B125: már a képviselőm is tudja

Ha már ekkora felhajtást csináltunk, kíváncsi voltam, mit szól ehhez a politikus, aki a nevemben is beszél a parlamentben. Megkérdeztem.

Mindez persze csak leírva tűnik egyszerűnek. Hetekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy a szerkesztőségből mindenki felkeresi a saját országgyűlési képviselőjét, szigorúan állampolgári minőségben, és kikéri a véleményét a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető 125-ös kismotor ötletéről. Az ember persze nem szaladgál nap mint nap képviselőkhöz, így csak sejtettük, hogy van valamiféle fogadóóra, ahol ezt megtehetjük, de hamar kiderült, hogy egyáltalán nem ilyen egyszerű a helyzet.

Azt még mindenki megtalálta, hogy az ő lakhelyéhez ki tartozik a honatyák névsorában, de arra is rá kellett jönnünk, hogy a képviselőket semmi nem kötelezi a lakossággal való közvetlen kapcsolattartásra. Volt közülünk olyan, aki felforgatta az internetet, és megeresztett tucatnyi telefont az ügyben, mégsem tudta kideríteni, hogy mikor és hol találkozhat élőben a nagy emberrel.

Ehhez képest nekem szerencsém volt - csak beírtam a keresőbe a Budafok és az országgyűlési képviselő kifejezéseket, és már ki is dobta az eredményt: Németh Zoltán, fogadóóra minden hónap első péntekén, előzetes, telefonon történő bejelentkezés alapján. Ráadásul az időzítés is jó volt, a hónap első szerdájánál jártunk, így felhívtam a mellékelt számot, és kértem egy időpontot.

Két nappal később délután fél-háromkor ott ültem Németh úrral szemtől szemben, és próbáltam felvázolni, hogy miért jöttem. Titkon abban reménykedtem, hogy képben lesz, de úgy tűnik, az egész problémakörről tőlem hallott először, sőt, arról is, hogy B-s jogosítvánnyal már ma is bárki felülhet egy 50-esre. Nem volt mint tenni, igyekeztem a kályhától indulva kifejteni, hogy miről szól a kezdeményesünk, miért gondoljuk fontosnak, hogy egyszerűsödjön az eljárás, amelynek révén az autósok maximum 11 Kw-os robogóra vagy motorra ülhetnek.

A célomat végül csak félig értem el: Németh képviselő ugyan nem osztotta meg velem véleményét az üggyel kapcsolatban, de megígérte, hogy konzultál a szakértőivel, és visszahív. Eddig még nem hívott, sem ő, sem a titkárnője - ami érthető, hisz nyilván igen elfoglalt ember - de úgy érzem, ha csak annyit sikerült elérnem, hogy megismerje a problémát, a látogatásom már nem volt hiábavaló.

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr542576007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

'saztán? 2011.01.12. 11:19:12

bölcsész lévén nem csodálkozom, hogy ezekhez a dolgokhoz nem ért.

nesze neked 2011.01.12. 11:21:05

@baowah: mondogatni kell, hogy az emberek rájöjjenek.

biker_kolee 2011.01.12. 11:56:26

@nesze neked: Lehet, hogy akkor, amikor a film készült, elég volt. De ha kicsit is nyitott szemmel járnál, és a nyugati országokban is, akkor láthatnád, hogy elég balkáni körülmények közt élünk. Apróság ez, de mégis megváltoztathat sok dolgot.

És még egy valami, ami az autó és motorvezetésről elmondható: NEM KÖTELEZŐ. Így neked sem kell felülni, ha nem akarsz. Ha elég neked a Babetta, akkor használd egészséggel.

torokszultan 2011.01.12. 11:58:45

Kár volt elmenned lobbizni ezért.
Inkább az összes motorkerékpár regisztrálásáért kellene lobbiznod.
Ja, hogy az nem elég trendi?
De legalább van értelme.

ommm 2011.01.12. 12:11:40

@torokszultan: Köszönjük érdembeli hozzászólásod. Ő legalább elment és tett VALAMIT. És te?

skyrangr 2011.01.12. 12:23:28

politikus, mit várunk tőle!? :)
az lett volna a meglepő, ha rögtön elmondja az álláspontját, és felkarolja (vagy éppen lehurrogja) a kezdeményezést...
bölcsész persze. csak ő közben képviselő is... és a név kötelez... nade mindegy, politikus.

'saztán? 2011.01.12. 12:26:01

@ommm: mit tud tenni egy hétköznapi olvasó az ügy érdekében. az aláírásán kívül. csak úgy érdekel.

ommm 2011.01.12. 12:27:32

@'saztán?: Már maga az aláírás is nagy segítség, de ha tovább akarsz menni, akkor a képviselőnyomasztás és az ige-terjesztés a legjobb megoldás. És köszönjük.

Peetee 2011.01.12. 12:30:41

Soha az életben nem fog visszahívni, sőt, mire Te leértél a parkolóba az autódhoz, már régen elfelejtette a jóember, hogy miről is beszéltetek odafent.

'saztán? 2011.01.12. 12:34:29

@ommm: és, ha összejön az aláírás, akkor mi lesz? mármint, ez ugye semmire sem kötelez, csak a "nép akaratát közvetíti". hogyan tovább? volt már olyan, hogy egy hasonló kezdeményezésből született jogaszbály(módosítás)?

Goompah 2011.01.12. 12:36:16

"Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó"

Egy átlagos, max. 15kW-os 125-ös 100km-es távon a szokásos közúti forgalomban, sebességgel mennyit fogyaszt? Hogy viszonyul a károsanyag-kibocsájtása egy kisautóéhoz?

'saztán? 2011.01.12. 12:40:28

@Goompah: egy kétütemű 125-ös olyan 4-csillagos ég, de egy négyütemű 125-ös megelégszik 2-3 literrel. többire nem tudok válaszolni.

megint 2011.01.12. 12:43:49

Nem elég az 50-en ccm, aki járt már Bangkokban az tudja, hogy ahhoz képest kellemes a közlekedés pesten, mármint ami a forgalmat illeti, mégis ott gyakorlatilag nincs is 50-es, csak 125-ös, mert így a sor elejére áll minden robogós a pirosnál és az erejüknek köszönhetően nem zavarják az autóst a továbbiakban, nem akadályozzák a forgalmat, sőt. Érdemes tehát megfontolni a politikusainknak a dolgot.

'saztán? 2011.01.12. 12:47:53

@megint: azért van az a jobbra tarts szabály, amit lehet, hogy nem vesznek figyelembe az smkp-sok. de attól még van. ha betartják, nem tartanak fel senkit. tudom-tudom, az utak jobb széle sokkal szarabb, mint a közepe...

Androczi Balázs 2011.01.12. 12:51:50

@torokszultan: Én nem érzem, hogy kár lett volna. Egyébként az összes motorkerékpár regisztrálásáért is szívesen kiállnék, de egyszerre nem lehet két lovat megülni. Most a B125-be kezdtünk bele, és reméljük, hogy elérünk vele valamit. Lehet, hogy jövőre vagy két év múlva már a rendszámos Babettákért tépem a szám ugyanott.

pefe 2011.01.12. 12:55:35

Érdekes, mikor a kopogtató cédula kellett, akkor jött házhoz személyesen, és becsöngetett, és kért. Most meg fogadóórája van. Már Zolika sem a régi.

balge 2011.01.12. 12:57:40

@'saztán?: "Jobbra tarts szabály"??? nem az szűnt a legutóbbi KRESZ módosítás alkalmával? Lehet nem jól emlékszem, de nekem vmi ilyesmi rémlik.
Peace!

'saztán? 2011.01.12. 13:01:04

@Androczi Balázs: na, a rendszámos babettákért téged is sokan fognak tépni. az egy komoly menet lesz, nem ilyen lánykolesz, mint ez. anyázni fog a nyugger, aki tényleg babettázik, hogy minek az neki a bótba és/vagy a kocsmába, anyázni fog a suhanc, aki nem akarja az 50-esre, mert akkor nem sunnyoghat el, ha lever egy tükröt, de legjobban azok anyáznak majd, akik most nem is ötvenessel járnak smkp-knak álcázva. de elsők között leszek, aki aláírja. és gyűjteni is fogom az aláírásokat keményen. bár érdekes lenne, ha az emberek olyat írnának alá, amik nekik nem vállnak előnyükre. szerintem a nem motorosok fogják azt támogatni.

primatus 2011.01.12. 13:09:55

Nem értem mit kell itt károgni.... A többségnek (általában és a rendszeresen motorra pattanóknak is) megoldást jelenthet ez a könnyebbség. Én Simson S51 Enduro-t használok 44 éves fejjel Budapest XI.ker. és Gyál között (naponta 50km). Imádom a mocimat (és meg is tartom), de sokszor átülnék egy nagyobb testű kényelmes és szélvédettebb járgányra. Sokszor kell elmennem a Széchenyi hegyre is, ahova Simsonnal már nem vállalkozom.... Egy robogónál sok a pakolási lehetőség, kényelmesebb, csendesebb és ami nagyon fontos... üzembiztosabb! Egy 50ccm-es régebbi motorhoz képest biztosan. Nagyon nem mindegy, hogy hányszor érkezem meg, ha elindulok és ekkora távolságokon milyen időjárás változások érhetnek egyik, vagy másik motoron. B és C jogsim van, amit rendszeresen használok is, de ezért nem vagyok hajlandó A-t kifizetni. Azt majd akkor, ha juthat pénz egy nagymotor megvásárlására és fenntartására (régen szeretném már). Nagyjából 100.000.- HUF -ért gyakorlatilag nem adnának semmit, csak a vezetési jogot. Nekem ez nem éri meg... Egyébként a nagymotort sem nagyon venném elő a napi bejárásra, ha lenne, mert szerintem alkalmasabb erre a feladatra egy robogó (fogyasztás, szélvédettség stb).
2010-ben viszonylag keveset tudtam használni a Simsonom, mert sokszor esett az eső és/vagy volt elég hűvös. Robogót sokkal többször elővettem volna. Nem lesz kötelező ezzel a könnyítéssel átnyergelni, de a lehetőség adott lehet. Egyszerűen hagyjanak már élni minket! Nem attól lesz gyilkos valaki, mert szabadon vásárolhat konyhakést a madarasteszkóban, hanem mert őrült barom! Az egyéni felelősség nagyon el van hanyagolva ebben a társadalomban. Fejleszteni kell ezt a tényezőt és élni hagyni.

'saztán? 2011.01.12. 13:12:21

@primatus: a simsonod már ma lecserélheted egy ötvenes robogóra. nem kell hozzá semmilyen jogsi vagy ogy-től várt csoda.

Kovacsla 2011.01.12. 13:12:59

"az egész problémakörről tőlem hallott először, sőt, arról is, hogy B-s jogosítvánnyal már ma is bárki felülhet egy 50-esre"

Ne aggódj, pártállástól, kortól, rendtől és rangtól függetlenül mindnek körülbelül ennyi fogalma van a világ dolgairól, és ehhez mérten hoz homályosan megfontolt döntést, legyen szó pálinkafőzésről vagy atomháborúról ...

GERI87 2011.01.12. 13:13:56

@'saztán?:

Hát igen az smkp rendszámozás sokak érdekeit sérti:)
Ezért se ez a téma most..

A környékünkön is sok Simson-t loptak el..
Átfestés, csinálsz adásvételit valamelyik ismerőssel és ennyi!
Az hogy ő honnan vette már senkit nem fog érdekelni.
Na ez a balkán, ebbe kéne európaiosodni nem az hogy nem lehet 125-öst vezetni B-vel.

primatus 2011.01.12. 13:18:18

@'saztán?: 50ccm-esre egyelőre nem akarom lecserélni. Minimum 80-100ccm -es kellene ahhoz, hogy kellő dinamizmus legyen. Aki rendszeresen vezet errefelé annak nem kell ezt magyarázni.... A lényegi pontokat nem igazán értetted meg.

Androczi Balázs 2011.01.12. 13:18:41

@'saztán?: Ez sem ilyen kétdimenziós probléma. A rendszámhoz nem csak felelősség tartozik, meg költségek, hanem nyilvántartás is. Lehet, hogy nem bánnám, ha nem csak egy sajtcetli meg néhány családi fotó bizonyítaná, hogy az enyém a robogóm, ha ellopják. És ha valaki Babettánál drágább cuccal jár, az ezzel is tisztában van.

GERI87 2011.01.12. 13:20:22

@primatus:

Elmondom 100 alatt meg van az A1 ha annyira kell neked...

Amúgy azt sem lehet tudni hogy hogy lenne mondjuk ez a különbözeti dolog, mert a két szép szemedért meg a B jogsidért csak úgy ingyen ezen kezdeményezésben foglaltak szerint sem adnák oda az A1 et...

Szóval perkálni kéne így is úgy is valamennyit.

lehet nem is sokkal kevesebbet mintha jogsira megy az ember...

Mert úgye ha átmenne ez a dolog (nem fog) akkor az iskolák sem hagynák hogy bevétel kiesésük legyen, gondolom ehhez igazítanák az áraikat...

A kérdés hogy nem e éri meg letenni a picsbe a jogsit ahelyett hogy a csodára várnak egyesek, ami lehet nem is olyan olcsó mint hiszik...

'saztán? 2011.01.12. 13:21:45

@primatus: sokat jártam 50-es robogókkal, de sosem féltem a forgalomban. és nem azért, mert marha bátor vagyok. sőt, a balesetem számai egyenlő a nullával pedig budapesti vagyok. ugyanaz, mint a simsonod, amibe napi 50-et tekersz bele, csak valóban jobb a szél/esővédelem és nem kell szerelgetni, csak ritkán.

Spikk 2011.01.12. 13:25:26

@'saztán?: A nép egy részének akaratát. Én meg a másik részében vagyok.
Azért, mert már az 50 ccm is veszélyes, ha laikus ül rá. Úgy értem, hogy olyan, aki nem gyakorolt pályán eleget. Még egyszer: eleget.
Ha azt szeretnétek, hogy legyen külön gyakorlati vizsga, még csak azt mondanám, hogy oké, de akkor miért nem azt kérjük, hogy szedjék szét még jobban az A kategóriát, meg hogy ha valakinek van egy érvényes vizsgája, akkor más kategóriából ne kelljen már újra megtanulni. (Ez ellen szól az a két tény, hogy a KRESZ változik, meg hogy a jogosítvánnyal rendelkezők elfelejtenek néha ezt-azt. Szóval én annak lennék a barátja, hogy az orvosi mintájára kelljen vizsgázni KRESZ-ből is időnként. Klassz érintőképernyős vizsgahelyek vannak, csak ki kellene használni.
El kell menni A1-re és kész.
A másik, hogy semmi baj a kis zümmögőkkel.

'saztán? 2011.01.12. 13:29:20

@Androczi Balázs: még egy előnye a rendszámnak, hogy ad egyfajta respectet az autósokkal (többi közlekedővel) szemben. egy nulla azonosító jellel ellátott robogós gyakran csak "huligán" a szemükben (talán nem is véletlenül), de ha egy ugyanolyan motoron van rendszám, akkor máshogyan állnak hozzá. én így tapasztaltam. mig smkp-val közlekedtem, sokszor semmibe vettek, de miután vettem egy méretben kb akkora, de rendszámos motort budapestre futkorászni (a fő indok a 2 szem. szállítása volt), szinte megszüntek ezek a dolgok. jó dolog az a rendszám. és ma kevesebb kgfb-t fizetek a 125-re, mint pár éve az smkp-ra. a vizsga meg 6000 ft, vagy mennyi volt legutóbb. nem tétel.

'saztán? 2011.01.12. 13:31:03

@kígyóubulka: arra biztos nem fogok. miért fájna neked az smkp-k rendszámozása? csak nem egy suhanc vagy, akinek csak kára lehet belőle? esetleg lopott motorokkal közlekedsz? mesélj, miért fájna? érveld le.

ArGa 2011.01.12. 13:31:48

Könyörgöm ne napi 3 cikket erről...
Nekem már lassan elenszenves kezd ez az egész lenni.A TC már csakazértis ügyet kezd csinálni az egészből.
Mindenki tudja, ha akarja aláírja ha akarja nem írja.

'saztán? 2011.01.12. 13:32:10

@Spikk: ha foglalkozik majd az ogy ezzel a dologgal, majd biztos finomítanak rajta.

primatus 2011.01.12. 13:38:37

@GERI87: nem vagyok hajlandó perkálni. Eleget perkáltam már a semmiért.... Ha trükköznek a kaszírozással, akkor le fogom sz@rni és trükközni fogok a ccm-el.

@'saztán?: Még mindig nem érted, vagy nem akarod megérteni, vagy egyszerűen nem olvasod el a teljes szöveget, esetleg szövegértési problémád van. Nem szeretem, amikor nem tárgyszerű egy hozzászólás....
Nem félek a forgalomban, de attól a kérdéses nagyobb űrtartalmú és teljesítményű motornak a használata biztonságosabb és kényelmesebb lehet. Egy 50ccm-es motor sokkal jobban igénybe van véve az adott körülmények között, mint egy kb. 2* akkora űrtartalmú és kb. 3* akkora teljesítményű társa. Éppen ezért sokkal hamarabb megy tönkre. Eközben kb. egyforma fogyasztási adatot produkálnak.

Ez az a tipikus kérdés, amiben két út van. Az egyiket az élet figyelembe vételével hozzák létre, a másikat pedig csak úgy diktálják. Aztán az utóbbi elkészített járda helyett mindenféle alternatív ösvényeken közlekednek az emberek.

primatus 2011.01.12. 13:41:46

@'saztán?: A rendszámmal egyetértek, ha a megvalósítása nem a lehúzásról szól.

'saztán? 2011.01.12. 13:43:20

@primatus: szerintem van létjogosultsága az 50-es motoroknak és ezt a gyártók is így gondolják.
aki tud az várjon, hátha lesz ebből valami, akinek meg annyira fontos (mint neked is), talán megcsinálja a jogsit a 125-re. senki sincs eltiltva tőle.

balge 2011.01.12. 13:44:31

Na akkor most már végképp nem értem, nem kötelező a jobbra tartás, de nem engedélyezett a sáv közepén való haladás sem??? Akkor most hol mehetnek? vagy hol kell menniük? :d

'saztán? 2011.01.12. 13:45:42

@balge: bringásoknak nem kötelező.
menj, amerre látsz. :)

a nagy levin 2011.01.12. 13:49:02

A kezdeményezés megfontolandó és talán támogatandó. Persze nem pótolhat ennél lényegesen összetettebb megoldási javaslatokat a dugók és a szennyezés csökkentésére, ha ez a végső cél.

Egyébként hadd tegyem hozzá, hogy egy robogó a dugót nagy valószínűséggel csökkenti (és így az összennyezésre pozitív hatással van), de a járműre jutó szennyezést mégsem minden esetben, különösen egyes környezetszennyező gázok esetében (ami abból adódik, hogy ezek a motorok jóval rosszabb hatásfokkal dolgoznak, mint az autók és ott van még a katalizátor - bár a helyzet az újabb robogóknál valószínűleg rengeteget javult)

lásd pl.:
www.guardian.co.uk/environment/2006/apr/25/ethicalliving.lifeandhealth1

Where bikes score less favourably is in terms of ground-level pollution - and, therefore, direct impact on health - with their disproportionately higher emissions of hydrocarbons (HC), nitrogen oxides (NOx) and carbon monoxide (CO). This is worrying because bikes are increasingly being used by city commuters to beat - and limit - congestion.

(2006 óta sokat javult a helyzet)

Ami megfontolandó, az a komoly adókedvezmény nyújtása az elektromos robogókra és kerékpárokra, hogyha a cél a városi (ismétlem VÁROSI) szennyezés és dugók csökkentése (az áramot ugye meg kell termelni a hőerőműben, bár nálunk legalább 40% nukleáris eredetű, ami persze 2nd best, de a szénerőműnél azért szennyezés tekintentében mindenképpen jobb). De nem tudom, nálunk elterjedne-e az elektromos robogók használata meg azt sem, teljes termékéletciklus (lasd meg product life cycle analysis) vizsgálat esetén mi jönne ki mind költségek mind szennyezés tekintetében...

Goompah 2011.01.12. 14:02:44

@a nagy levin: "with their disproportionately higher emissions of hydrocarbons (HC), nitrogen oxides (NOx) and carbon monoxide (CO)"

Én is efelől érdeklődtem a korábbi kommentemben, némi számszerű adat nem ártana, összehasonlítva a nagyobb hengerűrtartalmú motorokkal és a kisautókkal.

Nemigen tudom elképzelni, hogy egy 125-ös motorkerékpár (50-esről nem is beszélve) motorjának hatásfoka és az égésgázok szűrése azonos szinten lenne a kisautókéval. A kisebb fogyasztás ezt kompenzálhatja, de csak azoknál a motoroknál, ahol tényleg jelentősen kisebb a fogyasztás, ahogy saztán? írta.

primatus 2011.01.12. 14:04:56

@'saztán?: Semmi értelme. Árban szinte ugyanaz... Ha motorjogsira adom a fejem, akkor "A" lesz. A nagy motor tartása pedig elég nagy luxus manapság, úgyhogy nem összevethető kérdés a robogóval történő ingázás, munkába járás témakörével.

GERI87 2011.01.12. 14:05:00

@primatus:

"nem vagyok hajlandó perkálni. Eleget perkáltam már a semmiért.... Ha trükköznek a kaszírozással, akkor le fogom sz@rni és trükközni fogok a ccm-el."

Tökéletesen lefeded a magyar társadalom jelentős részének hozzállását...
miszerint "nekünk minden jár", mi "már mindenért megdolgoztunk"
(ne legyél rá büszke)

primatus 2011.01.12. 14:23:14

@GERI87: fiatal vagy és bohó... Én már adóztam és adózom is eleget. nekem aztán eddig senki nem vethet a szememre semmit. A pohár azonban nem bír el többet. Betelt. Ez a 125ccm kérdés csak hab a tortán. Nekem eddig sem járt semmi, mindenért megfizettem. Azonban az borítja a bilit, hogy általában a szabályok nem hagynak élni és azok kapnak, akik leszarnak mindent és azoktól vesznek el, akik "öngondoskodnak" és nem várják a sült galambot.
Messzire vezet ez a téma és csak azért reagáltam erre is, mert a tények ismerete nélkül ne vádolj olyasmivel, amiről sejtelmed sincs.Ha '87-es születésű vagy, akkor betudom a tapasztalatlanságodnak....

GERI87 2011.01.12. 14:44:14

@primatus:

Az hogy adóztál/adózol meg mennyit éltél/dolgoztál még nem jogosít fel arra hogy bármiből is jogsid legyen...

Nem akarok személyeskedni de ez így csak kispolgári nyavajgásnak tűnik...

Az hogy eddig se járt neked semmi azt kétlem..
Szerintem meg lehet pont az a baj hogy idősebb vagy és kialakultak a berögződéseid amik nem feltétlen segítenek...

A kor nem érdem hanem állapot.
van ebben az országban több millió "tapasztalt, megélt" idős ember mégse jött el a Kánaán...:)

A tény meg az hogy van lehetőség jogsit csinálni most is.
Az is tény hogy ha ez a kezdeményezés átmegy akkor sem lesz ingyen.
A többi már csak "szeretném" kategória és ábrándozás....

primatus 2011.01.12. 14:48:38

Még sokat kell érned és értened.... ez is egy állapot. Majd elmúlik.

ocsisajt78 2011.01.12. 14:50:22

Sokan megemlitik a lobbizas meg erdek szot... En egy kicsit offolnek is ha lehet, de eloszor is: minden idegszalammal tamogatom eme projektet! hajra lanyok-fiuk :)

Es akkor az off:
Az erdek szorol jutott eszembe meg a kialakult mozgalomrol, hogy miert engedik meg m(!)agyarorszagon azt, hogy a vagyonor/takarito/epitoipari munkas (copy/paste hasonlo szakmak) elszenvedje azt a napi szintu szarhalmazt/megalaztatast amiben dolgozik. Hogy mire gondoltam? Kifejtem:
- LOL oraberek
- nem vagy total minimal csalos bejelentesek
-szabipenz/potlekok stb ki nem fizetese...

es miert? hogy megeljen az a szuk(?) reteg ami ezert nem csinal szinte semmit! Mire a dolgozonak a munkabere "atfolyik" az alvallalkozoi lancolatokon, addigra el is fogy a penz... nekem ne jojjon a kocsog lehuzos fereg, hogy mert alacsonyak a vallalasi dij, meg nagy a konkurencia... erdekes tolunk nyugatabbra nehany orszagban ez valahogyan mukodik... ja igen, nincs nagyon alvallalkozoi lancolat... Es el is erkeztunk az erdekek szohoz... szerintem aki egy kicsit is jaratos eme szakmakban, az nagyon jol tudja, hogy miert nem szamithat sem a kamarara, meg miert nem szamithat normalis EU-s rendszeru berezesre eme teren...

kerdes (mert szerintem ezt a temat igen is komolyan kene venni, megelhetesrol van szo): szerintetek lenne ertelme egy a b-125-os hasonlo kezdemenyezeshez??? vagy hagyjuk a fenebe? nem tudom... kinek mi a velemenye? b*ssza meg, 2011-et irunk konyorgom es allitolag EU tagorszag vagyunk... :(

off vege...

GERI87 2011.01.12. 14:53:01

@primatus:

Ez most mi?
Ennyi erővel mondhatnám hogy te meg már betyöpösödtél és már nem tudsz semmit fejlődni...

Na igen mikor elfogynak az érvek akkor jön az életkor/nem/stb kártya:)

Zárjuk is le a dolgot...

ocsisajt78 2011.01.12. 14:53:31

@ocsisajt78: de kar, hogy nem lehet szerkeszteni... van 1-2 hiba benne... felindulasbol irtam hozzaszolasomat, nezzetek el nekem :)

primatus 2011.01.12. 15:05:16

@GERI87:Mi....?

"ez így csak kispolgári nyavajgás "
"pont az a baj hogy idősebb vagy és kialakultak a berögződéseid amik nem feltétlen segítenek..."
"A kor nem érdem hanem állapot."

Ezeket (is) írtad. Erre volt válasz, ha még emlékszel.
Erre írtad: "betyöpösödtél és már nem tudsz semmit fejlődni..."

Az érveket pedig már leírtam az elején és azzal nem vitatkoztál érveket szembeállítva. Te csak kijelented, hogy most is lehet jogsit letenni. Nem vitatja ezt senki. Az itt a kérdés, hogy erre a kategóriára kell -e és ha igen, akkor milyen feltételekkel, valamint mi a dolognak a társadalmi hasznossága, esetleg a hátulütője. No... mindegy... falra hányt borsó.

GERI87 2011.01.12. 15:09:41

@primatus:

Azt írtam LEHET...a koromra adott utalásod okán írtam.

"Az itt a kérdés, hogy erre a kategóriára kell -e és ha igen, akkor milyen feltételekkel,"

Természetesen kell.

primatus 2011.01.12. 15:25:47

@GERI87: sértő is volt, hogy fiatal vagy :) így érthető volt a válaszod....

"Természetesen kell. "

Ez egy magvas gondolat és velős érvelés volt. :) Köszönöm!

torokszultan 2011.01.12. 15:27:27

@ommm: Köszi a választ és a levelet is, ennyit nem ér.
Én is tettem valamit az ügyben. leírtam azt, hogy nem értek vele egyet.
Véleményem szerint megint a gyengébb ellenállás felé mentek. Arra, amerre a saját népszerűségeteket növelhetitek. Ez érthető, de ebből a szempontból a célotok értelmét is veszti.
Szóval én az igyekezeteteket olyan háznak látom, amit a tetejétől kezdenek építeni. Még ha ezt szar is olvasnod Ommmm.
Köszi az értékes leveledet. Töröltem.
:-)

torokszultan 2011.01.12. 15:30:54

@Androczi Balázs:
Értem én, értem.
Szerintem nem itt kellett volna kezdenetek.
Tény, hogy a sok szutyok "lerendszámoztatásának" ügye azokat is ellenetek fordította volna, akik most lihegve bólogatnak ennek a nemes ügynek. Nyilván, hiszen jelentős részük 50-esnek álcázott szrtalicskákkal őrjöng.
És hát a kattintás nagy úr...
.
Ha kérhetem, itt válaszoljatok, ne a mailboxomon keresztül. Ha már ott én nem tudok nektek válaszolni, akkor elég puhapöcs dolognak érzem. meg zaklatásnak. Tolmácsold Ommmm kollégádnak is.
Köszi!

Bladika 2011.01.12. 16:35:38

Jelenleg 125össel járok amin 50es papírok vannak. Jogosítványom B kategóriás. (csak emiatt nincs rendszámozva és én az 50esek rendszámozását is támogatom) De az itt ellenzőket biztosíthatom, hogy ha nem megy át ez a dolog a törvényhozáson és marad minden a régiben. Akkor ha valamilyen kárt okozok egy autósnak, akkor megállok (mert alapból ha én vagyok a hibás elismerem), de meg fogom kérdezni, hogy támogatta e a kezdeményezést vagy ha nem hallott róla mi a véleménye és ha azt mondja ellenzi, akkor megmutatom neki, mi előnye származott volna az adott szituációban abból, ha a kezdeményezés sikeres lett volna. (gyengébbek kedvéért, a rendőrnek majd mondhatja, hogy hát egy olyan robogós)

Eddig kétszer húzta meg robogós az autóm. Mind a kétszer elmenekült pedig tudom, hogy észrevette.

Én eddig egyszer okoztam motorral kárt. Meghúztam egy tükröt. Félre álltunk (pedig elmehettem volna), elismertem, kérdeztem tőle, hogy siet-e, mert én nagyon, mit szólna 30ezer hez? Abból kb 3* ha nem többször javíttathatta. Azt mondta rendben, mondtam keressünk egy automatát mert csak kártyám van. Azt mondta tud egyet a közelben. Követtem, ahol ismét leléphettem volna. Adtam neki 30ezer forintot és elnézést kértem a kellemetlenségért.

Az itt ellenzők elérték, hogy ilyen nem lesz többet.

GERI87 2011.01.12. 16:45:26

@primatus:

Na mer a te gondolataid intelektuálisabbak:

"Még sokat kell érned és értened.... ez is egy állapot. Majd elmúlik. "

Mintha egy C kategóriás karatés film buddhista szerzetesének bölcselkedéseit hallanám:)

Azért nem írtam többet mert feleslegesnek érzem.

GERI87 2011.01.12. 16:47:36

"Jelenleg 125össel járok amin 50es papírok vannak. Jogosítványom B kategóriás. "

Na és elárulod mi az oka annak hogy nincs jogsid és nem rendszámos????

Akkor talán kiderül miért is felesleges ez az egész kezdeményezés és miért nem változtatna semmin se ha sikeres lenne....

vodi 2011.01.12. 16:49:00

a jó kurva annyát az ilyennek, aki országgyűlési képviselő, és avval sincs tisztában, h mit vezethet egy B-s jogosítvánnyal, és mit nem....

Bladika 2011.01.12. 16:57:55

@GERI87: Nézz utána az áraknak. A jogosítvány árából komoly védőfelszerelést vettem.

boek 2011.01.12. 17:22:41

@Bladika:

Az, hogy veszel egy komolyabb védőfelszerelést, pl.: kabátot, az még nem elegendő. És ennyit spóroltál meg a jogsin. Nem többet, de még ennyit sem, mert a különbözetinek meg a többinek is lesz ára, tehát jó, ha egy komolyabb kesztyűt tudsz majd venni a megspórolt pénzből.

Ezért kell megadni a lehetőséget bárkinek, hogy felüljön egy ma még nagymotornak számító járműre?

FrankyHun 2011.01.12. 17:34:27

Az összes motor regisztrálása kezdető hozzászóláshoz tennék hozzá néhány gondolatat. Biztosítás kötelező rá,(Ez tény ha bárki is vitatná)tehát a jard elkérheti.
Ha elkéri azt ellenőrzi is .Gondolom ezzel senkinek nem mondtam újat.Ha tudja ellenőrizni akkor csak vagy regisztrálva valahol(pl. Mabisz adatbázis amihez a rendőrség hozzáfér Bármikor!). Akkor feltenném a következő költői jellegű kérdésemet: MI A JÓ KU**A ANYJÁNAK FIZESSEK MÉG MÁS NYILVÁNTARTÁS FENNTARTÁSÁÉRT IS?

Bladika 2011.01.12. 17:37:34

@FrankyHun: Azért hogy azonosítható legyen a motor! Nem a rendőr számára hanem a szemtanúk számára. Mindkét esetben amikor összetörte egy motoros az autómat annyit tudtam mondani, hogy motor volt, rajta egy bukósisakos vezetővel.

Bladika 2011.01.12. 17:51:28

@boek:
"Az, hogy veszel egy komolyabb védőfelszerelést, pl.: kabátot, az még nem elegendő."

Teljes védőfelszerelésben hajtok. Mit tudnék még tenni?

"És ennyit spóroltál meg a jogsin. Nem többet, de még ennyit sem, mert a különbözetinek meg a többinek is lesz ára, tehát jó, ha egy komolyabb kesztyűt tudsz majd venni a megspórolt pénzből."

Örömmel hallom, hogy neked egy komolyabb kesztyű nem tétel, nekem sajnos az. Ha ugyanúgy 90ezer forint körül lesz a különbözeti, akkor nem fogom letenni mert baromság annyi pénzért. Ha 50alatt lesz akkor leteszem. Én ha valamiért fizetek megnézem az ár érték arányt.

Aki azt hiszi, hogy egy plasztik kártyával a kezében bárkiből rutinosabb, jobb motoros lesz az szimplán naiv.

A mai motoros oktatás nem más mint megnézik tud e az illető biciklizni. Köszönöm, én tudok! Nincs 90ezer forintom arra, hogy valaki megnézze, tudok e biciklizni.

"Ezért kell megadni a lehetőséget bárkinek, hogy felüljön egy ma még nagymotornak számító járműre?"

Nektek lehet nagymotor, de nektek nem is kell felülni rá. Azért mert valaki kikiáltotta NAGY, VÉRENGZŐ, TÖMEGPUSZTÍTÓ gépezetté a 125ös robogót attól még nem az. Aki szerint az, az könyörgöm ne vezessen autót, mert arra is képtelen ezek szerint.

De mint fentebb mondtam, nem probléma, ha nem lesz belőle semmi. Nem fogom befizetni a forgalomba helyezést, nem fogom megfizetni a regisztrációs adót és továbbra is 1 leszek a sok azonosíthatatlan robogós közül.

Ha nektek így jobb...

Amúgy ültél már ilyen brutális 125ccm 11kw-os fenevadon?

boek 2011.01.12. 18:10:13

@Bladika:

Nem nem tétel, de tudom, hogy nem miattad veszem fel, és nem más közlekedők miatt, hanem magam miatt.

Az, hogy teljes védőfelszerelésben hajtasz az nagyon pozitív és követendő példa. De ha a teljes védőfelszerelést hoztad ki egy A1 árából (ami nem 90, hanem 60ezer Ft körül van), akkor az kb olyan, mint ha semmi sem lenne rajtad (még ha 90-100ból is hoztad ki).

Egy normális bukó min. 50ezer (és nem azért, hogy flancolj, enyém sem tiszta csicsa, szimpla matt fekete, de több mint 2x annyiba került mint egy A1, és ez csak a bukó, hangsúlyoznám, hogy csak saját érdekemben), és akkor a többiről pl.: csizma még nem is beszéltünk.

Az oktatás színvonala tényleg rettenetes néhol, de azért kezdenek megjelenni a jobb minőségű oktatások, ahol nem csak a rutin feladatokra készítenek fel, hanem egyéb, hasznos feladatokat is adnak, mutatnak "trükköket", illetve hasznos tanácsokkal látják el a kedves delikvenst.

Ültem már ilyen fenevadon, sőt jóval fenevadabbon is, és el tudok vonatkoztatni attól, hogy én már jelenleg erősebbel közlekedek. Igenis jó az az 50ccm. Motorozzon végig mindenki 1 nyarat robogóval (50), és ha úgy gondolja csinálja meg az A1-et. Alattam nem okoz nagy meglepetést (bár tuti tudna kínos szituációt teremteni, csak jóval kisebb eséllyel, mint egy abszolút kezdő alatt).

Szóval nem kell azt a 11kW-ot annyira lenézni.

robertocrack 2011.01.12. 19:07:03

sír mindenki,összevissza a másikra mutogatva.....ezért nem egy ez az ország semmire...így a magyar nép el fog tűnni....mert a kutyának se kell ilyen csőcselék....ha valami jó lenne,akkor azon morognak mert nekem ez meg az....inkább örülne hogy más nem fog szívni.....nem segítő szándék,hanem irigység szól mindenkiből...ha én szoptam,szopjon a többi is....

boek 2011.01.12. 19:09:50

@robertocrack:

Te miről beszélsz? Nem hiszem, hogy ez az irigységről szólna. De jól megmondtad, ez a lényeg! (taps)

Mehetsz te is külföldre, ezzel a mentalitással te sem fogsz hiányozni innen.

GERI87 2011.01.12. 20:08:20

"Teljes védőfelszerelésben hajtok. Mit tudnék még tenni?"

Letenni a kurva jogsit pl.
ha nincs rá jogsid a szart sem érdekli hogy mi van rajtad...

Nem kell méregdrága cuccott venni amúgy.

Elég ratyi érv hogy azért nincs jogsid mert védőcuccra kellett....

GERI87 2011.01.12. 20:11:07

"Egy normális bukó min. 50ezer "

Fenét.
Olcsobban is kapni már jót.
Persze nem a Lidlis szonvonalra kell menni de pl a ma 100.000-ért árult bukó évekkel késöbb sokkal olcsóbban kerül a polcokra....és ettől még nem lett szarabb mint mikor még 100 volt...

'saztán? 2011.01.12. 20:19:15

@GERI87: túrót! jó bukó ott kezdődik, hogy 150, jó cordura kabát min 100, naci min 80, csemma min 40, téli kesztyű 30, nyári 15. egy simson meg min 50.

:)

Bladika 2011.01.12. 20:19:24

@GERI87: És kimondtad a megoldást! Ami itt mindenkinek fáj!

"ha nincs rá jogsid a szart sem érdekli hogy mi van rajtad..."

Ha elfogadják a módosítást, lesz rá jogosítványom. Remélem elégedett leszel te is.

Hiszen egyértelmű egy robogó vezetni tudása csak is a jogosítványtól függ. Akinek van ma rá az tud, akinek nincs rá az nem tud.

Továbbra is azt mondom, KEGYETLEN EGY FENEVAD tud lenni egy 125ös 11kw. Javaslom nagymotorra való jogosítvánnyal se lehessen vezetni.

panza 2011.01.12. 20:32:39

Javaslom, hogy adja vissza mindenki a motoros jogosítványát, aminek birtokában motorozik már néhány éve, és kérjen bocsánatot a jogsi nélküli szegény elnyomott motoros közlekedőktől!

GERI87 2011.01.12. 20:34:12

@'saztán?:

Több hozzáértő szerint is a bukónak a magasabb árkategóriában már csak a súlya lesz kisebb az ár növekedésével...de jobban nem véd.
Én 40 ezernél többet nem adnék bukóért mert nincs az az extra ami ennél többet megér...

@Bladika:

Csak az zavar hogy el akarják itt sokan hitetni hogy KIZÁRÓLAG azért nem csinált eddig A1-et mert nincs ideje meg kb 80.000Ft-on múlik...

"Továbbra is azt mondom, KEGYETLEN EGY FENEVAD tud lenni egy 125ös 11kw."

most hiába mondod, kell rá!
Nem egy bicikli.
Azért megy tartósan 90-et meg max 120-at is akár...
Azért ne állítsuk már be gyerekjátéknak.
És más a vezetési technikája mint egy autónak...itt komolyabb következménye van egy hibának.
Tehát kell rá vizsga.

Bladika 2011.01.12. 20:39:38

@GERI87: Így van nem egy bicikli. Brutális amit tud. Néha alig bírok kapaszkodni rajta.

Ha neked B jogsi mellett (ez feltételezi a KRESZ és a forgalom ismeretét) ekkora kihívás egy 125ös motor továbbra is mondjuk, NEM KELL! De azért mert egy ekkora motor neked kihívás, nekünk nem!

boek 2011.01.12. 20:49:29

@GERI87:

Persze, de az olyan is...
Hogy ne lenne jó az ami régen 100 volt? Ami még ma is partiképes, annak nem csökkent drasztikusan az ára. A többi pedig igen is szar a mostaniakhoz képest.

Vegyél fel egy hajdani 100ezrest, ami most 30ért feszeng a polcon, meg egyél fel egy S1 Pro-t. És csodálkozz.

Én is azt hittem, hogy nem lehet ennyi közte, de egy ma kapható pl. Shoei, ami 50-60 körül van fel sem ér mondjuk a fent említettel, vagy egy jobb Vemar esetleg Caberg sisakkal. És ezek is 100 körül vannak.

És az 50 a minimum. Nekem volt 3 sisakom 60ezerig, most van az S1, hát eddig nem tudom, hogy kiben bíztam, hogy majd megment ha gond van. (biztos van ennél is jobb, de egyrészt a név sem kicsi, illetve a minőség sem az alja)

boek 2011.01.12. 20:56:23

@GERI87:

"Több hozzáértő szerint is a bukónak a magasabb árkategóriában már csak a súlya lesz kisebb az ár növekedésével...de jobban nem véd.
Én 40 ezernél többet nem adnék bukóért mert nincs az az extra ami ennél többet megér..."

Ki az a Több hozzáértő? Haverok? Biztos jobban tudják, hogy mi a különbség a különböző héjszerkezetek, anyagok közt.

Ha nem haverok, akkor valószínűleg van valahol nyoma, úgyhogy szeretném (és szerintem nem csak én) látni azt a tanulmányt, miszerint bizonyos ár felett (mondjuk 40 ezer?) felett a bukók tömege csökken csak, a strapabírása illetve a külső erőkkel való ellenállósága nem nő.

robertocrack 2011.01.12. 21:02:57

igazából a jogosítványt szerzettek 50%-ától el kell venni...mert nem nőtt fel hozzá mentalitásban,hogy közlekedhessen....de lehet hogy gyalogosan sem engedném ki....mert ha útépítésnél zebrát lát,akkor átmegy,mert neki van elsőbbsége....(és reménykedjünk hogy jön az úthenger)Angliában történt:vén állat 60(!!!!!) évig vezetett jogosítvány nélkül,soha nem állították meg,mert nem csinált semmi baromságot(marhák kedvéért úgy KÖZLEKEDETT,ahogy a nagykönyvben meg van írva)azért kapták el mégis,mert valaki nem adta meg neki az elsőbbséget....az ilyen személyek vezetési mentalitását kellene követni,nem pedig azt,hogy egy pöcs 125-össel is lehet gyorsan hajtani....kedves 20% ne basszátok már el a többi 80% lehetőségét,nektek nem fog fájni,ha így lesz!!!!!!

GERI87 2011.01.12. 21:03:42

@Bladika:

Jó akkor vedd úgy nem rólad van szó...
ennyi. Te nagyon tudsz...

@boek:
Az enyém teljesen használható, nem kell 100 fölött keresgélnem...

Nyílván a drágább kényelmesebb, csendesebb, könnyebb...de nem biztonságosabb annyival.

Amúgy arra akartam rávilágítani hogy egy 125-ösre nem kell méregdrága bukót venni.
Ha valaki leteszi az A1-et és bevásárol hozzá gondolom nem a legdrágább lesz a szempont.
Főleg hogy ez a kategória épp a költségcsökkentésről szól..

GERI87 2011.01.12. 21:05:34

@boek:

Külföldi és hazai internetes motoros portálok, újságok pl...
most linkeljem be az elmúlt 10 év összes ilyen cikkét?

GERI87 2011.01.12. 21:09:12

A témában egyébként ott a google nézz utána mielőtt engem kezdenél el oltani órákon keresztül hogy mi hogy miért...:)

jó szörfözést.

primatus 2011.01.13. 07:39:32

@GERI87:
"Na mer a te gondolataid intelektuálisabbak:"

Igen, ez látod nagyon valószínűnek látszik. :)

"Azért nem írtam többet mert feleslegesnek érzem."

Inkább arról lehet szó, hogy a "kell a jogsi és kész" érvrendszeren :) kívül nem jut semmi az eszedbe. De mindegy is.... szerencsére nem rajtad fog múlni, mert az egész kezdeményezés szerintem el fog akadni a bürokrácia útvesztőiben. Ennyi....

boek 2011.01.13. 07:46:50

@GERI87:

Baromi egyszerű a google-re fogni, én pont arra vagyok kíváncsi ahol Te láttad!

És mi az, hogy 125re nem kell annyira biztonságos? Azzal nem érhet baleset? Vagy nem olyan? Honnan tudod? Mitől vagy ennyire okos? Nem kívánom, hogy tapasztald meg mit jelent, egy 40ezer és egy 140ezer Ft-os bukó közt a különbség!

Biztos valami anyagmérnök zseni vagy, ha ezt ennyire biztosan állítod! Gratulálok, sok sikert a túl éléshez, illetve a csökkentett esélyű egyedi spirál tovább adásához!

GERI87 2011.01.13. 22:16:04

@primatus:

Hú most aztán megmondtad....jeee
Jó volt mi?
Ennyi.

@boek:

Ne legyél már gyökér faszom...nem vagyok az apád.
Van neted, nézz utána, ne engem fárasszál már...
A google a barátod.

GERI87 2011.01.13. 22:27:04

A 150.000Ft-os bukó nem nyújt 3-szor annyi védelmet is egyben..
Amúgy meg sokszor olyan ez a bukó téma is mint autónál az ABS meg a téli gumi..
Azt hiszik sokan hogy ha ezek vannak akkor már nem is történhet semmi baj..
Fenét.
Amúgy linkeltem is basszameg...

robertocrack 2011.01.14. 08:19:06

@GERI87: 2000 forintos bukó annyit is ér a 150000 forintosat meg úgy kell,ha megvetted....ABS?azoknak találták ki,akik csak két állást ismernek a fékpedálon:vagy szőkén úristen most mi lesz és maguk mellé pillantanak az anyósülésre,hátha segít valaki,vagy a szőke herceg férfiasan beletapos a taposólemezt is áttörve...úgy kell a sok baromnak vezetni,ahogy a forgalmi viszony megkívánja = ez sajnos nem hülyeséggel egyenlő,hiába tankönyvben van,a fizika korlátait maximum feszegetni lehet.segédmotorral 40-nél elesel nem lesz annyi baj mint kismotorral 80-nál(de rosszul esel 30-nál megdöglesz,ha tudsz motorral esni megfelelő ruhában és még szerencséd is van 120 után felkelsz és csak szitkozódsz)ha baj van(és persze hogy mindig lehet)tudni kell kezelni...láttam már képen oktáviát kamion alá gyűrődve véres foltokkal , tele abs asr meg minden egyéb "hibaelhárító kütyüvel"

Spikk 2011.01.14. 10:06:51

@robertocrack: Nam most ha elesel 40-nel és eltalálsz valakit a repülő vassal, ami mondjuk ex has 50 kiló, az nem ugyanaz, mintha mennél 80-nal és eltalálsz valakit a repülő vassal, ami ex has 100 kiló.

GERI87 2011.01.14. 11:11:46

@robertocrack:

Nem csak szőke nők hisznek vakon az ABS-ben meg a többi mozaikszóban...SŐT!

De a média is fos ebben:
Pl "árokba csúszott pedig volt rajta téli gumi"

Mintha valami isteni csoda lenne az is..

De ott a talpig bőrcuccban nyomuló is aki meg azt hiszi hogy fél milliónyi bőrrel már nem lesz semmi baja pedig bukásnál a csont ugyanúgy törik, a tüdő ugyanúgy leszakad csak épp egyben marad a kolléga:)
A bőrcucc főleg csúszásnál jó...

125-ös:
Már-már biciklivé fokozzák le, közbe megnézém mi maradna sokakból ha elvágódik 90-nél mert hoppá nincs rajt ABS nincs rajt 4 kerék..és nem annyi a korrigálás hogy megrántod a kormányt...

Ezek meg még csökkenteni akarják a képzés hosszát....pfffff
Mintha a B megléte indokolná.

Ennyi erővel A-ra meg adják meg a B-t...hm?

robertocrack 2011.01.14. 12:40:36

@Spikk: nem eltalálsz valaki,hanem TE elcsúszol a vizes úton....30-cal babettával azt se tudod mit csinálj(fekteted a gépet és csússzon!!)szó szerint elszállsz és földre éréskor nyakcsigolya azt mondja hogy roppppp!!!!a másik eset(és ez velem történt)elnéztem egy kanyart (kissé húzósabb volt mint előtte gondoltam vizes út stb)hirtelen fék első kerék megindul fektetem a motort csúszás felkelés utána kurvaanyázásmiértnemfigyeltéltemarhabaromállat majd berúgtam a motort és mentem tovább!!!!ez a nem mindegy,hogy tudj esni is(esetleg ha küzdősportot űzöl,ott,főleg a júdónál,esni tanítanak meg először,nem dobni!!!!)ha rosszul esel,majdnem mindegy mennyivel mész,véged,ha jól esel,és SZERENCSÉD IS VAN PERSZE!!!!akkor szétszakad a ruhád,javíthatod a motorod

Spikk 2011.01.14. 13:14:16

@robertocrack: Szerintem arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy nem csak arra illik gondolni egy esetleges baleset következményeit mérlegelve, hogy te magad milyen sérülést szenvedhetsz.
De látom, nem nagyon ment át...
Az érveid a két esés összehasonlításával meg nem tudom, hogy mit keresnek itt. A hozzászólásomra semennyire nem válasz és a poszt által felvetett kérdésekre sem. Szerintem nem a kettőnk eséstechnikáját kell ahhoz összehasonlítani, hogy kiderüljön, jó dolog-e vezetési gyakorlat nélkül 125-ös mocikra engedni az embereket szembe állítva ugye azzal a ténnyel, hogy 50 ccm-ig jelenleg is lehet vezetni segédmotoros kerékpárt.

Quarius_ 2011.01.14. 17:57:43

@Spikk:
Ha már annyira a többi közlekedő vagy gyalogos testi épségét félted, akkor figyelembe vehetnéd, hha ugyanazt az embert egy 1500 kilós kocsival csapom el, garantáltan nagyobb baja lesz.
De véleményem szerint gyalogosok a legritkább esetben sérülnek meg ilyenkor. Ha meg kocsiban ül akkor sokkal jobbak az esélyei.

robertocrack 2011.01.14. 18:06:44

@Spikk: arra szeretnék rávilágítani,hogy az ellenzők többsége pont abból indult ki,hogy ők milyen balfaszok voltak,a többieknek milyen kárt okoztak baromságaikkal,és ezt nem szeretnék úgy viszontlátni,hogy másoknak nem kell vizsgát tenni ahhoz,hogy sima B jogosítvánnyal 125 cm3-ig motort is vezethessenek(ha eddig nem vetted volna észre)amíg ez a negatív kisugárzás ömlik a tömeg 20%-ból,addig a maradék 80-at is meg tudja ezzel bolondítani.érdekes módon énnem felejtettem el,hogyan is tanultam meg autót és motort vezetni....nem felejtettem el,amikor a keszthelyi mobil autósiskola oktatója pont azt mondta:van,amikor szarok a kreszre,mert sietnem kell....DE amikor nem lehet,nem erőltetem.....nem okozok ezzel balesetet,nem teremtek balesetveszélyes helyzetet....

Spikk 2011.01.14. 18:53:49

@Quarius_: Persze, de ez hogy jön ide? Most arról van szó, hogy a megengedett 50 helyett lehessen-e 125 ccm-ig motort vezetni B-s jogsival külön vizsga nélkül.
@robertocrack: Én magamtól belátom annak veszélyességét, hogy motort soha nem vezetett emberek a kocsiból átülnek egy 125-ös vasra, amit nem biztos, hogy elsőre (és még jó páradikra is) fognak tudni uralni. Én sem felejtettem az autós tanulásomat, annyira régen sem volt, de például a többséggel szemben én a rutinból, meg a forgalomból is kértem további órákat az első vizsga előtt, mivel nem éreztem megfelelőnek a tudásomat. Mondjuk forgalomból kellett újrázni, de az meg a vizsgadíjra ment (mivel természetesen nem fizettem). Nem arra voltam kíváncsi, hogy van-e annyi pénzem, amennyiért átengednek, hanem szerettem volna úgy jogosítványt szerezni, hogy legalább az alapvető vezetéstechnikai tudásom és az a is rutinom meglegyen, amennyi a balesetmentes vezetéshez kell. A többit az évek, meg a kilométerek hozzá, közlekedni évek alatt tanul meg az ember.

Quarius_ 2011.01.14. 19:06:31

@GERI87:
Egy 90-el városon kívűl haladsz. Viszonylag ritkán kell ott korrigálnod. Sőt ahogy így belegondolok, városon kívűli "korrigálásaimba" csak idióta barmok előzési kísérletei és index nélkül lekanyarodók jutnak eszembe, na most egy motorral mindkét esetben csak le kell húzódnom és mehetek boldogan.
De kérlek mondj el egy helyzetet, ahol korrigálni kell városon kívűl, külön pont jár azér, amire felkészítettek vizsga előtt. Hiszen ha nem ott tanultad, akkor feltételezem, hogy ön éls közveszélyes módon élesben tanultad te is.

Quarius_ 2011.01.14. 19:11:11

@Spikk:
Az ezelőtti kommentedben utaltál arra, hogy másokban milyen kárt tehet a "tapasztalatlan" robogós.
Bár véleményem szerint ez a szabály nem vonzaná tömegével robogóra az embereket. Aki pedig eddig is robogózott annak nem lehet gond az átállás.

Spikk 2011.01.14. 19:22:45

@Quarius_: Persze. Nyilván azokról beszéltem, akik nem vezettek korábban motort. Annyira nyilván, hogy le is írtam. És nem kellenek tömegek, egy apró ügyetlenség is ölhet, mondjuk az első fék rutintalan használata az első ijedtség alkalmából. Vagy a kanyarban lehullott falevelek, amik ugye autóval ritkén okoznak csúszást, míg két keréken aljasak tudnak lenni. Persze ehhez is kell a nem megfelelő sebesség, de aki autóból átül, azt ne is mondd, hogy nem nyélgázon fog élvezkedni az első időkben.

Quarius_ 2011.01.14. 19:57:25

@Spikk:
Sztem aki autóból átül, az közlekedni akar. Olcsóbban és gyorsabban eljutni a munkahelyére. Ellentétben azzal aki most kap jogsit. Mer az tényleg nyélgázon közlekedik. Amiket felsoroltál az tényleg így van, de tipikusan egyik sem az a helyzet ahol 90-el megyek. A faleveles dolog még előfordulhat vmi kis kacskaringós erdei úton felfelé, de ott robogóval nem mész 90-el. Az első féket meg általában akkor blokkolják, ha hirtelen nagyon gyorsan megkell állni, ha te meg akkor 90-el mész nagyjából édesmindegy hogy elesel-e vagy sem. De ezek megint olyan helyzetek, ami inkább saját hibából történik mintsem hogy azért mert nemtudja vki vezetni a gépet.

Spikk 2011.01.21. 09:47:21

@Quarius_: Bocsánat, valahogy kimaradt a blog a szórásból...
Én kocsiból bringára ültem. Hetekig fájt a lábam, mert nem igazán tudtam lassan menni. Egyszerűen kellett, hogy lobogjon a hajam. (Pedig felnőttem, de gyereknek is kis komoly, megfontolt srác voltam.)
Nem azt mondom, hogy felelőtlen voltam, de nem is én vagyok a mindenki.
Azt szerintem ne a forgalomban szokja meg senki, hogy mi történik, amikor kanyarban meghúzza a gázt egy 125-össel.
Van rá törvényes lehetőség, aki szeretne, tehet A1-es vizsgát. Szerintem kell a vezetéstechnika miatt.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása