Lappföldön, a mínusz 25 fokban is van motoros szezon, legalábbis néhány bolond francia ezt akarja elhitetni velünk. A Moto Journal újságíróinak nem csak ötletei, de lehetőségei is vannak, hogy a motorral elképzelhető legnagyobb őrültségeket valósítsák meg, ha azok elég látványosak.
Ezúttal elhatározták, hogy két motorral szállnak szembe a Lappföldön található Laponie Ice Driving vezetéstechnikai centrum legdurvább autóival, egy Porsche Carrera GT3 RS-sel és egy Mitsubishi Lancer EVO IX-cel. Az YZF-R1 sportmotorra és a WR450F krosszgépre is szöges gumikat szereltek, hogy mind a 180, illetve 60 lóerő eljusson a havas pályára, amely a Castellet-ben található versenypálya lappföldi mása.
A mutatvány minden pillanatban félelmetes, az R1-gyel néha térden fordul a pilóta, majd ütközésig húzza a gázt és máris 258 kilométerrel száguld a látóhatár felé. Az egyhengeres WR nem olyan gyors, de sokkal szűkebb íveken fordul, mint amire az EVO pilótája képes, még egykerekezni is jut ideje. Az autók az első két perc alapján nagy bajban vannak, bár valóban szépen sodródnak a hófalak között.
De ki lesz a győztes? Március 27-én, a l'Âge de Glace című film teljes verziójának bemutatóján kiderül, de mindegy is. A lényeg, hogy hosszú legyen a Jégkorszak.