Férfivá lettem végre

A 2010-es évemet meghatározó motorozási projektről már írtam eleget, és zokogtam kicsit a költségek felett is. Persze, nem mindenki érti, miért, de ők az enyémhez képest végtelen büdzsével vágnak bele. Én viszont úgy érzem, hogy egy motor megvásárlásakor, ha nulláról indul az ember, ezer irányba kell megnyitni a pénzcsapokat. Amikor erről írtam, pár dolgot ki is felejtettem.

IMG 6168

Például: vettem tárcsazárat. Abust, ami állítólag jó. Persze Abus és Abus között is óriásiak a különbségek. Ha az ember elnéz a weblapjukra, látja, hogy a zárakat valamilyen rendszerben minősítik, a legnagyobb szám 22, amit ők maguk adtak az egyik tárcsazáruknak.

Nos, amit én megvettem négyezerötszázért tavasszal, amellett szemérmesen nincs semmiféle érdemjegy az Abus Level Systemből. A legközelebbi, 10 pontos cucc háromszor ennyibe kerül. Nem mintha tizenötezer olyan sok pénz lenne önmagában, de a védelemnek arányosnak kell lennie a motor csáberejével. Márpedig az én Hondám öreg, csak 250 köbcentis, nem túl értékes vagy divatos; ahhoz meg nem elég gyakori, hogy ellopnák alkatrésznek (remélem). Ez a bézik tárcsazár arra valószínűleg elég, hogy üzenjen a tolvajnak: hé öreg, nézzél már szét, annyi jó motor van a közelben...

Hozzáteszem, eddig átment az üzenet.

Azt is hozzáteszem, hogy a motor ideje javát őrzött/videózott parkolókban tölti, csak ritkán áll közterületen, akkor is maximum nappal. (Nem mintha ez jelentene bármit, ez csak önámítás.) Az egyik helyen akkora emberek vigyáznak rá, akik a Xelvis súlyát kinyomnák fekve. Így egész hatásos, négyezerötért.

A féktárcsazár mégis megnyugtatott. Megtettem a minimumot, amit érdemes. Amikor megvettem, és elmeséltem Winklernek, csak annyit mondott: nem ember az, aki még nem indult el tárcsazárral. Aztán elmesélte, ő hogyan lett ember, és mennyibe került a javítás.

Persze, én nem! Majd pont én leszek ilyen hülye. Winkler.... az más! Ő szórakozott. Adtak a zárhoz egy kis tokot, a kulcsot eleve ebben tartom. Erről majd csak eszembe jut. Az emlékeztető zsineg már nem fért bele az árba, külön kellett volna megvenni, ezerhatszáz forintért. Egy pöndörített sárga teregetőzsinórért? Tollas a hátam?

Nyilván egy ilyen sztorinak azzal kellene folytatódnia, hogy pofára estem. Ne reménykedjenek, hogy mégis valami más, meglepőbb dolog fog történni. Pofára estem. Egész jól kitartottam szeptember végéig, ami az áprilisi startomhoz képest szép eredmény.

Az átkozott Csikós, aki nem használ tárcsazárat (ő egy riasztós tárcsazár árából autót vesz, vagy legalább két motorkerékpárt), ő tehet róla. Szóval az én drága kollégám kezdett kicsit átnevelni. Mindig menekülési irányba áll meg. Lassanként rászoktam én is a parkolóházunkban. Lendületből érkezve az ember tényleg még megfordul, hátralöködi magát, beáll és kész. Aztán este csak pöcc-röff, indul, nem tologatja gépet. Így nem észleli még tologatás közben, hogy a tárcsazár fennmaradt.

Azon a napon is ez történt, a GM irodaháza előtt. Leparkoltam, beálltam irányba, lezártam. Aztán a sajtótájékoztató után pofázás a kollégákkal, pöcc-röff, indul, dől. Szerencsére nem nagy gázzal, épphogy le akartam gurulni a járdáról. Így is elég szánalmas volt. A fék épségben megúszta, meg én is. A fékkar kicsit érdekes formát kapott, de amúgy semmi komoly nem történt.

Ekkor határoztam el, hogy mégis veszek ilyen emlékeztető zsineget. Bementem egy motorosboltba, ott is ezerhatszáz volt. Ráadásul nem eredeti Abus, hanem holmi Louis teregetőzsinór! A teregetőzsinórok legalja!

Ne tessék azt hinni, hogy kommunisztikus eszméket vallok, és nem vagyok képes elfogadni a profit fogalmát. Nem várom senkitől, hogy bármit is ingyen csináljon, vagy adjon nekem, satöbbi. A hülyéket meg tényleg le kell venni, amennyire csak lehet, ez mozgatja a fogyasztói társadalmat. De száz-százhúsz centi huzal bepöndörítése, amiből amúgy egy ezresért legalább húsz métert kapok, mi az anyjukért kerül ezerhatszázba???! Itt nyilván nem a hatalmas összegről van szó, de kétezerért komplett vezetékes telefont lehet venni, picivel hosszabb dróttal. Dögöljek meg, ha ennyiért megveszem.

Átballagtam tehát kedvenc kék-sárga áruházamba – nem, nem az Ikea –, ahol emlékeim szerint kétezerért komplett féktárcsazárat adtak, zsinórostól. Bementem, és mit látok? Kiárusítás, trallala! Na mennyi? 1597 HUF! Azaz, három forinttal olcsóbb, mint egy szaros zsinór a motorosboltokban. Sőt, figyelembe véve a kerekítés szabályait, valójában öttel. És még egy tárcsazárat is kaptam a szofisztikált teregetőzsinór mellé.

Persze, hogy kínai. Azt ugye senki sem képzeli, hogy ezerhatszázért germán harcosok pödrik a teregetőzsinórt a motorosboltok polcaira? Sőt, szerintem a zárat sem.

Nem is tudom, mit kezdjek most ezzel a plusz tárcsazárral. Lehet, hogy eladom egy ezresért? Vagy jó lesz télen, amikor az egyik törzshelyén eltárolom, a hátsó féktárcsára. Így nem tíz, hanem tizenkét másodperc ellopni annak, aki nagyon akarja. (De nem akarja.) A lényeg, hogy ezerhatszáz alatt megoldottam a dolgot. Engem kérem nem lehet madárnak nézni!

Persze, azóta ügyelek arra, hogy ne a menetirányba parkoljam le a Xelvist.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr672357337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pegggge 2010.10.09. 08:08:41

A tárcsazár az ellen nem véd... Csak magaddal szúrsz ki.
Én nem használok ilyet, mióta láttam ropira törni elinduláskor. Szerencsére a villának-tárcsának nem lett baja, pont annyira gyengének gyártják ezeket, hogy ne tegyenek kárt a motorban szvsz.

tailor13 2010.10.09. 08:19:37

Többet véd, ha odaláncolod valami fix dologhoz... :)

Én sem használom, mert max kulcstartónak tudnám alkalmazni... Így jártam, hogy dobos motorjaim vannak :)

2010.10.09. 08:23:10

Ha azt nézed tényleg sok az 1600-2000 Ft egy ilyen zsinegért, de ha a másik oldalát nézed nagyon is olcsó. Mennyibe fog kerülni a fékkar cseréd??? És akkor még nem tört index, sérül idom stb...
Ez egy ugyanolyan tétel, mint egy bukócső!

Egyszer Én is majdnem megjártam a tárcsafékzárral csak az volt a szerencsém, hogy mindig közvetlenül a villa alja alá teszem és amikor leveszem középsztenderről épp csak 5 centit enged gurulni és időben észrevettem. Azóta nekem is van ilyen zsinegem.

Lowtyo 2010.10.09. 08:31:32

kívánom, hogy ez legyen a legnagyobb bukásod a mociddal.
most már legalább tudom, mi ez a zsinór a motorokon. mondjuk én akkor is elindulnék, ha rajta lenne a zsinór, sza inkább nem használok ilyesmit.

csuvel 2010.10.09. 08:45:54

Esküszöm kilesem hogy hol pakolsz és két sarokkal arrébb tolom a gépedet, csak hogy fenntartsam az éberségedet :)
Aztán elolvasom a következő cikkedet hogy hogyan áramlott szét a szélütés adrenalinja a szervezetedben.
Egyébként a tolvajok logikájával kell gondolkodni és védekezni. Ha motorod van, akkor bika lánc egyedi - lehetőleg nem széria lakat! - és villanypózna kell.
Minden más csak pár másodperc plussz, vagy még annyi sem. Tele a net 20 másodperc alatt furgonba dobott motorlopásokkal.
Úgyhogy gondolj erre mikor magára hagyod kedvenced.

mükkemakk 2010.10.09. 08:54:37

jobb minőségű láncot használj, a tárcsazár bohóckodásra jó.

kávéfüggö · http://www.ringkavezo.hu 2010.10.09. 09:03:29

Lehet, hogy az egyedi acélszálakat egy kis kínaival sodortatják össze, mert gép az minek, azért kerül ezerhatba.

shinichi 2010.10.09. 09:15:27

Nekem egyszer megmentette a mocimat a féktárcsazár. A bika láncot a másodperc törtrésze alatt elcsípték, és már tolták is volna a gépet, de nem vették észre a zárat, és bedőltek a virágágyásba vele. Bárcsak nyílt szilnkos lábszárcsonttörése lett volna a csókának, de sajnos megúszta. Na mindegy, a moci megvan még mindíg.

Zz_ 2010.10.09. 09:15:34

Ez tényleg nagyon érdekes és izgalmas volt...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.09. 09:17:24

Ahogy az előttem szólók is írták, minőségi lánc, durva lakattal. Ezt tényleg tíz másodperc alatt le tudja kapni róla, egy edzett, 60 Rockwell keménységű láncot meg sikálhat a kis vasfűrészével ameddig akar. Erővágóval se megy, flex-el meg csak akkor, ha a villaszárakat vágja el. Persze ezekkel is el lehet pusztítani egy edzett láncot, de nem fél perc alatt. És költségben sincs sokkal messzebb, mint egy tárcsazár.

Ubul a vírus:D 2010.10.09. 09:26:57

Szerintem meg vedd ki a kereket és rejtsd el egy bokorba vagy vidd fel magaddal az irodába.:D Mr Bean rulz!
És akkor elindulni se fogsz ilyen gyorsan.

Ubul a vírus:D 2010.10.09. 09:29:22

@scheerti:
A darulánc, kb 5T terhelhetőségű ami pl csarnokokban van I gerendás konzolra szerelve hány rockwelles?

Rocso Cafe 2010.10.09. 09:31:03

Nekem a tárcsazáras ABUS bikalánc van a gépen. Ha tárcsazárként használom akkor a felrakáskor mindíg úgy teszem fel, hogy amerre elindulhatok a motorral rögtön ütközzön a nyereggel, +emlékeztető kábel.
Persze ez nem jelenti azt, hogy egyszer sem hibázhatok.:)

loláb 2010.10.09. 09:33:58

Nekem egy abus tárcsazárból, meg egy rohadt vastag moto-detail láncból áll a védelmem, amit egy (baumaxos) abus U lakattal fogok össze.
Az ABUS-on nekem sincs madzag (ismerős motorosboltostól kaptam ingyen, ajándék lónak ugye...), de én ezt egyszerűen megoldottam: fogtam egy másfél méteres kötelet, és csináltam rá.

Na, egyszer sikerült úgy elindulnom, hogy ezek mindketten rajta voltak a motoron.
Első féktárcsa kuka, hátsó is. A hátsót megúsztam, mert éppen azelött két pár héttel cseréltettem ki gariba, és még megvolt a régi, a szerelő nem adta le. Csere, ment vissza a gyártónak a tönkretett, én meg hallgatom tovább a csikorgást.

Ezen kívül is indultam már el féktárcsazárral, még az előző motorommal, ami kb hasonló okból történt, mint Tibi esetében: mentem a motorhoz, egy haverom éppen lyukat beszélt a hasamba, és elfelejtettem, hogy fent van a zár. Pöcc-röff, indul, pofáraes.

Van ilyen lidlis féktárcsazáram, de az (azon kívül, hogy egy dróttal sikerült kinyitnom) még ráadásul a párától elkezdett berohadni is. Befújtam wd40-nel, egy darabig jó volt, de aztán amikor megint elkezdett akadozni, íakkor inkább úgy döntöttem, nem reckírozok, és száműztem szegényt.
Az ABUS-os lakat, (amit valami rendeléshez kapott ajándékba, szóval szerintem a létező leggagyibb lehet), milliószor jobb, mind a lidlis. Sokkal profibb a kulcsa, nem lehet egy darab kerítésdróttal kinyitni, és teljesen ráfekszik a féktárcsára, szóval még elvágni sem lehet a csapját. És mivel sokkal kisebb, nem másfél kiló, hanem kb 20 deka.

-phaidros- 2010.10.09. 09:38:08

Mennyibe fog kerülni a fékkar? -Mert gondolom egyszer csak le lesz cserélve. Lehet, hogy olcsóbb lett volna egyből az a zsinór.
Vannak olyan tételek, amin kár spórolni...

Neonknight 2010.10.09. 09:40:10

Én 1000-ért vettem féktárcsazárat. Otthon jobban megnézve a csomagolást kiderült, hogy a zár ingyen járt volna valami más akciós termékhez, de a boltos inkább külön értékesítette...
Én használom ezt is az elég brutál lánccal együtt, amivel a 2 motoromat egymáshoz láncolom.
Tudom, hogy így is elkötheti aki nagyon akarja, de szerintem nem tudna annyira csendes és gyors lenni, hogy ne tűnjön fel vagy nekem, vagy valamelyik mindenlébenkanál szomszédasszonynak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.09. 09:52:15

@Ubul a vírus:D: fogalmam sincs. Vigyél magaddal egy átlagos reszelőt, azok olyan 60 körüliek. Ha könnyen reszeli, akkor felejtős, jobb módszert nem tudok.

loláb 2010.10.09. 09:57:03

@Ubul a vírus:D: A szakítószilárdság, és a keménység két külön tulajdonság.

A nagy szakítószilárdsághoz szívós anyag kell, amit alacsony széntratalom, és finomszemcsés fémszerkezet biztosít.
A nagy keménységhez viszont magas széntartalom, durvaszemcsés szerkezet, esetleg ötvözött külső héj kell.

Szóval a nagy terhelést elviselő láncok általában nem túl magas keménységűek.

orlasa 2010.10.09. 10:24:48

Csak halkan jegyzem meg, hogy egy akkumulátoros sarokcsiszolóval (hogy mindenki értse: flex :P ) a legextrémebb láncot vagy lakatot is pillanatok alatt levágják bárhol és bármikor.

donphobos 2010.10.09. 10:25:20

Biztos nem leszek népszerű, de azért leírom. A szarrágás meghozta az eredményét, az 1600 forintos "kábel" sok volt, de az eldőlés költsége az bizony férfias dolog. Aha, értem.

Ha nem jön ki a pénz a gépjárművel való biztonságos közlekedésre, akkor érdemes talán tömegközlekedni. A takaró és a nyújtózkodás esete.

És persze gondolom majd nekem a kurva anyámat...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.09. 10:38:28

@orlasa: csak az annyiba kerül mint ez a motor:-))

isti77 2010.10.09. 11:59:27

Tibi, akkor azt áruld már el, mi kerül egy (igen, egy darab) kib.szott műanyag dísztárcsán (mármint autóra) 7.500 forintba, ha GYÁRI? Amikor maga a (lemez)felni volt újonnan 9.000 (Automax-nál) ?? Igaz, azon nincs embléma, de minden paramétere egyezik a gyárival.
Még mielőtt valaki komplett hülyének nézne, a dísztárcsát nem vettem meg. Furcsán fog kinézni az alufelni után, de mindegy, télire ez is megteszi. Az 500 Ft-os tescós dísztárcsákat annyira pronyónak tartom, hogy akkor inkább nem teszek rá semmit. :-)

Na_mi_van?Semmi? 2010.10.09. 12:11:55

@Gyurma73:
3 ilyen motor és behozta az árát. Utána már profitál. :-(

100%pure carfan 2010.10.09. 12:39:34

@loláb:
Aham épp ezért kérdeztem, mert az igazán erős láncok nagyon szívósak, magyarán rugalmasak, dinamikus erőre deformációval reagálnak.
A kikeményített láncokat pedig baromi egyszerű kiütni, csak nitrogénspré kell rájuk megfagy és az eleve kurva rideg acél még ridegebbé válik, egy jól irányzott kalapácsütésre törik mint az üveg

Magyarán ha valaki nem akarja hogy megdurrantsák a motorját eleve ne vegyen semmit vagy olyat ami nem kell szarnak se.

papptibi 2010.10.09. 12:53:08

@ZseboG.: "Ha azt nézed tényleg sok az 1600-2000 Ft egy ilyen zsinegért, de ha a másik oldalát nézed nagyon is olcsó. Mennyibe fog kerülni a fékkar cseréd???" Igazából ezeket azoknak irkálgatom, akik még nem szívták végig azt, amit én. Szóval, már tudom, mennyibe fog kerülni a fékkar, cirka 3600, ha jól emlékszem. De az tényleg ér ennyit. Ha belegondolsz, kevesebb, mint 2,5 méter zsineg ára, aztán mégis öntögették, itt-ott megmunkálták), összerakták (ez állítható fajta). Szóval, legalább úgy érzem, megdolgoztak a pénzükért. Szemben a zsineggel:)

papptibi 2010.10.09. 12:57:38

@Ubul a vírus:D: plusz egy kis lakatpánt, tutó lakattal:)

papptibi 2010.10.09. 12:59:21

@isti77: a keréktárcsa dettó. Gondolj arra, hogy a Tesco is szénné keresi magát az ezer forintos dísztárcsán.

loláb 2010.10.09. 13:14:56

@100%pure carfan:

Nemes ötvözőkkel (króm, vanádium, molibdén stb...) felületi ötvözéssel egy szívós anyag felületét is lehet keményíteni, így a szívós mag mellé kemény, kopásálló héjat lehet csinálni.
De ez csak kiegészítő hőkezeléssel, felületi ötvözéssel lehetséges, míg vagy kemény anyagú acélt, vagy szívós acélt a széntartalom helyes megválasztásával, és megfelelő technológia alkalmazásával is lehet csinálni, mindenféle utólagos hőkezelés, ötvözés nélkül.

De egy darulánc a legritkább esetben ilyen, mert ezekből az ötvözők irgalmatlanul drágák, és a hőkezeléshez is készülék, kemence, energia, meg szakértelem kell. A daruláncnak pedig elég, ha szívós, a keménység nem követelmény.

Az ilyen láncok azok, amik mondjuk ABUS-ból 40-70 ezer forint körül mennek, és sokan értetlenkednek, hogy miért kerül ennyibe szaros lánc. Ezért.

@papptibi: Te, Tibi, van egy ötletem, egy ezresért megszámítom: fogsz egy 120cm-es kötelet, az egyik végét rákötöd a lakatra, a másik végére csinálsz egy hurkot, oszt' jónapot.

Rocso Cafe 2010.10.09. 14:28:11

Ha valaki sajnál 1600 ft-t egy zsinegre(amiben igaza van) az legyen kreatív és csináljon magának. Semmi más szerepe nincs, mint egy csomónak a zsebkendőn. Emlékeztessen. Akár egy színes kupakot is rakhatna a gyujtáskapcsolóra amiről eszébe jut, hoppá valamit meg kell csinálnom.
Ez a legelterjedteb marketingduma, hogy a 20 filléres alkatrész eladják 20'000-ért ,mert ha elesel akkor az sokkal többe kerül. Elhitetik veled, hogy hülye vagy, nem tudsz gondolkodni, de mi megoldjuk a problémádat jó drágán, de ez szinte ajándék számodra...
Fizessen nekem minden motoros 1000 forintot, és ne menjen ki motorozni. Megspórolhat egy balesetet és rengeteg pénzt.:)

Anti Anyag (törölt) 2010.10.09. 14:53:19

Régi telefonzsinór betekerve sárga szigszalaggal.

Ronda, de ingyen van

snowman 2010.10.09. 14:59:13

Most már értem azt az RJ-11-es csatlakozót, amit a múltkor egy moci fékkarjára feltekert spiráldrót végén láttam! :o)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.10.09. 15:48:17

pedig egy rozzant szar telefon minden családban van egy a padláson, annak a kagylózsinórjából kellett volna csinálnod az emlékeztetőt. vagy a régi AT billentyűzeteknek volt még ilyen spirál madzagja. az is kb 150 HUF kompletten...

Clearvoyance 2010.10.09. 15:53:30

Én a zsinórral együtt vettem a tárcsazárat és nem bántam meg, hogy hallgattam a jótanácsra. Így emiatt még nem volt pofáraesésem. Csak behajtott sztenderrel letámasztottam... :D
Ám azt a jópofa tokot amit adtak hozzá két taknyos lenyúlta a mociról. Üres volt. A belevaló épp a tárcsán és a kormányon tette a dolgát.

cskaresz 2010.10.09. 15:59:45

A 22 lehet, hogy 22 másodpercet jelent. :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.09. 16:11:52

Én is indultam el lakattal a keréken.
Olyasmi, mint e kerékpárlakat, csak kicsit izmosabb.

Eldőltem, mint a zsák, utassal együtt....

A lakat meg tönkrement, kitépődött a sodrony a helyéről.

Azelőtt én is azt hittem, ilyesmi csak az igazi balekokkal fordulhat elő. (és lehet, hogy jól hittem)

Honda RC 51 2010.10.09. 16:28:29

Hmmm. En evekig hasznaltam tarcsazarat. Soha nem estem pofara. Egy haverom meg a hatso tarcsara tette, egy alkalommal 2x is el akart indulni mire rajott a tarcsazar miatt nem tud. Es nem dobta el a gepet. Aztan olyan is volt hogy kicsi higanyos kapcsoloval megoldottam ha a motor megmozdul akkor ektelen sivitasba kezd. Talan ez a legjobb. Kulon pici akku rejtett kapcsolo ami egyben a gyujtast is kikapcsolja es egy rejtett piezo szirena. Fillerek es hatasos.

nitrobi 2010.10.09. 17:03:00

bármit leszednek 20mp alatt. Lefagyasztják a láncot (folyékony nitrogén) majd ráütnek kalapáccsal és vége van. Sajnos.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.10.09. 17:10:37

Ha én olyan lennék, hogy tárcsazárat tennék a 25 éves Simson dobfékére, akkor tuti fognék egy öreg billenyűzetet (abból azért pár ládával szokott állni minden cégnél), két nnyisszantás, és ott van a zsinór a kezemben. Onnan már csak egy kis kreativitás, hogy mit és hogy teszel a végére.

Titus_sb 2010.10.09. 17:40:40

Nyihihihíííí!

Én is indultam már tárcsazárral, feszítés, valami kiskölök épp mustrálta a mocit, hogy milyen szép, amikoris egy hatalmas csatt, a heréim felszaladtak a hasfalamba, és a motor is elkezdett dölni...
Na azt nem kivánom senkinek (nekem elég emlékeztetö volt, hogy mostmár megnézzem 3x is...) hogy dilemmázzon hogy a motort mentse, vagy a golyóit markolássza?
Én megmentettem a motort a döléstöl, féknek se lett baja, aztán elegánsan lehuppantam a fübe orditani....
Csak mondom... Szerintem....
Üdv

Martian (törölt) 2010.10.09. 18:22:10

Lopás ellen: hangos riasztó elmozdításra, amit 10 mp után elektrosokk követ... ami leveri a tolvajt a lábáról.

uzsonna 2010.10.09. 18:52:56

de miert kell a masik veget a tarcsazarra tenni? mikor mesz oda a mocihoz meglatod a kormanyon azt a zoldes-sarga izet. elgondolkodsz mi is lehet az, elkezded felgombolyitani, es hopsz meglatod hogy egy tarcsazar log rajta, raadasul az meg atarcsan van, es megvilagosodsz hogy le kell venni... elmés...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.09. 19:00:39

@Ubul a vírus:D: "Szerintem meg vedd ki a kereket és rejtsd el egy bokorba vagy vidd fel magaddal az irodába.:D Mr Bean rulz!"

A Bean a kormányt viszi.

Tsyga 2010.10.09. 19:05:10

Azért nem örülnék, ha a Winklerrel kéne egy légtérben dolgoznom... :S

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.09. 19:06:14

@uzsonna:

Azt én sem értem, hogy miért kell összekötni a zárat a kormánnyal.
Valami oka biztos lehet.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.09. 19:17:06

@falfirka:

Nem érted a lényeget.

Arról szól a dolog (szerintem), hogy
egyfelől a legmagabiztosabb ember is járhat úgy, hogy rajtahagyja a zárat.

Másfelől, az a gyakorlat, hogy egy 3Ft 50 filléres cuccot ezrekért adnak.

Harmadfelől annak a gyakorlatnak a buktatói, amikor az ember próbálja gyorsabbá tenni az elindulást, aminek következtében elmarad a "checklist".

Nekem semmi bajom ezzel a cikkel, jót röhögtem, mert én is jártam így már.
Ha még nem jártam volna így, jót röhögtem volna a balekon, aki így járt, miközben előbb-utóbb magam is beszoptam volna.

'saztán? 2010.10.09. 19:37:14

riasztós tárcsazárról volt már szó?

'saztán? 2010.10.09. 19:40:45

@Honda RC 51: "Aztan olyan is volt hogy kicsi higanyos kapcsoloval megoldottam ha a motor megmozdul akkor ektelen sivitasba kezd.[...]Kulon pici akku rejtett kapcsolo ami egyben a gyujtast is kikapcsolja"

és, ha véletlenül előzésnél vagy kanyarban kapcsolja le a home-made cuccosod?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.09. 19:56:35

@falfirka: hat megerne egy posztot, hogy ki mivel tisztitja a sisakot meg a plexit.

Honda RC 51 2010.10.09. 20:09:20

@'saztán?: "és, ha véletlenül előzésnél vagy kanyarban kapcsolja le a home-made cuccosod? "

Az azt jelenti hogy szarul csinaltad meg. A kapcsolonak 2 allasa van "on" mikor a motor megy es a riaszto ki van iktatva, a masik az "off" mikor a motor le van tiltva es a riaszto aktiv. Ez egy rendkivul egyszeru aramkor nagyon olcso. En megfejeltem egy ido kapcsoloval es kb 30 mp-ig szirenazott. Menet kozben nem ugorhat at a kapcsolo masik allasba.
Szoval a homemade cucc mukodott. :)

Honda RC 51 2010.10.09. 20:23:31

Megjegyzem 70-90 dollar korul mar nagyon jo taviranyitos riasztokat lehet kapni. Utesre, mozditasra szirenazik. Nagyon hatasos. Es a taviranyito 100 meterig riasztaskor hangosan csipog. Egy motorra 1 millat kiadva ezt is bele kellene kalkulalni az arba es nem utana sirni. Plane ha meg akkora marhak is vagyunk hogy nem vesszuk eszre a tarcsazarat, jo nagy kart okozunk.
Tovabb menve: 300 dolcsi kornyeken mar GPS-es nyomkoveto is van. Ha elvittek akkor legalabb van esely megtalalni. Ha van GPS jel.

konti10 (törölt) 2010.10.09. 20:42:17

béna motor, balek sofőr, hülye kacat...

Krisi 2010.10.09. 21:11:26

"Ez a bézik tárcsazár arra valószínűleg elég, hogy üzenjen a tolvajnak: hé öreg, nézzél már szét, annyi jó motor van a közelben..."

ez a lényege az egész cikknek.
amikor bringával megyek a belvárosba és huzamosabb időre ott kell hagynom a fixit valahol, akkor mindig egy nagyobb bringatárolót választok ha van rá lehetőség a közelben. amikor van az enyém mellett olyan bicilki, ami többet ér és szarabb lakattal hagyták ott, akkor teljes nyugalommal hagyom ott, hiszen ha lopásra kerülne sor biztos nem az enyémet vinnék.
ezért örülök, hogy sokan százezres bicikliket is 600 forintos, lófaszt sem érő sodronyzárral hagynak ott. amíg vannak ilyen balekok addig sem az enyémet viszik el.

a motoromon meg van egy gyári kormányzár, emellett a biciklihez is használt edzett acél láncot is feldobom a hátsó kerékre. ezek után aki ennyit pöcsöl, hogy egy 24éves motort elvigyen egy tízszer ennyit érő robogó helyett - amit ráadásul sokkal könnyebb lepapírozni -, hát az éljen vele boldogan...

fakof 2010.10.09. 22:16:45

hmm.. én nem szoktam vacakolni, kormányzár azt jólvan. Persze ehhez úgy kell kinézni a mocnak mintha frissen hányták volna telibe. Sehol egy ép idom, átlátszik mindenhonnan de nem is viszik el. Lemosva se volt már vagy két éve. Ahol szerelni kell oda fújok wd40-et lemosni a dzsuvát (arra tökéletes) de semmi egyéb. Nem is viszik, hiába hagytam a múltkor is a blahán órákig, nem kell a kutyának se. Pedig megy mint állat.. csak nem hagyom, hogy látszon rajta :)

Krisi 2010.10.09. 22:54:24

@fakof: ez is egy jó módszer, az "optikai lakat". mert ha el akarják lopni a vasat, akkor mindenképpen ellopják, nem tehetünk ellene semmit. éppen ezért onnan kell megközelíteni a dolgot, hogy ne is akarják ellopni.
itt jönnek az olyan trükkök, hogy kevésbé értékes motoron több fajta zár - nem éri meg pöcsölni vele, inkább keres egy másiakt aminél kevesebb szarakodással értékesebb zsákmányhoz jut.
amúgymeg motorokra is igaz ami biciklikre:
- drága bicikli olcsó lakat: ellopják
- olcsó bicikli olcsó lakat: ellopják
- drága bicikli drága lakat: ellopják
- olcsó bicikli drága lakat: talán nem lopják el

ez van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.10. 01:09:54

Folyékony nitrogén? Hol élnek ezek a palik, a Terminátor 2.-t túl sokszor nézték meg, vagy mi? Kicsit sem lenne feltűnő egy Dewar edénnyel ott billegni és hatalmas gőzfelhőt eregetni :D

suzuki88 2010.10.10. 02:12:47

én is dőltem már el kétszer féktárcsazár miatt... nagyon szánalmas tud lenni a város közepén :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.10. 07:15:22

Egyszer - Prágában - megpróbálták lefúrni a tárcsazárat a ZZR-ről... természetesen nem sikerült, viszont levenni sem tudtam a roncsolt abus-t, éppen ezen munkálatok miatt.
Hogy mennyit ér az olcsó (3-6 000 Ft-os) tárcsazár: egy fűrészlappal, keret nélkül (!) kb. 20 másodperc alatt lefűrészeltük a tárcsazár csapját, és már gurult is a motor...

ennyit a védelemről. ha tárcsazár, akkor csak riasztós: akkor legalább Tibi is meghallja, hogy valami ordít a keréken elinduláskor.

zsinór nélkül :)

tlacka 2010.10.10. 07:21:03

Mondd meg Csikósnak, hogy vegyen ős ilyet és nyáron, ha egymás mellé álltok, a két zsinór végének összeakasztásával egy kisebb mosást s szerkesztőségben is tudtok majd intézni.:)
Egyébként meg türelmet kívánok tavaszig.

csab1HD1 2010.10.10. 12:31:23

Én a lehető leg stílusosabban csináltam:
Vót egy leány, nagyon csinos, majd meg gebedtem érte, és egyszer sikerült elcsábítanom egy kellemes őszi motorozásra, csak ide a János-hegyi kilátóig. Padon ültünk, az ölembe fekve napozott, azt hittem megveszek. Fél óra eltelt,(!) letelt az idő, irány vissza az Andrássyra! Na ott, akkor, egyszer hagytam rajta a tárcsazárat a gépen, és szépen eltaknyoltunk a murván ahogy illik. Szerintetek, voltunk másodszor motorozni? Azóta néha látom a TVben, már nem sajnálom... :)

uzsonna 2010.10.10. 12:40:30

@csab1HD1: nekamuzz, a janoshegyi kilatohoz nem lehet motorral menni mert a normafatol behajtani tilos...

uzsonna 2010.10.10. 12:43:44

@Krisi: "mert ha el akarják lopni a vasat, akkor mindenképpen ellopják,"
komolyan ezt szajkozza minden hulye, akkor az a hozzallas hogy ne csinaljunk semmit csak sirjunk mint egy furdoskurva? amit lehet meg kell tenni, hisz az emberek legtobbje evekig fizeti a gepet, az egesz csalad konyhapenzet erre koltve, aztan szaros par e ftos dolgokon sporol mert ugyis mindegy ellopjak? forditva kene gondolkodni nem sirankozni es adni alajuk a lovat...

csab1HD1 2010.10.10. 14:27:18

Uzsonna: tod Te hogy ez mikor volt??? 10 éve! Biztos nem vettem észre a táblát se :)

loláb 2010.10.10. 16:00:35

@uzsonna:
Tábla ugyan van, de rendőr nem áll mellette. Én még a budakeszi út felé is elmotorozam egyszer.
Azóta ismerem fel a tekintetekben a "Ez mi a kurva anyját keres it?!" nézést.

Ubul a vírus 2010.10.10. 18:00:49

@KuKori:
@KuKori:
Kémia óráról hiányoztál, meg alkalmazott műszaki elméletről is. Egyes! ;) Nézd meg egyszer a Ghostdog c filmet, ott láthatod a nitrogénspray lényegét meg van benne még pár érdekes ketyere.

És nem fejlődött az ír blogod, így kénytelen voltam magamtól kimenni megtapasztalni az ír paraszt mélysötét mentalitását.

Rc46fi1 2010.10.10. 20:48:55

Ha mindig használod a tárcsafékzárat akkor nem fogod elfelejteni, hogy rajta van. Rendszeresség és kész. Sajnos a fagyasztás az gyakori fegyvere a faxxopó tolvajoknak és sajnos hallottam olyat is, hogy a csoda abus 80 ezres láncot lakattal is leszedték. De én is azon a véleményen vagyok, hogy nehezítsük meg a dolgát a faxxopó tolvajnak amennyire csak tudjuk. Az enyém a garázsban mindig így van letéve: elől 1 egyszerű motorlánc, plusz abus granit 68 (sárga zsinórral persze) valamint a hátsó kerék egy közepes erősségű abus lánc ami egy betonba lefúrt acélkarikán megy át. Ha már ennyi sem elég akkor már tök mind1, elviszi a faxx.....

kockaguzzi 2010.10.10. 22:00:30

nem kell összekötni a tárcsazárral. nekem egy feltünő (piros) szinü zsinor van a gázkarra hurkolva.5forint.könnyebb tárolni is!

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.10.11. 14:45:51

@papptibi:

"Ha az ember elnéz a weblapjukra, látja, hogy a zárakat valamilyen rendszerben minősítik, a legnagyobb szám 22 "

a szám (Abus 22) azt jeleni hogy (elvileg) 22 féle (ismert) rablási módnak ellenáll az abba az osztlyba tartozó termék ....persze csak a gyártó szerint, kérdés mi a vélemánye erről a tolvajoknak (...)

gubiklacko 2010.10.11. 17:29:15

@kipe: Az ABUS minősítő rendszere 1-25 közötti. A 25 lophatatlan :-) szerintük.
Több dologról azt gondolom, hogy nem érdemes rajtuk spórolni. Az egyik ilyen a védelem. A motoromat Abus Granit Detecto tárcsazárral védem. Mozgásérzékelős, így nem kell zsinórral vesződnöm. Azonnal észreveszem, ha megfeledkeztem róla :-D

pog ma thon 2010.10.13. 17:54:05

Nekem riasztós van 35 e ért. Szerintem kurva jó

Virago_1000 2010.10.14. 00:08:10

"Winklernek, csak annyit mondott: nem ember az, aki még nem indult el tárcsazárral. Aztán elmesélte, ő hogyan lett ember, és mennyibe került a javítás."

- 7 eve hasznalok tarcsazarat (is) es zsinor nelkul. Meg sosem felejtettem el leszedni indulas elott. Akkor en most nem vagyok ember?
Taho winkler.

"Nem is tudom, mit kezdjek most ezzel a plusz tárcsazárral."

- rakd fel a masik melle, vagy hatra. Tobb idoveszteseg a tolvajnak, felteve, ha akkora, hogy nem tudja fekve kinyomni a gepet.

neked ugatok 2010.10.14. 00:36:54

mivel sokáig volt xelvisem, had osszak meg pár jó tanácsot

én a tárcsazárat a hátsó tárcsára teszem, több okból:
- ha el akarják húzni a gépet és az elején van, csak fel kell emelni, 2 ember el tudja húzni pár méterre ahol meg tudják dolgozni, de a hátulját emelgetni már nem olyan jó móka, a lánc miatt meg a kereket sem tudják csak úgy lekapni, kicsit nehezebb a dolguk
- a zsinór halál felesleges! említetted, hogy az abus zár tokjába teszed a zár kulcsát (ugyanilyen záram van), tedd mellé a slusszkulcsot is! garantáltan nem felejted el indulás előtt soha, hogy zár van a tárcsán, mert a tokban lesz a másik kulcs mellett! én egyszer kiugrottam a melóhely elé, hogy odébbálljak, és csak a slusszkulcsot vittem magammal, fenn is maradt a zár, de nem lett baj, szóval én is felejtős vagyok! ha a két kulcs együtt van a kis tokban, akkor viszont nem lehet elfelejteni!
- a fillérbaszásnak meglett az eredménye, sokszor lenne érdemes inkább más kárából tanulni, mint a sajátodból! az a fékkar 2-3x annyiba kerül, mint a zsineg, hiába nyugtatod magad, hogy az megéri az árát, attól még kiszórtad az ablakon azt a pénzt, amikor kis befektetéssel megelőzhetted volna a bajt..
remélem nem következik be, de ez lesz a sisakoddal is, amikor rájössz, hogy kicsit drágábban mennyivel kényelmesebb, halkabb, biztonságosabb darabot szerezhettél volna be! továbbra is közlekedj ésszel, és a fontos dolgokon egyszerűen ne spórolj, inkább vegyél bérletet 1 hónapig, és a megspórolt pénzt költsd a motorra / felszerelésre!

az abusról pedig: a saját 25 pontos rendszerükben osztályozzák a saját termékeiket, ez mindent elárul! szerintem senki nem ismer olyan gyártót, aki a saját termékeit lehúzná, ellenben szeretnek a saját érdekükben ferdíteni egy-két infót
a szerkesztőség mögött van a központi raktáruk (Lomb u.), és egész segítőkész csapat szerintem, biztos kérhettél volna olcsóért egy olyan zsineget, ha felhívod őket!

neked ugatok 2010.10.14. 00:40:19

@Csumpi Hálidéj:
nekem hátul volt amikor elindultam, de se a zárnak se a féknek nem lett baja, még csak el sem dőltem

egyetértünk, hogy csak a balekok hagyják fenn, eleve balek az aki motorozik :)

Virago_1000 2010.10.14. 00:46:20

@Krisi: "a motoromon meg van egy gyári kormányzár"
Az ETZ gyari kormanyzara annyit er, mint halottnak a csok. Nem mintha barmely mas tipuset nem lehetne fel sec alatt eltorni.

Virago_1000 2010.10.14. 00:52:06

@neked ugatok: E n is a motor kulccsomojara teszem a lakatkulcsot + en kormanyzarat es lancot hasznalok, meg a sisakot is a motorra szoktam kapcsolni. Eddig nem kellett meg senkinek.

Rocso Cafe 2010.10.14. 08:25:15

Jelentem tegnap láttam 600 ft-ért emlékeztető zsinort a Motorline-nál.:)
Nem tapogattam meg de normálisnak nézett ki. Van olcsóbb megoldás

EteleHun 2010.10.14. 14:45:20

Én is fel szoktam rakni a tárcsafékzárat, meg a zsinórra sem sajnáltam a plusz pénzt, de igazából ez csak a saját lelkiismeretem megnyugatását szolgálja. Ettől ha akarják, kényelmesen ellopják a vasat. Még jó, hogy egy tíz éves Suzuki Bandika nem izgatja annyira a tolvajokat.

Ha valamit el akarnak lopni, az el is lesz lopva jól. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 23:50:08

@Ubul a vírus: Szívok mostanság eleget itt kinn, ha a végére járok mindennek, akkor írok is valamit majd. Amíg le nem zárult a dolog, addig nincs konklúzió ugyanis...

lwl (törölt) 2010.10.17. 11:44:11

@ZseboG.: "Ha azt nézed tényleg sok az 1600-2000 Ft egy ilyen zsinegért, de ha a másik oldalát nézed nagyon is olcsó. Mennyibe fog kerülni a fékkar cseréd???"

A fillerbaszo embereket mindig megbunteti a joisten.

lwl (törölt) 2010.10.17. 11:48:00

"De száz-százhúsz centi huzal bepöndörítése, amiből amúgy egy ezresért legalább húsz métert kapok, mi az anyjukért kerül ezerhatszázba???!"

Nem pofazni kell meg szakerteni, azzal tele a padlas. Neki kell allni papa, es ilyen zsinegeket gyartani/arulni, 1600 helyett 999ert, es dagadtra keresni magadat. Hajra!

(Annyira olcso szar azert nem lehet ez a muanyagboritasu femsodrony, ha ujraformalta a fekkarodat. Csak szolok.)

Breacher 2010.10.18. 09:36:47

Egyébként mitől olyan nagy ügy sigszallagot, spárgát, nyakkendőt kötni a kormányra ha már emlékeztetni akarja valaki magát?:)
Persze ha valaki akar az vehet cipőfűzöt "ezehaccázé" motorosboltban. Mondjuk én is néztem amikor megláttam a 800 forintos munkavédelmi szemüveget 4000-ért egy motoros boltban:)

Ptrke 2012.01.03. 19:42:16

Tegnap délután elindulok motorozni. Bukó, kesztyű, dzseki fel, berúg, gurul le a hegyről motorfékkel. 50 méter múlva elkezd fulladozni, nembaj, kuplung, visszalök kettőbe, kuplung rá, röfög. Még 150 méter, vége a lejtőnek, zebrán emberek, megállok, lefullad. Hál'isten nincs mögöttem senki, rugdosom, nem indul. Félretolom egy parkolóba, az aksi jó, biztos a gyertya adta meg magát. Kiszed, újat berak, semmi. Fasza, leszedem a karbit, talán eldugult egy fúvóka. Előveszem a csavarhúzót, leguggolok. Arcom előtt a benzincsap. Igen. Zárva.
Addig a pillanatig gondolkoztam azon, hogy veszek egy tárcsazárat. Azóta nem.

Friss topikok

Hirdetés