Lefejez a szalagkorlát

Franciaországban és Európa déli államaiban egyre hangosabb a társadalmi elégedetlenség, amely a motorosok számára életveszélyes szalagkorlátok ellen irányul. Már évtizedek ezelőtt megszületett a javaslat, amely egyszerűen megoldaná a balesetek esetén végtagcsonkoló fémcsíkok gondját.

Sajnos a FEMA (Federation of European Motorcyclists Associations – Európai Motoros Szervezetek Szövetsége) és több civil szervezet által is szorgalmazott új profilú szalagkorlát ügyét lerázzák magukról a törvényhozók: anyagi okokra hivatkozva könnyű nemet mondani egy szükséges, autósokat s motorosokat egyformán védő eszközre. A tiltakozók legújabb videós kampánya még azok számára is elgondolkodtató, akik amúgy érzéketlenek a motorosok iránt, és csak a gyorshajtó bajkeverőt látják bennük.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr923414588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gott in Frankreich 2011.11.27. 17:49:22

@Moan: "Azért szerintem nem mindegy. Egy sima felületnek csapódva (vagy mondjuk egy olyannak amit belinkeltem) azért több esély van a túlélésre, vagy az egyben maradásra."

Meg egyszer: nem attol halnak meg legtobbszor a motorosok, hogy szetszakadnak. A biztonsagi berendezeseket pedig nem a laikusok *velemenye* alapjan epitik, hanem a baleseti rekonstrukciokbol es baleseti kutatasokbol nyert *tapasztalat* alapjan. Ha ismersz olyan tanulmanyt, ami alatamasztja a dupla palank elonyeit, ne habozz megosztani velunk, engem is erdekelne.

"Ha nem így lenne, egy a jelenlegihez hasonló egyszerű korlátokkal látnák el a versenypályák bukótereinek szélét is."

A kettonek semmi koze egymashoz (ez kb olyan, mintha bukocsovet kovetelnel a kozuti autokba). A palyan elsodleges szempont, hogy lehetoleg *semmi* ne juthasson ki a palyarol a nezoter fele (fajdalom, de ott a nezok vedelme a legfontosabb). Illyetve az abroncsokbol epitett pufferfalat is meg kell tartania, erre egy szimpla palank nyilvan nem kepes.

RangerJoe 2011.11.27. 17:51:48

@Gott in Frankreich: Nem csak a meghalásról van szó. A végtagok elvesztése is szóba került.

waze 2011.11.27. 17:58:30

@gozos:

ott a pont, ez jutott eszembe nekem is. Motorospárti vagyok de vki kiszámolta már csak kb hogy mennyibe kerülne ez a csere?
Egymást basztatja itt önérzetes motoros meg okoskodó autós de reálisan nem gondol ennek utána senki. Megmondom mikor lesz kicserélve: soha. Talán pár ország megengedheti majd magának hogy az új szakaszokon vagy esetleg ahol sok ilyen történik ott cseréljen de mindenhol...hülyeség ebbe beleélni magunkat. Gumicsont.

egy sárga 2011.11.27. 18:14:54

@Közbiztonság Szilárd: Még jó, hogy ma kocsival mentem, nem motorral sokszorosan és tudatosan szegtem meg a szabályokat, mert egy "úrvezető" (ez esetben Renault Megane-el, gondolom Te is hasonló figura vagy) úgy kanyarodott le az alárendelt útra, levágva a kanyart, hogy gyakorlatilag centimétereken múlott a frontális ütközés. Szerencsére viszonylag hamar véget ért a sövénykerítés... Ő természetesen defenzíven, szabálykövetően próbált vezetni és csak egy szervdonor motoros kényszerítette ilyen életveszélybe.
Néha azt mondom, dögöljön meg az összes faszfej, aki biztonságban érzi magát a túlélőkapszulájában és azt gondolja, sérthetetlen. Majd észre sem veszi, hogy halálba küld másokat - nem motorost, akárkit.
Te pedig, kedves Szilárd, maradj meg a tudatban, hogy hibátlan és sérthetetlen vagy. Nem csak az úton.

Moan 2011.11.27. 18:16:01

@waze:

Engem nem érdekel az önérzetem. Lehet alázni. De az azért fáj, amikor emberek a motorosok halálát kívánják és nem látják be egyrészről azt, hogy a közlekedésben résztvevők összetétele megváltozott és ez felveti annak igényét, hogy a korábban az autósokra alakított szalagkorlátok nem felelnek meg az egyre szaporodó motorosok számára, másrészt nem fogják fel, hogy elég egyértelmű fizikai okai vannak, hogy ez miért van így.
Ez meg egy poszt, egy fórum, ahol ezt megvitathatjuk. A sajnálatos az a mentalitás ahogy ehhez a kérdéshez páran hozzáállnak. Jelenleg sajnos tényleg nem sok realitása van a megvalósításnak, de azért ha a gugliba rákeresel igen sok ország komolyan foglalkozik a kérdéssel és ha csak a sógorékhoz átmész már ott is találsz megoldásokat.

Breacher 2011.11.27. 18:31:22

@gertan: Te tényleg elhiszed amit írsz? A motorozás mint az öngyilkosság egy formája? Komolyan az ilyenre már nem tudok mit írni. Hihetetlen hogy az agyad képes szabályozni a légzésedet és tudod kezelni a billentyűzetet.
Tiltsuk be a motorozást aztán majd szívd a fogad hogy mekkora dugó van te szerencsétlen.

Moan 2011.11.27. 18:37:20

@Breacher:

:)))))))))
"Hihetetlen hogy az agyad képes szabályozni a légzésedet"

Breacher 2011.11.27. 18:45:21

@Moan: Ez nem is olyan vicces. Eddig is tisztában voltam jó pár autós negatív véleményével aminek egy része jogos volt másik részét maguknak találták ki. De hogy egy két korlátolt a guruló ketrecében így gondolkodjon az komolyan megdöbbentő.

Moan 2011.11.27. 18:51:10

@Breacher:

Tényleg nem, de ahogy leírtad az az. :) Én is sokszor elcsodálkozom, hogy az hogyan lehetséges, hogy van akit az állatoktól csak a beszéd képessége különböztet meg. Ösztöneik, indulataik, cselekedeteik és még gondolkodásuk is teljesen állati szinten van. Sőt.. több esetben még az alatt. :) Az állatok egy csomó aljas dologra nem is képesek egyáltalán.
Hmmm...érdekes faj az ember.

panza 2011.11.27. 19:01:03

Higgadt, értelmes vitát kívánok a további hozzászólóknak! És jó stílusút!

Csizirájder 2011.11.27. 19:01:30

"Ennyi seggfejet. A golyó is kár beléjük!"

Élmény volt olvasni a kommenteket, még a talpam is ökölbe szorult. Ezt a magyar népet golyószóróval kéne szaporítani, ilyen egy rohadt, szar, szemét, bunkó bandát még nem baszott a világ! Meg is érdemeljük a sorsunkat!
Általánosítani, fikázni, másnak a halálát kívánni... Na meg ez hogy be kell tiltani a motorozást, mint öngyilkossági formát. H-I-H-E-T-E-T-E-N!
Eszem-faszom megáll, haúúú!

Csizirájder 2011.11.27. 19:03:18

Hopp, lemaradt egy "L" betű. :)
Tehát:

H-I-H-E-T-E-T-L-E-N!

tuskeboki 2011.11.27. 19:07:45

Már megint egymás szapulása megy...ezt a posztot egy pórul járt autós is írhatta volna, a szalagkorlát nem csak a motorosokra nézve veszélyes, autóban ülőket is hasított már ketté :(

lyesmith 2011.11.27. 19:12:59

Valóban jobb szalagkorláttal meg lehetne menteni évente egy-két embernek az életét. Esetleg kötelezővé tehetnék a légzsákot és a bukórácsot, biztonsgi övet a motorokon. Ez hány motoros életét mentené meg?

Ha bevezetnék a mindenhol érvényes max 20km/h sebeségkorlátozást akkor meg sokszáz motoros autós és gyalogos életét menthetnék meg.

lyesmith 2011.11.27. 19:16:56

@Moan: Természetesen senki halálát nem kívánjuk. Sajnos a új típusú szalagkorlát sokba kerül. Ellenben gondolj bele. Korlátozhatnánk a motorosok max sebességét 50-ben és akkor halálos motorbalesetek száma amai 10edére esne vissza. És ezt meg lehet tenni ingyenért! Hát nem sokkal jobb ötlet?

Remélem többre becsülöd a motorostársaid életét mint a száguldozást!

egy sárga 2011.11.27. 19:29:30

50-nél is történhet súlyos baleset. Nembeszélve arról, hány kerékpárost, robogóst ér baleset a türelmetlen, sebességhatárt, követési távolságot, vagy oldaltávolságot be nem tartó járművek miatt...
Pár hete nekem is volt részem hasonlóban: Bp-en műszer szerint 60-as tempónál egy kisbusz a seggemben nyomult és mikor kérdőre vontam a pirosnál - amit soha, sehogyan sem értem még el zöldként - közölte, hogy feltartom. Hogy ez reggel volt egy olyan utcában, aminek az elején a sulisok és szüleik cikáznak... Nos az nem számít. Tehát hiába nem száguldoztam, veszélyben voltam egy közlekedőtárstól - ráadásul szándékosan!
A szalagkorlát vonatkozásában pedig nem is arról van szó igazán, hogy cseréljék le valamennyit, hanem hogy fejlesszék tovább, méghozzá úgy, hogy az ne csak a személygépkocsik biztonságának vizsgálata alapján történjen. Mindenki tisztában van vele, hogy ez sokba kerül, de mint sok más dolgot, ezt is fejleszteni kell, vagy kellene.

Breacher 2011.11.27. 19:35:23

@lyesmith: Ha korlátozni akarsz az legyen érvényes az autókra is. Legyen kötelező az automata index meg a robotpilóta ami szemmel tartja az utat elől és hátul is.Mi ez a kettős mérce már megint?
HA egy bamba gyökér 50-nél húzza rád a kormányt azzal nincs beljebb.Márpedig ezek gyakoribbak, a bamba autósok.

Moan 2011.11.27. 19:43:46

@lyesmith:

Azért pár beszólás mögött igen gonosz lények lehetnek...

Azért lássuk be az 50km/h sem megoldás. Ilyen alapon kijárási tilalmat is el lehetne rendelni az országban mindenkire ilyen-olyan indokkal. Azért maradjunk a realitások talaján. Szerintem ez az igény természetes velejárója a motorosok növekvő számának. Az autósok számának növekedése okán van egyáltalán szalagkorlát...de miután az autók felépítésének megfelelően van szabványosítva, így mindenképp van ok arra, hogy ezzel a kérdéssel érdemben foglalkozzunk.
A poszt szintén nem arról szól, hogy a motoros az egy másik faj, és a Marsról idetelepítve most le akarja igázni az autósok uralta Földet, hanem egyszerűen csak felhívja a figyelmet erre a kérdésre. Mert egyáltalán nem azért motorozik egy motoros, hogy meghaljon, de pont számol a lehetőséggel.
Ezt komolyan mondom minden autósnak mellesleg: Én ha autóba ülök sosem gondolok arra, hogy meghalhatok egy balesetben. De ha motorra ülök mindig gondolok erre az eshetőségre is. Hány autóstársam (mert autómis van, sőt bringám is, meg görkorim is és gyalog is járok) gondol ilyesmire mikor beül az autójába? Szerintem viszont minden motoros gondol rá, mikor felül a motorjára.

soproni1 2011.11.27. 20:01:44

Gumi szalagkorlát kellene, hogy a donor szervek épek maradhassanak. És 100 méterenként egy hűtőtáska.

shamir 2011.11.27. 20:08:46

index.hu/bulvar/2011/11/27/magyar_amokfutot_fogtak_osztrak_autopalyan/ Bezzeg ha ezt motoros csinálta volna, már vezető hír lenne tc-n és lehetne megint szidni meg a halálát kívánni az összesnek.

Moan 2011.11.27. 20:08:50

@soproni1:

Egy nagy lófüttyöt. Eleve hol jön ahhoz bárki, hogy a szerveimhez nyúljon? Az meg, hogy valami utolsó jöttment autósba belerakják? Brrrr... Alsóbbrendű lények teste be sem fogadná a szerveimet. :)

Csak ennyit akartam mondani a hozzászólásodra reagálva. :))))

Hó apó 2011.11.27. 20:25:10

@lyesmith:

"Ha bevezetnék a mindenhol érvényes max 20km/h sebeségkorlátozást akkor meg sokszáz motoros autós és gyalogos életét menthetnék meg."

Zseniális ötlet, nem vagy te véletlenül bölcsész?
Nem lenne még jobb ötlet, ha a járműveket abból az anyagból gyártanánk, mint a repülőgépek feketedobozait? Mert az ugye mindent túlél?
Vagy minden járműre hátra egy horgonyt tennék, ami a fékezés helyett 60 centi mélyen belevág az aszfaltba, és 1 m-en belül megállítja a járművet?

Vagy azt csinálnák, mint az angolok, mivel náluk lényegesen jobbak a baleseti mutatók? Bevezetnénk mi is a baloldali közlekedést, de csak minden második órában és csak a teherautóknak?

főboszorka45 2011.11.27. 21:06:40

Szalagkorlát ide-vagy oda, nem véltlenül van az ott...

Még szeptemberben Szarvaskő és Tardos között egy lengyel Mercis ugrott az út menti patakbe Mercistül, a szalagkorláton át....
Igaz, hogy nem véletlen, hogy ott csak 40-el lehet menni,szinte végig a sok kanyar miatt...26 éve egy Velorexet forgácsolt szét egy hatökör ladás...Lada volt a hibás, mert nem tudta bevenni a kanyart...

A motorosokre vissza: utálom mert, nem lehet nyáron a Külső szilágyi úton aludni tőlük, mert ott gyorsulnak!Pedig ott is vannak revasz janyarok, vigyázat, haltak már meg ott, és nem is motorosok...
Meg amikor két motoros ollóba fogott úgy mentek el mellettünk szabálytalanul, a tükröt is leverve....Nincs tehát okom, hogy szeressem őket, de azért ne haljanak meg...
Autóstársaim, tartsuk be a szabályokat és KÖNYÖRGÖM HASZNÁLJUK AZ INDEXET IS!!!!

muz 2011.11.27. 21:09:49

Most nagyon destruktív leszek: sokat beszélgetünk a barátaimmal arról,hogy összeesküvés elmélet e azt gondolni,hogy a magyar népet szánt szándékkal teszik tönkre? Egy ideje viszont azt gondolom,hogy ez a nép önmagát emészti fel és amit a való életben valamint a netes(arctalan)helyeken tapasztalok az azt mondatja velem,hogy talán nem is olyan nagy baj ha eltűnünk a süllyesztőben mert ennyi degenerált ,agyatlan barom szerintem a földön sehol sem található!

Breacher 2011.11.27. 21:31:51

@muz: Ne hagyd hogy az alapvető túlélési ösztön kivesszen belőled:)

Hó apó 2011.11.27. 21:58:31

@főboszorka45:

"Autóstársaim, tartsuk be a szabályokat és KÖNYÖRGÖM HASZNÁLJUK AZ INDEXET IS!!!! "

Most us használjuk, mert kommentelünk....

Közbiztonság Szilárd 2011.11.27. 22:09:47

@egy sárga:
Miért, te nem úrvezető vagy, te szerencsétlen idióta?
Mondjuk jól titkolhattad volna, mekkora faszkalap vagy, ha nem szúrod be a mondandóba, hogy "gondolom, te is" - mi a kurva anyádból gondolod? Azért, mert te úgy csinálod, te isten barma?
Személyeskedés nélkül nem megy, tahókám?
Ezzel csak bizonyítod, hogy a motorosok tényleg kretének, itt vagy például te mint minta.

@etruszk:
Ja. Csak az autósok nem szoktak ilyet, ti, barom motorosok meg lépten-nyomon szegitek meg a KRESZ-t.

@Breacher:
Az autósok arányaiban jóval kevesebben szegik meg a KRESZ-t, a motorosok nagyjából 100%-ban. Azaz mind egy szálig.
Másrészt az autó kicsit biztonságosabb, ha más nem, a 4 kereke miatt.
A kormányt meg azért rántják rá a motoros baromra, mert jobbról előz, ahol nem lehetne.

A kettős mércét leginkább ti, motorosok alkalmazzátok. Azt hiszitek, nektek mindent szabad.
Hát lófaszt.
De legalább a legférgesebbje elhullik.

@Moan:
Persze, biztos autós hordta fel az útra. Lehet, hogy direkt oda lapátolta, hogy a hülye motoros kitörje a nyakát.
Idióta...
Biztos hallottál már arról, hogy nem a megengedett sebességet betartva kell vezetni, hanem az út- és látási viszonyoknak megfelelően.
Tanulj KRESZ-t, kedves motoros idióta. Benne van az is.

Közbiztonság Szilárd 2011.11.27. 22:15:06

@Breacher:
Tényleg hihetetlen, a légzést ugyanis nem az agy szabályozza.
Nyugi, a tiédet sem.

Közbiztonság Szilárd 2011.11.27. 22:19:02

@Moan:
Nincs több motoros, mint régen.
Csak ma nem MZ-vel meg Simsonnal nyomulnak, ami 100-nál nem ment többet, hanem menő nyugati szarokkal, amivel úgy húznak el melletted az autópályán, hogy 130-cal úgy tűnik, mintha állnál.
A motorosok azt hiszik, a fizika törvényi rájuk nem érvényesek.

Nehogy már ezekre a barmokra egyetlen fillért is áldozzon az állam.

Breacher 2011.11.27. 22:26:04

@Közbiztonság Szilárd:

Általánosítás hegyek. Ez milyen statisztika hogy sokkal többet szegik meg a KRESZT? 50 helyett 60, sávváltáskor index hiánya? Csak mert ezeket az autósok is rendszeresen elkövetik.És amikor nem jobbról előz a motoros? ÉS amikor én megyek a buszsáv közepén és a barom autós a záróvonalon átvágva akar rajtam keresztül felparkolni a járdára?
Inkább vedd be a gyógyszereidet, idiótázz kevesebbet. Attól hogy habzik a szád te még ugyanúgy a dugóban fogsz ülni, a motoros gyorsabban hazaérni. És még a parkolásrét se fizet.

DreddBiro 2011.11.27. 22:29:09

Sajnos, a testvérem is így halt meg...amikor előzött volna egy autós, az nem tette ki az irányjelzőt és elkapta az autót, azon átrepülve a szalagkorlátnak csapódott, és a motor agyonnyomta...Nyugodjon Békében!

EDISON 2011.11.27. 22:30:00

...tudom, ezzel most csak rontom a motorosok megítélését de akkor is leírom elsősorban Közbiztosnág Szilárdnak, Anti Anyagnak, meg a többi kreténnek:
Úgy röviden: kapjátok be.... Én (is) motorozom vagy 15 éve. Hajottam már gyorsan és előztem is szabálytalanul és ez nem egyszer mentette meg az életem:
- az éjjel elalvó kamionostokól akik néha szembejöttek a sávomban
- a balfasz, szerencsétlenkedő autósoktól, akik úgy kanyarodnak ki a főútra, hogy csak az egyik sávot figyelik (a túloldalit)
- a szódásszemüveges nyugdíjasoktól akik a 2x3 sávos gyorsforgalmin is belesatuznak előttem a polírozott Ignisnek ha kifúj egy papírzacskót eléjük a szél
- "vállalkozó Tibitől" akinek potyog a féltégla a sittes konténeres Ifájáról
- Traktoros "haggyámá Petitől" aki felhordja az agyagot a főúutra, mert baszik letakarítani előtte a trakesz kerekét, aztán a tükörből röhögve "azértsem" húzódik le, feltartva és bosszantva a sort mögötte, míg valamelyik "tuggggyamagakivagyokén" Octaviás pöcsfej ki nem vágódik a sorból előzni a dízel szarjával függetlenül attól hogy jönnek-e szembe, vagy van-e valaki mellette...
A pesti "furakosós" faszkalapokkal aki arra élvez ha 1! kocsival előrébb jut a dugóban (függetlenül attól, hogy ezt jobbról előzve, 2 sávon keresztül, index nélkül teszi)
arról a legótvarabb kategóriáról nem is beszélve aki szándékosan húzza rá a kormányt a motorosra "azééé se mész el rohadék" alapon
... szóval igen. Kielőzöm a sort amikor csak tehetem, hogy túléljem az összes szerencsétlen, agresszív, flusztrált büdös barmot, mint ezek. Mert ameddig nem ezt tettem majdnem megöltek párszor...
Aztán persze jött volna a szakértő "szerv" és megállapította volna, hogy persze az is az én hibám volt.

Egyfalamit kurvára elfelejtetek: a motorozók többségének ez hobbi. Ergo azért csinálja mert szereti, és gyakorolja is eleget --> bármelyikünk még így is 1000x jobb rutinnal és helyzetfelismeréssel = biztonságosabban közlekedik (a gyorshajtások és minden egyéb ellenére) mint a fentebb jellemzett autóstársadalom 75%-a, és tudom,hogy ez most kurvára fogja piszkálni sok autós kretén önérzetét, de AKKOR IS ÍGY VAN!
Úgyhogy majd akkor szidjátok a motorosokat, ha ennek a sok baromnak közveszélyeztetés alapon bevonták a "B"-s jogsiát

Breacher 2011.11.27. 22:34:04

@Közbiztonság Szilárd: "A légzés automatikus szabályozás (akaratunktól független), és akaratlagos szabályozás alatt áll. Az automatikus szabályozás központja az agytörzsben, annak nyúltvelői részében található, melynek fő kémiai ingere a szén-dioxid (és nem az oxigénhiány)." Agyoniskolázott te...

Évről évre egyre több motoros van. Statisztikák és biztosítók szerint is. Mert a kevésbé korlátoltak rájönnek hogy mint KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ mennyivel egyszerűbb és olcsóbb.

etruszk 2011.11.27. 23:37:29

@Közbiztonság Szilárd: Honnan veszed, hogy az autósok nem szoktak ilyet tenni?
Igenis szoktak. Én csak tudom..
Annyi a különbség, hogy ha autóval megyek sietek, a hozzád hasonlók versengve kotródnak a külső sávba, még villogni sem kell.
Ha motorral vagyok akkor van aki leáll velem versenyezni (?), van aki egyszerűen meg akar ölni. Csak azért mert utolértem.
És ez még csak az autópálya.

fda 2011.11.28. 00:08:29

érdekes ez a szalagkorlát, nem hallottam hogy veszélyes a motorosokra.

Szerintem nagyon egyszerű: a jövőbeli építkezéseknél egy kedvezőbb alakút kellene szerelni, ha kitaláltak már ilyet.

A jelenlegiek cseréjére úgysincs pénz, erről kár is vitatkozni.

Addig meg a motorosoknak sem árt ha belátják, mi a különbség a versenypálya és egy hegyi út között.

Hó apó 2011.11.28. 00:39:06

Tőlünk nyugatabbra miért nem okoz problémát a szalagkorlát?
Ja, hogy ott a motorosok emberi módon közlekednek.....

Le a szalagkorláttal, éljen a baromság!
Le a sebességkorlátozásokkal is, mert az meg csökkenti az utak kapacitását!
Le a műszaki vizsgával is, mert az is felesleges, mert mindenki döntse el, milyen állapotú járművel jár!
Le a követési távolsággal is, mert akkor több autó fér egy adott útszakaszon!
Le a piros lámpával is, mert az is csak lassítja a forgalmat!

ÁÁÁÁÁÁÁÁ...........

Hozzászólás © 2011.11.28. 07:12:27

@EDISON: "... szóval igen. Kielőzöm a sort amikor csak tehetem, hogy túléljem az összes szerencsétlen, agresszív, flusztrált büdös barmot, mint ezek. Mert ameddig nem ezt tettem majdnem megöltek párszor..."

Nos az ilyenektől kellene az utakat megtisztítani. Olvasd el megint az egészet amit írtál úgy 10 év múlva, rá fogsz jönni miért. Hogy is fogalmaztál? "az összes szerencsétlen, agresszív, flusztrált büdös barmot" hát igen.

Hozzászólás © 2011.11.28. 07:27:24

@Moan: "Engem nem érdekel az önérzetem. Lehet alázni. De az azért fáj, amikor emberek a motorosok halálát kívánják és nem látják be egyrészről azt, hogy a közlekedésben résztvevők összetétele megváltozott és ez felveti annak igényét, hogy a korábban az autósokra alakított szalagkorlátok nem felelnek meg az egyre szaporodó motorosok számára, másrészt nem fogják fel, hogy elég egyértelmű fizikai okai vannak, hogy ez miért van így."

Senki halálát nem kívánom, de miért van hogy a szalagkorlátok nem felelnek meg a motorosoknak szerinted? Én elég sokat vagyok és voltam az utakon, még sosem használtam ki a szalgkorlátokat.
Lehet földbe döngölni engem is, de aki úgy megy ki hogy a légzsák vagy a szalagkorlát úgyis megvéd egy balesetnél nem való az utakra még gyalogosan is csak neccesen!

panza 2011.11.28. 07:44:08

Autósok, motorosok, gyalogosok, emberek!Menthetetlenek vagyunk??????

Breacher 2011.11.28. 08:04:21

@Hozzászólás ©: Bár nem nekem címezted, azért válaszolok ha megengeded. A motorosoknak az a problémája hogy nincs kasztni közte meg a szalagkorlát között amikor találkoznak. Hogy miért találkoznak az teljesen irreleváns, mert pont ugyan azon okokból amik miatt egy autó is nekiütközhet. Remélem te se gondolod hogy ez kizárólag a gyorshajtás lehet.
Jó neked hogy sose mentél neki. Gondolod ez mindig így lesz? Gondolod hogy más hülyesége miatt sose fog semmilyen baleset történni?
Nem arról van szó hogy bárki azért fog bevenni egy kanyart nagyobb sebességgel mert a "szalagkorlát majd megvéd". A százalékos esélyek javításáról van szó, illetve arról amit Moan is leírt: egy direkt védelmi funkciót ellátó tárgy ne okozzon nagyobb kárt mintha ott sem lenne. Bukósisakot se csak azért hordunk hogy lefogja a hajunk. Pedig semmi sem garantálja hogy esésnél nem törik a csigolya vagy a koponyacsont. És mégis: a százalékos esélyek.

Moan 2011.11.28. 08:22:49

@Közbiztonság Szilárd:

Látom te drága ember te, hogy az éjjel már csak primitív megnyilvánulásokra futotta. Ennyi? Le tudtál idiótázni? Ez olyan érvféle akart lenni? Gondolom fáradt voltál. Vagy alapból vagy ilyen? Sajnos ez a szint olyannyira lent van, hogy odáig max CSAK KIABÁLVA ÉR EL A HANGOOOOOM. :) Ja úgy sem? No mindegy, kor mutogatok. :))))
Minden esetre ha tőled csak ennyire futja, nem egy nyelvet beszélünk.
Ajánlom magamat.

Hozzászólás © 2011.11.28. 08:27:06

@Breacher: "Bár nem nekem címezted, azért válaszolok ha megengeded."

Sose mentegesd magad ha nyilvános fórumon valaki véleményére válaszolsz még ha nem is neked szólt. De már ez is jelzi te toleráns vagy és nem az "én mindent jobban tudok" kategóriából, mint a motoros aki beelőzi a sort mert biztonságosan akar közlekedni, a többiek meg mehetnek a ...hmm jó esetben a kórházba.

"A százalékos esélyek javításáról van szó, illetve arról amit Moan is leírt: egy direkt védelmi funkciót ellátó tárgy ne okozzon nagyobb kárt mintha ott sem lenne."

Ebben van valamennyi igazság, de meg kellene végre érteni, ennyi erővel az utakat is be lehetne tiltani mert balesetet okozhat. Lévén ha nem lennének utak kevesebb baleset lenne.
Ne érts félre, nekem az a legnagyobb bajom, hogy egyre gyarapodik azoknak a száma akik tanknak hitt ezer légzsákos autót vesznek mert úgy hiszik ez kompenzálja a vezetési tudásukat. Igaz ez a motorosokra is, jórészt náluk ez a gyorsulásról és állítólagos tudásukról szól.

De hogy témánál maradjunk, részemről egy autó szélességű padka többet ér mint bármilyen korlát, fal, légzsák, akármi (nem egyszeri tapasztalat).

egy sárga 2011.11.28. 08:31:30

@Közbiztonság Szilárd: Gratulálok a színvonaladhoz! Most már mindent értek!
Mellesleg az én hsz-em személyeskedésben igencsak távol áll a te (így, csupa kisbetűvel) válaszod stílusától, de ha megbocsátasz, nem tanulok tőled.

Moan 2011.11.28. 08:31:45

@Hó apó:

Több hozzászólásomban utaltam rá, és be is linkeltem egy csomó oldalt ahol pont arról írnak, hogy tőlünk nyugatabbra bizony (és elég ha csak a labancokhoz átmész) már láthatsz is motorosoknak megfelelőbb korlátokat itt-ott. Szóval kérlek, olvass is néha, ne csak írj, mert a 2011.11.28. 00:39:06 hozzászólásod első két mondata nagyon, de nagyon mellé ment.

Tényleg hagyjatok már fel az ostoba személyeskedéssel páran. Most tényleg, mi a fenére jó az? Boldogságot okoz, vagy mi? Ennyitől szebb az életetek? Hol vagytok ilyenkor, hol van az emberi mivoltotok?

Hozzászólás © 2011.11.28. 08:35:03

@Hozzászólás ©:

Folytatva a gondolatmenetet, azért elgondolkoztató lenne, hogy egy mindenkinek megfelelő szalagkorlát árából kialakított mondjuk 3 autó széles biztonsági sáv mennyivel csökkentené a balesetekben sérültek számát.

meszi 2011.11.28. 08:35:23

istenem...

és a többi autó meg legyen papírból de legalább gumicukorból, hogyha a vesedonor nekiütközik röhögve mehessen tovább. Na persze! Ha hibázol, megdöglesz. Ez a motoros élet mottója. Akinek nem tetszik ki lehet szállni.

Moan 2011.11.28. 08:36:43

@Hozzászólás ©:

Te sem olvasod sajnos a kommenteket. Le volt írva többször is...konkrétan én is leírtam, még konkrétabban a poszt videóban direkt ezt mutatják be, hogy miért nem jó a motorosoknak ez a fajta szalagkorlát. Máskülönben hogy beszélgessek veled a témáról?
Arról is írtam már, hogy miért fontos.
Kérlek, kérlek, kérlek olvass...

AmirCys 2011.11.28. 08:38:23

@Közbiztonság Szilárd:
"A kormányt meg azért rántják rá a motoros baromra, mert jobbról előz, ahol nem lehetne."

Ezek szerint ha jobbról előz, rá kell rántani a kormányt? Az helyes? Benne van a KRESZ-ben te gyökér?
Jobbról előzni szabálytalan, ez nem vitás. De ne hogy már mi autósok (mert az vagyok...) tegyük helyre! EZ IS BALESETVESZÉLYES!!! Elegem van a "majd én megmutatom" autósokból!!! Majd helyre teszi az előttünk jobbra kanyarodó. (Hozzá teszem, ússza meg egy fékezéssel!)

A tervek szerint tavasztól én is két kerékre ülök majd, látom nincs könnyű dolgu(n)k a forgalomban a motorosoknak. Én személy szerint odafigyelek rájuk, ha barom, ha nem. Autósok között is épp elég a marha, lásd Sprinteres Zoli/Tibi/Laci... és sorolhatnám.

Ne egymásra ugassunk, figyeljünk oda és a baleset is kevesebb lesz. A kreténeket meg szűrje ki a rendőrség!

Hozzászólás © 2011.11.28. 08:39:44

@Moan: "Te sem olvasod sajnos a kommenteket. Le volt írva többször is...konkrétan én is leírtam, még konkrétabban a poszt videóban direkt ezt mutatják be, hogy miért nem jó a motorosoknak ez a fajta szalagkorlát. Máskülönben hogy beszélgessek veled a témáról?
Arról is írtam már, hogy miért fontos.
Kérlek, kérlek, kérlek olvass..."

Kérlek érts meg te is. Nem másról szövegelek folyamatosan, hogy pl. számomra a szalagkorlát nem egy közlekedésre használt eszköz. Még teherautóval sem opció számomra a használata. Így érthető voltam?

Hozzászólás © 2011.11.28. 08:41:46

@AmirCys: "Ne egymásra ugassunk, figyeljünk oda és a baleset is kevesebb lesz."

Eddigi legjobb felvetés volt. :)

"A kreténeket meg szűrje ki a rendőrség!"

Ez meg az álom kategória.

EDISON 2011.11.28. 08:45:04

Hó apó: tölünk nyugatabbra ez (bár nem mindíg, de sokszor) ez azért nem okoz problémát mert ott a többi autós, traktoros, útfenntartó, útépítö is máshogy áll a dolgokhoz mint itthon, nem szorít le a saját sávomban, nem veszélyeztet, nem várja meg míg szétporlad alattam az út, sem azt hogy egy keresztborda vagy egy kátyú miatt mikor esek el
Hozzászólás: abban igazad van, hogy írhatam volna ezt szebben is, de látom te sem motorozol külömben értenéd a helyzeteket amikröl beszélek és nem csak a kötözködési alapot látnád benne... Csak mert pl motoroztam vagy 3 évig simsonnal - ami ugye 45-nél többet nem megy, tehát a "motoros mindig a bunkó gyorshajtó" elv ott már rég megdöl, és ott is nem egyszer kerültem veszélyes helyzetbe mások hibájából.
Legközelebb ha kérhetem csak olyanok reflektáljanak a kommentemre akik el is gondolkoztak azon amit írtam és tudják is,hogy miröl beszélek....

AmirCys 2011.11.28. 08:45:24

@Hozzászólás ©:
"Ez meg az álom kategória."
Sajnos igaz...

FeR1 2011.11.28. 08:47:37

@Hó apó:

Azt a vascsövet tán a közlekedők védelmének érdekében helyezték el az IFA-n? Ja, hogy nem? Hogy vagy képes párhuzamot vonni a kettő között?
Ennyi erővel tudtad, hogy az óvszer 99%ban védelmet nyújt? Aztán a Józsin is volt, mégis elütötte a busz...

Moan 2011.11.28. 08:47:39

@Hozzászólás ©:

De senki nem írt olyat, főleg én nem, hogy a korlát arra van, hogy azon mutassunk be trükköket mint a gördeszkások. :) Én azt írtam, hogy ha már ott van, akkor ne gyilkoljon.

Azért rakták oda az út mellé a szalagkorlátot, mert valamiért a szabályosan közlekedő, KRESZ-t betartó, mindenkire figyelő és istencsászár autósok közül páran valahogy mégis arra indulnak el, amerre nincs út. De egyre több motoros van akik ugye mint tudjuk vadbarmok és csak gyorsan képesek menni és a kanyarban folyton egyenesen. Nos tehát az összes motoros, mikor kötelezően meg kell halnia felelőtlensége miatt, jobb szeretne nem darabokban feküdni a koporsóban, hanem mondjuk egészben. Tehát az a korlét nem jó, ami az ügyes autósoknak van, nekünk olyan kell ami buta motorosoknak lett kitalálva. :)

Bocs hogy így írom, de már annyiszor leírtam normálisan és mégsem érti senki. :)

Hozzászólás © 2011.11.28. 08:51:18

@EDISON: "Hozzászólás: abban igazad van, hogy írhatam volna ezt szebben is, de látom te sem motorozol külömben értenéd a helyzeteket amikröl beszélek és nem csak a kötözködési alapot látnád benne..."

Erre nem fogadnék... Na jó mégis, mennyit teszel fel? Jól jön manapság minden pénz.

"Csak mert pl motoroztam vagy 3 évig simsonnal - ami ugye 45-nél többet nem megy, ..."

Huh, akkor ráférne akkor egy totál generál arra a mocira.

Hozzászólás © 2011.11.28. 08:57:40

@Moan: "Én azt írtam, hogy ha már ott van, akkor ne gyilkoljon."

Jó a felvetés, de megint azt mondod tiltsuk be a fákat, meg még a bokrokat is. Legyen sivatag, akkor szabadon lehet közlekedni. :)
Érzed az iróniát? Minek az a sok akadály az utak mellett.

"Tehát az a korlét nem jó, ami az ügyes autósoknak van, nekünk olyan kell ami buta motorosoknak lett kitalálva. :)"

Szerintem meg a jogsit kéne elvenni azoktól akik nem találják az utat. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.28. 09:00:06

@Bockó:

Pl:

"ha a saját élvezeted miatt lemondasz a biztonságodról, akkor hülye vagy. ha ezt nem ismered be, akkor nemcsak inkorrekt vagy, de unalmas is."

Ilyen szar szövegelést régen nem hallottam már, ebből (és a többi hozzászólásodból) világosan kiderült számomra, hogy pontosan az a fajta embertípusba tartozol, akiket én ki nem állhatok, és nem szeretnék velük semmilyen kapcsolatba kerülni, pláne nem egy általuk nem érintett témában olvasni az idióta fröcsögésüket. Sajnos nem te vagy itt az egyetlen. Ez megmutatja az egész ország színvonalát a fejlettebb nyugathoz képest, ahol igencsak elfogadott közlekedésforma a motorozás (mint ahogy még számos helyen a világban). Nálad okosabb emberek rájöttek, hogy egy legkevésbé környezetszennyező, keveset fogyasztó, helytakarékos, gyors jármű nagyon jó megoldás a túlzsúfolt városok közlekedési problémáinak megoldására.

FeR1 2011.11.28. 09:20:44

@Hozzászólás ©:

A fákat és a bokrokat azért ültették oda, hogy megvédje a közlekedőket egy útelhagyásos baleset során a nagyobb sérüléstől? Nem? Na, erről van szó.
Autózom és motorozom is, sőt biciklivel is közlekedem, sokszor gyalogolok. Most nem tudom mi tévő legyek? Megdögöljek vagy ne dögöljek meg? Kérlek, autóstársak segítsetek a döntésben, élhetek még vagy öngyilkoljam le magamat a motorommal együtt?

Moan 2011.11.28. 09:24:53

@Hozzászólás ©:

Szerintem még mindig nem érted. A korlát azért van ott, mert az autósoknak odarakták pont azért, hogy az okos autós ne rohanjon le az útról bele a szakadékba, fának, ároknak, akárminek. Ez a korlát olyan, hogy ha a motoros nekirongyol (tudod az összes barom ezt csinálja ki motorra ül) jó eséllyel szétszakad abban az esetben is, ha csak úgy lazán gurult előtte, mielőtt direkt rágyorsított, hogy nagyobbat csapódhasson. Ergo egy fa is jobb lenne, vagy a zöldséges bódé oldala, de nem egy borotva ami úgy térdmagasságban mindent elvág ami nekizúg.
Senki. Ismétlem: Senki (egy öngyilkos motoros sem) akar olyat, hogy holnaptól legyen minden út mellett 10 méter bukóterület rázókővel, meg szalmabálákkal. Azt szeretnénk, hogy ha már oda van rakva a korlát (amit ismétlem az ügyes, okos, szabálykövető autósok miatt raktak oda), akkor az olyan legyen a jövőben, ami kevésbé alkalma s arra, hogy puzzle-t csináljon a kiskancsó motorosokból. :)

Az, hogy a jogsit kitől kéne elvenni, az megint egy másik téma. Eredetileg ez a poszt nem erről szól. Meg persze nem is arról, hogy ki a nagyobb köcsög. Ennek ellenére ez a két dolog a legfontosabb itt pár kommentelőnek. Sokan még a videót sem nézik meg, sőt azt sem tudják miről van szó. Látják, hogy motoros téma és mint Pavlov kutyájának már jön is a nyál a szájukból. :D

Hozzászólás © 2011.11.28. 09:25:55

@FeR1:
Umm, talán tartsd a verdádat az úton, már ha nem gyalogolsz. Ha ez probléma add le a jogsidat mert alkalmatlan vagy...

Moan 2011.11.28. 09:28:02

@FeR1:

Te már halott vagy, csak még nem tudod. :)
A lényeg, hogy ezt nem vetted észre és ide jöttél, hogy az autósok elmondják, hogy már alulról szagolod az ibolyát. :)

Hozzászólás © 2011.11.28. 09:32:59

@Moan: "Szerintem még mindig nem érted. A korlát azért van ott, mert az autósoknak odarakták pont azért, hogy az okos autós ne rohanjon le az útról bele a szakadékba, fának, ároknak, akárminek. ..."

Szerintem meg te nem érted. Az út azért van hogy közlekedj rajta. A mellette levő mesterségek tereptárgyak meg hogy a vezetésre képtelen és alkalmatlanokat kiábrándítsa és bizonyítsa hogy nem jogosultak jogsira.

Nem is tudom miért válaszolok erre már megint. -1 nekem. :(

Moan 2011.11.28. 09:39:28

@Hozzászólás ©:

Ja..én felejtem el, hogy tökéletes vagy. Sőt egy durrdefektet is megfogsz...mit neked olajfolt, vagy murva...a jég jobban tapad az autód alatt mint másnak a beton. Sőt meg sem botlottál még. Már amikor megszülettél kiugrottál a pólyából csináltál pár fekvőtámaszt, és pár nyújtógyakorlat után lefutottad a félmaratont. Nem is ejtettél meg el semmit. Amit te megfogsz, az bizony meg van fogva.
ÁÁááááá...hiszen te vagy Chuck Norris! :D

Na jól van. Mindent elhiszek. Örülök, hogy léteznek szuperemberek. Azt hittem csak a filmeken. :) Nesze neked Amerika kapitány. :) Itt vannak köztünk a szuperhősök.

FeR1 2011.11.28. 09:40:29

@Hozzászólás ©:

Nagyon egysíkúan látod a dolgokat. Szerinted baleset mindig csak önhibából következik be. Nagyszerű.
Adott egy probléma. Egy közlekedésbiztonsági eszköz nem látja el megfelelően a feladatát. Ezt fejleszteni kéne, mert változnak az idők, a közlekedési szokások. Annak idején az autósok miatt került oda a korlát, rájuk lett kitalálva. Tehát nem a béna motorosok miatt kellett alkalmazni. Azonban egyre több lesz a béna motoros is, akiket az istenkirály átsodródó autós kolléga szorít le az útról, jobb esetben a padkára, rosszabb esetben, korlát alá, ha nem sikerül a gumis felét lent tartani a járműnek.
Vagy apró kavicsfelhordás miatt, olajfolt miatt megcsúszik a béna motoros, amit egy ügyes, "sohasemhibázó" autós hordott fel az út széléről, mert képtelen rendesen venni a kanyart, vagy folyatott el a közlekedésre alkalmatlan taligájából.
Igen, próbálok úgy közlekedni, hogy az ilyen helyzetek ne okozzanak meglepetést, mert előre számítok rá, de bármikor, bárkivel előfordul, hogy az elővigyázatosság nem segít, akkor pedig nem szeretném, hogy ezt bármelyik végtagom bánja.
Azt hozzá kell tenni, hogy még nekem sem kellett igénybe vennem soha az ilyen létesítményeket és eddig sikerült az úton tartani a járművet, tehát a jogsimat nyugodtan megtartom. De nem csapom be magamat, mert tudom, hogy én is emberből vagyok -tudom, tudom, hihetetlen, hogy nem marslakó motoros, hanem ember- éppen ezért benne van a pakliban a hiba lehetősége.
Sok százezer balesetmentes kilométert kívánok és azt, hogy leld örömödet a vezetésben!

Hozzászólás © 2011.11.28. 09:44:28

@Moan: "Ja..én felejtem el, hogy tökéletes vagy."

Közel sem. Mindenesetre:

"Sőt egy durrdefektet is megfogsz...mit neked olajfolt, vagy murva..."

Durrdefektet megfogok még sztrádán is, különben nem írkálhatnék már itt. Ha pedig nem látnék meg egy olajfoltot vagy akár pár kavicsot az úton már úgyszintén...
A kommented tipikusan azok hozzáállását mutatja akik úgy gondolják a vezetés nagyjából olyan veszélyességi kategóriába tartozik mint gyalogolni a járdán. Remélem nem találkozok veled amikor 1-2 tonnás vas van alattad. Nem akarok meghalni...

Moan 2011.11.28. 09:49:40

@Hozzászólás ©:

Mégsem vagy tökéletes: Még mindig nem érted mit írok.
Feladom. Te nyertél Chuck.

Hozzászólás © 2011.11.28. 09:51:05

@FeR1:
Nem idézlek, mert az egészet kellene. De süt a hozzászólásadból az elfogultságod. Úgy egyébként csak autóval 1 millió Km felett vagyok balesetmentesen. És nem, nem azért mert nem hibázhatok.

Visszatérve a cikk témájához, ismétlem magam: Mennyivel javítana ha korlátok helyett azonos összegből szélesebb padkákat építenének? Miben javít mondjuk egy gumiból készült korlát jobban egy kisodródó motorosnak mint egy fémből készült? Ha elég gyorsan csapódsz be akkor a víz is elég halálos sérülést okoz...

FeR1 2011.11.28. 10:05:10

@Hozzászólás ©:

Lehet, hogy elfogult vagyok, de többször kerültem balesetveszélyes helyzetbe autós kolléga miatt, mint motoros miatt, nem csak motorral. Hála az égnek, mindannyiszor sikerült kivédenem a helyzetet.
Azt is tudom, hogy azért van ez így, mert autósból jóval több rohangál az úton, mint motorosból, tehát nagyobb eséllyel okoznak balesetveszélyes szituációt. Lehet, hogy arányaiban több lenne a motoros által előidézett helyzet, de én nem statisztika-világban élek, hanem a valós helyzeteket élem át.
Igen is javít a túlélési esélyeken egy nagyobb felületű korlát, nem mindig szélsőségekben kell gondolkozni, normál tempóval sem csapódnál neki szívesen. Csak fuss neki teljes erőből és ugorj rá a korlátra. Nem kell nagy sebesség a sérüléshez.

Egyébként örülök, hogy szóba állsz velünk, egyszerű, hétköznapi emberekkel. Jó látni, hogy fentről, a tökéletesektől is van nyitás a gyarló, béna, hibázó embererek felé.
Még annyit csak, hogy milyen érzés kormánnyal a kézben, pedálokat taposva születni?

Hozzászólás © 2011.11.28. 10:14:08

@FeR1: "Igen is javít a túlélési esélyeken egy nagyobb felületű korlát, nem mindig szélsőségekben kell gondolkozni, normál tempóval sem csapódnál neki szívesen. Csak fuss neki teljes erőből és ugorj rá a korlátra. Nem kell nagy sebesség a sérüléshez."

Sajnálom hogy így gondolod. Én többször köszönhettem az életem, vagy ha nem (mert szerencsésen megúsztam mások hülyeségét) a padkáknak. Ha korlát lett volna ott már nem lennék.

"Egyébként örülök, hogy szóba állsz velünk, egyszerű, hétköznapi emberekkel. Jó látni, hogy fentről, a tökéletesektől is van nyitás a gyarló, béna, hibázó embererek felé.
Még annyit csak, hogy milyen érzés kormánnyal a kézben, pedálokat taposva születni?"

Mert miért is? Mert megúsztam egy rakat olyan helyzetet amit lehet nem lehetett volna ha a légzsákokra és korlátokra hagyatkozok? Esetleg lehet az a bajod velem, hogy elvárnám azt hogy aki beül egy nálánál sokkal nehezebb és erősebb vasba akkor tudja is azt kezelni? Ez hiba lenne abban a korban elvárni amikor már lassan ahhoz is diploma kell hogy a titkárnő kávét főzhessen? Vagy hogy is gondolod?

FeR1 2011.11.28. 10:22:48

@Hozzászólás ©:

Senki nem mondta, hogy a padka rossz ötlet, szerintem is jobb, mint a korlát. Ha rajtam múlna, korlátot csak olyan helyre tennék, ahol ténylegesen megvéd, mondjuk egy szakadékba zuhanástól, de motorral csúszva, inkább legurulok a domboldalon vállalva azt, hogy egy fának csapódok, mint, hogy felszabdaljon vagy megcsonkítson a korlát.
Abban is egyetértek, hogy tudja kezelni az illető a vasat, ami alatta van. Én is így gondolom. Vezetni nem állampolgári kötelesség, nem kéne mindenkinek csinálni. Sokaknak problémát és nehézséget jelent, ők a veszély forrásai, nem kéne vezetniük mindenáron.
Biztonsági övet szoktál kapcsolni? Gondolom nem magad miatt, hanem más hibája miatt bekövetkező baleset súlyosságának a csökkentésére alkalmazod ezt az eszközt.

Hozzászólás © 2011.11.28. 10:32:17

@FeR1: "Biztonsági övet szoktál kapcsolni? Gondolom nem magad miatt, hanem más hibája miatt bekövetkező baleset súlyosságának a csökkentésére alkalmazod ezt az eszközt."

Mindig bekötöm, de csak a büntetés lehetősége miatt. Lehet ütni emiatt, de részemről utálom a biztonsági előírások túlzásba vitelét. Számomra ha az öv vagy légzsák vagy valami hasonló ment meg inkább letenném az autót. Öv nélkül használt trabis korszakot is túléltem. To'm most jön hogy öreg vagyok, nem való az utakra. Pedig kalapom sincs. :)

egy sárga 2011.11.28. 10:58:59

@Hozzászólás ©: Nyilván rutinos vezető vagy, sokat tapasztaltál és eddig szerencséd is volt jópárszor. Ez tényleg jó. De ha ennyi rutin va a hátad mögött, akkor azt is tudnod kell, hogy van olyan helyzet, amikor minden rutin kevés, amikor egyszerűen fizikailag nincs lehetőség kivédeni más hibáját. Ilyenkor jön pl. a szalagkorlát. Egy meredély szélén, ahol nincs hely a kicsúszózónára és pl. a szembejövő furgon, vagy busz a te helyeden próbálkozik, ott lehet, hogy te is bajba kerülsz. Erről (is) van itt szó.

Hozzászólás © 2011.11.28. 11:11:36

@egy sárga: "van olyan helyzet, amikor minden rutin kevés, amikor egyszerűen fizikailag nincs lehetőség kivédeni más hibáját. Ilyenkor jön pl. a szalagkorlát."

Mindig van lehetőség. Mindig lehet a kisebb rosszat választani.

"...a szembejövő furgon..."

No ezt ne emlegesd nekem. Tömött szembe sáv, "kicsike" kamionokkal, szembe egy furgon. Nem tudom mennyivel ment, de én sem épp 90-el mindezt egy enyhe kanyarban...
Ilyen helyzetben ha választhatok FeR1el értek egyet még autóban is inkább le az útról mint egy szalagkorlát, már ha nincs akár padka, buszmegálló, bármi egyéb lehetőség. Függetlenül miben vagy min ülök.

Don ZOZI 2011.11.28. 11:17:44

Magyarország 2010:

Halálos közúti balesetek száma: 739
Ebből autó: 62% (458)
Kerékpár: 11% (81)
Tehergépkocsi: 10% (74)
Segédmotor: 5% (37)
Gyalogos: 8% (60)
Egyéb(ebben vannak a motorosok): ~4% (30)

Tegyük fel, hogy a teljes 4% motoros volt, és meghalt 30 motoros. Hányan lehetnek a szalagkorlát miatt? Legyen egy nagylelkű 10%, ami 3 ember. Szörnyű, de ez sosem fogja átlépni senki ingerküszöbét.

Hozzászólás © 2011.11.28. 11:24:27

@Don ZOZI:
Azt hiszem ez tette fel a pontot a dologra. Ha emellett megemlítené valaki mennyi autó és jogosítvány van forgalomban csak itthon, még döbbenetesebb lenne. :)

egy sárga 2011.11.28. 11:36:07

@Hozzászólás ©: "Mindig van lehetőség. Mindig lehet a kisebb rosszat választani."
Nem mindig van másik lehetőség, ezt tudhatnád, ha ott a sok-sok kilóméter a hátad mögött. Ugyan én nem mondhatok el egymilliót, csak mondjuk jóesetben a 2/3-át (bár soha sem számoltam), de jártam jópárszor olyan úton, ahol nem lett volna választás (jellemzően hegyi utak)...

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.11.28. 11:48:03

@akos696: Nem tűnik fel magadnak, hogy nem reagálsz érdemben arra amit írok, hanem minősíted a hozzászólásom, engem, másokat, illetve az egész országot? Annyira ostoba vagy, hogy már nem is okozna örömet, ha demagóg baromnak neveznélek.

Azért a végére sikerült összehoznod annyit, hogy hát a városi közlekedés. Feltűnt már, hogy nem 50ccmes robogósok veszik le nyakkal a szalagkorlátot, amikor 160nal mennek a belvárosban?

Nyilván, racionalizálni szeretnéd legalább a magad számára, hogy miért kockáztatod az életed, ami rendben van, hiszen gondolni kell a vesebetegekre is. Nekem azonban nem fogod megmagyarázni. Legalábbis primitív demagógiával és ilyen gyökér álérvekkel biztosan nem.

egy sárga 2011.11.28. 11:49:13

@Hozzászólás ©: De ne is menjünk messzire: ott a Ferihegyi gyorsforgalmi út, két szalagkorlát között, hosszú kilómétereken át, egy sáv kifelé, egy befelé, két felüljáróval és egy aluljáróval megtűzdelve, menekülési út nélkül. Persze, tudom, nem kell oda bemenni... De felüljáró, aluljáró, vagy alagút van máshol is...

MaCS_70 2011.11.28. 12:03:44

Halihó!

Röviden: nagyon sok motorost ismerek (én is az vagyok), közlekedési területen talán szakértő is vagyok valamilyen szinten, mégsem (vagy éppen ezért nem)látom, hogy a motorosok szabálytalanabbul vezetnek, mint az autósok.

Azzal példálózni pedig, hogy nekicsapódni a korlátnak éppen olyan veszélyes, mint áthámozódni rajta, súlyos tévedés. Arról feledkezik meg ugyanis mindenki, hogy a korláttal az esetek többségében hegyes szögben találkozik a közlekedő, az ütközés vektora elég rövid. Egy földig érő korlát csak elvezetné a motorost, akinek vélhetően törnének ugyan a végtagjai, de az emelt korlát egy ilyen ütközés esetén is sokkal súlyosabb sérüléseket okoz, hiszen élekkel, oszlopokkal találkozik a test, mégpedig a teljes sebességével, nem csak a korlátra merőleges vektorral.

Üdv: MaCS

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.28. 12:14:13

@Bockó: Nem is igazán érdekel, hogy érdemben vagy nem érdemben írsz, nem is kívánok ezekre reagálni, sőt, megköszönném, ha te sem válaszolnál, mert a szövegedből kitűnik, hogy rendkívül intelligensnek és eszesnek gondolod magad, pedig csak egy begyöpösödött majom vagy, egy pattanás a társadalom seggén. Ha fáj az élet, a kedves szüleidet demagóg baromozd, hogy világra segítettek. Ennyit a személyeskedésről. Szevasz.

MaCS_70 2011.11.28. 12:24:18

@Bockó:

Nem is állította senki, hogy minden motoros 50-nel közlekedne -- mint ahogy nem is kell nekik.
De 160-as tempó sem kell ám egy csúnya balesethez -- és a motorosok többsége nem is 160-nal közlekedik.

De hogy a példádnál maradjak: teljesen életszerű egy olyan eset, amikor egy 50-nel közlekedő motorost megölne a hagyományos szalagkorlát, a földig érő változat esetén viszont vélhetően sérülés nélkül úszná meg az illető.

Konkrétan volt a kezemben olyan eset aktája, amikor a motoros végtagvesztéses balesetet szenvedett a korlát oszlopaival találkozva, a sebessége jóval a megengedett legnagyobb sebesség alatt volt és egyébként is teljesen vétlen volt a balesetben. A széles korlát őt is megvédte volna -- de tudom, hogy itt egyesek szerint megérdemelte.

Üdv: MaCS

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.28. 12:44:45

@Hozzászólás ©: Jól sejtem, hogy Te nem nagyon motorozol? Mert akkor nem írnál ilyet, hogy simán megfogsz egy durrdefektet sztrádán.
Ez a motorozás meg olyan, ha kanyarba ráteszed az ívre, akkor már nem nagyon rángatod le onnan. És ha az a fránya olajfolt vagy murva pont azon fekszik, és pont nincs kitáblázva, akkor marad a szalagkorlát...

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.11.28. 12:49:04

@MaCS_70: A példa arra vonatkozott, hogy a városi motorok nem találkoznak szalagkorláttal. Amikor valaki motorra ül (főleg 600 köbcenti felett, városon kívül), tisztában kell, hogy legyen vele, hogy komoly sérülést szenvedhet, az utasával együtt, akár a saját hibáján kívül is. Nyilván, mindenki megindokolja valamivel, hogy miért vállalja ennek a kockázatát - feltételezem, a többség azért, mert élvezi (>600 ccm, etc). Ebből a szempontból a motorozás olyan, mint a heroin, vagy akár a dohányzás. Akkor és ott kurva jó, nagyon csajozós, a következményeivel meg csak később kell szembenézni.

Számomra nem kérdés, hogy az ilyen esetek megérdemeltek-e, szimplán következményei annak, amit ezek az emberek tesznek.

@akos696: 5 sor demagógia után leírni, hogy te nem vagy demagóg eléggé demagóg, nem gondolod? Neked egyébként beválik ez a kommunikációs stratégia általában?

MaCS_70 2011.11.28. 13:04:08

@Bockó:

1. Alkalmasint a városban is akadnak szalagkorlátok, bőséggel.

2. Igen, a motor veszélyesebb üzem, mint az autó. Ez azonban nem lehet indoka annak, hogy ne legyen fontos a motorosok biztonsága -- természetesen a realitások keretei között.
Ettől függetlenül sokan motoroznak városon kívül anyagi, célszerűségi okok miatt -- mint ahogy a nagy teljesítményű autókat meg legtöbbször élvezeti okok miatt veszik.

Üdv: MaCS

lyesmith 2011.11.28. 13:44:36

Ez egy olyan abnormális követelés amely aközeljövőben nem fog teljesülni. Legfeljebb a szalagkorlátok cseréjekor, fokozatosan de valszeg még sokáig akkor sem. Egyszerűen túl nagy a költsége és túl kevés embert érint.

Egy ismerősöm elé ugrott egy őz. (másodrendű főút, ki volt táblázva, totálkár ) A baleset után őrjöng hogy hogyan engedhetik meg hogy vadálatok szaladgáljanak az úton. Merthogy az állam feledata lenne MINDEN utat körbekeríteni. Na ez egy ugyanilyen teljesíthetetlen követelés. Túl kevés embert érint túl sok kárt okozna.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.28. 13:57:50

@Bockó: Nyilván közhely, de érvényes, hogy akkor ki se mozdulj otthonról, mert a repülő lezuhan, a vonat kisiklik és autóval is elég sokan meghalnak naponta. Ott van, hogy a kaszni megvéd, ami inkább városban igaz, mert egy országúti tempónál bekövetkezett frontális ütközés ritkán történik halálozás nélkül, ami motorral esetleg könnyebben kikerülhető. Az igaz, hogy a motor hozzá nem értő kezek között valamint a nem figyelő autóstársak között veszélyes dolog. De az emberiség nem így működik, mert a veszélyes dolgok vitték előre. Nem is kell mindenkinek motorozni, mert sokaknak tényleg nem való közlekedés forma ez (mint ahogy autót is nagyon sokan vezetnek, akinek nem kéne).

Ha meg meg kell halnod, úgyis mindegy miben ülsz.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.11.28. 14:00:18

@MaCS_70: Egy korábbi hozzászólásomban már megkérdeztem, hogy el tudtok-e képzelni rentábilis alternatívát a szalagkorlátnak, de nem válaszolt rá senki.

Gondolom, ahogy a telefonhálózatot sem szilveszter éjszakára méretezik, a szalagkorlát hálózatnál sem az évi 30 motorosbalesetet tartják szem előtt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.28. 14:27:29

Ahogy mennek föl a benzinárak, egyre több motoros lesz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.28. 14:36:21

@Bockó: Pedig a biztonsági védőeszközöknél, pont hogy de. A liftet is a max kapacitás fölé méretezzük, így a fékeket is az autónál. A hidakat is így tervezik, nem látom be a szalagkorlátnál miért lenne másképp.

MaCS_70 2011.11.28. 15:03:58

@Bockó:

Ez így elég racionálisan is hangzik, függetlenül attól, hogy egyetértek-e vele, mint álláspontot elfogadom.
Nem is ezzel van bajom -- hanem a stílussal, a hangnemmel, a minden motoros száguldozó őrült, megérdemli, hogy megdögöljön, kár rájuk költeni jellegű fröcsögéssel.

És bocs, de egyebek mellett a Te megnyilvánulásaid sem voltak túl elegánsak.

Üdv: MaCS

Breacher 2011.11.28. 18:48:48

@Hozzászólás ©: De engem anyukámék ilyen kurva udvariasra neveltek:)

Nem. Az utat a közlekedés könnyítésére találták ki. A korlátot meg védelemre. Az út általában alkalmas a feladatára a korlát meg nem.
Az út melletti tereptárgyak pedig nem a természetes szelekció végrehajtói a közlekedők között. A fák azért vannak hogy levegőt tisztítsanak, akadályozzák a hóátfúvásokat stb, a kerítések meg meg azért hogy körülhatároljanak területeket. Tehát nem korlátok.
A 3 autó széles padka jó ötlet, (kár hogy még kevésbé reális mint a szalagkorlátok alkalmassá tétele a feladatukra)mert a motorosok gyakorlatilag mindig úgy sérülnek meg hogy beleakadnak valamibe. Ha van hely kicsúszni az energiát egészen nagy sebességgel történő baleseteket lehet zúzódásokkal megúszni.

RangerJoe 2011.11.28. 22:25:55

Nem kell cserélni a régi korlátot. Még egy lemezcsík alulra, hogy ne az oszlop tépjen ketté, hanem elcsússzak tovább. Mit nem lehet ezen érteni? Métere 5000 ft az ilyen lemeznek.

Kíváncsi lennék, ha még sehol nem lenne szalagkorlát az országban és most akarnák elkezdeni telepíteni az ilyen eszközt, akkor a sok übersofőr ugyanígy tiltakozna?

Sok helyen az utak mellett fél méteres padka után 3-4 méter mély árok és hogy biztos legyen, atomot is kibíró nyárfák. Ez így jó? Hány autós élte volna túl ha nem ezek vannak ott?

exec 2011.11.29. 22:23:03

a rengeteg idióta "gyorsan hajt dögöljön meg" embernek mondanám sajnos nem "csak" azok a motorosok szenvednek balesetet hanem a normálisan közlekedők is, gyakran autós kollégák miatt akik nem restek néha tovább hajtani majd ha elkapnak azt mondom nem láttam hogy felborult címszóval. Egyre gyakrabban tapasztalom az olyan lény elszaporodását aki hagyján hogy nem használ irányjelzőt de úgy rántja ki a kormányt sávváltásnál mint otthon a need for speedben.

Motorosok próbáljatok úgy közlekedni hogy ne basszátok fel az autósokat, autósok meg legyetek figyelmesebbek mert téged megvéd a fémváz légzsák stb de nem jelenti hogy halhatatlan vagy.

SomeSeed 2011.12.01. 11:27:42

A motorosfikázó autós kollégáknak annyit szeretnék reagálni, hogy amikor motorra ülök, nagyon sokszor nem merek sok (egyre több) autó mögött/mellett szabályosan haladni. Mert konkrétan nekem van halálfélelmem attól, amit látok, hogy mit művel előttem. Tisztán látszik, hogy fogalma sincs róla, mi történik körülötte. Tükröt, irányjelzőt nem használja, támolyog a saját sávjában is, lenéz, amikor sebességet vált, mobilozás közben elengedi a kormányt a sebességváltáshoz, persze pont akkor kellene korrigálnia, kapkod, rángatja a kormányt. Körültekintés nélkül vált sávot akkor is, amikor egy Renault Magnum megatrailer halad mellette. Képtelen felmérni a távolságokat és a sebességeket előzéskor. Vagy tiszta helyzetben sem mer előzni (vagy mer, de hezitál, imbolyog, tanácstalankodik), vagy nem egyértelmű helyzetben is erőlteti, de annyi esze nincs, hogy legalább egy kis sebességkülönbséget összegyűjtsön.

Az ilyen autós hölgyek és urak közelében a szabálykövető magatartás iránti igényemet felülírja a túlélési ösztönöm, és igyekszem minél hamarabb távol tudni őket magamtól.

Viszont azt is tapasztalom, hogy ha az ember amúgy normálisan, dinamikusan de defenzíven, udvariasan motorozik, akkor az autósok is szívesebben segítenek/kevésbé bunkók. Rám pl. még sosem rántották szándékosan a kormányt.

Breacher 2011.12.02. 17:08:24

Mai mérleg: Auróra u.-Bérkocsis u. kereszteződése: nekem balról egy analfabéta cigány 60-nal nem adta meg a jobb kezet. Csak azért nem ütköztünk mert tudom hogy itt nem szokták és mindig lassan megyek.
Dózsa György út-Lehel út sarka: A Váci irányából a Kassákba simán bement előttem a jóember. Csak azért nem vágódtam el mert a motor jól viseli az álló kerekekkel keresztben csúszást:)
Bécsi útról kanyarodok a Váradi utcába. szembe sávban érkezik a busz az enyémben pedig a buszt előző autó.
De biztos képzelődtem és ezek nem barom autósok voltak hanem öngyilkos, száguldozó motorosok:)

dextercapo 2011.12.03. 16:34:45

sajnos nem tudom vegigolvasni az egeszet , de ugy tunik hogy a gyulolkodesre egy egyszeru megoldas azert lenne : olyan magasra kell szerelni a szalagkorlatot hogy megfogja a kamionokat , buszokat es elengedje a motorost . igaz hogy igy lefejezi a gyorshajto autos csaladokat , de ugy kell nekik - minek gyorshajtani meg orultkodni ? vajon ekkor is ugyanolyan kirekeszto es gyulolkodo kommentek szuletnenek az autosoktol ? a rajuk leslekedo , foloslegesen veszelyes utelemeket ugyanigy toleralnak ?
ami meg erdekesebb kerdes lenne : a motorosok es a buszosok ugyanigy az autosok halalat kivannak ?

Powerslave 2012.11.28. 16:02:37

@RangerJoe: No és az életnek mennyire jön ki métere? Mi a helyzet ugyanezzel mondjuk 20 év távlatában? 40? Get your facts right.

Powerslave 2012.11.28. 16:04:42

@Powerslave: sry, bockónak szólt, félrekatt

Friss topikok

Hirdetés

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem