Könnyen lehet. Ha egy motor tuningját a legendás Erdős Csaba végzi, akkor bizony elszabadulnak a lovak.
Peti barátom fanatikus testépítés rajongó, aki éppen most a magyar testépítés mekkáját (ez is lesz a neve) jelentő edzőtermet építi a Béke úton. Amikor elmentem megnézni,hogy áll a megalomán terem - amibe gigantikus, világszínvonalú géppark fog kerülni - Peti egy mondatban összegezte a lényeget: olyan edzőtermet akarok, mint a motorom.
Szerencsére a motort is meg tudtam nézni. A Harley Davidson V-Rodjához még nem volt szerencsém, de mindenki tudja róla, hogy a Porsche bevonásával készült modern, vízhűtéses V2-es elég erős gyárilag is: a gyári VRSC név (V-Twin Racing Street Custom) elég beszédes.
Ez az első generációs V-Rod: 1130 köbcentis és 115 lóerős. (Ez volt az a Revolution blokk, aminek a kistesója nemrég mutatkozott be az új Street 750-ben.) Éppen eléggé sportos teljesítményt tud, de aztán jött Csaba bácsi (2:45), és rászerelt egy turbót.
A turbótöltéshez csökkenteni kellett a sűrítési viszonyt, el kellett fokolni a vezérlést, amihez nútokat kellett marni a vezérműlánckerékbe, így effektíve "állítható" lett a vezérlés, már persze szétszedés után állítható. Peti egyébként említette, hogy sajnos rozsdásodik a turbó, ami a jobb láb mellett van belül; hát mondom, van ott egy kis hő azért. Igen - mondta Peti - éjjel tök jól néz ki, ahogy izzik, csak kissé meleg.
A motor beállításához természetes programozható gyújtás is kellett. A "finomhangolás" fékpadon folyt: 0,6 bar turbónyomáson 164 lóerő lett a 115-ből, majd 0,7-en 240. Így folyt tovább a méregetés, ami nem tartott túl sokáig, mert a motor elkezdte elfüstölni a hátsó gumit a fékpadon. Annyira erős lett, hogy a 280-as gumi elforgott a fékpad görgőjén!
Hoztak még spanifert, kegyetlenül lekötözték, de így is csak 300 lóerőig tudtak mérni, mert irdatlan gumifüstölés lett minden próbálkozásból.
Ehhez még van egy nitrószett is a motoron. Az alapban +50 lóerő (persze lehetne azt is húzni), így papíron a motor 350 lóerős. Csaba élből azt mondta, hogy ez a világ legerősebb Harley-ja, és én gyors guglizással nem tudom ezt megcáfolni.
Egyébként a gyári dugó 4000 km után elolvadt, ezért kovácsolt CP Piston dugattyúkat rendeltek hozzá "aranyárban". Elfelejtettem megkérdezni mennyiért, Peti sem emlékszik, de beszédes, hogy a hátsó felni egy milla volt.
A menetteljesítményekről sokat elárul, hogy maga Erdős Csaba is azt állítja, hogy ezen a motoron még ő is félt. Annyit mondott, hogy harmadikban a motor 160-nál gázra kegyetlenül radíroz, miközben emeli az elejét is. Csutka gázt még ő sem mert húzni rajta.
A világ legerősebb V-Rodja most egy szervizre vár és Peti átfényezteti, mert annak idején ez a szín tetszett neki, de ma már másképp gondolja.
Megígérte, hogy ha megvan, vihetem tesztre: már most félek. Akkor majd jobban részletezem az egyedi mart lengővillát meg az olyan apróságokat, hogy a fényezést Sapka készítette. Szerencsére nem csinált belőle cafe racert.