Kezem a világbajnok kezében, ráncos szemhéja alól felnéz apró szemével: „Nem volt könnyű" - mondja. Állunk egymással szemben, engedelmesen várom, hogy lecsatolja a sisakot. Luigi Taveri nem gyors, de egy öreg versenyzőre várjon csak békében az ember, ha fotót akar.
Beáll a motor mögé, balján egy ismerős férfivel parolázik Paulovits Imre: hoppá, Szabó II. László az, egykori legendás magyar versenyzőnk. A kéthengeres Honda fölé mindhárman odaállnak - így teljes, a gyönyörű 350-es együtt a három motorszerető emberrel.
Imre később árulta el, hogy miért volt nehéz: Taveri bizony belebetegedett éjszakára a magyar konyhába; nem véletlenül volt sápadt. Viszont megtudtuk, hogy 1966-ban ugyanígy járt, egy hányingerrel súlyosbított éjszaka után ült motorra - hezitált az induláson, de megnyerte a versenyt, ezzel együtt a világbajnokságot is.
A 2012-es Velodrom a veteránokkal telt hosszú hétvége megkoronázása volt. A döntött falú betonpályán egymást váltották a motorok és autók, míg a gyűrű közepén a korhű ruhákba öltözött nézők szabadon mustrálhatták a gépeket.
A Ferraritól a Trabantig volt minden, de a motorok között is rendkívűl színes volt a felhozatal: a Solextől kezdve az ősöreg Indianekig mindent láthatott az, aki a kellemesen forró tavaszi délutánt a rendezvényen töltötte.
Kattintsanak a képekre, nézzenek bele a galériába - talán legközelebb önök is kedvet kapnak, hogy Közép-Európa leghangulatosabb veterános banzájára kinézzenek. Ha valahova, hát ide érdemes.