Elég volt a vinnyogásból

Tavaly még szentül hittem, hogy elég nekem egy segédmotor ide a városba. Tulajdonképpen elég is volt, de egyrészt rég megtanultam, hogy ami csak tulajdonképpen jó, az igazából nem jó, másrészt elkövettem egy hibát: néhány pillanatra felültem egy nagyobb gépre. Öt méter után egyértelmű volt, hogy elvesztem, végleg. Nagyobb kell, rendszámmal, két üléssel. Vagyis A kategóriás jogosítvány.

Itt még szentül hittem, hogy elég az ötvenes.

Pedig már kezdtem megtalálni az örömöt a kis Why-ban. Egyre bátrabban döntöttem a nyuszifülű Yamahát, amióta megtanultam hátsó fékkel stabilizálni az ívet, és meglettek a jó útvonalak is, ahol két keréken tényleg gyorsabb, mint autóval az alsó rakparton. Nem mondom, hogy nem zavart az a néhány komplexusos szuzukista, aki mindenáron a sarkamra akart lépni a lámpától eljövet, de jól ellavíroztam a forgalomban. Végülis a Why elég erősnek bizonyult a maga nemében: 40-ig jobban gyorsul, mint az autók, és jobb pillanataiban óra szerint megvolt a 70-es tempó is, így egész jól túl lehetett élni vele. (Az ilyen kijelentésekhez persze mindenki tegye hozzá magában, hogy lezárt magánúton, hisz minden ellenkező értelmű feltételezést letagadok.)

A csábítás egy szép, hófehér, 125-ös Honda robogó képében érkezett a nyár végén. Árpád rábeszélt egy próbakörre (mondom, lezárt, magán…) és kiderült, hogy mennyivel fölényesebben veszi az akadályokat, mint a Why. A dupla teljesítmény itt még elképesztő különbséget jelent. 80-ig szakadatlanul gyorsult a gép, a Swifteknek többé nem volt esélyük, sem a buszoknak, sem a kukásautóknak, hogy lenyomjanak a padkára: egyszerűen lemaradtak. Ahol korábban küzdöttem a túlélésért, ott most fölényesen suhantam a forgalommal együtt. Nem is magyaráznám tovább, aki próbált már ötvenesről nagyobbra ülni, az tudja, miről vakerálok itt, aki nem, az Csikós Zsolt előadásában olvashat róla itt.

Ezek után kézenfekvő lett volna, ha egyszerűen felütöm a használtmotoros honlapok egyikét, keresek egy papír nélküli, vagy külföldi papíros 125-ös nagykerekűt, olyat, amilyenből volt azonos külsejű 50-es is, és átülök. Választék mindig van, ott a Piaggio Liberty, Italjet Torpedo, Benelli Pepe, ha tényleg a Why stílusához ragaszkodnék, és tucatnyi más típus, ha nem kell annyira a nagy kerék.

Az egyszerű megoldás egy 50-esnek kinéző 125-ös lett volna. Mint ez a Liberty.

Elég durva csalás, ha a rendőr elkap, biztosan szorulok, de ez nem reális veszély. Manapság már népsport a nagyrobogózás rendszám nélkül. Évek óta látni 400-as Burgmanokat és hasonló nagydarab gépeket rendszám nélkül, és a hatóság láthatóan nemigen tesz – nem is nagyon tehet – ellenük semmit. Nincs azonosító jelzés, városban nagyjából bárminél fürgébb egy ilyen gép, és amúgy sincs kapacitás fantomokat üldözni, amikor komolyabb ügyekre sem jut mindig idő. Egyébként is úgy tűnik, a traffipaxozás államérdek, onnan jönnek a plusz milliárdok, így arra koncentrál a szerv.

A törvény szigorától tehát egész nyugodtan ülhetnék nagyobb robogóra, inkább a bűnözők riasztanak el ettől a lehetőségtől. A robogókat gátlástalanul lopják, legyen akár rendszámos, akár rendszám nélküli, és nincs is nagyon nehéz dolguk, hisz két ember feldobja a kismotort a platóra, és már ott sincsenek. Nemrég vitték el az egyik videós kolléga Suzukiját, de egy nagyobb géppel sem lenne komolyabb problémájuk, hisz a papír nélküli 125-ösök eladása mindaddig nem lesz gond, amíg a hasonló külsejű 50-esekhez nem kell rendszám.

A másik csapda a biztosítás: ha kiderül, hogy 125-ösre kötök segédmotor-biztosítást, a biztosító nem fizeti az okozott kárt, így viszont csak a menekülés maradna. A cserbenhagyásra viszont már ugrik a rendőrség, meg egyébként sem izgat a feszültség, ami a törvényszegéssel jár – sokkal inkább nyomaszt.

Újra tanulnom kell, de most már nem robogóval.

Más egyszerű megoldás viszont nincs, csak a nehezebbik út kínálkozik: motoros jogosítvány kell, hogy legálisan ülhessek nagyméretű, rendszámos, váltós motorra. Kevésbé lopják, és a rendőr sem zaklathat alapból, csak ha hülyeséget csinálok. Cserébe hosszadalmas, drága és időrabló, de ennyit remélhetőleg megér. Ha már lúd, legyen kövér: elhatároztam, hogy a korlátozás nélküli változatot csinálom, és nem 125-ösre ülök, hanem legalább 400-asra, így akár vidékre is leruccanhatok vele, olcsón, gyorsan, konkrét céllal vagy csak az élmény kedvéért. Így országúton sem lesz gond az előzés, sőt, talán még autópályára is felmerészkedhetek.

Nagyjából itt tartottam fejben, amikor márciusban szembe jött a lehetőség. A Motoros Akadémiával kezdtünk közös rovatot, és kiderült, hogy Szabó Attila vállalkozása nem csak vezetéstechnikai továbbképzéssel foglalkozik, de egy ideje motoros iskolaként is működik. Igaz, hogy a Hungaroringre kell kijárni, de a mogyoródi pálya alig negyven perc a szerkesztőségtől, és egyben biztos lehettem: itt az oktatók maguk is tudnak motorozni.

Tavaly már voltam egy vezetéstechnikai tréningen, ahol ebédszünetben szóba került a magyar motoros oktatás színvonala is. Volt szó mindenről, korrupt vizsgáztatóktól megvehető jogosítványon keresztül motorozni nem tudó oktatókig – ez utóbbi meglepő, de nem csodálkoznék, ha tényleg létezne ilyen – így jobb az óvatosság. Végülis nem csak a saját életem, de másoké is azon múlik majd, amit a jogosítványszerzés folyamán megtanulok a motorozás elméletéről és gyakorlatáról.

A tanfolyam elején beszélgettünk egy keveset Attilával, aki elmondta, ők is azért indítottak motoros iskolát, mert a tréningek során számtalan olyan, jogosítvánnyal rendelkező motorossal találkoztak, akit láthatóan az alapokra sem tanítottak meg. “Meg akartuk ismerni az ellenséget, így keveredtünk bele az oktatásba.” - mondta a sokszoros bajnok.

A következő hetek a KRESZ tanulmányozásával telnek – hamar kiderült, hogy sok éves autós gyakorlat ide, gyakorlati forgalomismeret oda, a szabályok változtak annyit, és a tudásom is elkopott annyira, hogy simán megbuknék a vizsgán felkészülés nélkül – de most szentül hiszem, hogy már nincs sok nagymotoros pályafutásom megkezdéséig.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr252877413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nehogymárne 2011.05.06. 08:30:32

mintha magamat hallanám, leszámítva, hogy én olyan helyen tanultam, ahol lehet, hogy tud motorozni az oktató, de ez sohasem derül ki, mert a rutinpályára ki se jön, a forgalomban meg ugye, kocsiban ül. persze tanítani se tanít semmit, csak elmondja a feladatot, úgy ahogy.

ha valamely közeli hozzátartozóm szeretne jogsit, hát majd keresek egy jobb helyet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.05.06. 09:02:08

Vidéken a rendőrnek azért van ideje a traffizás mellett megnézegetni a robogót, és jól meg is kúrnak, ha bukik a dolog. Márpedig általában bukik, mert a rendőr nem (mindig) hülye, csak egyenruhában van. Sok iylen beleszarós kölyök bukott már meg azon, hogy azt hitte, a rendőr sose veszi észre, hogy nagyobb a motor, mint ötvenes. Az, hogy Pesten nem rángat ki a belső sávból csak egy dolog, leszarja, de vidéken azért sokkal kevésbé elnézőek egy-egy ilyen mutatványnál.

determ 2011.05.06. 09:35:29

Ezt a "rendszám nélküliséget" nagyon meg kellene szüntetni. Mégiscsak nonszensz, hogy úgy vehetek részt a forgalomban, hogy nem tud senki azonosítani.
És a bicikliseket is ideértem. Arra is lehetne egy kis műanyag/fém plakett azonosítószámmal, csekély összegért. Lehetne a plakettem személyre szóló (egy bringát azért elég nehéz azonosítani) és épp arra a bringámra tenném, amelyikkel megyek. De ha nincs, a rendőr igenis büntessen meg.

StoneBridge 2011.05.06. 09:35:56

Tudom ajánlani még a 250-es nagytestű robogókat.
Én is 50-esről ültem át, sokáig hittem, hogy elég lesz városban munkába járni. Aztán jött a felismerés, hogy azért sokszor kevés az ereje még a városi használatra is.
Jött az A korl., rendszámosat kerestem, nagytestűt, kényelmeset, hogy utast is vihessek. Nem bántam meg a 250-es választást, az ereje két személlyel bár érezhetően kevesebb, de azt mondom, hogy elég a nyugodtabb haladáshoz.
A 400-600 kategóriából motort vennék legközelebb.

'saztán? 2011.05.06. 09:47:00

egyik robogós a másiknak: "tök jó megirták a interneten hogy nyugottan lehet veretni négycázas robogóval rencám nélkül mert a rendőr tök hüje hozzá és különbensem tud elkapni egy ojanon meg nincs kapa... izéjük sem szóval szabad a pája"

na, kb ennyit jegyez meg ebből a hülyéje, mert a többire nincs rendelkezésre álló memóriája.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.05.06. 09:47:15

Kicsi a világ, én is őket választottam! :)

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.06. 09:52:13

Balázs!
Ez nem is volt kérdés, hogy csak a Ringen próbáltad kihozni belőle a 70-et, de nem ment, mert ugye gyárilag le van fojtva, így csak az elkalibrált óra tévesztett meg. :o)

Tigrisszív 2011.05.06. 09:55:32

Hajrá! Ezt a kört én tavaly futottam le. Ha ez a cikk akkor került volna ki, azt mondanám, hogy plágium... :DDD

Sok sikert!

'saztán? 2011.05.06. 09:55:38

@scheerti: budapesten is terjedhetne a dolog. ugyanis itt leginkább csak akkor van bukta, ha belesetet okoz az illető és nem tud lelépni. akkor viszont jó nagy.
- motort bevizsgálhatja a kpm, amit ki kell kifizetni
- zsebből fizetheti a kárt a károkozó (mabisz behajtja)
- jogosulatlan járművezetés (ha nincs a kategóriára jogsija)
- okirathamisítás (adásvételi)
aztán még ki tudja mi, szóval marhára megéri...

deak.atti 2011.05.06. 09:58:01

Üdv!

Nekem szerencsém volt az oktatómmal, mert ex-táviratos postás volt, úgyhogy az MZ-vel úgy mutatta meg a szlalompályát, ahogyan nekem 2 nap ( vagy inkább kétszer 2-3 óra) gyakorlás után sem sikerült végigmennem. Majd a forgalomban is úgy jött mögöttem kocsival, hogy tudott motoros szemmel gondolkodni, úgy adta az instrukciókat rádión. Szóval, én nem szólok rá egy rossz szót sem. Bár egészen biztos, hogy van ellenpélda is.

DA

deak.atti 2011.05.06. 10:13:17

@'saztán?:

Üdv!

Amikor árultam a kis GN-jeimet (szám szerint kettőt), mindkét motor esetében volt mellette olyan hirdetés is a Használtautón, hogy "50-es papírokkal!". Gyanús volt a dolog, mert a hengertalpba bele van öntve gyárilag a "124 cm3". Kinagyítottam az egyik képet, és úgy ki volt köszörülve/flexelve (nem kívánt törlendő) a jelzés az öntvényből, mint a hétszentség! Ez csak akkor gáz, ha egy olyan rendőr int le, aki előzőleg postás volt (vagy van ilyen rokona/haverja), és pont olyan jól tudja, mint az eladója a motornak, hogy ez bizony 125-ös ...

Szóval, nem tréfadolog, egy motorjogsi árának a többszörösét el lehet bukni egy ilyen játékkal.

DA

GGG77 2011.05.06. 10:26:43

Nagyon, nagyom gondolkodom már én is ezen. Üzemanyagköltség, idő szempontjából a motor verhetetlen.
Csak az 50-es robogó maradt ki az életemből. 10 éve, amikor Görögországban nyaraltunk elég volt 2 robogós nap, hogy rájöjjek, hogy mekkora, iszonyat nagy a különbség az általam bérlet 125-ös (ott simán odaadták a B-s jogsimra) és egy 50-es között, amit haverom bérelt. Állandóan be kellett várnom a havert... :)

atabi 2011.05.06. 10:54:07

tévedésben vagy cikkíró.ha meglesz a rendszámos nagymotorod,bizony be fogod tartani az 50 km/h városban,mert benned lesz a para hogy a rendszám miatt betudnak mérni!(most cseréltem le az 50esem rendszámosra én is) a nyugodtabb motorozás érdekében tartsd meg a robogódat

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.06. 10:58:30

@determ: az a gond csak, hogy Magyarországon vagyunk.

Egy műanyag plakett, meg okmányiroda lenne alapból 15 ezer, annyi, mint a kerékpár maga.

Egy 300 ezres kis 125 köbcentisre a regadó valami 150 ezer forint környéke, vagyis az új árának a fele.

Ha lenne rendszám a robogóra is, az is lenne 15 ezer plusz tuti a regadó.

Ha nem lenne regadó a 125-ösre és B jogsival lehetne vezetni, szerintem senki nem csalna vele.

Ha nyáron csak 15 ezren járnának ilyen motorral autó helyett, majdnem megoldódna a budapesti káosz. De ennyi eszük nincs a döntéshozóknak.

Tigrisszív 2011.05.06. 11:08:17

@Kiszámoló: Tudják ezt a döntéshozók, ne aggódj. Ezért is nem lépnek. Az autók több ellopható adót termelnek...

determ 2011.05.06. 11:18:21

@Kiszámoló: sajnos, mint annyi mindennek, ennek is útjában áll a bürokrácia itthon...

AzHofi 2011.05.06. 11:20:18

Veszek egy verhovinát, belerakok egy T52-es harckocsimotrot, és akkor tök jó lesz letolni a vájpereseket meg a ferráriakat az útról :-)

Dr. Pornó Ottó 2011.05.06. 11:28:12

Mivel a robogó keveset fogyaszt az államnak nem érdeke, illetve érdekellentétes a robogók létezése. Kevesebb benzin, kevesebb súlyadó, kevesebb biztosítás. Szomorú, de ez a szerencsétlen ország már csak ilyen. És ilyen is marad.

mt-03 2011.05.06. 11:31:46

valamelyik motoros topikban irta egy srac hogy megbukott a 125(?)-ossel, mert okozott valami koccintast. a vegen 800e-be jott ki a sporolas... szoval biztos jo biznisz az ilyen. naponta latni nagy ccm-es "robogokat" rendszam nelkul. mar a hangjukon is hallani meg a gyorsulas es vegsebesseg is elarulja oket. de a csucs a 400-as burgmann rendszam nelkul, no meg a 125-os kawa (innova klon) autopalyan rendszam nelkul (pofatlansag csimborasszoja).

fegyvervideoponthu 2011.05.06. 11:38:06

@fegyvervideoponthu: Jah, es ezzel nem azt mondom, hogy vitatom a cikkben leirtakat, csak picinyket kilog a lolab:-)

chiagochico 2011.05.06. 11:40:08

Minden út komába vezet.

korzo 2011.05.06. 11:57:29

Én is A-n gondolkodám, Hajdú-Biharban hol/kinél kéne?

deak.atti 2011.05.06. 12:27:07

@mt-03:

Szia!

"no meg a 125-os kawa (innova klon) autopalyan rendszam nelkul (pofatlansag csimborasszoja)."

Na, az is beteg, aki egy 125-össel autópályára merészkedik. Ha van rajta rendszám, ha nincs. Hát a 90-nel tempózó kamion eltapossa, mint a sz...t! Ritkán mennek ezek a kis motorok 100-nál többet, az a +10 meg semmire sem elég. Tudom, mert 3 szezont legyűrtem a kis GN-ekkel. Azok, ha 90-nél többet mentek, akkor már vagy lejtő volt, vagy hátszél ... ;-)

DA

1+1+1 2011.05.06. 12:29:09

@nehogymárne: Lehet, hogy ugyanott tanulunk? :-)

Igaz, olvastam már néhányszor, hogy nem a jogosítvány megszerzésekor tanul meg motorozni az ember, de nem számítottam arra, hogy ennyire elképesztően pocsék motoros iskolák is vannak.

Nekem is sikerült kifogni egy ilyet. Gyakorlatilag semmit nem mondanak el a legalapvetőbb dolgokról sem. És ami még rosszabb, hogy amit oktatnak, azt is rosszul. Vagyis két dologra nem figyel a motoros oktató: a motorozásra meg az oktatásra.

Egy kiragadott példa az utóbbira (direkt olyan, ami nem kerül pénzbe csak minimális odafigyelésbe). Ha a rádión az egyik tanulóval akar közölni valamit, akkor miért nem lehet előbb mondani a tanuló nevét és utána az üzenetet? Nem egyszer okozott már gondot azzal az oktatóm, hogy nem lehetett tudni, hogy kihez beszél vagy nem lehetett tudni időben (mert a fél órás monológ végén mondta, hogy kinek szól).

Jó lenne, ha össze lehetne gyűjteni a motoros iskolákkal kapcsolatos véleményeket. Kár, hogy erre nincs mód.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.06. 12:29:16

@Kiszámoló: az túl egyszerű lenne.
Pedig minden reggel figyelem a kocsisort: 1 autó benne 1 ember. Ez a mai világban, 400 forintos benyával szvsz qrvanagy luxus.
Be se engedném már a belvárosba azt az autóst reggel 7 és 9 között, amelyikben nincs 2-3 ember még. Ha egyedül jö, akkor vegyen fel Újpest Városkapunál még valakiket. Akkor bejöhet. Vagy mittudomén, de ez már így ultragáz. Szó szerint! Kipufogó-gáz. :o(
Szóval B125!

pimpike_ 2011.05.06. 12:32:01

@chiagochico:
"Minden út komába vezet."

Inkább minden út Komárno-ba vezet... ;)

deak.atti 2011.05.06. 12:32:55

@Kiszámoló:

Szia!

"Ha nem lenne regadó a 125-ösre és B jogsival lehetne vezetni, szerintem senki nem csalna vele."

Hol élsz Te ... ? Nem lenne regadó? Még azt a pár 100 darab 125-öst is meg kell sarcolni, ami ma évente alapból elfogy MO-on. Mert olyan marha nagy plusz bevétel származik (számoljunk kb. 200 darabbal, 150 ezrével, az kb. 300 millió forint), akkor mikor minisztériumok költségvetései tíz- és százmilliárdos nagyságrendek. Csepp a tengerben, na. De kell, mert minden fillér számít Állam Bácsinak. Nehogymá' jobban érezd magad ... :o(

DA

Rc46fi1 2011.05.06. 12:36:52

A mi oktatónk sem mondott semmit a rutinpálya előtt, csak hogy mi a nyomvonal és kész. Még szerencse, hogy amikor csináltam a nagy A-t már 18 éve motoroztam. Mivel nem jött oda segíteni a kezdőknek, nekem majdnem arra ment rá a napom, hogy oktassam őket, hogyan is kell váltani és megkerülni a bóját. A végén gondoltam is rá, hogy alkudok vmit az árból, mert ő helyette dolgoztam. Abban teljesen igaza van a cikkírónak, hogy vezetés technikai oktatókkal jogsit lerakni előny, akárki akármit mond.

mt-03 2011.05.06. 12:49:28

hat nalunk sem volt egy nagy oktatas, a rutinpalyan az volt a mondas hogy benne van a nyomvonal a kresz konyvben (es telleg) amugy meg nezzek valakit aki mar tudja merre kell menni oszt kovessem...

meg is vagtak jopar embert mind a rutinon mind a forgalomban, de nem volt ilyen megkenos meg szemetkedos dolog. a vizsgabiztosok ilyen szempontbol teljesen korrektek voltak. aki tudta amit kell az mehetett tova, aki nem annak probaltak segiteni, csak a tellege benakat vagtak meg (lableteves rutinon, zebranal meg nem allas, stb). penzatadasrol meg szo nem volt (sztem lehetoseg se nagyon lett volna ra), szoval ilyen szempontbol nekem semmi negativ nem volt. elsore sikerult is minden, igaz egy csomot gyakoroltam privatban robogoval, kolcson mocival vilag vegi kihalt helyeken, sot volt hogy autoval jartam be a vizsgateruletet hogy tudjam mi merre, mire kell figyelni, stb.

Kecskebácsi 2011.05.06. 13:03:40

Hát igen. Mikor nyugdíjba mentem, gondoltam átülök valami új 125-ösre, de a semmiért kifizetendő 95kFt visszatartott.
Most egy nagykerekű 70-AgilityCity 4t-vel nyomom, ez csak egy picit gyengébb, mint egy fojtatlan 50-es 2t. Kanyarodáskor nem egy mámor vele besorolni a belső sávba. Annyit sikerült vele elérnem, hogy a rendőrök egyszer rámcsodálkoztak, egyszer meg megállítottak és nézték az alvázszámot, abba van valahol elkódolva a köbcenti. Az az érzésem, hogy rászálltak az ötvenespapíros nagymotorokra.

kovászosUbukla 2011.05.06. 13:44:43

számoljunk kb. 200 darabbal, 150 ezrével

az jó esetben is 30 millió te igen hülye, ülj le matekozni az ovodással, lehet h tanulsz újat.
De elárulom, hogy annyi bevétele se lesz belőle, lefölözi a KPM, dehát 20 milka is marha jó ingyen lóvé 2 ingyenélőnek megvan belőle a szolgálati kocsija persze fizetett benzinnel, hogy rohadjon meg az összes patkány.
Az meg vicc hogy valaki ne bírja egy jó 50-essel a forgalomban, ja hogy judapesten állítólag 70 alatt nem megy a forgalom, kérem akkor meg mi a fasznak oda bármilyen motor? Lehet autóban száguldozni.

Normális ember pedig akkor se basz ki 90e ft-ot a nagy baszott semmire ami a A kat oktatás néven megy ma. Ezzel a nekifutással akár papírhajót is hajtogathatnál a deákokból, hogy aztán lehúzd a retyón őket. Egy havi átlagbér 80%-a, csókolom!

kovászosUbukla 2011.05.06. 13:49:52

"de a semmiért kifizetendő 95kFt visszatartott"

Úgyvan, báttya! Jól is tetted, azért ne szarjunk már magunk alá egy pár napos balhéra egy havit kibaszni.
Aztán 250-300e-ért már egész jó 250-es gépeket kapni.
A vázszámból pedig tényleg röhögve ki tudja olvasni a hozzáértő a köbcentit.

Csakhogy erre semmi jogosultságuk pláne képzettségük nincs a szarfaszú tirpák sündőröknek. Szóval azok meg üljenek vissza a valagukra a klímás szolgálati kocsikba, aztán bamba faszarcal lövöldözzék tovább a hídról legurulókat meg 30-as táblánál rodeózókat, abból van a tuti sarc. ha egyszer melózni egyik se tanult meg az életben.

GERI87 2011.05.06. 14:04:09

"Cserébe hosszadalmas, drága és időrabló, de ennyit remélhetőleg megér."

Ez van, máshogy nem megy.
Persze venni is lehet de...

Nem is értem az ilyenek minek élnek, hosszas drága és időrabló. A végén meg úgy is kampó. Pedig mennyivel kényelmesebb jézus oldalán csücsülni egy felhőn:)

Akinek egy A jogsi ekkora nehézség az el se kezdjen motorozni.
Ha nincs pár nap szabad hétvége mondjuk sörözés meg herevakarás helyett akkor motorozásra hogy lesz?:)
Meg ha tanfolyamra nincs lóvé akkor benzinre, motorra hogy lesz?

jajmár...

"amit a jogosítványszerzés folyamán megtanulok a motorozás elméletéről és gyakorlatáról."

Akinek a mai szint nem elég annál zsigeri szintű balfaszsággal állunk szemben:)
A rutin feladatok valóban könnyűek de aki motorozni akar annál feltételezhető hogy van hozzá némi tehetsége ha már akarja....és neki több nem is kell.

A forgalomba meg szintén nem lehet többet nyújtani.

cazsolti 2011.05.06. 14:42:35

Én sem ajánlom senkinek a 125ccm-es motort jogsi, rendszám nélkül. Engem így állított meg egyszer 2 motorosrendőr Budaörsön, 125-ös honda cross. Nem állatkodtam, 40-el mentem, körforgalomból kifelé indexeltem, kijöttek utánam, és megállítottak. Az egyik nézte a papírokat, a másik kétszer körbesétált a motor körül, és vigyorgott, mint a vadalma. A rendőrök sem hülyék. Jó utat kívántak, de tudták hogy ez nem 50-es. Egyszer csináltam is egy hülyeséget, de akkor megúsztam: Az egér úton kifelé észrevettem, hogy defektes a hátsó kerék. De mivel le kellett mennem pesttől 40-km-re, ezért defektes hátsó kerékkel fel az M1-M7 kivezetőre, és 80-al, rendszám nélkül, defektes hátsó kerékkel húztam el a leállósávban igazoltató rendőrök mellett. Szerencsére nagyon el voltak foglalva az igazoltatással, és nem figyeltek rám, de azért izzadt egy kicsit a seggem mikor megláttam őket. Azóta csak erdőre járok ki vele hülyéskedni, és egy életre megtanultam, ha nagy motor, akkor teljesen tisztán.

deak.atti 2011.05.06. 14:57:46

@kovászosUbukla:

Jó napot. A kultúra ismét kitört belőled ... Csak azér' nem hülyézek vissza, mert ezt a szintet meghagyom neked.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.05.06. 15:05:10

Egyszer vettem Aprilia Leonardo 150-est. Leraktuk a bnőméknél, másnap haza akartam vele menni. Kb 5 km, vidéki nagyváros. A duplasávoson mellém jött a rendőr, rápillantott a mocira, majd intett is le. 30 ropim bánta, azóta nincs rendszám nélküli nagyrobogózás. Ez nem hiányzik.

megint 2011.05.06. 15:09:24

scheerti, pedig itt vidéken is sokan szaladgálnak már évek óta rendszám nélkül, senkit nem érdekel a dolog.

kkn 2011.05.06. 15:28:50

Hehehe, hol van az ilyen lezárt út, ahol "..a Swifteknek többé nem volt esélyük, sem a buszoknak, sem a kukásautóknak, hogy lenyomjanak a padkára: egyszerűen lemaradtak.". Azért, mert a lezárt terület sorompóját nem léphették át? Úgy nem nagy kunszt, hehehe...

kkn 2011.05.06. 15:32:29

Ó, azok a régi szép idők, amikor '90-ben a suli kézipályáján volt a rutinpálya, és jópáran Simsonnal vizsgáztunk nagymotorra, miközben az oktató a haját tépte, hogy legalább ne a vizsgabiztos előtt drótozzuk fel rá a kölcsönkapott rendszámot.
Így lett meg az A márciusban. Azután azok a pechesek, akiknek nyáron volt a 16. szülinapjuk, és csak akkor mehettek vizsgára, már csak korlátozott A-t kaptak.

kovászosUbukla 2011.05.06. 16:22:12

@deak.atti:
magánügy baz+, jó estét.

Számtan korrep bátaszéki kisegítő 3. osztályában.

Mezaro 2011.05.06. 22:47:57

Én is így jártam..

B - kevés - ötvenes - A kétszázas -nyolcszázas ...

Clearvoyance 2011.05.07. 09:39:48

Azok a régi szép emlékek... :D
- Ültél már motoron?
- Igen egyszer, de kettesbe már nem mertem felkapcsolni és különben is kiegyenesítettem a kanyart és a betonkorlát fogott meg.
- Jó, akkor kezdjük az elején.
Az első óra élménye a kettes fokozat volt.

Mezaro 2011.05.07. 12:05:35

@GERI87:

Jézus. Nagy "J".

Kösz.

LucziI 2011.05.08. 16:42:48

Rutin pályán az én oktatóm felpattant elém és végigmente az iskolaköröket hiba nélkül, közbe nekem magyarázta, én mögötte sisakba ültem, na innentől biztam benne 100%-ban. Miliméterpontosan tolta végig a pályát.:)

biohazard 2011.05.11. 13:13:38

@kovászosUbukla: Nem is a hozzád hasonló retardált csóringereknek szól a cikk, hanem azokhoz, akik rendelkeznek némi belátással.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása