Kinek a Mecsek, kinek az Alpok

Apám rengeteget mesélt a fiatalkori motorozásokról. Nem csak úgy fel-le, a faluk között nyomták, hanem a szocializmus kereteit kihasználva addig mentek, amíg csak a hatvanas évek elején lehetett.

Biztos szívesebben indultak volna nyugatra, nyugati motorokkal, de csak a kelet jutott, keleti motorokon. Olyanra vágytak, mint Geoffrey Gander túrája – az angol férfi 1953-ban barátaival járta azt a vidéket, amelyről szocializmusba áztatott szüleink évtizedekig csak álmodhattak.

Franciaország, Németország, Ausztria, Olaszország és Svájc: a legjobb útvonalat rakták össze a hosszú nyári kiránduláshoz. Öt géppel vágtak neki, ezek közül mára mindegyik gyűjtemények féltett kincse lenne.

A Brough Superior SS100 már akkor is csemege volt, míg a két Triumph és a Sunbeam-pár modern, aktuális modelleknek számítottak. Lapozzák végig a galériát: csodálatos tájak és helyzetek, lépten-nyomon előbukkanó teáscsészékkel – ja, hogy ezek angolok? 

forrás: Go-Faster

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr793295096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antimason (törölt) 2011.10.12. 16:23:58

Fekete-fehér fotók, mégis milyen hangulatosak.

R1200Gs 2011.10.12. 16:51:06

Kellemes békét sugalló képek. Jó lenne abban az időben egy mostani géppel túrázni :-)))

Kivancsi 2011.10.12. 17:04:46

Ezek nagyon gizdan durvan nyomtak...
motorozni repulovel jarnak es oltonyben :)
(ing, zako, nyakkendo)
otthon meg gyari melosok voltak a Thames-en a hajogyarba vagy szenlapatolok vmi eromuben :)
ez fake :) vagy photoshop a mult szazadbol :)

motalco 2011.10.12. 18:22:30

Ők akkor is megtehették, nem bank igazgatóként.

toncsi64 2011.10.12. 19:22:30

Kicsit irigylem őket. A képek alapján hihetetlen békés lehetett akkoriban az Alpok. Ami pedig a repülős szállítást illeti kicsit meglepődtem mert - lehet én vagyok béna, de - még ma sem tudom miképpen lehetne egy ilyen fuvart elintézni. A költségekbe már bele sem merek gondolni...

Napoleon83 2011.10.12. 19:35:27

@Kivancsi:
Arra nem gondoltal, hogy akkor meg nem volt chanel tunnel, igy a repulo volt az egyik lehetseges megoldas atkelni a csatornan? Ma ezek az emberek is nyilvan az eurostar vonatokkal mennenek a csatorna alatt. Az oltozekuk meg csak normal korabeli ferfi viselet. Akkor meg nem farmerben jartak az emberek. Angliaban kulonben meg ma sem jellemzo hogy ezt az amerikai munkas/foldmuves ruhat azaz farmert hordnanak az emberek. Helyette van nadrag, ing, felcipo, nyakkendo, es esetleg zako. De ez meg nem feltetlenul oltony.

apamacko 2011.10.12. 20:57:05

SS100 leborulnék előtte!

nofatchx 2011.10.12. 22:16:22

nemrég gondoltam rá, hogy elküldöm neked az oldalt, hátha érdekel. csak aztán elfelejtettem... de úgy látszik, az internet is kicsi. :)

FogarasiArpi 2011.10.12. 22:31:21

Kollegam Londonbol indult el Sydney-be 2 BMW turamotoron Mo-on at vegig az oroszokon, le kinan keresztul, stb. Ja a felesege ment a masik motoron. Az volt olyan jo, ha nem jobb, mint ez.
Mi itt a hir? A regi ff fotok? Es?

nofatchx 2011.10.12. 22:42:00

az a hír, hogy nem kell ezerkettes túraenduro. :)

nem tudom mi a gond. szerintem zsír, hogy egyáltalán valaki megörökítette, most meg megosztották másoknak, itt is. legalábbis, az előtted kommentelőknek tetszik.

nofatchx 2011.10.12. 22:43:12

ja, a kollégád túrájáról van valahol beszámoló, vagy fotósorozat? szívesen megnézném.

johnibyg 2011.10.12. 23:02:56

24: a Hosentrogeres hapsi az elöl lévő korai bogárral és a maffia-citroennel nagyon üt.
Jó nézni, hogy nézett ki az Alpok a kamionok, autópályák nélkül jósok évvel ezelőtt. A nyugalom európai szigete :)

fzr1000 2011.10.13. 00:10:49

@FogarasiArpi:
És gondolom az a két BMW is ugyanezen az 1950 körüli technikai szinte van.

fzr1000 2011.10.13. 00:11:50

@Kivancsi:
:-)) Te még nagyon fiatal lehetsz.

Jamesblond 2011.10.13. 00:49:23

A 24. képen oldalról olyan a moti, mintha egy Junak lenne. Persze nem az :)

Tramp 2011.10.13. 06:56:24

A magyar ember is csavargott motorral, még annó a fekete-fehér korszakban :)
Szentgyörgyi Albert, akinek a C vitamin felfedezését köszönhetjük, szintén tökös motoros volt. Ez a kép az Európa túráján készült 1934-ben: hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Szentgyorgyi_Albert_eurotura_1934ben_1937_okt_31_Pesti_Naplo.jpg

FogarasiArpi 2011.10.13. 07:08:44

@fzr1000: Nem, 2007-es modellek voltak, es a fel vilagot jartak be veluk, tobbek kozott europat es az osszes ...igisztan allamot azsiaban eleg proletar korulmenyek es izgalmas kalandok kozepette. Foleg az ...igisztani allamokban...

@nofatchx: www.hoboworld.to/

Ironpen 2011.10.13. 07:39:58

Nos aki leszólja ezt a túrát, annak fogalma sincs a közelmúlt állapotairól, tanulatlan és ostoba. Jobb lenne, ha csendben tanulna inkább, hátha megvilágosodik egyszer.

FeR1 2011.10.13. 07:54:35

Kedves FogarasiArpi!

Nem vall túl sokoldalú gondolkodásra és szemléletmódra, ha ezt az írást és magát a túrát így leszólod. 60évvel ezelőtt tettek egy túrát angol motorlovagok korabeli technikán, ennyi, hangulata van.
Miért kell párhuzamot vonni a kollégád túrája és e között, főleg miért kell az egyiket a másiknak überelni? Csak akkor jó valami, ha annál nagyobb, hosszabb,különlegesebb nincs?
Különben meg nem hír, ahogy írtad, mert bizony az újságírásnak rengeteg műfaja van, ráadásul ez egy blog, ahová a szerző azt ír be, ami neki jól esik, ami éppen elindított egy gondolatot benne.
Köszönöm, hogy megosztottad velünk Baowah ezeket a képeket, jól esett nézegetni és elmerengni, milyen is volt akkoriban a motorosélet!

dekás dezső 2011.10.13. 08:51:14

A hangulat, ami sugárzik a képekből, az valami nagyon komoly...
Most erősen megcsapott a múlt szele, miszerint találj egy szervizt az 50-es évek derekán valahol az Alpokban, ha csapágyas lesz a Triumph.
Vagy megoldod magad, ahogy tudod. Nincs gps, nincs mobil, nincs benzinkút minden sarkon.
kaland, kihívás, elszántság vagy mi.
de azért az az öltöny-nyakkendő, az nagyon kemény:P

Gabenpetit 2011.10.13. 09:31:24

Hihetetlen hogy ingben nyakkendoben nyomtak, nehol ballonkabatban. Kivancsi lennek az oldaltaskaikra, hogy volt bepakkolva, mert olyan elrevasalt gatyat abbol hihuzni... az enyemben minden gyorott.. :)
Az sem semmi hogy leallnak teat fozni az ut menten. Ma mar ez nem lehetseges. Legutobb 1984-ben ittam igy teat anyamekkal amikor Bulgariaba mentunk nyaralni. Azok az idok is elmultak. Az en gyerekem dzsuszt iszik meg kolat...

h. 2011.10.13. 10:24:47

Nagyon jó a cikk. A hangulat, igen ... A bajom csak annyi, hogy legszívessebben indulnék én is, ahogy végignéztem a képeket :-).
Amúgy askkoriban talán kicsit egyszerűbb volt a javítás mint manapság, mert a gépek jóval egyszerűbbek voltak, javíthatóbbak, több volt az igazi szaki aki még tudott az anyaggal bánni, ja és hát az emberek is barátságosabbak voltak.
Mindazonáltam azt hiszem, ma is lehet azért jókat túrázni, csak nem úgy kell elindulni, hogy bebizonyítom mindenkinek milyen fasza gyerek vagyok, hanem hogy túrázok egy jót. És főzök az út mellett teát, mert az olyan jó :-)

GERI87 2011.10.13. 11:11:25

Jók ezek a képek..
A Brough Superior nagyon jól néz ki, valami hasonló V2-est szívesen elfogadnék.

Csizirájder 2011.10.13. 19:40:59

Egy okostojás fikázónak mindig kell lennie...
Azért 50-60 évvel ezelőtt egy ilyen túra kicsit más volt mint manapság, mert nem volt defektjavító spray, meg mobiltelefon, meg olyan hogy x ezer km-t hiba nélkül elmegyünk, ezt azért figyelembe kéne venni.

Azt is kizárnám hogy egyszerű melósok lettek volna ezek az emberek, nem igazán voltak olcsók akkoriban sem a motorok, egy Bruugh Superiort egy szénlapátoló emberke biztosan nem tudott megenni magának.

Csizirájder 2011.10.13. 19:41:35

megenni >>> megvenni :)

Csizirájder 2011.10.13. 19:43:15

Bruugh >>> Brough

kicsit gyorsan gépelek (és szarul) :)

FogarasiArpi 2011.10.13. 23:46:02

Most mondhatnam azt, hogy "hulye troll vagy fiam, ulj len eggyes!".
Ezek a kinyalt angol felnemesek 10 evvel azutan tettek meg ezt a kejutazast, hogy a nemet motoros egysegek nem a kenyelmes nyugateuropai, hanem a tengelytoro keleti utakon egeszen az oroszokig jutottak el...
Az hirertek lett volna, de ez?
Cskak mert motor van rajta meg regen keszult szep helyeken neked mar eleg?
Javaslom a Kozlekedesi Muzeumot, legalabb tanulsz fiam valamit a multrol is, nem pedig blogokbol probalsz alapmuveltseget szerezni...
A T. Blogszerkeszto meg amikor publikal valamit es engedi a hozzaszolast, akkor felvalllja az epito jellegu kritikat is.
Azert remelem nem gazoltam a lelkivilagodba ngyon kis butam?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.10.14. 11:56:21

@FogarasiArpi: probald meg kerlek ujra, kicsit cizellaltabban, ugy cimezve, hogy mindenkihez eljusson a szant oltas.

nofatchx 2011.10.14. 18:10:46

baowah: értelmes, szimpatikus ember vagy a szememben. áruld el nekem, miért kellett ebbe a kellemes cikkbe is beleszőni egy megosztó dolgot? biztos tudod mire gondolok, de kérlek ne írd le, mert nem akarok vitát. csak kérdem, miért?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.10.14. 18:26:26

@nofatchx: Isten a tanum, en ebben nem latok megoszto dolgot. te mit velsz annak?

Ronin_ 2011.10.15. 19:13:35

@baowah: Szerintem az bántja, hogy "nekik csak a kelet jutott".
Amúgy köszönjük a cikket és a képeket!

Gibbiceps 2011.10.18. 00:33:08

Lám, megjelentek a randomtürhők. Kellemes, hangulatos képek. A seggem a falhoz verném ha csak egy napra cserélhetnék a cikk szereplőivel. De az állat képes belekötni akármibe, nem írták fel az utolsó nagyfröccsöt hitelbe' és most morci. A "kinyalt angol félnemesektől" még te is tanulhatnál valamit. Helyesírást...

rugesz 2011.10.18. 19:40:06

nagyon komoly kepek, jo oket vegignezni. ezek a motorok meg.. ahhh! gyonyoruek! nekem is van egy 1952-es evjaratu 250-es csepelem es bar csak mo-n turazgattam vele, de tanusithatom, h belassul a vilag a nyergeben ;o)
pont iden motoroztuk korbe a francia alpokat es meg a brutal 100Le folotti motorokkal is kihivas volt nemhogy ezekkel itt a kepeken... le a kalappal!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása