Igen, egy kelet-európai, semmire sem tartott, lenézett motor is lehet csodálatos: a rút kiskacsaság mindenben benne van. Oké, a szovjet borzalomban, a fehérorosz rettenetben, a Minskben elég sok az effajta hápogás, viszont megjött végre a bizonyíték - ez igazán szépségés hattyúvá lett.
Yuri Shif a világhírű motorszobrász nem ijedős fajta, sőt, amúgy is szíven viseli a hazai motorgyártás fennmaradását. Bármilyen meglepő, a Minsk máig talpon maradt – ez a gép sajnos nem széria, de ha az lett volna egykor, mi is elismerőbben nyilatkoznánk az ottani iparról.
A kék-ezüst szépség kalandos emlékek alapján született. A cég a hetvenes években számos versenymotort készített a hazai pilótáknak. Egy ilyen tervrajz alapján gyártotta le Shif a vázat, aminek hátsó részét központi rugós kivitelhez alakította át.
A 125-ös kétütemű is sportmúltra tekint vissza: a Minsk gokartmotorokat készített a szocializmus éveiben. A szériában 12 lóerős MMVZ-3,227 egyhengerest több mint duplájára izmosította föl – egy ilyet rakott össze Shif is: a kék vázba tett blokk teljesítménye 27 lóerő. Ehhez természetesen kevés volt a gyári karburátor, így Mikuni TM38 került a gyári helyére.
Az első villa a modern M1nsk R250-ről származik, míg a kerekeket egy Megelli Motardról csente el. A gumik mérete 110/80-17. A többi kiegészítő egyedi, rengeteg ötletes apróságot találunk a café raceren. Yuri Shif megkeresésünkre elmondta: „ez a világ leggyorsabb Minsk-je, és mi csináltuk – büszkék vagyunk rá!"