A cicaszemű Yamaha visszanéz

 

A kilencvenes évek elején a Yamahának nem volt utcai, ütőképes 750-ese. Csak az őskövület FZ750-et erőltették túra-sport motornak, de sportmotorban csak a méregdrága FZR750R-t kínálták, ami az OW-01 versenygép utcai változata volt. Kb. dupla annyiért, mint a Honda CBR900, amely időközben felrobbantotta a piacot. A CBR900 ugyanis az akkori dögnehéz ezresek teljesítményét hozta a 600-asok kezelhetőségével (és méreteivel), ami betett az akkori csúcskategóriának.

yzf_750_1.jpg

A Yamaha válasza erre egy teljesen új, ütőképes 750-es lett, amely ugyan meg sem közelítette a CBR900 népszerűségét, de meglehetősen jól sikerült: nyomatékos blokk, kompakt Deltabox váz, jó kezelhetőség és mindezek mellé nem lett kényelmetlen: utcai motorozásra is teljesen jó. Egyetlen hátránya a rettenetes színekben pompázó gyári fényezés: én is majdnem vettem egy lila-szürkét.

Ma ez a motor – a cicaszemű YZF750 – nem túl menő. Mint ahogy az öreg sportmotoroknál általában, alacsonyan van az ára, de nem feltétlenül azért, mert véres a torka. Ebből még ki lehet fogni szép és jó darabokat, de egyszerűen nem nagyon kell senkinek. És ez azért érdekes, mert alternatíva a Deltabox vázát felhasználva kifejlesztett ezres Thunderace-szel szemben is, mert még fele annyiért is ki lehet fogni.

yzf_750_2.JPG
Értelemszerűen számomra izgalmas motor ez, így amikor megláttam a Yamaha Harmatinál, hátul a szervizben, kiszedett blokkal, miközben a sarokban egy YZF1000 blokk várakozott, rögtön kíváncsi lettem, mi folyik itt. Főleg, hogy a szalonban meg kint állt Árpád OW 01-es versenymotorja.

ow_01_2.JPG
Mármint majdnem. A kísérteties hasonlóság nem azt jelenti, hogy makett vagy hologram, hanem egy replika. Történ ugyanis, hogy Árpád elindult volna a Pro Superbike versenyen. Csakhogy az OW 01-nek nem volt jó a blokkja. Kerítettek egy ezres Thunderace blokkot – azt láttam a műhelyben – de az sem működött. Nem maradt más, minthogy gyorsan vásároljanak egy jó állapotú gyári YZF750-et (99%, hogy külföldről), kivegyék a blokkját és belerakják az OW 01-be a futam erejéig. Utána az YZF blokk hibátlanul visszakerült az YZF-be, és a motor ma ott áll a szalonban – talán eladó is, ezt nem tudom. Az OW 01 pedig visszakerült a speyer-i Technika Múzeum versenymotor-gyűjtményébe.  

ow_01_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr567095715

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása