Ha már ekkora felhajtást csináltunk, kíváncsi voltam, mit szól ehhez a politikus, aki a nevemben is beszél a parlamentben. Megkérdeztem.
Mindez persze csak leírva tűnik egyszerűnek. Hetekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy a szerkesztőségből mindenki felkeresi a saját országgyűlési képviselőjét, szigorúan állampolgári minőségben, és kikéri a véleményét a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető 125-ös kismotor ötletéről. Az ember persze nem szaladgál nap mint nap képviselőkhöz, így csak sejtettük, hogy van valamiféle fogadóóra, ahol ezt megtehetjük, de hamar kiderült, hogy egyáltalán nem ilyen egyszerű a helyzet.
Azt még mindenki megtalálta, hogy az ő lakhelyéhez ki tartozik a honatyák névsorában, de arra is rá kellett jönnünk, hogy a képviselőket semmi nem kötelezi a lakossággal való közvetlen kapcsolattartásra. Volt közülünk olyan, aki felforgatta az internetet, és megeresztett tucatnyi telefont az ügyben, mégsem tudta kideríteni, hogy mikor és hol találkozhat élőben a nagy emberrel.
Ehhez képest nekem szerencsém volt - csak beírtam a keresőbe a Budafok és az országgyűlési képviselő kifejezéseket, és már ki is dobta az eredményt: Németh Zoltán, fogadóóra minden hónap első péntekén, előzetes, telefonon történő bejelentkezés alapján. Ráadásul az időzítés is jó volt, a hónap első szerdájánál jártunk, így felhívtam a mellékelt számot, és kértem egy időpontot.
Két nappal később délután fél-háromkor ott ültem Németh úrral szemtől szemben, és próbáltam felvázolni, hogy miért jöttem. Titkon abban reménykedtem, hogy képben lesz, de úgy tűnik, az egész problémakörről tőlem hallott először, sőt, arról is, hogy B-s jogosítvánnyal már ma is bárki felülhet egy 50-esre. Nem volt mint tenni, igyekeztem a kályhától indulva kifejteni, hogy miről szól a kezdeményesünk, miért gondoljuk fontosnak, hogy egyszerűsödjön az eljárás, amelynek révén az autósok maximum 11 Kw-os robogóra vagy motorra ülhetnek.
A célomat végül csak félig értem el: Németh képviselő ugyan nem osztotta meg velem véleményét az üggyel kapcsolatban, de megígérte, hogy konzultál a szakértőivel, és visszahív. Eddig még nem hívott, sem ő, sem a titkárnője - ami érthető, hisz nyilván igen elfoglalt ember - de úgy érzem, ha csak annyit sikerült elérnem, hogy megismerje a problémát, a látogatásom már nem volt hiábavaló.
B125 – Miről szól a kezdeményezés?
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.
Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.
Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítéseAmennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.
Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.