Előre, Csepel!

csepel

A Magyar Távirati Iroda (MTI) gondozásában jelent meg a Riportművészet című fotóalbum-sorozat második darabja. A könyvet Járai Rudolf fényképeiből állították össze. A most kiadott album a fotográfus 54 képét tartalmazza, melyeket 1950 és 1956 között készített; budapesti utcaképeket, a kor képriportjainak stílusában készített, falusi és ipari környezetben exponált fotókat, illetve reklám céljára megrendelt felvételeket. Ez a motoros kép 1955-ös: egy ismeretlen fiatalember tart Csepeljével bemutatót a budai hegyekben. Felismeri esetleg valaki?

A kép eredeti, nagyfelbontású digitalizált változata itt érhető el

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr102126045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joejoe1974 2010.07.03. 08:29:27

A jó öreg Csepel :)

ZON 2010.07.03. 08:48:54

Ez már Pannonia volt, a TL.

dr.oid 2010.07.03. 09:14:02

Dr. Kertész Ödön műegyetemi tanársegéd, gépészmérnök tart bemutatót a képen. Kollégáival együtt ő is részt vett a típus fejlesztésében. Egy előszériás példánnyal tett rövid próbaútját örökítette meg Járai. A kuplung még nem volt tökéletesen beállítva és Dr. Kertész alatt megugrott a motorkerépkár ezt tükrözi enyhén meglepett arckifejezése amit a fényképész jó érzékkel kapott el. Felesége Dr. Kertészné Kassai Amál nem látható ezen a képen bár a helyszínre a férje hozta utasként, a jó kompozíció kedvéért Járai megkérte, hogy szálljon le:D

Bazsi(HUN) 2010.07.03. 10:42:07

Nekem is fura volt... Ez már Pannónia akárhogy is nevezzük.:)

yeti 2010.07.03. 10:57:35

Én csak a Pannónia TL-t ismerem fel.:-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.03. 11:30:38

@yeti: Isten igazabol ez a legelső széria, még a nyereg alatti doboz is más. A lánc sincs tokozva! Mivel akkor, főleg az exportverziókon normális volt a Csepel feliratt ugy hivjak, hogy Csepel TL 250.

Más a kipufogó, Jikov karbi, stb. Én erre csakazért is Csepelt mondok, noch dazu az is van ráírva - gyanúnk szerint a kép valami külföldi reklámhoz készült. Sajnos a nyereg nem látszik, de nagy a gyanúm, hogy az is szélesített - talán pont ezek a brazil export gépei, pont annak a katalógudához készülhetett a kép.

Bervas, javíts ki, ha tévedtem, koszi!

yeti 2010.07.03. 12:36:46

@baowah: A lánc a TLT-n lett tokozott ha jól emlékszem.A nyereg alatti doboz azért más,mert a TL Pannónián nincs doboz.Szerintem az a fekete folt amit látunk a vezető lába.
A porlasztó tényleg Jikov mert ezzel is készült a motor.A nevet illetően van ugyan némi bizonytalanság.Még a fejlesztés alatt jelent meg fotó a motorról mint az új Csepel 250-ről,de a boltban már Pannónia néven árulták.(ok Csepel Pannónia néven).A Veterán 2004/10 számában jelent meg cikk a motorról Olasz formák követője,50 éves a Pannónia címmel.A cikkben is végig Pannóniázzák a típust.Magát a Pannónia nevet is azért vezették be mert a Csepelt külföldön nehéz kiejteni és sok volt a Csepel 250-ekkel a garanciális probléma.Legalábbis a cikkben ezt írják.Máskülönben minden Pannónia a Csepel gyár terméke,de nem szokták Csepelezni őket. :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.03. 12:44:28

@yeti: ez van, a lényeg egy: a kép fasza!

apamacko 2010.07.03. 13:59:01

@yeti: Bocs Baowah én is Yetivel értek egyet, amit leírt úgy tudom én is. Sokat olvastam utána (bár nekem sajna nincs). Ez egy TL ami "54-től volt, Ezüst lámpafej, nincs láncbúra, és ilyen sárvédő elöl csak a TL-en volt.

yeti 2010.07.03. 14:09:04

@baowah: Ebben tökéletesen igazad van.

bakosrichard 2010.07.03. 19:06:26

Gyártmány: Csepel
Tipus: Pannonia TL

TL=Teleszkóp,lengővilla
Mellesleg ez már egy módositott, második szériás (nagyüléses TL), '55 évjárat.
A fotó zsir ! Kimegyek a garázsba, beinditom a sajátomat :)

zöldi 2010.07.03. 20:46:09

Mákja volt, hogy nem tört el a villanyak, mikor visszatette. A járatópoóbán történt olyan is ;)

Jamesblond 2010.07.03. 21:17:50

Nagyon nagy hangulata van a képnek. Azért régen is tudtak nem csak mostanság na... Ahogy a motor bizonyos részei árnyékba takaróznak és ahogy más részek megcsillannak:)
Ugyan sok idő telt el azóta, de itt a szobámban a fényképészt kinevezem saskirálycsászárnak, a motorost meg a nap hősének.:) A Csepel Pannónia TL-t meg magyar birodalmi cirkálónak.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.07.03. 22:47:13

A kép szemre a Normafánál készült. A háttérben látszik a János-hegyi kilátó.

A vezető lábszára mögött az akku és/vagy a kürt látszik, amelyek burkolatlanul laktak a nyereg alatt. Ezeken még nem volt oldaldoboz. A szerszám a tank tetejében levő dobozban lakott.

hovarju 2010.07.03. 23:08:35

A Csepel felirat a tankon nem jelent semmit, attól ez még Pannónia. A T1-T5-ösök túlnyomó többségén is ott olvasható a Csepel felirat a tankon.

A "TL" a lényeg, ahogy mások is leírták, =teleszkóp/lengővilla - és ezek (illetve a TL modell) megjelenésétől hívják a Pannóniának, előtte meg Csepelnek.

A Pannónia elnevezést az egyik prototípus kapta, aztán rajta is maradt a végleges modellen.

Lük 2010.07.04. 12:07:39

A kép már a falamon virít, nagyon jó poszter!

Mistral1011 2010.07.08. 16:19:51

Fater ilyenen hasított! Hogy imádtam a vékonyra húzott kipufogó véget gyerekkoromban! (aztán elérte a "sors keze": falusi "csettegőgént" végezte ő is a 70-es évek közepén-végén :-(

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása