Szögletesen kanyarodnak a kezdők

DSC 0343

Oldalkocsizni különös móka. Viccnek durva, így csak komolyan érdemes csinálni, szívvel, szerelemből. Az alábbi régi reklámvideó átad valamit ebből a hangulatból - az izommunkát és a gyakorlat nélkül szögletesre sikeredő kanyarokat persze nem érzékelteti.

Ennek ellenére érdemes megnézni, felkészülni a közeljövőre: hamarosan Jawa 350 teszt a Totalbike-on - természetesen mi is a Velorex oldalkocsival felszerelt verziót próbáltuk ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr904598096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PepeXVI 2012.06.19. 13:52:57

Bár sosem volt Jawa-m, még csak nem is motoroztam soha ilyenen, ezt a cikket nagyon várom! :)

Virago_1000 2012.06.19. 13:56:25

Ez a fogat egy gyonyoruseg!

TyerCorp01 2012.06.19. 15:24:09

Hogy a francért nem hoztak ide több 560-as Velorexet...
Egyszer legyen nagyon sok pénzem, mellékötök egyet a 350-esnek! :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.06.19. 15:46:20

@TyerCorp01: azert gondold meg. vezetni egy mas dimenzio, es az utasnak eleg szuk a hajoja. inkabb legy kemeny, borzezz cseheknel egy Tuma oldalkocsit.www.sidecar-cz.com/cz_sidecar/Tuma_sidecar/sidecar_tuma_2.jpg

ez is cseh, nalunk ismeretlen.

Lobogó gatyaszár 2012.06.19. 16:28:17

A cím igaz.
Amikor Attila haverom némi unszolás után odaadta az oldalkocsihajtásos Dnyepert kipróbálás céljából, egy szót sem szólt a kanyarodás mikéntjéről. Aztán nekilendültünk a búzamező melletti ösvényen és én élveztem a dolgot. Mígnem jött a kanyar és én elfordítottam a kormányt. Éreztem, hogy nem dől a gép, mint a solo motoroknál és automatikusan visszakormányoztam egyenesbe. Többször is megismétlődött a kísérlet, a kanyar már rég mögöttünk volt, aztán Attila, mikor megunta, hogy az érett kalászok huzamosabb ideig az arcába csapódnak (az oldalkocsiban ült és a lábával támasztotta az előzőleg behekkelt autóakksit) felnyúlt a kormányhoz és a heyes irányba terelt minket...

muz 2012.06.19. 17:46:11

Volt egy 250-es "trofi"-m,kanyarokban már kezdtem emelgetni az oldalkocsit mikor eladtam.Kár volt!

ZON 2012.06.19. 18:32:23

Vagy ezt, vagy egy ikertestvérét láttam ma Nyíregyházán. Lenyűgöző látvány volt.

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.06.19. 19:50:35

A Thunderace-en kicsit hülyén nézne ki,de legalább egyedi lenne. :)

bakos- 2012.06.19. 20:20:52

hogy kiemeli az asszonyt a videón :))

Majdénmegmondom 2012.06.20. 08:21:59

A főoldalon a címben szereplő "kanyarodi"-t kéretik kijavítni, mer báncsa a szemem!

trolleádor 2012.06.20. 14:29:13

Sziasztok!

Manapság még gyártanak oldalkocsikat? Milyen, nem feltétlenül oldtimer járgányt+oldalkocsit lenne értelme beszerezni?

panza 2012.06.20. 17:31:42

634-es oldalkocsissal én is kipróbáltam annak idején ezt a műfajt. Az öregek kioktattak, no meg a Rózsa-Surányi szerzőpáros Barátom a motorkerékpár című könyve volt a segítségemre. Élmény volt, de nem veszélytelen az első út. Később viszont nagyon jó dolog. A manőverezés kötöttségét a pakolási, szállítási kapacitás bősége feledtette. Jó volt.
Ja, az alkalmi utasok az oldalkocsiban sokszor halálfélelmet éreztek.:-)) Nagyon várom a tesztet. Üdv.

Tiltott Lally 2012.06.20. 17:56:16

@panza: Engem egyszer vittek 634-es fogattal. Hát, sikítva vártam , mikor akaszt le egy villanyoszlop.

VJani 2012.06.20. 20:11:00

Én is tudok szögletesen (is) kanyarodni...
Urak! Szükségem volna URALRA 4.00x19-es lehetőleg eredeti orosz gumákra. Tudja valaki a tuti megoldást?

TyerCorp01 2012.06.20. 22:14:07

@baowah: Meggondolandó! Szép fogat a Perákkal! Apropó, ahogy látom az valami katonai cucc, ilyet láttál már?
www.jawamoped.com/html/wgc_media/photos/029%20-%20Military%20Mustang%20and%20Pionyr%20-%20Jozef%20Martisik,%20Puchov,%20Slovakia.JPG
Jól mutatnak a gázálarcos ládák mellett. :))

TyerCorp01 2012.06.20. 22:23:17

@trolleádor:
Szarvason van egy srác, neki a Bandit oldalán van valami oldalkocsi, de legutóbb 4 éve láttam, nem emlékszem, miféle, állítólag egyedi tervezés, készítés, sajnos a srác előzőleg egy motorbalesetet szenvedett, nagyon nehezen jár, bottal, ezért kell neki a harmadik kerék, díjazom a kitartását!

Hogy gyártanak-e szériában oldalkocsit?
www.warkshop.com/velorex.html
Velorexék elvileg még igen.
A 90-es évek elején-közepén gyártottak egy Velorex 700 nevű szögletes rettenetet, de mostanában úgy néz ki, visszatértek az 562 (ami a 634-638-as Jawák mellé van kötve) formavilágához, azt picit kicsinosították, árulják jobbra-balra is az angoloknál, meg Ámerikában, hirtelen nem találtam közép-európai forgalmazót, de biztosan kell lennie...

Oktato 2012.06.21. 13:26:49

@TyerCorp01: Igen, én már láttam és mentem is ilyennel - még a honvédségnél - Nové Mesto nad Váhom-ban Szlovákiában.
Alapból a "motospojka" - motoros hírvivő/összekotő harcezköze volt. Jó móka volt, klasszikus teljesítménnyel...

TyerCorp01 2012.06.25. 22:24:08

@Oktato: Ezekszerint tehát sima Mustang/Pionyr khaki-re fényezve? Jó lenne pár képet összeszedni, jól mutatna a gyűjteményben egy replika. :)

Friss topikok

Hirdetés