A sarkával szöget lehet verni


Soha nem volt motoroscipőm. Kesztyű? Az kell. Dzseki? Hogyne, alap. A bukósisakot nem is említem, mert az még kötelező is. Az évek során lett a bőr mellé Cordura dzsekim, gyári dzsekim, nagyon meleg kesztyűm, nyári kesztyűm, szél elleni partedlim, szél elleni, kámzsával kombinált partedlim, bőrnadrágom, pufajka béléses Cordura nadrágom, kétféle esőruhám, még kalucsnim is, de cipőre nem költöttem.

Elvégre két tökéletes bakancsom is van, igaz, mindkettő tíz év felé jár, de a cipőápolás a hobbijaim közé tartozik. Minden évben többször megkapják a méhviaszos-kókuszolajos kezelést, és mint tudjuk, ha ápolják a bőrt, akkor bírja a végtelenségig.

 

A kedvenc bakancsomat egy traktorforgalmazótól kaptam, ennek megfelelően a márkája is traktor: Case IH. IH, mint International Harvester. Az évek során senkivel sem találkoztam, akinek ez imponált volna, én mindenesetre rettenetesen menőnek éreztem magam a traktoros bakancsomban. Ami ráadásul elég komoly védelmet nyújt, hiszen annyi vas van benne, hogy bő egy kilós. A lábfej védelmét azóta tartom fontosnak, mióta az Országos Traumatológiai Intézet főorvosa, Magyari doktor büszkén mutogatta nekem a fotókat, milyen bravúros műtétsorozattal csinált új lábfejet egy tornacipős motorosnak.

Boldogan motoroztam hát a Case bakancsomban, főleg a chopper lábtartós régi VMaxomon. Ha megáztam, kiszárítottam, bekrémeztem, és az élet ment tovább. Egy-egy sportosabb tesztmotornál már kicsit gázos volt, hogy a bumszli orr miatt nem tudok rendesen váltani, de a legtöbb nakedet, és főleg a cruisereket mintha neki találták volna ki. Aztán megvettem első motoros bőrnadrágomat, úgy értem, nem fűzött rockergatyót, hanem rendes, sportmotorost, és annál hidegben gond volt, hogy a Case szára nem záródik szorosan. Boldogan leporoltam hát régi Martensemet, azzal pont összeillik, és amúgy is csak Sziget-látogatásra használtam. A Martens kicsit könnyebb, de még mindig elég súlyos a maga bő 80 dekájával.

Nehezek tehát, mint a dög. Az új Shox tesztcuccok viszont most jöttek meg, amikor az XJR-ből már kiszedtem az akksit, a Vinón meg mezítláb is el lehet robogni. Úgyhogy egyelőre annyit mondhatok, a Forma márkájú cipő elsőre kényelmes, az emlékező hab talpbetétnek pedig valószínűleg jobb a memóriája, mint nekem. A kezdeti kényelmesség azért nem mindegy, mert a vastag bőr Case bakancsom legalább fél évig kínzott, mire kényelmes lett.

A sarokrész olyan erős, hogy szöget lehetne vele beverni, ugyanakkor belül jó puha, és bár a kevlár hatású betéttől örömest eltekintenék, a lábbeli úgy néz ki, hogy lehet benne emberek közé menni. A 40 ezer forint elég húzósan hangzik, a Shox-nál sokkal olcsóbb cuccok szoktak lenni, de ez láthatóan elég szépen össze van rakva. Minőségi anyagok, szép varrások, aztán lassan jöhet a tavasz, és a többi is kiderül. 

A képre kattintva letöltheti a Shox karácsonyi katalógusát.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr583468565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Glatzkopf 2011.12.17. 09:39:01

Ha beválik, akkor a 40k semmiképp sem sok érte, tekintve azt, hgoy pl. egy sisakért is (legalább) annyit kiad az ember. Szép formája van, simán felvenném utcai ruhához is.

ZON 2011.12.17. 09:43:48

Még az maradt le, hogy aki nem a Shoxnál vásárol, az hülye. És még esetleg Arábiai Lawrence kerülhetne szóba, akinek simán futotta volna negyvenrugós lábbelire, csakhát fukar gyökér volt, most meg is nézheti magát.

Aeolian 2011.12.17. 10:18:32

A Jasper Newton "Jack" Daniel nevű szeszgyárosnak is jól jött volna anno egy masszív cipő, amikor is dühében, amiért elfelejtette a kombinációt munkahelyi széfjéhez jól belerúgott. A rúgás kiválóan sikerült, meg is halt a lábán keletkezett seb miatti vérmérgezésben.

janoszeged 2011.12.17. 10:53:38

Makói ismerősömet elcsapta egy Suzuki Swift
Szint új csizma volt a lábán, mégis leszakadt belül a kisujja. Ha vascsizma van rajta, esetleg megússza.

Breacher 2011.12.17. 11:09:42

Enyje Róbert mi az a fehér fűző a Martensben?:D
Lehet kényelmes meg jó, de borzasztóan néz ki. Én még fiatal vagyok és hiú úgyhogy maradok a Martensnál.

panza 2011.12.17. 11:10:26

"a lábbeli úgy néz ki, hogy lehet benne emberek közé menni."

Maradjon a Szerző a Martens-nél, jobban jár.

spapda 2011.12.17. 11:25:37

Értem én, hogy a Shox befizetett egy néhány cikkes reklámra, de akkor már tessék legalább úgy csinálni, mintha tényleg termékbemutató lenne, és nem a gyártó prospektusának tolmácsolása értelem szerint.

A Csikós kabáttesztje például sokkal korrektebb volt.

panza 2011.12.17. 11:36:05

@spapda: Én is ezt akartam mondani valójában. Csikós és Zirig urak újságírók, ezért tetszenek a cikkeik általában. Itt ők a "húzóerők".

Breacher 2011.12.17. 11:48:49

@baowah: Aha. Én meg vicceltem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.17. 11:56:07

A martensnak puha a talpa nem bírta a robogózást városban:-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.12.17. 12:05:16

Reklám ide vagy oda, aki lehúzott már pár 10e km-t hidegben-melegben a legolcsóbb motoros cuccokban (cordura, sokrétegű kivehető béléses mindenfélék - tegnap voltam a Shoxban, van ott olyan is) az megérti, mi kerül ezeken ennyibe.

Aki megengedheti magának, ne sajnálja a pénzt az értelmesen drága cuccokra. Már középtávon olcsóbb egy profi motorosruha, mint a reumagyógyszer évekig.

mükkemakk 2011.12.17. 12:47:55

A műsorszámban termékmegjelenítés található..én is ilyesmi cipőben motorozom és tökéletes a nagy naked gépekre (Gsx 1400)

Hol van Csikós és a Merdzsó????

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.12.17. 12:49:54

@mükkemakk: >A műsorszámban termékmegjelenítés található

Ja, szerintem is felháborító, hogy mindenhol ezt a konyhai mérleget nyomja. A napszemüvegeit is ezzel mázsálja, most a cipőt is, mi lesz a következő???

laverdasfc 2011.12.17. 12:52:33

Azóta, hogy az egyik motorosnak a közelben bokától lefelé leszakadt a lába egy balesetben, azóta tudom, hogy jól választottam, amikor protektoros, magas szárú "speed" jellegű csizmát vettem 35 ezerért. A normál bakancs nem jó a motorozáshoz, mert hiába van acélbetétje, az nem védi pl. a bokádat, sarkadat. Ezek a "motoroscipők" pedig viccek.
És 40 ezer nem lenne sok egy jó csizmáért. 30 alatt nem is igen van elfogadható minőségű. De a te lábad...

nemegészenúgyvan 2011.12.17. 12:56:05

Akit érdekel kipróbálhatja a jelenleg rendszeresített téli katonai bakancsot is. Haix márkájú, masszív, elág magas szárú, békanyelves, kezeléssel vízálló, alapból elég kényelmes. Az ára 33.000.

hdspori 2011.12.17. 12:57:08

A bőrt,a rojtokat,az ujjatlan csopperes kesztűt,és más hasonló értelmetlen motoros ruhadarabokat már én is rég elfelejtettem,van kordura,tökéletes,de ezt azért nem venném fel,úgyhogy én is maradok a 14 lyukú cserri blek Martensemnél,esetleg az alpesi túrabakancsomnál

efilnikufesin 2011.12.17. 13:26:30

a cipőtalp-vastagság kapcsán jutott eszembe (és nem feltétlenül kell a martens-os hozzászólónak magára vennie), hogy motoron és robogón, cm3-től és kialakítástól függetlenül elindulás után megállásig a lábnak a lábtartón vagy taposón van a helye! ehhez képest rengeteg "három, sőt négylábú" motorost, robogóst látni. főleg a kocsisorok között lavírozóknál, de egyébként is. (fenntartom, h tükörjég és hó esetén én is lent tartom a lábam, de csak ezekben az esetekben) csak halkan kérdezem, hogy aki nem képes a motorján maradni, vagy megfordulni lábletétel nélkül, az mégis mi a f@szt keres közúton a forgalomban???? ezek olyan alapjai a rutinnak, amik a városi közlekedésben percenként fordulhatnak elő, és - mint ahogy a tapasztalat is mutatja - nem egyszerű "mutatványok".. na, pont ezért nem értek én egyet sem a rutinvizsga eltörlésével, sem a 2 v 3 órás A1-es gyorstalpalóval...

1kutya 2011.12.17. 13:44:02

jééé... ilyen bakancsom, mint az első, nekem is van, csak caterpilar felirattal. eszembe nem jutott még motorozáshoz használni, a fém orrbetét végett ebben szoktam fát vágni (motorfűrésszel).

Pepejoe 2011.12.17. 13:46:26

@laverdasfc:

Egyetértek. Motorozáshoz csak és kizárólag magasszárú speed csizma való, kemény protikkal, lemezzel a talpában csavarás ellen, komoly sarokvédővel, "sarkantyúval".
Ezek a cikkben röhejesek, de legalább könnyebb dolguk van a mentősöknek, amikor levágják a lábról. A "bakancs" maradékát legalábbis.

Macko64 2011.12.17. 14:27:51

Robi,

addig jó, amíg nem a saját károdon tanulod meg, milyen baromi könnyen sérül a boka, és milyen iszonyat nehezen gyógyul.

A bakancsaid védelmi szintje motoron egyenlő a nullával, a motoros cipőké meg még annál is kevesebb.

Ezt tudomásul kell venni.

Én 7 éve vettem 100 ezerért Daytona csizmát. Azóta nagyjából 150 ezer kilométert megtettem vele, még mindig nem ázott be soha és két alkalommal úszta meg biztosan neki köszönhetően a bokám.

Szóval nagyon szubjektív, mi a drága és mi nem...

Üdv: Macko

Breacher 2011.12.17. 14:43:05

@efilnikufesin: Én gyakran szoktam készenlétben tartani a lábam a lépésben gurulásnál illetve amikor viszonylag szűken kell fordulni dobbantással segítek rá (pl álló kocsisorok közötti sávváltásnál), meg szűk kanyarokban egyensúlyozásra használom. Szoktam húzni is a földön de az jórészt lustaság illetve valami beteges vágy a földdel való érintkezésre. Ezt kizárólag cross csizmában művelem, a bakancs azért hamar elkopna.

PaJa1 2011.12.17. 15:14:21

Nekem is Forma lábbelim van motorra, Igaz az régebbi és csizma kialakítású.

titkosgyilkos 2011.12.17. 15:33:55

Magas lábfejem van, még nem találtam olyan motoros csizmát, amiben negyedórát kibírtam volna. Úgyhogy marad a bakancs.

atabi 2011.12.17. 15:45:06

ezek a cipők semmit sem érnek.csizma nyújt tökéletes védelmet..

muz 2011.12.17. 16:24:42

ja,ja csak a csizma!
A többi divatos buziskodás és nem kell megsértődni ha törik,szakad ez az!

Z o z ó 2011.12.17. 17:05:02

@efilnikufesin:

mert te nyilván úgy születtél hogy gyakorlás nélkül ment ez a dolog , ahogy 14évesen kitoltad a friss jogsiddal a simot a garázsból,amire addig,mint törvénytisztelő állampolgár nem ültél fel:D

Van a másik oldal, amiben igazad van, hogy az ilyen ne üljön nagy gépre:)

Z o z ó 2011.12.17. 17:07:49

@Pepejoe:

ha nem a bokád törik akkor a térded.Szal az agyonprotizott speed csizma se fenékig tejfel.

nofatchx 2011.12.17. 17:12:32

kérdés, mekkora szöget, mert nem mindegy.

hdspori 2011.12.17. 17:12:50

Lebuzizni vkit,mert nem csizmában motorozik,hát ez meg trollkodás! És nem kell megsértődni

RollDuke 2011.12.17. 17:25:39

Egy ilyen bakancs szinte semmit sem ér. Sajnos a saját példámból tudom, közel fél év után tudtam újra rendesen járni. Azért egy tornacipőnél nagyobb védelmet nyújt, de én cross csizmát használok. Ebben a fajta bakancsban a lábfej simán kicsavarodik......aki már sérült meg az úgysem ilyet vesz.

efilnikufesin 2011.12.17. 18:17:24

Z o z ó: nem, én pont azt magyarázom, hogy gyakorolni kell... de nem a forgalomban...

Pepejoe 2011.12.17. 18:36:23

@Z o z ó:
Persze!

De képzeld el, hogy törik a térded és még a bokád is. Így egy komoly sérüléssel kevesebb, a bokád megmarad. Gondolom nem kell ecsetelni, hogy mi történik ha az Achilles-inadnak baja lesz.
Leszázalékolnak az esetek nagy részében, oszt' jónapot.
A lovakat meg ilyenkor le szokták lőni, olyan komoly sérülésnek számít.

debrejo 2011.12.17. 19:39:28

Az a baj az ilyen martens-ekkel meg motoros cipőkkel hogy a bokádat lóf@szt nem védik. 40k-ért már lehet normális, bokamerevítős, csavarodás ellen is jó csizmát venni. Nem a lábujjadat kell félteni, az ha leszakad még tudsz járni, de ha a bokád törik rongyá cseszheted. Normális térdvédőt meg 10-15k-ért lehet venni. Ezeket nem szabad sajnálni, a boka meg a térd sérülése általában maradandó, azt rendesen senki nem tudja összedrótozni. Életed végéig bánhatod hogy "rokkerkedtél"...

CsAbIkA 2011.12.17. 19:50:29

shox-os cuccok reklámja... szóval kapni jót is ott de ami náluk is olcsó azt nem szabad megvenni. Shox-os cordura dzseki 16 pénz. 5perc után beázik egy rendes esőben, átfúj rajta a szél. anyagában gyenge... Mindezt már újkorában is.
Krosszcsizma véd a legtöbbet, de sportmotoron azért karcos használni. Kórházban ágyszomszédom: sportcipőben ráhuzták a kormányt, kicsit arrébb tolták. El sem esett. Úgy kellett a lábfejét összedrótozni.
A 40 pénz meg szerintem sok egy kiscipőért. Inkább egy kultúrált munkavédelmi 10ért.

muz 2011.12.17. 20:48:41

@hdspori:

Jogos!Árnyaltabban kellett volna fogalmaznom!
Sorry!!

Buzizás nélkül fenntartom,hogy csak a csizma!!
Viszont a védelemnek is vannak hátrányai:
1.,nem törik csak tekeredik.
ekkor csimma nélkül valszeg a boka adja fel.
2.,van csizma.
a térd nem bírja.
3., van lóvé,ezért van térdgép is.
ekkor szinte biztos ,hogy a comb enged valahol,többnyire ízületnél.
Ennek ellenére csizma,térdvédő!!

nofatchx 2011.12.17. 21:12:15

nehogy már a kommentelők adjanak tanácsot winklernek. ő írta a cikket nektek, nem pedig ti, neki. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.17. 22:45:41

@efilnikufesin: kérdezd meg a futárokat ,te gondolom csak májustól októberig motorozol.
A hideg vizes út is kurvára csúszik nem csak a havas.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.17. 22:50:00

@efilnikufesin: és lehet hogy egy futár egy évben többet motorozik mint te eddigi életedben.
Én ismertem olyat aki havi 3000-4000km -t ment motorral januártól decemberig.Ez még autóval is sok városban.

csuvel 2011.12.18. 06:41:21

Ez nettó fizetett hirdetés. Csak azt nem értem hogy miért nem tüntették fel, ahogy az elő van írva.

Amúgy meg egy divatszar ez a cipő. Semmi védelmet nem ad, de legalább menőn néz ki.

hdspori 2011.12.18. 07:41:44

Menőőőő??? A pici lányom kaucsuk veszkója menőbb ennél!
De most tényleg!? Ráhajtott a sox az aranyvasárnapra??? Legyen inkább béjemvés vagy herlis eladásis statisztikás vagy meghibásodásos-visszahívásos cikk,komment lesz ott is elég,de ez a reklámszagú téma engem a pálpusztaira emlékeztet!

bloggen 2011.12.18. 09:34:05

En a Winkler helyeben soha többet nem irnek egy cikket se!-holott jo amit csinal!!!-De a sok kis erölködő birkanak??akiknek a csordaszellem jegyeben szinte kotelezo az irasok fikazasa???
Kizart!!!

efilnikufesin 2011.12.18. 11:54:33

@Gyurma73: egész évben robogózok, sorry...

nemegészenúgyvan 2011.12.18. 13:31:44

Speed, krossz, stb. csizmákat ajánlotok, de a legtutibb a salakmotoros csizma.

Breacher 2011.12.18. 16:40:43

@nemegészenúgyvan: Az miben különbözik a cross csizmától?

Breacher 2011.12.18. 19:03:24

@muz: Hát így első ránézésre egy speed csizmára hasonlít. Nem úgy néz ki mint mai jobban véd egy crossnál.

panza 2011.12.18. 21:38:18

@bloggen: Igaz, ne Ő írjon cikket, mert a többiek jobbak.

panza 2011.12.18. 21:41:09

@bloggen: Ja, és elfelejtettem elköszönni: üdvözlettel: egy "erőlködő birka" :-))

hogen75 2011.12.19. 04:57:39

@nemegészenúgyvan:
A HAIX bakit nem javaslom...hivatalból hordom (télit is, nyárit is), max. optikai tuningot ad, meleget, bokavédelmet tutira nem. Azt kellene elverni, mint szódás a lovát, aki a seregnek rendszeresítette.

Mondjuk, amitől kiráz a hideg, az az, mikor a HAIX nyári bakancsban látok (koléégát?) motorozni... Biztosan nem szereti a saját bokáját az illető...

SomeSeed 2011.12.19. 09:35:23

Ide jutottunk? Ki a fax kíváncsi Winkler kopott, büdös bakancsára? És még le is fényképezi... Alacsony a kerítés.

Schütii 2011.12.19. 13:33:08

Legalább nem csak én vagyok ilyen "agyament". 15-ér' vettem Black&Decker acélkapnis bakancsot. És jó.

for-avar 2011.12.19. 19:10:39

jómagam egy 2008ban 26000Ft-os Furygan cipellőbe fektettem
Bár ne tettem volna!2 nap után a lábfejre ragasztott gumi ami a kopást hivatott mérsékelni,levált...
Kaptam újat legalább.De pont fél év múltán a sarkánál a bőr elhasadt javíthatattlanul a garancia egy hete járt le(már az új cipőnek a garija).De egyik haverom szintén így járt ezzel a cipővel és szintén ennyi idő kellett csak neki az orra adta meg magát!
Akartam kabátot is de ezek után soha!Kezdem érteni miért nem látok Alan Michel oldalkocsis bajnok óta senkit Furyganben...

mr_a 2011.12.20. 10:00:37

Hahhaa... ezt Gyulafehérváron gyártják, van is bemutatóüzlet a gyár előtt - tegnap jártam ott! Átszámolva kb. 13 500 forint... és gyártanak ott sok más finomságot is.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása