Kétütemű banzáj: nem adják föl!

1585939200-IMG 5107-Edit-2a

Micsoda zene, az én fülemnek kényeztetés: ilyen szépen csak a kétüteműek tudnak pöngeni, sikítani, dalolni vagy recsegni. Igaz, az utóbbi évtizedekben a négyüteműek szinte minden kategóriában kiszorították a szelep nélküli szépségeket, de van, ahol még őrzik a hagyományt.

2216866180-IMG 5341-Edita

A Deus Custom találkozóra hívta azokat, akinek a benzinbe olaj kell. Jöttek is szép számmal, gyári és épített gépek egyaránt: tessék csak belesni a galériába, megnézni a videót - így is lehet mulatni!

RING A DING DING from Deus Customs on Vimeo.

2200387903-Tanner

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr535400130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TyerCorp01 2013.07.11. 10:30:37

Imádom a 2-3 hengeres kétüteműek hangját! Kár hogy mocsokdrágák a H2-s Kawasakik, és hogy tizen-huszon litert benyel pillanat alatt... Pedig mestermű mind!

TyerCorp01 2013.07.11. 10:34:31

37. kép, Italjet Mustang 50, én mondtam hogy a lepényhal (JAWA 23A) olasz formaterv! :)))

gumitamin 2013.07.11. 10:48:47

Valaki a múltkor megmagyarázta hogy ez tulajdonképpen nem is környezetszennyező.

janoszeged 2013.07.11. 13:37:43

Suzuki Gamma V4? Emlékszik még rá valaki? Das Motorrad zárt pályán tesztelte a V-max-al együtt. Kanyarban jobban ment a kicsi!

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.07.11. 13:43:17

@janoszeged: ooo wn mentem rg500-zal. maig okolbe szorul a szőr a hatamon, ha csak ragondolok

1127ccm 2013.07.11. 14:03:18

O igen. Csak az a franya fogyasztas.
Tenyleg miert nem gyartanak a mai technologiaval kozvetlen befecskendezesu ketutemut?!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:14:03

@1127ccm: Azt hiszem valami szabvány tiltja bizonyos teljesítmény felett. Pedig feltöltővel, szelepvezérléssel, közvetlen befecskendezéssel működhetne is, úgy, hogy csak a dugattyú feletti részt használjuk, az elősűrítést a feltöltő végzi. Ekkor maradhat a kényszerolajozás is, mint a kétütemű dízelek esetén. nyomtatékosabb lenne, a downsizing újabb lépcsője lehetne.

Béza Dániel 2013.07.11. 14:26:58

@1127ccm: gyártanak, csónak, meg hómobil motornak

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): szelepekkel és feltöltővel már nem lenne értelme

1127ccm 2013.07.11. 14:48:17

A feltoltott 2utemu diesel ( vegyes vezerlessel) rendkivul kenyes technika! Ismeretsegi koromben van 9liter koruli diesel motor ami 704loerot ad le. (Ugyanez a loketterfogat 4utem eseten kb 300-350le. Igen am de mar tobbszor kellett szogelni a hengerfejet es ott vastagon fog a ceruza.
De a kerdes most is az miert nem gyartanak sima 2utemu benzinest direkt befecskendezessel? (Motorkerekparokban)

1127ccm 2013.07.11. 14:52:47

@Béza Dániel: igen kb 20 eve a bimota is gyartotta de az akkori technika meg tul lassu volt a nagy fordulatu motorokhoz(allitolag) . Vissza is hivtak az osszeset es karburatort kaptak

Pepejoe 2013.07.11. 16:16:51

Volt egy RD 250-esem, a mai napig bánom de el kellett adnom...szóval komolyabb literteljesítménye volt a 2 hengeréből, mint a mostani 4 hengeres 900RR-emnek. :)
Úgy ment mint az ördög, gyárilag idom nélküli volt, így sokszor benézték a hozzá nem értő autósok. Az egyik át is szólt egy 2 km-es menet után (amikor bevártam a lámpánál) hogy azt hitte, egy MZ csak farokidommal és alukerékkel. :D
6000 körülig teljesen szolidan ment, elég tűrhetően, na de aztán...pppffff.
Elkezdett vonyítani és alig bírtam követni a váltókarral az eseményeket. Sok tekintetben élvezetesebb volt mint az RR. Viszont óraműpontossággal (ahogy a Motorradban meg is írták) hullott szét 25k km. után, főtengelycsapágyak, dugók, fúrás stb. Olyan 100 rongy környékén lett meg mindig. Ezenkívül SOHA SEMMI nem volt és ez is csak a technikájából és működéséből adódó hátrány, nagy a rezsije és kész. Mivel rohadt jól volt beállítva az olajpumpája, nyugodtan vehettem a legdrágább fullszint. olajat, nem vert a földhöz az ár, olyan keveset csipegetett belőle, nem is füstölt, alapjáraton is csak annyit mint egy parázsló cigi. Az autók többet füstöltek 4T létükre.
Szóval ez a felújítgatós téma lett kb. a veszte is mert ezt a 25000 km. bő évente megteszem és akkor bérletet válthatnék a gépműhelybe. De közben meg oda lehetett állni a 400-as Bandit mellé is.
Azért eltévelyedek időnként a hirdetések közt a 2T-k irányába...egy MC28-ast vagy egy RGV-t bármikor elfogadnék, de már egy NSR Raidennel is beérném. :D

peti251 2013.07.11. 16:35:13

nekem minden igazi motor kétütemű. lehet hogy ez így nagyon hülyén hangzik, de a drennnn drennnnnn az motorhang. ez a krosszokra halmozottan igaz

We make the world a better place 2013.07.11. 16:40:18

@1127ccm:

"Csak az a franya fogyasztas.
Tenyleg miert nem gyartanak a mai technologiaval kozvetlen befecskendezesu ketutemut?!"

A fogyasztása kb. azonos a 4T-vel, de drágább, bonyolultabb.

Hasonló módon feltéve a kérdést:
Tényleg, miért nem gyártanak mai technológiával olajpumpás kenésű LPG gázos 2T-t?

1127ccm 2013.07.11. 17:45:02

@We make the world a better place: Ha a fogyasztást teljesítményre adod meg, akkor is jóval magasabb az üzemeltetési költsége. Szerintem.
A kérés második felét meg gondolom tréfának szántad. Persze jópofa megoldások mindig is tetszettek..

We make the world a better place 2013.07.11. 18:03:53

@1127ccm: 300g/kWh-ra gondoltam 4T-nél, a közvetlen befecs 2T is hasonlót tud.
A karbis 450-500g/kWh-t.

Az LPG-t nem tréfának szántam. Kevésbé szennyező a kipufogógáza.
Nyomás alatti pumpás olajozás a kisebb olajigény miatt. Biológiailag lebomló olajnál 1:50 sem okozna gondot.
Az E85 elégetlen etanoltartalma sem, de rájárnának az MZ kipufogó végére az alkeszek.(Jó pálinkaszaga van. :-D)

GERI87 2013.07.11. 18:04:34

Mindegyiknek ugyanolyan hangja van, típustól, hengerszámtól és köbcentitől függetlenül:)
Simson hang.

Hú de utálom ezeknek a technikai zsákutcáknak a hangját:)

@1127ccm:

ugyanúgy eregeti az olajat azért...hisz továbbra is keverék olajozás van (ill. adagolószivattyús)

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Igen, dieselbe már évtizedek óta van ilyen...de feltöltő (kompresszor) nélkül az egyáltalán NEM működik. A roots fúvó meg nagy helyet foglal.
Egyszerűbb nagyobb négyüteműt csinálni, ami még mindig olcsóbb és könnyebb, kisebb.

@Béza Dániel:

Attól még hogy nincs feltöltő még lehetne szelepe (vegyes vezérlés) és akkor nem kéne rezó, jobb lenne a töltéscsere (egyenáramú öblítés).

GERI87 2013.07.11. 18:19:40

@We make the world a better place:

Az 1:50 az előkeveréses módszernél a köztes érték.
Nagy igénybevételnél kell akár az 1:25 is...részterhelésen meg elég az 1:100-50.

GERI87 2013.07.11. 18:23:06

@We make the world a better place:

"miért nem gyártanak mai technológiával olajpumpás kenésű LPG gázos 2T-t? "

Azért mert a kenési mód miatt ugyanúgy jut olaj a szabadba, meg amúgy is kisebb az élettartama...
Az LPG ezen nem változtat.

GERI87 2013.07.11. 18:46:45

@1127ccm:

"rendkivul kenyes technika!"

Ha annyira kényes lenne nem használnák elterjedten és óriási méretekben (költségek terén is) hajókon, mozdonyokban, sőt régebben nyergesvontatókban, teherautókban, pickupokban...

We make the world a better place 2013.07.11. 19:59:28

@GERI87: 1:25-ös keverés anyagi csőd napi közlekedésnél.

Olajszivattyúnál nyomás alatti olajozásra gondoltam főtengelynél, hengerfalnál.

A szuper4T-k is eszegetik a vékony olajokat, azok is a kipun távoznak...

GERI87 2013.07.11. 20:09:46

@We make the world a better place:

1:25 csak magas fordulaton van, alatta nyilván kevesebb, de az adagolós mindegyike olyan hogy változik a keverék, mert így megfelelő a kenés minden üzemállapotban.

nyomás alatt?
Főtengelynél belső szimeringezést lehet alkalmazni...a hengerfal meg szórt olajat kap.

A 4T pedig lényegesen kevesebb olajat eszik, össze sem hasonlítható a kettő.

GERI87 2013.07.11. 20:10:30

@GERI87:

..olyan hogy változik a keverék..aránya.

1127ccm 2013.07.11. 20:43:05

@GERI87: ok akkor gyartsd le mondjuk 250kobcenti re es vegyuk hozza a karbantartast, meg a figyelmetlen felhasznalo ridegtartasat. Egybol kenyes lesz a technika

Taurista robogós 2013.07.11. 20:50:44

A 4t motorokat én sem csípem, 2t sokkal megbízhatóbb technika. Mondom ezt úgy,hogy a 2t motorjaim mellet mindig van valami nagy 4t-m is.

Egy komoly 4t motorfelújítás horror,szinte hihetetlen nagy pénzben van. Míg egy 2t hozzá képest forintokból és pár óra alatt megvan.

GERI87 2013.07.11. 20:56:20

@1127ccm:

Nem figyeltél, NAGY méretekben mondtam, LÉTEZŐ példákkal, senki nem beszélt 250ccm-ről.

Nem éri meg 250ccm-es feltöltős motort piacra dobni, közvetlen befecskendezéssel...szerintem.
Se két- se négyüteműt.
A példád hülyeség.

Nagy méretekben viszont elterjedt.
És pont hogy nem kényes, hanem faék.
volt cikk a TC-n is erről...

Schütii 2013.07.11. 21:53:07

Nem hinném hogy megoldható lenne a 2T LPG-re alakítása, ugyanis a benzin hűtőhatását a gáz nem pótolja, arra meg sokkal jobban rá van szorulva mint a 4T, mert annál ott a bőven fröcskölődő motorolaj. Gázüzemmel meg a kenést se lehet megoldani. A 2T soha nem lesz egy szinten a 4T-vel a károsanyag-kibocsájtást illetően.

1127ccm 2013.07.11. 21:57:04

@GERI87: Te nem figyeltel. Onnan kezdtuk h miert nem gyartanak motorkerekparokat... nem pedig tankhajokat. Hisz ez a totalbike nem pedig a totaltankhajo.
De tudodmit? Engedjuk el ezt a temat bekevel.

GERI87 2013.07.11. 22:16:03

@1127ccm:

"A feltoltott 2utemu diesel ( vegyes vezerlessel) rendkivul kenyes technika! Ismeretsegi koromben van 9liter koruli diesel motor ami 704loerot ad le. (Ugyanez a loketterfogat 4utem eseten kb 300-350le. Igen am de mar tobbszor kellett szogelni a hengerfejet es ott vastagon fog a ceruza."

Te meg 9 literes diesellel példáloztál...én erre reagáltam.

A motoros kérdésre meg válaszoltam: mert drága és az emisszió nem megoldott úgy K befecskendezéssel sem.
Amúgy az Apriliának van/volt.

GERI87 2013.07.11. 22:17:57

@Schütii:

Közvetlen befecskendezésnél sem jut üzemanyag a forgattyúsházba, az olaj ott sem keveredik semmivel.
Mégis működik.

GERI87 2013.07.11. 22:29:14

@Taurista robogós:

Gondolom MZ-re és olcsóbb kétüteműre gondolsz....
nos én anno néztem 125 és 250-es négyüteműeket mennyibe fáj felújítani és 50 ezer környékén meg lehet úszni...dugóval, tömítésekkel, hengerrel együtt...és elmennek 100 ezer Km felett...fele annyi fogyasztással, 5000-ként kb 1 liter olajjal...miről beszélünk?
A "komolyabb" négyüteműt meg a komolyabb kétüteművel érdemes összevetni...az meg annál is drága.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.07.12. 08:54:29

Van tapasztaláson szolid 500-as kétüteműről és négyüteműről.

A kétütemű forgott, mint a varrógép. 90-nél harmadgázon olyan hangja volt, hogy lehúzódtak előle az autók az úton. Nyomatéka közepes fordulaton jött elő, addig elég harmatos volt. Picit kényes volt a karburátora, hosszabb állás után nehezen indult, és 6,8 liter alá nem tudtam levinni a fogyasztását 80-90-es tempónál. 100-110 körül 7,7-et evett, és még ment volna bőven. Szép gép volt, mindenki megnézte.

A négyütemű halkabb. Kicsit rázza a kormányt. Nem nézik meg, nem ijednek meg a hangjától. Alapjáratról húz, legfelső fokozatban mindenhol elketyeg. 90-nél elmegy 4,5 literrel. 100-110-nél 5 literrel. Ismerősök szerint ez is megeszi a 6-7 litert, de 150-160-as tempónál.

A két gép tankmérete, teljesítménye ugyanakkora. Nekem sokkal jobban esik 280 km-enként megállni tankolni, mint 150 km-enként.

csdani1982 2013.07.12. 15:54:35

Egy haveromnak volt egy (illetve 2, csak az első sajnos rommá tört) NS400R-je. 2 ütem, 3 henger, 400 Ccm, power szelep. Őszintén szólva én alapvetően inkább 4 ütem párti vagyok, de a tény az tény: Az motor ment mint a disznó!

Orgon 2013.07.12. 18:54:46

Együtemű motorkerékpár és el van intézve!
Leütöd a gáztartály végét osztán aggyad néki! megy amíg van nyomás és olaj sem lesz a levegőben! :)))

Orgon 2013.07.12. 18:55:45

Együtemű motorkerékpár és el van intézve!
Leütöd a gáztartály végét osztán aggyad néki! megy amíg van nyomás és olaj sem lesz a levegőben! :)))

Melleslega videó hangulatos, Deus-ék meg betegek! :)
Mennyi kolbászt le lehetne füstölni egy ilyen banzájon!!! :)

Taurista robogós 2013.07.12. 20:15:18

Nemtudom de az én 2t motorjaim nem füstölnek,max hidegen szivatóval de akkor is ép,hogy.

We make the world a better place 2013.07.13. 09:59:44

@Schütii: "Nem hinném hogy megoldható lenne a 2T LPG-re alakítása, ugyanis a benzin hűtőhatását a gáz nem pótolja, arra meg sokkal jobban rá van szorulva mint a 4T, mert annál ott a bőven fröcskölődő motorolaj. Gázüzemmel meg a kenést se lehet megoldani."

Indiában hiszik, hogy megoldható, és használják is.

We make the world a better place 2013.07.13. 10:02:47

@GERI87: "Közvetlen befecskendezésnél sem jut üzemanyag a forgattyúsházba, az olaj ott sem keveredik semmivel.
Mégis működik."

Nem pumpás olajozás a szívócsőbe a DiTech-nél?

We make the world a better place 2013.07.13. 10:05:13

@bervas: milyen 2T 500-as volt? az a 6,8 liter kissé soknak tűnik számomra 90-nél(Wartburg evett annyit).

Slampixxx 2013.07.13. 11:52:00

@baowah: Tudok Pesten kettőt. :)

Slampixxx 2013.07.13. 12:41:36

á-á
Majdnem Pest, Solymáron.

GERI87 2013.07.13. 14:50:35

@We make the world a better place:

Az olaj a forgattyúsházba jut, de oda nem kerül benzin, azt a hengerbe nyomja a kipunyílás zárása után.
Sőt, így a jobb, mert a benzin nem mossa le az olajat a hengerfalról.

"6,8 liter kissé soknak tűnik számomra 90-nél"

Pedig elképzelhető,
1000-es négyütemű is benyelhet 5 litert, akkora veszteségesebb 2T miért ne enne e felett?

A wartburg meg vagy 10-et evett...

GERI87 2013.07.14. 12:07:27

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

Volt a családban, 10 alatt nem evett...meg másé se.

Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek! 2013.07.14. 13:26:50

@GERI87: Na persze. Te lehetsz annak a szuper számítógépnek az utóda, ami választ adott az életet, a világmindenséget, meg mindent érintő végső kérdésre.

GERI87 2013.07.14. 15:09:29

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

Volt Wartburgunk, van Simsonom, ismerem a kétütemű technikát....mi ebben a csoda?

We make the world a better place 2013.07.14. 16:34:56

@GERI87: Hasogatom a szőrszálat. azt írtad az olaj semmivel nem keveredik. De ez esetben igen, levegővel.

A mi Warbink 6-7l-t evett, én sokat gurítottam szabdonfutóval. Vallom, hogy a szabadonfutó nagyszerű fogyasztáscsökkentő találmány.

We make the world a better place 2013.07.14. 16:36:47

Tényleg, miért nem építettek kötvetlen befecs LPG 2T-t Apriliáék? Kevesebb koksz, korom az égéstérben.

GERI87 2013.07.14. 17:04:48

@We make the world a better place:

Levegővel igen.

A waresz 8-12 liter között fogyaszt tesztek, tapasztalatok alapján, átlagban tehát 10 liter kb.

"a szabadonfutó nagyszerű fogyasztáscsökkentő találmány."

Kuplungolni sem kell váltásnál:) Ráadásul keverékolajozásnál hasznos/szükséges is, mert motorféknél nem kapna elég olajat.

"LPG 2T-t Apriliáék? "

Azért motorhoz elég macerás a gáztartály, nem biztos hogy megéri.

GERI87 2013.07.14. 19:07:49

@We make the world a better place:

Hát vannak fenntartásaim azért ezzel kapcsolatban, eleve 50-es átlaggal persze hogy nem fog 10-et enni.

We make the world a better place 2013.07.14. 19:45:31

Nagy tempónál 200g/kWh-val sem fog semmi keveset enni. Csak kevesebbet.

Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek! 2013.07.14. 22:52:27

Tiszta kipufogó, jó beállított gyári gyújtás és karburátor. 80-as utazó sebesség. 7,5-9 literes fogyasztás. De semmiképp se fix 10-12 meg ilyenek.

GERI87 2013.07.15. 00:20:38

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

Mint mondtam 8-12 liter között, amit te mondasz az pont ez...

Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek! 2013.07.15. 09:42:46

@GERI87: "10 alatt nem evett...meg másé se"
Mint mondtad.

GERI87 2013.07.15. 10:39:21

@Ez a demokrácia, nézzétek ilyenekkel lőnek!:

A miénk nem evett, meg akit ismertem.

"A waresz 8-12 liter között fogyaszt tesztek, tapasztalatok alapján, átlagban tehát 10 liter kb."

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása