Az orosz Ural lenyomja Amerikát?

2

Az amerikai Icon ismert furcsa, de szerethető motorjairól: a ruhagyártó időről időre készít egy-egy gépet, amelyek kiváló marketingeszközök, hogy a márkanevet a köztudatban tartsák. A két legújabb mondhatni egy kaptafára készült, de csak a stílus egyezik – a végeredmény nagyon különböző.

13

Ki gondolta volna, hogy pont egy Uralt faragnak át? Az orosz motorgyár nagyon nyomul az Egyesült Államokban, termelésük döntő többségét ott értékesítik. Nem lepődnék meg, ha az Icon morcos szépségét látva gyárilag is kihoznának valami hasonlót: a Solo Quartermaster több mint kívánatos.

Drii 10

A poszt-apokaliptikus bokszer módosított segédvázat, okosított futóművet és nagy teljesítményű PIAA lámpákat kapott. Az eredeti kipufogót ledobták és Supertrapp lamellás dobok kerültek az Uralra. A végeredmény meglepő, homlokegyenest különbözik az eddig megszokott építésektől.

Drii 4

Az orosz dög angol testvért kapott: a Triumph Tiger 800XC Dromedarii egy nem létező hadsereg tökéletes eszköze egy még nem létező hadszíntéren. A háromhengeres túraenduróról leszedtek pár alkatrészt, majd helyettük karakteresebb elemeket, plusz csomagtartót és póttartályokat tettek föl. A végeredmény nem szép, de van benne valami vonzó.

Drii 8

Öhlins futómű fogja a kerekeket, melyekre Continental TKC80 gumit húztak. A sok műanyag helyett inkább fémmel dolgoztak az amerikaiak. A Rotopax biztonsági üzemanyagtartályok meghatározzak a gép profilját, míg a karakteres frontért a PIAA HID rali-lámpái felelnek.

Önök melyiket választanák?

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr415074346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PiszkosFreddy 2013.02.11. 14:45:18

Szemet gyönyörködtető,szívet megdobogtató - de nekem inkább egy Honda Dax...vagy egy Shadow 125.
Kb.1-2 éve láttam itt egy Dax(kínai?)
motorral átalakított led-lámpás izét.Nagyon tetszett,azóta is keresem.Tudnátok segíteni esetleg a jármű nevével,vagy linkkel?
Előre is köszönöm szépen!

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.02.11. 15:01:14

őőőő.... az valami japan motorshow-s lehetett?

mis 2013.02.11. 15:09:56

Eredetiben sztem jobb...

GERI87 2013.02.11. 15:10:28

Tetszik mindkettő, még ez a hamuszürke szín is jó.
Az Ural különösen jól néz ki, van benne valami....

bobbafet 2013.02.11. 15:56:17

@GERI87: BMW van benne.
Attol meg szerintem is jol nez ki.

xs650spec 2013.02.11. 16:05:41

Imádnivaló az Ural! EZ a szürke festék sosem fog elfogyni...

GERI87 2013.02.11. 16:20:08

@bobbafet:

Már az alapok is azok ugye...
A lényeg hogy jó lett.

Faby 2013.02.11. 16:44:08

@Yo! Maaan!: Volt nemrég egy Subaru teszt, abban írta a szerző, hogy az elfogadott, szabályos írásmód a bokszer. Mondjuk ez legalább egy fokkal jobb, mint az Abu-Dzabi.

De elég a nyelvtan náciból, a szürke Ural tetszik, de nem vagyok motoros, így csak szemlélem.
A másikon az a marmon kanna fül+betöltő állatul néz ki, de vajon mennyire hasznos és veszélyes?

don't 2013.02.11. 17:06:14

Alma-Ata=[az]alma atyja /nem finnugor/

bakonyibetyarbandi81 2013.02.11. 17:20:21

az a marmonkanna tank az egyszerűen megfizethetetlen

Gergő Kilin 2013.02.11. 17:31:08

Minden ami posztapokaliptikus, minden ami stalker minden ami deus ex machina vagy wrenchmonkees, és nagyon minden ami icon... volt itt valaha egy jawa hasonló stílusban, na az a gép tehet mindenről... azóta szerelem...

mükkemakk 2013.02.11. 18:19:23

Bokszernek írandó az új nyelvtani szabályok szerint. Az uralt sose lehetett úgy beállítani, hogy üzembiztos legyen, ha a motor jó volt akkor a küllők hullottak, ha újraküllőztetted a váz tört el...

Autó-motor doktor 2013.02.11. 18:26:25

Én a katonaságnál Ural sofőr voltam.Na nem motor,hanem a teherautó,tudjátok,az amelyik 100-on 100-at evett.De én akkoriban kb azt sem tudtam melyik gomb,kapcsoló mi.Ilyenek,hogy terepváltó,meg minden hülyeségek,azt sem tudtam mi az és hol van.Viszont nem volt olyan terep,ahol el ne ment volna,lehetett akármilyen sár,meg posvány,meg sem kottyant neki.

Yo! Maaan! 2013.02.11. 18:29:45

@Faby: :) Hát, fura.
Ez a motor tényleg ütős. :) Nem az a tipikus gyógyegér kinézetű.

Giryu 2013.02.11. 18:48:35

Mi a f@xom az az OKOSÍTOTT futómű? ne legyetek már ennyire bulvár, basszus...

Italian beauty 2013.02.11. 19:05:08

Az Ural egy fos bármit is faranak belőle, próbáltam nem is egyszer. Nem is azért ahogy müködik , hanem amilyen anyagminőség van,a blokkra gondolok. Az olaj mindig szivárgott vagy inkább folyt,gyújtás sose volt jó, sorolhatnám.
Nem tudom ezt hogy veszik meg Amerikában, lehet azóta javult a minőség valamit, bár azok a szelepfedelek szemre ugyanolyan silányak ahogy elnézem.

zsoltka976 2013.02.11. 19:07:25

őszintén: a gép elég minimalista, ez nem baj, de nem szép, igazából szerintem nem sok munka van benn, bár láttam olyat amiben sok munka volt és mégis ocsmány.
Ezt én nem tudom hova tenni. Az összkerekes Uralnál maradnék, amelyik az oldalkocsiján is hajtott kerék van.

GERI87 2013.02.11. 19:20:55

@Autó-motor doktor:

"az amelyik 100-on 100-at evett"

Az szerintem a ZIL-130 volt, az is csak azért mert lopták a benzint...

@Italian beauty:

A helyükben vennék BMW blokkot (eleve BMW koppintás) és úgy árulnám, ilyen stílusos modellekkel....

merida001 2013.02.11. 19:32:32

@mükkemakk:

Azok az Uralok lényegében a BMW-től lopott és ruszkisan legagyizott konstrukciók voltak...persze, hogy nem voltak üzembiztosak.. :)Dnepr detto... 650, 750 egyaránt BMW koppincs.

bh pearl 2013.02.11. 21:25:18

@merida001:
megmondtad.
óvodában is tudja minden gyerek amit írtál.

bh pearl 2013.02.11. 21:37:45

Itt a képen is uralon ülök,
/ vadi új, 300!!!!! km van benne!/ fantasztikus élmény, soha egy motorom sem tudta ezt adni.
Lehet fikázni, lehet utálni, főleg azok szájából autentikus, akik a büdös életben sem láttak uralt.
Persze a sok hatodikon lakó fotelfizikus kívülről tudja minden paraméterét, és rövidke katalóguslapozás után azt is tudja, hogy nem üzembiztos, mert széthullik, elveszik, leesik, elállítódik, stb.
Nem győzöm elégszer hangoztatni, hogy aki minden motorjához ért, otthon beállítja, meggyűrűzi, kicseréli, takarékosan szereli, / haver szerelővel, aki ugyan a szerelő második szomszédja, de reggelente együtt mennek a lépcsőn,-/ attól szintén elég tré bármilyen szidást is komolyan venni. Tanuljuk már meg hogy mindennek szakmája van!
Az ural komoly motor, a gyermekbetegségeit kinőtte, Amerikában imádják.
A ki lopott kitől játék meg idejétmúlt, lehet vitatkozni hogy a Yamaha lopott tőlünk, vagy mi Panóniához,,,bár Winkler néha szavaival élve a kedélyes Szodoma partiba azért némi angol vér került annó...

Igor750 2013.02.11. 22:37:47

annyi okostojás tudja mondogatni ezt a "koppintós" dumát, miközben gőzük nincs a történelemről, egyáltalán arról hogy a boxer motorok gyártásának "LEKOPPINTÁSÁBAN" az oroszok szinte az utolsók között voltak, őket rég megelőzték a nyugat-európai és amerikai motorgyárak, csak erről nem tudnak sokan, mert azokból kevés maradt fent...
Mitöbb, kapaszkodjon minden önjelölt boxer-szakértő a pelusába, magát a boxer elrendezést a nagy bmw is átvette, csak ők ügyesen fejlesztették tovább, és szinte összeforrt az emberek agyában a bmw márka és a boxer elrendezés.

Amugy érdekes, mert a baráti körben akad 6-8 boxer, egyik alatt sincs olajtócsa, nem állítódik el a gyújtás, küllők sem potyognak ki és vázak sem törtek még el... nem lehet inkább, hogy a mai elkényelmesedett, önindítós, fogyasztói szarokhoz szokott fejekben van a hiba ?!?!...

Ámen.

GERI87 2013.02.11. 23:03:32

@Igor750:

Attól még az Ural a BMW-től koppintott, tökmindegy hogy előtte más kitől mit...
És akkor lehetne sorolni hogy az első sor4-es motor az olasz nem japán stb...

"nem lehet inkább, hogy a mai elkényelmesedett, önindítós, fogyasztói szarokhoz szokott fejekben van a hiba ?!?!..."

Bizonyára, "férfi ember urallal jár" otthon szerel és nem vesz kombit mert az a vég, tudjuk, tudjuk...

bandika57 2013.02.11. 23:16:46

nekem volt egy M 72-es 1953-ból
Nagyon szerettem, jó volt vele menni.
Visszatérő hibája volt, hogy a lendkerék gyakran fellazult a főtengelyen.

Igor750 2013.02.11. 23:23:29

Nekem teljesen mindegy ki mivel jár, még a véleményemet sem szoktam sose hangoztatni!

De egyszerűen gyűlölöm azt a mérhetetlen mocskolódást, ami azonnal beindul ha valami szovjet vagy más régi szoc jármű kerül szóba...

GERI87 2013.02.11. 23:34:19

@Igor750:

Van némi alapja a vádaknak.
De többen vannak akiknek az emlékét megszépítette az idő, vagy épp nagyon jól el vannak a szoci vasaikkal...

Jamesblond 2013.02.12. 00:27:31

az uj Uralokon Denso generator, Denso tirisztoros gyujtas es keihin karbik vannak. Ismerek egyet, majd' 2 milla volt, de kutya baja...

mpali35 2013.02.12. 07:28:47

bh pearl
Komolyan ilyen sok?
Nem gondolod, hogy 300 kilometer nem elegge mervado a minoseg meghatarozasaban? A BMW boxer blokkokba allitolag 300ezret lehet beletolni, az egyik havernak mar 160felett van, talan o mar nyilatkozhat a minosegrol.
Hogy hol tart az Ural most, nem tudom, de 6 evvel ezelott a Cseh impotror meg ugy mukodott, hogy meghozta a motrot, vissyabontottak az utolso csavarig, es meg a heggeszteseket is ellenorizni-ujraheggeszteni kellett. Azota csak javulhattak. Bar az Orosz mentalitast, ami az osszeszereles minoseggeert felelos, nem tudom hova sikerult feljavitani.
GERI 87
-Van némi alapja a vádaknak.
De többen vannak akiknek az emlékét megszépítette az idő,- hatalmas igazsag. En is csak a jora emlekezem, s nem a csalodasokra, mikor a Jawa 350 semmi penzert nem akart megszunni csorgo hangjaival. Bar a a BMW RT 1150 othagyott az Alpok tuloldalan torott kardancsapaggyal,20ezer kilometeresen. Na ezt a fegyvertenyt egyetlen masik egynyomtavu flottatag sem merte elkovetni velem, s hagyatott ott 165 eurot az olasz szervizben.

zotyesz66 2013.02.12. 07:38:22

Az Uralt nem lopták, koppintották vagy ilyesmi. Hanem MEGVETTÉK! Az oroszok megvették az R71 licencét és a németek eladták nekik még a II. vh előtt. Ebből lett az M72. Szóval ez nem az IZS, amit a DKW leszerelt gyárában csináltak.
És azóta az Ural tényleg más, nyilván nem a japános kidolgozottság jellemzi, főleg rétegigényt elégít ki az oldalkocsi fogataival meghajtott oldalkocsi kerékkel.

felcsúti kimdzsongil fan club 2013.02.12. 08:48:34

@GERI87: én a tűzszerészeknél (irinyi) voltam vonulós sofőr. ez tényleg annyit zabál. Ott inkább a kutasok lopták a benyát. Mily meglepő...

Bilok 2013.02.12. 09:43:03

A Triumph már túl sok, de az Uralt nagyon eltalálták. Másodiknak simán jöhetne. Úgyse futárkodásra használnám, nem baj, ha kicsit többet kell vele foglalkozni.

David Bowman 2013.02.12. 10:15:40

Az oroszok 1937ben MEGVETTÉK a BMW licenszét. 2007 óta német fogaskerekek vannak benne. A többi kényes cucc meg jappán. 20 000 km-re tervezik. A BMWt 100000re.

GERI87 2013.02.12. 10:48:35

@felcsúti kimdzsongil fan club:

Elhiszem, én konkrétan a ZIL-ről tudom hogy a 100 a lopások miatt volt átlagba az 20-25, max 45 Litert kért..

GERI87 2013.02.12. 10:57:57

@mpali35:

Ha minden szükséges szervizelést megkap és nem hidegen fut sokat akkor igen sok motor tud 100.000 feletti futást....egy túramotor pláne.

A csapágytörés kellemetlen de még mindig ritkább mint egy szoci gép állandó nyavalyáival küszködés...

Kopasz Szuzukis 2013.02.12. 12:33:34

A katonai 3 tengelyes URAL tehergépjármű norma szerinti fogyasztása terepen, felmálházva ( kb. 10 tonna teher + a vontatmány ) 140 liter volt. Dem ment tökön-paszulyon árkon-bokron keresztül. És közben vontatta a kb. 15 tonnás buffot is.

Az orosz technikánál/haditechnikánál alapvetően vegyék figyelembe az eftásak, hogy az orosz terepviszonyokra készült. Ezalatt nem csak a szibériai, hanem a kelet európai síkságra eső területek is értendők. Télen mínusz 30 alatti hőmérséklet, tavasszal-ősszel 2-3 méter mélységű sártenger, nyáron mindez 35 fokon betonkeményre összeállva. Ilyen viszonyok között a legszuperebb, legprecízebb technika is szétesik 3-4 év alatt. Ergo, fölösleges a hosszú élettartamra tervezés. Az egyszerű tömeggyártás a lényeg. Ezzel nyerték meg a 2. világháborút is. Relatíve primitív kivitelű hadicucc mérhetetlen mennyiségben ontva a gyárakból. Ha leállt, vagy tönkrement, vissza a kohóba, és elő a másikat.

bh pearl 2013.02.12. 14:44:37

@Öreg Kecske:

az írásod eleje tartalmaz igazságot nyomokban, a vége konkrétan nem igaz.
értem a 3-4 évre.
kedves kecske. ha beszélsz oroszul, feltételezem igen, mi még tanultuk, akkor ejtsél már meg egy telefont ne messzebb, csak kárpátalja túlsóra, hogy ott kidobják-e 3-4 évenként a 30-40 éve folyamatosan favontatásra használt technikát?

bh pearl 2013.02.12. 14:45:34

@mpali35:

azt írtam 300 km van benne.
nem azt hogy ennyit használtam össz!

bh pearl 2013.02.12. 14:48:23

@GERI87:

a rosszindulat itatja át írásodat.
egy mai sornégyest hasonlítasz össze egy 30-40 éves motorral?
ugyan már...
két külön világ.
ezek szerint tudsz érvelni a 600 as Trabant, ellenében a 600 as Mercedesszel?
mindkettő 600 as ne felejtsd:)

GERI87 2013.02.12. 14:59:35

@bh pearl:

nem tettem ilyet, nem tudod hol írtam volna...

VJani 2013.02.12. 15:35:13

@bh pearl: Jelzem: Én is BOLDOG URAL tulajdonos vagyok!
@Jamesblond: Igen, minden kritikus dolog japán gyártmányú,a felsoroltakon kívül a gyertyák a kábeleikkel, a gypipa, az aksi, a lámpák, stb.

És mindenkinek, aki fikázza: javaslom ismerkedjen meg a géppel, de az sem árt, ha a gyár honlapján körülnéznek.
Valóban a legnagyobb piacuk amerika, 14.500$ -os árával egyáltalán nem drága. Ott is kedvelik az egyszerű, atombiztos gépezetet (ugyanis, nincs mi elromoljon rajta-benne).

Tennék képeket is, ha tudnék...

bh pearl 2013.02.12. 15:37:32

@VJani:
:)
én már nem, de imádtam.

TommyGun77 2013.02.12. 15:46:00

Kicsit sokallom ezért a majdnem 2 millát ->> www.imz-ural.com/2013-ural-solo-st

VJani 2013.02.12. 15:54:30

@TommyGun77: ugyanonnan=> www.imz-ural.com/2013-ural-gear-up/
+mire behozod, 3M fölé megy az ára!

David Bowman 2013.02.12. 16:09:30

Az URAL ránézésre vagy 50 kilóval könnyebb. Ezzel el is dőlt a kérdés. Amúgy a vele összehasonlítható BMWknél is könnyebb volt 10-20 kilóval.

TommyGun77 2013.02.12. 16:55:45

@VJani: Hátjah, 3M-ért azért lenne mit válogatni még újonnan is...

TéeSzElnök 2013.02.12. 17:04:35

Törtiszeven jírz in de biznisz end decc de förszt tájm áj'v szín eniting lájk dat.
www.youtube.com/watch?v=tDkLmU0U6D8

GERI87 2013.02.12. 17:11:06

@David Bowman:

Én konkrétan ebbe raknék BMW blokkot...jól néz ki és még erő is lenne mellé.

merida001 2013.02.12. 20:02:09

@bh pearl: Egy óvodás riportját hallottuk! :)) Mi a jeled öcsi? :))))

bh pearl 2013.02.12. 20:55:20

@merida001:

ez igen.
megint megmondtad.

merida001 2013.02.12. 21:09:25

@bh pearl: Kivagy borulva pici feküdj le aludni, reméld hogy holnap jobb napod lesz... :)

PiszkosFreddy 2013.02.12. 22:29:00

@baowah: Nem,hanem itthoni munka.Legalábbis úgy emlékszem.Olyan Babetta-jellegű volt,Dax motoros,fekete,és nagyon ment.
Aztán még láttam élőben kikötve a Flórián udvar környékén...

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása