Megölték Imre családját?

Talán még emlékeznek múltkori posztunkra a magyar kilométer-milliomosról. Borsay Imre és gépe megosztotta az olvasókat – sokan kifogásolták a motor kopott állapotát, Neoluxot emlegettek, míg mások felhívták a kritizálók figyelmét arra, hogy ez egy egymillió kilométer fölötti futásteljesítménnyel büszkélkedő gép.

Egy idős magyar úr Aermacchija volt Franciaországban. A 250-esről keveset sikerült kiderítenünk, de Alain Nibart gyűjtő, Imre barátja levélben néhány plusz információt árult el nekünk; mondatainak fordítását itt olvashatják, az általa küldött képeket pedig galériánkban megtekinthetik.


Helló,

elmézést a késői válaszért, hetekig nem voltam otthon.

Imre nagyon ismert srác volt a szenvedélyes francia motorosok kicsiny világában. Én a hetvenes évek végén ismertem meg. Ő még 1967-ben vette használtan Ala Verdéjét és ha tehette, minden GP-versenyt meglátogatott – nagyon ismert volt a speciális idomok és a nyereg miatt.

Másik szenvedélye a csillagászat volt: gyakran szállította távcsövét az ülésre rögzítve. Motorral járta be az országot és kereste a legjobb helyet az égbolt megfigyeléséhez. Általában Dél-Franciaországban csavargott – amikor utoljára beszélhettünk, elmondta, hogy öt alkalommal újította fel a blokkot – a futásteljesítmény több volt, mint egymillió kilométer.

Halálához szívproblémái vezettek, de egészen 82 éves koráig napi rendszerességgel használta Aermacchiját. Egy infarktus után végleg kórházba került és ott is halt meg. Családjáról semmit nem tudok – az egyik legjobb barátja szerint hozzátartozóit még nagyon régen megölték, feltehetőleg Magyarországon; utána jött Franciaországba.

Első motorja egy Terrot volt, a második és utolsó a 'Macchi. Kis híján bezúzták – halála után egy roncstelepre került Párizs mellett. Egy ismerősöm szólt, hogy ott van Imre motorja, gyorsan kiderítettük a címet, majd elindultunk megmenteni.

A zúzdást nem érdekelte a gép, neki hivatalosan meg kellett volna semmisítenie. Hosszú rábeszélés után, részletesen elmesélve az Aermacchi történetét, sikerült rábeszélnünk, hogy ne tegyék tönkre. Nem volt egyszerű, de megmentettük az „egymillió kilométeres bébit”.

Nagyon örülök, hogy hozzám került a gép, méltó dísze a gyűjteményemnek. Így, fellelési állapotában hagyom, hogy emlékeztessen Imre barátomra.

Üdvözlettel:

Alain 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr284456649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyo78 2012.04.17. 17:38:01

Eszméletlen ronda ez a motor, ezt már a múltkor konstatáltam, és mostanra sem tudott megváltozni a véleményem. :) Maxi rispekt amúgy az öregnek, és nyugodjon békében!

Schütii 2012.04.17. 18:17:51

Semmit nem írígylek az öregtől. Na jó, legfeljebb a "munkahelyét", de azt is csak egy kicsit...

panza 2012.04.17. 18:36:16

Engem mindig érdekeltek az olyan gépek, amelyekkel folyamatosan közlekedett a tulajdonosuk.Évtizedeken keresztül. Nem 1-2 szezonra vásárolták, hanem szinte egy életre. Történelmük van. Jó látni ilyeneket is.

rugaferenc 2012.04.17. 19:03:04

ha ez a gép nem lesz kint az OT EXPO-n, mérges leszek:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 19:07:13

Nem semmi! Grat a gépnek, RIP a tulajnak :(

xbr 2012.04.17. 19:44:10

Csoda történet, tényleg szívmelengető. Ezek a régi gépek mi mindenen átmentek, hihetetlen 50-60 évig hajtani ugyanazt a mocit...irigylésre méltó.
Ez már tényleg történelem.
Ennyi idő után meg ennyi közös km-rel egy ilyen gép már messze nem közlekedési eszköz, inkább hű barát, vagy méginkább családtag.

Engem is egyre inkább vonzanak a régi gépek, biztos öregszem, de most cseréltem le a 96-os tucat gépemet egy 85-ös ritkaságra. Igaz, ez még csak 27 éves, de ha jól kijövünk egymással, ki tudja, évtizedekig szolgálhat majd. Rajtam nem fog múlni!

V12 Power 2012.04.17. 19:53:05

Muszáj ez a bulvárlap-szalagcím? Gondolom a világháborúban ölték meg a szüleit, ez akkoriban sajnos nem volt egészen ritka.

ZON 2012.04.17. 20:09:42

@V12 Power: a szemetek! Kennyt is kicsinálták!

nofatchx 2012.04.17. 20:45:58

számomra misztikus a történet, olyannyira, hogy még a hideg is kirázott olvasás közben. jó lenne minél többet megtudni erről az emberröl.

Breacher 2012.04.17. 20:59:14

Én továbbra is bárki fél karját odaadnám egy ilyen mad max idomért.

chr 2012.04.17. 21:13:19

Ez egy filmbe illő történet. Kár,hogy ezt sokan nem látják...
A motor a motoros és egy barátság története...
Ezek a dolgok azok, amelyek érnek valamit az életben!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.17. 21:16:21

@V12 Power: '56 elott olcso volt az emberelet Magyarorszagon, szerintem a kommunistaknak utban voltak csak O meg tudott menekulni - nincs egyedul a tortenetevel sajnos, ismerek en is egy embert itt akinek surgos volt a hirtelen elutazas 56 decembereben.

Erdekes - nem ide tartozik - 94 ben beszelgettem egy 56-os magyarral, mondtam neki nyugodtan hazamehet mar, mas vilag van - erre azt mondta: - Nagyon mas vilag nem lehet ha az uj koztarsasagi elnok ( 1989 okt 23 tol az Antall Kormany ig Szuros Matyas volt ) egy nagy kommunista es a tobbi is ott ucsorog a parlamentben.... hat erre sem akkor es sem most nem tudok mit mondani...

Béza Dániel 2012.04.17. 21:21:34

Ha itthon hal meg, lett volna aki megmenti a motorját?

caby77 2012.04.17. 21:24:10

@visszakettopadlogaz: Igazad lehet nekem is van 1 ismerősöm dióhéjban ugyanezt mondta más szavakkal 2006-ban Németországban és nem tudok róla,hogy hazament volna.A történet elég korrekt a motor nekem is bejön.

srank 2012.04.17. 21:35:09

egy ilyen járgánynak sokkal nagyobb eszmei értéke van , mint egy hírességének, amin a beképzelt majom gazdája kétszer ült életében és azon kívül nulla története van az egész sztorinak, ez pedig azokban az időkben volt olyan helyeken, amikor mi azokról álmodoztunk, hogy milyen jó lenne , egy olyanna, ott azt csinálni , amit akkor itt nem lehetett ...

Egu 2012.04.17. 21:52:27

Zseniális!
Pár éve Ottó bácsi az oldalkocsis BMW-vel gondolkodtatott el, mostanában meg ez a történet. Itt a motor nem csak egy vas, ami megy pár évet, hanem tényleg az élet része. Ennyi idősen még mindig a végtelent hajtani csodálatos lehet. Remélem nekem is valami ilyesmi jut majd örökifjúság címszó alatt...:)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.17. 23:13:08

ezt a motort TILOS felujitani, ez igy egy EGESZ

littlemole 2012.04.17. 23:46:44

Még mindig jobb mint az enyém (mert nincs :( )

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2012.04.18. 05:27:03

akaratlanul is egy vicc jut az eszembe.

Pista bácsi ez a balta tényleg több mint száz éves?
bizony ám. 2x cseréltem a fejét, meg vagy 5x a nyelét.

Ronald 2012.04.18. 07:35:24

@tommirra: Pont ugyanezt akartam írni a cikkről....amikor lementem a kommentek végére - és "döbbenten" olvastam a tiédet:-)

Nincs az a motor a világon, amelyiknél 1 millió km-en - ne cseréltek volna már többször is "nyelet", meg "fejet" is.

Egy mai csúcsmotor 80 ezernél már nagygenerál-érett - igaz, ez évi 5-7 ezer km-es futással nem annyira kevés azért.

huleaks2 2012.04.18. 07:55:06

@visszakettopadlogaz: 94-ben Göncz Árpád volt a közt. elnök.

Dixhorn 2012.04.18. 09:39:13

@Ronald: Egy ismerősömnek 175 ezer km van a Dl 650-ben. Még nem kellett generálozni. Szerintem ez olyan mint a kocsinál, használat, karbantartás függvénye.
De tény hogy én ennyit nem tettem bele egy motorba sem, tehát az enyém lehet 30 ezernél kifingik. :D

lanciabacci 2012.04.18. 09:52:35

Tisztelet az öregnek és nagy hála Nibartnak, amiért megmentette a motor és megőrzi így, ahogy van, a lelkével együtt. Érdekes és szabad élet lehetett az öregé.

Bilok 2012.04.18. 10:00:16

Kamu az egész. 30 ezernél egy motor se futott többet, néztem a használtmotor-hirdetéseket. :)

Liquid_Night 2012.04.18. 10:03:24

Jó helyre került, tisztelet az új tulajnak...ez a motor tényleg nem csak tárgy.

Megőrizni, s mint előttem írták: kiállításokra elvinni, történetet kis táblán melléírni...a bácsi és családja teljes múltjára fény derülhet valaha?

tonalcar 2012.04.18. 10:06:49

@huleaks2: Igaz. És az említett szempontból ő jobb volt? Nagyapám együtt ült vele>inkább hagyjuk... :(

Waldorf Rolandó 2012.04.18. 10:08:54

k. jól néz ki ez a motor

xbr 2012.04.18. 16:50:15

Ja meg, tutira nem 6-jegyű a km számláló és egy idő után meg már ki emlékszik rá, hányszor fordult át, nem? :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.18. 17:43:03

@huleaks2: Komolyan? :) es ez akkor mit jelent? Hogy nem beszelgethetek 96-ban vagy 2012 ben arrol mi tortent 89 -ben?

( az a franya szovegertes, az ... )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.18. 17:45:22

"( 1989 okt 23 tol az Antall Kormany ig Szuros Matyas volt ) "

Antall kormany 90-ben jott, vele egyutt ( szdsz-mdf paktum ) GA kozt. Elnok is.@huleaks2: Ez most tenyleg mit nem?

Ámond Pista 2012.04.21. 17:04:13

Örülök, hogy méltó helyére került! :)

bh pearl 2012.06.25. 20:29:24

:)

kíváncsi lennék milyen motor megy el 1 000 000 km re?
Semmilyen.
A baltás poén találó. És igaz.

Érdekes, én azt szépítem, hogy mennyi km van a lábamban, így 40 felett 3 évvel már én is 1 000 000 nál járok... Egyre rosszabbul emlékszem...

Visszatérve, ha csak 500 000 volt az se semmi!
Mindenképpen látszik a sok km a gépen, mondjuk az is, hogy igénytelen volt a tulaj. Amolyan falusi mz külseje van... Ez szépérzék, igényesség, megbecsülés kérdése. Aki évtizedes barátságról ír, az azért gondoljon bele hogy milyen ember az aki így becsüli meg a barátját? Nem volt egy nyamvadt kút meg egy szivacs soha sehol?

Nemár…

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása