Csoda egyenes adásban


Sokan nem tudják - és nem is hangoztatom sehol - de nagy rajongója vagyok mindennemű motorversenynek is. A MotoGP-t ugyanúgy követem, mint a Superbike világbajnokságot, sőt, a dolgok jelenlegi állása szerint néha-néha már az utóbbit jobban is kedvelem.

Múlt vasárnap sem bántam meg, hogy leültem a tévé elé. Aki látta az ausztrál futamot, főleg a másodikat, az tudja, miért. Egy ritka és csodálatos sporttörténeti pillanatnak lehettem részese, egy ilyen pillanat pedig mindig felemelő és emlékezetes marad.

Lényegében csodát láthatott mindenki, aki a második futamot elkapta, hiszen a rajtot követően fél perccel már senki nem tett volna egy lyukas garast sem arra, hogy a Sykes-szal összekoccanó olasz érdemben pontokat szerez majd a második futamon is. Pláne úgy nem, hogy az összeérés során elmozdult Apriliája fékkarja és kicsit macerásabb lett minden féktáv. (Ez persze csak a verseny után derült ki.)

De nem véletlenül nyerte meg az elsőt a szintén bombasztikus formában motorozó Carlos Checa bukása után.

Mert miután nyolc másodperces hátránnyal visszakecmergett a pályára és a mezőny után eredt, na onnantól kezdve történelmet írt.

Max Biaggi ugyanis - bár sokan utálják - egy félisten. Ékes tanúbizonyságát adta tudásának és befogta minden kritikusa száját, akik 42 évesen kiégett vénembernek titulálták. Mert ez az állítólagos kiégett vénember akkorát ment, hogy leszakadt az arcunk. 22 kör alatt úgy vágott át a mezőnyön, olyan kompromisszumot nem ismerve gyűrte maga alá a nem kicsi neveket, hogy az valami zseniális.

Lendületből előzött, volt úgy, hogy egyszerre kettőt is, táncolt alatta a motor és pengeélen táncolt maga is. Itt mutatkozott meg hihetetlen tudása és ösztönei és versenyzői nagysága. Nem volt kanyar, melybe ne két kerékkel csúszva érkezett volna meg és nem ugyanúgy távozott volna, tépte a gázt és nem kérdezett, csak büntetett. Egyszerűen a pályamotorozás vegytiszta lényegét mutatta meg a világnak.

22 kör alatt az egész mezőnyt legyűrte, Kawasakistól, BMW-stül, Hondástól. Max megállíthatatlan volt. Végül a második helyen ért célba úgy, hogy biztos voltam benne: még két kör és a fölényesen vezető Checa is alulmaradt volna.

Max Biaggi volt a király, ott és azon a napon megmutatta, hogy jó az öreg a háznál és nem véletlen az öt világbajnoki címe. Így motorozni a kevesek közül is kevesen tudnak.

Az, hogy ilyenkor eszembe jut szerencsétlen Talmácsi, aki élete utolsó lehetőségét dobta el magától, mert méltóságon alulinak találta a Pedercini Kawasakit, már az én hibám. Most itt mehetne, nem akármilyen nevek között, ehelyett bérautóval, hakniban bohóckodik. Sajnálom. Azt is, hogy nem volt ott mellette senki, aki ezt elmondta volna neki.

Így nem lesz nekünk 42 évesen ilyen versenyzőnk, mint Max Biaggi.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr574221181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rc46fi1 2012.02.29. 10:34:26

Tetszett a cikk, a végével pedig teljesen egyet tudok érteni.

Tomchy 2012.02.29. 10:54:48

Helyes meglátás.

A futamról sajna lemaradtam, de szerencsére már könnyebb pótolni, mint 10 éve. Estére meg is teszem! :O)

sunblind 2012.02.29. 10:55:31

... mekkora bitang rohadtat ment, pedig igazság szerint annyira én sem vagyok rajongója az öregnek, de ez tíz per tízes mutatvány volt, le a sisakkal.
El is kezdtem lelkesedésemben feltölteni az akksit, meg azóta már be is szereltem, meg mentem is.

valerossi46 2012.02.29. 11:07:22

egy 2010-es motoros magazinban volt egy cikk Biaggiról ezzel a címmel: ,,Akit többen tisztelnek mint szeretnek"
Szerintem nagyon találó cím, én óriási Rossi-drukker vagyok, de Biaggival sosem volt bajom, sőt valamilyen szinten drukkoltam is neki. A motoGP-ban Rossi letörte a szarvát, de a SBK-ban újjászületett és fantasztikus karriert futott be ott is.

ami Talmát illeti Dávis Sándor írta egy könyvében, hogy Talmácsi ott cseszte el, hogy amikor világbajnok lett akkor mindenféle új "barát" jelent meg és rájuk hallgatott, nem pedig azokra akik mindig mellette voltak.
ami meg az én meglátásom vele kapcsolatban, hogy nem volt kompromisszumkész, egyszerűen elvárta, hogy vb technikát kapjon.

CsLacc 2012.02.29. 11:16:40

A SBK az utóbbi 3-4 évben izgalmakban, akcióban magasan veri az egymás mögött biztos távolban körözgető MotoGP futamokat. Nincs olyan jelentős különbség a gépek között és a pilóta által nyújtott plusz képes ilyen csodákat előrántani!
Azért a jó kis RSV blokk és futómű is MAX segítségére volt ebben a parádéban, mert azért nem hátrány, ha többet megy a géped a célegyenesben, mit a többieké!

europass8 2012.02.29. 11:16:58

jajjmár technikai sport! azért az a RSV4 is bitang volt ahogy egyenesbe elment mindenkinek, persze tud vmit a kalóz de én szerintem ez a rsv4 még mindig bitangabb mint bármi a mostani mezőnybe...

debrejo 2012.02.29. 11:42:12

Előrebocsátom nem vagyok híve az őrült rómainak, de nem azért mert szerintem béna, ellenkezőleg, isteni tehetsége van a motorozáshoz. Azért nem szimpatikus, mert végtelenül nagyképű.
Hétvégén nagyot ment, általában az ilyen kiélezett szituációkban szokott ő hibázni (elkottázza a féktávot legtöbbször), a hétvégén megmutatta hogy tud ő ha akar, még mindig. Szóval respekt a teljesítménye előtt. Hozzátartozik az is, hogy ezt az RSV-t már eleve rá tervezték, kvázi mint amikor az öltönyöd nem veszed hanem szabó rádszabja. Normális méretű embernek nem is kényelmes az a technika...SBK nálam már évek óta favorit, motoGP egyre kevésbé fog meg, főleg a 800-as éra nem hagyott nyomot. Talán majd idén izgalmasabb lesz. Utolsó bekezdéssel totál egyetértek, szép is lenne látni Talmát körözni, a tehetsége megvan(volt) ahhoz hogy az élen menjen.

BocaNegra 2012.02.29. 11:49:08

Biaggi a 250-es Apriliás kora óta nagy kedvencem. Tök véletlenül láttam én is, és óriási volt.

A Talmácsis mondatnak külön örülök a cikk végén! ;)

Rekspa 2012.02.29. 12:00:09

Eléggé erősödik a WSBK, pláne, hogy a MOTOGP egyre zsugorodik.
Augusztus 26-án lesz az orosz nagydíj?:)
Lehet ott akkor már havazni fog!:D

CsLacc 2012.02.29. 12:04:51

Talma sajna elkúrta!
Azt nyilatkozta, hogy mindent elért amit akart, de szerintem még sokkal többre vihette volna.
Ő már történelem!

Hanzi 2012.02.29. 12:45:04

Az elején mekkora segge van már az Alfás csajnak!Egész estés,szélesvásznú...

Benely 2012.02.29. 12:50:03

Szerencsétlen Talmácsi?- de szeretnél te olyan szerencsétlen lenni a saját "munkádban" mint ő volt..
Ja igen, az a remek Pedercini gép?
Te tényleg sajnálod hogy nem ment oda, mert írhattad volna a 15. helyek után a sajnálkozó baromságaidat. Úgy rémlik amíg a moto2-ben akkor is nagy fikás voltál...
ehelyett bérautóval, hakniban bohóckodik :)
Az EVOra gondoltál? :)

==T== 2012.02.29. 12:57:23

Én régóta - 98 - nézem a WSB-t (és a GP-t is), de amikor láttam, hogy Maxi vissza tudott térni a pályára, és a motorja is rendben volt, biztos voltam benen, hogy vagy dobogós lesz, vagy bukik.

2008-ben is majdnem megcsinálta ezt egy privát Ducatival. Akkor asszem a szuperpole-on elromlott a motorja, emiatt a 16. helyről rajtolt. Mindkétszer baromira gyors ütemben felzárkózott - még nyerhetett is volna mindkétszer - , de ehelyett mindkétszer bukott. Elég emlékezetes volt a második bukás:

www.youtube.com/watch?v=VTm3OF3LXtw

www.youtube.com/watch?v=wLQamKHzMYM

==T== 2012.02.29. 12:59:19

Egyébként Maxi 18 évesen motorozott először, ami nem semmi, hisz a legtöbb motoros 10 éves kora előtt már javában minimotorozik.

czuczy 2012.02.29. 12:59:20

Én nem szeretem Maxot, erre több indokom is van nem megyek végig rajta de nagyon haragszom rá mert benne van a szerződésében h az Apriliánál ő lehet az egyedüli olasz, ezért nem mehetett oda Melandri aki az én egyik nagy kedvencem, ez a legutóbbi nagy szív fájdalmam! (persze ezt nem igazán hangoztatják az újságírók, bloggerek!) Amit vasárnap tett az elismerésre méltó és nagyon élveztem! De az biztos h nem előzte volna meg Checat! Azt még hozzá kellene tenni h mikor nyer akkor ő volt a istenkirály de amik veszít akkor meg a motor volt sz@r, na erre már nem igazán tudok mit mondani. És ezt a fajta bravúrt már több motorosnak is sikerült megcsinálnia (Doohan, Rossi (bukásból első), Rossi (törött kézzel első), Pedrosa (törött lábbal első, alig tudott leszállni a motorról), Simoncelli (Nyugodjék békében)) de még lehetne folytatni a sort. Elnézést ha felkavartam valakiben valamit de ezek tények!

==T== 2012.02.29. 13:01:22

Ja, és aki szerint ez csak a motoron múlt:

www.cycleworld.com/2011/12/14/riding-the-2011-world-superbikes-feature/

Olvassátok el, mit írt a szerző az Apriliáról...

==T== 2012.02.29. 13:02:55

@Benely: Moto2-ben Talmát bucira verte a 125-ből akkor feljebb lépett csapattársa.

==T== 2012.02.29. 13:05:06

@debrejo: Amikor az RSV4-et bemutatták, Max még Ducatin-n ment, amikor elkezdték tervezni, akkor pedig még Suzukin.

-+Seth+- 2012.02.29. 13:23:31

Korrekt cikk, minden szava.

ZON 2012.02.29. 13:30:32

Maradjunk annyiban, hogy a szerzőnek valami komplexusa lehet Talmácsival kapcsolatban - ez már több írásából kiderült.Akit nem muszáj szeretni, nem is hibátlan, de sokszor túl erőltetetten keresi a lehetőséget ommm mester, hogy rúgjon rajta egyet.

jamesh 2012.02.29. 13:53:35

Max leszálláskor ráadásul a kuplungkar elgörbülésére panaszkdott... Respect!

gumitamin 2012.02.29. 13:53:57

Ez nem semmi volt.
Gratula a Kalóznak!

McK (törölt) 2012.02.29. 13:54:34

Azért a cikk erősen túlzó,tekintve,hogy az előzések 90%-át a célegyenesben követte el..ühüm..
Jó verseny volt,de a motorja egyértelműen a leggyorsabb volt az egyenesben.

clt 2012.02.29. 16:01:53

42 évesen a mezőny leggyorsabb gépén ülve én is lennék annyira kényelmes, hogy a kanyargós szakaszon felzárkózok és a célegyenesben előzök (bár néhány előzés azért kanyarban is megvolt). Persze lehet, hogy még wii-n sem tudnám tartani a lépést...

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.02.29. 17:01:12

Biaggi előtt le a kalappal!

Azt viszont nem értem hogy míg Guy Martin a sztár nálatok mert neki a verseny csak hobbi, addig Talma ugyanilyen hozzállással már nincs sztárolva. Azt sem értem hogy miért lett volna jó ha most Talmát is jól elverte volna Max? Én az F-1-ben sem bírtam nézni Baumgartner "versenyzését", Talmának sem kívántam volna ilyesmit a MotoGP-ben. Én nem csípem Talmát, de a döntését meg tudom érteni. Aki meg nem érti legalább tartsa tiszteletben. Vagy lépjen a helyébe, senkinek nem tilos versenyezni. Nyomás, nem lehet akkora cucc túlszárnyalni.

ommm 2012.02.29. 17:05:04

@SelmeciMarcell: Sütni sem tudok, ennek ellenére kijelenthetem, hogy szar a kenyér.
Sőt, motorozni sem tudok, ennek ellenére kijelenthetem, hogy Talma teljes mértékben elszúrta a karrierjét, amikor x+10 évesen még mindig 125-ben botorkált.

simoo · http://artissimoon.blogspot.com 2012.02.29. 17:57:05

Max egy istenség

(1971. június 26., sehogy nem jön össze a 42)

and80 2012.02.29. 18:00:34

Szánalmas! Sikerült megint egy kis Talmácsi fikázást bele tenni. Szerinted MAX vállalta volna a kawasakit, nem...
Hajrá TAlma, öröké büszkék leszünk rád!

ommm 2012.02.29. 18:03:02

@and80: Ja, így nyilván jobban járt, ugye? Lol.

Benely 2012.02.29. 19:18:40

ommm
miért fitogtatod azt hogy nem értesz hozzá(én se)?és nem először
2007-ben vb., 2008-ban azért maradt a 125ben mert nem jutott neki gyári motor 250-ben martinezéknél, hanem csak egy év múlva...
csak addigra jött a balatonring, de gondolom arról is ő tehet.

Tényleg, mi a helyzet a polszkival? :)
"2000turbo lesz, őőő 2000 szívó, őőő egynyolc"...őő 1.5D
Elvitted a méhbe?

#86 2012.02.29. 20:31:36

@ZON: szerintem meg teljesen igaza van. ha tudott volna villantani tavaly a Pedercini-gépen (pl Aitchisonnak, aki a helyére került, sikerült néha), idén talán már egy normálisabb motoron is lenne helye. nézd meg Bergert pl.

Poita not Peter! 2012.02.29. 21:06:05

Nos én nem kedvelem sem a szerzőt sem a cikkben szereplő versenyzőt mégpedig az egyetlen közös tulajdonságuk az arrogancia miatt de: a Talma-kérdésben teljesen egyetértek. Mindig is szurkoltam Talmának, akkor is amikor nem ment jól de elcseszte a karrierjét az biztos. Majd idén jól bucira verik a fejét a raliban és majd rájön. A másik kérdés Max menetelése. Egyértelműen a motornak köszönhető, olyan mintha Rea egy Repsol Hondával menne a SBK motorok ellen. Kint voltam a versenyen, még a hangja is más a motornak, abszolút nem erölködik szerintem egy 20 lóval erősebb a többinél. Nem szabadna ilyen prototípus motorokat beengedni a szuperbájkba...

janoszeged 2012.02.29. 21:09:03

Élmény volt ez a verseny!

ommm 2012.02.29. 21:24:33

@Benely: Ez nagyon langyi volt, tudsz te ettől jobbat is.
Mellesleg naprakészségből is bukó, különben tudnád, mi lett a Polskival.

Csoró 2012.02.29. 21:40:10

Biaggi jó motoros de ilyet nem tudott volna 1 gp technikát megközelítő motor nélkül.Az olasz sajtó is firtatja,hogy mitől tudott célegyenesben szlalomozni a többiek között.Szóval várjunk még azzal a csodával,nehogy kiderüljön valami turpisság!!

Bassboy 2012.02.29. 22:06:11

asszem tök logikus hogy gyors volt ha nem volt fék, nem :-)

McK (törölt) 2012.02.29. 22:57:08

@ommm: Azért elég gyorsan botorkált..úgy tudott bajnok lenni,hogy még a csapata sem akarta..

McK (törölt) 2012.02.29. 22:59:16

@Csoró: Ilyeneket Rossi tudott anno..csak ő kanyarban..:)

Quattroman 2012.03.01. 00:17:14

ommm

lehetett volna jó ez a poszt,
maxi riszpekt MadMaxnak, tényleg rászolgált a nevére, de igazi türhő (by baowah) megnyilvánulás volt idekeverni a Talma sztorit. főleg ezzel a felütéssel
sorban esnek ki a listámról a tc iródeákjai...:(((

Pizso 2012.03.01. 02:48:47

Ommm: azért vedd észre, hogy ez Magyarország. Nem volt Talma mögött annyi pénz, mint Biaggi mögött pl. Talma ott szúrta el, hogy magyarnak született, de arról meg pont ő nem tehet.
Lehet, hogy többet is elérhetett volna, de utólag könnyű kritizálni és a kibicnek semmi sem drága!

moto2 2012.03.01. 05:33:32

Az Ausztrál futam minden percét néztem hajnalok-hajnalán a monitoron. Még szerencse, hogy kitalálták az internetet, és ez elröpít minden időben, mindenhová. Biaggi a szememben eddig is nagy volt, láttam Őt élőben versenyezni, a GP-n és a Superbike-ben is. A motorozás ikonjai a szememben Rossi és Biaggi. Lenne Tőlük nekünk mit tanulni.
Kitartást, akaraterőt, küzdő szellemet.
Nem affektálni és nagyzolni kell a magyar versenyzőknek, hanem húzni a gázt és megmutatni mit tudnak. Igaz Ők még nem 42 évesek, nincs bennünk kurázsi.

Poita not Peter! 2012.03.01. 06:58:52

Ne gyertek már mindig ezzel a dumával, hogy magyarként nehezebb. Ausztráliában él 20M ember és kb. a 98%-át abszolút nem érdekli a MotoGP vagy a Superbike.

hajobert 2012.03.01. 10:31:56

Nem Max gépe bukott le egy ellenőrzésen nagyobb üzemanyagnyomás és módosított befecskendező rendszer miatt?A másik gyári motor nem volt "csalós" Nagyon kell nekik a cím. Érdekes az is, hogy az egész csapata lelépett mellőle az év végén. Talán nem akartak részt venni egy ilyen bajnoki címben...

Bilok 2012.03.01. 11:38:41

Nem vagyok egy Biaggi-fan, de a cikk minden szavával egyetértek. Pedig apriliásként szívesebben mondanám, hogy a motorja ennyivel jobb a többinél. :)

H_M_CS 2012.03.01. 11:40:53

@Quattroman:
Igazad van, türhőség volt idekeverni Talmát. Ommm bácsi pedig már régen kiesett a komolyan vehető "tc íródeákok" közül.

Ommm: én pedig nem tudok cikket írni, de meg tudom mondani, ha egy írás/író szar...

Ügyes volt az öreg. Jó a motor.

ommm 2012.03.01. 12:32:21

@H_M_CS: ha valami csak azért szar, mert neked nem tetszik/nem értesz vele egyet, akkor nincs baj.
Attól a tény tény marad.

H_M_CS 2012.03.01. 15:44:47

@ommm: Nem tartozol a kedvenceim közé, de attól elolvasom minden írásodat(mint ahogy mindenki másét is a TC-on). De komolyan, miért emlegetted fel Talmácsit? Semmi köze nem lenne ehhez a bejegyzéshez, így viszont csak elszomorítottál vagy felbőszítettél sok embert. Túl sokszor vagy néplázító. Szerintem.

debrejo 2012.03.02. 12:50:11

@==T==: egy "mezei" újságírónak egy sbk motort kipróbálni olyan lehet mint mondjuk nekem, aki 600-asnál nagyobb géppel még nem ment ráülni egy ezredesre. Márkától függetlenül valszeg összesz@rnám magam rajta az elején és ódákat zengenék az erejéről. Ami a linkelt cikkből nekem lejött az az hogy míg a Yamaha és a Ducati közepes fordulaton erősebb, addig az Aprilia még a magasabb fordulaton sem fogy ki a szuflából, sőt.
Igen, Biaggi még a Dukit hajtotta amikor bemutatták az RSV4-et, de túl sok a véletlen egybeesés, legalábbis nekem. Persze hogy nem reklámozzák, hogy esetlegesen már a tervezésekor felmerült Max neve, mint lehetséges pilóta (nem beszélve a szerződéséről ill. annak tartalmáról)...De ezen nem veszünk össze, van tehetsége, nem is kevés, nekem viszont nem szimpatikus mint ember.

Pizso 2012.03.08. 10:00:54

@Poita not Peter!: Lol úgy gondolod itt több, mint 98%-át érdekli? Nem. Többek között engem sem. Soha nem ültem még motoron sem. Én is csak Talmácsi miatt nézem meg a motorversenyt, és néha Rossi miatt. 20 millió 98%-a 2x annyi, mint 10 millió 98%-a és a pénz ami ott van 1 főre vetítve az meg vagy 5x annyi. Vagyis egy piciny auszinak kb 10x annyi támogatás jut csak ha már annyira matekozni akartál.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása