Ügyes dolgok a hideg ellen

Amint azt egy korábbi posztból egyesek már talán tudják, mostanában télen is motorozok, pontosabban robogózok. Kicsit a kényszer vitt rá, ugyanis hosszú mérlegelés után felmondtam a garázsbérletemet a cég melletti parkolóházban. Nyáron eleve szinte nem is használtam a helyet, s csak a téli időszak miatt 12 hónapot kifizetni nem érte meg. Ettől még autózhattam volna, hiszen az öreg Mercim amúgy is mindig kint áll, de a parkolóhely-keresés az óbudai Flórián tér környékén hihetetlen kellemetlenség - van, hogy 15-20 percet is elvisz. És mivel csak öt perc a teljes motoros gúnyába öltözés, és azt is bent, a fűtött szobában töltöm, nem pedig benzint égetve, szénhidrogéneket pöfögve a kipufogón át a III. kerületbe, ezért a robogó máris tiszta nyereség.

Már a Honda Cubon elkezdtem télen használni

De spórolásból sem rossz: 2009-ben a Honda Cubbal még csak hébe-hóba jártam hidegben, de azért abba is belement 500 kilométer csak a téli időszakban, az Aprilia Gulliveremmel viszont tavaly szeptembertől idén ugyanaddig bő 1400 kilométert nyomtam le. 500 kilométer 2, illetve 1400 3,9-es fogyasztással a kombi Merci 300TD 9,5-je helyett, az egyszer 5x(9,5-2)x350=13 175, másszor 14*(9,5-3,9)*380=29 792, azaz összesen 42 967 forint spórolás. A többit nem számolom, mert a Mercit kicsit drágább ugyan fenntartani (négy drága gumi kopik, sok-sok olaj kell a cserénél, ablakmosó, mosatás, ilyenek), de így meg fizetek biztosítást a robogóra is (évi 3000 forint nagyságrend), mondjuk, hogy kiegyenlítik egymást.

Nyilván vannak, akiknek nem számít bő 40 rugó, a parkolóhely-keresés sem zavarja őket, jól bírják a dugóval együtt járó időelcseszést, no meg az ilyenkor az embertársakból óhatatlanul kitörő pofátlan állatok látványát - én nem, nekem igen, helyettesítsék be a választ. Ezért motorozok, sokkal jobb az. Béke van, odaérés, kisimult idegrendszer, kiszámítható időbeosztás, nincs parkolódíj, ajtótól-ajtóig lehet menni, és még marad is egy rakás zsé a zsebemben. Jó ez így.

De a téli motorozáshoz azért fel kell készülni, mert az ideológia csak a lelket fűti, a testet nem. A Honda Cubon még nem volt, de az Aprilia robogómon már Tucano Urbano lett (alias Tyúkanyó), ez a hentesköténnyel egybeszabott, szőrmebélésű sátorral keresztezett lábmelegítő zsák, ami a világ egyik legzseniálisabb motoros találmánya. Millió apró megoldás teszi igazán lenyűgözővé - naná, hogy olasz.

A Tucano Urbano nagyjából már önmagában elég ahhoz, hogy egy közepes motoros ruha birtokában, fogcsikorgatva ugyan, de elviselhető legyen a mínusz nagyonkevés. De sokszorosára növelhető a komfortérzet, ha pár dolgot még beszerzünk. Nem kidobott pénz ez, hiszen e kellékek éveken át velünk lesznek, alig kopnak, fogynak, lassan amortizálódnak.

Mivel az embernek a végtagjai hűlnek ki a leghamarabb, nem árt például egy kézvédő a kormányra a Tucano mellé. A jobbik fajta kemény műanyagból készül, és nem ereszti át a szelet, de az Apriliára nem lehet feltenni az olyat, ezért nekem csak szövet van a gépen. Az kicsit szelel, nem is teljesen vízhatlan, de a semminél sokkal több.

Szeretem

A megoldás: egy jó kesztyű. Éveken át szívtam mindenféle olcsó szövet- és bőrkesztyűkkel, de tudtam, hogy előbb-utóbb be kell adnom a derekamat - a tudományosság itt is óriási előny. Viszont a tudományos megoldások mindig drágák. Jobbról itt úszik be a képbe az IXS-importőr - van itt kesztyű, kéne tesztelni, válasszunk. Az autós (motoros) újságíró az élet császára, remélem, érzik.

Engem a lehetőség hallatán rögtön a szélsőséges hőmérsékleti körülmények leküzdése izgatott, nem a nagy menés, az meg pláne nem, mennyire megy majd a markolathínárhoz a cucc. Masszív, okos, általános kesztyűt néztem, és némi külső nyomásra a Taras fantázianevű, kisker áron bő negyvenezer forintos típusra esett a döntésem. Rajta a felirat: Racing Attitude, mint látják, csak a nevében versenyzős.

Hosszú szára van, fényvisszaverőkkel

Ez 2009 nyarának elején történt. Azóta hordom. Már egy hónap után cikkezni akartam róla, de akkor még nem volt kényelmes, pedig jó nagyot kértem belőle, 2XL-eset. Mielőtt ezt leírtam volna, úgy döntöttem, számolok tízig, gondoltam, ha várok még egy kicsit, hozzám idomul. Jól tettem. Hozzám idomult.

Már jól hajlik

Nagyjából másfél hónap után kezdett otthonossá válni, de addigra azért rájöttem, hogy nagy melegben, városi használatban súlyos túlzás az ilyen kézbeli. Tehát olyankor az imetes, már kissé lukas bőrkesztyűmet hordtam (amelyet a korai éveiben minden megázás után alaposan krémeztem, de mint minden bőrcuccnak, ennek is az lett a halála, hogy egy idő után már elmúlt a szorgalmam.

Sosem csúszik

De elég a csordogálós, hatvanas tempó, és a kecske-nappabőrből készült, Gore-Tex betétes, a kopós, védős helyen dupla bőrből álló IXS még a forróságban is sziporkázik: belsejének párakirántós szerkezete apró légmozgás hatására is szépen szárítja a kezet, s ilyenkor valahogy nem is meleg. A kevés nedvesség jót tett a kesztyű merevségének, elkezdte felvenni a kezem formáját, és mire megjöttünk Mariazellből, ő már én volt. Pláne, hogy nem bírtam ki, és ezt is elkezdtem kenegetni krémmel. Az is segített, most már szinte nem is érzem, ha a kezemen van. Közben azért megéltem benne a tavalyi dolomitos túrán a negyven fokot a Garda-tó felé vezető autópályán, de, teszem hozzá, idén sem volt mindenütt hideg a Grossglockner felé. És egyszer sem bántam, hogy az IXS van rajtam.

Beázhatatlan

Rájöttem egy olyan tulajdonságára is, amit soha előtte nem tapasztaltam még kesztyűtől: ez tényleg nem ázik be. Voltam vele olyan esőben, hogy az úton folyóban gázoltam, amely annyira mély volt, hogy a gumi eltűnt benne, de izzadságon kívül soha nem volt benne nedvesség. És az is, ami bejutott - ismerve a jó Gore-Tex tulajdonságait - hamar kiszáradt belül.

Azaz került bele néha víz, de hogy ezt miként lehetne kivédeni, arra azóta sem tudom a megoldást - amikor esőben leveszem, majd visszadugom a kezem, sosem marad el a H2O-bevitel. Egy ideig azt hittem, hogy a vízhatlansága idővel elmúlik, de azóta már vagy hússzor eláztam benne, néha egészen brutálisan, és egy apró csepp nem sok, annyi nem kandikált be.

Így néz ki két és fél év után

Végigcsináltam vele egy tömény őszi motorozást, ezalatt barátságot kötött az XJ900, a Z750 és a Cub összes markolatával. 2009 telén aztán már csak cuboztam, és jött még egy tulajdonság: legalább tíz fokkal melegebbnek érezni ezt a fura, kissé műbőrnek tűnő, szívós, tömör, mégis puha valódi bőrt, a hagyományos, egyszerű bőrkesztyűnél, öttel, a cordura téli kesztyűnél. És a tavalyi tél aztán megkoronázta az együttlétünket - az Apriliára tett, félig áteresztő kézvédővel együtt a mínusz tizenötben a kezem sosem hűlt ki a szerkesztőségig tartó nyolc kilométeres út alatt.

Ha jól számolom, mostanra benne van vagy tizenöt ezer kilométer. Meg nem mondaná senki, hogy nem egy hónapja vettem. Persze azért már elindult az öregedés: a bélés néha odatapad egyik-másik ujjamhoz, elindul kifelé, amikor leveszem. Te jó ég, pár év múlva cserélhetem le...

A tenyere sem kopott, itt sok a dupla bőr

A másik cucc, amit az IXS-féle tesztelnivaló-esőből kikaptam magamnak, egy termoalsó-készlet volt. Mások motoros dzsekit, csizmát, ilyeneket választottak, de nekem olyanom volt már saját vásárlásból, a tudományos - ismét ez a szó - alsóra viszont mindig sajnáltam a pénzt. Van bélés a nadrágomban, tudok pulcsit venni, minek az?  - érveltem. De titokban tudtam, hogy kellene. Eljött az időm: közel hatvanötezer forintnyi vesztegetési áron betermóztam magam. Párakirántós Gore-Tex a bele, szélálló a küle, ritka ez a két funkció együtt, hát azért is kerül ennyibe. És milyen jó. De tényleg, most is rajtam van a fele, amikor ezt írom a gép előtt, bár az árától - bevallom - kicsit szédülök.

Főleg az alsó részét használom

Igazából az alsóruhát kicsit kevesebbet hordom, mint a kesztyűt, de amikor tényleg kell, olyankor mindennél fontosabb. Elsősorban a nadrágja - a fantázianeve Sitka - kerül elő, most ősszel például november 11-én vettem fel először. Az anyaga valami Coolon, ami mellesleg Windstopper, és persze ott a Gore-Tex - homályosan érzem, hogy errefelé lakik a tudomány. Az a jó benne, hogy simán elüldögélsz egész nap a fűtött irodában, úgy, hogy rajtad van, és nincs meleged, de kint, a motoron a Tucano résein mégiscsak utat találó hidegszél-pengék hatását kiválóan közömbösíti, ami amúgy jégeralsóban is szörnyűségesen kellemetlen lenne. Télen mindig felveszem, elmaradhatatlan kellékké vált.

A fölsőjét - Neve Kenai - csak ritkábban húzom fel, mert ez is a párakivitel elvén működik (nem izzadsz), tehát közvetlenül a bőrrel illene érintkeznie. De amióta mínusz sok van reggel, felhúzom ezt is a póló fölé, mert úgy is rettentő sokat számít, legalább annyival dobja a hőérzetet, mint a motoros dzseki téli bélése.

A dupla alsó hővédelem tényleg nagyon masszív ám. Ez az IXS alsó volt velem a Ponton-behozós Domsjö-expedíción. Amikor a Merci lerohadt a mínusz húszas télben, mert bedöglött a fesszabályzója, meg amikor éjjel belénk jött a kamion Hudiksvallban, és vagy két órát kint ácsorogtam a hidegben. Azt hiszem, tömbbé fagyva vittek volna a hullaházba, ha nincs rajtam, én ugyanis végig kint ácsorogtam a procedúra alatt. Azon a túrán, a stockholmi szállodában készültek a kissé homoszexualoid modellt álló képeim is - hiába, egy jó cikk kedvéért az ember lemegy kutyába.

Felül Kenai, alul Sitka, belül egy kretén, pontosabban Csikós Zsolti a négybéből

Így felöltözve, a hideg igazából nem is zavart nagyon a svéd cidriben, csak a pofám fagyott meg kicsit. Ez a cucc mintha összenyomná a Celsiusokat - melegben alig érezni, hidegben viszont önmagában vagy tíz-tizenöt fokot rádob a higanyszálra. Annyira jó, hogy ez, egy pulcsi, vesevédő, fejvédő és a tízéves Dainese cordura-ruhám kombinációja még motoron is elég egészen nulla fokig, akár száz kilométeren át, nincs szükség komolyabb beöltözésre. A mínusz tíz környéke azonban már nagyon más a világ, oda robogó való, azt nem helyettesíti a motor.

A tudományosság baromi sokat számít ebben a műfajban. Nagyjából azt a különbséget jelenti, hogy örömmel ülsz-e két kerékre a januári fagyban, avagy el se tudod képzelni, hogyan lehet valaki olyan hülye, hogy ilyen kínzásnak vesse alá magát. Én tudom, hogy nem hülyeség, hanem kézenfekvő megoldás. Csak ésszel kell csinálni. Ha belegondolok, a kesztyű árát már össze is spóroltam a robogózással - és amúgy is kellett volna vennem valami ilyet, mert a tízezer forintos kesztyű tarthatatlan dolog, ha az ember komolyan akar túrázni. Meg egy csomó idegességet megtakarítottam magamnak...

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr553370731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

savanyúUbulka 2011.11.18. 10:34:53

"Az autós (motoros) újságíró az élet császára, remélem, érzik."

És ezt még pofátlanul ki is hangsúlyozza, ész megáll! :))

zöldi 2011.11.18. 10:36:27

Jó cikk! Egyszer majd kipróbálok egy ilyen atomdrága kesztyűt, jelenleg egy held winterrel és egy louisos alákesztyűvel abszolválom a teleket a nagyvason. Viszont van valami, ami a rogobón helyettesíti a szuper aláöltözőt: A nagyplexi. Nekem koppig le van eresztve, annyira, hogy elterelje a szelet a kezemről. Ez annyit tesz, hogy a régebben 10 fok alatt már fázós textilkesztyűmben vígan jövök be mínusz 7-be is, idén még nem volt hidegebb.
Én nem tucanot vettem, hanem felcsatolós Fyzz kötényt, eszméletlen, mennyit számít. Idén még nem húztam a robira láöltözőt, csak simán a bélés van a 6 éves kordurámban meg póló alatta, azt' jónapot. Muff se kell, ez a szélterelő király :)

zöldi 2011.11.18. 10:38:01

@egyhatosmotor: "Azon a túrán, a stockholmi szállodában készültek a kissé homoszexualoid modellt álló képeim is - hiába, egy jó cikk kedvéért az ember lemegy kutyába."

Kezdem érteni, miért szövegértés van újabban a magyar érettségin.

egyhatosmotor 2011.11.18. 10:40:32

@zöldi: ki mondta, hogy elolvastam a cikket? Le se szarom, valami motoros hablatyolás.

A mocisok amúgy is mind, egytől-egyig tahóparasztok, 100 métert nem tudnak szabályosan közlekedve megtenni.

Ezen ne vitázzunk, mert nincs min :D

savanyúUbulka 2011.11.18. 10:41:47

Azért az áraktól kicsit meg lehet szédülni... Más egy komplett robogót vesz csak abból amivel te a itteni átleg -5 fokot kizárod.
És melegvizes termotasakokat dobálnék a gönc alá, azt az kitart míg beérek, ott meg bebaszom a mikróba hazaindulás előtt...
Csont szánalom lenne ahog kinéz és plusz teher de hatékony:D

biohazard 2011.11.18. 10:45:59

@egyhatosmotor: Benéztél böffenteni egyet, és lehánytad magad, majomarc.

Tomchy 2011.11.18. 10:50:03

Csík, valld be, hogy a 6-10 képeket a fogaiddal exponáltad! :O)

egyhatosmotor: Pffffff....

tiger1342 2011.11.18. 10:51:05

Utolsó képet megkönnyeztem...!! :DDDDD

zöldi 2011.11.18. 11:13:59

@egyhatosmotor: Ebben az esetben én kérek elnézést ;)

Cobra. 2011.11.18. 11:15:58

Tucanótól vettem egy télinek mondott kesztyűt (dupla, van egy alsó kesztyű hozzá), na azt kerülje mindenki, már +5-ben is fáztak az ujjaim. Most vettem plusz egy zsákot a kormányra, így már csak az utolsó 2-3Km-en (a 40-ből) kezd el jobban fázni a kezem.
Egy teljes téli felszerelés (gumikkal együtt) lenne legalább 150e, az még az én havi 1000Km-emmel is legalább 2 év mire megtérül. És hóesésben azért akkor se ülnék motorra, főleg hogy nagyobb hóesés után a terepjárómmal se mindig sikerült eljutnom a házunkig.

2011.11.18. 11:29:56

Kisebb vagyont költöttél minderre, én ezt olcsóbban oldottam meg, holott naked-en járok - jöttem ma reggel is.
A kesztyű egy 6 éves IMET téli kesztyű, bőven elég, ha az ujjaim végei kezdenek átfagyni, a piros lámpáknál megdédelgetem a hengert és kész.
A bakancsomba egy vastag plusz zokni és ráhúzom a 3000 Ft-os Lidis esőcsizmát, így a szél sem hűt, a farmerra felveszek egy turkálóból származó (amúgy vadiúj) 2000 Ft-os kantáros sínadrágot.
A dzsekibe, a mellkashoz egy Baumax katalógus, fejre egy maszk (kb. 3000 Ft, ez volt az egyetlen "drágább" darab), ennél többre semmi szükség, pedig az agglomerációból jövök.
Semmi különös aláöltözés, az tény, hogy az indulás-érkezés plusz 5-8 perc, de ennyit bőven megér, hogy nem kell a Volánbuszon szorongani ripácsás kamaszok és büdösszájú munkába igyekvők között.
A plexi párásodása, az zavar, meg félek a sunyi felfagyásoktól, de az utóbbira igyekszem nagyon figyelni, mérsékelt tempó, stb. Egyetlen extra még a kukásmellény, ebben a ködös-szürke időben mindig rajtam van.
Szerintem, ha nem akar az ember télen túrázni, pénzkidobás a mindenféle csoda termo aláöltözet, fityfene.

csubakkapákó 2011.11.18. 11:36:48

@SomeSeed: hát igen, az egyik valaha írt legjobb poszt, a másik hasonló, amit a Karotta írt egy képzeletbeli A8 tulajról (D2) na az is odaver rendesen :-D

antimason (törölt) 2011.11.18. 11:38:24

Nem messze ott van pár áruházi parkoló.
P+R-nek elmennek.

Csak sokan nem szeretnek gyalogolni.

SomeSeed 2011.11.18. 11:39:01

@csubakkapákó: Karottás posztra nincs linked? Nem emlékszem, hogy olvastam volna, de bepótolnám... :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.18. 11:42:25

nekem egy vekony autos kesztyu kellene, mert este amikor beulok a hideg autoba, bizony szokott fazni a kezem

erdemes sima ferfi borkesztyut neznem vagy inkabb valami speci? nem jaszkarizni kell, csak vezetni tudjak benne kenyelmesen :)

(es ilyenkor jovok ra, milyen jo dolog is a futheto kormanykerek)

fzr1000 2011.11.18. 11:58:16

Én kb 10 éve kenem ugyanabban a cuccban (jegesmedvés cordura termobéléses ruha-kesztyű)de eddig nem kellett aláöltözni.(bár 2000-ben volt ~130e a cucc)
Sokáig 150-es ETZ-vel(+nagyszélvédő-lábvédővel használtam akár -15'C-ban és hóban is) de mostanában én is Gulliverrel megyek(ezzel hóban már esélytelen),bár ezen is elkelne a nagy szélvédő.(napi 10-10km)
Tegnap kb éjfél körül jöttem munkából hazafelé(hideg volt és qrva nagy köd) de fázni nem fáztam,viszont sz.rt sem láttam mert ráfagyott a pára a plexire,azt felhajtva meg késpengeként vágott a szél.
Ha jégpálya az út akkor természetesen autóval megyek.(mielőtt valaki lehülyézne)
@egyhatosmotor:-> gyökér

Tomchy 2011.11.18. 12:00:38

@csubakkapákó: Hozzájuk szerintem felnőtt már Omm kolléga egy 2010-es cikke is
totalcar.hu/tesztek/2010/06/28/csendben_gyilkolni/

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.11.18. 12:07:27

sima vekony feher cernakesztyu a munkavedelmi boltbol?

fogash 2011.11.18. 12:08:58

@egyhatosmotor: ha el se olvasod, akkor a faszér ugatsz bele? képeket nézegetni jársz ide? Arra vannak jobb helyek...

Csik, te viszont egyszer jöhettél volna autóval, a ruhát a fotózáshoz meg magára húzhatta volna mondjuk Angéla. :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.18. 12:14:33

az elso ketto ferfikent van jelolve, az utolso barna unisexkent, . ettol fuggetlenul mind noinek hozza ki:)

www.friweb.hu/kesztyu/sport_14.html
www.friweb.hu/kesztyu/sport_15.html
www.friweb.hu/kesztyu/sport_5.html

arak nincsenek, majd kontaktalok a Mesterrel

antimason (törölt) 2011.11.18. 12:19:15

gergo:

Decathlonban polár kesztyű 1200 Ft.
Belső tenyérrészén és a mutató-újbegyén egy műbőr felvarrás.
Teszteltem, elég ahhoz, hogy ne csússzon a kesztyű a kormányon.

antimason (törölt) 2011.11.18. 12:20:00

Bőrben nekem lefagyott a kezem, ez viszont meleg.

Suraki 2011.11.18. 12:22:19

Ha már szóbakerült az IMET-es bőrkesztyű. Én négy éve hordok egy ilyet, kb 25000km lehet benne és sosem látott krémet. Felhőszakadást viszont többet is. Idén kilyukadt a bőr de a bélése még mindig hibátlan.
Ja, 8000HUF volt. Kétlem, hogy most akárcsak a duplájáért is de kapok-e majd egy legalább ilyen jót.:-(

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.18. 12:24:18

Én a bélést szoktam beletenni a nadrágba meg a dzsekibe. A dzseki alá pulóver, nyakvédő, maszk, nagy sál. Kézre téli kesztyű, oszt jó vagyok a motoron +2-3°C-ban 100 km-re 80-90-es tempóval. Aztán persze fázom, de addig oké.

Robogón még nyáron is kellhet a kötény, tapasztaltam hűvös éjszakákon.

SomeSeed 2011.11.18. 12:32:32

@Tomchy: Nekem az erőltetett volt, nem tetszett.

Atarist 2011.11.18. 12:40:52

En is azt mondom inkabb hogy nem eleg a 3 mackoalso meg negy pufidzseki, inkabb legyen rendes protektor is a cuccban. Erre nem sajnalok kolteni. Foleg hogyha az nezzuk hogy nem evente kell cserelni a cuccot.

SomeSeed 2011.11.18. 12:44:03

@Atarist: Egyetértek, protektor mindenképp kell. Annál jobban semmi nem védi az ízületeket, elsősorban a térdet.

Tomchy 2011.11.18. 12:45:01

@SomeSeed: Nem gond, ízlésről nem fogunk vitatkozni! :O)

uki 2011.11.18. 12:48:50

Ahogy valaki fentebb írta, fontos az izületek védelme, mert lehet fiatalon még belefér, hogy kicsit fázik a térd meg a kézfej, de aztán pár év múlva meg lesz a böjtje. Nem hülyeségek ezek a technikai cuccok, a hegymászók sem véletlenül használják. Az áruk persze más kérdés, főleg hogy néhány nagy márka mennyire felül tudja árazni a cuccait, de okosan, keresgélve azért emberi áron is be lehet szerezni a cuccokat.

magyar bucó 2011.11.18. 13:00:17

@biohazard: "élvezet meg kevés van így mínuszban. Marad a tömegközlekedés."

Mert abban sok élvezet van ám. :)

Etniez 2011.11.18. 13:01:02

Drága kesztyű helyett Tyúkanyó zsák + markolatfűtés.
Fejre-nyakra windstopper hosszú maszk. Normális motoros kabát + windstopper aláöltöző/polár pulóver.

Lentre ízlés szerint zsák, aláöltöző, csizma, windstopper zokni, windstopper alsóruházat vagy polár alsó ruházat...

Bukósisakba páramentesítő megoldás, lehetőleg pinlock. Nagy plexi is zsivány. Igazából motor- és pénztárcafüggő, kinek mi jön be.

conmorientes 2011.11.18. 13:09:27

No kérem ez az igazi információ!
A képektől elteintve, mert az nem hiányzott annyira, de mégis volt haszna, mert most már tudom, hogy ki játszotta a Bénát a Pulp Fictionban.....

A tárgy viszont jó, mert hülyére keresgéli az ember magát a különböző cuccok közt és általában ár/érték arány miatt olyat vesz ami valahogy nem jó. Kevés az olyan info ami eligazít. Magam sokszor léptem már tócsába, pédául vettem nem olcsón Cordura kabátot, hogy miylen fáin lesz, de csak hordáskor derült ki, hogy az egész egy szar és ha teljesen felhúzom a zippzárt egyszerűen a menetszél úgy húzza hogy elszorítja a nyakamat, én meg nem vagyok egy fejnélküli lovas.

Kellene még sok olyan cikk, természetesen nem reklám, hanem tapsztalati alapon, hogy milyen csizmát, ruhát, kesztyűt érdemes venni az egyes kategóriákban, mert ekkora felhozatal, mellett tiszta oroszrulett a döntés.
Most is keresek olyan kesztyűt normális áron, mondjuk 20 körül ami tényleg annyira kényelmes és vízálló, mint ez a darab.

És irígylem hogy tud munkába motorozni, de ez néhány életvtelbeli előnyt is feltételez, pl hogy gyerekcipelési dolga reggel nincs, és hogy nem kell normális ruhát hordania. Nekem ezek miatt nem gyere be a játék, holott már ezerszer kitaláltam magamnak....

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2011.11.18. 13:30:39

Én inkább ezt ajánlanám, nekem bevált.
Még ajándéknak is nagyon ötletes és praktikus dolog ez :)
www.futhetozokni.hu

Csikós Zsolt 2011.11.18. 13:33:45

@R. Daneel Olivaw:

Gumira lesz megoldásom, a pára borzasztóan zavar, mert vagy marad az iszonyat huzat, vagy nem látok ki. Pinlockos páralemez erre a bukóra nem tehető fel. Az izmokon egy időben dolgoztam, de rég feladtam :-)

Csikós Zsolt 2011.11.18. 13:35:28

@conmorientes:

Dehogy nincs gyerekcipelési feladat. Minden autó fekete plakettes otthon, szmogriadó van.

Hajnalban én viszem a robogóval a Bálintot isibe. Megjövök, Kati viszi vele a Norbit oviba. Aztán én jövök vele dolgozni.

Naja, ígyígy.

Csikós Zsolt 2011.11.18. 13:39:25

@egyhatosmotor:

Ja bizony. Egy stockholmi panelszálloda szőnyege. Tényleg igénytelen.

Te meg nem tudsz olvasni. Az is nagy baj.

phaszfej 2011.11.18. 13:46:22

ki ez a ronda ember?

savanyúUbulka 2011.11.18. 13:47:58

@egyhatosmotor:
te meg jobb ha ki se tolod a pofád az útra mert megszédülünk a szagodtól. Ez van ezt kell szeretni.

Cobra. 2011.11.18. 13:49:15

@Csikós Zsolt: Létezik ragasztható páramentesítő betét is. Biztos nem olyan jó, mint a Pinlock (amiről nem tudok nyilatkozni, mert a kedves HJC importőr b***k leszállítani a kereskedőnek a megrendelést), de a párásodásnál csak jobb lehet.

savanyúUbulka 2011.11.18. 13:49:47

@Csikós Zsolt:
Mindig elámulok a végtelen türelmeden amivel viseltetsz az ilyen eszetlen fikázókkal szemben, én legalább érvekkel trollkodok, még ha mindig van olyan akinek nem tetszik akkor is.
És legalább nem vagyok elfogult.

zöldi 2011.11.18. 13:58:52

@conmorientes: "és hogy nem kell normális ruhát hordania."

Én átöltözök. :)

conmorientes 2011.11.18. 13:58:59

@Csikós Zsolt:

Nyertél ezt most feladom......
Mert vagy előrelátóan választottál oldalbordát amikor még volt hajad, vagy nagyon kemény korbáccsal űzted eddig a szintig.
Mindkettő azonosan figyelemreméltó és becsülendő:))))

Ehhez gratulálok !

zöldi 2011.11.18. 14:00:14

@Csikós Zsolt: "Gumira lesz megoldásom"
Snowtex?

savanyúUbulka 2011.11.18. 14:02:42

@zöldi:
tudod ülés alá befér a kisebbik, úgy nem feltűnő h 2-en utaznak rajta :D
Gumit meg majd maszekul áttekeri 2 sor gipszkarton csavarral, aztán be van téliesítve ;)
Én még ennyit se szoktam tenni, mondjuk én havazásban max ökörködésre használom a motort közlekedni meg kocsival.

conmorientes 2011.11.18. 14:05:41

@zöldi:

Átöltözni jó, azt én is simán megtudnám tenni, reggel és este, de az csak olyan féle öltönyös csávóknak jó, akik bemennek reggel, bent hegesztenek és este kijönnek.
No ez nem én vagyok, mert nekem esetenként naponta többször és több helyre is meg kell érkeznem, sajnos ezért télen ez sehogy sem megy.... Nyáron nagyobb részben motorozom, viszont akkor meg azért kapok joggal a fejemre, mert űzöm a V2-t rendesebb védőruha nélkül, de legalább akkor nem fagyok rá..
Nekem olyan védekező kezeslábas kellene ami ötvözi Csik alsóruháinak előnyét a kesztűjével, és amit mondjuk oldalzárral pikk-pakk fel-és lekapok, ráadásul cipővel együtt bújhatok bele, ilyet viszont még soha senki semmilyen pénzért sem gyártott.

1kutya 2011.11.18. 14:18:36

@conmorientes: de! a nasa. csak azt a zűrhajósok használják.

no meg hülyén is néznél ki benne a motoron:-DDD

Dirty 2011.11.18. 14:24:33

Érdekes, hogy a szélvédő fel sem merül a cikkben. Én Vespa et4-gyel, tyúkanyóval és nagy szélvédővel járok, ma reggel sem fáztam egy pulóverben, zakóban, és egy jó kesztyűvel. Aki nem akar százezreket ruhára költeni, esetleg fontolja meg egy kb 10.000 Forintos (használt ár) szévédő beszerzését. Ja, hogy nem menő... Miért, amúgy télen robogózni császárság? Ugyan, kérem.

conmorientes 2011.11.18. 14:25:07

@1kutya:

Mondom pénzért !!!!
De azért adtál egy tippet, megkeresem a NASA webshopját:)))

Ki a tökömet érdekel hogy hogy nézek ki a motoron. Csúnya vagyok, így is és úgy is, ezért kell hogy a motor legyen szép !

conmorientes 2011.11.18. 14:28:20

@1kutya:

jut is eszembe, hogy a Nasa pereskedik az egyik ürhajós által megbugázott kamera miatt amit okosan feldobott az e-bay-re nyugdíjkiegészítés céljából:)

Most kell nekem hogy valami teherautóról leesett szkafander miatt tüzet nyissanak rám a követségről, ahogy kanyarodom a Nádor utcára ? Hát igen ? Hát nem :)))

hungarisztan 2011.11.18. 14:30:29

Minden tiszteletem Csikós mesteré, és valóban hiánypótló lenne a téma, de őszintén szólva nem az a kunszt, ha valaki 40ezres kesztyűben, meg 65ezres aláöltözőben, meg 30ezres tucanoban nem fázik. Mondhatnám, hogy még szép (de nem mondom, mert tény, hogy ha az ember bemegy egy üzletbe, ugyanennyi (vagy még több) pénzből simán felöltöztetik úgy, hogy ráadásul még fázik is utána – ilyen szempontból tehát akár még lehet is létjogosultsága annak a cikknek, hogy miként robogózzunk télen 135ezer forintos felszereléssel).
Mindazonáltal gyanítom, hogy a csodaanyagok (és csodamarketing) megfizetése nélküli, ám hasonló hatékonyságú cuccok ismertetése egy fokkal népszerűbb lenne (különösen így, a mindig aktuális, de sosem aktuálisabb pénzügyi/munkaügyi helyzetek fényében).

The okos 2011.11.18. 14:51:17

hiányzik az S betű a felsőről...
(vagy a pókminta, vagy a denevérminta)

ZasTempra 2011.11.18. 15:15:58

Nem csak a robogóra kell az a kesztyű... Reggelente amikor beülök a Tipoba és megfogom a kormányt, arra gondolok, hogy egy ötödik izzítógyertyát is tehettek volna a kormánykerékbe :D

ZasTempra 2011.11.18. 15:24:27

Egyébként én középiskolás koromban voltam olyan elvetemült hogy -13 fokban Simsonoztam a suliba, csak mert jobb fílingje volt a buszozásnál :)
bár én nem voltam olyan profi mint Csikós mester, nekem jó volt egy régi bundás műbőr kesztyű is(talán valami régi magyar katonai cucc) meg 1 000 Ft-os cicanadrág a farmer alá :)
Mondjuk mire a 13 km-t legyűrtem, a kezemet úgy kellett lehúzni a kormányról :D

SomeSeed 2011.11.18. 15:36:45

@ZasTempra: Ezért jó a fűtött garázs. Nekem csak közvetett módon van fűtve (a lakótér alatt van, de a legfarkasordítóbb hidegben sem megy fagypont alá a hőmérséklet), de minden tekintetben megfizethetetlen.

hungarisztan 2011.11.18. 16:09:57

@scheerti: Köszi, ezt olvastam annak idején. Szóval aszondod, hogy a kettő között nincsenek árnyalatok? :o)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.11.18. 16:25:19

@hungarisztan: Fogalmam sincs, télen sose motoroztam.

maguborka 2011.11.18. 16:46:21

Csikós úrnak még egy dolgot javaslok - bár nem kérte :) Egy nagy plexit a motorra. Nyitott sisakkal közlekedek vele 2 hete, s szemüeg sem kell. Szél sem ér már előről csak hátulról. Turbulencia a hátat hűti 50 felett. Szóval mindenképp egy plexi s tényleg csak hóesésben (ablaktörlő nincs még) meg latyakos időben kell autózni.

Etniez 2011.11.18. 17:14:11

@Csikós Zsolt: Van már ragasztható pinlock is. Fine visor néven fut emlékeim szerint.

szilla 2011.11.18. 17:41:44

Tisztelt Csikós úr! Ezek az alsó ruházatok nagyon jók, de azért csak óvatosan. Hallottam én már leállt vesékről ilyen öltözet ellenére!

Cobra. 2011.11.18. 17:54:57

@szilla: Elegendő fagyálló elfogyasztása után szobahőmérsékleten is leállhat az ember veséje :)

fzr1000 2011.11.18. 17:57:17

@Dirty:
Most hogy a téma fel lett hozva vettem is egyet a vaterán. (4e-volt)

cs zoli 2011.11.18. 18:06:22

10 000 ft-ból kihoztam az ülésfűtést a ruhafűtéssel együtt !

cs zoli 2011.11.18. 18:43:37

@Cobra.: tök mindegy milyen márka ,csak legyen még egy réteg és kész a páramentes sisak

kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2011.11.18. 18:56:18

Mit szóltok a kormány-kézvédőkhöz, 5-10 ezer körül vannak, közvetlen védi a kézfejet a a menetszéltől, vagy keletkezik ott olyan turbolencia, hogy ugyan úgy rámegy attól a menetszél az ember kezére?

AzHofi 2011.11.18. 18:59:50

Csíkúr, az a második kép nem kellett volna. Ilyenért fődváron két kört köteles fizetni az ember a tökjóban :-)

AzHofi 2011.11.18. 19:00:29

@AzHofi: mármint az utolsó. Az alsóruhásak közül a második.

KaWaSaKi 2011.11.18. 19:18:06

Nem muszáj megvenni a méregdrága 60 ezer forintos gore-tex cuccokat, hogy ne fázzon az ember télen, elég csak a régi jó réteges öltözködés bölcselet alapján felöltözni. Én mikor -9-ben motorztam sem fáztam, pedig csak egy sima louis-os 10-en valahányezerért ft-nak megfelelő euróért vásárolt kabát volt rajtam aminek a téli bélését is kivettem,hogy jobban alá tudjak öltözni. De úgy alá tudtam venni 2 trikót,2 pólót, egy feszülős szövet felsőt, 2 vékony pulóvert, meg egy vastag pulóvert. Ez már bőven elég réteg ahhoz, hogy a déli-sarkon is lehetne igy motorozni, és a kabáton kívül nincs plussz költség, mert ezek minden ember ruhatárában megtalálhatóak.

dr.oid 2011.11.18. 19:24:16

hángérien szuperhíró
hozzá képest a de niro
a dühöngő bikában
bátor proliterminátor
ez a szájönszthermo epic
csikósmester pedig vetít
tudományos igazságot
mindenféle nyalánkságot
szálfa teste feketében
csillámlik ő mint az ében
nem izzad és nincs melege
gyapjúnak itten nincs helye
szájöntifik anyagokból
magának pár cuccot gründol
mert a téli motorozás
ezután nem istencsapás
hanem csodás kéjes móka
akár egy motoros fóka
vándorcirkusz manézsában
ömölhet rája dézsában
ocsmány téli jeges eső
vagy zúzmarás hideglelő
fagyos szél fúhat gatyába
még sem int búcsút a párja
értékes családi éknek
az ixs cucc nem kap léket
pár év a didergős télbe
recsegős lesz majd a térde
veséje sem porzik többet
prosztata is megnő csöppet
nem beszélve a zakóról
mikor nem lát már a hótól
ennyi pénzér nem is drága
nem vagyunk mi svédországba
nálunk csupán két hét a tél
otthon cserépkályha zenél
felesleges minden panasz
nemsokára itt a tavasz

panza 2011.11.18. 19:29:57

Valami ilyen írást vártam már. Üdv.

panza 2011.11.18. 19:32:30

A cikkre gondoltam természetesen, de ez a vers se kutya. :-)

drszcs 2011.11.18. 22:21:48

ez a termo szett itt Barcelonaban 45e (€150), a kesztyu 30e (€100).. Fantasztikus, hogy milyen gazdag Magyarorszag :((( Es a legnagyobb baj, hogy a minosegi termekekert kernek pofatlanul magas arat, igy nem csoda, hogy eltolodik a gyarto altal tervezett ar-ertek arany.

robian 2011.11.18. 22:30:52

@dr.oid: háhá. állat a szöveg

yeti 2011.11.19. 08:06:36

Nincs tapasztalata valakinek arról,hogy ezt a Tucano Urbanot össze lehet-e hozni egy KTM Ponnyval,vagy Simson Schwalbeval?

Gott in Frankreich 2011.11.19. 10:06:47

@gergo: Elvileg ez a klasszik drajver kesztyu:
blog.spirittoyota.com/wp-content/2009/10/Gloves-300x231.jpg
De ha nem egy hatvaneves tata vagy, egy Alfa Spider volanja mogott, ebben ki fognak rohogni. Nezz inkabb egy vekony anyagu, beles nelkuli, szuk szabasu hasitottbor kesztyut erre a celra, pl:
www.wellpromo.com/Wholesale/Gloves/Premium-Bourbon-Brown-Split-Cowhide-Driver-Gloves--S-xl--168633.htm

Gott in Frankreich 2011.11.19. 10:19:44

@baowah: Nem az lesz a legnagyobb baj, hogy csuszni fog es semmit nem ved a hidegtol, hanem majd amikor atszolnak a kocsisoron, hogy "Four, egy dupla kave lesz, meg egy fagyi a gyereknek!".

Cooper911 2011.11.19. 10:51:08

Mint valami elbaltázott szuperhős :)

betm3n 2011.11.19. 12:46:00

ilyen cuccokat sokkal olcsóbban kapni, ha nem motorra, hanem kerékpárra / futásra tervezettet vesz az emberfia.
a goretex ott is csak goretex, sőt, vannak még egyéb, csudajó (adott esetben a goretex-nél is jobb) anyagok, mint a softshell vagy a minerale.

Dirty 2011.11.19. 15:05:27

@fzr1000: azt a pénzt ennél jobban nem költhetted volna el. nem fogod megbánni.

a Tibi 2011.11.19. 16:01:24

Ami nekem bevált olcsóságra törekedve: párezres sízős alsóruha Decathlonból, gyapjúpulcsi (katonai, vastag), protektoring, és erre a kordura nadrág-kabát béléssel. Póló csak 0°C alatt kell. A protiing miatt nincs a kabátban a saját protektora, és előnye még, hogy eltartja a kabátot a testtől, van egy-két centi légréteg és nagyot dob a hőszigetelésen. Erős mínuszokban azért jön még egy nadrág és egy + póló vagy pulcsi. Amúgy naked motor, pici plexivel. Gyenge pont a kesztyű, mert meleg ugyan, de nem vízálló, a cipő, de a dupla zokni elég, és a sisak. Ja, nyakra 3 réteg különböző kendő és arc-nyakmaszk. ;-) Eddig -7°C a leghidegebb, ha jönnek a lefagyások, akkor váltok csak kocsira. Ja, abban pedig egy olcsó kis robogóskesztyű van a hideg kormány miatt. ;-)

Virago_1000 2011.11.19. 19:57:20

@Tomchy: ommm cikke sohasem fog felerni Csikos, vagy Karotta mesterek szintjere. A szakmai hianyossagairol nem is beszelve.

@Csikós Zsolt: Hat jo neked, ha nem kell olyan koran bennlenned, hogy ez igy megoldhato.

efilnikufesin 2011.11.19. 20:11:56

4xl-es cordura nadrág béléssel és protektorral :) itthon fel a farmerra/nadrágra, munkahelyen le és kész :)

danny22 2011.11.19. 20:16:31

lábra tudom ajánlani netes horgászboltokban kapható neoprén zoknit, majdnem térdig ér-
elképesztő! 6 rugó körül volt és még ha a csizmám beázik akkor is szigetel, még sosem fázott benne a lábam pedig a minuszokban is tolom

mazsolmaany 2011.11.20. 17:25:10

Csikós Zsolt te a sors kegyeltje vagy!(hogy ilyen"sarkköri"cuccok igy hozzá jutsz!)40e-ért kesztyű?Ez azért nem jellemző a minimálbérből élő többségnél.Vágom hogy pöpec,megéri,de-ébresztő!!!Vége az űrutazásnak vegyük le a szkafandert...

Harkov 2011.11.20. 18:22:52

Nem tudom én nemcsak a hidegtől félek hanem az elcsúszástól.Elég egy felfagyás amit nem veszel észre és oda minden előny amit a téli robogózással szereztél..
A márkás ruhák ellenére ha öt tél után csak daruval tudsz lábra állni ne csodálkozz.A mínuszok+robogó se túl jó kombó.

bufesrac 2011.11.21. 09:33:04

@dr.oid: zsír a vers, jót röhögtem, köszi! :)

ElGatoNegro 2011.11.21. 13:44:19

Csikós úr képei mindent überelnek:O)

FogarasiArpi 2011.11.21. 14:12:46

Érdekes, sehol egy "sunáznám!" hozzászólás? Pedig Csikós Úrat biztos boldoggá tette volna az elismerés.

Azért a termo ruháról elég lett volna egy gyári fotó....

igyszeretlek 2011.11.27. 00:47:57

Jót röhögtem az utolsó képeken.
Én Finnországban járok egy piaggio MP3-mal. Urbano Tucano köténnyel, giga nagy Givi plexivel és egy speckó térdig leérő Alpinestar robogós kabáttal. A kabát és kötény szinte teljesen elzárj a hideg levegő útját. Sajnos dec. 1.-el le kell állnom, nem veszek téli gumit, itt pedig kötelező. Hóban, jégen még szöges gumival sem szívesen mennék autópályán. Bár boltba elugrani, meg szórakozni jó lenne.

hungarisztan 2011.11.29. 02:12:51

@igyszeretlek:
Ez igen! Thumbs up! Finnországot amúgy is komáljuk, csuda egy ország, na de hogy olyan időben is motorozni? Az már valami!
Tényleg nem fagy az arcodra a mosoly? :o)

Az MP3 biztos fun, azért ma nagyon hálás lettem volna egy 3. kerékért – sikerült ugyanis elcsúsznom egy mélygarázsban. Nem röhög! Épp elég dühös voltam magamra. Még ha jég lett volna, vagy valami, na de fűtött mélygarázsban? Nem, nem vígasztal, hogy alighanem lehetett valami olajfolt a műgyanta padlón, mert drága mulatság lesz: a túraplexi több helyen is berepedt, alighanem kuka lesz a vége, az új meg 30-40 rugó...
Meg persze az önbecsülésnek sem tett jót: soha korábban nem csúsztam még el, pedig motoroztam már hóban-jégben-olajfilmen, és a mélygarázsban is százszor megfordultam már, ma ráadásul direkt kevésbé döntögetősen mentem, mégiscsak hideg a gumi – mindez a rutin elégtelennek bizonyult egy másodperc alatt. :o(

Friss topikok

Hirdetés