Amikor eladtam a két Babettámat, minél hamarabb szerettem volna helyettük egy szaladgálós ötvenest, amit tavasztól őszig használhatok a városban. A keresésnek csak két szempontja volt: a motor olcsó legyen és működőképes. Aztán amikor a Simsont először megláttam a pince félhomályában, szinte azonnal eljátszottam a restaurálás gondolatával is.
Az első hetektől rengeteget számolgattam, gondolkodtam, hogy mi lenne a legjobb megoldás. Először egy német webáruházban turkáltam, szinte mindent be lehetett volna tőlük szerezni – az alkatrészek közt voltak gyári készletből visszamaradtak, illetve gyári minőségű utángyártottak is. Sőt, e-mailezésünk során magyar megszólítást és elköszönést használtak, ami nagyon meglepett, és jól is esett - kiderült, gyakran nyaralnak a Balatonnál.
Náluk egyébként összesen 370 eurót fizettem volna még tavalyelőtt (ez ma kb. 110 ezer Ft), amit persze sokalltam – a motor árának közel háromszorosa ez. Akárhogy számolgattam, be kellett látnom, hogy új, gyári alkatrészekkel nem fogom tudni restaurálni a Start. Úgy döntöttem, hogy nem fogok szigorúan ragaszkodni az évjárati sajátosságokhoz – nem lesz részletekbe menő, aprólékos restaurálás. Lesz viszont egy nagyon gondosan, a lehető legszebben felújított Simson, amire büszke lehetek, és végre nem fog el a hányinger sem, ha ránézek a motoromra. Aki mégis restaurálásban gondolkodik, nagy segítséget kaphat a Simson Star klub fórumain.
Az alkatrészek nagy részét már megrendeltem: ezek közül legtöbbet a szivarvégű kipufogóért fizettem, de meglepően drága a szívatókar, valamint a kuplung- és a fékkar. Utóbbiakból ezért nem is a Starhoz hirdetett darabokat vettem, hanem - jóval olcsóbban - az SR2-es, pedálos Simsonét, amely felszerelhető az enyémre, és a formája sem tér el észrevehetően a gyáritól.
Műanyag- és gumialkatrészekből fehéret (igazából elefántcsontszínű) szerettem volna, de ezek akár három- négyszeresébe is kerülhetnek a feketének. Így a kédergumi, a markolatok, a bowdenek is feketék lesznek. Ezzel ráadásul megspóroltam a láncvédő bakelit, illetve gumicsövek árát is, amelyek teljesen újak a motoromon.
Mivel a Star – az S51-eshez képest – nem túl gyakori, egyes alkatrészeket kicsit nehezebben lehet beszerezni, és a boltok árai közt akár nagyobb különbségek is lehetnek. Éppen ezért törtem sokáig a fejemet azon, hogy honnan is rendeljek – végül két webáruházból gyűjtögettem össze mindent, a csomagok éppen egyszerre érkeztek meg, pedig az egyiket futár hozta, a másikat a posta.
Beszerzésre vár még egy foncsor az első lámpához, egy pár tükör és két új gumi. Ugyanakkor vannak olyan elemek, amelyeket csere helyett magam próbálok majd rendbe hozni, így az üléssel, a csomagtartóval és a kerekekkel is kezdenem kell valamit. Fényezésben pedig megpróbálok minél közelebb maradni a gyári színekhez.