Nem csak café racer létezik a világon

 Kawasaki Zephyr Custom 1.jpg

A motorépítésben is vannak trendek: konkrétan Magyarországon a kilencvenes évek elején-közepén mindenki choppert épített japán sor négyesekből (megjegyzem, akadt jó pár fantasztikus darab), aztán jött a streetfighter-mánia, ma pedig az egész világ cafe racert épít, akár azon az áron, hogy gyárilag, hivatalosan szétkúrnak egy Yamaha XJR 1300-at, ami biztos marha szép lett, de azért nekem ökölbe szorul a gyomrom.

Honda CB 750.jpg

Talán én vagyok az egyedüli, aki ugyan tisztelem a lelkes átépítőket, de viszonylag rühellem a café racereket: soha nem tetszettek, sem a mai, de az eredeti verziójukban sem. Fel nem foghatom, hogy a motorépítők és a motoros média 99%-a miért csak cafe racerben és bobberben képes gondolkodni. (A kisebb gyárak trendi, néha döbbenetes ocsmányságairól most feledkezzünk meg.)

Kawasaki Zephyr Custom 5.jpg
A büdös életben nem alakítanék át púposseggű, béna csutkakormányos, használhatatlan valamivé egy normális motort. A Winklert is próbálom Jedi-elmetrükkök segítségével meggyőzni, hogy ne café racerré alakítsa a Virago-t, hanem használható, rendes kormányos motorrá. (Ne tévesszen meg, hogy a képeken akad csutakormány: nem lehet minden tökéletes, az üres tölcsérkipufogóval sem szimpatizálok. Nálam a két első motor, a kék Zephyr és a fehér CB mindent visz.)

Kawasaki Zephyr Custom 3.jpg
Ha olcsón kéne motort vennem, könnyen lehet, hogy a 80-as kilencvenes évek megbízhatóbb naked típusait választanám: a lényeg, hogy központi bölcsővázasok legyenek. (Bár kétségtelen, hogy egy ilyen motor lehet szívás, elég csak a karburátormembrán-problémára gondolni.)

Ezek általában főleg futóművileg nem állják meg a helyüket: a feladat modernebb lengővilla, rugóstagok, teleszkópok, fékek és 17-es kerekek beszerelésében és egy jó fényezésben merül ki. Az alkatrészek bontottan nem drágák, láttam már komplett GSX-R 1100-at blokk nélkül 140-ért, alku előtt.

Kawasaki Zephyr Custom 4.jpg
Ennek futóművét összeházasítani egy régi GSX 750-1100-al már egész jó motort eredményez. Ugyanezt meg lehet tenni egy régi Z Kawával, egy Honda CB 750 Sevenfiftyvel (ez nem olcsó sajnos) vagy bármelyik régi japán motorral és máris kész a klasszikus retro alapú muscle bike.

A képekhez azért választottam a Kawasaki Zephyrt, mert erről lehet találni olyan nem café racer átalakításokat, amelyek önmagukért beszélnek. Igaz, ez nem a low budget kategória, mert önmagában a Zephyr nem olcsó, a gyári tuningalkatrészek meg horror, ez pedig együtt bőven meghaladja egy jó állapotú XJR 1300 vagy egy MT-01 árát, ami értelmetlenné teszi az egészet.

Kawasaki Zephyr Custom 2.jpg

De azt hiszem ezek a képek mutatják a legjobban - bár a Zephyr már 17-es kerékkel szerelt gyárilag -, mi történik egy régi klasszikus sor négyes és a 17 collos, széles kerekek összeházasodásából. A képeken látható egyéb méregdrága apróságoktól nagyvonalúan tekintsünk el, mert igazából ezek nélkül is ütős az eredmény.

Lehet hogy nem trendi - de az is lehet szép motor, ami nem café racer.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr436160703

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása