A CBR600F a világ egyik legjobb motorja. Puha mint a vaj, kezes és toleráns, tökéletes azoknak, akik szeretnének megismerkedni a sportos motorozással: univerzális és unalmas. Feltehetőleg ugyanezt érezhették az olasz Plan B-nél is, hisz nagyjából kétmillió munkaóra ráfordítással, egyedi alkatrészeket legyártva vérlázítóan pornográf gépet teremtettek, igaz, a hengerszám még mindig túl sok.
Az alapoknál kezdték és nem csupán az idomot távolították el. Új kerekek, futómű, egyedi segésdváz, retró idomok és precíz, kézimunkával gyártott alkatrészek: a Honda úgy öregedett évtizedeket, hogy közben technikailag még fel is frissült.
Néhány képet betettem a galériába is, de érdemes ide kattintva átvándorolni a Plan B oldalára és oldalanként visszalapozva végignyálazni minden részletet. Néha szinte ijesztő az aprólékosság, amellyel egyedivé teszik a folyadékhűtéses négyhengerest.
A küklopsz fejidom rézbe húzott vezetékei, a láthatatlan, mégis mesteri üzemanyagtartály, a nyereg és a sárhányókonzolok olyan részletek, amelyeket munkaigényességük miatt sosem találhatunk meg egy szériamotoron.
Láttunk már gépeket hasonló stílusban, de azok legtöbbször kimerültek abban, hogy egy-két üvegszálas idommal, régiesebb kipufogóval és café racer üléssel legyenek archaizálva – az itt látott projekt ezen jóval túlmutat. Réz, rozsdamentes acél és alumínium: a mostanra fillérekért kapható öregecske CBR csodálatos, Sumo nevű műtárggyá változott. Le a kalappal.