Új bukó? Nem, Perwollal mosva!

Az ember ki se teheti a lábát anélkül, hogy ajánlanak neki valami csodaszert bármire. Én például gyanútlanul átmotoroztam Tű barátomhoz, aki BMW-s (motor) és búvár, továbbá ő a Kütyüdoktor. A Kütyüdoktorral kapcsolatban kellett megbeszélnünk, hogy mi legyen azzal a rengeteg igen hülye kérdéssel, ami egyáltalán nem az ő profilja. Meg is beszéltük, aztán ránézett a bukómra, és megkérdezte:

– Tudod, mi tisztítja legjobban a bukósisakot? A Pronto bútorápoló!

Illetve gyakorlatilag bármilyen bútorápoló, tette még hozzá, mielőtt megállapodtunk volna, hogy Pronto minden rendes háztartásban van. Nekem van még egy kék dobozos Pronto Porstop, vagy mifene nevű szprém, ami azóta nem fogy, hogy egyszer megpucoltam vele a padló egy darabját, azóta ott nagyon óvatosan kell vennem a kanyart. Szóval, ahogy Tű tanácsolta, a tudomány nevében kivittem az erkélyre a bukót meg a Prontót. Fújtam, vártam, töröltem, dörgöltem, és tényleg nagyon meggyőző az eredmény.

Eredetileg nem mertem, illetve nem akartam, de aztán ha már benne voltam, a plexivel is megpróbálkoztam – tökéletes. Pedig mostanában elég sokat motorozok sötétben, de úgy se töri hülyén a fényt, mint amikor az ember valami nem megfelelő dologgal pucol plexit.

A Pronto bútorápolót tehát szeretettel ajánlom bukótisztításra. A Schuberth cégre viszont már kicsit kisebb szeretettel gondolok. A C3-as bukóval alapvetően meg vagyok elégedve, de az árképzésük több mint idegesítő. Az, hogy 150 ezer forint az alapár, még hagyján. A minőséget meg kell fizetni, ezt elfogadom. Fejlesztési költségek, jó anyagok, kisebb széria, németországi gyártás, tudom is én, még mi. De hogy a láthatósági sárga szín felára húszezer forint legyen, már erősen a köcsögség-kategória. Hiszen nem a festék kerül ennyibe, hanem a festék, plusz hogy ilyen a színe.

Nem mondom, hogy kötelezővé kéne tenni az UV sárga bukósisakot, de tény, hogy egy láthatósági mellényes biciklist is százszor jobban látni. Szóval én utoljára a biztonságot sarcolnám, ha már le akarnám húzni a motorost. Hogy egy matricát (!) 17 ezer forintért adnak, az ő dolguk, de afféle jószolgálati küldetés lenne, hogy ezért a sárgáért inkább kevesebbet kérjenek, mint a többi színért. Főleg, hogy a prontós tisztításnál látszott a felső szellőző kapcsolója alatti résznél, hogy az egész, húszezer forintos szín egyetlen szezon alatt fakult egy teljes árnyalatot. Ha ménkü sok időm lenne, esküszöm, még pereskedni is volna kedvem.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr832332290

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Láss tisztán! 2010.10.17. 08:42:35

Tökéletes sisak- és fényszórótisztítás, akár útközben: egy perc alatt!...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomchy 2010.10.17. 10:32:44

@GiXXXer: Hol lehet ilyet venni? Egy csomót kerestem, dekorboltok nem is hallottak róla (igaz, Szegeden. De tán még ez sem az ismert világ vége...)

'saztán? 2010.10.17. 10:34:12

150e nem sok egy sisakért. főleg nem egy olyan embernek, mint winkler. ne mindig magatokból induljatok ki.

'saztán? 2010.10.17. 10:36:53

@Tomchy: pl. itt: www.panton.hu

nagyon olcsók (és jók), van sokféle fényvisszaverő fólia.

'saztán? 2010.10.17. 10:43:54

@Tomchy: szóval konkrétan ezek: www.panton.hu/index.php?page=termek&menu=38&menu1=74&menu2=110

a fekete fényvisszaverő érdekes lehet, majd egyszer kipróbálom. :)

Bambano 2010.10.17. 10:54:47

gondolom azért lesz szép a bukó a prontózás után, mert a prontóban lehet valami anyag, ami eltömíti a mikroszkopikus karcokat és ettől simább lesz a felület, ugyanígy azért nem töri össze-vissza a plexi a fényt, mert kiigazítja a prontó a felületét. Olyan mini-polírozásféle lehet.

hangsúlyozva, hogy imho

mt01 2010.10.17. 10:55:10

A Marushin RS 999-ből most 49.900 Ft a láthatósági színű sisak (is). 1100 gramm, dupla D gyűrű stb. stb... Nem nagyon hiszem, hogy harmadannyit tudna, mint a Schubert, annál is inkább, mert a Marushin jónéhány modellje űberelte a nagynevű márkákat az angol Sharp teszten...

toncsi64 2010.10.17. 11:01:27

@'saztán?:

Jó ez az oldal amit linkeltél. Van náluk fluoreszkáló és foszforeszkáló fólia is. Szerintem aki dekorációval foglalkozik simán befóliázza vele a bukót és így az eredeti fényezés sértetlen marad. A német taxisok csinálták/ják ezt. Vettek fekete vagy szines gépet, átfóliázták a kötelező vajszinre, majd eladásnál egy csilivili "sosemvolttaxi" gépet arultak:D

Tomchy 2010.10.17. 11:11:39

@'saztán?: Köszi a tippet, egyetlen problémám van csak vele: ez fényévnyi távolságban van GiXXXer kolléga által ajánlott 280 Ft/m ártól.

Félre Beszélő 2010.10.17. 11:13:06

Csak kicsit ugatnék bele.

Lévén láttam már néhány hasonló festést/matricát - és nem minősítve az árképzést - az UV festések a lehető legdrágábbak a technológiájuk miatt. Ha jól tudom, járművek esetében 15-20 rétegben kell festeni a megfelelő eredményért és egy nagyobb járműnék több 10 ezer Euro is lehet az ár.

A "neon" fóliákról meg annyit csak, hogy a sárga és a narancs szín nem véletlenül alapból 3, a legdrágább prémium fóliák esetében 12 hónapos garanciával van, miközben a legegyszerűbb normál színes fóliák 5, a kicsit drágábbak 7-8 éves garanciával vannak. Tessék csak megnézni a mentőautókat 1 évesen és az átadó ünnepségen készült képeket.

Szóval kicsit árnyaltabb a kép ennél.

ehja 2010.10.17. 11:15:24

Hogy ez is milyen magyar már! Ha nem tetszik az ár lehet mástól venni. Te is ezt csinálnád ha te lennél sisak gyár, addig emelnéd az árat amig lenne rá kereslet.

pappito · http://pappito.com 2010.10.17. 11:17:53

@Bambano: ja, az a fantasztikus, tudományos anyag ami elbánik a pórusokkal - viasz :)

valószínűleg nem a méhecskék csinálják a prontóban levőt, hanem valami szintetikus viasz, de az egyszerű méhviasz pont ezt tudja zillió éve.

egyébként tényleg nem értem, hogy miért nem fényvisszaverősek a sisakok? én vennék.

Hátulra gondoltam, hogy felteszek valami fényvisszaverőset, de mind írja, hogy nem szabad matricázni, mert nem tudjuk, hogy a ragasztó és a héj hogy boldogulnak egymással.

Félre Beszélő 2010.10.17. 11:20:50

@Tomchy: A Panton anyaga übergagyi, csak hobbi játékszer, az igazi anyagok 10 000 Ft nettó árnál kezdődnek, de a 3M és a reflexite autókra való minősége kb ennek is a duplája, minimum.

Ja, és nem kéne üsszekeverni a fényvisszaverő és a fluorescens anyagokat!

Elég megnézni, hogy hány féle variáció van a piacon, el lehet képzeni, hogy mekkora lehet az árkülönbség anyag és anyag között: www.reflexite.com/refl/emea/en/vehicle_safety

LucziI 2010.10.17. 11:20:50

150ezer FT? Annyit az ETZ-m nem ér sisakostól. :D Pedig az egy AGV.

wymanders 2010.10.17. 11:23:20

Csak itthon ilyen drága. Ausztriában vettem 449 juróért.299 a Bluetooth-set, arra kaptam 15% kedvezményt. Akkor most Schubert a drága, vagy az importőr?

pappito · http://pappito.com 2010.10.17. 11:25:31

@Félre Beszélő: az persze nem játszik szerepet, hogy az autókra valót általában állami cégek veszik mindenhol (rendőr, mentő, tűzoltó, stb.) amit mindenképpen jól kell megcsinálni, úgyhogy megy is a lehúzás, mert úgyis van fix vevő mindig.

Ciri 2010.10.17. 11:29:16

Prontót nem használunk sem sisakra, sem pedig műszerfalra.
Az ok egyszerű, nem arra találták ki, ennél fogva tönkre is baszhatja. A bukó alapos (mosógatószeres) és gyakori mosása csodákra képes. :)

Műszerfalra:
www.auto-prengel.de/index.php?id=135&backPID=286&productID=58&detail=

toncsi64 2010.10.17. 11:49:01

Azt mondjuk nem értem mi a probléma a matricázással, hiszen nem a bukó anyagával érintkezik, hanem a fényezéssel. Pont úgy mint bármi másnál, akár az autónál is. Nincs ez egy kicsit túlmisztifikálva ?!

Neonknight 2010.10.17. 12:24:08

Ilyen láthatósági sárgát, zöldet, narancsot lehet kapni aerosolosban bármelyik festékboltban, ha nagyon hiányzik valakinek a sisakra.

motorsport77 2010.10.17. 12:29:29

@Ciri: Én műszerfalra kb10 éve használom, és nem baszta tönkre, majd azért szólok ha igen.
Akinek meg van ennyi zséje bukóra vegye, és higgye magát ettől felsőbbrendűnek. A szénszálnak, vagy az üvegszálnak semmi baja nem lesz egy kis oldószertől.

MilGra 2010.10.17. 12:56:04

en tul draganak talaltam 150-ert, ezért inkább megrendeltem az www.fc-moto.de -tol, szallitassal egyutt ( ups ) 120 rugo volt. egyebkent kicsit hangosabb mint a c2-es, viszont konnyebb.

japanautos 2010.10.17. 13:26:55

Nekem Nolan n85 van. 65e Ft-ba fájt az idei modell. Schubert, faxom...

Janusz 2010.10.17. 13:31:24

En egy kulfoldi webshopban ugyanannyiert lattam kiirva a sargat mint a tobbi szint, nem tudom hogy ennek mi lehet az oka, lehet hogy rajtuk maradt :)
Viszont engem jobban erdekelne a hogy a belso napszemuveget hogyan lehet rendesen takaritani, mert mindig iszonyu hamar poros (vagy nem tudom milyen) lesz.

Ihatebullshit 2010.10.17. 13:52:02

Ha 20-ért adják a sárgát akkor reálisan mennyi lenne a sisak? 50-80.000?Túl van árazva, én ezért nem veszek soha többé Schubert sisakot, egyszer elég volt. Nem csak a festés ilyen minőségű hanem az egész sisak.Ha már kifizetem a német-felárat akkor német minőséget is akarok. Már egy pár éve Uvex-re váltottam de az nem csak olcsóbb hanem jobb minőség is.A Daytona csizmámban is ér valamit a Handmade in Germany felirat de a Schubert simán lehúzás.

Garp 2010.10.17. 14:02:13

OFF @Winkler Róbert: "Nekem van még egy kék dobozos Pronto Porstop, vagy mifene nevű szprém, ami azóta nem fogy, hogy egyszer megpucoltam vele a padló egy darabját, azóta ott nagyon óvatosan kell vennem a kanyart." - öhhhm megvan a megoldás a Mini-Z pálya-gondjaira? :) ON

Breacher 2010.10.17. 14:06:55

Hát az tuti hogy a láthatóság kedvéért nem vennék sárga sisakot. Másért se ami azt illet:)
Nekem egy 15.000 forintos simpson utánzatom van. Eddig két bukást bírt ki.
A plexi párásodására nincs valami csodaszer?:)

Ciri 2010.10.17. 14:08:30

@motorsport77:

Gratulálok! :)

Gyönyörű lehet a műszerfalad. Legalább ne hirdesd már az igét baszod.

M800 2010.10.17. 14:32:39

Nálam a sisaktisztítás abból áll, hogy amikor leállok lefújom ablaktisztítóval.Amikor feláztak a bogarak (3-4perc)papírtörlővel letörlöm, a belső napszemüvegnél ugyanaz.A Prontót kipróbálom
én is.
Ja és a Schubert+láthatósági fényezés=qrvadrága+lehúzás!!!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.10.17. 14:36:45

Én mindenből inkább németet vennék, mint japánt, de a Shoei bukómat nem csrélném ilyenre.

MaCS_70 2010.10.17. 14:50:13

@Ciri:

Halihó!

Vélhetően tényleg gyönyörű a műszerfala.
A bútorápolók tényleg kiválóan megfelelnek erre a célra, mivel erre is ki vannak találva.

Üdv: MaCS

loláb 2010.10.17. 16:19:21

A sharknál is simán kerül 15ezer forintba a "legdivatosabb" szín, minta.

Szerintem egyébként ez nagyon rossz politika: én megveszem a 80-100 ezres sisakot, zokszó nélkül, de hogyha azt látom, hogy emellett még 10-20 ezer forint, hogy valami normális színe-mintája legyen, akkor általában kurva ideges leszek, és keresek valami olyan márkát, amit vagy leakcióznak, vagy nem kérnek plusszt a szinért.

Breacher 2010.10.17. 16:29:10

@baowah: Mire? Olyan plexi pont úgy nem létezik mint vízálló motoroscsizma.

iamnobody (törölt) 2010.10.17. 16:40:55

..egy gagyi 64ezer forintos SHARK S900 jobban teljesít a C3-nál, nem beszélve a szintén ócska AGV-t, aminek 5 csillagot kapott a 120 rongyos T2 nevezetű modellje...

glaci 2010.10.17. 17:27:16

@Tomchy: Valóban fényévekre van tőle, hiszen ezekből egy 5 cm széles csík métere 4Ft+postaköltség körül mozog.

Ciri 2010.10.17. 17:27:25

@MaCS_70:

"Vélhetően tényleg gyönyörű a műszerfala."

Persze, hogy nem.
Gondolom szépen csillog.

MaCS_70 2010.10.17. 17:56:30

@Ciri:

És ebben mégis miért vagy olyan nagyon biztos? Láttad?
Csak mert ha nem, akkor mégis mire fel vagy ilyen magabiztos?

Üdv: MaCS

falco peregrinus 2010.10.17. 19:16:54

A neonsárga bukó tényleg jobban látszik, mint mondjuk a fekete, de aki nem akar kanáriszínűt venni, az sokat javíthat a helyzeten fényvisszaverő matricával.

Én autóra vettem, de a lényeg ugyanaz. A pantonos bőven elég, nem muszáj NASA-minőségűt használni. Lehet, hogy kevésbé strapabíró, de nekem egy évet már kihúzott, pedig nem garázsban tartom a kocsit. Ha nagyon kopik vagy összekarcolódik, le lehet szedni (nem lett tőle baja a fényezésnek), és rakni rá másikat.

A pantonos fólia métere ötezer forint körül van, de a tekercs 1,2 méter széles. Ha jól emlékszem, 10 centi a legkisebb mennyiség, amit le tudnak vágni, így egy 10x120 centis darab kerül ötszáz forintba. Ez már ahhoz is elég széles, hogy íves formákat vágjon belőle az ember, így a felület (bukó, autó, akármi) nem úgy fog kinézni, mintha a szomszéd gyerek azon tanult volna vastag filccel szaggatott vonalat rajzolni.

attila633 2010.10.17. 19:23:41

Félre Beszélő!

Te tényleg félre beszélsz! A Panton pont ugyanazokat a dekoranyagokat árulja, mint bármelyik másik cég. Szinte az összes létező márkát. 20 éve az autódekor szakmában vagyok, úgyhogy nem a levegőbe beszélek. A 3M is egy ugyanolyan anyag, mint az Avery, vagy a MacTac, vagy az Oracal, vagy a Jac, stb..., csak ugyanúgy túl van PR-olva és árazva, mint pl. a Schuberth. És mindegyik márkának vannak olcsóbb és prémium minőségű fóliái. Persze a megrendelő általában mindig az olcsóbbat választja, az állam meg pláne! Ezért látni egy év után megfakult mentőket.
A bukókra egyébként nyugodtan fel lehet ragasztani ezeket az anyagokat. Semmi bajuk nem lesz tőle. Igazán szépen egyébként az un. 3D-s fóliákat lehet ráhúzni egy sisakra, de kisebb foltokban azért a viszonylag merev fényvisszaverőseket is fel lehet tenni. Én pl. az enyémet pitos-fehér fényvisszaverő kockákkal borítottam be, afféle "rajtzászló" mintásra. 100 méterekről virít sötétben is, napfényben is.

attila633 2010.10.17. 19:28:22

falco peregrinus!

Pont erről beszélek én is!
...és ha nem is sikerül olyan szépen felrakni!? De legalább messziről láthatja, akinek van szeme!

Sayeed 2010.10.17. 20:19:43

Ja ja, ez nagy lehúzás! Rohadjon meg Schuberth Norbi

Edd China 2010.10.17. 20:36:27

Perelj Robi! Perelj Robi! Perelj Robi!

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.17. 20:38:25

@Breacher: a baleset miatt mondtam. a kozepso resze, az EPS-hab szerkezete megvaltozik koppanas utan. Onnantol ott mar nem nagyon ved.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.17. 20:40:02

@iamnobody: Azert az angols sharp teszt nem egy biblia fiuk, van baja annak a minosito rendszernek is. ne csak egyre hagyatkozzatok.

Breacher 2010.10.17. 20:41:38

@baowah: Vagy úgy. Ezt én is tudtam, de még fiatal vagyok és többre értékelem a külcsínyt a biztonságnál:)

csiribiribumm 2010.10.17. 20:42:49

Tán legközelebb a nitrohigitó is bekerül a sisakpucoloszerek közé.
Sok ész kellett a Prontohoz.

bigwhite 2010.10.17. 21:52:53

5 éve nedves Pronto törlőkendővek tisztítom a Schuberth sisakomat, is meg a plexijét is. Semmi baja nincsen egyiknek sem. Gyors és hatékony. Se nem karcolja, se nem fakítja ki sem a bukót, sem a plexit.

Schubert C3 a Louisban tényleg 450 euro.
www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=204828
Bécs oda-vissza 1 tank benzin a kocsiba. Meg ha még ott megebédelsz, megveszed a pályamatricákat, akkor majdnem ott vagy hogy 150.

'saztán? 2010.10.17. 21:58:10

@bigwhite: "majdnem ott vagy hogy 150"

ugyan, a sóherek majd stoppolnak. :)

Krisi 2010.10.17. 22:04:07

nekem a motoromon van elől fényszóró, benne meg egy H4-es izzó ami mindig világít.
szerintem ez ekkicsit jobban látszódik mint egy sárga bukósityak :)

'saztán? 2010.10.17. 22:07:39

ez a sharp teszt jó nagy kamu. 70 fontos laser 5 csillagot kapott, míg az sch 2-4-et? nem értem, az f1-ben, miért nem ilyen 70 fontos laserekben nyomják a srácok? marketingből? :)))

meg a system 5 is 5-öt kapott, közben azt is az sch gyártja tudtommal.

hogy ennyire fájjon egyeseknek, hogy másoknak jobban bejött az élet és drágább holmikat tudnak megvenni... na, ez a szánalmas.

'saztán? 2010.10.17. 22:09:06

@Krisi: etz-be h4? tudsz élni! :)

Krisi 2010.10.17. 22:13:33

@'saztán?: tudod, biztonság mindenek előtt :)

'saztán? 2010.10.17. 22:15:44

@Krisi: én nem csinál nagy villanyszámlát? :)

Krisi 2010.10.17. 22:27:51

@'saztán?: dehogynem, viszont még így is olcsóbb mint egy 170ezres sapi :D

muz 2010.10.17. 22:31:31

@'saztán?:

Tudod abban gyárilag van H4.

zöldi 2010.10.18. 07:17:03

Én konyhai papírtörlőt szoktam ráteríteni nedvesen. 10 perc után lejön minden genya, nem karcol.

Linux-power 2010.10.18. 08:01:34

Szia

Nekem volt 3 véig C2 semmit sem fakult. Idén váltottam C3-ra, ez se fakult semmit. Teljesen elégedett vagyok vele, mosni pedig kéz meleg vízzel szoktam. :)

cső

sergii 2010.10.18. 11:01:42

Bocsi, csak egy kérdés...

Matt fekete bukóra is rámehetek vele? Nem lesz fényes/csúszós tőle?

(Caberg Rhyno)

ElGatoNegro 2010.10.18. 13:16:58

Kutya_ZZR: Há' neked meg mi bajod a fekete ruha fekete bukó kombóval?:ODDD

'saztán? 2010.10.18. 14:12:04

@Sergi: csak feltevés, de szerintem kifényesíti, mint a zsíros ujjlenyomat.

EteleHun 2010.10.18. 14:27:05

Nekem a sisakom előző plexijét sikerült valami szar vegyszerrel tisztítani és tele lett mikrokarcokkal, belül is (én voltam a hülye természetesen). Na ezt javítottam ki a Prontoval, ami a benne levő viasz miatt remekül políroz, és tünteti el a karcokat. A hátránya az volt, hogy a plexi belső oldalán semmi nem maradt a párásodásgátló rétegből, szóval könnyű volt belihegni.
Azóta lecseréltem a plexit, és megfogadtam a hozzá adott füzetecskében írottakat: sisakplexi tisztításához csak és kizárólag mikroszálas törlőkendő, semmiféle vegyszer, maximum víz. Nincs is bajom vele.

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 16:50:47

@'saztán?: "hogy ennyire fájjon egyeseknek, hogy másoknak jobban bejött az élet és drágább holmikat tudnak megvenni... na, ez a szánalmas.
"

FAIL!

Shoei X-Spirit II + 2009 CBR1000RR.. Szerintem a C3-al és egy ócska XJR-el a winkler bukta a "másoknak jobban bejött az élet" című történetet. Akkor most mi van?!

Jelentéktelen kispöcsnek forintosítania kell a szarjait, amit azért vett, hogy elkülönbözzön, mert azt hiszi, hogy ettől több lesz. Ez az amit elsősorban megszóltam, és te vagy a szánalmas mert nem tudsz értelmezni pár mondatot. Miért fájna, hogy neki 150-ért egy 3 csillagos bukója van, nekem 220-ért meg 5 csillagos? Gondolkozz!

..aztán nekem gyorsan moderálj, te szánalom! :D

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 17:06:52

@'saztán?: "hogy ennyire fájjon egyeseknek, hogy másoknak jobban bejött az élet és drágább holmikat tudnak megvenni... na, ez a szánalmas.
"

FAIL!

Shoei X-Spirit II + 2009 CBR1000RR..

Szerintem a C3-al és egy ócska XJR-el a winkler bukta a "másoknak jobban bejött az élet" című történetet. Akkor most mi van?!

Jelentéktelen kispöcsnek forintosítania kell a szarjait, amit azért vett, hogy elkülönbözzön, mert azt hiszi, hogy ettől több lesz. Ez az amit elsősorban megszóltam, és te vagy a szánalmas mert nem tudsz értelmezni pár mondatot. Miért fájna, hogy neki 150-ért egy 3 csillagos bukója van, nekem 220-ért meg 5 csillagos? Gondolkozz!

..most már moderálhatsz, winkleeeeeer! ;D

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 17:32:00

@baowah: "Azert az angols sharp teszt nem egy biblia fiuk, van baja annak a minosito rendszernek is. ne csak egyre hagyatkozzatok."

Kíváncsivá tettél! Természetesen nem biblia, de mi lehet a baja az egyik legnagyobb bukósisak tesztelő labornak?! ..azon kívül, hogy jelen esetben lehúzza a Schuberth-et mikor winklernek olyan van?! :D

Volt már Schuberth Profil-om, S1/R1-em, de most az új R1 helyett egy shoei-t választottam. Nekem is nagyon bejött a sch, fasza csendes, stb. de rossz nézni ahogy a teszten szerepelnek. (És általában nehezek is)

Nem csinálnak egyebet, mint ide-oda verik, különböző felületekhez és szögekben és sebességgel és a benne elhelyezett szenzorokkal lemérik, hogy bizonyos becsapódásoknál mekkora terhelés éri az emberi fejet/agyat. És bizony vannak jobban és vannak rosszabbul teljesítő márkák/típusok.
Jelen esetben ez a C3 3 csillagot szerzett meg az 5-ből. Tehát hiába csendes, hiába fasza, hiába volt 150k, ha pont amire való, arra nem a legjobb.
Pláne, ha fele ennyiért is lehet kapni jobb minősítésű sisakot.

sharp.direct.gov.uk/content/animation

Nekem azért hitelesebbnek tűnik, mint amit a gyártók állítanak a saját termékeikről.

És te melyik minősítő rendszert használod/ajánlod?!

EuroMotor 2010.10.18. 17:34:57

Tisztelt Winkler Róbert, tisztelt olvasók!

Először is szeretnénk megköszönni Winkler Róbertnek, hogy – bizonyára a pozitív tapasztalatok és a márkahűség által vezérelve – nemrég megvásárolta második Schuberth bukósisakját az EuroMotor Kft. üzletében. A márkahűség számunkra is öröm, szeretjük meghálálni, ezért is adtunk önnek 20 ezer forint kedvezményt erre – a prémiumkategóriában teljesen versenyképes árú – fejvédőre.

A cikkel kapcsolatban a következőket szeretnénk megjegyezni:

- Az UV-sárga fényezésnek nemcsak a Schuberth márkánál van felára az alapfényezésekhez képest. A Nolan N103 (felhajtható állvédős túrasisak) esetében az UV-sárga fényezés felára 13% (12.000,- Ft), a Nolan N43 Air (kivehető állvédős nyitott sisak) esetében 19% (12.500,- Ft). A Schuberth C3-nál a felár 10-11% (16.000,- Ft).

- A Schuberth magyarországi hivatalos forgalmazójaként nem tudunk olyan Schuberth matricáról, amely 17 ezer forintba kerülne. A Schuberth feliratú matrica ára 800,- Ft, a C3 feliratú matricáé 1.200,- Ft. Tudjuk, hogy a szerző sem a Schuberth matricáira gondolt, de a szövegkörnyezet sajnos félrevezető, félreérthető.

- Sajnálattal olvastuk, hogy ön mint motorozással is foglalkozó újságíró arra buzdítja az olvasókat, hogy Prontóval tisztítsák a sisakjuk héját és plexijét. Az ilyen felelőtlen tanácsok eredménye a sisak súlyos károsodása és a garancia elvesztése lehet. Idézet a Schuberth C3 használati utasításából:

„A bukósisak külső héjának tisztításához használhat tiszta vagy szappanos vizet, általános motorkerékpár-mosó szereket: polírozóanyagokat és tisztítófolyadékokat; a legtöbb esetben a (szappanos) víz általában elegendőnek bizonyul. Ha a fent felsorolt egyéb tisztítószereket alkalmazza, vigyázzon, hogy azok ne érintkezzenek a plexivel, mivel károsíthatják azt."

illetve

„A plexik és a napellenző tisztításához csak langyos vizet használjon. Soha, semmilyen esetben ne használjon benzint, oldószert, ablak- és üvegtisztítót, illetve alkoholtartalmú szereket!"

Sem a Prontó, sem más bútorápoló nem szerepel a felsorolásban.

- Ami a Schuberth biztonság iránti elhivatottságát és a „jószolgálati küldetést" illeti: a Schuberth Mobility Program keretében a Schuberth sisakok tulajdonosai, ha a vásárlástól számított három évben belül önhibájukból balesetet szenvednek, az adott évben (a baleset évében) érvényes, euróban nyilvántartott listaár egyharmadáért vásárolhatnak maguknak új Schuberth sisakot.

Motoros üdvözlettel:
az EuroMotor Kft. csapata

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 17:44:02

Muhahahaha, erről van szó! Na, ki mondta, hogy langyos szappanos vízzel kéne?! Na és ki moderálta ki?! Muhahahahahah, ez nagyon tetszett. EPIC FAIL! :D

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 18:11:24

@'saztán?: ez a sharp teszt jó nagy kamu. 70 fontos laser 5 csillagot kapott, míg az sch 2-4-et? nem értem, az f1-ben, miért nem ilyen 70 fontos laserekben nyomják a srácok? marketingből? :)))

meg a system 5 is 5-öt kapott, közben azt is az sch gyártja tudtommal.

Muhahaha, persze, ezek csak úgy "kamuznak", tudod! Megtehetik, senki le se szarja, hogy mit irkálnak össze, tudod!

Nézd meg és hasonlítsd össze az IMPACT ZONES-t a 70 fontos Laser a C3 és a BMW esetében. A C3 oldalról életveszélyes!! Ehhez még tedd hozzá, hogy a C3 a becsapódások 97%-ban maradt zárva, azaz 3%-ban felnyílt az állvédő!! A BMW ezt 100%-ra teljesítette(ha sch, ha nem, márpedig az).

Végeredményben örülök, hogy winklinek ilyen bukója van! :D

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 18:18:41

@'saztán?: ez a sharp teszt jó nagy kamu. 70 fontos laser 5 csillagot kapott, míg az sch 2-4-et? nem értem, az f1-ben, miért nem ilyen 70 fontos laserekben nyomják a srácok? marketingből? :)))

meg a system 5 is 5-öt kapott, közben azt is az sch gyártja tudtommal.

Muhahaha, persze, ezek csak úgy "kamuznak", tudod! Megtehetik, senki le se szarja, hogy mit irkálnak össze, tudod!

Nézd meg és hasonlítsd össze az IMPACT ZONES-t a 70 fontos Laser a C3 és a BMW esetében. A C3 oldalról életveszélyes!! Ehhez még tedd hozzá, hogy a C3 a becsapódások 97%-ban maradt zárva, azaz 3%-ban felnyílt az állvédő!! A BMW ezt 100%-ra teljesítette(ha sch, ha nem, márpedig az).

Végeredményben örülök, hogy winklinek ilyen bukója van! :D

'saztán? 2010.10.18. 19:15:44

@nevetséges vagy winkler: jaj, még párszor küld be, hátha nem olvassa valaki. ez a "bezzeg" dolog általános alsóban lejárt, vagy nem? :)

'saztán? 2010.10.18. 19:20:20

@nevetséges vagy winkler: lehet, hogy a bmw-sek rátesznek egy lapáttal a minőségellenőrzésre?

'saztán? 2010.10.18. 19:21:26

amúgy nekem nincs c3 kupakom, de nem is kéne, mert flippes.

'saztán? 2010.10.18. 19:30:53

@EuroMotor: köszönjük a kimerítő választ!

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 19:40:36

@'saztán?: Először leszólsz, hogy irigy vagyok. Ha jelzem, hogy nem, akkor jön a "bezzeg" duma.

Ez a pöcs magától írja a "bezzeg" dumáit, csak erre akartam reflektálni. Ha általános alsóban lejárt, akkor itt az élő példája, hogy a post író egy farok! És nem csak, mert prontóval tisztít bukót! :D

Nem én írok post-okat arról, hogy mennyibe került a bukóm és a vas, hogy mennyit fogyaszt és mennyibe került a gépjárműparkom, etc..
Ez itt következetesen forintosít, ha nem vetted volna észre. Ha ír valamit, akkor az arról fog szólni, hogy neki, vele, övé. És elmaradhatatlanul ott fog szerepelni egy összeg is. A szaros X-Spirit árát is csak 'miheztartás' végett írtam, mert leirigyeztél.

Szóval nem én parasztvakítok itt, hanem ez a hidrogén fos! :D

'saztán? 2010.10.18. 19:44:01

az "ece" az európai szabvány (nem csak egy angol teszt), aminek megfelel a schuberth is. innentől kezdve nem lehet(ne) belekötni, de sokaknak ez nem mond semmit és ezért bepróbálkoznak. nem vagyok sch nagykövet! :)

'saztán? 2010.10.18. 19:50:21

@nevetséges vagy winkler: nem konkrétan neked írtam. csak a szokásos dolog, ami elő szokott jönni errefelé (is). drága és különbenis szar a bmw, drága és különbenis szar a honda, most pedig drága a schuberth. és szar is ugyebár.

nem vagyok nagy "w" olvasó, így nem is ismerem. csak a motoros bejegyzéseit olvasom itt, az meg nem túl sok.

ha nem írja, mennyi volt a sisakja, akkor is tudjuk. aki meg nem, annak párat kell kattintani. akkor is pont ugyanitt tartanánk.

ha mondjuk arai kupakja lenne, azt nem szaroták volna le? :)

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.18. 20:07:22

@'saztán?: Ha tudsz angolul: "Regardless of its SHARP rating, every helmet on sale in the UK must meet at least one regulatory standard, ensuring it offers at least a minimum level of protection."

Attól mert mindegyik rendelkezik "ECE" tanúsítvánnyal jól láthatóan ég és föld köztük a különbség.

Ezen kívül a SHARP elvégezi ECE R22.05 szabályzás alatti sebességgel(6m/s), ECE R22.05-nek megfelelő sebességgel(7.5m/s) valamint az ECE R22.05 szabályozásnál magasabb 8.5m/s(!) sebességgel is a tesztjeit szemben az általad említett SNELL M2010 7.75m/s tesztjeivel.

Persze én nem állítom, hogy az ARAI tesztjei nem volnának hitelesek, te állítod, hogy a SHARP-é nem azok. ;)

'saztán? 2010.10.18. 21:06:48

@nevetséges vagy winkler: nézd, amelyik sisak teljesíti az ece szabványt az akár tetszik, akár nem 100%-os. amelyik ennél jobban is szerepel, az lehet 110-120-100akármennyi%-os cucc. de attól a 100%-os bukó nem szar, tudja, amit előírnak. ha valamelyik kényelmesebb, tartósabb, igény esetén lecumizik, az lehet jobb, de ami tudja az ece-t nem lehet szar, így a schuberth sem. így értesz? szájkaratézunk itt... :)

én pl. azért nem veszek sóhajt, mert mondják, hogy hangos, engem az meg zavarna egy drága kupakban. sokat motorozom a városban és zavar a zaj.

ece, legyen kényelmes, tartós, csendes, jól szellőző, bármikor legyen hozzá tartozék polcról, 5 év múlva is, és kész. márka nem érdekel.

lwl (törölt) 2010.10.18. 21:09:04

@MaCS_70: "A bútorápolók tényleg kiválóan megfelelnek erre a célra, mivel erre is ki vannak találva."

Baromsag. A butorapolo butorra van kitalalva (ami fabol van), nem muanyagra.

"És ebben mégis miért vagy olyan nagyon biztos?"

Talan mert a butorapolokban viasz van, Eintsein. Az meg nem arrol hires, hogy matt lenne. Ellentetben a kollega altal belinkelt Berner sprayvel (meg a muszerfal muanyagaira kitalalt normalis tisztitoszerekkel), ami a belteri muanyagok ujkori mattsagat es friss szinet adjak vissza.

De hogy ne csak Berner reklam legyen, ez is egy profi vegyszer a muszerfal softtouch-muanyagaira:
www.sonax.de/Autopflege/Produkte/Innenraum-Scheibe/%28so%29/11/%28node%29/12858/283200-SONAX-Xtreme-CockpitReiniger-Matteffect

Sisakra meg ez valo:
www.louis.de/index.php?partner=hurra&topic=artnr_gr&artnr_gr=10004336

Butorapolo, azbazmeg. Tisztitsatok a szarjaitokat inkabb Brigeciollal, az biztos leszed mindent.

lwl (törölt) 2010.10.18. 21:49:14

@nevetséges vagy winkler: "meg a system 5 is 5-öt kapott, közben azt is az sch gyártja tudtommal."

Jol tudod. De egy OEM 625 kulonbozo minoseget tud gyartani, a kedves megrendelo igenyei szerint. Amugy a fent emlitett C3 ugyanezen neonsarga verziojat 399 euroert szortak ki par hete a Louis-nal. Vege a szezonnak, ilyenkor kell bukot venni, nem amikor 170 rongy :)

gnme 2010.10.18. 21:52:30

..mi ezt Csíkkal már kvázi két éve kitárgyaltuk.

mi ebben a hír?

pappito · http://pappito.com 2010.10.18. 21:56:56

a Sharp teszt azért komolyabbnak tűnik, mint az ECE elvárások.

A kinai karácsonyfaizzók is megkapják az európai forgalmazási engedélyt valahogy, pedig. Az az ECE inkább támpont. (nyilván a komoly márkáknak nem kell varázsolni, hogy megszerezzék a minősitést, de itt speciel tele a bolt sosemhallott márkájú sisakokkal, aminek még utánanézni se tudsz)

lwl (törölt) 2010.10.18. 22:24:11

@pappito: "a Sharp teszt azért komolyabbnak tűnik, mint az ECE elvárások."

Talan mert az elobbi egy pontozasos teszt, aminek nem sok ertelme lenne, ha konnyu lenne. Az utobbi pedig a forgalombahozatalhoz szukseges MINIMALIS kovetelmeny.

falfirka 2010.10.18. 22:29:10

@Winkler..te komolyan mocizol ilyen libafos színü slityakban ??
...ez nagyon gáz,de leginkább ratyinak nevezném,azt is a kiskőrösi fajtából !

látod ez van!
Neked a sas nem teccik egy bőrdzsekin,ungarise zászlóval s mindezt egy robogón...ja,mert az olyan goj ! ..másnak meg a sisakod.
A tolerancia meg azt jelenti,hogy elfogadjuk a másságot és a sokszínűséget !

Lásd be te sem vagy egy matyóhímzés azzal a willage people arccal, de hát ez van...nem is ezért szerettünk ( múlt idő),hanem mert egy új és vagány stílust alkottál...ami azóta sajnos egyre inkább önteltebb és degradálóbb lett, és sajnos pont a te olvasóid által.

Lehet moderálni és blokkolni esetleg a posztot lezárni...ahogy szoktad!

Edd China 2010.10.18. 23:56:38

EuroMotor 2010.10.18. 17:34:57

Most akkor Winkler elvesztette a garanciát?
Bár vele biztosan elintézik, de ha valaki követte és utánozta? Majd az EuroMotornál kiszagolják a Prontó illatát és aztán jön garancia megvonás?:D

Az, hogy mások is pénzt kérnek a sárga festésért nem változtat a tényen, hogy micsoda lehúzás ez, és nem tűnik jobb színben fel a cég.

A szín fakulásáról egy szó sincs.

'saztán? 2010.10.19. 08:28:16

@lwl: "399 euroert szortak ki par hete a Louis-nal. Vege a szezonnak, ilyenkor kell bukot venni, nem amikor 170 rongy :) "

és mire használod? nézed benne télen a tévéműsort? :)

plephyl 2010.10.19. 08:36:41

bukótisztításhoz víz+mikroszálas kendő nekem eddig mindig elég volt...

de hát mindenki azt csinál, amit akar :)

plephyl 2010.10.19. 08:38:26

"Sajnálattal olvastuk, hogy ön mint motorozással is foglalkozó újságíró arra buzdítja az olvasókat, hogy Prontóval tisztítsák a sisakjuk héját és plexijét. Az ilyen felelőtlen tanácsok eredménye a sisak súlyos károsodása és a garancia elvesztése lehet. Idézet a Schuberth C3 használati utasításából:"

Hát, Robi, ez égő, nem?

'saztán? 2010.10.19. 08:44:22

- mivel foglalkozol?
- cikkeket írok.
- esetleg még valami?
- motorozom.
- az nem inkább hobbi?
- ja, de.

:)

lwl (törölt) 2010.10.19. 08:53:19

@'saztán?: "és mire használod? nézed benne télen a tévéműsort? :)"

Enni nem ker, gyerektartast nem kell utana fizetni, elall tavaszig nem? :)
(A sporolt 60 rugobol meg turazol egyet.)

'saztán? 2010.10.19. 09:00:20

@lwl: értem én, csak vicceltem. nem titok, hogy netről akár féláron is meg lehet ezeket (is) venni. még a futó modelleket is. azért nem mindent, de sok mindent.

lwl (törölt) 2010.10.19. 09:21:47

@'saztán?: Csak azert jegyeztem meg, mert nehanyan felkaptak a fejuket a 170 rongyos sisakra. Nekem is van 500 euros muhelytoltom, meg 600 euros abroncsszettem a pinceben, de ez nem jelenti azt, hogy listaaron vettem. Bar a 170ezres sisak meg mindig olcsobb, mint a koponyamutet.

hálátlan vagy csikós (törölt) 2010.10.19. 16:41:49

@'saztán?: "nézd, amelyik sisak teljesíti az ece szabványt az akár tetszik, akár nem 100%-os. amelyik ennél jobban is szerepel, az lehet 110-120-100akármennyi%-os cucc. de attól a 100%-os bukó nem szar, tudja, amit előírnak. ha valamelyik kényelmesebb, tartósabb, igény esetén lecumizik, az lehet jobb, de ami tudja az ece-t nem lehet szar, így a schuberth sem. így értesz? szájkaratézunk itt... :)"

Nos, ezt én is hasonlóképp látom, mint a két hozzászóló alattad:

"A kinai karácsonyfaizzók is megkapják az európai forgalmazási engedélyt valahogy, pedig. Az az ECE inkább támpont. (nyilván a komoly márkáknak nem kell varázsolni, hogy megszerezzék a minősitést, de itt speciel tele a bolt sosemhallott márkájú sisakokkal, aminek még utánanézni se tudsz)"

ill.:
"Talan mert az elobbi egy pontozasos teszt, aminek nem sok ertelme lenne, ha konnyu lenne. Az utobbi pedig a forgalombahozatalhoz szukseges MINIMALIS kovetelmeny. "

De mondtam már, nézd meg pl. az Impact Zones-t a bukóknál a SHARP oldalán. Hiába ECE szabvány, ha a C3 két oldalán a "Red - Peak acceleration up to 500g". Pedig ECE szabvány.

Majd nézd meg a 70 fontos Laser két oldalán: "Green - Peak acceleration up to 275g: the ECE 22.05 test limit at 7.5 m/s."

Arról nem beszélve, hogy a C3-nak 100 ütközésből 3* felnyílt az állvédője, pedig ECE szabvány. A System 5-nek 100 ütközésből egyszer sem nyílt fel. Pedig ECE szabvány. Ha ekkora különbségek vannak ECE és ECE között, akkor butaság lenne azt állítani, hogy értelmetlenek ezek a tesztek, nem igaz?!

Tehát szerinted a száz esetből 3* felnyíló állvédős, két oldalán 500g-os peak acceleration-el rendelkező bukó(C3) a 100% és amelyiknek százból egyszer sem nyílik fel az állvédője(BMW) és a két oldalán 300g-os a peak acceleration az a 120%-os?!

Mert szerintem az utóbbi a 100% és az előbbi az 75%. Pedig mindkettő ECE szabvány! :D

Hogy lenne már 100% egy bukó, ami kinyílik ütközésnél?! Think again!

Szó nincs szájkaratéról, én érvekkel támasztom alá a gondolataimat.

Clearvoyance 2010.10.19. 22:49:27

Én a plexit páramentesítővel szoktam letisztítani. Belül is.

'saztán? 2010.10.19. 23:23:37

@nevetséges vagy winkler: én tojok a c3-ra, ezt már fentebb is írtam (mert rendőröknek és futároknak való a felnyitható sisak). ha téged szórakoztat, hogy ezzel foglalkozz, mert a winklernek ilyen van, hát tedd. :)

nekem továbbra is az ece az európai szabvány, a sharp pedig egy no-name tesztelő brigád. pont annyira hiteles számomra, mint pl. a különböző oldalak motortesztjei. pont ezért az érveid számomra nullák. de ne haragudj rám ezért.

lwl (törölt) 2010.10.20. 00:28:09

@'saztán?: "a sharp pedig egy no-name tesztelő brigád"

Khm-khm.
sharp.direct.gov.uk/
UK Department for Transport
Ez a bukosisakok NCAP-je, fonok. Az europai szabvanyt sajnos a hajadba kenheted, az csak a forgalombahozatalhoz szukseges minimalis kovetelmenyeket tartalmazza. Mint ahogy a Wartburgra is kapsz rendszamot, a minimumot az is teljesiti, vilagit, fekez, kanyarodik - de ha eletben akarsz maradni egy csattanas utan, ne azt valaszd.

Ciri 2010.10.20. 06:01:57

Hol vagytok Pronto bajnokok?

Ja, nektek még egy javaslat: A Cilit kiválóan tisztítja a rendszámtáblát.

Idióták. :)

'saztán? 2010.10.20. 13:43:38

@lwl: szerinted életveszélyesek az sch sityakok? ne is válaszolj.

muz 2010.10.20. 16:40:31

Winkler Szabolcsot nem minősíteném mert.............szóval nem.
De a csunyán bemattult,ennek már úgy is mindegy plekómat ,szétdörzsöltem a prontó classic-al és nagyon fasza lett.

mzsperx 2010.10.21. 13:10:44

A vitorlázórepülők évtizedek óta használnak prontót a plexi kabintető tisztítására, annak ellenére, hogy azok ára több százezer forintnál kezdődik. Mégsem bánják meg...
Én sem bántam. A túraplexire és a sisakra is azt használom évek óta, teljes megelégedettségemre. Gyors, hatásos. Egy flakonnal mindig van velem.
ja, mégvalami: csakis mikroszálas kendővel!

MaCS_70 2010.10.23. 11:03:37

@lwl:

És miért kell ilyen arrogánslak lenni (Einstein)?

Érdekességképpen:

Majdnem hat évig volt ügyfelünk a világ egyik legnagyobb, első sorban a minőségi szereiről ismert tisztítószergyártója.
Egy egész sorozat különböző fantázianevű és rendeltetésű szerük volt, ami hatóanyagát tekintve azonos volt, csak az illatanyaguk, színezékük és a használati utasításuk volt különböző. Meg persze az áruk.
Vicces volt az n forintba kerülő x termék használati utasításában azt olvasni, hogy mondjuk autóüveg-tisztításra nem alkalmas, arra kizárólag a 3n forintos y terméket használjuk — holott a kettő között csak az illatosítás volt a különbség.
A legviccesebb azonban mégsem ez volt, hanem az, amikor ez a cég felvásárolt egy vegyi üzemet a Balkánon, aminek történetesen volt valami évtizedek óta gyártott tisztítószere. Na, onnantól azt a tisztítószert töltötték a saját flakonjaikba a saját címkéikkel a teljes sorozatra a saját illatanyagukkal megbolondítva annyi különbséggel, hogy azokat a darabokat kizárólag a volt szocialista országokba szabadott szállítani.

Üdv: MaCS

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása