Modern szakszerviz? Na ne röhögtess...

Ön is ilyen képet lát maga előtt, ha egy modern, jól felszerelt szerelőműhelyre gondol? Nem? Pedig valahol ez a természetes – Koszticsák Szilárd képe megmutatja a motorkerékpár-szerelők utcáját az afganisztáni Baglán tartomány székhelye, Puli-Khumri külvárosában. Na, vennének ott használt gépet?


Zväčšiť mapu

 

A kép forrása: MTI

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr82927403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pallér 2011.05.24. 07:12:52

Kedves Baowah, úgy látom nagyon jó sorod van, hogy a szerviz már csak szépen csempézett és fogorvosi rendelő tisztaságú lehet nálad.
Gondolom a csövet hegesztő, fémet egyengető, vasat reszelő szakit jól kioktatnád, hogy márpedig ez gányolás és azt az alkatrészt nem javítani , hanem CSERÉLNI kell !!
Tudod vannak országok a földön ahol még nem tette be a piszok jó lét a kezét-lábát és nem sokat pazarolnak - nincs miből ugyan is.

Ilyen volt a mi kis országunk is.

Éltek itt ilyen mesterek ( szakik ) akik nem lecserélték a törött ajtól, vagy elemet, hanem kiegyengették.
Lefurkodták a ponthegesztést, szétbontották az elemet és kalapált, egyengetett, mókolt és kendácsolt.
Olyat tett amit a tulajdonos nem tudott.
Aztán jó ha meg lehetett mondani, hogy javítva volt.

Ezek a mesterek is tanították a jövő nemzedékét...

Hogy a képen egy favázas bódésor van ?
semmi különbség nincs a Dob utcai pincétől !
Fedett mindkettő, ázni nem ázik, szükség a kép szerint meg elég nagy van a munkájára.

Téged minősít a cikked és a leszólásod barátom, nem pedig a képen látható szakikat !

zöldi 2011.05.24. 07:34:09

@Pallér: Nem tudom, mennyire követed a blogot, de láttad az Art Deco műhelyt, ahol nagyrészt kézzel+vérrel+verítékkel készült Baowah motorja?

Pallér 2011.05.24. 07:47:53

@zöldi: Persze láttam.
De akkor a te figyelmedbe is ajánlom, ( nem tudom láttad e )
a Discovery csatornán még néha ismétlik a Bangla Bangers - Chop Shop című autókreálós műsort.

www.youtube.com/watch?v=dGpo7KRzTyI&feature=related

www.youtube.com/watch?v=CjFAaKYXszs&feature=related

www.youtube.com/watch?v=W4Mgurbp0S0&feature=related

Az Indiában játszódó részek igazán érdekesek ! Hol, mivel és miből mit csinálnak.
Az ember álla leesik.

Nem szép a szegénységet kinevetni.
Egy mai hétköznapi szerszámoskocsi:

osz-car.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Szersz%C3%A1m+%C3%A9s+gar%C3%A1zsberendez%C3%A9s__Gar%C3%A1zsberendez%C3%A9s__Szersz%C3%A1mos+kocsi__+__+&cikkkod=10217R-203-FRC

közel félmillió forint.
Szép, csillog, villog, de az ottani manuszok 10 évi összkeresete sem lenne elegendő erre !

Én erről beszélek.

Baowah készülő motorja eddig sem fogott meg.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.05.24. 07:53:20

@Pallér: ne stresszelj kerlek, nem voltam lenezo. ha elolvasod a szoveget meg egyszer indulat nelkul, talan masodszorra megerted.

FeR1 2011.05.24. 08:30:18

@Pallér:

Őszintén, nagy sebességű, nagy terhelésű manővereket mivel csinálnál szívesebben? Egy új alkatrészekből álló járgánnyal, vagy egy kikalapált, egyengetett gépezettel?
Amit régen kikalapáltak, kiegyengettek az autóknál, azt ma úgy hívják, hogy gyűrődőzóna és a többi. Szóval az egyszerű kalapálás és fényezés után pont nem ér semmit,mert az energiaelnyelő szerepe megszűnt létezni a kalapálásra okot adó történésben.
És igen, a tisztaság valamilyen szinten tükrözi az igényességet, és kis biztosítékot ad arra, hogy a főtengelycsapágyadat nem a porból, mocsokból dobják vissza a gépbe, hanem egy steril helyen tárolják a javítás alatt.

Bazsi(HUN) 2011.05.24. 08:39:13

Régen is motoroztak az emberek... még sincs fogyóban az emberiség!:D Nem kell túlmisztifikálni az egészet. Aki csúcsteljesítményt keres annak ez legyen a heppje, de szerintem a legtöbben itt magáért a motorozás szeretetéért vagyunk itt nem pedig a High-tech sz*rságokért. Kiválóan lehet motorozni egy 40 éves géppel is, BETARTVA a kressz szabályokat...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.24. 09:10:37

@FeR1: Szerintem ott, ahol az a kép készült,
1. nem nagyon végeznek nagy sebességű, terhelésű manővereket motoron (ha így néz ki a szervíz, akkor valszeg földút van)
2. örülnek, ha nem gyalog kell menniük.

alprazolam 2011.05.24. 09:15:37

Csak a cikk utolsó mondata nem kellett volna. Az a költői kérdéses...

antika13 2011.05.24. 09:32:12

Arról már nem is beszélve, ott egy ilyen gépért is embert ölnek!

Pierr Kardán 2011.05.24. 09:44:11

Ez a Zväčšiť mapu szöveg mit jelent a térkép alatt?

Bunkó-e vagyok, hogy nem értem????

vikk007 2011.05.24. 09:47:13

"Na, vennének ott használt gépet?"

Ahogy elnéztem a csatolt videókat a commentben, IGEN!

és sokkal biztosabb vétel lene, mint nálunk a gányolt, visszatekert agyonadalékozott, széthajtott csili-vili x@rock:-D

Nem az épület javít, és nem is a "hájteknika" , hozzáértő, a mesterségüket művészi szinten űző emberek...

a pénzért vett okleveles gépészmérnök sem ért x@rt se'

( ez a cikk egy kicsit tényleg mellényúllás lett, de sajnos a mendennapi élettel is ezt a látásmódot akrják a fejünkbe sújkolni, ez a globalizált kizsákmányolás alaptétele, becsületes hozzáértő emberek sokkal többet tudnak és adnak, mint a "vízfejű" márkaszervizek, ipari tanulóikkal, vagy már a sehova nem kellő, alkoholista, lecsúszott, vagy már alapból " hülyének-született" szerelőikkel...)

vikk007 2011.05.24. 09:49:16

@Pierr Kardán:

Biztos Héberül van, mint néha a "zsírszerző" honlapján a főcímek, amikor véletlen előbb kitaszik szerkesztélsből az anyagott:-D

( de lehet akár tóthul is:-D )

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.24. 09:49:34

@FeR1: Ez így igaz, itt egy Fifth Gear műsor egy illetve 2 Ford Focusról, amit összeütköztetnek frontálisan egymással. Az egyik egy gyári sérülésmentes, a másik egy korábban elöl sérült, de szemre szépen helyreállított példány. Mindenki vonja le a tanulságot.....

www.youtube.com/watch?v=yjxM9chAe1k

2011.05.24. 09:49:35

milyen gépet vennél szívesebben: amiről tudod, hogy egy fabódés szerelős is működőképesen tud tartani, vagy egy olyat, amelyik csak a csempézett falú szakműhelyben, számítógéppel és fődarab-cserével javítható?

vojzi 2011.05.24. 10:27:43

csak egy apró példa...
14évesen apám vett nekem egy simsont... Beletettük a 4.sebességet majd vettünk rá sport kipufogó könyököt meg rácsot stb. De valami gond volt a motorral, nem igazán volt ereje. Elvittük szerelőhőz, ő felült rá majd annyit mondott ez egy simson ez ennyit tud. Eléggé le voltam törve, mikor arra sétált egy alkoholista kinek "csülök" volt a beceneve egy foga fent egy lent és közölte h a kipufogóban a fojtás biztos neki van tolva a kipufogó seggének és lefogja a motort. Leszedtük a kipufogót és váááááááá 4esbe repült fel a hegyre és síkúton óra szerint 75km/h-t tudott. Kérdés h akkor most ki volt a szakember???

Szabi01 2011.05.24. 10:49:17

Egy kép, pár hülye mondat és kész.
Még csak most kezdődik a nyár, de már nagyon uborka szezon van. :D

FeR1 2011.05.24. 10:59:06

@ColT:

Ahol a kép készült, az ott úgy van jól, ott ilyen a világ. De itthon vinnéd-e hasonló helyre a gépedet?:D

motor77sport 2011.05.24. 11:06:04

Ha visszanézel 25-30 évet, a mostani márkaszervizek is egy garázsból indultak el, a mai viszonyainkhoz képest ezek is sufnik voltak. Ott ez a természetes nincs ezzel semmi gond. Szóval igen, mert ha visszaviszem kis arab stílusú veszekedés után valószínű meg tudják javítani :)

GERI87 2011.05.24. 11:08:04

@Pallér:

Én örülök ha eltűnik végleg a mókulós, gányolós világ...az SZTK szemüveges cefre-bagó szagú ködével és házi rezós meg PVC csöves ram air hülyeségeivel együtt.
De sajnos nem ebbe az irányba tartunk.

Ahogy elnézem nálunk motort nem tudsz úgy venni hogy bele ne gányoltak volna valamit.

Azok a "szakik" meg ma már inkább alkeszok csak....sokszor elavult tudással, fejlődés képtelen mentalitással.
Tisztelet a kivételnek.

@R850R:
De amit egy fabódés meg a szomszéd Pistike tud szerelni az többnyire azt jelenti hogy eleve el is fog romlani mert olyan:)
Tehát olyat se kéne venni.

2011.05.24. 11:24:13

@GERI87: ha világkörüli útra kéne mennem, és nem lenne akkora hátterem mint Obi Van Kenobinak, akkor én olyannal mennék, amit akárki akárhol meg tud javítani.

Herman 2011.05.24. 11:41:15

:D

én jártam már kabulban, peshawarban, lahorban is...

Ezek az emberek bármit elkészítenek, ha van hozzá elég fém, és egyéb alapanyag...

Művészi szinten építenek motort, autót, teherautót!!! de akár buszt is ócskavasból, kliőtt szovjet roncsokból!

Ja, és a fegyvereket se ámerikából veszik...mit gondoltok, honnan??

Hát maguk gyártják az AK-t, a GRAD sorozatlövőt, de akár összehoznak egy RPG-t is, csak legyen alapanyag...

Mesterei a vasnak, az acélnak:D

DrSzoke 2011.05.24. 11:43:35

@akos696: Megneztem a videot,azert az durva hogy a hossztartoba normalis javitas helyett bele volt gittelve.Igy nem is csodalom hogy az tortent ami.Meg lehetett volna azt csinalni rendesen.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.24. 11:45:56

@DrSzoke: Valami olyasmit magyarázott, hogy túl merevre lett csinálva, ezért gyűrődés helyett betolja az egész tűzfalat az utastérbe. Az a baj, hogy javítással vagy túl gyenge lesz vagy túl erős, de sosem lesz olyan, mint gyárilag.

Pallér 2011.05.24. 11:50:42

@GERI87:
Kedves Geri, azt gondolom elbeszélünk egymás mellett!
Te a mekkmesterekről beszélsz akik amolyan mindenhez értő aranykezű csodamágus belekontárkodós, végén nem sikerülős ...stb.

Ha jobban megfigyeled a képet és belegondolsz abba, hogy milyen vehemenciájú az ottani felfogás, akkor te is belátod azt, ha nem sikerül a javítás, vagy sz@rt adnak el, akkor a következő pillanatban megkéselik a 'mestert' vagy levágják a karját és az többet nem javít vagy ad el semmit.

ezt nézd meg kérlek - www.nagygepmuhely.hu/pages/page.php?pa=84ba8d09-2cd4-3555-d09e-4d34512b1051

@baowah:
Kérlek ne értsd félre, ez nem stressz, indulat nélkül olvastam elsőre és mit tudom én hanyadszorra is. És látod mások is cinikusnak tartják azt amit írtál.
Ennél azért több ráció és tisztelet a 'szakmunkások iránt' kellene. Na de úgy sem hallod meg.

Jobban tetszett volna, ha azt írod :
ezen a putrinak kinéző helyen is megjavították egy ismerősöm motorját...
Koszticsák Szilárd képe megmutatja a motorkerékpár-szerelők utcáját az afganisztáni Baglán tartomány székhelye, Puli-Khumri külvárosában. Hihetetlen amit látott, két kődarabbal és egy vasdarabbal a kezében egy koszos, szakad ruháju Afgán pár perc alatt végzett és a gép újra beindult !

Na ?

Hogy ne menjek messze, biztosan emlékszel még a Long way round sorozatra, nem emlékszem hogy Magadan környékén vagy hol, de Klaudió IZS motorját pillanatok alatta puszta közepén a Mongolok megjavították a hozzá adott szerszámkészlettel.

vikk007 2011.05.24. 12:27:08

@R850R:

Elmentek a felkészítetlen T5 oldalkocsis "huzlladék" pannóniával a kinai olimpiára! El is romlott, eltört az egyik hátsó teleszkóp a rossz utak, inkább az út hiányában..., de azért megjárták oda-vissza

Hát én a lassan 10 éves 15 ezer km-es drag star -ommal meggondolnám...

droland 2011.05.24. 12:31:37

"Éltek itt ilyen mesterek ( szakik ) akik nem lecserélték a törött ajtól, vagy elemet, hanem kiegyengették.
Lefurkodták a ponthegesztést, szétbontották az elemet és kalapált, egyengetett, mókolt és kendácsolt.
Olyat tett amit a tulajdonos nem tudott.
Aztán jó ha meg lehetett mondani, hogy javítva volt."

Az ilyen mestereknek, ha beviszek egy 6 éves E osztályú felsőmercit, ami kikalapál vállalja a munkájáért a 30 év átrozsdásodás elleni garanciát? Csináltattam már kasztnit utólag (nem cserélve) de azzal MINDEN ESETBEN volt valami gond, vagy befújt rohadt hallkan a levegő az ajtónál, ami eddig nem úgy volt. Lehet itt védeni a szakikat, csak az ember a pénzéért elvár egy olyan jellegű munkát, ami ha kész van, ne mondja meg az isten is, hogy az csinálva lett. Ma már az emberek kényesek... ez az igazság...

droland 2011.05.24. 12:33:23

UI: "Olyat tett amit a tulajdonos nem tudott.....Aztán jó ha meg lehetett mondani, hogy javítva volt."

Mert olyan autók voltak... egy zsigulinak olyan belső autózaja volt, hogy az isten nem mondta meg, hogy van a tetejét pl. egy csomagsín. Ma már rohadtul zavar, mert hallom a hangját (a keresztbe fektetettnek).

zöldi 2011.05.24. 13:24:37

@Pallér: Az a műsor hibátlan, láttam pár részt.

Pallér 2011.05.24. 13:37:58

@zöldi: És vennél tőlük járművet ? Vagy javíttatnád a járművedet ott, ha nincs jobb műhely a közelben ?
Ugye hogy igen.
Akkor meg mi a különbség ?

Pl. A sarki puccos Merci szervizben kizárt dolog, hogy egy összetört roncsból autót faragjanak. Mert nem üzlet nekik a javítás.
Az új alkatrész és a csere a lényeg.

A profit minden áron !

Pallér 2011.05.24. 13:39:43

Nem is tudnának autót faragni, mert csak a laptophoz és a gyári alkatrész cseréjéhez ért az oda tanult szerelő.

Pallér 2011.05.24. 13:41:04

@Herman: Ugye !
Az ottaniaknak tökéletesen megfelel.

Virago_1000 2011.05.24. 13:48:54

@antika13:" Arról már nem is beszélve, ott egy ilyen gépért is embert ölnek! "

-honnan tudod? Voltal mar ott? Akkor meg mit okoskodsz??

@droland: "Csináltattam már kasztnit utólag (nem cserélve) de azzal MINDEN ESETBEN volt valami gond, vagy befújt rohadt hallkan a levegő az ajtónál, ami eddig nem úgy volt. "
- vegyel ujat hitelre, garancialisan, az valo neked.

antika13 2011.05.24. 14:45:15

@Virago_1000:
Szóltam én hozzád? Szidtam én a te jó . . .
Egyébként pedig beszéltem már olyan emberrel, aki látott már olyan embert, aki hallot olyan emberről . . .
:)

toncsi64 2011.05.24. 14:46:06

@droland:

Azért ha egyszer megpróbálod érvényesíteni az általad említett 30 év átrozsdásodás elleni garanciát, lesz meglepi. Tudom, mert próbáltam :)
Először is több fényképet meg mérést meg jegyzőkönyvet csinálnak mint a Challenger katasztrófájánál. Aztán várj, várj, várj,.... Ha megjön (HA!!!) a gyárból a bólintás, jön a meglepi, a javítás technológiája :DDD
A problémás helyeket homokfújják, leködölik, majd összepolírozzák. Voálá, kész az általad vágyott, hibátlan autó. Biztosan jobb mint újkorában :DDD

GERI87 2011.05.24. 15:26:11

@Pallér:

Annyira tetszik költözz oda és járj olyanokkal:)
Ha nagyon muszáj szarból is lehet várat építeni....

Szükség megoldásnak pénzhiány esetén működik (de nem jó) mert nincs más alternatíva, de ne akard már bemagyarázni hogy a 'csere' nem jobb csak 'profit' meg 'lobbi érdekek'...mert ez hülyeség.

Már megint ez a hülye "kibasznak a kisemberrel, rohadt multik" hipotézis.

Azért cserélik az alkatrészt és laptoppal végzik a munkát hogy a kisembernek ne kelljen használni a szívatót, legyen légkondi a 30 fokba, és ne kelljen gyertyát pucolni, hűtővizet cserélni az út szélén...

Ehhez meg már nem elég a villáskulcs, olajos rongy kombó...

Amúgy a szegénység még nem ok, magyarázat arra hogy valamit retkes, szutykos,rozsdás meg tesséklássék mókolt fos legyen....

GERI87 2011.05.24. 15:28:53

@R850R:

Én meg biztos nem indulnék el olyannal amiről tudható hogy 'el fog romlani de sebaj mert van alkatrész':)

SomeSeed 2011.05.24. 15:48:26

@toncsi64: Ez komoly? Nem semmi... :)

Perverz Matyesz 2011.05.24. 16:55:27

@GERI87: Csak aztán nehogy akkor menj a modern autóddal/motoroddal világkörüli útra amikor közel a szervizidő, mert majd a komputer jól letilt, amíg be nem viteted trélerrel a szakszervízbe, ahol jó pénzért nullázzák (ismerős 2 éves bmw-jével történt mondjuk 5 éve), és mehetsz tovább.
Egyébként az is külön öröm, hogy a tiszta márkaszervízben a elf evolution sxr 5w40 motorolajból 5 liter mintegy 25eHUF volt a kötelező szervizen tavaly, az interneten meg ugyanaz az olaj 8ezer. Hát igen, a tiszta csempének ára van.

Sákif za morro? 2011.05.24. 17:05:06

@Pallér: Ritkán mondok ilyet, de egyet értek veled. Mondjuk nem kimondottan volt rosszindulatú az írás, de értem amit mondasz. Hiányoznak az ilyen arcok.

GERI87 2011.05.24. 17:16:50

@Perverz Matyesz:

Senki sem kötelez rá hogy ilyen motort vegyél.
Az új motor árba ilyet is be kell kalkulálni hogy kötelező szervíz stb.
Használtan meg garancia után nincs ilyen gond pl az olajnál.

Nem kell erőn felül motort venni és meg van oldva.

Amúgy nem is baj ha letilt...így is sok a karbantartatlan gép mert "elmegy még vele" meg "jó az úgy is....túl van tervezve" meg egyéb agyszülemények.
Hejj rá érünk arra még...inkább meg hejj rábaszunk arra még.

Amúgy meg nem akkor megyek mikor közel a szervíz és le van a gond:)
De egy berhálós "minden bokorban nő hozzá karbi" motor bármikor beadja a kulcsot.

Amúgy meg az ilyen gépeknél nem gyanús hogy pont azért van hozzá lépten-nyomon alkatrész mert gyakran beadja az unalmast?:)

Ezért sem jó ha tudod hogy néz ki a blokkod belülről mert ha szét kell szedni az már régen rossz:)

eff 2011.05.24. 18:11:59

@Pallér: Nagyon nem jol latod szerintem a dolgot. Szivesen beszurnek(de nem tudok) neked ide egy fotot nigeriai hentespultrol. Amit ott kapsz, abbol is meg lehet csinalni egy fasza regivagasu porkoltet, de hartyatlanitott belszin tatarnak nem nagyon van. Az, hogy ki venne onnan hust mar mas kaposzta, de a helyiek csak onnan vesznek, es nem a legkondionalt hypermarketbol, ahol a zold rohadast ultraval lemossak a husrol mielott ujracsomagoljak...:)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.05.24. 18:35:46

Simán vennék onnan gépet.
ŐK tudják, mitől működik, és mi baja, ha elromlott.
Nem cserélők, javítók.

toncsi64 2011.05.24. 18:41:04

@SomeSeed:

Sajnos :( De legyünk realisták. Ha végig gondolod nem sok más megoldás létezhet, max a telibefújás. Az jobb ?! Akkor sem lesz már soha olyan mint egy gyári fényezés. A legnagyobb csapda a dologban meg akkor jön mikor a leendő vevő hozza a rétegmérőt... Persze lehet magyarázkodni, de ki kiváncsi arra ?
Ügyhogy maradjunk annyiban, ez is egy kitünő marketing duma és amint az fentebb is olvasható van aki megeszi :)

toncsi64 2011.05.24. 18:49:21

Hogy a témához is szóljak :) Számomra visszatérő gondolat, hogy a mai járművek kiölik a szerelőkből a kreativítást és egy egyszerű probléma is elháríthatatlan akadállyá növi ki magát. Az ilyen helyeken, ilyen gépekkel gyakorlatilag nem létezik lehetetlen. Természetesen a látvány - egy nem ehhez szokott szem számára - ijesztő, mégis könnyen lehet, hogy ezek a gépek ezzel a "karbantartással" túlélik a mai "szakszervízben" felügyelt vasakat.
Ez pedig számomra szomorú...

Pallér 2011.05.24. 19:06:46

@eff:
Szia eff.
Nem értem hogy hogy jön ide a nigériai hentes üzlet :

newsimg.bbc.co.uk/media/images/44580000/jpg/_44580801_10nigeria_afp.jpg

de megpróbálom értelmezni... bár nem nagyon megy.

Én mint közép-keleteurópai polgár nem rendelkezem olyan antianyagokkal és baktériumokkal amik fogyaszthatóvá tennék számomra az ott vásárolt élelmiszert... ez evidens.
De mondjuk ha épp a helyi hegesztőnél kellene egy Suzuki GS450 törött vázát, motortartóját, kormányát visszahegeszteni akkor azt az ott karbid és víz elegyével hegesztő nigger simán meg tudná csinálni és még vérhast vagy tífuszt sem kapnék tőle.

tök elbeszélünk egymás mellett szerintem, de mindegy. Neked is igazad van, én nem vennék onnan húst így első látásra...

eff 2011.05.24. 20:34:49

@Pallér: Hi Paller. Nem beszelunk szerintem egymas mellett el. Amit irni akartam a bena hasonlatommal, hogy egy afrikai orszagban mondjuk nyilvan nem szaladgalnak az emberek egy europai aron megvett high-tech "digitalis" technikaval, es nem is annyira szerelnek ilyen jarmuveket, ilyen szervizekben ott. Szerintem el kell fogadni, hogy a mai motorok nem annyira csak a mechanikarol szolnak. A ultras lemosott hus-os dolog, meg arrol szolt volna, hogyha beviszem ~4M Ft-os turagepemet egy szakszervizbe, akkor sokkal jobb erzessel tolt el manapsag, ha a szervizes sracrol sut, hogy verprofi a szervizcd atlapozasaban, mintha nyakig olajosan varna egy villaskulccsal.
Termeszetesen minden tiszteleten azon szereloke, akik ugyanolyan biztosan nyulnak a computerhez, mint a csokulcshoz, es mindezt sikerrel. Csak tul komplex mar a technika, hogy sok ilyen szaki legyen.

Mrtomtomka 2011.05.24. 20:50:57

Opel szerviz: elektronika megfingott, menet közben gondol 1-et leállítja a benzinszivattyút.
1.Hiba kiderítése 15ezerért
2.Megoldás: elektronika csere 300 ezerért

Taknyoló, barkácsoló szaki: semmi gond, benzinszivattyút rákötjük a gyújtásra 5000-ért és tökéletesen működik azóta is

Astra hol gyorsul rendesen, hol nem
Opel szerviz: háát itt kéne hagyni, pár napig elnézegetjük 9000-ért óránként

Barkácsszerelő: hiba kiderítése 0 forintért 1 perc alatt. Gázpedál szórakozik.
Megoldás pár óra alatt 8000-ért

Ennyit a szakszervizekről.

eff 2011.05.24. 21:02:29

Gondolom nem 2 eves garacialis opelrol irtal fentebb? Vagy ha igen, akkor a kocsit zsakbamacskan nyerted...:)

jaszli 2011.05.24. 22:43:36

@Mrtomtomka:A benzinszivattyú problémád megoldásához csak gratulálni tudok.Jutányos áron jutottál hozzá egy mobil krematóriumhoz.

lancgd5 2011.05.25. 08:58:10

Magyarisztánban teljesen mindegy, hogy ún. szakihoz, vagy ún. márkaszervizbe viszed-e a gépedet.

Mindenhol megpróbálnak átb....szni.

főbe járat 2011.05.25. 09:44:12

@lancgd5: Azért ez nem igaz, persze jól hangzik.
Az általánosítás legalább olyan nagy probléma mint ha átvernek. Vannak becsületes és korrekt magánszerelők és vannak ilyen márkaszervizek is (nem kétlem, hogy ezt te is tudod). A kutya ott van elásva, hogy a gyártók komoly bevételekre számítanak a járművek eladás utáni szolgáltatásai kapcsán is. Ezért nem lehet pl. motormárkához kötött célszerszámokat venni utcáról, ezért szükséges néhány típushoz (pl. Ducati) célszámítógép, míg másokhoz csak egy szoftver+PC+kábel (pl. Suzuki), megint másokhoz pedig ez sem mert kivillogtatható a műszerfalukon minden hibakód (pl. Yamaha). Az alkatrészek cseréjével/javításával is hasonló a helyzet. Az a cégek malmára hajtja a vizet, hogy azt szajkózzák, csak eredeti alkatrészt szabad beépíteni, más gyártóét nem. Pedig több példát is tudok, amikor a más gyártótól származó cseredarab jobb ÉS olcsóbb, mint a gyári (valójában beszállítótól származó). A magánszerelőknek még akkor is alacsonyabb a rezsijük ha csempézett műhelyük, több évtizedes tapasztalataik, korrekt munkafelfogásuk és ügyfélkezelésük van. A fentieket az elmúlt tíz évben tapasztaltam motorosként és autósként.

SomeSeed 2011.05.25. 11:31:52

@főbe járat: Teljesen egyet tudok érteni.

Pallér 2011.05.26. 07:41:06

@főbe járat:
100%ig egyet értek veled !

SevenHorse 2011.05.26. 08:41:03

Egy adalék, meganról el vitte a tükröt a cica.Emlitett szakszervizbe 78.000+áfa
El mentem az auto boltos haverhez 8000Ft ért meg kaptam a tükröt cak und puder.
Kb 5 perc volt a csere szerinted én is mokoltam??Sajnos a szak szervizekbe nem értenek semmihez csak a lehuzáshoz.De még sorolhatnám az ilyen eseteket végtelenségig.pl egy index izzó csere 7000.- Olajcserékről,és vizsgáztatásról nem is beszélek.Olyan számokat ejtettek ki a szájukon mejdnem fejre estem.

odb 2011.05.26. 11:03:39

@GERI87: értem én, hogy a szép új motor mindent visz, de egyrészt nem lehet minden hosszabb túra előtt új motort venni, másrészt új motor esetében bármikor előjöhet egy gyártási hiba. Aztán hat- hét- vagy tizenhétezer kilométerre otthonról gondolkodhatsz rajta, hogy hogyan jutsz el a legközelebbi márkaszervizbe. Hosszú útra megbízható ÉS könnyen javítható géppel kell menni, édeskevés, hogy jó állapotban van, mert a normálistól eltérő körülmények között bármikor előjöhet egy hiba amivel egy bonyolult elektronikájú modern gép esetén senki se tud kezdeni semmit. Lehet, hogy a régebbi egyszerű motoron a túra alatt háromszor kell karburátort berhelni, de legalább hazaérsz vele és nem hajóval kell hazaküldeni konténerben.

Mrtomtomka 2011.05.26. 20:15:25

@eff: Nem, a gondok 6 éves korában kezdődtek igazán :(

Mrtomtomka 2011.05.26. 20:18:54

@jaszli: Legalább a hamvasztásom is olcsón megoldódna. Egyébként 1 3. megoldást választottam: 40-ért használt elektronikát soppingoltam bele.

Mrtomtomka 2011.05.26. 20:25:55

@főbe járat: Így van, nem szabad általánosítani. A baj csak az, hogy akár százezrekbe is kerülhet, mire az ember rájön, hogy kihez kell legközelebb vinni a technikát :(

Mrtomtomka 2011.05.26. 20:31:30

Ismerős Renault Thália - távirányítós kulcs nem müxik

Renault szerviz elsö ajánlat 40000-ért új kulcs
1 héttel később már csak 25000

Hogy is van ez? Ennyit javult a forint 1 hét alatt?

Barkácsmester 3000-ért kideríti, a kulcs kontakthibás, forrasztásokat eligazítja benne, és működik a kulcs.

Akkor most hova kell vinni a szekeret?

főbe járat 2011.05.27. 12:30:46

@Mrtomtomka: Gondolom mindenki tudna legalább egy ilyen példát mondani. Nincs biztos módszer a lehúzás elkerülésére, illetve van, a megbízható tapasztalatok megosztása másokkal. Lásd még: internetes szakfórumok.
A márkaszervizek dolgozói többszörösen ellenérdekeltek az olcsó de már megfelelő megoldások keresésében. A gyári javítási technológiákat kell követniük, másrészt mert a munkaadójuk is ellenőrzi, hogy mit cserélnek és mit javítanak. A rendszer működik, hiszen ügyféloldalon többen vannak azok akik mindenféle kritika nélkül megeszik a szakszerviz=szakszerűség összefüggést, illetve sokan nem is filozofálgatnak azon, hogy mi éri meg. Vagy csak nem érnek rá megkeresni az alternatívákat.
Tudatosabb fogyasztói társadalmakban már vagyoni helyzettől függetlenül igyekeznek okosan költeni az emberek, és az EU is ezt támogatja a szervizszolgáltatásokkal kapcsolatos jogszabályok megalkotásakor.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása