Még tavaly jutott eszembe a zseniális gondolat, amivel megválthatom a világot. Erre tessék, ezek a gonosz multinacionális, nemzetközi, mi több francia gazemberek a távolból rácsatlakoztak az agyhullámaimra, és kiszívták az ötletet. Valami gondolatvédő számsort kellett volna a sapkámba varrni, de most már késő.
Este a belvárosban, álló kocsisorok közt lavírozgatva jöttem rá, hogy a gyalogosok számára szinte láthatatlan vagyok. Mert ők nem látják a motor vagy robogó fényszóróját, az autók karosszériája kitakarja, és simán megtörténhet, hogy amíg én a dugóban álló autók közt araszolok előre, beugrik elém egy gyalogos. És ekkor (nem, csak azért sem írom le, hogy felvillant a fény az agyamban, vagy hogy megvilágosodtam) rádöbbentem, megoldás fillérekből kivitelezhető és pofon egyszerű. Egy pofás villogót kellene eszkábálni, ami áramvonalas, egyetlen led fényét osztja minden irányba, erős fénnyel villog, és a sisak tetejére szerelhető. Mivel motoron ülve a sisakunk búbja a legmagasabb pont, az oda szerelt fényforrást még a magasabb személyautók teteje fölött is hamar észrevenni.
Aztán persze ez is a többi, zseniális és világmegváltó gondolatom sorsára jutott: elfelejtettem. Illetve néha eszembe jutott, de még csak egy biciklilámpát sem szereltem tépőzárral a sisakra, hogy kipróbáljam, működik-e a nagy ötlet. Erre tegnap, a Fokt standon megláttam a francia Shark új fejlesztését. Szemetek, megölték Kennyt ellopták az ötletem.
Oké, nem univerzális, bármilyen sisakra felszerelhető megoldás, hanem integrált ledes cucc, de nagyon tetszik. A SKWAL persze mindent tud, amit tudnia kell, könnyű, pinlockos, napszemüveges, karcálló plexis, satöbbi, de az állrészen, a sisak tetején és hátul, két oldalon, vékony csíkban, zölden világít, vagy villog - kinek mi tetszik. A hátsó ledek fénye ráadásul oldalról is látszik, a beépített akksi USB-kábellel tölthető. Azt elfelejtettem megkérdezni, egy töltéssel meddig bírja, és sajnos a gyári specifikációk sem térnek ki erre, de gyanítom, hogy ha az ember csak este, városi motorozáskor kapcsolja be, napi fél-egy óra használat mellett sem kell majd néhány naponta töltőre rakni.