BMW - Ducati házasság

Lássuk be, amilyen jól és semlegesen működik a BMW futóműrendszere, olyan rosszul néz ki. A motorosok egy részét ez nem érdekli, őket a jól vizsgázott használhatóság mozgatja. Sokan viszont elfogadnák a bokszert, ha a motorok olyan motorformájúak lennének – a Telelever és Paralever okosság nem mindenkit győz meg.

A németországi Steffen Bühringet is kínozhatta a probléma. A végén nekidurálta magát és három hónap munkával gyönyörű hibridet alkotott. Az R1150 kéthengerest kis tuning után beépítette egy térhálós Ducati 900 SS vázba. A gépe nem csak szép lett, hanem könnyű is: az össztömeg mindössze 180 kiló, ami kifejezetten jónak számít a 100 lóerő körüli teljesítményhez.

Részleteket sajnos nem tudunk, pedig kíváncsiak lennénk, miért van OCC felirat a tankon – a harmonikus formát elnézve Teutuléknak biztosan nincs köze a géphez. A futóművet és a gyári német fékrendszert vizsgálva biztos, hogy jól motorozható az olasz testű, német szívű roadster; ha gyárilag lehetne ilyet kapni, biztosan fiatalabb lenne a BMW vásárlók átlagéletkora. 

A képek forrása: Motorcycle photo of the day

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr1002752209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldi 2011.03.19. 10:31:54

Fura érzéseim vannak a géppel kapcsolatban. Egyrész nagyon tudom értékelni az igényes kézi munkát. Másrészt nagyon nem tudom értékelni a boxer motort. Harmadrészt szerintem a tele/para lever az egyik lenagyobb innováció a motorgyártás terén. Szóval szép, meg könnyű meg jó, csak pont semmi értelme. Mondjuk fenntartani biztos olcsóbb egy nyugisabb, mint ducati blokkal :D

Bazsi(HUN) 2011.03.19. 10:56:03

A legszebb OCC motor!:D

fokabacsi 2011.03.19. 10:56:24

A boxermotor azzal a két bazi kiálló hengerrel?! Én sem vagyok a híve !
Idejétmúlt ! Szerintem.

Balage85 2011.03.19. 11:03:13

Marha ronda a közepétől hátrafelé szerintem. :)

sunblind 2011.03.19. 12:27:12

klasszul néz ki a boxer ... annál már csak a guzzi a szebb. :)

determ 2011.03.19. 12:28:53

Besírok a boxermotortol motorbiciklin. Felejtsük már el! Annyira célszerűtlen (és csúnya), hogy az már fáj.

determ 2011.03.19. 12:29:37

Na meg ez a prototípus is hát... "érdekesen" néz ki.

Harlequin 2011.03.19. 12:39:10

"gyönyörű hibridet alkotott"
Aki ezt komolyan gondolja, annak sose legyen szebb járműve.

lally 2011.03.19. 13:20:00

@determ: Ja, nem lehet vele nagyot dönteni, szar a hűtése, meg kurvára vibrál.

Az iróniát félretéve, sportmotorban ma már tényleg nem praktikus.

komi12 2011.03.19. 13:21:00

Lehet hogy beteg vagyok de nekem teccccik!!!

muz 2011.03.19. 13:21:54

Azt a puklit nem értem a tankon,de amúgy nagyon bejön.
Hogy esztétikailag valakinek nem jön be a boxer azt megértem.De mitől idejétmúlt és egyszer ki kellene próbálni?!Néhányan meglepődnétek,hogy milyen kezes,nyomatékos egy ilyen nagy dög.Gondolom ebben szerepe van az alacsony súlypontnak,abban meg a boxer elrendezésnek:-)

1ns 2011.03.19. 13:26:28

Milyen szerencse hogy nem vagyunk egyformák...
- Nekem bejön. :)

GERI87 2011.03.19. 13:27:21

Semmi baj a boxerral...van amiben szép és van amiben nem.
Ebben tényleg nem.

"Besírok a boxermotortól motorbiciklin."

Én meg a sor4-től motoron, olyan autós és uncsi és csúnya:)

muz 2011.03.19. 13:39:47

Ja, meg ami tetszik,hogy ,korszerűtlenségről beszélni úgy az egyik OTTO motorról,hogy a másikat helyezzük előtérbe.Finoman szólva is az ostobasággal vetekszik.Mikor feltalálták még gázlámpákkal meg petróleummal világítottunk most meg a led technológia határait feszegetik.Az OTTO motorral mi történt?Beleszórtak pár marék chip-et.De lényegében semmi sem változott.Szóval nem csak a boxer elmaradott:-)

lally 2011.03.19. 13:54:12

@baowah: Nem tudtam eldönteni, hogy öt vagy tizenöt szmájlit rakjak. Ezért aztán nem raktam egyet sem...

dextercapo 2011.03.19. 14:22:06

a gyari nemet fekekre en is buszke lennek a helyukben - ha jol remlik kb annyira nemet mint a motorrad navigator I es II .
ez brembo , az garmin .

GERI87 2011.03.19. 14:51:25

@muz:

Ami jó az jó:)

Ha annyira lenne alternatíva már rég kiváltotta volna...

A dugattyús gőzgép is ment a levesbe amint jött jobb..(nesze neked gőz lobbi.)

Hiába, a benzin egy rohadt jó anyag:)

LaciFjr 2011.03.19. 14:56:30

Ízlések és pofonok:Van jobb,de akinek a boxertől izzad a tenyere,annak úgysem kell más.Ez a moci nekem szép,de látom nem mindenkinek...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.19. 14:58:10

@muz: >leszórtak pár marék chip-et

Gondolom viccből írtad, annak nem is rossz, de igazából a felhasznált anyagok is mások lettek, a motorok sokat fejlődtek, és ez nem véletlen. Különben még mindig 3000 köbcentis, 40 lóerős autókkal járna mindenki, 35 literes fogyasztással, ólmozott benzinből. Motoroknál dettó. A működési elv nem változott, de igazából a vasat is ugyanúgy öntik 10 000 éve, csak kicsit változott a dolog...

nehogymárne 2011.03.19. 15:07:08

@baowah: jobban is le tudnák dönteni, ha nem lógna ki a térdük! :D

ízlésről felesleges vitatkozni, és ha valaki nem arra gerjed, hogy űrtechnikát hajtson, hanem arra, hogy baromi jól érezze közben magát, az mért fáj? mér gondolja egy csomó faszkalap, hogy nemcsak, hogy ő tudja a tutit, de kötelessége is mindenkit megtérítenie?
(falrahányt borsó)

muz 2011.03.19. 15:30:02

Geri!

A "gőzlobbi":-) valóban megszívta de az olajlobbi nem adja ilyen könnyen magát!
Hidd el van jobb és hatékonyabb is.Csak hát.....az más kérdés,hogy én is megfogom siratni a "robbanó motort"!

scheerti!

Igazából nem viccnek szántam.
Azért állítottam párhuzamba a világítást! De vehettem volna pl. a távközlést is,postagalamb esetleg távíró ,most pedig műholdas kommunikáció,képpel,hanggal. Azért az OTTO motor nem lépett ekkorát.Nagy cucc korszerűsödött a gyártástechnológia és???
Mág mindig "szív,sűrít,gyújt,kipufog" dugattyú,hajtókar,főtengó.Ja,hogy titánszelep meg dynojet.Lófasz ez az élet,a technika más területeihez képest!
Ezekkel csak azt akarom mondani,hogy az OTTO motorban ennyi van de az olajat meg el kell adni és(most lehet hülyézni) szerintem mesterségesen állják gátját a fejlődésnek és nem a "gőzlobbi":-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.19. 15:59:42

@muz: Volt a történelem során elég sok eszköz, aminek a működési elve nem változott évszázadokig. A gonosz olajlobbi biztos létezik, de az, hogy a fejlesztést akadályozzák csak azért, hogy el tudják adni az olajat, na az szerintem mese. Egész egyszerűen nincs alternatív hajtás, ami helyettesíthetné az olajat egyelőre. A legnagyobb gyártók is ezen dolgoznak, van aki csak alibiből, mások viszont komolyan, nem vitás, hogy az elektromos hajtásé a jövő, de a helyzet az, hogy egyelőre nincsenek meg a tisztán elektromos autók tömeggyártásának és fenntartásának a feltételei. Ez pedig nem az olajlobbi hibája.

'saztán? 2011.03.19. 16:05:06

előre egy nagyobb tök
hátra is egy nagyobb lámpa
2 pár index
hagyományos légszűrő
igényesebb ülés alatti idom
sima tárcsák

és nekem úgy jó is lenne.
nekem a tank tetszik, a guzzi v7-re hajaz:
www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/256446-1/41+V7+RACER.jpg

GERI87 2011.03.19. 16:14:43

@muz:

Hát azért ne hidd hogy máshol nagyobb az előrelépés.

Az atomenergiát is víz forralásával hasznosítják:)

Most akkor arra is mondhatnánk hogy nem fejlődött semmit a dolog..."víz+hő=gőz.."

Persze van jobb technika de még drága...
Nem beszélve arról hogy a villanycucchoz is többnyire atom meg szenes erőmű állítja elő az energiát..hülye elavult gőzzel:)

Na és a vízerőmű?
A víz nyomása, tömege megforgatja a turbinalapátjait...pont mint 3000 éve ...ehh.:)

Ebből az a lényeg hogy ami bevált az jó is.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.03.19. 16:26:26

@kele123: hisz a bmw egy logo csocsu guzzi :D

muz 2011.03.19. 16:29:41

Leülök kajálni erre elveszitek az étvágyam.
Gyerekek sok igazság van abban amit mondtok éppen csak a lényeget nem látjátok.
Valóban a gőz és az atom jó haverok csak az a baj,hogy te nem csinálhatsz otthonra egy atomerőművet.Oké,oké nem lenne biztonságos!De ha mondjuk átfolyik egy patak a telkeden arra sem építhetsz egy vízi erőművet sőt még egy rendes szélkerékkel sem függetlenítheted magad az EON-tól(nem ezekre a vicces játékokra gondolok)!
De mindegy,higgyétek csak,hogy a rendszer értetek van!Úgy könnyebb!
Kicsit más,tegnap venni akartam a patikában C tiszta vitamint,közölték,hogy most már csak receptre adható ki!Biztosan kiderült,hogy valami veszélyes cucc lett a C!!!! vitamin.Ehhhhhhh!!

Bazsi(HUN) 2011.03.19. 17:13:37

@muz: Nekem tökéletesen megfelel a robbanómotor, akármennyire elavult is.:D

Bár egy Empulse elektromos mocit elfogadnék mellé! Szigorúan csak mellé!:)

atiz 2011.03.19. 17:58:03

@muz: az a pukli ugyanaz, mint a Ducati caferacer-en van (SC 1000). Igazabol a ket feltuno elteres a boxermotor meg a kardan.

L-Twin-t mondjuk nem ertem, minek egy boxerrel levaltani, az mar onmagaban is eleg egzotikus.

GERI87 2011.03.19. 18:59:52

@muz:

Mert ez MO.
Norvégiában olyan magán vízerőművet építesz amilyet csak akarsz...sőt még állami támogatást is kapsz rá.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.03.19. 19:27:27

Ennél már csak a II.vh-s német boxermotor kellene. Meg egy motoros jogsi.

zöldi 2011.03.19. 20:10:27

Jaj, én meg a boxer szó és a nyomaték állandó öszemosásától sírok. Könyörgöm, próbáljatok már ki egyet.
De ha nekem nem hisztek: " Mivel volt szerencsém egy igen hosszú, 800 kilométeres túrát tenni a GT-vel, amelyen elkísért egy kedves barátom is az R1200RT-jével, össze tudtuk hasonlítani a két típus nyomatékrugalmasságát. Míg én a falu végén hatodikban kezdtem gyorsítani 50-ről, az RT legalább két fokozattal mélyebbről kellett hogy induljon -, még így is, ha csak közepes gázon gyorsítottam is, pillanatok alatt apró ponttá zsugorodott a tükrömben a boxer túrabálna. "
forrás onroad.hu

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.03.19. 20:10:58

Elnézve azt a betűtípust, lehet nem OCC, hanem DCC (Ducati-bmw Custom Caferacer?)

'saztán? 2011.03.19. 20:41:18

@zöldi: én nem úgy vettem észre, hogy a motoros rendőrök nagyon lomhán gyorsítanának ki, amikor éppen olyanjuk van. és remélem nem keverek egy boxert egy fjr-el.

muz 2011.03.19. 20:42:38

@atiz:

Tényleg,a ducin nem bántotta a szemem.
Hogy miért? Miért ne?

főbe járat 2011.03.19. 21:25:56

@zöldi: Hát szerintem ez egy alma-körte hasonlat. A K1200-1300 nagyjából mindent lelép a túramotorok közt, de az új DOHC boxer is nagyon megindul ha kell főleg a GS konfigban. Sokminden függ az áttélezéstől is és attól, hogy egy négyhengeresnek sokkal szélesebb tartományban tolnak két váltás közt. Ettől még nem jobb az egyik mint a másik. Ez hitvita már megint.

penumbra1984 2011.03.19. 22:00:20

Tudom ízlésről nem vitatkozunk, de ez a motor ronda. A BMW motorvásárlók átlagéletkora meg nem ilyen förmedvénytől fog lejjebb menni, hanem ha olcsóbb lenne és fiatalosabb lenne az imidzse. Bár ez utóbbin már észlelhető javulás, de aBMW még akkor is inkább prémiumkategória.

Shadowbull 2011.03.19. 22:21:19

@muz: "Lófasz ez az élet,a technika más területeihez képest!"

Baromsagokat beszelsz.

Szerintem ne cifrazd tovabb, mert fingod sincs az egesz temarol.

sb

Shadowbull 2011.03.19. 22:24:38

egyebkent meg ha mar BMW -boxer:

www.ultimatemotorcycling.com/files/2011-bmw-r1200r-classic-wallpaper%203.jpg

es akkor nem kell a sufniban reszelni.

sb

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.03.19. 23:34:53

@Shadowbull: oke, te ezt tudomanyosabban nezed, de egyesek szereznek a sufniban reszelni. Ertsuk meg oket is, nem mindenkit hoz lazba a kesztermek, megha az olyan korrekt es jol mukodo, mint a BMW-k.

Merida001 2011.03.19. 23:50:34

Boxer? A legjobb ötlet, igazi pikantéria egy ilyen vázban. Meg persze az a hang amit adhat, az ami megint csak eredeti...Szerintem ez a motor így tökéletes ahogy van. Egy egyedi építmény. Kellene!!!:)

dextercapo 2011.03.20. 00:01:29

@baowah: ez az alkotas amit egy csomoan nem fognak megerteni . amikor magadhoz keszited, hangolod a gepet . nekik valo a csak markaszervizben szervizeltetheto can-buszos csodamotor .

muz 2011.03.20. 09:00:40

@Shadowbull:

Köszönöm,hogy felnyitottad a szemem!

Shadowbull 2011.03.20. 09:39:20

@baowah: nem is mondtam azokrol semmit, ha valakinek az tetszik, csinalja.

Mondjuk en speciel nem sok olyan egyedi epitesu gepet lattam, ami tenyleg szep lett volna. dehat izlesek es pofonok.

sb

Shadowbull 2011.03.20. 09:40:34

@muz: sohasem art elkezdeni egy kicsit tanulni meg tajekozodni.

Kulonosen abban a temaban, amirol osztani szeretned az okossagokat a neten.

sb

muz 2011.03.20. 09:59:59

A fenti mondatom ironikus volt,ha nem tűnt volna fel!

Ez egy vélemény volt,ha nem tetszett jó,ha tetszett az is jó.
De vagy vitázz,vagy hagyj békén!!
Ezt a stílust nem bírom!!

főbe járat 2011.03.20. 10:03:25

Az épített motorokkal nekem sincs gondom. Akinek ez kell, építsen. Ez a förmedvény viszont nekem sem tetszik. Sikerült előállítani egy BMW naked bike-ot, de minden korábbinál rondább kivitelben. Olyan ez mint a képzőművészet, sokan művelik, de csak kevesek alkotnak mesterművet.
Ja, és a motor eredeti funkciója rendszerint háttérbe szorul az építések során.

Shadowbull 2011.03.20. 11:32:40

@muz: mit vitazzak oltari nagy baromsagokon?

Az alapveto ismereteid hianyoznak egy erdemi vitahoz.

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.03.20. 13:02:47

@Shadowbull:

A dugattyús motor szerintem is egy zsákutca. És hiába reszelgetik jobbról-balról, maga a működési elv elavult dolog.

Shadowbull 2011.03.20. 19:09:37

@Csumpi Hálidéj: Rendben, elavult.

Akkor sorold fel a letezo, mukodo, egyenerteku alternativakat:

-
-
-
-

sb

007 turbozva nem keverve... 2011.03.20. 21:54:09

Ha már különleges boxert épitenék akkor keskeny és hosszába lenne a 2 henger a 2 kerék közt, igy alacsony lenne a súlypont,oldalra meg mehetne egy amcsihajtás váltóval.Hátsó hengernek plusz lemez légterelő.......kanyarba sem lenne gond.
valahogyan a Honda V2 ,V4 jobban bejön....

007 turbozva nem keverve... 2011.03.20. 21:57:32

na meg a 180 kilóhoz 100LE teljesitmény mint hogy jó... :) japok már a duplája körül járnak....

dextercapo 2011.03.21. 01:20:13

@007 turbozva nem keverve...: es te hol jarsz ?
ki tudnal motorozni egy ilyen gyenge es nehez vackot ? :D
en tuti nem .
ket mazsa feletti a mocim es csak szaz loero korul van . nem erzem gyengenek - es a japanok sem panaszkodtak meg .

Pallér 2011.03.22. 21:21:52

@GERI87: Alternatíva bőven van.
Presztízs és felsőbbrendűség dominál az ilyen márkáknál.

Pont ezért farmotoros a 911-es és pont ezért hátsókerekes a Bmw is.

Pallér 2011.03.22. 21:24:31

@Csumpi Hálidéj:
Ez pontosan így van...
Én is ezért járok reggelente villanyvonattal, majd metróval, majd trolival és végül kicsit villamossal.
hahahaha

Pallér 2011.03.22. 21:26:12

@Shadowbull:
De jó hogy belinkelted.. holnap reggel azonnal veszek hármat :D

Pallér 2011.03.22. 21:30:53

@007 turbozva nem keverve...:
Bizony bizony a japók.
A Guzzi meg a retrós V7 Classic-ot árulja 49 lóerővel és ha meglátja az ember, akkor azonnal a nyálát csorgatja...

www.maxmoto.co.uk/images/Guzzi_V7_classic.jpg

www.maxmoto.co.uk/images/Moto%20Guzzi%20V7%20Cafe.jpg

Pallér 2011.03.22. 21:35:20

@dextercapo:
Halkan és csendben megsúgom, hogy az a masina amiből a blokk származik... mintha can bus-al lélegezne...
de ne szólj senkinek !

Pallér 2011.03.22. 21:42:27

@dextercapo:
a touratech még helpert is árul, mi lesz a szervizekkel...?

www.youtube.com/watch?v=MEn2wUVLKD4

dextercapo 2011.03.23. 00:10:18

@Pallér: titokban tartom - sokat levon a gep ertekebol :)

dextercapo 2011.03.23. 00:23:28

@Pallér: nem aggodnek - a bosch es a bmw nem hagyja a szervizeket ehenhalni . mindig lesz mit kulcsolni - neha egy kiesett hatsokerek , neha egy elszallt veztengely , neha sorozatban elszallt can-buszos fenyvaltokapcsolo , hatso kerekcsapagy , akado sebmero leptetomotor , megszorulo gazbowden , eltort vaz , vagy csak siman olaj utantoltes . de pont ezert szeretjuk nem ?

Friss topikok

Hirdetés