Ilyet Pannoniából is lehetne

Mire jó egy harmincöt éves, roncs enduró? Hát, rendbe lehet hozni, akkor hobbizásra, vintage futamokra még megfelel, igaz, mifelénk nem rendeznek olyanokat. A másik lehetőség, hogy át kell építeni – igaz, mifelénk semmire sem becsülik a kétüteműeket.

Az elmúlt két évtizedben nem egy custom készült, amelynek ilyen-olyan szoci gép volt az alapja. Sajnos a legtöbb esetben a befektetett munka ellenére inkább kínosak lettek, mint vonzóak – nem kéne kis, kompakt blokkokkal erőltetni az amerikai Harley-dizájnt.

Lehet bezzegelni, mert a japánok még erre a vonalra is hibátlanul ráéreztek: a Gravel Crew Yamahája 2011 egyik legötletesebb épített gépe: az egykor ultramodernnek számító terepes retró döggé érett.

A DT250 vázának egy részét meghagyták, de a bölcső első és felső csöve új. Belepiszkáltak a lengővillába is – tulajdonképpen 30 centi híján teljesen új vázat hegesztettek. Az eredetileg felhúzott kipufogót lent vezették el, ezzel optikailag tovább laposítva a gépet.

A bütykös gumi helyett régies Excelsior abroncsot szereltek fel. A kerekeket az eredeti DT dobfékei lassítják, míg a gyönyörű ívben lejtő tartály és ülés egyedi. Az első villa is rövidített, ennek ellenére a hasmagasságot sikerült úgy belőniük, hogy akár egy útpadkán is gond nélkül le lehet motorozni.

A Gravel Crew gépén a hangsúly nem a Yamaha szíven van: kellő fantáziával ilyen letisztult gépet Jawából, Pannoniából vagy MZ-ből is lehetne készíteni – kár, hogy erre kicsi az esély, a veteránosokon kívül a régi szoci motorokat nálunk már senki sem becsüli.

A képek forrása: Gravel, Joints

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr73015432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feszke 2011.06.26. 11:40:18

Na, ez igazán gusztusos gép. Ha az új danuviát is ilyen stilusban álmodják meg, akkor biztos kevesebb lett volna a fanyalgó.

komi12 2011.06.26. 12:06:00

Nagyon szépek ezek a letisztult retro stílusú kis motorok. Talán bele is fognék valami hasonló építésébe.Csak az a nagy baj hogy nálam a moci elsődleges feladata a menés. Amíg nem lesz nálunk megoldás arra hogy emberi költséggel legálisan lehessen használni az ilyen kis gyöngyszemeket, addig csak a nyálcsorgatás marad. Én csak akkor rakom a gépet trélerre, ha mozgásképtelen!

Harami@ 2011.06.26. 12:11:41

Majdnem jó!
Örömködni biztos lehet vele, de a hétköznapi használathoz kellene még rápakolni ezt-azt.

w a s d 2011.06.26. 13:07:41

Ez pl. szerintem (csak a formáját nézve) már eleve szinte olyan jól néz ki, hogy nem is nagyon kellene faragni (jó, persze öreg, több mint 60 éves típus):

designterminal.hu/pw/utmutato/kis-magyar-designtoertenet/csepel37.jpg

big-fat 2011.06.26. 13:28:22

Első ránézésre tetszett, de aztán egyre kevésbé.
Nem tartom túl praktikus megoldásnak, hogy a kipufogó ennyire védtelenül a hasán lett elvezetve.

Spanish VVax 2011.06.26. 13:42:40

Helyes design. Az alsó kipufogó szerintem is kicsit necces, igazi terepre emiatt nemnagyon lehet kivinni, marad a "városi vakitás" :).

Spanish VVax 2011.06.26. 13:44:29

@w a s d: nekem is ez a motor jutott eszembe, de hát ugye ebből a tipusból ami fentmaradt az nem fogják már átszabni, mert örül a gazdija, hogy megvan neki az eredeti, egyben.

csuvel 2011.06.26. 14:07:07

Kibaszott jól néz ki!!!!!

Ilyent kérünk!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.06.26. 14:07:46

Nem csúnya ez a Yamaha, tetszenek ezek a minimál kisgépek, de itt van egy Honda Dominatorból készült gép, ami ennél is jobban.

A srác bemutatja, hogyan készült a motor, ami azért nem gyakori.

nx650elsinore.blogspot.com/2010/12/how-to-build-your-very-own-nx650.html

GERI87 2011.06.26. 14:10:21

"igaz, mifelénk semmire sem becsülik a kétüteműeket."
"a veteránosokon kívül a régi szoci motorokat nálunk már senki sem becsüli."

Francokat, sokszor alaptalanul még mindenki odavan ezekért...mert magyar, mert régen olyanja volt, mert erre van pénze....

Amúgy ha nem építenek az nem is csoda, nem túl jó az alapanyag.

csuvel 2011.06.26. 14:15:17

@scheerti: Nekem káosz az a motor :(

muz 2011.06.26. 14:43:02

Ha tényleg akarnám használni akkor bele lehetne kötni.
De én inkább csak gyönyörködöm benne,ez kibaszott szép!

Vegyi Ali 2011.06.26. 15:44:08

Én sose motoroztam, nem szeretem a motorokat, de erre spontán erekcióm lett. Úgy ránézésre nem egy ergonómiai csoda, nem tűnik túl kényelmesnek az az ülés, és így valószínűleg tökéletesen használhatatlan lenne a gyakorlatban. De ez így ahogy van egy komplett doktori fokozat szerintem az iparművészeti egyetemen.

sty123le 2011.06.26. 17:29:34

Egy pannoniát vagy csepelt is jól át lehet épiteni.Lehet én is csinálok egy csepel bobbert.. :-)

pandius 2011.06.26. 18:19:47

Hát én sem egy konstrukciós hibákkal teli szoci gépre kezdenék egy rakat lóvét és időt rászánni! Imádom a pancsit de finoman szólva se volt egy jó motor... ha nem magyar lenne akkor azt is mondanám hogy egy sz.rkupac! :)

Tomchy 2011.06.26. 18:32:36

Tetszenek ezek a szép libakergetők! Ámbár inkább 4T motorral. De ez böcsületes munka!

TyerCorp01 2011.06.26. 19:38:53

Tetszik, csak egy gond volna a hazai megvalósítással, a hatóságok. Bármennyire van igényesen megépítve, hozzáértő mesterrel megvarrva, rajzot, típusbizonylatot, kermi engedélyt, meg húszmillió oldalnyi papírt kéne mellé elintézni mellette mélyen bele kéne nyúlni a zsebbe, és lenne egy szép motorod egy Pannonia/Jawa/MZ blokkal potom 2-3 millió forintból. Ha meg nem helyezed forgalomba, jól megbüntet a rendőr ha egyszer-egyszer előveszed a környező utcákban megkergeted, pályára sem mehetsz vele, mert az sincs ingyen, ráadásul csak nagyobb városokban van, akkor mit csinálsz vele? Nézegeted otthon? Porfogónak meg van elég kacat. :) Szeretem az épített dolgokat, ez is tetszik, de sajnos hazánkban megvalósíthatatlan észszerű keretek közt. Ha mondjuk az lenne, hogy a műszaki vizsga az első forgalombahelyezésnél mondjuk dupla annyiba kerülne, mint egy normál, gyári gépnél, akkor lenne jelene ezeknek is, de így... :(

big-fat 2011.06.26. 20:50:38

@pandius: velősen megfogalmaztad a lényeget, egyet értek veled.

Schütii 2011.06.26. 21:32:52

de meghallgatnám a hangját...

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.06.26. 22:46:59

@scheerti:
ilyen lett volna a dominator, ha 20évvel korábban dobják piacra:
www.pavesirestauri.com/domscr.htm
Az enyémen összetört a fejidom, erősen gondolkodom a scramblerizáláson B-)

mpali35 2011.06.27. 08:57:47

TyerCorp01
Nalad a pont. Szep, de koltseges szobadisz lenne. Gyakorlati hasznalhatosaga nem nagy a szepseg oltaran felaldozott gyakorlati kellek nelkul. Szep a Miloi Venusz, muzeumban elnezegetem, de nehez dolga volna manapsag bepasizni, szobainasnak meg az Ikea jobb megoldasokat kinall.
Ha mar epitett, akkor legyen benne utos blokk, mint TéeSzElnök linkjeben. Ha mar motor, akkor lehessen tancba vinni a mai kor gepjeivel.
Talan azert epult a Kleptokracia hajnalan annyi szoci alapu epites, mivel abbol almodott mindenki , ami volt a garazsban. Utana meg rajottek, hogy ha megvan a gep, nem olcsobb igenyesen megepiteni egy Pancsit, Jawat, mint egy Japant, vagy HDt.

humanoid40 2011.06.27. 09:20:56

Kiváncsi lennék az építés költségeire.Ránézésre is átgondoltabb mint a Pannonia.Persze utcára kellene egykét változtatás, de szerintem meg lehetne oldani stílusosan.

mt-03 2011.06.27. 09:27:04

csak epp soha nem mehetnel ki vele utcara, nem adnanak ra rencamot (vagy elvennek ha volt).

chiagochico 2011.06.27. 10:35:34

Manapság sokat játszom a gondolattal, hogy második motornak(örmködni)összerakok egy bobbert. Egy biztos(kövezzenek meg érte, nem bánom), ha neki állok nem szopatom meg magam egy Pannonia vagy MZ blokkal.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.06.27. 10:40:39

@mt-03: Két kisebb sárvédő, egy hátsó lámpa, meg négy index, ez hiányzik róla ahhoz, hogy itthon is mehessen.

Tudom, hogy pont elkúrná a formát sárvédő, de utána nincs az a rendőr, amelyik megmondja neked, hogy most volt ilyen gép a japán piacon gyárilag vagy sem. Ha a számok stimmelnek, világít és indexel is a gép és a színe is stimmel a forgalmiban lévővel, akkor nem kötözködik.

Tomchy 2011.06.27. 16:54:40

@TéeSzElnök: Ezt a galériát már sokszor meg akartam nézni, de a szőke jánynál mindíg elakadok :O)
Amúgy szép, csak kicsit kezdenek sokan cafe racer-t építeni... kezd túlontúl divattá válni. Nekem akkor lesz sok.
A tippet meg köszi!

laverdasfc 2011.06.27. 23:42:11

Pont most gondolkodok az egyik 485.2-esem átépítésén valami scrambler vagy dirt track stílusú gépre. Ennyire azonban nem nyúlnék bele, mert itthon esélytelen lenne hogy átmenjen a vizsgán. Az már szinte biztos, hogy ETZ futóművet kap előre, 12V-os rendszert is át kellene rakni. Már látom, hogy sok álmatlan éjszakám lesz...

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása