Néztünk, amikor az egyes Golf lelépte a Yamaha R1-et

Autós-motoros gyorsulási verseny már rég nem izgalmas: széria állapotban a motor nyer. Ha viszont az autó nem széria, akkor jön a döbbenet. Egy Volkswagen Golf Mk1-et reszeltek be annyira a németek, hogy egy 182 lóerős Yamaha R1 olyannak tűnjön, mint egy Riga moped.

 


A Volkswagenbe összkerékhajtást és egy 1056 lóerős turbós motort építettek, az eredmény pedig döbbenetes, úgy gyorsul 290-ig, mint a veszedelem, a motoros hiába koppantja le a gázkart, nevetségesen gyorsan eltűnik előle az autó.

És mi kell ahhoz, hogy egy ilyen régi doboz lelépjen egy űrsiklót is? Tuning, komoly tuning. A kétliteres 16 szelepes motorban lényegében mindent lecseréltek, ahogyan a hajtásban is: 1001 Nm nem játék. Az extra levegőt egy hatalmas Garrett turbó szállítja, a turbónyomást 3,4 barra csavarták fel, és a blokk főtengely 9000-et is foroghat percenként.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr537277259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CJKrisz 2015.03.17. 11:07:39

És akkor most jöjjön a tartósteszt. :)

007 turbozva nem keverve... 2015.03.17. 11:17:38

Ezt igy nem korrekt összehasonlitani,vagy mindkettő gyári ,vagy mindkettő tuning .Még árban is sokkal drágább a Golf.

Burgermeister 2015.03.17. 11:18:03

3:00 a sebességmérő :) döbbenet a gép.:)

Czu 2015.03.17. 11:38:10

Ez mind szép és jó lenne, ha nem közúton csinálnák a barmok.

pannonkondor 2015.03.17. 11:56:49

@Czu:

Németek Németországban,talán éppen egy olyan autópálya szakaszon,ahol nincs sebességkorlátozás,és nincs annyi idióta,aki nyolcvannal berongyol eléd a belső sávba mert előz egy kamiont .Azonkívül ez itt a sebesség oltára,nem a tattereké,és éti csigáké ,szóval ha traktorokról akar valaki olvasni,meg lassú járművekről,az nem jó helyen jár.

Czu 2015.03.17. 12:17:53

Akkor sem való ilyen viselkedés utcára. Pl 01:48-nál nem sok hiányzott ahhoz, hogy baleset legyen belőle. Felelőtlenek.

Ha már a tuningra futotta, akkor menjen versenypályára, van arrafelé épp elég.

Phteven 2015.03.17. 13:05:32

Felelőtlen agyhalottak. :-s

johnclayborne 2015.03.17. 13:31:34

Veszélyes játékszer közúton. Gyorsan temető lehet belőle, még gyakorlott sofőr kezében is. Ez kimondottan pálya autó vagy drag race-re való. De közútra nem igazán. A rövid tengelytáv miatt inkább az egyenesek királya, kanyargós úton egy gyengébb gép is felvenné vele a versenyt.

johnclayborne 2015.03.17. 13:32:45

Azért megnézném, mit játszana egy Hayabusa turbo ellen....:)

Palladrin 2015.03.17. 13:49:56

Valami fogyasztási adatot azért lőhettek volna :) Mert amit gyorsulásban aláz az szép, de szerintem minden autópálya menti benzinkúton meg kell állnia :)

HoneyBee 2015.03.17. 14:34:56

Minden tisztelet a Golfé, de egyik gyorsulás se nulláról indul... gondolom nem véletlenül. 0-ról gyorsulva kezdetben inkább a tömeg a lényeges, majd egyre jobban a légellenállás.... ugye ezért csökken nagyobb sebességnél, azonos teljesítménynél a gyorsulás. Persze van még pár ellenállás, veszteség, de azok jóval kisebb mértékűek.

F1DO 2015.03.17. 14:42:14

Eszméletlen,
hogy hoztak ki 2 literes motorból ennyi lóerőt?? Lényegileg (műszakilag) elvonatkoztatva a minőségi anyagokból való alkatrészektől - pusztán a bazi nagy turbóval?
vagy pl nitro is van mellé?

F1DO 2015.03.17. 14:44:55

'nem utcára való', 'mennyi a fogyasztása'...
bazki micsoda betokosodott nyugdíjasklub jár ide..
nincs az a versenypálya célegyenes ahol ennek a végsebességét meg lehetne futni.

Az a lényeg hogy ezt mind szakértelemben, mind műszakilag meg tudták csinálni!

HoneyBee 2015.03.17. 14:47:37

@HoneyBee: A gyorsulás persze légellenállás nélkül is csökkenne...

bekbórd! 2015.03.17. 15:10:17

@007 turbozva nem keverve...: Egy széria, utcai motorhoz hasonlítva jobban el tudjuk képzelni a durva gyorsulást. Nem arról szól az összemérés, hogy lám-lám milyen szar az R1, hanem hogy mit hoztak ki a Golfból.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.17. 15:35:28

Mnek jártok autóbuzi oldalra, ha erre is csak az ógás-mógás megy?

johnclayborne 2015.03.17. 16:05:27

@Palladrin: Kiszámoltam, hogy mennyit fogyaszthat 100 km-en, ha padlózzák. Most nem írom le a fizikai és egyéb képleteket, számításokat, de durván 80 liter körüli fogyasztást számoltam... +-10%-os tűréshatárral számoltam.

johnclayborne 2015.03.17. 16:07:04

@HoneyBee: Igen, 100 km/óra felett négyzetesen nő a légellenállási együttható.

mükkemakk 2015.03.17. 16:33:13

Az R1-el könnyedén túrázhatsz, van rajta műszaki, kezes, fordulékony és tuti kibír 50-60.000 km-t. De a golfot inkább kipróbálnám......

rooklin 2015.03.17. 16:50:46

@johnclayborne: 1. nem az együttható, hanem maga a légellenállás, 2. alatta is. Csak nem bírtam ki

GERI87 2015.03.17. 17:00:07

@F1DO:

Jól fel van töltve a fenébe, 3,4 barral. Tehát majd négyszer annyi levegő van a hengerben mintha szívó lenne, ami ugye légköri nyomáson van tehát 1 bar.
Mintha 9 literes motorunk lenne.

R!ck4 2015.03.17. 17:34:36

@johnclayborne: Jó lenne utánaolvasni még beírkálás előtt, a rövid tengelytáv pont a kanyarokban jó, és az egyenesekben hátrány. Lásd ikarus busz milyen könnyen fordul ugye. Ha 5000 lóerős lenne, akkor se tudna könnyebben fordulni.

TaaT 2015.03.17. 17:55:52

Az 1000 lóerős veyron percenként fogyaszt 30L-t top speed-en...

Pepejoe 2015.03.17. 18:12:40

@R!ck4:
Ez nekem is feltűnt de megálltam, hogy szóljak. :-)

Pepejoe 2015.03.17. 18:13:55

@mükkemakk:
Kibír az 3x annyit is...

vague.bale (törölt) 2015.03.17. 18:14:25

@mükkemakk: jó less az 100 + 50-60 ezernek is. Ha hidegen nem bántják, és a rendszeres karbantartás megvan, akkor még ezek a motorok is simán elmennek 1-200 ezret megbontás nélkül.

Szemben egy 3.4 barrel megfújt motorral.. :)

johnclayborne 2015.03.17. 18:59:31

@R!ck4: Valószínüleg Te még nem mentél gyorsan kanyarban, mert akkor nem mondanál ekkora hülyeséget. Egy rövid tengelytávú autót sokkal nehezebb csúszás esetén megfogni egy kanyarban.... De ha nem hiszed, próbáld ki. Én már néhány komoly autót elfogyasztottam, te nem tudom, hány komolyabb +300 lóerős autóval csapattál?

NBE 2015.03.17. 19:18:55

@TaaT: Tobb forras is 2.3 mpg-t emlit,ami percenkent 6.7 liter(100 liter 100-on,amolyan versenyutosan),ill. 15% hatasfok(ami ekkora teljesitmenynel a hutesre ellocsolt benzint is figyelembe veve realis.)

Schütii 2015.03.17. 19:41:12

@Palladrin: Szerinted van olyan üzemanyag benzinkutakon amivel ez megy?

Télleg, milyen üza bírja a 3,4 bar töltőnyomást?

StZ 2015.03.17. 19:55:40

Írja az elején: E85-öt tankolt.

TaaT 2015.03.17. 20:03:29

@NBE: Jogos, az 1.7gallon/min-t 30L/perc-nek fordították a top gear szinkronjában, szép munka...

póli 2015.03.17. 20:07:27

huuu mekkora mutatvány egy széttuningolt 1050 loerös autoval lelépni egy 180 loerős motort...miért nem egy drag gsxr-el gyorsul egyet 400-on? kiváncsi lennék melyik bízná tovább nyélgáz-padlógázon...szerintem a Yamaha még füstölné a gumit,amikor az a vén szar fólkszvágen már rég a bontóban rühedne...ha egy öreg kocsit felújít valaki sokan megnézik,hogy de rég láttak ilyet..ha már egy autót megtuningolnak miért nem mutogatják egy hasonló húzott motorral?...mert esélye sem lenne....

Pepejoe 2015.03.17. 20:15:31

johnclayborne:
Épp fordítva tudom, a rövid tengelytávot könnyebb befordítani kanyarba, cserébe az egyenesfutása gyengébb, folyamatos gépészkedést igényel. Ha jól rémlik, Karotta ki is fejti ezt a dolgot az Audi Quattro replika tesztelése közben. Abból az autóból 20 centit szedtek ki, szenvedős is egyenesben.
Ez a Golf örök "kóválygásra" van ítélve. De gyorsulni való végülis.
Az R1 kormányát 250-nél elengedheted simán pölö.

lcka 2015.03.17. 20:44:30

en is ugy tudom hogy a rovid tengelytav a manoverezhetosegnek kedvez, mig a hosszu a stabilitasnak, egyenesfutasnak

Pepejoe 2015.03.17. 20:46:01

@C16SE:
Így van és megfogtad a lényeget.

Pepejoe 2015.03.17. 20:49:03

@lcka:
Jól tudod és a logika is erre mutat.

protézisesh 2015.03.17. 20:58:01

A "blokk fotengely" meg 9000-et poroghet... Mas fotengely is van benne?

superfrog 2015.03.17. 21:17:28

én vállalom hogy nyugger felfogásom van, de komolyan nem értem, hogy valaki épít egy ilyet, az egyik felére rákölti monaco ötévnyi gdp-jét, aztán meg a maradékot összegányolja egy borsodi vasas cigó zuk-járól..........
szánalmas. nem értem hogy egy igényes bukócső, + fék az autóra miért luxus?! pláne hogy 3 kilóval megy.........
maaaaaaargit, há noooooooooooooormális?!

(kérem ezen vélemyénem miatt kivégézésemről intézkedjenek!)

V12 Power 2015.03.17. 22:06:01

Megdöbbentő, hogy mit kibír ez a blokk. Mellesleg az R1 tényleg így gyorsul? Nekem picit lomhának tűnik. Elnézve 200 és 260 között a golfot, úgy rémlik, egy ZX12R ezt meg tudná verni. Az R1 lassabb ennyivel, vagy az évek szépítik meg a ZX12R emlékét ennyire? Megköszönöm, ha olyan válaszol, aki nem csak katalógusból ismeri ezeket a motorokat.

csuvakka 2015.03.17. 22:21:45

Azt hinné az ember hogy akinek ennyi szakértelme, esze, ügyessége van, hogy összehoz egy ilyen autót, annak az felelősségtudata talán magasabb annál, mintsem hogy egy autópályán mutassa be a mutatványát.
Az hogy német autópálya, gyér forgalom és sebességkorlát nélküli szakasz, az semmire nem mentség.
És ezt nem azért mondom mert azt gondolom hogy annyira veszélyes lett volna a mutatvány, hanem mert felveszi a gyökér, és kiposztolja.
Mi volt a probléma, tán nem gurult volna el a golf motorcsere nélkül a legközelebbi alkalmas zárt pályáig?

Subba Sógor 2015.03.17. 22:50:57

Gondolom az aggódók egy szexvideó alatt is végig azon agyalnak, hogy vajon ki mit kap el épp a másiktól...

Baszki hátra kell dőlni és nézni, ahogy töksimán lelépi a motort az autó, ami kívülről sima golfnak látszik.

Pepejoe 2015.03.18. 01:08:43

Annyival nyomja le az R1-et, ahogy egy párszáz le.-vel gyengébb autót nyomna le, mondjuk egy Gallardot, figyelembe véve a súlyokat és a teljesítményeket.
Ennél a Golfnál több paci jut egy kg.-ra mint az R1-nél, borítékolható volt az eredmény.
Kisebb a légellenállása egy mocinak de a cw-je az egekben van bármi kocsihoz képest. Kiteszem a könyököm meg a térdem és kis túlzással majdnem megdupláztam a homlokfelületet. :D

decompression 2015.03.18. 08:02:07

Két dolog félelmetes itt nagyon. Egyrészt az azon fanyalgók, hogy mennyit eszik, meg milyen veszélyes is ez, másrészt azok az idióták, akik szakértőként nyilatkoznak a témában, de akkora ökörségeket, hogy komolyan mondom, kitalálni is nehéz lenne nagyobbat (lásd légellenállási együttható növekedése, tengelytáv vs kanyar...) Istenem, fáj!!!

Erdei osonó 2015.03.18. 09:59:47

B&szki nem hittem volna hogy ennyi felelősségteljes aggódó nyugdíjas főmérnök jár egy sebesség oltára blogra.
Akik itt nyavalyognak azok nem érzik át hogy a valóságban közük sincs a videón látott dolgokhoz?

Erdei osonó 2015.03.18. 10:04:03

Óvodai színvonal.
"majd megnézném ha ez vagy az ellen...."
Jelenleg azt lehet megnézni ami ezen a videón látható és nem azzal villantani hogy tudunk-e nagyobbat/erősebbet mondani és okosnak látszani.

sure_shot 2015.03.18. 10:40:23

Na majd a Joci a lölös béjemvével rájukelőz a rákba, azt lesz nagy pislogás, meg turbóhuttyogtatás:P

Pepejoe 2015.03.18. 10:53:54

@decompression:

Nyisd ki a tankönyvedet és olvasd el mi van benne, ne csak firkálj a borítójára az órán.
Nem kell megsértődni, béke.

decompression 2015.03.18. 11:10:13

@Pepejoe: te gyökér, épp melletted foglaltam állást, csak a kisebbségi komplexusod meg a folyamatos fórum-paranoiád nem engedte hogy észrevedd. Nem sértődök meg, miért tenném, nem engem minősítettél, hanem magadat. :-D Ha nem megmondóembernek járnál ide folyamatosan arra számítva, hogy biztos mindenki ellened van, lehet elkerülhetnél néhány konfliktust, és nem az lenne az alapvéleményed, hogy itt mindenki az igazadra tör...

wolves84lb 2015.03.18. 11:41:41

Aki azért sír, hogy mindezt közúton csinálták, járt már amúgy az Autobahn-on, vagy csak úgy meséltek neki róla?

Vannak részek, ahol hosszú km-eken keresztül nyíl egyenesen megy az út, és nem mindenhol akkora a forgalom, mint München-Stuttgart között.
Mellettem is mentek el úgy nemtommennyivel, hogy fél perc múlva már nem is láttam az embert - 170-180 között haladtam éppen.

Nekünk ez furcsa és néha veszélyesnek tűnik, ők így élnek hosszú évek óta.

Pepejoe 2015.03.18. 12:54:16

@decompression:

??? Persze, hogy nem kell megsértődnöd, nem neked szántam, nem is beszéltünk mi ketten a tengelytáv vs. kanyar paráról, ne vedd magadra.
Nem érzem úgy, hogy az igazamra törnének, nincs paranoiám, nincs komplexusom.
Nincs konfliktus sem és nem is szoktam senkivel konfliktusba kerülni. Félrenyomtam, bocs. Remélem ez elég, többet nem tehetek. Gyökerezni meg nem kell.

Sryker 2015.03.19. 04:55:04

Ez egy kamuvideó,bevártak egy balfasz motorost,aztán kihasználva a meglepettségét lelépték!
Az R-1 olyan 2,5 alatt van százon,ezt egyetlen golf sem tuhatja,bármit tesznek is bele!!
Mindössze annyi történt,hogy a motoros arc elfelejtett visszaváltani a meglepitől,így tényleg lehetséges ez!

hannibál 2015.03.19. 07:30:51

@Sryker: A motoros annyira melepődött, hogy észre sem vette a kamerát, amit felraktak neki menet közben :D

Sryker 2015.03.19. 14:49:21

@hannibál: Tényleg bakker ez fel sem tűnt:D!
Azért kíváncsi lennék egy valódi negyed mérföldes állórajtosra!

Bandit_UA 2015.03.20. 20:30:46

Sryker: "Az R-1 olyan 2,5 alatt van százon,ezt egyetlen golf sem tuhatja,bármit tesznek is bele!!"

Meg kellene nézni a negyedmérföldes videóit is. Pl. azt, amelyiken a GTR-t is lekörözi. Egyébként 1.9sec kell neki a 0-100-hoz - ott van a facebook oldalán.
Én nem fanyalgok, hanem kalapomat emelem, hogy 2.0L-ből sikerült ekkora teljesítményt kihozni. Bele sem merek gondolni, hogy a Boba gyerek milyen teljesítményt tudna kihozni egy 2.2T Audi blokkból :-)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.21. 12:16:25

@Sryker: ha a súly/teljesítmény arány kb meg is egyezik, akkor is ott van a motornak az egy darab hátsó kereke amit hajt, a kocsinak pedig a négy.
állóból is jobban megy, gurulásból is..

Sryker 2015.03.21. 18:09:46

@Aranyba mártogatott étnyúl:
Igen,látom,hogy ez egy 8,5 másodperces drag golf amely hősiesen leszopat egy sima utcai motort,de miért nem a hasonlóan sz@rrátuningolt motorral próbálkozik?
Pld egy 6,5mésodperces utcai vassal :
www.youtube.com/watch?v=Jx-c5NuMJYE
Talán mert hülyére vérné és nem lenne sikerélmény,mint egy utcai tuningolatlan motornál?
Igazából a golffal nincs semmi bajom,csak nem szoktak almát körtével hasonlítani,mert nem egy kategória!

LucziI 2015.03.23. 20:13:24

Van a Golfról több videó a jútyúbon, lehet nyálasítgatni. :D

Powerslave 2015.07.22. 15:37:32

@johnclayborne: Nem 100 km/h felett. Mindig. Mindenhol. Egyszerű fizika. A közegellenállás a test közeghez viszonyított sebességével négyzetes arányban növeskzik.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása