Ezt ne próbáld ki otthon!

Gumiégetést már sokat láttunk, autóval és motorral egyaránt. A megfelelő körökben nagy sikere van ezeknek a mutatványoknak, de megdöbbenést már aligha okoznak. A Cosentino Engineering és a Christini AWD közös projektjéből született videó azonban tényleg nem mindennapi. Ezt ne próbálják ki otthon!

004

A videó főszereplője egy összkerekesre átépített KTM 990 Adventure túraenduró. A kétkerék-meghajtású motorkerékpár nem forradalmi ötlet, hiszen a Suzuki már a nyolcvanas években is kísérletezett hasonlóval. Éppen tíz évvel ezelőtt a Yamaha is tett egy próbát: ők az Öhlins hidraulikus rendszerét alkalmazták, és elsősorban a terepmotorozásban vártak sikereket a megoldástól. A WR 450 F 2-Tracet a 2004-es Párizs-Dakaron próbára is tették, David Frétigné három szakaszgyőzelem után végül az összetett hetedik helyén zárt.

001

Persze azóta is születtek próbálkozások, köztük Ian McElroy Subaru WRX-ről mintázott futurisztikus tanulmánymodellje, majd a kezdetben biciklikkel foglalkozó amerikai Christini AWD is beszállt a buliba. Elsősorban átalakítókészleteket kínáltak, később aztán saját márkás motorokat is piacra dobtak. Megoldásuk teljesen más, mint az Öhlinsé: nem hidraulikus, hanem mechanikus úton hajtják meg az első kereket.

003

A Christini konstrukcióját használta fel a Cosentino Engineering is, amikor megrendelésre egy KTM 990 Adventure túraendurót építettek át összkerékhajtásúra. A végeredmény zseniális, a motor a terepezés mellett huligánkodásra is kiválóan alkalmas. Olyannyira, hogy a gumifüstöléshez láncra is kellett verni.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr265671796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phteven 2013.12.05. 09:40:37

Egy kerékkel is marhaság. Kettővel duplán számít. :-)

cukkkorka 2013.12.05. 10:08:39

a hidraulikus sokkal okosabb

2013.12.05. 10:36:42

Kellene egy erővágó a másik fickó kezébe... ...hátha nincs nyitva a garázsajtó! ;-)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.12.05. 12:35:38

nem értem, felhangosítani meg az irodában nem akarom. hogy viszi le a hajtást az első kerékig a lánctól?

mt-03 2013.12.05. 13:51:29

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ket hosszu forgo rud (kardantengo) viszi le a kereken levo fogaskoszorukra a hajtanyt.

GERI87 2013.12.05. 14:57:59

@cukkkorka:

A hidraulikusnak nagy a vesztesége...szar.

pannonkondor 2013.12.05. 16:50:29

Mindig is mondtam,hogy aki ilyet csinál a motorjával,az sosem szerette a motorokat. Igaz ez bármilyen járműre egyébként. Ez a gumiégetés,leszabályozásig forgatás,és egyéb gépkínzások,nálam kiverik a biztosítékot. Egy vörös-izzásig hevített motorlánccal verném addig az ilyeneket,amíg ki nem hűl. Az ember,nem a lánc. Amúgy ezzel az áttétel rendszerrel,ennek sem lehet kicsi a vesztesége. Persze,nem mintha számítana,hiszen az egésznek nem sok értelme van. De, hát mennyi mindennek nincs?

GERI87 2013.12.05. 18:21:49

@pannonkondor:

Hülyeség ugyan, de nem lesz baja a gépnek, csak a guminak, azt meg lehet cserélni...azért szabályoz le hogy ne károsodjon...ilyen rövid ideig meg főleg nem fog.

dorset_naga 2013.12.08. 19:28:44

@GERI87:
Geri, neked milyen motorod van? csak úgy, kíváncsiságból kérdem...

KAWAszaki 2013.12.09. 09:01:49

Üresben tiltásig forgatni ... nem sok értelme van, nem is túl egészséges, de a gépnek ezt simán bírnia kell. Nem százéves veteránról beszélünk.

We make the world a better place 2013.12.10. 22:06:24

Jó ez a láncreklám.
Még egy kétkerékhajtású KTM sem bír vele. :-)

Friss topikok

Hirdetés

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem