Szögletesen kanyarodnak a kezdők

DSC 0343

Oldalkocsizni különös móka. Viccnek durva, így csak komolyan érdemes csinálni, szívvel, szerelemből. Az alábbi régi reklámvideó átad valamit ebből a hangulatból - az izommunkát és a gyakorlat nélkül szögletesre sikeredő kanyarokat persze nem érzékelteti.

Ennek ellenére érdemes megnézni, felkészülni a közeljövőre: hamarosan Jawa 350 teszt a Totalbike-on - természetesen mi is a Velorex oldalkocsival felszerelt verziót próbáltuk ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr654598096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PepeXVI 2012.06.19. 13:52:57

Bár sosem volt Jawa-m, még csak nem is motoroztam soha ilyenen, ezt a cikket nagyon várom! :)

Virago_1000 2012.06.19. 13:56:25

Ez a fogat egy gyonyoruseg!

TyerCorp01 2012.06.19. 15:24:09

Hogy a francért nem hoztak ide több 560-as Velorexet...
Egyszer legyen nagyon sok pénzem, mellékötök egyet a 350-esnek! :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.06.19. 15:46:20

@TyerCorp01: azert gondold meg. vezetni egy mas dimenzio, es az utasnak eleg szuk a hajoja. inkabb legy kemeny, borzezz cseheknel egy Tuma oldalkocsit.www.sidecar-cz.com/cz_sidecar/Tuma_sidecar/sidecar_tuma_2.jpg

ez is cseh, nalunk ismeretlen.

Lobogó gatyaszár 2012.06.19. 16:28:17

A cím igaz.
Amikor Attila haverom némi unszolás után odaadta az oldalkocsihajtásos Dnyepert kipróbálás céljából, egy szót sem szólt a kanyarodás mikéntjéről. Aztán nekilendültünk a búzamező melletti ösvényen és én élveztem a dolgot. Mígnem jött a kanyar és én elfordítottam a kormányt. Éreztem, hogy nem dől a gép, mint a solo motoroknál és automatikusan visszakormányoztam egyenesbe. Többször is megismétlődött a kísérlet, a kanyar már rég mögöttünk volt, aztán Attila, mikor megunta, hogy az érett kalászok huzamosabb ideig az arcába csapódnak (az oldalkocsiban ült és a lábával támasztotta az előzőleg behekkelt autóakksit) felnyúlt a kormányhoz és a heyes irányba terelt minket...

muz 2012.06.19. 17:46:11

Volt egy 250-es "trofi"-m,kanyarokban már kezdtem emelgetni az oldalkocsit mikor eladtam.Kár volt!

ZON 2012.06.19. 18:32:23

Vagy ezt, vagy egy ikertestvérét láttam ma Nyíregyházán. Lenyűgöző látvány volt.

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.06.19. 19:50:35

A Thunderace-en kicsit hülyén nézne ki,de legalább egyedi lenne. :)

bakos- 2012.06.19. 20:20:52

hogy kiemeli az asszonyt a videón :))

Majdénmegmondom 2012.06.20. 08:21:59

A főoldalon a címben szereplő "kanyarodi"-t kéretik kijavítni, mer báncsa a szemem!

trolleádor 2012.06.20. 14:29:13

Sziasztok!

Manapság még gyártanak oldalkocsikat? Milyen, nem feltétlenül oldtimer járgányt+oldalkocsit lenne értelme beszerezni?

panza 2012.06.20. 17:31:42

634-es oldalkocsissal én is kipróbáltam annak idején ezt a műfajt. Az öregek kioktattak, no meg a Rózsa-Surányi szerzőpáros Barátom a motorkerékpár című könyve volt a segítségemre. Élmény volt, de nem veszélytelen az első út. Később viszont nagyon jó dolog. A manőverezés kötöttségét a pakolási, szállítási kapacitás bősége feledtette. Jó volt.
Ja, az alkalmi utasok az oldalkocsiban sokszor halálfélelmet éreztek.:-)) Nagyon várom a tesztet. Üdv.

Tiltott Lally 2012.06.20. 17:56:16

@panza: Engem egyszer vittek 634-es fogattal. Hát, sikítva vártam , mikor akaszt le egy villanyoszlop.

VJani 2012.06.20. 20:11:00

Én is tudok szögletesen (is) kanyarodni...
Urak! Szükségem volna URALRA 4.00x19-es lehetőleg eredeti orosz gumákra. Tudja valaki a tuti megoldást?

TyerCorp01 2012.06.20. 22:14:07

@baowah: Meggondolandó! Szép fogat a Perákkal! Apropó, ahogy látom az valami katonai cucc, ilyet láttál már?
www.jawamoped.com/html/wgc_media/photos/029%20-%20Military%20Mustang%20and%20Pionyr%20-%20Jozef%20Martisik,%20Puchov,%20Slovakia.JPG
Jól mutatnak a gázálarcos ládák mellett. :))

TyerCorp01 2012.06.20. 22:23:17

@trolleádor:
Szarvason van egy srác, neki a Bandit oldalán van valami oldalkocsi, de legutóbb 4 éve láttam, nem emlékszem, miféle, állítólag egyedi tervezés, készítés, sajnos a srác előzőleg egy motorbalesetet szenvedett, nagyon nehezen jár, bottal, ezért kell neki a harmadik kerék, díjazom a kitartását!

Hogy gyártanak-e szériában oldalkocsit?
www.warkshop.com/velorex.html
Velorexék elvileg még igen.
A 90-es évek elején-közepén gyártottak egy Velorex 700 nevű szögletes rettenetet, de mostanában úgy néz ki, visszatértek az 562 (ami a 634-638-as Jawák mellé van kötve) formavilágához, azt picit kicsinosították, árulják jobbra-balra is az angoloknál, meg Ámerikában, hirtelen nem találtam közép-európai forgalmazót, de biztosan kell lennie...

Oktato 2012.06.21. 13:26:49

@TyerCorp01: Igen, én már láttam és mentem is ilyennel - még a honvédségnél - Nové Mesto nad Váhom-ban Szlovákiában.
Alapból a "motospojka" - motoros hírvivő/összekotő harcezköze volt. Jó móka volt, klasszikus teljesítménnyel...

TyerCorp01 2012.06.25. 22:24:08

@Oktato: Ezekszerint tehát sima Mustang/Pionyr khaki-re fényezve? Jó lenne pár képet összeszedni, jól mutatna a gyűjteményben egy replika. :)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása