A világ legerősebb Harley-Davidsonja?

Könnyen lehet. Ha egy motor tuningját a legendás Erdős Csaba végzi, akkor bizony elszabadulnak a lovak. 

Peti barátom fanatikus testépítés rajongó, aki éppen most a magyar testépítés mekkáját (ez is lesz a neve) jelentő edzőtermet építi a Béke úton. Amikor elmentem megnézni,hogy áll a megalomán terem - amibe gigantikus, világszínvonalú géppark fog kerülni - Peti egy mondatban összegezte a lényeget: olyan edzőtermet akarok, mint a motorom.

vrod1_640.jpg
Szerencsére a motort is meg tudtam nézni. A Harley Davidson V-Rodjához még nem volt szerencsém, de mindenki tudja róla, hogy a Porsche bevonásával készült modern, vízhűtéses V2-es elég erős gyárilag is: a gyári VRSC név (V-Twin Racing Street Custom) elég beszédes.

Ez az első generációs V-Rod: 1130 köbcentis és 115 lóerős. (Ez volt az a Revolution blokk, aminek a kistesója nemrég mutatkozott be az új Street 750-ben.) Éppen eléggé sportos teljesítményt tud, de aztán jött Csaba bácsi (2:45), és rászerelt egy turbót.

vrod2_640.jpg
A turbótöltéshez csökkenteni kellett a sűrítési viszonyt, el kellett fokolni a vezérlést, amihez nútokat kellett marni a vezérműlánckerékbe, így effektíve "állítható" lett a vezérlés, már persze szétszedés után állítható. Peti egyébként említette, hogy sajnos rozsdásodik a turbó, ami a jobb láb mellett van belül; hát mondom, van ott egy kis hő azért. Igen - mondta Peti - éjjel tök jól néz ki, ahogy izzik, csak kissé meleg.

A motor beállításához természetes programozható gyújtás is kellett. A "finomhangolás" fékpadon folyt: 0,6 bar turbónyomáson 164 lóerő lett a 115-ből, majd 0,7-en 240. Így folyt tovább a méregetés, ami nem tartott túl sokáig, mert a motor elkezdte elfüstölni a hátsó gumit a fékpadon. Annyira erős lett, hogy a 280-as gumi elforgott a fékpad görgőjén!

vrod4_640.jpg
Hoztak még spanifert, kegyetlenül lekötözték, de így is csak 300 lóerőig tudtak mérni, mert irdatlan gumifüstölés lett minden próbálkozásból.

Ehhez még van egy nitrószett is a motoron. Az alapban +50 lóerő (persze lehetne azt is húzni), így papíron a motor 350 lóerős. Csaba élből azt mondta, hogy ez a világ legerősebb Harley-ja, és én gyors guglizással nem tudom ezt megcáfolni.

Egyébként a gyári dugó 4000 km után elolvadt, ezért kovácsolt CP Piston dugattyúkat rendeltek hozzá "aranyárban". Elfelejtettem megkérdezni mennyiért, Peti sem emlékszik, de beszédes, hogy a hátsó felni egy milla volt.

vrod3_640.jpg
A menetteljesítményekről sokat elárul, hogy maga Erdős Csaba is azt állítja, hogy ezen a motoron még ő is félt. Annyit mondott, hogy harmadikban a motor 160-nál gázra kegyetlenül radíroz, miközben emeli az elejét is. Csutka gázt még ő sem mert húzni rajta.

A világ legerősebb V-Rodja most egy szervizre vár és Peti átfényezteti, mert annak idején ez a szín tetszett neki, de ma már másképp gondolja.

Megígérte, hogy ha megvan, vihetem tesztre: már most félek. Akkor majd jobban részletezem az egyedi mart lengővillát meg az olyan apróságokat, hogy a fényezést Sapka készítette. Szerencsére nem csinált belőle cafe racert. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr247064585

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása