Ez nonszensz. De működik


Nem tartozom a motort divatból használók közé. Nekem sose lesz Wesco-csizmám, dióhéj-bukóm, hínárom a kormányon. Én a motorozást a praktikusságért, a döntögetésért, a kabrió-plusz feelingért és a közvetlen gépi élményért szeretem, pont letojom, mit gondolnak rólam mások.

Nyárra van egy öreg IXS-bőrdzsekim (bár az sajnos egyre jobban megindul, naja, tíz éve nyúzom, és amikor vettem, már megvolt húszéves), télen a túrázásra használt cordura-ruhám fölsőjét használom, s ha nagyon hideg van, a farmerra ráhúzom a nadrágját is. Tudom, cordurában úgy néz ki az ember, mint valami színes krumpliszsák, amiből óriási csírák hajtanak ki, de szeretem, ahogy az ilyen cucc közömbösíti a hőmérsékletet. Télen meleg, nyáron kellemesen hűvös, meg elvan benne a sok protektor.

Nem is olyan hideg, mint gondoltam

Néhány barátom viszont átnyergelt bőrruhára – negyven fölött ugyanis nem árt, ha az embert hastájon valami feszesebb cucc slankítja. És fáznak. Még nyáron is néha, amikor megázik a csapat, de egy-egy tavaszi, őszi túrán tényleg. Mert a bőrruha hideg, sokkal kevésbé áll tudományosan a Celsiusokhoz, mint a többrétegű, vízkirántó, szélálló cordura. Erre most jött egy ajánlat a Shoxtól: nem akarok-e kipróbálni egy oldszkúl bőrdzsekit. Igen, én, igen, most, mert hiszen motorozom télen. Ugyanis bélelt, téliesített. Értik? Télen. Bőrdzsekit. Elment az eszük.

De most valami karácsonyi akcióban van, berendeltek belőle, belefér, hogy egyet kivegyenek a készletből. Ha aranyrögök potyognak az égből, nem állok én félre… Tehát elmentem átvenni, kikötve, ha nem működik, azt is megírom.

Mindenütt fényvisszaverő csíkok, ami fontos

Későn járok melózni, de későn is érek haza, este fél nyolc, nyolc felé hűvösek vannak mostanában, hordom a kiváló IXS termoalsómat, Honda Spacy-men Tucano Urbano feszül, kezemet kézvédő takarja, de mindezek mellé elkel már a téli béléses öreg cordura-Dainese dzsekim. Ezt kell leváltani most a marhabőrrel, különben nincs teszt.

Már a gondolattól is fájtak a csontjaim, ugyanis többnyire csukhatatlan őrbódékban, huzatos, fűthetetlen rádiós autókban, fagyos telephelyszobákban eltöltött, mínusz 29-be is belenyaló 1986/87-es tatai tél óta gyűlölök fázni. Igen, katona voltam akkor, igen, rekord hidegeket mértek. De a teszt, azt teszt.

Alkarban picit szűk, de állítólag tágul

Már a próbánál kiderült, hogy a számozás kisebb embereket takar, mint amire számítani szokás. XS-től 5XL-ig terjed a méret, szokásomhoz híven a sima XL-lel kezdtem. Amibe nem fért bele a karom. Túl vastag volt. Ettől kicsit jól éreztem magam, és próbáltam elhessegetni a gondolatot, hogy csak a termopulcsi az. A 187 centimhez és a 88 kilómhoz végül a 3XL-es lett jó, ennek is kicsit szűk az ujja az alkaromnál, s a bicepsz-patentek is a külső állásukban vannak, de így egész kényelmes, csak bebújáskor kell kissé erőlködni. Legalább nem laffog a szélben.

Aznap este nem volt túl hideg, nem is éreztem a jeges pengéket, hazamotoroztam, no problem, nem is vártam mást. Azért hét fokban nem kéne, hogy fázzak. Másnap reggelre viszont pocsék idő lett, a Mercim szélvédője jeges volt, ahogy az utcán parkolt. Elbizonytalanodtam: nem kéne talán mégis a cordurában menni? Pocsék lenne ágynak dőlni ilyenkor, karácsony előtt, a legnagyobb rohanásban. De tesztelni kell, tehát bőrben mentem.

Téli termobélés benne most, de nyáron kivehetem

Nagy körrel jutottam be dolgozni, többfelé dolgom volt, s figyelmes lettem egy érdekességre. Eddig mindig a motoros futároknak kijáró, nemlétező figyelemmel viseltettek irántam (tudják, amikor az agyonöltözött, hideget árasztó, kipufogószagú csávó beesik a boltba) az eladók, ami nem zavart túlságosan, szívesen lennék én motoros futár, becsülöm őket. De azért érzékeltem a dolgot.

Most viszont csupa kellem és bűbáj vett körül, hiába, egy oldszkúl bőrdzseki megteszi a hatását. Egy csapásra nem büdös krumpliszsákként, hanem megbecsült vevőként léphettem fel, már a biztonsági őr sem akarta kipakolni a hátizsákomat a pénztártól való távozás után a Praktikerben. Egyáltalán, hirtelen ember váltam. Mondtam már, hogy utálom, hogy mindenki a külsőségek alapján ítéli meg a másikat?

Sisakcsöcs

És a dzseki jól fungál. Kicsivel van csak hidegebb benne, mint a cordurában, viszont valamivel kevésbé járja át a szél, ezért alapvetően más hordani, de nem rossz. Tényleg használható nulla fok körül, csak a dereka túl rövid. Arra viszont van dupla rétegű aldis vesevédőm, semmi gond.

Következő nap orkánszerű szél tombolt, a szemeteseknek kitett kukát reggel az utca túloldaláról hoztam vissza a házhoz. Befelé menet egysávnyikat tolt rajtam a vihar, ha lett volna mellettem másik autó, alányom, biz’isten. Ilyen nagy szélben azért nem rossz ám a bőr. A derekamat éreztem (hiába, a divat nagy úr, mert a krumpliszsák-cordura bizony lejjebb ér), de a mindenféle rugalmas betét miatt, ahol volt rajtam kabát, oda alig jutott be hideg. Érdekes, a nyaknál sem nagyon, pedig ott nincs is a dzsekin átkötő, igaz, mellkasig érő fejmaszkot hordok a sisak alatt, az sokat számít.

Ebben még én is motorosnak nézek ki. A hátában habprotektor van.
Meg cipzáras szellőző, hogy nyáron is jó legyen

Éjszakai buliban is voltam azóta, át a városon, huszonöt kilométernyit. Teljesen vállalható volt. Tény, hogy közepes szélig a cordura melegebb, és kellemesebb, hogy a dereka lejjebb ér. De nem sokkal, érzetre olyan ötfoknyi lehet a különbség. Erős szélben pedig – meglepően – még kisebb az eltérés, sőt, talán nincs is. Nem rossz ez a dzseki, igaz, a hátában csak habprotektor van, nem a kemény fajta, amiben hiszek. De vállban, könyökben ott a rendes védelem.

Ilyen betét van benne

És még a gyilkosan un-cool, Lego-elemekből összeállított Honda Spacy robogómon is rendes motorosnak nézek ki benne. Nem mintha ez számítana, de van, akinek nagyon is fontos az ilyen. Ráadásul most nem negyvenezerbe kerül, csak egy harmincasba. Zsír.

 

 

A képre kattintva letöltheti a Shox karácsonyi katalógusát.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr53460070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_UnderCover_ 2011.12.14. 09:50:01

Már bocs, de a Honda Spacy BAROMI cool. Lehet, hogy bennem van a hiba :-D

mt-03 2011.12.14. 09:55:32

en protektor inget hordok a kabat alatt, plusz rendes terdvedot. ezek utan a ruhaba epitett ce protektorokat nevetsegesnek ereztem. kicsik, vekonyak, es semmi nem tartja a helyukon oket. inkabb kiszedtem ezeket es visszatertem a szolo pingre es terdvedore. sokkal biztonsagosabbnak erzem, mar csak a vastagsaguk es a meretuk miatt is.
mivel igy nem vagyok motoros ruhahoz nove, igy egy jo kis vastag es hosszudereku columbia turadzsekit hordok. abban nem fazom meg minusz 10-ben sem. a terdvedoket leveve ugy nezek ki mint egy akarmilyen teikabatos ember, max a bukobol latjak hogy motorral jottem.

fogash 2011.12.14. 09:59:31

Ennyiért egy valódi bőr dzseki utcai viseletnek is ajándék.

Viszont a "Wesco" az ugye a cowboycsizma/westerncsizma nevéből ered, így vagy legyeyn westerncsizma, vagy autentikus tájparaszt veszkó, de ne Wesco, mert az modoros. :)

Tomchy 2011.12.14. 10:02:44

Mázlista...

Ez olyan dzseki, ami nemcsak ingyen kéne. Hát nem az élet császárai, mondják meg?!

adamFZR 2011.12.14. 10:16:57

ez egész válallhatónak tűnik. Mikor én vettem ott cuccot, csak ez a Manx összeálítás adta ki, abban is plusz néhány fokig lehet motorozni városi etapokat.

A cordurás részben igazad van, enyém is úgy néz ki, hogy igazi törvényenkívüliként bámulnak rám.

Az imetes corduranadrág viszont a téli bélés nélkül, a pőre nyári bélése olyan anyagból van, hogy 3 másodperc alatt izzadságtól csatakosan hozzátapad a lábamhoz. :(

Amit nagyonnagyon kipróbálnék, azok a BMW ruhái.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.12.14. 10:27:35

cordurából is van funkcionális, vállalható fazonú, ami tudja a dolgát télen-nyáron - igaz, nem harmincért.
(a bukó szellőzőiről csak nekem ugrott be a Volga hűtőrács? :)

Rekspa 2011.12.14. 10:42:54

Én hidegben áttérek egy vitorlás vihardzsekire. Nulla szelet enged át vízhatlan, van rajta fényvisszaverő. Egy számmal nagyobbat vettem, mert vékony, viszont így tudok alá öltözni(póló+hosszú ujjú póló, protektor, pulcsi) Egyszer sem fáztam még benne. Igaz ha kicsit melegebb van, akkor hőgutát lehet kapni tőle. :)

paci68 2011.12.14. 11:04:18

én a vaterán vettem (20e)egy motorosszános kezeslábast,na onnan kezdődik a téli ruci

bufesrac 2011.12.14. 11:05:07

@Rekspa: ez a vitorlás vihardzseki nem is rossz ötlet, úgyis van otthon egy, ami kicsit nagyobb rám, mint kéne. Ha aláöltöznék és felvenném hozzá a protektoringem, egész jó lehetne. Esetleg kiegészítem fűthető üléshuzatból kibarkácsolt fűtőszálakkal. Legközlebb kipróbálom. :)

gaborab 2011.12.14. 11:21:42

Én a snowboardos cuccomat használom, kiváló. Protektor nincs, mert akkor bután vezetnék :)

nofatchx 2011.12.14. 11:27:56

azt a külső zsebet lehagyhatták volna róla mell részen, amúgy teljesen jó. ha az nem lenne rajta, indulnék venni.

nofatchx 2011.12.14. 11:34:41

hja, nekem is cordurám van, de nem szoktak kekeckedni velem, hátizsákot kipakoltatni. mondjuk nincs kifakulva, kiszakadva, tisztán tartom. lehet, hogy csak ez a titka?

Cobra. 2011.12.14. 12:07:03

Én az esőruhát szoktam felvenni pluszban nagyobb hidegben (+5 fok alatt), az is nagyon sokat számít. Illetve a lábamon rajta van az esőnadrág ilyenkor mindig, mert nincs motoros nadrágom, az esőszoknya meg oldalt beengedi a hideget, de a kettő együtt már elfogadható.
A kabátom egyébként Bering szintetikus szövetből és 0 fokig kényelmes a téli betéttel.

ync 2011.12.14. 12:19:21

Én régebben egy nagy bélelt dzsekit hordtam a kabátom fölött télen. Egyrészt vízálló volt, másrészt le lehetett tenni, amikor gyalog mentem tovább. Manapság már mindegy mit csinálok, a hideg üléstől kijön az aranyerem :)

Gomulka Béla 2011.12.14. 12:34:45

@fogash: Egyetértek. Ki is dobtak a robogós kommentelok kozul, valami ilyesmi miatt. (Mondjuk Cs. tud angoloul.)

mt-03 2011.12.14. 12:35:59

@bufesrac: sztem a ruha futes eleg felesleges es maceras. tapasztalatom szerint -10 varosban rendes oltozkodessel nem problema nem igenyel extra test futest. a vegtagokkal nagyobb gond van, oda viszont kell. futheto markolat es nagyon jo teli kesztyu. az viszont nem olcso. plane ha netan a kasztyu is futheto, marpedig az a jobb mivel a markolat csak tenyer oldalrol fut. meg persze lehet muffozni is.
a lab nem veszes, ha jol feloltozik valaki akkor nem kell futes, de lehet kapni futheto talpbetetet. mondjuk az olyan erzes mintha beleizzadna a labad a muanyag zokniba:) de vannak nagyon faxa teli zoknik, igaz qva dragan. sport es turaboltokban erdemes korulkemlelni.

David Bowman 2011.12.14. 12:40:00

Csikós haverom, mi lelki rokonok vagyunk. Én is akkor voltam őrkatona (120 őrség) és azóta is emlegetem. És fázom, mint a qtya lába. 12 fok alatt nem is motorozom.
Történt ezután tegnap, hogy a nejem elvitte mind2 autókulcsot. Ezt reggel 5kor vettem észre, amikor indultam volna az 50kmre levő munkahelyemre. Ha vonattal megyek, jó 3/4 órát kések, hát nem volt mit tenni, előszedtem a télire elrakott ETZ 251esemet. 5 fokban, a szemerkélő esőben beballagtam átöltözni.
4 réteg ruhát vettem: alul: pamut gatyó, jégeralsó, bőr motorosgatyó, piaci bélelt nejlon tahószkafander. Fölül egy 5000 Ftos műanyag hosszúujjú magasnyakú, direkt erre vásárolt alsóing, 1 jó vastag hosszúujjú póló (vagy pulóver?) Arra a bőr motorosfelső, majd 1 membrános dzseki. 2 zokni, motoros csízma. Mire így kiballagtam, a garázsban elhülve látom, hogy elfolyt a benzinem fele. Szétette a benzin a szilikoncsövet, amit átlátszó benzincsőnek használtam. (Sajnos nem igazán jó ilyesmire, de a PVC meg nagyon megkeményedik, mert a benzin lassan kioldja belőle a lágyítót.)Azért maradt 1 útra való. Szerencse a szerencsétlenségben. Ezután bemotoroztam a ködszitálásban. És nem fáztam. A 2500 Ftos bőr síkesztyűben ugyan úgy 30-40 km után fáztak az ujjaim, de ki lehetett bírni. Nem ázott be, mert ennyiért van benne 1 nejlon réteg is.
A bőrruhám úgy 30 éves német, még épp hogy rám jön. A dzseki nem épp GoreTexes, de csak lassan nedvesedik át. 14000 volt úgy 8 éve. A csízmám (MadMaxes) talpa az időtől lerohadt, és miután nem láttam semmi reményt 1 másik ilyen beszerzésére, ráapplikáltam 1 gumicsízma lábfejét. A műtét pompásan sikerült. Vesztett valamit a varázsából, de így tuti nem esik le a talpa. (A cucializmus gyermeke vagyok, semmilyen talprögzítési módban nem bízom.) Hazafelé gyönyörűen sütött a nap, 1 réteget le is vettem -alulról. El is határoztam, ma is motorral jövök. Hajnalban azonban, ahogy kimentem a teraszra, mégis a Merci(E260) kulcsát akasztottam le. Sok az az 50 km.

David Bowman 2011.12.14. 12:42:50

@mt-03: Nem szeretem a kormányon a muffot - bár van 1 birkabőr darabom - mert ronda, és veszélyesnek tartom.

David Bowman 2011.12.14. 13:01:35

Ja, a kedvenc motorom 1 XJ900 volt, és nekem is vannak elvetemült veterán autóim.

Lova 2011.12.14. 13:07:20

@fogash: @Gomulka Béla:
Rosszul tudjátok, a Wesco (West Coast Shoes) tényleg létezik, az egyik legpatinásabb amerikai cipőmárka, annak a nevéből jött be a magyar szlengbe a veszkócsizma. :)

Így néz ki egy igazi Wesco csizma:
www.westcoastshoe.com/wesco/info.asp

megkeseredett 2011.12.14. 13:09:47

Utóbbi telet már nem motoroztam végig, előtte 2000 óta az összeset. 2000-ben IMET cordura, aztán 2001-ben egy BMW Savannah 2-es cordurát vettem. Iszonyú áron, de nagyon megérte.
Azóta beletettem kb. 150e km-t. A fényvisszaverők már nem a régiek, a zippzár cserés volt és vékony belső réteget is kellett már javítani a kopások miatt, de a külseje kifogástalan. Aszfalton még csak jégen estem benne, akkor is rá a padkára, de az nem látszik rajta, ahogy a számtalan terepes zakó sem. Gyári protektorokat sosem használtam, krosszpáncél, majd amióta megjelentek, protekoring van alatt. A lábamon meg rendes endurós csizma + térdvédő.
A kabátba a Gore-tex még mostanság is vízálló, igaz csak esőben és/vagy 15 fok alatt raktam be. Lábra van még cordura nadrágom is, 10 fok körül veszem fel.
Ez a cucc, +35 és -10 fok között egyben akár 300km-re is elég, bár hidegben a kesztyű a szűk keresztmetszet, de azon meg a fűthető markolat segít.
Ha valaki sokat, min. éves szinten 15-20e km-t motorozik és nem csak 20-25 fok között, napsütésben, annak érdemes jó cuccokra gyűjtögetni, behozzák az árukat.

AzHofi 2011.12.14. 13:12:25

@Rekspa: az az a sárga hosszú kapucnis? :-) Istenien nézhet ki a motoron :)

David Bowman 2011.12.14. 13:21:18

Hol lehet fűthető kesztyűt venni?

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.12.14. 13:35:18

Most már azt nem értem, ha mindig van valami vásárlás.. egy motor, egy robogó, dzseki, akkor miért kellett szponzorpénzből hazahozni a ponton mercit?! Jut eszembe az autobianchi el lett már adva?! Hogy halad a ponton felújítása? Vagy arra már nem maradt?

JmOS 2011.12.14. 14:06:19

Bónusz előny a bőrkabát mellett a kisebb légellenállás.
A divatos 125-ös témát az asztalra téve: ott pl. értékes km/h-kat lehet nyerni vele a kordurával szemben! Nem vicc! Érezhető, meglepő mennyire!

okta 2011.12.14. 15:18:53

Megboldogult motorosfutár koromban vettem az Imetben "postáskabátot" (még a Magyar Posta felirat is rajta van): olyan meleg, hogy ihaj, Praktikerben nem nézik a hátizsákom, merthát azt hiszik, hogy munkában vagyok. :-)
A muff meg nagyon ajánlott, és szerintem egyáltalán nem balesetveszélyes. Szokni kell, az tény.

pannonkondor 2011.12.14. 18:15:59

A Shox is bekaphatja,már a letöltéshez is regisztrálni kell. Isten bizony nem használja semmire,de akkor meg minek is ?

Breacher 2011.12.14. 18:47:51

Én kurvára utálom a cordurát. A nadrágot egyáltalán nem is hordom. Egyáltalán nem szellőzik, esőbe nem ázik át de belülről olyan nyirkos leszek hogy ugyan ott vagyok. Most télen ugyan úgy BDU-t hordok mint nyáron csak van alatta egy mackó meg egy aláöltöző. Felül flanel ing, pulóver meg egy arlen ness dzseki amit szerintem sarkkutatók részére fejlesztettek. A muff meg a markolatfűtés nem játszik de jó lenne. A protektro ingen gondolkoztam én is, de nyáron a krossz csizmát is alig alig bírom a lábamon tartani.

A futárokra meg jobb ha odafigyelnek különben sose kapják meg a szarjaikat:)

peti251 2011.12.14. 20:13:24

Nekem egy HARRO bőrruhám van, de mivel a TS250 is öt körül szi, meg az Ascona 16D is öt körül, és mivel ha nincs fagy és esett is akkor is egy települést érintek a 19 oda km alatt, igy nem kérdéses hogy autózok, hiába, nem igazán szoktam fázni. Hozzáteszem, fáztam már idén, de nem volt nálam kesztyű, egy zokni, jégeralsó, meg sima pulcsi, és rá a bőrruha. Csak a kezem fázott! (nem is volt minusz!!)

Kopi3.14 2011.12.14. 20:21:30

@Breacher: A muff nem játszik? Részvétem. :D

antimason (törölt) 2011.12.14. 20:24:22

Még nincs is hideg...
Majd -5 fokban.

David Bowman 2011.12.14. 20:56:30

@peti251: Harro kesztyűm van. qurwayó. Kár, hogy már nem kapni olyat.

Breacher 2011.12.14. 20:59:02

@Kopi3.14: Bazzeg észre se vettem milyen magas labda:D

mt-03 2011.12.14. 21:44:59

@pannonkondor: az tok jo hogy meg en pitizzek (reggeljek) azert hogy naluk vasarlohassak? raadasul motoros holt szezonban amikor minden fillernek orulniuk kene? hat ezt en kihagyom barmekkora nagy deal is van benne...

mt-03 2011.12.14. 21:58:16

@David Bowman: sok helyen. de egyet ne vegyel, exo2-t ne. inkabb valami cekaszost, az a szenes xart se er. cserebe qva draga.

ciel 2011.12.14. 22:18:24

@pannonkondor:
arra, hogy a reg után küldjenek 4 mailt amiből egy sem alkalmas a katalógus letöltésére.
Legalábbis múlt héten így működött.

1kutya 2011.12.14. 22:20:06

ha már ruha: a síelők testhez simuló alsóruhája még senkinek nem jutott eszébe, csak nekem?

1kutya 2011.12.14. 22:21:53

@ciel: én simán letöltöttem a fent látható katalógust egyből. nem lehet, hogy a hiba a te készülékedben van?

DZolkó 2011.12.14. 22:29:12

A bőrruha átázik. A tesztben lévő félig bőr- és pont a karján. Átázik ez is vagy van alatta valamilyen vízzáró réteg?

ciel 2011.12.14. 22:38:40

most újrapróbáltam. Egy browserben lapozható katalógus már lett, de pdf-es letöltés továbbra sem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.15. 03:08:50

nem motoros szolhat hozza?
szerintem barom aki oktober es februar kozott motorozik
ennyi macerat....

David Bowman 2011.12.15. 06:07:58

@1kutya: Gatyót nem kaptam, de trikóm olyan van. Külső víz és szélállóm meg 1 van. Azt használom mindenre. Abban másztam meg a Mount Kenyát, abban vitorláztam végig az Adriát, abban motorozom, és abban is járok. Ez van. Síelni meg nem tudok.

David Bowman 2011.12.15. 06:09:00

@hagyma: Pedig néha jólesik. Pl. ma is.

kitiltott bögre 2011.12.15. 08:14:00

hát én aszondom Csikós hogy lopd el.

1kutya 2011.12.15. 08:52:35

@David Bowman: én ha jól emléxem a decathlonban vettem alsót és felsőt is. nem is volt egy ökör ára sem, sztem megéri (egyébként én is felveszem vadászathoz, motorozáshoz, síeléshez, bármihez, ha hideg van).

David Bowman 2011.12.15. 09:04:31

@1kutya: Én is ott vettem, de alsó már nem volt.

ElGatoNegro 2011.12.15. 09:16:05

Csikós úr!

A Tatát túlélők bizony megtanulják, hogy milyen is igazából fázni (1995-1996).
Nem tudom hogy képes lennék-e újra kitörött ablakú fürdőben, mínusz 12fokbani hideg vízben zuhanyozni újra, akkor megcsináltam.

Én a cordurara esküszük a hidegben.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.12.15. 10:19:34

@fogash: www.westcoastshoe.com/ ha mar tudalekoskodunk, akkor elarulom honnan ered a wesco.

bufesrac 2011.12.15. 15:09:21

@mt-03: valszeg városban én se fáznék, de főként túrára használom a motorom. Igazából fázni ott se nagyon fázom mostmár, amióta 12e-ért vettem windstopperes alsót/felsőt, van egy jó 3 rétegű kordura kabátom, meg egy 2 rétegű kordura gatyám. Probléma csak a kéz és a láb. Kézre legjobban a muff jött be (hiába néz ki hülyén egy 650es Kawán, leszarom :D), abban még nyári kesztyűben is elviselhető, de tény, h szokni kell, mert nem látod a kezelőszerveket, meg a menetszél rányomja a kezedre még ha merevítős is. Ha melegebb van, akkor meg téli kesztyű is elég. Lábamra kell még kitalálni valamit, mert az hosszú úton két zokniban is fázik, pedig normális túracsizmám van...

geekthink 2011.12.15. 17:50:59

Csikós Zsolt: a teszt nem volt egészen fair. A cikk alapján azt mondanám nem hordtál még rendes bőrruhát. A derekat és a veséket a dzsekihez tartozó nadrág hivatott védeni - teljesen más a szabása mint az utcai nadrágoknak. A kettő összezippzárazva véd a legjobban.

Én egy sportosabb Bering bőrruhát használok. (térdkoptatóval használható, de még két részes és lehet benne görnyedés nélkül járni)

Az én tapasztalataim ellentmondanak a tiédnek. Télen melegebb, nyáron hűvösebb, mint a cordura - bár, tény, hogy én csak olcsó cordura cuccokkal tudtam összehasonlítani.

FogarasiArpi 2011.12.15. 19:09:50

Emberek, vegyetek eszre mar!
Ez a cikk nem a borkabatot, hanem a cordura-Dainese-t reklamozza vegig...

Ezt ugy hivjak, hogy bujtatott reklam.

fosdapass 2011.12.15. 21:02:55

@FogarasiArpi: hiába, ótósújságíró is pénzből él...
A motorosnak nem túl sokat számít hogy néz ki, a ruhagyuri meg nem sokat megy télen. Nekem jól beváltak a cordura cuccok, 50e-ből kijött kertésznadrág és kabát. Szélálló terroristamaszk legalább olyan fontos. Markolatfűtés helyett ezerszer fontosabbak és töredék áron a kézvédő zsákok sztem.

Taurista robogós 2011.12.16. 16:15:15

""hagyma · hagyma.blog.hu/ 2011.12.15. 03:08:50
nem motoros szolhat hozza?
szerintem barom aki oktober es februar kozott motorozik
ennyi macerat....""

Ha nyugat európában élnénk akkor azt mondanám,hogy igazad van. És akár hiszed akár nem.Nem mindenkinek van autója és a munkahelyét se mindenki tudja megközelíteni tömegközlekedéssel.

nofatchx 2011.12.17. 08:30:26

@geekthink: a kommented nem volt egészen fair. a kommented alapján azt mondanám, nem hordtál még rendes cordurát.
:)

de tényleg, abban a bőrruhában te gond nélkül elmotorozol minuszban? nem 4 sarokra a kisboltba, hanem lakott területen kívül, ahol szelek is fújdogálnak.

nofatchx 2011.12.17. 08:34:05

most mi baj van ezzel a cikkel? ez egy shox kabát teszt. és ha reklám, akkor mi van? ez egy blog, itt azt lehet, ami tetszik. bárki reklámozhat blogon, nincs megtiltva senkinek.

geekthink 2011.12.17. 13:45:05

@nofatchx: :) igen, igazad van, tényleg nem volt alkalmam jó minőségű cordurát tesztelni. Nyilván nem véletlenül használ ilyet a téli motorosok többsége.

Én Bp-Üllő távon motoroztam két télen keresztül, átlag heti egyszer, bőrruhában. A csavar ott van, hogy mindezt egy idomos sportmotoron tettem, ami meglepően hatékonyan tartja távol a szelet az érzékeny részektől.
A CBR-en 5 fokban még viszonylag kényelmesen motorozom nyári bőrkesztyűben, míg robogón (malaguti centro) ilyenkor már lefagy a kezem, hiába van muff is a kormányon.

A kommentem lényege az volt, hogy egy ilyen típusú bőrkabát a nadrággal együtt alkot használható rendszert. Persze lehet hordani külön is, pl. divatból...

gabesz7004 2011.12.20. 01:50:53

@FogarasiArpi: Dehogy! Ez egy duplán bujtatott Merci reklám! Télen motorozni MENŐ! Meg néha fekvő! :)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása