, de tartok tőle hogy nem azon fog múlni. És mintha a Totalcar csapatnak is lankadt volna a lelkesedése, valahogy nem látok elég lobbierőt bennetek! Pedig az elején szépen indult.

Én hajlanék rá, hogy próbáljuk meg újra. Gondoljuk át, hogyan akarjuk csinálni, ki mit tesz érte, és ne hagyjuk elsikkadni az ügyet. Nekem kezd presztízskérdéssé válni, hogy ne adjuk fel.

Szerintetek?

Tigrisszív 2011.02.22. 16:00:52

Én mondjuk nem támogatom ezt a kezdeményezést, ettől függetlenül a legfinomabb úriember stílusomat elővéve is: Az ilyen "képviselő", aki válaszra sem méltatja azt, aki a pozíciójába juttatta, az szíveskedjen orálisan szerelembe esni kedves egyenesági közvetlen női felmenőjével, aki nem mellesleg a legősibb foglalkozást űzi.

alprazolam 2011.02.22. 16:07:44

@Tigrisszív: ugyan,hagyd, vannak ennél sokkal fontosabb dolgai is. Például, hogy az elkövetkező 4 évben kell megalapoznia a hátralévő 20-30-40-et.Tudod, amíg védi a men(e)telmi jog!

Tigrisszív 2011.02.22. 16:15:52

@alprazolam: Tudom én is, de attól, hogy tudom, még nem bírja bevenni a gyomrom. Igazából már csak arra vagyok kíváncsi, hogy a magyarság, a "birka magyarok" meddig bírják/tűrik még ezt (is). Meg arra is kíváncsi vagyok, hogy amikor már elfogy a cérna és eljön a napja, hogy elkergessük ezeket, vajon kit fognak idehívni "rendet tenni", mint anno '56-ban a szovjeteket?

Nem akarok belemenni politizálásba, mert forog a gyomrom az egésztől, pártoktól függetlenül, de nagyon-nagyon feszítik a húrt, a 2/3-ad meg ráadásul nagyon magas lovon érzi magát. Onnan lehet nagyot esni.

Tigrisszív 2011.02.22. 16:18:00

Hát ez nyelvhelyességileg nem volt szép. Nem 2/3-ad, hanem kétharmad, vagy 2/3. Sorry.

Balázs__Viktor 2011.02.22. 18:09:07

@PepeXVI: Köszönjük a három ívet, minden aláírás számít, és egyáltalán nem lankad a lelkesedésünk. Folyamatosan új partnereket győzünk meg, a fele lassan már megvan, és nagyon számítunk a hajrára.

United Steaks 2011.02.22. 18:10:25

Ej, ha egy évvel ezelőtt jut eszetekbe, akkor írhattatok volna ugyan így minden nap cikket egy-egy MSZP-s honatyáról, aki szarik rátok...

Stevedoki 2011.02.22. 19:16:47

Nekem csak egy ív jött össze, de még jól jöhet az a végén. (Már beküldtem, talán oda is érkezett már.)

Szomorú leszek, ha elbukunk, ez egy jó ötlet.

'saztán? 2011.02.22. 19:24:38

@baowah: van totalbike-os bögrétek? lehetne az uccsó pillanatban bedobni.

'saztán? 2011.02.22. 19:27:55

jut eszembe, a t. közt. elnök nem lett még becserkészve? én ráküldtem volna angélát.

ZasTempra 2011.02.23. 00:06:21

Üdv!
Én a hétvégét BP-n töltöttem a haveroknál, és most tapasztaltam igazán én is, mennyire igazatok van B125 ügyben. Mármint hogy kéne. De nagyon. Pl rohadtul feltűnt hogy a rendszám nélküli robogók ugyanúgy hasítottak 70-80-nal a Pacsirtamező utcán mint a személyautók de nem üvöltő kétütemű módján hanem vaskos 4 üteműen és bizony akkora tempónál még messze nem volt az tőgáz... szerintem 125-ös volt az mind. No, meg a kedvenceimből is láttam párat, az YBR 125-ből. De abból a 3 nap alatt elég keveset láttam, meg úgy rendszámos gépeket is keveset. Viszont egy se volt több 125-ösnél.
Én most már azért is azt mondom hogy kéne ez a B125. BP-n főleg.

Parajpuding 2011.02.23. 09:01:05

Hiszi azt bárki, hogy egy képviselő tényleg az általa képviselteket képviseli? :)))
Ez a figura is úgy látszik csak a fizetéséért és az egyéb anyagi "lehetőségekért" játszik képviselőt, talán mert az operaénekesi munkája után a dőzs jócskán alábbhagyott.
Megélhetési politikus, mint mindegyik szinte kivétel nélkül.
Legyünk őszinték: ez a kezdeményezés hamvába holt, ha a képviselőknek nem jelent semmi hasznot. Merthogy az állampolgárok "közérzetének" javítása pont annyira fontos nekik, mint egy púp a hátukra.
Tisztelet a nagyon kevés kivételnek.

Spikk 2011.02.23. 09:50:10

A képviselő "úr" elmehet a sóhivatalba.
Ez tény.
Azt viszont nem értem, hogy ha ennyire világot megváltó dolog lenne motorral járnotok, miért nem mentetek el már réges-régen vizsgázni belőle? Pont erre van is egy külön kategória, ha nem tévedek, az A1.
Nem véletlen az, hogy B-s jogsival az 50 ccm-ig motorizált kerékpárokat lehet csak vezetni...

Pávor Jál 2011.02.23. 09:54:49

Sok jót ne várj tőlük. Gulyás képes volt arra, hogy fenyegesse, zsarolja a vörösváriakat, ha nem választják meg a nagykovácsi Lovast polgármesterüknek. Mondjuk nem választották meg.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.02.23. 10:45:44

Nekem a Semjén a képviselőm. Gondolhatjátok, milyen tempóval válaszol... Háromszor küldtem három hét alatt levelet neki...

XPS 2011.02.23. 10:59:46

Ennek a környéknek a legfőbb problémája az ürömi elcseszett elágazás, meg az, hogy az M0 ideeső részét méregzöldek szabotálják.

A B125 kezdeményezés népi változata az a -jó magyar módi szerinti megoldás-amikor kamu papírokkal 50ccm-esítenek 125-ös motorokat.

Bartoki 2011.02.23. 14:33:02

Gulyás Dénes Nagykovácsiban lakik - a 10-es út problémája nem igazán érinti meg, nem jár arra.

KTMRider75 2011.02.23. 14:34:39

Tényleg az tart vissza valakit a motorozástól hogy levizsgázzon? De várom hogy egy autóból "kimászott" tapasztalatlan B125-ös jöjjön velem szembe..tapasztalat,oktatás, gyakorlat nélkül..ejnye totálkáros fiúk, pont Nektek kellene ezt megvétózni! Srácok, ettől nem csökkenne a dugó pesten. Hanem normális tömegközlekedéstől, infrastruktúra fejlesztéstől. Egyébként majd röhögök, amikor majd rövid gatyában, kesztyű nélkül, gerincvédő nélkül "kényelmes autós" módjára fetrengenek az aszfalton:)))No nem vagyok ilyen gonosz, ez csúnya volt. 22éve motorozok, gondoljátok végig még egyszer ezt a kezdeményezést...addig is balesetmentes közlekedést Nektek!

Bartoki 2011.02.23. 14:43:27

A 10-es út dugóját az okozza, hogy az ürömi elágazásnál a befelé jövő, de ott balra kanyarodóknak nincs külön sáv, ezért elsőbbséget kell adjanak a szembe jövőknek, vagyis feltartják a mögöttük felsprakozott egyenesen befelé haladókat.
Kb. ugyanez a forgalom a solymári Auchan körüli körforgalmakon még gond nélkül átjut (pedig ezek csak sima 1-sávos körforgalmak).
A B125 kezdeményezéssel egyetértek, de mondjuk azt nem látom hogy a motorkák hogyan tudnák csökkenteni ezt a konkrét dugót (hacsak nem készül nekik egy külön sáv ahol jobbról előzhetnék a beragadt balra kanyarodót).
A megoldás egyszerű lenne: kellene egy legalább 100 méter hosszú balra kanyarodó sáv, vagy pedig legyen körforgalom.
Ezzel szemben már vagy 10 éve a "majd az új 10-es út" mesével etetik a zembereket - a legutóbbi állás szerint mostanhoz képest 5-10 évre igérgetik. :)

panza 2011.02.23. 16:06:08

Azt hittem a Totalbike nem tudja alulmúlni önmagát. Mindig a jó stílus képviselője voltam, törekszem a nyelvet írott, és beszélt formájában is helyesen használni, de most káromkodtam./ Itthon magamban/ Miért nem hagyják már a politikusokat ki ezekről az oldalakról? Miért kell itt is megosztani , hangulatot kelteni? Gyűljön össze az a kurva 50000 aláírás, adják be, legyen jó döntés, de ne legyen az oldal a rosszízű politizálásé.
Előző politikusról szóló írásnál is kifogásoltam, hogy miért nem állati szép motorokat mutogatnak Papcsák vagy mit tudom én ki helyett. Most itt még valaki a köztársasági elnököt is emlegette kommentjében, és a szerkesztőség még reagált is rá. Szégyen.
Kell valahová tartozni ez tény, de így véleményt formálni egy ilyen ügy kapcsán egy motoros oldalon ...........

pannonkondor 2011.02.24. 12:33:11

Nos, ha képviselni is úgy tud, mint énekelni, akkor sok jóra ne számítsanak a választói. :-(

MacskaÖsszeZavaróKft 2011.02.25. 07:25:18

mi gyorsan bekuldtuk, ma mar biztos megkaptak... valahogy mostansag van a hatarido, de kor e-mailt nem kaptunk ezugyben!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása