Ki ez a magyar milliomos?

 

Keveset tudunk a magyar kilométer-milliomosról. Borsay Imréről egy olasz blogon olvastam először, de hiába kerestem róla plusz infókat, szinte csak ugyanazokat a félmondatokat dobta fel a kereső.

Ki ez a férfi? Ismeri valaki? Annyit tudunk róla, hogy 1956-ban disszidált, majd Franciaországban telepedett le. A képeken látható szépségesen elhasznált Aermacchiját 1969-ban vásárolta, akkor még fényesen és újan. A források szerint autója sosem volt, 250-es, egyhengeres négyütemű motorjával több mint egymillió kilométert motorozott.

Ezek a fotókat Jean Bourdache készítette egy bolhapiac parkolójában – Borsay Imre lelkes látogatója volt minden ilyen rendezvénynek, ahol hobbijához (vagy szakmájához?) keresett csillagászati szakkönyveket és tárgyakat.

Évtizedekig mindenhová ezzel a géppel járt, feltehetőleg többször szedte szét és rakta össze újra – egészen 2011-ben bekövetkezett haláláig, nap mint nap ezzel utazott. A tekintélyes futásteljesítményű, szívbemarkolóan megkopott gépet Alain Nibart, Imre barátja szerezte meg – az Aermacchi 250 restaurálás nélkül vált egy gyűjtemény részévé.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr213513900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdyBaby 2012.01.02. 15:34:06

Le a kalappal.

Szeretem az ilyen híreket. Ezek jók. :)

nofatchx 2012.01.02. 15:35:15

ő a titokzatos motoros

szerintem a családját kéne felkutatni, ha szeretnél többet megtudni. mondjuk nyilván nem facsén kezdeném. :) felcsigáztál, remélem megtudunk valamit.

1kutya 2012.01.02. 15:51:18

@nofatchx: miért nem? unokája, dédunokája simán fent lehet rajt'.

Káosz Professzor 2012.01.02. 15:55:29

Hát ha komolyan érdekel, hogy ki volt ő, akkor keresd meg a cikkekben is említett Alain Nibart-t, az Aermacchi Ital Club de France elnökét.

Ha minden igaz, itt elérhető:

AERMACCHI ITAL CLUB DE FRANCE
36 boulevard de la Bastille
75012 Paris
France
Tél. 01 43 44 56 51 (entre 19 h et 20 h).
and.com@wanadoo.fr

Vagy tévedek, de itt próbáld meg.

randomway · http://www.barothi.com 2012.01.02. 16:00:24

Érdemes lenne a motorról is írni egy cikket... érdeklődve várjuk a fejleményeket.

Káosz Professzor 2012.01.02. 16:04:13

@Káosz Professzor:
Alain Nibart Facebook profilja: www.facebook.com/profile.php?id=100000811475462&sk=wall

Elég kevés az info, de pont elég, 90% hogy ő az. Remélem segítettem.

Káosz Professzor 2012.01.02. 16:17:00

@baowah: nincs mit. ha valamit megtudtál, tedd közzé légyszi, érdekes történetnek tűnik. ((ha kell segítség a kontakthoz, azt is jelezd, kitalálunk valamit...))

laverdasfc 2012.01.02. 16:17:25

És ki az a Doug Domokos?

GERI87 2012.01.02. 16:18:17

"szépségesen elhasznált"
"szívbemarkolóan megkopott"

Te aztán tudod fényezni a szart:) leharcolt igénytelen roncs lett ez...
Kaviár emésztés és ürítés után...egészség.

"Évtizedekig mindenhová ezzel a géppel járt, feltehetőleg többször szedte szét és rakta össze újra"

Szerintem még csak le se mosta soha...

A plexi mivel van összeragasztva? fekáliával?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.01.02. 16:22:15

Nem vagyok motoros, de az ilyen híreket szeretem. És ez a motor még így leharcolva is kéne. Mennyit tudna mesélni.

@GERI87: Jééé, az idei első troll. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.02. 16:23:05

@GERI87: ha belolem indulunk ki, rad is mondhatnam, hogy szorakoztatoan bolondos vagy. ha belole indulunk ki, ugy fogalmaznek, hogy egy taplo paraszt vagy te Geri fiam.

de mivel magambol indulok ki, nem sertegetem az olvasot, teged sem, kis bolondosom.

Dinsdale Piranha 2012.01.02. 16:25:02

Egyetértek az előttem szólóval. Ez a motor ahogy kinéz inkább igénytelenségről árulkodik, mint megbecsülésről. Egy mosást, egy flakon festéket és némi karbantartást megérdemelt volna egy ilyen hűséges társ.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.02. 16:32:05

@Dinsdale Piranha: ugy gondolod, hogy elment volna egymilliot, ha nem torodnek vele? mindig csak a franya kulsoseg szamit?

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.02. 16:34:53

@GERI87: nem a szepseg szamit, hanem a teljesitmeny es az a latasmod, ami ezt az embert jellemezhette. sajnos mar sosem beszelgethetunk el vele, hisz elhunyt.

GERI87 2012.01.02. 16:39:05

@baowah:

Nem tudom milyen fogalmaid vannak a törődésről, de ebbe nálam az is bele tartozik hogy azért festünk, cserélünk, felújítunk...a rozsda meg a szétült ülés, darabokból összerakott plexi nem tartozik bele...

Látásmód?
Nem kezdek bele...

Na mentem.

Schütii 2012.01.02. 16:42:30

Hát nemtom... Én nem motoron élem az életem, mert van még pár dolog amiért érdemes élnem. Azonkívül szeretem ha tip-top a vasam, amit tudok, azt meg is csinálom magam, mert az is a buzéria része, nem csak a "kilométerfalás" orrba-szájba. Szerintem.

mátyáskirály 2012.01.02. 16:44:50

Kiraly! Disszidalni kell!

- EM - 2012.01.02. 17:01:30

A teljesítmény figyelemre méltó, de ezt így is lehet abszolválni (tudom, ez nem egy motor, más lépték, de párhuzamot vonni tökéletes. Ez a jármű még 2,5 millió mérföld után is qurva jól néz ki):
www.tractorumbrellas.com/files/hfp/imagecache/hfp_image_original/files/hfp/OCR0994.JPG
Ezt a külső állapotot akkor lehetne elnézni, ha mondjuk csak üríteni és aludni szállt volna le a motorról, míg el nem érte az 1 milliót. Napi használatban, egy doboz neoluxot megérdemelt volna, főleg ha ilyen sokáig kibírták egymás mellett.

korzo 2012.01.02. 17:21:06

Erről egy székely mondás/vicc jut eszembe:
Ez a dédapám kedvenc kisfejszéje. Igaz, hogy már ötször cseréltük a nyelét, meg kétszer a fejét... de ez akkor is a dédapám kedvenc kisfejszéje.

Herr Glatzkopf 2012.01.02. 17:25:47

Ízlelgessétek ezt a szót: _egymillió_ kilométer...majd ha lesz 200.000 a szaros motorotokban, akkor magyarázzatok szépségről és igénytelenségről. Hülyék.

RangerJoe 2012.01.02. 17:37:47

@Safrane(k): Igen, tényleg nem kis teljesítmény, és tényleg nem a külsőség számít, de azért nincs ember, aki ha rendesen karbantartja a belsejét, akkor nem foglalkozik a külsejével egy kicsit sem.

Te 43 éven keresztül leszarod, hogy mit vezetsz és kihullasz belőle, csak menjen?

humanoid40 2012.01.02. 17:37:49

Imádom a kocsimat, 6 éve melozok vele.Most 26 éves és fél milla felé jár...Szeretem minden tekintetben de pusztul lefele.Rákölteni annyit amennyit kellene, vagy felújítani nincsen esélyem.Mondanám, hogy melos auto,de nem az mert nincsen másik.Szakadt a kinézete de napi szinten 200km.-t elgurulok vele ugy, hogy 1 csavarhuzo van nálam mindig...Sokan igénytelennek nézik pedig csak "ez van"....

Herr Glatzkopf 2012.01.02. 17:44:14

@RangerJoe: Én nem szarom le. De az a tapasztalatom, hogy az öreg generációjába tartozó vén manusok közt sok az ilyen megszállott, akik szarnak a külsejére és inkább a működőépességre figyelnek csak.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.02. 17:45:06

@kutyaszarpor: a nickedhez gratulalok, otletes.

a fekrendszert talan hagyjuk. szerintem a ket simplex dobfek karbantartasa, vagyis betetcsereje nem akkora tudomany, hogy valakit, aki feltehetoleg mar csak koranal fogva is sokkal bolcsebb nalad, lekozveszelyesorultezz.

Opalgrün-metallic 2012.01.02. 17:46:17

Ez a motor egy szobor!
1000000 km alatt készült el, a többi kortárs művészeti alkotáshoz hasonlóan ezt se értékelheti minden ember egyformán. Nekem tetszik.

mv3 2012.01.02. 17:47:10

Nem kétlem, hatalmas dolog motoron 1 millió kilométert vezetni, maximálisan fejet hajtot a teljesítmény felett, de csak azért meghagyni a dzsindzsát a plexin, hogy ezt a hangulatot fokozzuk, szerintem nem szerencés, inkább elhanyagolt tárgynak tűnik, mint becsben tartottnak. Miközben tuti igaza van a szerzőnek, biztosan megkapta a műszaki törődést. Mégis, amíg egy terepjárón a kis horpadás, rozsda, karc, emelheti a patinát, addig ez a motor inkább csak lehasználtnak tűnik.
Talán, ha túra enduros dakar-forma lenne, azon jobban elviselnénk a sarat, koszt. Mindezek mellett a sztori biztosan jó lesz és várom, sok sikert a kutatómunkához!

RangerJoe 2012.01.02. 17:48:14

@Safrane(k): Ez oké, de ennyire? Ez nem egy autó, amit ki kell kasztnizni csilliókért. Egy ilyen motort nem nagy idő és pénz átfesteni akár sk. Ha ennyit sem foglalkozik 42 év alatt vele, akkor valóban felmerül a kérdés, hogy milyen a féke pl.?

nofatchx 2012.01.02. 17:48:27

1 millió kilométer szar fékekkel? mert most jól belegondoltam. de, hogy csinálhatta? biztos szerencséje volt...

és eddig úgy gondoltam, hogy az az igénytelen ember, aki neolux-szal javítja a járművét. hát, most megtudthattuk, hogy az az igényesség mércéje, nem pedig az igénytelenségé...

Herr Glatzkopf 2012.01.02. 18:04:41

@RangerJoe: Értem, mit akarsz mondani és én személy szerint egyetértek veled, DE továbbra is azt mondom, hogy az öreg leszarta a külsejét a gépnek. Ez meg is látszik mondjuk :) A "belsőre" azonban mindig ügyelt: feltételezem, hogy fékezett is párszor, tehát cserélnie kellett a fékeket és nem "vason" fékezgetett...lényeg az, hogy a külső másodlagos volt.

sish 2012.01.02. 18:07:23

áhj, állandóan ez a kilométeróra tekergetés...:)

VFR800 2012.01.02. 18:24:01

Gyűlnek a trollok ... gondolom ezek abból a fajtából valók, akik már szívják a fogukat, ha használt motor vásárlásnál 20000km-nél több van az órában és inkább megveszi a 10 éves 100-szor átfújt csilli-villit visszatekert 8000km-rel ... mer' efölött már minden ciki ... Gyanítom 99 százalékunk az egész csúfságos kis életében nem fog 1 millát vezetni! Ez nem kirakat motor volt amivel vasárnap kigurultak jaszkarizni Nyugati Térre kis majomok! Tisztelem és becsülöm azt aki BÁRMILYEN állapotban működőképesen tart egy ilyen járgányt, és legfőképp nem fikázom, mert fingom nincs, hogy én miként tudnám így megoldani a karbantartást! Gyanítom pár évtizede már az alkatrész ellátás sem megy olyan olajozottan ... És remélem hamarosan jön az interjú is a tulajdonossal! Gratula! Eddig jó a cikk ;-)

RangerJoe 2012.01.02. 18:37:09

@VFR800: Lehet, hogy troll vagyok, de abból a fajtából, akinek egy 84-es GPZ-je van 89000 km-rel.

RangerJoe 2012.01.02. 18:39:32

@nofatchx: Nem azt mondtam, hogy az az igényes, ha Neolux-szal fested le. Csak érzékeltetni akartam, hogy akár még azzal is le lehetne, mert az nem nagy pénz és nézne ki valahogy.

Mc Master 2012.01.02. 18:42:58

@GERI87: lehet más is mögötte, a motor már egy veterán ritkaság, lehet, hogy ha jól nézett volna ki, szépen rendbe lett volna rakva, akkor mázsás lánccal kellett volna mindig lelakatolni. De így? Egy barátom vett egy közepesen drága mountain bike-ot napi használatra. Elég sportos srác, mindenhová azzal járt Pesten és környékén. A vétel után azzal kezdte, hogy lecsiszolta a felső réteg festéket és jól összegányolta. Egy napig azon dolgozott, hogy szakadékká tegye a bringát. Nem is lopták el soha...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.02. 18:45:43

A motor 'viseletes :)

Egy milliot motoron? Lehet szegeny ember vese elegtelensegben halalozott el vagy az egymillio kilometer alatt beszivott gazoktol...

Beke poraira, a motort meg remelem nem ujitjak fel.

( van Palo Altoban egy kb 70 eves motoros, mikor huszonakarhany volt kapott egy DUI t es nem vezetett azota autot, majd 50eve csak motorozik, a mai napig - most mar mondjuk nem sokat. Bmw r100 asa van ( a csucsos eleju, kb 20 eves lehet ) meg egy regi moto guzzi, az a '60 bol )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.02. 18:48:38

@RangerJoe: GpZ !! A '80 evekben az volt az ALOM nekem, foleg mikor Tom Cruise a Top Gunban ment a kifutopalya mellett vele :))))

Tökösmákos 2012.01.02. 18:50:06

Merjünk kicsik, piszkosak, tetvesek lenni !
Nekünk csak ez jutott! Ezt dobta a választott nép :P

panza 2012.01.02. 18:50:17

Van egy motorom, áll a garázsban. 1961-ben vették a szüleim.Én is sokat használtam, azzal tanultam motorozni, azzal vizsgáztam.Sem apám, sem én nem számoltuk a megtett kilométereket, de 1992-ig, -amikor "nyugdíjaztam" a gépet-, elég sok összejöhetett. A motort javíttattuk, a magunk módján ápoltuk, de a természetes külső avulás ellen soha nem tettünk semmit.30 év szolgálat után, most már 20 éve pihen a garázsomban. Évente egyszer-kétszer megyek vele egy kört nyaranta. A "szépségesen elhasznált" jelzőt nagyon találónak érzem a fenti és a saját motorom esetében is. Lehet, hogy együtt kell öregedni a motorral?
baowah: szoktam rigorózus lenni, de a mai írás tetszik. Őrizze meg a nyugodt stílusát azok esetében is, akiknek egy ilyen motor láttán a Neolux jut az eszükbe. Üdv.

Mc Master 2012.01.02. 18:55:48

Ha '69 óta csak munkanapokon használta volna az öreg és mondjuk 50km-re jár el dolgozni, ami autópályán fél óra reggel és fél óra este, akkor kb. ki is jön ennyi idő alatt. Oké, ez csak az elmélet, valószínű, hogy nem így történt. Csak azt akartam érzékeltetni, hogy nem kell éjjel-nappal a motoron ülni 1 millió km-hez. 40 év alatt durván havi 2000 kilóméterrel ez simán összejön.
Ha másképpen számolunk és azt vesszük, hogy hétvégén is használta, és mondjuk csak havi kétszer túrázott vele 500-500 km-t, ami valljuk be nem sok (Franciaországban pláne!-nagyobb, mint Németország) és a maradék ezer kilométert pedig a munkanapokon hozta össze, akkor tényleg csak a szomszéd faluba járt el dolgozni meg még intézgette a privát dolgait (elment a Tescoba :D ).
Tehát nem nagy kaland, ha csak motorozik és sosem autózik valaki, akkor ez könnyen megtörténhet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.02. 18:59:36

úgy néz ki mint egy futármotor.
amúgy a futárok havi 3000 km körül mennek.télen nyáron.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.02. 19:00:09

@Tökösmákos: Miert van az hogy jonnek ide irogatni olyanok akiknek egy politikai blogban a helye?

Ez motoros blog.

Ha zsidozni akarsz akkor masold be a TelAvivi motokrosz bajnoksag tabellajat vagy akarmi, kezdem unni ezt az off topikolast.

Tegnap is valaki gyurcsanyozott...

Ha ennyire szereted a politikat menj tuntetni vagy szedjel hangyat boxkesztyuben ha attol megnyugszol.

Nincs jogom meg megkerni sem teged ( es a tobbit aki olyan mint te) arra hogy ne irj politikarol egy autos/motoros blogon, ezt neked illenne tudni es a jomodor szabalyait szem elott tartva nem elrontani mas '"szorakozasat"

( ha par szot nem ertettel kommentemben , pl "illik, jomodor" stb akkor ajanlom a Magyar Ertelmezo Keziszotarat. )

Bazsi(HUN) 2012.01.02. 19:13:01

@korzo: Na ezen nagyon jót röhögtem! :)

Amúgy Móka Mikinek igaza van. Inkább hagyja így, a fene se fogja megkívánni, hogy ellopja, ellenben használható a gép.

rognork 2012.01.02. 19:13:44

kurvára bírom az ilyen fejidomokat

terrorjony 2012.01.02. 19:26:00

az off topc-os dolog jogos, marha sűrűn elofordul máshol is, nemcsak itt :S

herkó 2012.01.02. 20:07:48

@VFR800:

Te biztos fogsz 1Millió km-t menni,hogy így okoskodsz?

Rocso Cafe 2012.01.02. 20:08:29

@Moka_Miki:

Ez az érvelés kicsit hasonlított egy marketing tanfolyamra, amit kényszerűségből hallgattam végig egy levágott újjú szakácsból 1 hét alatt továbbképzett idegesítő super succesful előadótól. Ha kellőképpen elaprózzuk, akkor nevetséges kicsi szám jön ki. Sokan így vettek motort amikor elolvasták, hogy napi 3 kávé áráért lehet motorod. Ami nem nagy szám ha nem szorozzuk fel 30-al.
Na itt is ez a helyzet. Életemben nem megyek motorral 1M km-t. Igaz én vagyok a hétvégi motoros aki csak jó időben megy el gurulni, mert így szeretem.
Ami viszont tényleg nagy mutatvány, hogy egy motorba tette bele ez a futásteljesítményt. Valószínűleg szerette a gépet, ha 40 évig megtartotta. Én is tisztán és ápoltan szeretem a motoromat, de ha neki így tetszett akkor az miért baj?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.02. 20:20:01

@GERI87: ne legyél már idióta, nem 20 évesen rakta le ezt a motort, hanem sztem 70-en túl. 20 évesen még könnyen beszélsz a karbantartásról, majd megnéznélek 70 évesen, egyáltalán felpattannál-e a csípőficamoddal meg az ízületes térdeiddel meg a vizes bokáiddal egy ilyen motorra. sőt, lehet h az utolsó években már nem is használta, és csak a pajtában berozsdásodott.
egy pajtavitéz szemeisrosszuláll, nézelődikafaluban restaurátornak sztem még elég jó darab.
elfelejtik a trollok, h régen a motorokat is elsősorban munkára használták, és csak másodsorban voltak pinakönnyeztetők, meg sokkal későbbi korosztály számára, mint ez az öreg. ők használati tárgyat láttak bennük. ma az ortodox láncsprés, protektoros, shubertes divatcigányok meg egészen mást. nem igaz, h ezt nem tudják végiggondolni! fffffuuuuuu

attila633 2012.01.02. 20:37:47

Az a helyzet, hogy én 2 éve vettem egy csilli-villi használt gépet egy olyan "hétvégi motoros"-tól aki 5 év alatt 6 ezer km-t tett bele. Szalon állapotú volt.
Én legkevesebb napi 50-60-at megyek vele, ami már meg is látszik rajta. Csak hóban-jégben nem használom. Persze eleinte én is igyekeztem megőrizni esztétikailag is az állapotát, de egy idő után feladtam. (Persze műszakilag mindent megkap, sőt! Rühelleném ha otthagyna az út szélén.) De hogy minden apró karcot, sérülést állandóan javítgassak! Na azt már nem.
Ő van értem és nem fordítva. Nem vagyok hajlandó a rabszolgájává válni. Szerintem 10 év múlva az enyém is hasonlóan fog kinézni.

Anti Anyag (törölt) 2012.01.02. 20:45:38

Egy millió km. után ez nagyon is jól néz ki.

Én láttam 300.000 km. után motorokat, pedig költött rájuk rengeteget a gazda. Azok néztek ki így.

Szerintem ezzel az utóbbi pár évben már nem sokat motorozhattak, kint állhatott a kertben. Gondolom, az öreg már nem tudta karbantartani, a családja meg nem foglalkozott ezzel.

Lionel North 2012.01.02. 21:07:10

Hümm megjegyzem cybermotorcycle.com/euro/brands/aermacchi_history.htm e szerint készült belőle vagy 342db tutira egyszerű volt alkatrészt szerezni hozzá. Szvsz a műszaki tartalom fenntartása is épp elég heroikus feladat lehetett.

Abba meg talán ne is menjünk bele, hogy ez egy 250es vas a hatvanas évek végéről. A kortárs Pancsi 2ütemből tudott vagy 16 pacit mozgósítani ez vajon a 4 ütemmel milyen menettulajdonságokkal bírt?
Mostanában mikor egy 500as már "női motor" a nagyfiúk szemében, eszükbe se jut, hogy tán kicsit hosszabb ideig tarthatott beletekerni azt az 1M, mint egy mai vasba...

Nekem a 650 Deauville-lel eltartott volna 20 évig napi futár melóban (feltételezve, hogy se szabi és semmilyen egyéb szünet a hétvégéken kívül) és nem csak a városban, hanem kb. 80% autópályán. Viszont nem egyszer (inkább heti többször) napi 16-18órát jelentett mindez. Ki a halál állna neki ezután még pucolni?!
Ja itt a szigeten még tél sincs igazán, az egész éves használat 12 hónapot jelent. Galliában azért előfordul néha hó is.
AKÁRMILYEN ÁLLAPOTBAN RENDES TELJESÍTMÉNY amit valószínütlen, hogy bármelyikünk megismételne! ;)

ZON 2012.01.02. 21:08:33

Ez a bácsi találta fel a RAT stílust, és negyven év alatt csiszolta tökélyre.

robian 2012.01.02. 21:16:46

@panza: sejtettem... hejj ha apué is meglenne én is de mennék vele néha egy-egy kört. tizenévesen nem becsültem, most bőven túl a harmincon már... másikat vehetnék de azt minek.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.01.02. 21:38:32

A bácsiról és a motorról olvastam évekkel ezelőtt valamelyik francia veterános újságban. A motor akkor is pont így nézett ki a képen.

A túraidom és a plexi korabeli. Azért a sok ragacs rajta, mert elrepedt/elmállott, és valahogy egyben kellett tartani.

Ezek az Aermacchik kegyetlen jó gépek voltak. Pláne az 500-as Linto GP motorok, amelyek két ilyen 250-es összetételéből készültek..

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.02. 22:05:57

@bervas: szo se rola, Marsovszky is szerette

toncsi64 2012.01.03. 05:27:22

Azért azt simán eltudom képzelni, hogy mondjuk 50-60 éves korában valamelyik "rövid" túrája után eltette a gépet az éppen aktuális állapotban emlékezendő az ifjúságára.
Például...

llegal 2012.01.03. 07:01:21

Én is azt szeretem ha a vasam csillog-villog. De: azt gondolom hogy ebben a cikkben a legkevésbé az a hírérték hogy hogy néz ki a motor. Ez az ember élete végéig motorozott, esőben, hóban stb. Gondolom nem volt már olyan jó erőben mint az itt észt osztó urak, nem mosogatta le naponta mociját stb. Másrészt 1 M km az rengeteg. Az én motoromban 35.000,- Km van de már csapágyazni kellett... Ebben a cikkben az a hírérék hogy egy 60-as évekbeli technológiával, anyagminőséggel készült gép ezt a futásteljesítményt elérte. Egyébként elég csak elolvasni a hozzászólások mocskolódó stílusát, és már megértem hogy disszidálta fazon innen, nem voltatok ti különbek 56-ban sem, Orbán népe...

DrDR800 2012.01.03. 09:44:22

Részvétem a családnak! Nem semmi amit belemotorozott Borsay Úr a masinába! Remélem lesz folytatása a cikknek.
Az én gépemben is csak 100e van,cirka húsz éves,átfestve,bontva még nem volt.Kopottka,de én így szeretem,mert én se fiatalodom,meg inkább mechanikusan legyen rendben mint egy-két karc vagy rozsdapöttyért aggódjak.

zöldi 2012.01.03. 10:33:48

Egy 1 milliót futott mototrnak nem kell ilyen szakadtnak lennie:

totalbike.hu/hirek/2011/02/09/kemiatanar_1_15_millio_kilometerrel/

nsumax 2012.01.03. 11:19:39

@Lionel North: Azért az általad belinkelt oldalon körül néznék 250 kategóriában, hogy miket tudtak akkoriban a motorok, főleg az Nsu-ra utalok 1952-ben "alig" tudott 17 lovat a sport változat szintén "alig" 28 lovat mindezt 7000 a sportnál 9000 fordulaton és le is adta nem csak rá volt írva az adatlapra, de ez csak egy példa,és még az olaszokat v. az akkor erősödő japo segrakétákról ne is beszéljünk, azért ne a pancsit vegyük etalonnak abból a korból.

Dirt Diver 2012.01.03. 12:14:28

Az én motorom is közel van ehhez az állapothoz, de még gyúrnom kell rá. Pedig közel sem ment még ennyit.

zsoltka976 2012.01.03. 13:33:14

Szerintem az öreg burult vele, bezakózott a sárba, és nem
ült fel rá többet.Különben meg úgy összetörte magát hogy lepucolni sem tudta halákáig.
A rosszabb hogy esetleg a motoron halt meg. Ezért maradt ilyen retkes.

VFR800 2012.01.03. 16:31:08

Baowah: az ujra tulajra gondoltam akinek odaajandekozta az Oreg.

Herko : ahogy irtam valoszinuleg nem fogok 1 millat menni, de nem is fikazom annak a bringajat, aki ennyit tette meg vele ...

rexcar 2012.01.03. 17:29:51

Végre egy normális hír. Hogy ezt is megértem itt...

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.03. 21:51:27

@rexcar: ez nem hír! ez egy blogbejegyzes.

minafoto · http://www.minafoto.hu 2012.01.04. 13:58:09

Hú de vagány öregek! :) Nekem is bejön ez a hír!
A fostalicskás neoluxal ápolóknak meg üzenem, ha lesz egy 34 éves motorjuk (nekem van), akkor majd rájönnek, hogy ha valóban szépet akar, akkor nem neoluxxal gányol, hanem vagyonokat költ az eredeti, régi alkatrészekre (ha talál), vagy próbálja az eredetit egyben tartani, úgy ahogy van. Mert egy gyári állapot elérése évtizedes korú használt motor esetén akár egy új motor árának többszörösébe is kerülhet... Jah, és megnézem a mostani díszmadarak motorjait 30 év múlva, hogy merre lesznek azok a tudatosan beépített elhasználódásaikkal együtt...:D :D :D

FrundsbergW201 2012.01.04. 20:29:56

Hát ez a motor számomra sem a megbecsülésről tanúskodik, inkább olyan mint egy lefosott kilóméterkő.

ekkerjoz 2012.01.05. 08:32:40

Dániában láttam motorosbulin hasonló állapotban lévő gépeket, guzzikat főleg.
Amíg nem életbevágó, nem cserélik a gyári alkatrészt, és ritkán fényeznek, annak van értéke, ami eredeti.
Igénytelenség ezt fikázni.

olaffpiffpaff 2012.01.05. 13:48:04

Szia Arpi,

Long time no speak de az en aermacchim most keszul;-))))remelem hovegere lesz vmi kepem is. Vaz mar le van fujva ujra kerekek is keszen keszul a blokk.monnyuk az enyemben csak 14000 van hehe.

Cso Olaff, bocs de totalban nincs magyar billenytyum.

olaffpiffpaff 2012.01.05. 13:54:15

@Káosz Professzor: Hello,

Kaosz Professzor kosz a linket nem tudod milyen nyelven irjak nekik? van egy sx 125 osom es kellene par leiras?

Bocs de nincs magyar billenytyu.

Olaff

Mc Master 2012.01.06. 09:57:14

@Rocso Cafe: Levágott ujjú... Úgy, mint a Négyujjú Franky a Blöffben??? :D

pszihó 2012.01.07. 20:47:07

a motorok több mint felét ma már pózolásra veszik,pár ezret mennek max évente pucolgatják haszontalan kiegészítőket vesznek rá vagyonokért

ezt meg arra vették amire való,ez egy használati tárgy leszaggatták,kiszedték a zsírját

a poén hogy most már biztosan túl fogja élni a sok agyonvixolt kevéskilóméteres gépet:)

Neonknight 2012.01.08. 18:31:52

@minafoto: "A fostalicskás neoluxal ápolóknak meg üzenem, ha lesz egy 34 éves motorjuk (nekem van), akkor majd rájönnek, hogy ha valóban szépet akar, akkor nem neoluxxal gányol, hanem vagyonokat költ az eredeti, régi alkatrészekre (ha talál), vagy próbálja az eredetit egyben tartani, úgy ahogy van." Pont erről van szó, hogy ha csóróság van akkor úgy tartod egyben a gépet, hogy átkened vagy fújod azzal amire telik, mindegy CSAK NE A ROZSDA ZABÁLJA FEL! Egyértelmű, hogy az öreg lemondott a csillivilli-szépségről, de szerintem aki egy ecsetre meg némi matt fekete alapozóra is sajnálja az időt+pénzt az nem csak a szépségről, de az állagmegóvásról is lemondott és mi az igénytelenség, ha nem ez?

fosdapass 2012.01.10. 21:45:29

Itt naon nagy tömegek vannak a mérleg mindkét serpenyőjében. Jobboldalt egy lehetetlenül és megbecsülhetetlenül nagy motoros életút/teljesítmény, baloldalt meg egy végtelenül esztétikátlan ótvarkupac.
Tehát teljesítmény kontra szépségesség. Nincsenek egy platformon.
Itt nem lehet ítéletet mondani, ez az egész egy más kategória, mint amihez szokva vagyunk. Csak ugatjuk, mint kutya a kereket, de nem fogjuk fel mi se, h mi ez.
Van egy ismerősöm, akiről itt a totálbájkon is írtak nemrég. Gyakorlatilag csövesként lehet rá tekinteni, az összes használati tárgya, a lakhelye, öltözködése, megjelenése ezt mutatja. Másrészt meg van egy olyan izgalmas tudáshalmaz, szellemesség és a háta mögött életmű - és ez még fontosabb - előtte is, amit a komfort- és konformérzékeny átlag, Te, kedves olvasó, elképzelni sem tud. Valahogy annyira nem, mint amennyire egy milliárdos hétköznapjait. Ez utóbbiról is csak gyéren fantáziálgatsz és a külcsínt látod, de ha átéreznéd egy pillanatra, h milyen beláthatatlan perspektívákat csillant fel egy efféle tudatállapot, hát nem sok kedved volna továbbtengetni az életszerűséget amit emberi életnek hittél előtte.
Én egy ilyen felcsillanás során hagytam fel a rozsdakapirgálással, pedig be kéne látnom: ez majdnem a legtöbb, ami jutott.

mazsolmaany 2012.04.17. 18:08:54

Ha használati tárgy,nem fontos a csili-vili.Nem lényeges hogy ütött-kopott.Működjön,ennyi.A-ból B-be,és vissza,számtalanszor.Kis drót,szig.szalag,madzag és megy tovább.A dolgok hirtelen sokat romlanak,utána évekig(évtizedekig)ugyanolyan rosszak!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása