Parola a világbajnokkal

Taveri, Szabó II., Paulovits

Kezem a világbajnok kezében, ráncos szemhéja alól felnéz apró szemével: „Nem volt könnyű" - mondja. Állunk egymással szemben, engedelmesen várom, hogy lecsatolja a sisakot. Luigi Taveri nem gyors, de egy öreg versenyzőre várjon csak békében az ember, ha fotót akar.

Taveri a betonfalon

Beáll a motor mögé, balján egy ismerős férfivel parolázik Paulovits Imre: hoppá, Szabó II. László az, egykori legendás magyar versenyzőnk. A kéthengeres Honda fölé mindhárman odaállnak - így teljes, a gyönyörű 350-es együtt a három motorszerető emberrel.

CB 350 Twin verseny replika

Imre később árulta el, hogy miért volt nehéz: Taveri bizony belebetegedett éjszakára a magyar konyhába; nem véletlenül volt sápadt. Viszont megtudtuk, hogy 1966-ban ugyanígy járt, egy hányingerrel súlyosbított éjszaka után ült motorra - hezitált az induláson, de megnyerte a versenyt, ezzel együtt a világbajnokságot is.

A világ legjobb hangú Jawája

A 2012-es Velodrom a veteránokkal telt hosszú hétvége megkoronázása volt. A döntött falú betonpályán egymást váltották a motorok és autók, míg a gyűrű közepén a korhű ruhákba öltözött nézők szabadon mustrálhatták a gépeket.

Veterán Moszkvics a kisfiúnak

A Ferraritól a Trabantig volt minden, de a motorok között is rendkívűl színes volt a felhozatal: a Solextől kezdve az ősöreg Indianekig mindent láthatott az, aki a kellemesen forró tavaszi délutánt a rendezvényen töltötte.

Egykor még ezt-azt gyártottak ebben az országban

Kattintsanak a képekre, nézzenek bele a galériába - talán legközelebb önök is kedvet kapnak, hogy Közép-Európa leghangulatosabb veterános banzájára kinézzenek. Ha valahova, hát ide érdemes.

Még Szakálnál is nagyobb szakálla vol

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr244484189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guld Péter 2012.05.02. 14:43:59

Még szerencse, hogy van egy Imrénk, aki házhoz szállítja a két lábon járó legendákat.

yomsisi 2012.05.02. 15:01:29

Isteni volt! Megyünk jövőre is! :-)

szatyi 2012.05.02. 15:14:31

A zöld MG műszerfalában a rádió azért elég eklektikus.

A kiállításon viszont a Krazy Kutters-féle vonalat furcsállottam, az ilyen customokat legalább elkülöníthették volna az egyik sarokban, annyira másról szólnak. Akkor nem kellene magyarázni a csillogó szemű ötéveseknek, hogy a történelem meg a sci-fi az két külön dolog.

szatyi 2012.05.02. 15:18:22

És hogy ne csak a negatívumok legyenek: a háború előtti motorok zseniálisak voltak, az Unitas-Tatra trió meg megható.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.05.02. 15:29:45

@szatyi: a züld mg-nek ugy globalisan volt baja...

KAMA3 2012.05.02. 16:10:06

Az érzés, hogy megérinthettem egy IGAZI VFTS LADÁT, (ráadásul nem is akármelyiket, hanem az elsőt) megfizethetetlen.

Köszönöm, hogy ott lehettem!

Pasas 2012.05.02. 16:23:07

Az a HotRod odab@sz!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.02. 17:01:27

Nekem az tűnt fel, hogy volt egy nagyon szép, teljesen rendberakott, OT-s MG TD, és szerintem egy modern MotoLita kormány volt benne eredeti MG Helyett.

Benyoo95 2012.05.02. 17:18:39

Kedvet fogok kapni egy veterán motorhoz (a mostani is 23 éves, ugyanmár) ebben a verseny stílusban...

Béza Dániel 2012.05.02. 19:32:10

A 46-os képen az nem tudom minek a milye, de kéne.

Régen még a mérnökök tervezték a járműveket nem a marketingesek.

nagyonnagyon 2012.05.02. 21:43:51

"Szent ember" létemre találtam elfoglaltságot, az illat, a zaj feledhetetlen volt. Amikor majd 90-10 % lesz a korhű vagy egyszerűen beöltözött és hétköznapi ruhás látogatók aránya na ott kezdődik majd valami egészen új. Szép kihívás ez a szervezőknek, hajrá és köszönöm. Hacuka és 430 km de nem bántam meg.
youtu.be/K4-IYrLwbgg

Csikós Zsolt 2012.05.02. 21:59:43

@Béza Dániel:

Magyarországon gyártották, valahogy úgy, mint a Suzuki Swiftet. Itt a cikk:

belsoseg.blog.hu/2012/01/29/magyar_auto_a_magyar_muzeumban

adamFZR 2012.05.03. 00:47:19

klassz volt nagyon, élbeztük a jelmezesdit az asszonnyal! :) sm-ft-1.jspcdn.com/120501-72651/DSC0771.JPG bár az FZR belebetegedett másnapra, ma Triumphosan jöttem-mentem melóba. :(

apamacko 2012.05.03. 09:11:13

@adamFZR: Csak nem a tiéd a Fairthorpe???
(ha igen Grat hozzá!)

Nagyon jó volt a rendezvény, bár a korhű ruházatot jobban lehetne képviselni, kedves nézelődők!
Bent parkolni egy 30 éves motorral (még ha a falon nem is motorozhattam) önmagában is élmény volt!

yomsisi 2012.05.03. 09:14:18

@nagyonnagyon: Hiányoltam alólad a szamarat! Azért így is jó voltál! :-)

adamFZR 2012.05.03. 09:57:02

@apamacko: jó lenne, ha enyém volna. :)

vancello · http://vancello.hu 2012.05.03. 10:04:24

@KAMA3: Nem az első VFTS volt, hanem a legkorábbi példányok egyike.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása