Lopakodó hidroglóbusz

Ennél nagyobb fejünk csak egy dézsában lehetne

A C3 alapára 150 ezer forint. Hát igen, ez nem az elég húzós kategória: ez már rablás. Elszaladt a ló a Schuberth-tel? Még az is lehet: válság ide vagy oda, a megrendelést követően majdnem két hónapot kellett várnom, mire megérkezett.

És akkor tegyük hozzá, az UV-sárga szín felára 20 ezer forint. Tudom, nem néz ki különösebben jól, nem is nagyon lehet hozzáöltözni. Ilyen színű motorom sincs, de ha már van sisakból láthatóság-sárga, szerintem érdemes ezt venni. A motoros úgyis láthatatlan élőlény, láthatósági változatban legalább a feje hívja fel magára a figyelmet. A Schuberthnél 2010-ban van egy akció, melyben baleset esetén a karambolos sisakunkat beszámítva harmad áron kapunk egy másik Schuberthet (természetesen rendőrségi jegyzőkönyv kell a balesetről).

A napszemüveget most alul aktiváljuk

Szép kezdeményezés az önhibájukból elzakózott motorosok támogatása, de én inkább egy centtel se adnám drágábban az UV-sárga festést. Különben is, mi kerül egy árnyalaton 20 ezer forintba? Nem mintha halálfejes és ál-pinstriping matricák 17 ezer forintos felárát jobban érteném. A feltűnő sárgaság nem csak balesetvédelmileg jó, de kellemes kezdő beszédtéma is lehet. Még nem csajoztam be a C3-assal, de bármikor előfordulhat: „Nem baj, hogy jönnek rá a muslincák? Á, dehogy, menet közben úgyse érnek utol, ha meg lerakom, hadd döngicséljenek. Akkor kúrunk?”

A felső szellőzőnek most már három állása van, hurrá

Hogy hány százalékban puszta lehúzás a C3 csillagászati vételára, csak a német cég gazdasági osztályán tudnák megmondani. Még az is lehet, hogy semennyivel nincs rajta nagyobb árrés, mint bármelyik kínai terméken, de a motoros cuccok eleve szinte kizárólag lehúzásgyanús árakon kaphatók. Itt van például a motorom: Yamaha XJR 1300, két és fél millióért, hát rendes ember ennyiért új Swiftet vesz, ugye. Na ja, csak motorokból soha nem adnak el annyit, mint autóból, egyszerűen köszönő viszonyban sincsenek a nagyságrendek.

A beépített napszemüveg szépen megnőtt

Ez a világ legcsendesebb, nyitható állrészű motoros bukósisakja. És ez akkora vonzerő, hogy a Schuberthnek nincs szüksége méltányos árra vagy látványos dizájnra – utóbbira persze a szélcsatornázás miatt sincs sok esély. A nyitható áll és a csendesség a két legfontosabb tulajdonság, amit sokat motorozó, gyakran túrázó ember a legtöbbre értékel. Megállásoknál könnyű gyors haditanácsot tartani, nem kell levenni a sisakot, hogy többet értsünk egymás beszédéből, mint a cellatársak a vasálarcos férfi hablatyolásából. A csend legalább ennyire fontos; ha valaki napi 8-9 órát tölt a nyeregben, estére már motoroznia se kell, annyira zúg a feje, főleg szélvédős túragépen eltöltött százkilométerek után.

A pszeudo-zaj az a bubogás, csak a sisak belsejében érzékelni

A bukósisak nem attól csöndes, hogy süketszoba-szerűen szigeteljük, tehát nem egy hatalmas füldugó. Ezt próbálta elmagyarázni az eladó srác a boltban egy arcnak, aki úgy próbálta ki a C3-ast, hogy felvette, aztán Bódi Guszti stílusában kezdett csettintgetni a feje körül. A csend lényege, hogy a menetszél minél kisebb turbulenciával zúgja körül a sisakot, miközben az egyéb dolgokat azért lehetőség szerint halljuk.

A jó zajok közé tartozik a saját motorunké, meg természetesen a többi közlekedő hollétéről tájékoztató akusztikai információk. Ebben pedig nagyon jó a C3-as. Egy alkatrészét még nem próbáltam ki: van egy alsó plusz szélterelő, amit az állunkra tépőzárazhatunk, és az úgynevezett pszeudo-zajokat csökkenti. A pszeudo-zaj az a bubogás, amit jellemzően a saját szélvédőnk, vagy egy előttünk haladó kamion vákuumának rezgése kelt, és azért pszeudó, mert csak a sisak belsejében érzékelni.

Nagy, puha tépőzár az állszíjon

Szolgáltatásokban nehéz összehasonlítani a C3-ast a C2-vel. Maradt a napszemüveg, aminek kicsit más az alakja és nagyobb is, de használati értékben nem vettem észre különbséget. Azt hittem, ebben majd lehet nyitott plexivel, külön napszemüveg nélkül haladni, de nem. Maradt az állrész szellőzője, és hasonló a fejtetői légrés, de kettő helyett három állása van. Az állat most nem egy oldalsó kallantyú megnyomásával nyitjuk, hanem alul középen húzunk meg egy kioldót.

Megszűnt a két sárga bütyök, amit nagyon szerettem a C2-ben, amik az állrészen jelezték, mindkét oldalt bekattant a retesz. A C3-ban sajnos csak a fülünkre hagyatkozhatunk, hogy vajon kattant-e mindkét oldali zár, és ez nem valami jó – megnyugtató volt látni, ahogy bepattannak a kis sárga hengerek, és mivel a motorosnak amúgy is hajszálon függ az élete, mi esne neki jobban, mint egy bőséges adag megnyugtatás?

Jelentős változás a C2-höz képest, hogy az állnyitó alul középre került

Változott az állszíj csatja, a nyomógombos szerintem profi volt, de egyszer egy szakember kifejtette nekem, mi nem profi rajta, csak sajnos már nem emlékszem. Hallottam már előadást a dupla D-gyűrűs, átfőzős állszíjmegoldás kifinomult és biztonságos mivoltáról, különös tekintettel a versenysportra, de a

Schuberth fogazott csúszkás zárszerkezetet választott. Alig várom a végzet küldöttének felbukkanását, aki majd elmagyarázza nekem, miért ez a legjobb – valószínűleg az is szempont, hogy nem kell bonyolult és körülményes módon szíjat állítgatni, hanem addig nyomjuk a csúszkát, míg nem lesz elég szoros.

Nagy hőségben ebből is kivehetjük a tarkóvédőt

Egyértelműen fejlődött a Schuberth egyik kellemes szolgáltatása, a tisztogatás céljára könnyen levehető plexi. Az új megoldással nem hullik le kétoldalt két rögzítőkorong, egyszerűen felhajtjuk az ellenzőt, felnyomunk egy-egy bütyköt, és a plexi, de csak a plexi lent is van. Na ez az, ami ugyanúgy nem megy nekem, mint a C2-esnél, eleinte. Lapzártakor is a használati utasítást olvasgatom – a boltban minden olyan egyértelműnek és könnyűnek tűnt, akárcsak a C2-esnél, aztán szépen el is vesztettem a plexit, és szentül meg voltam róla győződve, hogy nem én vagyok a hibás.

Nagy találmány az újfajta plexilevétel

A teljesen páramentes plexi a C3 egyik nagy ütőkártyája, de ütőkártyaként szerintem tévedés. A +150 ezer forintos sisakok vásárlói ritkán motoroznak télen, amikor gondot jelenthet a párásodás. Ez a motoros futároknak jönne jól, de ők meg nem ennyiért vesznek bukót. Hiányzik viszont a C2-es enyhén előretolt plexiállása, amikor a lehajtott rostély mellett maradt egy milliméternyi hely, úgy is bőven jutott be friss levegő, hogy nem kellett mondjuk darazsaktól tartani. Ahelyett most van egy majdnem lehajtott állás, ami viszont sajnos nagyon nem ugyanaz, így besüvít a szél.

A héjméret döbbenetes. Ha valaki azon gondolkozik, planetáriumot integrálna bukósisakba, mindenképpen a C3-ast ajánlanám. A héjméret ugye azt jelenti, hogy mekkora az a tárgy, amit mi bukósisakként észlelünk. Hát a C3 valóságos bukósisak-Jupiter. A régi C2-esem mellé rakva is egyértelműen látszik a különbség, de pont a Karottával voltam, amikor átvettem, és előkerült a dobozból; Jézusom, mekkora ez, bukott ki belőle a döbbenet. Az eladó srác mondta is, hogy neki pl. nem ideális, mert ő az átlagosnál kisebb testű, és elég hidrokefál módon áll neki, ezért is hord Nolant. Én talán a C3-ast hordható kategória alsó határát karcolászom, de ehhez igazából minimum egy Bud Spencer kell, mert Terence Hillből teletábit csinál.

Jézusom, mekkora ez, bukott ki a döbbenet

A veszélyes változások között megemlíteném, hogy lemaradt a C2-esen még olvasható információ, ami abban segítené mondjuk a mentősöket, hogyan kell rólam egyszerűen levenni a sisakot. A vércsoport, meg egyéb egészségügyi információ tárolására szolgáló kis ablak meg nyilván a szélcsatorna áldozatául esett, pedig ez már a Conceptben, a széria első tagjában is megvolt. Súlya 1690 gramm, ami 40-nel több, mint az eredeti Concepté. Ezt a nem nyitható sisakok tulajdonosai általában sokallják, én már meg is fogadtam, hogy soha többé nem kezdek kiselőadásba, miért is nem sok az 1690 gramm.

Elég exkluzív, puha zsák jár a C3-ashoz

Egy hete tesztelem, és jelen pillanatban úgy érzem, hogy még ha a C3 150 ezer forintos alapárát vesszük is, a C2-es 100 ezer forint körül sokkal jobb vétel. Milyen kár, hogy akkor rakták össze az utolsó példányokat, amikor a gyárban jártunk

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr912004135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZSM 2010.05.15. 07:33:51

hmmm, ööö, hm. Hát ez van. Tehát a nagy "újítás" az, hogy citrom. Egy újabb jó cikk (teszt) Winklertől (sosem fogom megúnni). Kösz, csak így tovább!

mmjr 2010.05.15. 07:40:18

Egy fontos infó azért kimaradt, 2 héj mérettel gyártják. Nekem pl. kisebb a C3 mint a C2-m volt.

SW600 (törölt) 2010.05.15. 08:09:44

Arra lennék kíváncsi esőben milyen.A C2-m beázik felül a szellőzőnél ( bezárt állapotban ) és a plexinél is felül.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.15. 08:16:51

Én pont a napokban néztem az E-bay-en egy C2-est magamnak. Újat kerestem(nem tudtam, hogy már nem gyártják), de csak használt van, igaz, azok 100 euro körül mennek. Használt sisakról meg nem tudom mit gondoljak, egyelőre nem mertem licitálni ilyesmire. A C3 meg egész más kategória, de sajna nem hiszem, hogy sokkal olcsóbb lesz.

konti10 (törölt) 2010.05.15. 08:34:21

Eddig én is hasonló stílusú sisakokat használtam. Viszont bele botlottam a napokban egy új nyitottba. Ég és föld a kettő. Sokkal élvezetesebb a nyitottal menni/persze plexivel/, közvetlenebb élmény. Nem is vészesen hangos, könnyű, és állat jól lehet kilátni belőle. Nem takar ki a sisak semmit a látványból, nem olyan mintha széles képernyőn nézném a műsort.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.15. 08:48:10

az összehasonlító kép egy kicsit becsapós mert a sárgának nincs teljesen felhajtva az eleje,ezért nagyobbnak látszik.

Z o z ó 2010.05.15. 08:56:53

Nekem zárt sityakom van,uvex v1,szeretem.De ilyen felnyithatós elejű sisakot tuti nem vennék, mindig attól félnék ,hogy jaj ha elesek tuti leszakad az eleje.(nyilván nem szakadna le,de ettől félnék,és ez zavarna)Amúgy a dupla D csatt (csatt...gyűrű) szerintem marha jó,egyáltalán nem vészes bekapcsolni,állítgatni meg minek?1sisakot 1ember hordjon és kész.

nagya21 2010.05.15. 09:04:06

Hali!!
Höh ez az ujszerü plexilevétel????
Röhögnöm kell, a Lidl-is felnyitható sisakomon(14000huf)is ilyen van, amit tavaly nyáron vettem, és azért a két sisak nem egy kategória!!!!
Üdv Nagya

Jeff 2010.05.15. 09:20:44

"A +150 ezer forintos sisakok vásárlói ritkán motoroznak télen, amikor gondot jelenthet a párásodás."
Ne haragudj, de ez marhaság. Nemcsak télen párásodik a plexi, hanem pl tavasszal-nyáron-ősszel, reggel 10-15 fok körüli hőmérsékleten. Állandóan nyitogattam a plexit, mert felhajtva a szemebe fújt a szél (kontaktlencsével nem éppen kényelmes), lehajtva párásodott. És mindez egy, pár éve igén drágának számító Shoei sisaknál.

loláb 2010.05.15. 09:22:38

@scheerti:
Én két dolgot biztosan nem vennék használtan: cipőt meg sisakot.

Mindenki azt mondja, hogy a sisakokban a magas ár egyenlő a biztonsággal, pedig szerintem ez tévedés. Ha a lámpaoszlopon vagy ifa hűtőrácson 200-zal koppan a fejed, akkor édesmindegy milyen sisak volt rajtad, ha pedig csak egy sima elcsúszásnál vered oda a fejedet az aszfalthoz, azt egy nem százezrekbe kerülő sisak is tompítja annyira, hogy megúszd.
Mondom ezt úgy, hogy 120 ezres sisakom van, de feleslegesnek érzem, többet ilyen drágán nem veszek, a maximum 50-70 ezer lesz, amit a következőkért ki fogok adni.

A dupla D gyűrűs csat pedig igen jó, könnyen kezelhető dolog, pár nap alatt megszokható.

Nyitott, vagy felnyitható sisakot sem vennék. Tudom, hogy a schubert c-knek van valami tanúsítványuk, hogy lezárt állapotban egyenértékűek egy zárt sisakkal, de ezt nekem nehezemre esik elhinni, hogy mindenféle reteszeős megoldások olyan szilárdságot, merevséget biztosíthatnak, mint amikor egy 4-5 centi széles, folytonos anyagcsík rögzíti az állrészt a helyére. Persze nagy előny a felhajtható állrész, de sisakot alapvetően az ember nem kényelmi, vagy dizájn szempontból vesz, hanem elsősorban a biztonság miatt. Ebben kompromisszumot kötni másodlagos szempontok miatt nekem kicsit érdekes hozzáállásnak tűnik.

Jamesblond 2010.05.15. 09:26:49

150.000?
"Nagy puha tépőzár az állon."
"Nagy hőségben ebből is kivehetjük a tarkóvédőt."
"Nagy találmány az újfajta plexilevétel."
Ezeket egy 8.000 Ft-os sisak is tudja.
És meg is született az új vicc a sznobizmusról:
-Képzeld vettem az X boltban egy új Schuberth c3-ast 150.000-ért!
-Ó bakker! Az Y-ban ugyanezt megvehetted volna 220.000-ért is!

rogygyan 2010.05.15. 09:27:46

Robinak a következő tippjeim lennének: Uvex Helix RS 750 Carbon (csendes, de nagyon, 1kg szerintem nagyon jók az Uvexek) 65 rugóért, a nagy német motoros portálon (lajos.de), ugyanitt kapható C2 78 ezerért, C3-as 120-ért, igaz sárga nincs. (270-es árfolyamon számoltam).

zöldi 2010.05.15. 09:35:18

Én a második Schubertemet koptatom, nagyon elégedett vagyok, az előzőn 4 éves korára alg látszott meg a 3 év napi használat.

Scheerti: Nézzed az ebayt folyamatosan, lesz ott új C2. Mindig bukkannak fel NOS-os bukók, még tán conceptből is. Nem kell félni, hogy régi, ezek kompoziból vannak.

9mmPara 2010.05.15. 09:45:09

Jobb munkavédelmi boltokban lehet venni frekvenciaszelektív, mosható füldugót. És rövid, tükör előtti gyakorlást követően nagyon sportosan mutat, amikor tiszta F1 stílusban, a sisak levétele után egy laza mozdulattal kiveszed >;->
Nem tudom, a C3 árában mennyi a zajcsillapítás, de ez a dugasz max. 1500 Ft.

Gzula[HUN] 2010.05.15. 09:53:53

Az asszony Motowell bukóján (ami megegyezik a Lidl-s "Bí-Szkverrel") ugyanígy kell levenni a plexit. A csattja meg ugyanolyan, mint az idén az Aldiban 11.900.-ért árult bukóval - adtak hozzá tartalék plexit és pofa mellé szivacsot is ebben az árban - (amit a Shoxban Jet 830 néven 25 ezer körül vesztegetnek). A csattal egyébként meg vagyok elégedve.

szemmellato 2010.05.15. 10:12:30

Nekem a c3-nál használt fogazott gyorszár a városban használt AGV sisakomon van, s mindig elgondolkozom, hogy miért nem ezt a megoldást használják a gyártók. Egyszerűen szenzációs! Egy mozdulat oldani és zárni, nem beszélve arról, hogy egy kéz kell hozzá. Kioldáskor meghúzom a piros textilfület, és a zár saját súlya miatt már a nyakam mellett lóg.
Ilyen egyszerűen sisakot ki-és becsatolni semmilyen más módon nem lehet!

Szóval minden tökéletes, csak anyósom ne lenne ilyen hülye... :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.15. 10:13:05

Nekem is ilyen van az enduró sisakomon, amit leggyakrabban persze utcén használok.

Az eddig csatok közül nekem ez a kedvencem

BTO11 2010.05.15. 10:23:00

én Jebs'-t hordanék Clay Regazzoni emlékére,de oan forma bukót már nem gyártanak.
volt hasonló ecseris bukóm anno abba nem bologattam a szembejövö kamionnál mint a kiskörösi Jet1 -be.
most robigón max racing gyitott teleplexist hordok.

mt01 2010.05.15. 11:05:19

Persze csöndben jegyezném meg, hogy egyfajta erős elkötelezettség (sznobizmus) is kell a Schubert irányába, hogy ennyiért eladható legyen... Ha nem lenne feltétel a felnyitható verzió, akkor Marushint cirka egyharmad árért tudnék/tudtam volna Neked/bárkinek adni ugyanilyen láthatósági fényezésben és 1100 grammos súllyal.
Tiltott reklám helyett legyen elég, hogy Bazsó VFR-jének javítási helyszínén találsz meg:)

MaCS_70 2010.05.15. 11:56:28

Halihó!

Az én C3-asom is kisebb,mint a C2-esem, nyilván azonos fejmérethez.
A zárásjelző agyarak elsőre nekem is hiányoztak, aztán rájöttem, hogy nincs rájuk szükség, mert a zárómechanizmus annyira könnyen, biztosan zár.

Az árnak pedig oka van -- a minőség, a biztonság, a komfort. A Schuberth elismerten a legtöbbet fejlesztésre költő gyártó, amit én a kényelemben és a szélzaj mértékében érzek. A C3-hoz képest az új Nolan elképesztően hangos, pedig nem alapvetően csendes sisaknak számít.

Üdv: MaCS

GERI87 2010.05.15. 12:07:52

"Hogy hány százalékban puszta lehúzás a C3 csillagászati vételára.."

90%-ban.
ennyi pénzért annyit ad hogy felnyitható állrészes meg beépített napszemüveg van benne és hatalmas. Ez mind nem nagy cucc.
A színéről meg ne is beszéljünk.

Nem hiszem hogy sokkal biztonságosabb mint egy jóval olcsóbb bukó.
Itt nagyrészt a nevet fizeted meg.

ekkerjoz 2010.05.15. 12:13:29

Felváltva használok Concept2 és Nolan102 sisakot, 80 km/h fölött egykutya, mindkettő zajol. A c2 belső napellenzője praktikusabb, a nolan dizájn viszont szebb. Egy év után mindkét sisak nyiszorogni kezdett. A nolan pinlockja miatt mindig páramentes, a schubert szellőzése viszont kis sebességnél jobb. A nolanhoz feleannyiba kerül a shilt csere.

Fogalom nélkül ne sznobozzunk már, az a sznob, aki olcsón akarja utánozni a stílust, minőséget.

_John_Doe_ 2010.05.15. 12:46:13

Nem értem mit görcsöl a szerző a plexi levétellel, tényleg egyszerű, főleg a C2-höz hasonlítva. Ezt egy kúton is nyugodtan leveszem, a régihez neki kellett ülni.

Viszont szellőzésben, záródásban a C2 jobb volt...

Nem is cseréltem volna le a két éves C2-t, de a magyar forgalmazó a kihangosítót (SRCS) a C2-höz nem forgalmazta, én meg azt hittem nem is létezik. A C2-t azóta meg elajándékoztam...

(Lehet sznobozni, de hosszú laza túrák közben, megesik hogy egy-két ember egy pár kilométeres szakaszt egy kicsit jobban zúzni akar vagy más miatt keveredik el a többiektől.

Ilyenkor rohadt jó, hogy azonnal hallod a hívást és azonnal, sisaklevétel és megállás nélkül tudod is fogadni.)

morcosboci 2010.05.15. 14:08:29

Én asszonnyal motorozok külön motoron és sisakbeszélőt használunk ami nagyon kellemes, 300m-ig tökéletesen full duplexban tudunk beszélgetni, mellette még a navigáció is odamondja az útirányt, legújjabban Joe Pesci hangján:-))) Nekem volt egyszer Schubertem de 2 eredeti plexiről is foltokban hullott a párásodásgátló réteg, egy kicsit csalódtam benne.
A 150.000+ -os sisakok vásárlórétegéről annyit, hogy pl Írországban szinte mindenki Arai vagy Shoei csúcsmodellben motorozik annak ellenére, hogy sokkal öregebb a járműpark mint otthon.
Én sajna bevásároltam sisakból: HJC FS-Max, hasonló, felnyitható állú sisak de nagyon zajos. Eddig egy Uvex csúcsmodellt használtam de az sokkal csendesebb mint a HJC.A Schubert meg azért lett ilyen drága mert visszatért Schumacher.

Chabo 2010.05.15. 14:11:53

Szerintem Schubertet a megfontolt motorosok vesznek nagy átlagban és akkor nem is nehéz túlélési statisztikát felállítani ... Közel nem a sisakon múlik ,hogy mennyire töröd össze magad illetve nem annyira ,hogy 100 ezer forinttal drágább sisakot vegyél a már ezen az áron is világmárkát vásárolható áron. Tetszik , kéne de nem ebben a színben és nagyon nem ennyiért :D

Motordoktor 2010.05.15. 16:03:48

Én ebben a zajos-csendes kérdésben mindig bizonytalan vagyok. Volt sisakom amit én nagyon csendesnek ítéltem meg, azonban barátaim nem szerették, mert hangos. Ellenben nekem meg nem tetszett a BMW (Schuberth) Systemhelm 4-es (vagy 3-as volt?), mert én éreztem hangosnak... Azt gondolom a zaj elég fejforma függő, ahogy a kényelem is.

trazi 2010.05.15. 16:51:40

Na akkor elmesélem, hogy az első sisakom egy concept volt, marha kényelmes, de sajnos elhordtam. Úgy döntöttem veszek egy C2-t 80 körül akciósan megvettem, ég és föld, tényleg csendes, de 1 hónap után vittem vissza a boltba, mert a plexiről mállott a párásodás gátló fólia. Kicserélték szó nélkül persze. Fájt az ára, de ha biztonság, akkor nálam csak a legjobb cucc jöhet számításba. de a c3 kb 50-70 e ft-os felára a c2höz képest egyértelmű hogy egyszerű lehúzás!

bátorító 2010.05.15. 17:32:11

Jó dolog, amikor a méregdrága bukó mégdrágább utódja részleteiben rosszabb az elődjénél.
:)
Meg arra is rájöttem, hogy a Schubert féle C állandó értéke Forintban 50e.

stars7726 2010.05.15. 17:39:28

@GERI87: látszik hogy nem értesz hozzá.

ZSM 2010.05.15. 19:07:00

Na ha mindenki elmondja akkor én is: az első sisakom egy orosz volt 20 euróért. Nem volt benne napellenző csak szemüveg és az eleje sem nyílott. Viszont jó volt a szellőzése és a plaxi magától is hajlamos volt leesni. Ha hiszitek ha nem a víz abba sem folyt be. A legkedvesebb sisakom volt mert a "hőskort" szolgálta ki és olyan nem lesz többé soha ...

cb-fahrer 2010.05.15. 19:45:47

Télen vettem C3-at, eddig 6000 km-t használtam. Húsvét hétfőn az Adriáról jövet 500 km-t áztam, a hágókon volt jégeső, havaseső és 4 fok is. Nem párásodik, és nem ázik be. Boszniában, a nyomvályús utakon szembejövő kaminok által felvert vízben (mintha egy vödörrel öntöttek volna szembe) jelent meg néhány csepp a plexi belső felületén, de akkor már a gatyámból is folyt a víz. Az eddigi legkompaktabb bukóm, kisebb, mint a zárt Uvexem és főleg mint a felnyitható Shark volt, amik viszont néha párásodtak, és rendre be is áztak (a régi Kiskőrösiről már nem is beszélve). Próbáltam C2-t is az ára miatt, de a nagyobb héjméretű is kényelmetlen volt (talán a sajátos fejforma miatt?). Valóban nagyon csendes, de nem süketszoba. A szélzaj minden eddiginél nagyságrenddel kisebb, most végre hallom a saját motorom hangját. A csatja nem tetszik, bár szeretem ezt a megoldást, de ez kissé bumfordira sikerült. A plexi rögzítése valóban nagyszerű és könnyen használható. Az ára horror. Én is gondolkodtam ebben a színben, mert bár nem különösebben szép, de praktikusnak tűnt, nekem azonban ennyit nem ért. Még 150 alatt vettem, nem alapáras színben. Nagyon bevált, akár napi 10 órát hordva is.
Soha ne menj gyorsabban, mint ahogy az Őrangyalod repül!

GERI87 2010.05.15. 21:24:17

@stars7726:

jó akkor magyarázd be magadnak hogy megéri ha ettől jobb.
De a hülye is látja hogy NEM.

zsoci 2010.05.15. 21:28:55

Nekem egy BMV systemhelm-em van ( tehát schubert ) régen használom nagyon jó.

Nem értem ezt a bekattan.e problémár. Az enyémben semmilyen jelző nincs, de egyértelmű hogy bezárt-e.

Amit az enyémből hiányolok az a beépített napellenző. Én szemüvegben motorzok ( ezért is a nyitható ) , sose használok naoszemüveget, de néha pihentető lenne egy enyhe sötétítés.

Az biztos hogy nem veszek más sisakot mint sch. nyithatót.

MaCS_70 2010.05.16. 05:05:09

@GERI87:

Kedves ez az arrogáns hozzáállás. Tehát: akinek megéri, az hülye. Mint pl. én(Zsoci, CB-fahrer, stb.).

Köszönjük, Geri!

ekkerjoz 2010.05.16. 07:15:16

@GERI87: ja, jogos.
Sok lúzer, veszik a méregdrága Hondákat, Ducatit bazmeg, pedig a Kymco sokkal olcsóbb.
Hülyének is megéri.

SW600 (törölt) 2010.05.16. 08:34:28

Nos, ha tudtok olyan sisakot, ami mindenkinek megfelel, mindennel felszerelt, csendes és még olcsó is, szóljatok. Néhány sisakom volt már, most is van , a Schuberth sokkal csendesebb mindnél. Legközelebb Baehr-t veszek ( www.baehr.net/silencer.htm ) hogy azt is kipróbálhassam.
Egyébként eddig minden sisakommal csak a beázás volt a probléma, nem bírják a tartós zuhogó esőt.Előbb-utóbb mindnél befolyt valahol a víz.

SW600 (törölt) 2010.05.16. 08:39:25

www.baehr.net/silencer.htm
Bár nem felnyitható, de nyilván hasonló kategória mint a Schuberth.
Volt és van pár sisakom, de a Schuberth a legcsendesebb. Sajnos eddig minden sisakommal a beázás volt az egyetlen, ami nagyon zavart. Egyik sem bírta/bírja a tartós erős esőt.
Majd a következő...

szthr 2010.05.16. 08:52:50

Sajnos a cikk írója ezek szerint nagyfejű.Az én fejméretemhez való héj kisebb a C2-nél,sőt az összes eddigi felnyitható és nem felnyitható speed sisakomnál (az elmúlt 15 évben volt egypár-shoei,bayard,agv 2db,arai,suomy,uvex boss,shoei raid2,roof boxer5...)az áráról annyit hogy német 'híres téli motorkiállításon 'beszerezhető volt akkori árfolyamon 116.000 ezer forintért...Ja és nem kell ezért kimenni feltétlen mert élelmes embernek interneten keresztül a német kereskedő elküldi kevesebb mint két hét alatt.A sisakvásárlás nem sznobizmus és pénz kérdése,hanem inteligencia és rossz tapasztalaté.Az eddigi legjobb sisakom,aki megveszi nem bánja meg.Annyi hibája azért van hogy 200km/h körül erősen lehajtott fejnél résnyire kinyílik...

geri1833 2010.05.16. 08:54:04

Szerintem elég tájékozatlan az író!Ezt a plexi levételi technikát a nitró ezer éve használja!Különben is a nitró sisakok olcsóbbak és ahoz képest sokkal többett tudnak.Jó lenne azt is letesztelni!Szerintem földhöz vágja a shubertett!

littlerock 2010.05.16. 08:56:17

Geri 87! nem tudom tisztában vagy e azzal, hogy egy Schuberth- sisak árában benne van az is, amit bizonyos sportágakba fektetnek, és oda fejlesztenek... Kicsit olvass már utána, aztán fogadd el, hogy van olyan felelősségteljes ember, akinek ez kell... Hogy mennyibe kerül? az másodlagos... Én nem példálózok a nyitott Airoh- sisakommal, mert azonnal sokan lehülyéznek...

Gzula[HUN] 2010.05.16. 09:40:51

"Ja és nem kell ezért kimenni feltétlen mert élelmes embernek interneten keresztül a német kereskedő elküldi kevesebb mint két hét alatt."

Szerintem az értelmes ember felpróbálja a bukót, mielőtt megveszi. Tökmindegy milyen márka. Cseszheted a Súbertet, ha pont azért taknyolsz el, mert a 150 ezres sisak lötyög a fejeden, vagy már úgy szorít fél óra után, hogy majd bexarsz.

odb 2010.05.16. 17:37:44

A C2-nek mi volt a baja? Koszos lett?

Gzula[HUN] 2010.05.16. 19:08:09

"Annyi hibája azért van hogy 200km/h körül erősen lehajtott fejnél résnyire kinyílik... "

Micsoda? A pexi? Az állrész kompletten? Ez azért érdekelne!

Gzula[HUN] 2010.05.16. 19:08:59

Pexi = plexi (plaxy ha úgy teccik)

MaCS_70 2010.05.17. 00:05:56

@Gzula[HUN]:

Ne hülyéskedj már, hogyan nyílna már ki az állrész a menetszéltől???

szthr 2010.05.17. 06:21:52

@Gzula[HUN]: Igen természetesen sunyi módon itthon fel kell próbálni a méretet.Kint 'Günteréknél' megvenni.Az enyém nagyon nagy sebességnél ujjnyira kinyílik (a plexi,nem az áll!)amint felemelem a fejem visszazáródik.Tudom ,nem kell lefelé lesegetni kétszáznál,vagy annyival menni.Egyébként nem ázik be esőben és nem párásodik.

zöldi 2010.05.17. 06:41:49

A fikázóknak: Legyenek szívesek használjanak ilyen sisakot kilométerek tízezrein keresztül, utána tárt karokkal várjuk a véleményeket.
Tudom, a Schubert a sznob motoros köcsögök sisakja, nekem a kettő került összeseb 60 ezer forintba, újan, boltban, számlával :DDDDDD

Linux-power 2010.05.17. 09:42:13

Sziasztok

Az első bukóm egy 15-ezres gagyi bukó volt. Soha többet nem veszek ennyiért bukót. A következő egy SCH speed volt. Nagyon meg voltam vele elégedve. Nekem hibátlan volt, később az utasnak is. De szerettem volna egy felnyithatót. Vettem egy C2-őt. Nem bántam meg. Azóta próbáltam pár bukót. Pl. nolan n102-est. Olyat például soha többet. Azzal kínozni lehetett. Hangos volt, a plexi mögött teljes szélvihar. Szóval a C2-vel mentem vagy 30-40 ezret egy naked mocival. Teljesen bevállt. Nem ázott be. Nagyon csendes. Általában mp3-at is hallgatok és nagyon élveztem, hogy nagy tempónál is tökéletesen hallható, élvezhető maradt a zene. Sajnos új sch plexivel mi is jártunk úgy, hogy foltokban hullott róla a fólia. Nem tudom miért volt, valóban bosszantó. A C2-őn nem cseréltem plexit. Nem volt rá szükség, nagyon extrém jelyzetben párásodott csak. Semmilyen párátlanítót nem használtam soha. Szóval több C2 is megfodrult körülöttem és csak pozitívat tudok róla mondani. Most C3-at vettem magamnak és az utasnak is. Most úgy gondolom nem is van a piacon olyan felnyítható bukó a c3-an kívűl amiért adnék pénzt is. Szerintem mindenki az lehetőségeihez mérten vásároljon bukót. Azt viszont nehezen hiszem, hogy egy 15-ezrez Lidl-es bukó megközelít egy SCH-t. Amikor a 10-ezres bukó zárszerkezetét meg plexi levételét hasonlítjuk össze egy SCH-val és azt mondják ugyan olyan azon csak röhögni lehet. Persze a Trabanton is van ajtó meg a Mercin is. Ugyan úgy nyílik és ugyan az a funkciója, de ne hsonlítsuk már össze a kettőt. Nem is lehet.......

Jó utat, és jobb időt mint most. :)

HondaVFR800 2010.05.17. 10:34:09

Gondolkoztam a C2-n és a C3-on is, de végül is egy Shoei Multitec lett a vége.
A dobozban annyi kiegészítő van, kinyitáskor úgy éreztem magam mintha karácsony lenne, 2 plexi, pinlock, zajcsökkentő, bogárháló, sisakzsák
a progresszívan sötétedő plexi hibátlan.
Dizájnba sokkal jobban tetszik mint a C2-3.
Egyetlen hibája van, vagy lehet, h nincs benne napszemüveg, de akinek van sajátja, azt könnyen betudja csúsztatni,mert van kialakítása a pálcáknak is.
Most vettem átbeszélőt, jól működik, tökéletesen lehet hallani benne mindent.
A szél nem ránghatja a fejet, nem fárasztó.
A zárszerkezet 3 év után SEM nyikorog, csikorog, csuklik, egyszerűen HIBÁTLAN és használtan is 55-65 körül van.

HondaVFR800 2010.05.17. 10:38:46

Ja, a plexi levétel felrakás csukott szemmel is gyerekjáték, hasonló módon működik, csak lefelé kell húzni egy pöcköt és kiugrik.

Az előtte lévő sisakom, Suomy spec 1r, egy gyerekjáték ehhez képest, hangos mint az állat.
A suomyt 4 évig használtam de a szivacson és a mosható borításán semmi olyan nem látszik, ami azt mutatná, h annyi idős, mondjuk az is 108.000ft volt.
A szivacsok nem tágultak semmit, nincs kikopva sehol az anyag, pedig kenem neki rendesen a km-eket Honda V4 POWA:D

aribazsy 2010.05.17. 11:14:12

Egy a lenyeg, hogy sose kelljen a a celjara hasznalni, mert akkor messze nem biznek egy ilyen csukogatos,"recsi zaras" gagyiban. Nekem barki barmit mond a felhajtos resz mar rizikofaktor, a Schubert pedig nem egy Arai vagy Shoe minosegrol elhiresult ceg. Teny valoszinu hogy csendes de en jobban feltenem a tyukszaros eletem minthogy paradezzak egy funciojaban alig hasznalhato sisakban, mert azert megnezem a nagy szelcsendet es hasznalhatosagot 50 folott :P

Mar csak egy nagyon csini bolyhos mikrofon kene,dayglow mellennyel, tankra emelhetos sörhassal, ugy kerek a tortenet :D

Linux-power 2010.05.17. 15:53:17

Szia Bazsy

Ne haragudj, de nem értek veled egyet. Abban igazad lehet, hogy egy felnyitható bukó nem olyan biztonságos mint egy zárt. Viszont túrázásra tökéletes. Tudnád ha próbáltad volna. Kiváncsi lennék honnan veszed, hogy funkciójában alig használható, mikor te más márkát használsz. A szélcsendességről meg csak álmodozz tovább az Araidban..... :DDD Az ilyen és ehhez hasonló értékeléseket is valószínűleg csak véletlen kapták meg: Schuberth has been awarded "Best Brand" for the 5th time in a row. Schuberth helmets have scored best results in more than 30 international tests. Forrás: blog.schuberth.com/en/2010/03/22/five-in-a-row/

Szép napot.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.17. 18:34:41

@Gzula[HUN]: azért a sharp teszt is egylég szubjektív parasztvakítás, de ez egy más téma.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.17. 18:38:49

@Gzula[HUN]: kiveszem a komemnted, de csak azért mert hosszú benne az url. szétnyomja az oldalt.

""a Schubert pedig nem egy Arai vagy Shoe minosegrol elhiresult ceg"

preview.tinyurl.com/39st9py

240 fontért két csillagos bukót; a Schubert tényleg nem Arai minőség."

Gzula[HUN] 2010.05.17. 19:31:59

Elképzelhető, hogy szubjektív. Viszont kezemben van a "vezető motoros magazin" (M.R.) 2008. júniusi száma, amit pont a hasonló témák miatt tartottam meg. A 85. oldalon az ütéscsillapítás néven szereplő cikkben a M.R. a TÜV Rheinlanddal teszteltette (zúzatta) a zárt napellenzős bukókak, és a következő sorrend alakult ki:

1., Schubert S1 pro holtversenyben Akira Izumival!!! (20 pont) 2., Cabaerg V2R, (19 pont) 3., HJC FS-10 Carbon, HJC IS-16 Schubert R1 holtversenyben (18 pont) 4., HJC FS-10 (16 pont) 5., Givi H40.1 (14 pont) 6., Givi X01 (12 pont) 7. Scorpion Exo 1000 (6 pont)

A legjobb gyorsulási és HIC (Head Injury Criterion - amely a várható koponya- és agy sérülésekre utal) értéket a legdrágább Schúbert és leggagyibb Akira hozta. NEM MINDEN ARANY, AMI FÉNYLIK - szerintem.

Linux-power 2010.05.17. 21:13:02

Ilyen tesztekből 12 egy tucat. :)

Itt egy kettő:
www.testberichte.de/p/schuberth-tests/c3-testbericht.html
www.testberichte.de/test/produkt_tests_schuberth_c2_p55974.html

És van itt még minden más is. Mivel 1 bukót sem törtem nem tudom milyen élmény. Szerintem jobb is ez igy :)

Gzula[HUN] 2010.05.17. 21:20:45

10 évvel ez előtt hajtottam fel egy járdára. (A Simson meg nem!) Akkor egy kb. 3 ezer Ft-os Tornádó sisak volt rajtam. A plexi karcos lett, talán a bukó is egy kicsit, de a fejemnek semmi baja. A csípőmet ütöttem meg és a bal könyököm lett aszfalt betegséges (lejött a bőr). Álláspontom szerint az a bukó, ami az EU szabványokat teljesíti, az elég biztonságos, max szolgáltalásokban nem nyújt többet. Én spec. E miatt biztonságosabbnak tartok egy napellenzős átlagosat (szemüveges vagyok), mint egy anélküli drágább bukót. Ha hirtelen a elvakulsz magasabb a valószínűsége, hogy bizonyítani is kell a bukónak.

Vier 2010.05.17. 22:33:18

Én sok bukót használtam. Volt Schubert c2 is.
Aztán adtak kipróbálásra egy HJC bukót.
Nagyon bejött. Vettem is egyet.
Azóta is megvan. Zajvédelme ok. Héj szerkezet kompozit. Minden rendelhető, minden mosható hozzá. Szemüveg is van benne. A régi bukót is beszámolják és nem kell hozzá rendőrségi jegyzőkönyv. Festése dögös. Törés tesztek szerint, amit nem a HJC oldalról néztem le, az hasonló mint a Schubert-é. Ez van.
Persze a saját bukójára hajaz mindenki a legjobban. Én csak mondtam egy 70 rongyos alternatívát a Schubert-re.

Gzula[HUN] 2010.05.18. 20:10:51

Na most zavarban vagyok, és magammal kell ellentmondásba kerülnöm. Hivatkoztam a sharp tesztre és a motorrevüs tüv tesztre is, de az egyikben a Schubert S1 pro két csillagos lett, a másisban meg a legjobb töréstesztet produkálta. Elvileg mindkettőben összetörték a kupakokat. Na, így legyen okos a paraszt.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.19. 08:03:42

@Gzula[HUN]: az a helyzet, hogy a minősített viszgálatok,a melyek az elfogadott normákat adják fix rendszerrel dolgoznak. vagyis a valos balesetekbol atlagot vonnak, ebbol kijon az atlatempo, becsapodasi helyek es szogek

ezek alapjan elore meghatarozott szabalyzattal tesztelnek.ú, erre a gyratok felkezsulnek, es olyan sisakokat keszitenek, hogy jol vizsgazzanak.

lecke-tanulas-vizsga

Az angoloknak volt egy osdi normajuk, ami joforman semmire sem volt jo. hulye adatok, hulye meresek, semmi es senki nem fogadta el a vegere. viszont volt egy csomo foloslegesse valt szakemberuk, akik kitalaltak, hogy akkor megcsinaljak a sharpot, de mivel angolok, mindent forditva csinalnak most is. a gyratok ezert nem foglalkoznak veluk, ezen meg erhetoen duzzognak.

a vizsgarendszeruk erosen ad hoc, de ezek boncolasa es az eletre valo ravetitese komoly vita es cikk alapjat adna. a lenyeg, egyik sisak sem ment meg ketszaznal.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.19. 08:04:33

@Gzula[HUN]: bocs a sok hibaert, be van gyulladva a szemem, es reggel van. :)
kave kell.

odb 2010.05.19. 10:23:59

Nem is nagyon hallottam még olyan utcai balesetről, ahol azt mondták, hogy "egy jobb sisak megmenthette volna". Persze itt most a zárt sisakokra gondolok egy nyitott egyértelműen nagyobb kockázatot jelent. Ha a sisak rommá törik csak azért mert nem kevlárból van, akkor a belső szervek és az agy már jó eséllyel durván sérültek.
Egy jó sisakot inkább a kényelmi szolgáltatásokkal (és itt rettentő sok szempont van) nomeg a dizájnnal lehet eladni mint a tesztekkel. Legalábbis így kellene működnie.

Gzula[HUN] 2010.05.19. 17:16:09

Árpi: Kössz az infot

odb: Közel se biztos, hogy az a jó sisak, ami nem törik szét. Az ütközési energia úgy is szétoszolhat (de szép szó), hogy maga a sisak szétrobbanésa is elvehet abból. Mellesleg egy felső kategóriás kevlár lehet hamarabb törik szét, mint egy olcsóbb műanyag, bár a kevlár sisak sem kevlár mindenhol. Akkor túl rideg lenne. (Tudomásom szerint.)

W84IQ 2010.05.25. 11:44:16

Én C1-ről váltottam C3-ra. Próbáltam a C2-t is, de (bár a cikk szerzőjének nyílván elfér benne a kobakja), nekem nem volt elég nagy. főleg az állrész csukódott túlságosan is közel az államhoz. A C3-ban még a mikrofon is épp elfér ott elől, és azt kell hogy mondjam, C1-hez képest óriási pozitív változást tapasztaltam.
Olyan volt elsőre, mintha "egy autóba szálltam volna be". Emellett a pinlock is nagyon jó, valamint ezt már nyugodtan be lehet zárni akár fél kézzel is. A C1-et két kézzel kellett összepréselni, és jó erősen...

A bukó amellett, hogy TÉNYLEG NAGYON csendes, sokkal jobban is szellőzik mint a C1.

Bátran ajánlom mindenkinek, annak is, akinek esteleg a C2 nem jött be a sajátos formája miatt. A cikk írójával egyetlen dologban értek egyet: Drága. Sajnos tényleg az.

W84IQ 2010.05.25. 11:47:35

@Gzula[HUN]: A sisakok általában nem úgy "mondanak csődöt", hogy eltörnek. Egyszerűen, ha egy bizonyos értéknél nagyobb gyorsulás, vagy lassulás hat a fejedre, akkor károsodik az agyad, ami bent lötyög a koponyában. Ezt igazából a belső héjj tudja egy bizonyos pontig limitálni. Ha már akkorát kap egy sisak, hogy szétrobban, akkor gyanítom, tök mindegy, hogy robban, vagy reped. Persze most nem a Xianhupeng márkájú szarokra gondolok, hanem olyanra amit tényleg le is tesztelnek.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása