A legszebb kétütemű, nekem

Szerkesztőségünkben gyakori vita, hogy melyik volt a legszebb kétütemű? A választás nehéz, de magam részéről a kéthengeresek felé hajlok. Olyanok jutnak eszembe, mint az Ossa Yankee, amely a spanyolok amerikai exportra készített, rendkívül arányos motorja volt.

Azonban ha lemegyek alfába, rögtön a Suzuki T500 ugrik be. A típus 1968-ban jelent meg, egyike volt az első, igazán sikeres és megbízható kétüteműeknek. Cobra néven debütált, formáját még a hatvanas évek szülte. Egy évvel később jött a ráncfelvarrás, Titan néven, jóval dögösebb külsővel tért vissza. A 157 kilós testet könnyedén mozgatta a 47 lóerős blokk.

A Suzuki 1975-ig tartotta programban annak ellenére, hogy vele párhuzamosan már létezett a háromhengeres GT család. Sőt, miután a T-széria megszűnt, egyes piacokon GT500 néven forgalmazták a háromhengeres 550-es mellett. Sokan ezt tartják a világ legjobb kétüteműjének, hisz erős, jól vezethető és aránylag takarékos is.

A kézzel váltós kép eredetét nem ismerem, időről időre felbukkan valamelyik kattant kétüteműs blogon. Mindig megbámulom, annyira szép, ahogy a vezető inkább a kormányt engedi el, mintsem feladja áramvonalas testhelyzetét. 

Eddig csupán egy Titant láttam szemtől szembe, 800 eurót kértek érte. Nálam csak 500 volt, de bízom benne, hogy egyszer még látok egyet. Az én szememben ez a legjobb café racer alap. Valami ilyesmi – dögös, ugye?

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr782178357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldi 2010.07.27. 08:59:51

Árpádom, kivételesen nem tudok azonosulni. Kizárólag a krossz kategóriában tud lázba hozni a 2T.

benyocs 2010.07.27. 09:12:14

Honda mvx 250. aaz csemege

joejoe1974 2010.07.27. 09:17:52

Hm,nem illik kora reggel ilyennel felizgatni az ínyenceket :)
Az első képen nem semmi a figura ahogy kézzel vált :D

benyoc : van itt a városban egy MVX250-es,a srác egy simsont adott érte.Teljesen eredeti állapotú a gép.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.27. 09:36:42

biztos "szemellenzős" vagyok, de nekem Kawa 750 H2.
még a Z1A-nál is kecsesebb, "motorszerűbb".

csiky944 2010.07.27. 09:47:47

a honda mvx egy húdenagyonronda motor,ez a suzi ez szép

Jirzsij 2010.07.27. 10:10:09

Áll egy V-Strom a garázsban. Kipróbálom ezt a kézzel váltást. Tuti én leszek a helyi menő. :)))

Ha nem írnék többet, akkor leestem. Hiányozni fogtok! :)))

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.27. 10:39:48

@Psziho: Psziho 2010.07.27. 10:34:28
szerintem is szép letisztult ez a suzuki

ez meg üt:

ezt a hozzaszolast kivettem. nem a tesztmotor miatt, hanem mert olyan hosszu a link, hogy szethuzza az oldalt.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.27. 10:40:37

tommodore 2010.07.27. 10:33:07
Szép! De azért a Kawasaki H1 500 MachIII se rossz!

detto

TyerCorp01 2010.07.27. 11:28:17

De szeretnék egyszer egy 2-3 hengeres japán 2 üteműt...

Egyenlőre csak szoci sorkettesből van, de 2. :)

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.07.27. 11:39:58

"a vezető inkább a kormányt engedi el, mintsem feladja áramvonalas testhelyzetét"

És hogy kuplungol? Fejjel?

szunyii 2010.07.27. 11:52:38

Nekem Yamaha RD500 kéne :)
De ez is nagyon tetszik, imádom a 2 ütemet.
Hengerfaragás, karbi, jó kis rezó rá aztán kész

GERI87 2010.07.27. 12:02:05

Utálom a 2T-t:D
Köbcentitől függetlenül ugyanolyan szar a hangja, zabál, veszteséges...
De az a Suzuki szép.

BocaNegra 2010.07.27. 12:20:26

Nekem meg egy NSR 500-as kéne :)

007 turbozva nem keverve... 2010.07.27. 12:25:50

Yamaha RD 350 ,sok teknikai finomság ami
50 loerőt ad 80 évekbe .Az egész szép ,szerintem megelőzte korát....

2010.07.27. 12:28:53

kuplung meg behuzva maradt?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.27. 12:34:16

@qwerty1125: szambol vetted kis a szot, az ujjamból a szavat .)

TyerCorp01 2010.07.27. 13:42:15

@baowah: Bezzeg a jóöreg Jawa, ott soha nem "kell". :)

ZON 2010.07.27. 13:48:10

A hátsóféket is kézzel "kezeli"? :)

Gibbiceps 2010.07.27. 15:00:11

@ZON: A jobb kezével a gázt húzza, de nem a markolaton, hanem a bowdent cibálja :)

Bazsi(HUN) 2010.07.27. 15:06:56

Nagyon szép gép!:) És café-nak sem lenne rossz. Azért ha egyszer cafe projektbe kezdek akkor csakis szocit. Eléggé bizarr ideológiai ötlet, de azt szívesebben alakítanám át. Például jó kis MZ TS 250/1-ből. Pannóniából meg egy P20-ast.:) Csak "belső átalakításokkal".:) Ezek az én szívemhez közelebb állnak. Nem lehet a motorozást csak észérvekre építeni.:)

shoei 2010.07.27. 15:39:48

Nekem nagyon tetszik. Talán egy P21 is jó alap lenne egy hasonló Cafe Racerhez.
Amúgy a srác nagyon laza a kézzel váltással!

Cooper911 2010.07.27. 16:10:52

Bammeg ezek de szépek. Főleg az alsó kép üt be nagyon.

Krisi 2010.07.27. 18:26:35

úgy lenne mégjobb, ha kézzel váltana és közben lábbal lábbal kuplungolna. motoron persze, nem is autón, az nem nagy szám :D

akos27 2010.07.27. 18:31:00

Ha eddig arra senki nem "gerjedt" én az Ossát kérném... :)

janoszeged 2010.07.27. 19:40:00

Kawa Mach 3 a király!

apamacko 2010.07.27. 21:22:45

Jaffából kell egyszer faragnom valami ilyesmit:
motoride.sk/pictures/technika/1914.5.jpg
Mondjuk nem a mostaniból, az marad original!

nagyo78 2010.07.27. 21:24:31

Mit fogyaszthatott egy Kawa H2 750 nyélgázon... Még belegondolni is rossz. :)

FrundsbergW201 2010.07.27. 23:41:17

@nagyo78:
17 litert egy versenyző barátotm szerint, aki USAban élő testvérénél látogatóban újként próbálhatta ki a 3 hengeres 750es Kawát.
De akkor senki nem volt gyorsabb nála, és csak ez ami számít. Könyvelő és fillérbaszó hajlamúak vagyenek Honda SuperCub-ot.

csülköspacal 2010.07.28. 00:00:18

Ha lehet korábbi is, nekem az Adlerek tetszettek a legjobban, szerintem a japánokat se hagyta hidegen a technikája mikor megépítették a sajátjaikat.

www.origo.hu/motor/teszt/20060908frankfurti.html?pIdx=1

GERI87 2010.07.28. 00:33:55

Mindenáron szoci gépekből akartok cafe Racer-t..
Jó erre van pénz dehát akkor is kilóg a lóláb.
Szerintem ehhez a stílushoz egyáltalán nem illik a 2T.

zöldi 2010.07.28. 07:45:16

@GERI87: a 2t semmihez nem illik, de vízzel főzünk

trakee 2010.07.28. 08:22:00

Bimota 500 V-due! Nekem az kellene, de negyon! Vagy legalább egy RS 250...

Ezek a régi szépségek gyönyörűek, de nekem már veterán.

Amúgy Pannónián néha én is váltok kézzel... Persze nem az áramvonalas testhelyzet megtartása érdekében, sokkal inkább brahiból...

Bazsi(HUN) 2010.07.28. 10:42:04

@GERI87:

Akkor csak Honda CB750, és '70 körüli Brit gépekből lehetne építeni!:)
Ha sok-sok pénzem lenne akkor is szociból csinálnék, azt nem sajnálnám, mert lehet csak szebbé teszem.:) Meg azért na, ez a szerelem.:D

lujo405GL (törölt) 2010.07.28. 11:38:37

Végülis ha megfordítja a kuplungkart, benyomhatja fejjel is :) De egyébként vszínű olyasmi váltója lehet, mint pl a 350-es Jawa-nak. Ahogy írták is, félautomata. Csak N-1 között, elinduláshoz kell a kuplung.

Mondjuk én a kisETZ-vel is tudtam kuplung nélkül váltani, miközben bal kezemmel kameráztam a Bükkben. Csak a váltások előtt lehetőleg tehermentesíteni kellet a motort egy pillanatra. Értsd: felváltásnál gáz visszaenged, lefelé meg hajszálnyi gáz neki, hogy ne éppen motorfékben nyomd át a váltót. Szépen vette, de akkor az egyszer játszottam csak meg vele.

Ez a kézzel váltás muris, de sztem stopperrel nem kimutatható a köridőkben.

lujo405GL (törölt) 2010.07.28. 12:34:47

Végülis ha megfordítja a kuplungkart, benyomhatja fejjel is :) De egyébként vszínű olyasmi váltója lehet, mint pl a 350-es Jawa-nak. Ahogy írták is, félautomata. Csak N-1 között, elinduláshoz kell a kuplung.

Mondjuk én a kisETZ-vel is tudtam kuplung nélkül váltani, miközben bal kezemmel kameráztam a Bükkben. Csak a váltások előtt lehetőleg tehermentesíteni kellet a motort egy pillanatra. Értsd: felváltásnál gáz visszaenged, lefelé meg hajszálnyi gáz neki, hogy ne éppen motorfékben nyomd át a váltót. Szépen vette, de akkor az egyszer játszottam csak meg vele.

Ez a kézzel váltás muris, de sztem stopperrel nem kimutatható a köridőkben.

lujo405GL (törölt) 2010.07.28. 12:38:47

[OFF]
Szuper ez a blogmotor. Fél óra alatt többször is ráfrissítek, még mindig nincs ott a kommentem. Na jó. Kopipaszt, küldjük még egyszer, erre megjelenik az előző komment is. S már nem először... Na bocs az offért.
[/OFF]

shoei 2010.07.28. 15:32:05

Nem értem a kuplungolás körüli mizériát.
Mi, annakidején a P-21-esen csak elinduláskor használtuk a kuplungot.

joejoe1974 2010.07.29. 08:45:10

@lujo405GL: Jawánál és Czetkánál induláskor sem muszály kuplungolni ha jó a lábérzéked :D
Ugyanis a váltókar mozgatásakor mindig kinyomja a kuplungot.Így el tudsz vele indulni akkor is ha elszakadt a kuplungbowdened,csak óvatosnak kell lenni mivel a kezed finomabb mozgásra képes mint a lábad :)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása