Autós-motoros gyorsulási verseny már rég nem izgalmas: széria állapotban a motor nyer. Ha viszont az autó nem széria, akkor jön a döbbenet. Egy Volkswagen Golf Mk1-et reszeltek be annyira a németek, hogy egy 182 lóerős Yamaha R1 olyannak tűnjön, mint egy Riga moped.
A Volkswagenbe összkerékhajtást és egy 1056 lóerős turbós motort építettek, az eredmény pedig döbbenetes, úgy gyorsul 290-ig, mint a veszedelem, a motoros hiába koppantja le a gázkart, nevetségesen gyorsan eltűnik előle az autó.
És mi kell ahhoz, hogy egy ilyen régi doboz lelépjen egy űrsiklót is? Tuning, komoly tuning. A kétliteres 16 szelepes motorban lényegében mindent lecseréltek, ahogyan a hajtásban is: 1001 Nm nem játék. Az extra levegőt egy hatalmas Garrett turbó szállítja, a turbónyomást 3,4 barra csavarták fel, és a blokk főtengely 9000-et is foroghat percenként.