A japán stílus nem változik, inkább csak a széleken lemorzsolódik róla ez-az, majd ismét rátapad némi rajzfilmes extremitás. A kinti motorépítés gerincét még mindig az ízléses, helyenként meglepően elhelyezett kiegészítőkkel ellátott gépek adják – van mit nézni, itt van képes jelentésünk Kobéből, a New Order Custom Show 2012-ről.
A fő csapás megmaradt: imádják az öreg gépeket, Harley Shovel, Knuckle, Pan és U-modellek váltják egymást a SR, XS Yamahákkal és CB Hondákkal. A negyvenes évek bob job stílusa mellett teljes mellszélességgel visszatért a hetvenes évek kaliforniai chopper irányzata – a vázgeometria mellett az airbrush festés korai technikája is újra felütötte a fejét.
Nem lenne Japán, ha egy-egy túlzó motor nem lett volna ott: az égig emelt villanyak különösen perverz szintjét művelik Ázsiában – gyanítom, ritkán indulnak vele világ körüli útra. Összességében nem sok minden változott, az óriási galériát végignézve annyit viszont leszűrhetünk, hogy a háború előtti board tracker stílus nagyjából kihalt, helyét a hippikorszak felidézése vette át.
Kedvencünk a DT250-es Yamaha blokkal szerelt akármi – még sosem láttunk enduro vázhoz csatolt springer villát. Na, elég a rizsából, kattintsanak!
A képek forrása: Sparetime