Jawa + Kawasaki = szerelem

Mire jó a Jawa? Sok mindenre már nem, de nem baj, így is szeretjük. A nem szoci gépeken nevelkedett motorosok sokkal szabadabban állnak hozzá a cseh kétüteműhöz, görcsök nélkül szedik szét és gondolják újra, más értelmet adva a közismert alkatrészeknek.

Korábban már beszámoltunk egy mókás holland építésről, most csak egy alkatrész adja az apropót. Francia barátaink, a Blitz Motorcycles srácai ezúttal nem BMW-t aprítottak, hanem egy Kawasakit: a W650 léghűtéses sorkettese adja magát, ha építésről van szó. Alkalmas café racernek, bobbernek, choppernek és trackernek is – Hugo és Fred ez utóbbit választotta.

A gépet négy centivel leültették, ehhez hátul rugós tagokat cseréltek; a gyáriak helyét egy pár 290-es Hagon vette át. A karburátor VM34-es Mikuni, amihez K&N légszűrőt igazítottak. A bájosan retkes kinézet ellenére a technika naprakész: mini kapcsolók, LSL fék- és kuplungkarok, ISR kormány egészítik ki a kármin színű, rövidített vázat.

A kopott Jawa tartály egyáltalán nem lóg ki a képből – az ötvenes években még a világ élvonalába tartoztak a cseh formatervezők, munkájuk passzol az angolos vonalú japán motorra. A retró képet kiegészítik a cikkcakk mintás Firestone Deluxe abroncsok. A királytengelyes kéthengeres torkát is megköszörülték: a gyári dob helyett amerikai, lamellás Supertrappot tettek a 2001-es Kawára – biztos, hogy markáns dohogás kíséri az aránylag alacsony fordulatú sorkettest. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr853079606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2011.07.19. 12:54:12

Jó lenne ez, de valahogy mégsem... Nekem nem fér bele a képbe a kopott tartály, hiszen ennél sokkal szebbek is feltűnnek néha akár a Vaterán is. Ha már lusták újrafényezni.
A kormányszarvra popszegecselt kapcsolók übergagyik, a fényszóró méretét én meg kicsinek érzem a gép karakteréhez. Ha kicsi, legyen projektoros, ha izzós, akkor legyen terjedelmesebb. Kapni vagy 500 féle lámpatestet, használtat és újat is, lehetett volna jobbat is találni.
A többivel nincs gondom, amúgy kellemes látvány még az én görcsösen JAWA-buzi szememnek is.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.07.19. 13:10:26

@softy: az nem popszegecs, hanem imbuszos csavar. Hogy a tank kopott? Szerintem ők pont ilyet szerettek volna, nem fényeset és csillogót - a franciák amúgy sem Vateráznak, meg hát minek is, ebben van egy adag rat-style.

David Bowman 2011.07.19. 13:34:01

Épp tegnap nézegettem egy 1978as Suzuki 4 hengeres 750es blokkot, hogy be kéne tenni egy 638as JÁWA vázba, vagy ráépíteni a 638as cuccait. Ugyanis szegény így Suzukinak nagyon csúnya.

lally 2011.07.19. 13:43:04

Az eredeti W650 kellene.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2011.07.19. 13:54:44

@baowah: jobban megnézve valóban belsőkulcsnyílású csavar. De ez a kapcsolón nem sokat változtat.

Lehet álautentikus gépet építeni, de akkor ne csak egy alkatrész legyen kopott vagy kopottas. Ez éppoly hülyén néz ki mint egy avítt veteránon a zsír új alkatrész.

muz 2011.07.19. 16:02:15

Ez nagyon dög!!!

Bazsi(HUN) 2011.07.19. 19:51:32

Nagyon tetszik! A Blitz rajongója leszek lassacskán. Ellenben az az analóg valamilyen óra eléggé rossz helyen van...:) Félteném a tojásaim.:D

Virago_1000 2011.07.19. 23:17:45

Tetszetos gep, de motorozni biztos kenyelmetlen. Akarcsak a Kawa W650.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.07.19. 23:24:51

@Virago_1000: szerintem gyari allapotaban teljesen kenyelmes.

GelandeundStrase 2011.07.20. 00:56:27

eszméletlen jól nyomják ezek a srácok, nekem az r80/7es kellene tõlük

Eddie 2011.07.20. 07:29:07

Bevállalható a masina! Vastagabb, vagy "bicigli" nyereggel még jobb lenne.

mt-03 2011.07.20. 10:42:35

az ules baromi vekony, raadasul a ket szele biztos hamar bevagna az ember seggibe, nem egy hosszutavu utazasra jo valami:)
az ultetes elegge megette a rugoutakat, foleg elol latni hogy alig maradt szabad rugout a telon, gondolom a tomitesnek meg a gumirozasnak is hamar annyi mikor felut az also kiflin.
amugy tetszik ez a stilus, ha lenne helyem masik motort tartani (a napi mellett) akkor biztos epitenek valami hasonlo bobber/tracker fazont.

GelandeundStrase 2011.07.20. 15:13:39

nem is hosszútávra vannak ezek hanem harmadik, csajozós motornak :)

Tsyga 2011.07.23. 18:00:44

Nekem tetszik. De nem értem az elütő tankot? Mert ha valami szarul néz ki, azt avantgardnak mondjuk, és akkor máris menő lesz? Ilyenek rám nem hatnak... az említett kapcsolók hasonlók. De a sziluettt tök jó, csak egy doboz neoluxot kenhettek volna rá.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása