Mostanában tyúkanyóban utazom


Egy hete írtam, hogy eladtam a Pandát, és nem sikerült helyette másik, kedvemre való téli autót találnom a pénzért. Igazából arra is rájöttem, hogy városban nem szeretnék kocsival járni, egyáltalán. De munkába azért kell menni, a BKV említésére viszont rosszul leszek. Lehet, hogy léteznek olyan vonalak, amelyeken megfelelő időben jó járni, de akkor, amikor én megyek haza, az 1-es villamos egy tömött, büdös, zajos borzalom. Zenét nem tudok hallgatni rajta emiatt, mellesleg iszonyú az utascsere minden megállónál, ezért félpercenként kavarogni kell. Olvasni sem lehet.


Pandácska utolsó kirándulásainak egyike

Pár hét alatt kristályosodott ki a fejemben a tökéletes megoldás a motorozhatatlan késő őszi, téli, kora tavaszi időszakra. Egy másik motor.

Ne hőbörögjenek, kérem. Elmondom.

Az ötlet: veszek egy robogót télire, rá Tucano Urbanót, ami alapvetően egy sokszorosan szigetelt, részben szőrmebéléses hullazsák, amit a lábvédőre kell szerelni – városiak nyilván ismerik, ilyet használ a futárok egy része. Aztán ameddig csak bírom, azzal járok majd. Ha nem lesz most télen hó, akkor végig, amíg nem lehet megint motorozni. Rendes motoron, mert a robogó nem az.

Hohó, rajtam nem fog ki a XXI. század, a nagyvárosi idegbaj. Beleszerettem az ötletbe, gondolatban azonnal elkülönítettem kétszázezer forintot a célra (hogy honnan lett volna, utólag nem is tudom), rendszámos nagyrobogókat kezdtem keresni a neten. Hogy miért rendszámosat? Mert ha az embernek van egy járműve, előbb-utóbb utast is kell vinnie rajta/benne, ezt tudom, rendszámtalanul pedig nem lehet.

Aztán jött a felismerés, amit amúgy előre is sejtettem. Magyarországon nagyjából kétezer köbcentiig minden robogónak látszó tárgy rendszám nélkül, ötven köbcentisként közlekedik. És hogy a főutakon közlekedő robogók többsége minimum száz köbcentis. Emiatt hihetetlen a választék nagyrobogóból, de az én árkategóriámban csak nagyjából két százalékuk volt forgalmis. Lehet, hogy a rendőr elnéz az Üllői úton rendszám nélkül, 180-nal teperő Gilera GP800 mellett, de két személlyel, vagy mondjuk, a Megyeri-hídon elhúzva azonnal kiveszik a forgalomból, mert ami sok, az sok, az már nekik is pofátlanság.


Gilera GP800, ami nálunk kiváló ötvenes robinak is, holott kétszázat megy

Mit kapni rendszámmal kétszázezer alatt? Suzuki Swiftet, tudom, meg Zsigulit, de most nem erről van szó. Robogóból? Huszonéves Honda Helixet, ami jópofa ugyan, de egy ilyen szerkezetnél ez már komoly kor, még ha az egy Honda is. És a Helixek egyébként is mind fent voltak az árskála legtetején. Meg Piaggio Hexagont, ami tetszene ugyan, de utána olvastam a Népítéletben, és a széteső futóműve miatt elment tőle a kedvem. Ha már százezrekbe kerül, akkor ne essen szét, basszus, ez a minimum. Meg régi Yamaha Cygnust, ami alig erősebb egy feleannyiba kerülő ötvenesnél. Meg indiai gyártású Honda SC 100-at, ami amellett, hogy csúnya, kizárólag csak lejtőn tud két személlyel elindulni, mert egyáltalán nincs benne motor. És még jön az egész tetejére az átíratás, no meg a Tucano – nem, barátom, háromszázezret nem tudok kiadni most, erre.


What a feeling, Helix feeling

Akkor viszont menjünk le a százas alá, legfeljebb nem viszek utast. Legyen hát egy igazi, büszke ötvenesem, amin szinte már szabályos vagyok a közeg szemében. De azért olyan, ami megy hetvenet, ez a minimum, különben az első napon színes Kojak-matrica leszek egy Volvo FH jobb első futófelületén. Épp eleget jártam én az Árpád-hídon mindenféle Daxokkal, Chaly-kkal, macskapöcsnyi szívótorkú Vespa PK50-ekkel, nekem már nincs annyi időm hátra, nem szabad meghalnom.

Olasz persze nem kell, az tönkremegy, szétesik, drága javíttatni. Japán lehet, csakis. Esetleg Kymco, arról már sok jót hallottam. Hogy mennyire amatőr voltam…

Újabb körök a neten, közben az is megfogalmazódik, hogy nagykerekűt sem akarok, mert az nem tetszik, és nehezebben fordul szűken az autók között. Kiskerekűt sem akarok, mert az ráz, szétesik a budapesti utakon. Legyen akkor valami, ami 12-es felnin, vastag gumin gurul. Közben persze a Kymco kiesett, mert alaposabban utánanéztem, milyen, köszönöm, inkább nem játszom statisztikásdisat. Legyen akkor, mondjuk, egy Yamaha BW, vagy egy MBK Booster, a kettő ugyanaz a motor, és nagyon tetszik. 70-120 ezerig van rogyásig. Szédülnek a kavarástól? Pedig én végeztem a munkát, képzelhetik, nekem hogy zsongott a fejem…


Yamaha BW

Kiírtam egy párat, hívom a tulajokat. Milyen a motor, mióta van nála, mit cserélt, használja-e, ilyeneket kérdeztem. Tudom, hogy egy ilyen forgalmi nélküli izével, amit sajtpapírral vesz az ember, nem lehetnek szervizkönyves elvárásaim, de egy picit legalább meg akartam kaparászni, hogy nem lopott, berhelt, rommá tuningolt-e a cucc. A válaszok?

Cserélte, beszámította, most lett neki, van, tudja a fene – teljesen alkalmatlan válaszok jöttek. Hát ezeket a robogókat sosem veszik? Csak csencselik? Lopják? Kapják? Teleportálják a Marsról? Ezek így materializálódnak távoli falvak melletti termőföldek lyukaiban, februári, csípős éjszakákon? Szörnyű. És hihetetlen. Végül, amikor már nagyon untam, szimpatikus hangot hallottam a vonal túlsó feléről.

Nem, a BW már nincs meg, elvitték, mondta, majd folytattuk. Mekkora vagyok, 187 centi? Akkor kicsi lesz a BW, az MBK is, ne vegyek olyat, beverem a térdemet, legfeljebb a Next Generation lesz jó belőle, de olyanja nincs. Van viszont egy Yamaha Slidere, az nem érdekel? Csodás állapotú… Neo’s? Hiszen az drága, néztem olyat is. De nem, ez itt pont nem, ha nem is egy százasban, de 110-ben az enyém, és ráadásul 70-es henger van rajta. Egyszer már volt az övé, eladta, most visszavette, közben levették róla a rezós kipufogót, amivel nagyon ment, így most már csak hatvanat tud, masszívan. Akkor nem kell, bocs. De még beszélgettünk, ha már.

Ez a Slider, ami miatt beszélgetni kezdtünk a siófoki eladóval

Hogy miért nem veszek olaszt. Mert nem akarom, hogy bedögöljön, és utána drága legyen javítani. De a Yamaha BW és az MBK is olasz, ráadásul Minarelli-blokkos, nincs már itt értelme japánról beszélni. És ha nekem megfelel a Minarelli-blokk Yamahában, akkor tud egy csomó olyat mutatni olasz motorban. Hiszen ő Olaszországból hozza a motorokat, van is egy kisebb kínálata belőlük. Siófokon. De persze ha japánt akarok, nem szól bele, jó az, nem vitatja. Csak talán nem vagyok elég tájékozott, segíteni szeretett volna.

Nem volt nyomulós, tényleg, inkább én próbáltam megtudni a legtöbbet, mert robogó-vonalon kevés az infó. Van egy csomó hozzá nem értő csávó egyik-másik fórumon, akik óriási hévvel berhelnek, meg pár kereskedő, akik keveset beszélnek, és mindig dolguk van. Sok hasznosat nem tudok meg egyiktől sem, én nem százzal akarok repeszteni egy ötvenes robogón, amíg szét nem repül a blokk, viszont nem is úgy akarok venni, hogy itt van, ezt vidd. Végre kezeim között volt az információs forrás, próbáltam hát facsarni egy kicsit, megérthetik.

Egy valóban jó kereskedőt látnak

Búcsúztunk, leraktam a telefont. Egy eladó, aki nem tukmál, nem magyarázza nagy hangon, hogy itt ez a Gilera akármi, tuti gép, vigyem, jó lesz ez. Ilyen embertől jó venni. Forogni kezdtek a kerekek az agyamban, nála egy csomó robogót ki tudnék próbálni. Lemegyek hát Siófokra, pontot teszek az ügy végére, még ma este.

Kicsit még körbekérdezgettem ismerősöket telefonon, megint Népítéletet tanulmányoztam, ezeket a Minarelli blokkosokat tényleg szeretik a népek, nahát. Vályi Pista végig hallgatózott a szemközti asztaltól, aztán alkalmas pillanatban benyögte – ő ráér este, szívesen lejön velem. Nálunk volt tesztre a Kangoo Maxi, abba talán be is fér bármi, amit veszek. Menjünk.

Hívtam a srácot, nem baj-e, hogy nyolcra érünk le, és hogy kirámolom majd az egész boltot, mert az összes 80-120 ezer forintos robiját ki szeretném próbálni. Dehogy baj, a bolt a ház mellett van, menjünk nyugodtan, későig fent lesz. Minden motorja szervizelt, átnézett, három hónap garanciás, ezek nem himi-humi lopott, tákolt, berhelt cuccok. Ha nem veszünk, nincs sértődés. Ez a beszéd, öcsém.

Balra az Aprilia Sonic, ami jól ment, de kicsi volt

Tényleg szép készlete volt. Bent, a boltban vagy húsz robogó, kint, előtte a placcon a behozott, szerelésre váró másik harminc. Térdre, imához. Végül négy robit rángattunk elő, egy Aprilia Sonic-ot, az inkriminált, hetven köbcentis, de rezós kipu után kiáltó, gyönyörű fekete Slidert, egy fehér Yamaha Neo'st (micsoda hülye név), meg egy türkiz-metálzöld Aprilia Gullivert. Mind ugyanaz, az összesben az ötvenes, levegős, egyen-Minarelli zizeg (vizeset nem szabad venni, sokkal érzékenyebb, bedöglősebb), még a futóművük sem nagyon tér el.

Műszakilag ez a Neo's volt a legjobb

A Sonic-ot gyorsan kizártam, mert bár csodásan ment, de a kicsi kerék, a szűk hely miatt nem érdekelt. A Slider a jobb kéz csavarintására nekiindult, mint az ördög, de ötven körül csúnyán elfogyott – ez bizony nem elég a Róbert Károly körútnak nevezett motorlapító berendezés túléléséhez. Igazából a Neo's ragadott meg – harapott, szuper fékjei voltak, ügyesen mozgott, a legjobbnak tűnt. De az ülése alatt semmi hely, a lábdeszkája keskeny, Tucano Urbano ide, vagy oda, ezen nem lesz öröm hidegben zúzni.

Jobbra a félkész Italjet Dragster

Pista közben teljesen belezúgott a Gulliverbe (meg még jobban egy ott álló, gyönyörű, aluvázas Italjet Dragsterbe, de az még csak félig volt összerakva, tehát nem lehetett elvinni, hagytuk). Micsoda forma, ezen látszik, hogy olasz, nézd, mekkora raktere van, meg lámpa is benne, „ha raam hálgátsz ézt vészéd még” mondta – imádom, amikor tetszik neki valami, ilyenkor zaftosodik a palóca. Nini, a Gullivernek még földgömbje is van a műszerében, megvilágítva, zsíííííír.

Ezt vedd meg Csikós

Na jó, akkor próbáljuk. Lustább, mint a Sonic, vagy a Slider, de nagyobb is, tényleg kényelmes, Kevésbé fog a fék, picit lóg is a hátsó futómű. De utánanéztem, tévedés, hogy drága lenne az olasz robihoz minden, ezekhez a minarellis gépekhez gombokért kapni szinte bármit. És igazából elég tartósak. A hangja szép, és ebből lehet a legtöbbet alkudni, ráadásul eleve lejjebb indul a többinél.

Pista próbára indul

Tetszik is, és annyira azért nem gyenge – miután mindketten kipróbáltunk, vitáztunk egyet, Pista szerint megfutja a 80-at, szerintem 70 lehet nagyjából a végsebessége. De van neki cekkertartó kampója, széles trepnije, elöl is zárható rekesze, nagy helye a lábaknak. Na meg az a raktér az ülés alatt… Ötvenestől teljesen valószerűtlenül nagy, akkora, hogy nem csak az ülés, de egy külön csomagtérfedél is kinyílik, hogy hozzá lehessen férni. Elfér a nagy űr, mert a tank meg elöl van.

Hazaútra felkészítve a Kangoo gyomrában

Végül nyolcvanötben elhoztam, nem kértem bele új akkut (általában minden vevő kap), télen az úgyis csak megdöglene, rugdalni meg tudok, letojom. Gulliverkli szépen hazaringatózott a Kangoo gyomrában, éjjel megmutattam a Katinak, másnap pihent. Édes egy kis feleségem csinált rá biztosítást, büszke voltam rá, hogy ennyire segítőkész. Aztán rá következő nap nem találtam meg a Gulliverklit a garázsban, boioioiooongggg, Kati elhúzott vele dolgozni. Nem is ültem rá a robogóra vagy egy hétig, minden nap einstand volt.

Kati épp einstandol

Aztán hideg lett, én meg gyorsan rátettem a kezemet. Dolgom volt a városban, autóval képtelenség lett volna elintézni. A kör végén elmentem megvenni végre a Tucanót, azaz Tyúkanyót. Kaptam égi jelet is – az eső abban a pillanatban eredt el, amikor a bolthoz értem. Innen városi tyúk nélkül nem mész haza, szólt le föntről a Főnök. Jó az olaszok kapcsolatrendszere a fentiekkel…

Kézvédő, ami kell

Sajnos a Gulliver fejidomja túl vastag, nem megy rá a kapcsolókat is eltakaró kézvédő, ezért nekem csak ilyen bazi kesztyűm lett a kormányon, ami csak a szélvédelmet látja el, de nem vízhatlan. A Tucano Urbano (postás zsargonban: matyizsák) még ott helyben felkerült, azóta rajta van. Alapos magyarázatot is kaptam mellé.

Szőrme belül

„Belül szőrme, meleg, ráadásul vízálló. Van is a védett részben zsebe, ott lehet például a kulcsot tartani.”

Felfújható a két széle

Aztán. „Oldalt felfújható benne két hurka, úgy merevebb az egész szerkezet. És ott egy flepni az öledben, ha rajta ülsz, visszahajtva, abból kilóg egy nyakpánt, azzal fel lehet kötni nyakba (zógennante henteskötény), ha hideg a szél, nagy az eső. Lent, a jobb sarkánál van benne egy fém drótkarika, hogy a motorral együtt le lehessen zárni.”

Tök jó, mert egy ugyanilyen karika a van alul a Gulliverklin is, hogy ne kelljen bíbelődni a kutyák által lehugyált kerék táján. És a kettőt egy villanyoszlop közbeiktatásával simán átéri a motorzáram. Olasz zsenialitás.

Itt a heveder a leláncoláshoz

Meg a pántok, amiket belülről ki lehet patentolni, az ülésre tenni őket, majd rájuk ülni, hogy a szél ne húzza el a Tyúkanyó oldalát hetven fölött. Erre persze, a végsebesség ismeretében, nem lesz nagy szükség. És van még a gumis szélű takaró, amit ki lehet húzni a henteskötény-pánt mellől, rá az ülésre, hogy ne tócsába üljünk, ha kint hagyjuk a motort az esőben. Bocsánat, robogót.

Kicsit kotyog az eleje, majd tavasszal megjavítom

Az egész szettért fizettem valami 32 ezer forintot, ebből Tyúkanyó olyan 23-24 lehetett.

Imádom.

Kétfelé nyílik a csomagtartó

Azóta csak akkor ültem autóba, amikor muszáj volt – tesztelni kellett, vagy hurcolni nagyot, nehezet. A munkába és –ból járás álomszerű élménnyé vált. Berúgom a garázsban a Gulliverklit, bebújok a kuckóba, megcsavarom a gázt, elkezdem felgöngyölíteni a napközben félbehagyott gondolataimat, majd egyszer csak bent (otthon) leszállok. Nincs stressz, dugórettegés, anyázás, erőszakoskodás, semmi, csak odateleportálódok, ahová indultam. Kicsit olyan, mintha egyedül lennék az üres városban. És Tyúkanyó miatt szinte egyáltalán nem fázom.

Így az ülés sem ázik el

Persze ennek is vannak fokozatai. Voltak ilyen nulla körüli fokok reggelente, akkor már vettem térdvédőt a farmer fölé, mert egy kis huzat azért átjön a trepni és a zsák zárásánál, vékony szélpengeként. Ha majd még hidegebb lesz, felragasztom a Tyúkhoz adott szélzáró szigeteléseket. De egyelőre térdvédőben is szuper, fagyban is megfelel. Ha csípős a szél, maszkot is veszek a sisak alá, mert nem akarok arcüreg-gyulladást kapni. De a Tucano alatt eddig még mindig egy szál farmert hordtam, a hosszú alsót, motoros nadrágot, plusz pulóvert, szigetelőcsíkokat télire tartogatom, a keményebb mínuszokra. Hogy legyen perspektívája a dolognak.

Én nem fázom, nem fázom!

Reggel így persze két perccel tovább tart az öltözködés – amennyi ideig a jeget kapirgálnám az Era ablakairól. Beérkezéskor nagyjából fél perc alatt lemálházok – ez semmi a minimum ötpercnyi parkolóvadászathoz képest. És ahelyett, hogy csatából hazatérő, csodával határosan életben maradt spártai harcosként érnék melóba, vigyorgok, az idegeim kisimultak, készen állok a napi bevetésre. Minél nagyobb a dugó, annál boldogabb leszek, annál nagyobb az előnyöm. És miközben kint valószerűtlenül hideg van, engem egy Tyúk melenget, tök jó.

Ez is szőrme szegélyes

Elmondhatatlanul élvezem, ez a rongydarab minden fillérjét megérte tízszer. Imádom. Ja, a robogót is. Lassan megtanulom a típusát – valami Gilera…, nem, Italjet…, az sem, Piaggio, ja még az sem…, mindegy, valami zöld dolog, mindig felismerem, mert pont olyan a feneke, mint a nyulunk, Döme feje.

Tyúkanyó alatt bungizni jó

Egy dolgon nem sikerült még úrrá lennem – a sisakom nagyon párásodik belülről, legalábbis hidegben, esőben. Ha kibillentem egy kattintásnyit, az még nem elég a párátlanításhoz, viszont már ömlik a könny a szememből. Százezer forintos, pinlockos sisakra meg nem akarok áldozni, a mostani bilim még alig másfél éves. Majd ezt is megoldom, hamarosan.

Az Aprilia 3,6-ot eszik, elkezdtem írni. A végsebessége kezdetben 70 volt, most már 74 km/h, ezzel viszont az alapjárat is felment, annyira, hogy ha állok a pirosnál, a kuplung már tapadni kezd, kicsit kúszna a motor. Ennek hamarosan utána kell állítanom, mert elkopik. Olajat még nem kellett betölteni, eddig bő 300 kilométert mentem, a siófoki van benne. November van, motorozok, nem rettegek a hidegtől, a világ tényleg szép. A csúszástól még tartok kicsit, de ez legyen egyelőre a legnagyobb bajom. Vajon megtaláltam a stresszmentes városi lét egyik alapkövét?

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr842423187

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Békében, egymás mellett 2010.11.07. 08:54:07

A köcsög robogósok! Én mindent megteszek, ők pedig pofátlanul és szabálytalanul…ööö… legközelebb inkább elütöm!...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.11.07. 22:18:28

Mennyivel szebb lenne egy tényleg BELSŐSÉG blog, ahol a hasonló érdeklődésűek beszélgethetnek egy érdekes poszt elolvasása után. Ó uram adnád meg.... Minek jönnek ide ilyen nick-kaméleonok, meg egyéb féleszű trollok? Miért van az, hogy egyes degeneráltak egyetlen szórakozása a másokét elrontani?

Az, hogy én miért megyek be egy behajtani tiloson, rendszám nélküli robesszal, nem magyarázom meg senkinek. Aki nem tenné meg, parkoljon csak, fizessen és gyalogoljon. Én nem fogok. Arra eljárok egy tó köré futni a természet lágy ölén, a városban meg hamar szeretek végezni, ezért bemegyek akárhova. Az, hogy ez teszik-e egyeseknek, vagy nem, arra magasról teszek. Zavarni nem zavarok senkit, baleset veszélye sem magasabb attól, hogy én behajtok, a többi nem számít.

Kár, hogy ide nem csak rendesen kitöltött adatlappal és arcfotóval lehet kommentelni. Szépen szelektálódna a felesleges töltelékemberkék száma. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy mennyi beteg figura mászkál szabadon az utcán, ez egészen elképesztő.

Én a magam részéről nem fecsérelek több szót és időt ezekre az internet szemeteire.

Fogjuk fel őket úgy, hogy ők a szükséges rossz. Mint pl motorozás után (előtt) a tankolás. Van, de nem érdemes rajta bosszankodni, mert attól még ugyanúgy lesz.

Krisi 2010.11.07. 22:18:30

@tessekmondani: egy piroson áthajtó robogós pont annyira bűnöző mint amennyire egy Transit vezetője kamionos :)

a nagy kerék = nehéz manőverezést viszont nem értem, nekem a fixin 28"-as kerekek vannak, de ennek ellenére elég jól szlalomozok az álló autók között :D

akos696 · www.focusauto.hu 2010.11.07. 22:24:54

@Krisi: Köszi.:) De azért direkt nem megyek át piroson, azt nagyon elítélem. Mindennemű balesethelyzetet próbálok kerülni, mint ahogy az egyirányú utcába sem azért megyek szemből, hogy valamikor nekiszánthatok szemből egy autónak. Nem, csak lehet, hogy 5 km-t kell kerülni 200m-ért, ahol robival pont elférek szemben és félreállok, ha pont jön egy autó. Akár egy bringás. És az 50-es táblánál 70-el haladó forgalom miatt sem kell lassítanom, hogy letoljanak, de nem is kell aggódnom, hogy esetleg foto készül rólam.

RÁMBÓGECI 2010.11.07. 22:28:23

és akk most matyiztál már benne...??? :)

tessekmondani 2010.11.07. 22:30:37

@akos696: "Kár, hogy ide nem csak rendesen kitöltött adatlappal és arcfotóval lehet kommentelni."

akkor buknád a piti kis szabálysértéseidet. de semmi akadálya, ha felvállalod, rakd fel a neved, arcképed. nosza!

beszélgess nyugodtan tovább magadban és többesszámban, ez csak a zavarodottságodra utal.

vagy ne fecsérelj több szót ránk, ahogyan ígéred.

Na_mi_van?Semmi? 2010.11.07. 22:42:11

@Csikós Zsolt:

150-ert akár most is viszem Zsolt!
Ha tényleg eladó ennyiért, akkor dobok egy mail címet és jövő héten pakolom fel egy utánfutóra!

Krisi 2010.11.07. 22:48:11

@tessekmondani: teljesen valószínű, hogy amiatt jönne egy százezres csekk a rendősrégtől, hogy valahol azt írod, hogy behajtottál egy egyirányú utcába szemből.

ha szerinted ez így működne akkor van egy rossz hírem.. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.07. 22:52:35

@hálátlan vagy te csikós: Ha nem haragszol, egy kicsit most kinevetlek. Mert hisztizel most is. Pont annyi közöm van ahhoz, mit írsz ide, mint neked, ahhoz, mit ír a Csikós, vagy @akos696: ide.
Te nem érvelsz, csillagbogár, hanem fröcsögsz. Még ha van is igazsága annak, amit mondasz, csodásan elfedi a mérhetetlenül tapló mód, ahogy előadod -de ezt te is tudod, hiszen szánt szándékkal viselkedsz bunkó módjára.
Ahogy a Konvoj című filmben mondták: Szűrd meg a szavaidat! Illetve: Valami baj van a vétellel, csak halk ugatást hallok!:))

tessekmondani 2010.11.07. 23:00:51

@Krisi: 1 ok, hogy akos696 nyugodtan vállalja az arcát, ha már kitalálta.

Csikós Zsolt 2010.11.07. 23:09:09

@hálátlan vagy te csikós:

Kurvára nem voltam alázatos ott sem. És tudod mennyit fogtam a pontonos sztorin? Körülbelül egymilliót- mínuszban. Mert ha nincs a sok szponzor, ha úgy mehetek el az autóért, ahogy szoktam, akkor tovább vizsgálom, és nem veszem meg. De így - nem lehetett. Az az autó meg volt véve, amikor a TC úgy döntött, szerez szponzorokat. Nem volt kiút. Viszont most saját zsebből csinálom... Egyelőre kétmillió megy bele, egy része már benne van, kábé ötszáz, a többi most jön, a szponzorok hazahozatalán fogtam kettőötvenet, max háromszázat. Komolyan mondom, ha nem törik össze, belerokkan a háztartás, így is a határán van.

Én kényszerpályán mozgok, saját névvel, címmel, kattintható e-mail címmel blogolok, szabadidőben válaszolok nem egy, hanem olykor kéttucatnyi kommentelőnek. Munkakönnyítésből muszáj kiirtanom a károgókat, nem bírsz ennyit, hidd el, hetekig lehetne egy-egy poszt kommentjeire válaszolgatni, nyújtani, mint a rétestésztát, de ez nem fér bele.

Ezért a moderálás. Árnyékból, név nélkül, időmilliomosként könnyű.

dacol6 2010.11.07. 23:11:59

Röviden, téligumi robogóra: Heidenau snowtex-havas, latyakos, télvizes útra. Hótlan, száraz útra pedig télen simán jó a nyárigumi. (Az átmenet nehézségeit pedig vállalni kell és plexit feltenni:-)
Az legutóbbi két telet (1-1 hét kivételével) teljesen végig nagyrobogóztam, hóban, fagyban (-14-ben is). Tavalyelőtt még nyári (Bridgestone Hoop), tavaly már téligumival 7 ezer kilométert (Heidenau snowtex). Ha nem esik a hó, kerülve a jégfoltokat kényelmesen mehetsz a városban nyárival mínuszban is, nem kell rá más, no para. De hóban, latyakban a snowtex kiváló. Száraz úton hangos, a poroson meg csúszik kegyetlenül. De hóban, latyakban tényleg kiváló. Egytől nem ment meg, az autósok bénázásától. Ők minden mennyiségű hótól veszélyesebbek télen. A nyári veszélyfaktor százszorosa! Amit kerülj el két keréken tapasztalatlanul: a (nagyobb) havazás napja+1 nap. Míg jómagam kiadós hózás idején is egynyomon egy nyomon (értsd: két keréken egy kitaposott kocsinyomon) behaladtam a munkába (47 km) megcsúszás nélkül, addig 10-15 autós csusszant el centikre mellettem, miközben sálat, sávot, rádióadót igazítottak, párát töröltek, a nyárigum'stenéhez fohászkodtak és csak vak szerencsén kerülve el balesetet. Mondjuk én vidékről járok be, városon belül télen sokkal könnyebb. A nyári gumival kegyetlen érzés mikor elindult az első kerék oldalra a friss hóban. Egy tized másodperc alatt kiver a víz. Ilyenkor láb és robogó letevés. A tukkánó felfújható tömlője egy telet bírt, aztán eresztett. A megoldás (ha nyáron nem kell összehajtva tárolnod), befecskendezni vizet és rányomni szerelőhabot telibe. Kemény, tart, nem ereszt.
Fontos: a mociról a sós trutyit gyakran öblögesd le tiszta vízzel fagymentes helyen. Nagyon csúnya dolgokat művel már egy tél alatt is.

Csikós Zsolt 2010.11.07. 23:17:23

@dacol6:

Ja, láttam már sómarta robogót, szörnyen néz ki. De hiszen a Gulliver tiszta műanyag, nem :-)?

hálátlan vagy te csikós (törölt) 2010.11.07. 23:24:26

@streetsta: Nem haragszom, nyomassad csak. Ha jól sejtem, hogy te szállítod a kis "menedzser játékokat",(muhahaha) amikkel ez a sok nagy gyerek játszik a szerkesztőségben, ezért, ha nem haragszol nem adok sokat a szavaidra mivel úgy is fogalmazhatunk, hogy egy kis fizetett bérenc vagy!

Figyi, nem nagyon érdekel a kis világotok, meg hogy kit sértettem meg vagy kit nem, egyszerűen csak leírtam a kendőzetlen véleményemet és nem sokat gondolkodtam rajta, hogy kulturáltan fogalmazzak-e, egyszerűen felvettem a csikós hangneméhez leginkább illőt, és kész.
Erre gyorsan mellébeszélt valamit aztán kimoderált.

Nekem ez a sztori ki is merült, nem kell ezen pörgetni magatokat. De látom neked(is) épp kapóra jövök, ráérsz, nincs kivel beszélned és tolod itt a nagy dumákat. Toljad csak! Ha lesz időm majd válaszolok!

Jó-jó, rászartam az asztalra, amiről eszel és mivel elfogult vagy, ezért persze, hogy utálni fogsz! Nem is várom el az ellenkezőjét!

Aki meg egy kicsit is objektív tud maradni az tudja miről van szó.

hálátlan vagy te csikós (törölt) 2010.11.07. 23:32:31

@Csikós Zsolt: Gyanítom, hogy összejöttek a dolgok és az lehet annak igazi oka, hogy így felhergelted magad a hozzászólón.

Nem akarok én itt cigánykodni, csak bennem egy világ omlott össze, amikor olvastalak. Egyszerűen ezerszer okosabb ürgének tartottalak így ismeretlenül is, mintsem, hogy idegből írj hsz.-t a saját postodhoz.

Mert az egy dolog, hogy ohmm mindenhol beszól, és nem tudja visszafogni a véleményét, de nekem te össze sem vagy hasonlítható vele!

Mindenesetre köszönöm a válaszodat és azt kívánom, hogy jól alakuljanak a dolgaid!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.07. 23:44:25

@hálátlan vagy te csikós: Dehogy utállak, aranybogaram, pont jó passzban vagyok, ezért kitűnően mulatok rajtad. Van olyan ember, akitől még a fizetett bérencezés is csak kuncogást vált ki.
Valóban, vasárnap este van, most nem sok csinálni valóm van, kikapcsolódom, és neveletlen trollok hepciáskodásán mulatok.
Remélem elnézed nekem, hogy a te elvárásaid csak igen kis mértékben befolyásolják az én tetteimet, ezért kijelentem, nem utállak! Sőt, mi több, szeretlek!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.07. 23:46:27

@Csikós Zsolt: Te, koma, figyelj, most jövök rá, hogy le kellene cserélned az avatarod!!:))

RÁMBÓGECI 2010.11.07. 23:52:18

ruzsa sándor a lovát ugratja... vagy milyét.. csikaját :)

ti is inkább a nagy kifordított fekete szőrös muffba tolnátok könyékig...

úgy kell nektek a tyúkanyó, mint kismajmoknak a szőranya...

önigazolást vártok egymástól elrobogó kis életeteken tűnődve

Edd China 2010.11.08. 00:03:21

Zsolt!
Bár már az előző írás után is utaltál rá, hogy kétkerekűt vettél, de reméltem hátha hátha csak megtévesztés és helyette ezt választottad: www.sopianaedeluxe.blog.hu/2010/09/08/csipkerozsika_a_ferencesek_utca_42_ben

Milyen nagyon jó írások születhetnének a felújításából/javításából, minden hétre jutna valami! Na de majd most, ha elviszik a Vespát! :D

Nagyapám még a nagy plexire és láb előtti idomra esküdött a Simson Starján amikor dolgozni járt vele. Nem is értette, hogy miért szedtük le, sokáig mérgelődött rajta.

Furcsán néz ki ez a védő cucc, de hasznos az biztos. A robogók térd-lábfűtése (már amiben van) mennyire hatékony?

RÁMBÓGECI 2010.11.08. 00:20:11

asszonyt is lecserélhetnéd má... oszt nemkén ilyen messzeségesbeli képekkel kozmethikázni...

Loading... (törölt) 2010.11.08. 00:23:30

@streetsta: Hehe, a fizetett bérencezésre az érintettnek szerintem a "kuncogás" a legtermészetesebb reakció. A kínos szituknak a nevetéssel lehet a leginkább elvenni az élét.

A "neveletlen troll" meg EPIC FAIL! Hát így viselkedik egy neveletlen troll, szerinted?!

És mindenképp' nagyon hízelgő a beismerés, hogy ha csak "igen kis mértékben" is, de az elvárásaim befolyásolják a tetteidet.

Csaj vagy?! Mert akkor dobok egy puszit! :*

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.08. 00:55:28

@Loading...: Nyuszifül, a kínos szituációk nem így néznek ki. Voltál te már olyanban, biztos vagyok benne, és az a közelében sem volt annak, amikor egy troll azzal sérteget, hogy fizetett bérenc. Ha kicsit elgondolkodsz, még tán arra is rájössz, miért kapitális marhaság, amit írtál.
Természetesen igen kis mértékben az elvárásaidnak megfelelően cselekszem, hiszen válaszolok neked.
Bár csaj nem vagyok, de nyugodtan dobj puszit, ne szégyelljed az érzelmeid, nagyon elfogadó vagyok a mássággal kapcsolatban (jó, mondjuk van olyan, mikor inkább elfordulok, de hát ízlések és pofonok). Legfeljebb ez egyike lesz a be nem teljesült kapcsolataidnak. Felnőtt ember vagy, fel kell tudnod dolgoznod az ilyesmit.

Antiq 2010.11.08. 01:07:18

Rambó,te valóban geci vagy. Csótány,csimasz,hernyó,féreg - ilyesmi. Ha szerencséd van,nem futsz össze Csikóssal,soha. Mert ha igen,a fejedre húzza azt a matyizsákot,örökre.

Loading... (törölt) 2010.11.08. 01:19:45

@streetsta: Ajaj, ebben már nem volt sok kraft! Attól félek ez ide már kevés lesz! Fáradsz.

Ha mennyiség versus minőségről van szó, akkor én inkább a minőségre szavazok. Neked is ezt ajánlom. Te nem vagy troll, minek erőltetni.

TC-vel bratyiztok-e?! Erről beszéljél! Naugye! Nincs is miről beszélni!

Homofób-e vagy?

A sok nyuszifül, meg bogárka, meg tököm tudja még mi miatt gondoltam, hogy.. Tudod!

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.11.08. 09:15:04

@Csikós Zsolt: Érdekes lenne amúgy egy összehasonlítás, bangkoki motorosokat összeereszteni a pesti autósokkal. Biztosan nagy lincselés lenne a vége, ha elkezdene Pesten 50-60 motoros a piroslámpánál thai stílusban előrecsorogni az autók között. Lehet, hogy még lövöldözés is lenne belőle - néhány sofőr részéről.

Érdekes, de a bangkoki közlekedésben nagyobb biztonságban érzem magam motorral, mint Pesten egy kisebb autóval. :)

Kawás fiú 2010.11.08. 09:32:21

Zsóti!

Párásodás ellen BABA TUSFÜRDŐ a plexi belsejére,majd langyos vízzel leöblíteni.Csak öblíteni,hagyni hogy a víz magától mossa le,utána kézszárítóval,kompresszorral,hajszárítóval cseppmentesre fújni.Tuti 3-4 nap páramentes felület.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.11.08. 09:55:13

Hejj, elolvastam a kommenteket. Kemények vagytok, mint egy Josh&Jutta hakni playback nélkül!

-Aki a Csikóst fikázza, az esetleg gondoljon bele, hogy hány cikk nem készült volna el, ha Csikósnak nincs mindig valami reszelni való motorja/autója. Ha otthon ül és sárgarépából farag sakkfigurát, vagy cigánymeggybefőttet készít birsalmából, akkor nincs Imola-beszámoló, nincs Ausztria, nincs Ornbau, nem írja le a nyaralásait, nincs veterános haver frissen elkészült kocsijáról cikk, nincs járművásárlós beszámoló, se semmi. Ha Csikós röhögve meglengetné a hatósági lófaszt és posztolás helyett a családjával lenne, akkor menne a hőbörgés, hogy a TC egy kalap szar. Szopás lenne, ha Winklernek minden este össze kéne fújkálni Papp Tibi Avensisét festékkel, hogy legyen valami belterj poszt is:)

-Sipos úr, tisztöllek-böcsüllek, általában egyetértünk, most is. Csak azt nem értem, hogy miért mászol le mindig önként a lövészárokba?:) Napnál is világosabb, hogy nem meggyőzni akar a dorid, hanem legyőzni, ha közben le is tud anyázni, attól csak neki lesz jobb. Fölösleges, én mondom.

-Azt se értem, hogy aki nem akarja elolvasni, az miért nem megy át a Velvetre? Ott nem haragszik senki, ha nem olvasod el.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.08. 10:08:32

@scheerti: Óóó, hát most ilyen kedvem volt. A trolloknak csak egy töredékével állok le vitatkozni. Most volt hozzá hangulatom, jólesett. Néha ilyen is kell, egyébként általában csak ingatom a fejem, aztán kattintok tovább.
Ha most Loading-hálátlannak szereztem pár jó pillanatot, csak örülök neki, de tényleg, néha a frusztrált embereknek is kijár egy kis őrjöngés.
Nem kell komolyan venni az ilyesmit, súlytalan dolog ez. Olyan, mint amikor a gyerek hisztizik, ordít. Ha csitítgatod, nem érsz vele semmit. Viszont ha hergeled, hogy hangosabban, nem hallom!!, akkor még te is jót mulatsz rajta, hogyan dagadnak az erek a torkán-homlokán:))
Innen üzenném neki, hogy csókoltatlak, cukipofa!:)

kriszlc4 2010.11.08. 11:06:31

Csiki úr!Ha már tényleg ezzel a megoldással akarod a telet átvészelni, akkor miért nem gondizol egy "olaszmódi nagyplexiben" is.Most voltam Genová-ban és ott szinte minden robin van és a felsötest is védet lesz!Söt olyat is ládtam,aminek ugy lett a kialakitása hogy a kezelőszervekig is leért.Persz nem valami desinges de hasznos!!!Balesetmentes közlekedést!Krisz

Csikós Zsolt 2010.11.08. 14:08:08

@kriszlc4:

Drága, baromira, és fölül nem fázom.

Blád_ 2010.11.08. 15:48:19

Miért nem csinálsz valami ilyesmit?
1 mehetne a tyúkanyóba, 1 a felsőtestre:
www.onroad.hu/motor/bemutato/812/

ripaCSikós 2010.11.08. 17:07:26

@Csikós Zsolt:
Nem tudom mit kombinálsz a fanatikus fejedben, de ebből a balhéból a legjobban úgy jönnél ki, ha a nagyobb rohadásokat bestoppoltatnád, aztán alapozva nyersen hagynád az egészet mejd felbasznád az ebayre ugyanannyiért ahogy vetted, akkor lényegében egy príma veteránalapot venne valami burzsuj kraut fasz, viszonylag olcsóért és baszhatná bele a millióit amik odakint azért gyorsabban teremnek mint idehaza, szóval egy ilyen mókuskerék mint amibe te ezzel beszálltál nem magyar embernek való. Garatmélyen beszopattak ezek a buzi svédek, amit ott műveltek az a leg gennyesebb autónepperkedés példatára lehetett volna, az a tipikus hülyevénfaszvagyok és mellette még fillérbaszó is. Idehaza is találsz egy valag ilyen seggfejet, aki a szarát salamon kincséhez hasonlatos hozáállással akarja elpasszolni, sok vén barom.
A sztori majdnem biztos úgy lenne igaz ha azt mondanád h a vén hülye valszeg jutányos áron pattintotta ugyanúgy felújítani, aztán a haverjaival szétburították abban a műhelyben, barmoltak rajta egy jó adagot, a meló minősége kb ugyanakkora fos mint akármelyik Berh-Elek fasznak valami hazai dűlőfalu sufniban, aztán párhetes tanakodás után rájött hogy ezzel kurva nagyot bukna, erre ugyanazzal a lendülettel felbaszta egy vonzó áron az ebayre, számítva rá h valakit úgyis bepaliz vele, te meg beszoptad.
Ilyenkor konstruktívan ugyanaz az eljárás mikéntje: szétbasztátok, belefeccölöd a foltozás árát, aztán áron alul továbbpasszolod, hogy valaki folytassa a leckét amit elkezdtél, még lehet h lóvéja is több lenne rá.

Ha meg itt játszod nekünk a kretén vadász szerepét aki szopni jár a medvéhez és a hülyéje még rá is játszik, hogy még jobban megszopja akkor meg nem itt kéne felemlegetni ezt az elbaszott litániát, meg a keresztet amit magadra vettél.
Eleve mi a fasznak kell reklámoznod hogy mire vállalkozol, a picsa köze nincs hozzá a seggfej tibikének meg robikának, vettél volna ki 5 nap szabit, lebeszéled a karesszal, felbaszod magad egy fapadosra retur jeggyel, aztán elmentek megnézni a gépet, az egész megállt volna 30 rongyba fejenként, amibe a jegy került, utólag meg elmondod hogy fasza hetem volt, legalább láttam valamit a kibaszott svédországból (faszom se lenne kíváncsi a tetves hülyéire) Helyette neked össznépi cirkuszt kellett csinálni belőle, akkor meg vigyorogva edd a szaroskenyeredet, úgy kevésbé szánalmas mint sírni a hülyeség miatt.

ripaCSikós 2010.11.08. 17:21:34

@Antiq:
te meg mélyen kussolhatnál ha ennyi kevés humor meg irónia érzék nem szorult beléd
@hálátlan vagy te csikós:
Jó, kurva ügyi gyerek vagy, egyszer elég beleokádni a fórumba, utána már mindenki tudni fogja hogy te mennyire rühelled a csikóst, valszeg nem is leszel egyedül vele, a folytatásra meg senki nem vevő, szerencsére a csikós az nem a buzi tibike vagy seggfej robika, aki ordítva nyúlkál a cenzura gomb után és szántja fel az egész szarra való cikkjét, mert sorozatosan kiderül hogy egy nagy kupac szar és mindenkitől max egy lebaszást kap érte.
Nem, a csik sportszerűen kint hagyja az okádékodat tehát nem kell 5x elismételni más nem olyan nehézfelfogású mint te. Joggal besértődni meg asszem reálisabb lenne egy firkász baromsága helyett a szarházi kormányra pikkelni aki színtől független önti a szart a hülye fejedre, hogy utána ilyen helyeken éld ki a szaros komplexusaidat.

Loading... (törölt) 2010.11.08. 18:08:21

@anyád a szúnyogok: Te köpedék, most te csinálod a szart?! Mit ugatsz itt? Ennyi eszed van?! Don't feed the troll! Igaz? Aztán meg anyáztok, ha válaszol. Te is csak egy ingerszegény fasz vagy! Oszt' itt meg keresed a "kalandot"! lol

A téma lezárva, hiába, elkéstél faszikám! Tegnap kellett volna itt lenned, te senkiházi! Ezzel a muszáj voltál megmondani (még másnap is)szarsággal meg gyorsba' minősítetted is magad meg a komplexusaidat te okádék, frusztrált, senkiházi magyar, te. Elkéstél, vágod?! A téma aktualitását vesztette! Too late!

Ilyen jelentéktelen gyökerekre sehol nem várnak, ne is fáradj a válasszal, le se szarlak! A "szarházi kormányra pikkelést" meg meghagyom neked, te kilátástalan gané!

End of story

tessekmondani 2010.11.08. 18:36:08

bontott robogó plexit nagy választékban szigetszentmiklóson lehet kapni, egy robogókereskedőnél. nevet, címet nem mondok, mert még reklámnak veszik egyesek. én is vettem már ott, 4-5e ft környékén volt egy óriási kézvédős plexi, konzollal, szinte karcmentes állapotban. ha pont a gullira való nem is lesz (azért jó esély van rá), de bármilyet fel lehet rá rakni, csak konzolt kell hozzá hajlítani. ugyanez a kereskedő a "v" aukciós oldalon is árul "t" kezdőbetűvel. nem nehéz megtalálni, csak plexire kell rákeresni. lényeg, hogy 15-20e helyett 5e-ből is meg lehet úszni egy jóminőségű szélvédőt. és, hogy mennyit is ér egy ilyen? pl. nem kell lehajtott plexivel motorozni télen, párásodás is le van tudva.

Robinepper 2010.11.08. 19:39:44

@105tc: Én lennék akitől a srácok a Gullivert vették. Nem kell azon a kuplungon állítani semmit (amúgy nem is nagyon lehet, max. rugót cserélni), hanem az alapjáraton egy kicsit visszaállítani, ami némileg "felkúszott". Az oka szerintem hogy az új tulaj jobban hajtja a vasat, mint az előző,és most égett ki rendesen a kipufogó. Ezért megy egy kicsit jobban is. Amíg itt volt, jó volt a beállítás. Amúgy a garancia nem azt jelenti hogy a motor nem fog esetleg meghibásodni, hanem ha ez bekövetkezik megjavítom. csá.

Csikós Zsolt 2010.11.08. 19:43:36

@Robinepper:

Jó a nick :-))))

Én is ezt szajkózom, alapjárat visszateker, oszt csá.

Lehet ezt burkolatmegbontás nélkül is vajon? Meg állítanék a kormánynyak-csapágyon, azt?

Nagyon szeretem, kösz, hogy rábeszéltél!

Csik

muz 2010.11.08. 19:48:15

Az utolsó három hsz-től eltekintve.......................jéééézus atyaúúúúúúúristen!!!!!!

Hát ezért ilyen népszerű pl. a mónikasó,meg a többi szemét.

Robinepper 2010.11.08. 19:56:06

Úgy rémlik kisebb burkolat bontás nélkül, egyik sem megy, de most nem tudom pontosan felidézni a gép anatómiáját...

Figyejjémmá 2010.11.08. 20:03:32

Én meg megjegyezném a rambo és többi nem emltiett trollnak.. Elmentek ti a bánatos hét nyelvem daloló büdös retkes édes mamátok méhébe, és abban megfordultok 8 köbméter rőzsével! Honnan veszitek ti a jogot bárkit leugatni, bárkit leszolni, és bárkinek a családját belekeverni? ! Pláne Katit a szátokra venni? Szanaszét recskáznátok magatokat, ha a képzeletbeli barátnőtök ilyen lenne, mint Ő.Igen Ő kedves, toleráns, családszerető, és belefér a tűréshatárába a férje mániája.Nektek max. a kezetek maradt, ami nem ennyire megértő.. fárad, hideg, durva... van ez így.. nyomorék trollok..
Amit meg Csík tett.. Hát nem tudom A tc egyik legjobb arca, leg olvasottabb írója. A sokak szemében senki Pista a másik.. Ők valakik..akik megszerettették velem ezeket a rideg vasakat..
szóval kussoljatok. majd, ha, neadjisten ennyit elértek a trollkodáson kivül, akkor vau..addig öblöget.. nem hármasban.. alapjáraton.Ok?
Csík Neked meg:
tolj rá egy téli papucsot.és hajrá!

BTO11 2010.11.08. 20:11:30

eszem faszom !+8 fokba ugy megfázott a jobb lábam bokától csipőig
kb . hónapja sima gatyába a yamaha champ-en hogy szinte üvöltve aludtam.
faszt motorozni +10fok alatt akármibe is.
akár robogozni is.
izületi gyilkosság.
max füthető ruhába,kesztyübe.
lessssz neked Csikós izületi problemed 50 felé.

Figyejjémmá 2010.11.08. 20:22:55

Továbbá +10 pont Streetsának a " Fizetett bérenc"-nek a lelki ápolásért.. ide a bemutatott dilibogár kéne, belerakni ezt a pár féltengelyest, és dejólenne.... amugy megjegyzem.. a bérencet fizetik.. a fizetett bérenc az mi... :D

muz 2010.11.08. 20:37:11

@BTO11:

Huszonéve motorozom.
Amíg nem volt asszony,gyerek,"egzisztencia".
Addig úgy évi 20000km tudtam menni(néha többet)én is úgy gondoltam,hogy tizenfok körül még ellehet menni.
Most olyan 10-13000km jön össze és nem vagyok válogatós.Hoztam már ki a vasat -6C-ban is. Mert motorozni meg kell:-))

Loading... (törölt) 2010.11.08. 21:07:21

@Figyejjémmá: "Honnan veszitek ti a jogot bárkit leugatni, bárkit leszolni" - Nekem is ez volt a problémám! Csík kezdte. Most te folytatod. Grat!

Figyejjémmá 2010.11.08. 21:14:02

@Loading...: a teollkodásos összes ténykedésezeknöl basod aláschan.. eddig máshol kentétek a fekáliát,most itt.. vagy neadjisen egyik nickedet szólitottam meg? Ez egy blog azoknak akiket érdekelnek az autók, motorok, és nem a ki szól be nagyobbat. Csík kezdte.. a nebasszz.ő aztán az a kötekedős alak.. hogyne..

Figyejjémmá 2010.11.08. 21:15:56

trollkodásos ténykedésekböl.. bocs. hirtelen felindulásbol elkövetett gépelés.. közel trollkodás, de van rá alibim. :D

gnme 2010.11.08. 21:22:30

@Csikós Zsolt: az engem is érdekel, mióta megvettem valami nem stimmel (mórikál teljes egyenesfutás helyett, vagy csak annyira direkt a kormányzás, hogy nem tudok hozzászokni, de mindig korrigálni kell.. vagy csak sokat iszok és nem megy az egyenes :P :-D), álló helyzetben ha hintáztatom :-)) .. nem kifejezetten kottyan, izé, csak majdnem. Olyan nyúlós.. nem fasza na.

Szoktak ezekkel (nekem aerox van) egykerekezni? ... már úgyértem tisztán első keréken fékezni-mutatványozni, az okozhat ilyet? Ez mit von maga után, csapágycsere? (villaszárból nem szivárog olaj)

Antiq 2010.11.08. 21:39:10

@anyád a szúnyogok:
Ne legyél már ilyen süket,baszki. Én pusztán annyit mondtam,hogy a családot ne érintse az anyázás. Feleséget (gyerekeket) piszkálni fasság és kész. Nem irónia vagy humorérzék,hanem gyökérség kérdése.
De mit magyarázkodok neked - amit előzően írtam,az Rambónak ment.
Na,béke. Amúgy ne engem basztassál Ubul,mert értékelem a szöveged.

Csikós Zsolt 2010.11.08. 21:46:01

@Loading...:

Ezt a játszóteret mi hoztuk létre. Ha úgy veszed, meg vagytok hívva itt dumálni. De aki randalírozik, kitesszük.

Ha valaki azzal rabolja mindenki más idejét, hogy nem olvassa el, ami a posztban van, és olyanokon kezd el nyavalyogni, amiről azt hiszi nincs a posztban, az azt jelenti, hogy lusta volt olvasni, de azt azért nem bírja ki, hogy más idejét ne csessze el. Hát ezért a dorgálás, ezért a modera. És én tényleg nagyon ritkán, csak extra barmokat moderálok örökre. Általában nem is moderálok, ameddig van időm és cérnám, próbálok párbeszédes formában maradni. Azt hiszem, pont nem rám kellene vetni ezt a követ...

De igen, néha már én is fáradt vagyok, sok a basztatásból (ne feledd, hogy a kommentelőt egy ember basztatja, a blogolót meg néha egy tucat), ez egy erősen aszimmetrikus szerep. És EZÉRT az idegrombolásért senki nem fizet meg. A betűk leírásáért igen, de ha hiszed, ha nem, egy fillérrel nem kapok többet, ha posztolok, ha kommentelek, ha bármi.

És kár a céges öntudatot felhozni, mert az ehhez nem elég :-)

Figyejjémmá 2010.11.08. 21:55:03

@Csikós Zsolt: Téli gummát dobj a köszörüre! Megéri! Hidd el!rodeóztam hóban eleget.. eleinte vicces volt. kb 10-20 méteren át.. A plexi nem hülyeség. hátszélel még haza is visz benya nélkül.. :) de amugy tényleg nem árt. sokat fog.
@anyád a szúnyogok: ez itt kérem motoros témás blogos dolog. Majd ha a Dezső is csak 1 nyomon halad, akkor sziveskedjen idenyáladzani pontonos témában kérem! :) El tetszett tévedni! :)

Figyejjémmá 2010.11.08. 22:01:06

@Csikós Zsolt: Amugy részemröl nagy döbb volt,és kellemes meglepetés.. Évi akkor röhögött nem kicsit, mikor odáig jutott, hogy Kati lenyulta a guliverklit. :D Ennyit mondott: Na látod? Ezért maradunk mi mindig talpon. :D

muz 2010.11.08. 22:09:09

Zsolti!

Haggggyad már a f@cba!

tessekmondani 2010.11.08. 22:17:16

@Csikós Zsolt:

ezt írtam én: "'saztán? 2010.11.07. 15:01:26"

ezt meg te válaszoltad: "Csikós Zsolt 2010.11.07. 16:12:58"

erre egyesek felkapták a fejüket, te meg tegnap délután óta ezzel cseszed el az időd egy részét. ha normálisan válaszolsz, nem moderálsz ki ezért ("'saztán? 2010.11.07. 15:01:26"), most nyugi van. apropó, meddig tart a bünti 'saztán?-nak?

Dzsony 2010.11.08. 23:35:29

@Csikós Zsolt:
"150-ben fogom kitenni tavasszal. Akkor elmegy ennyiért. "

A mai árakat nézve sajnos azt kell mondanom, hogy teljesen normális ár egy ilyen Specialért. Csak titiokban reménykedtem benne, hogy talán "Pandaáron" juthatok hozzá! :)

Breacher 2010.11.09. 00:28:11

stalker: a robogó azért nem motor mert robogó. Benne van a nevében. Egyébként is: "Ez nem motorbicikli drágám. Ez egy csopper!":)

A poszthoz: ahogy én látom teljesen fölösleges volt ennyi szarakodást meg rohangálást bevállalni. Nem lett volna egyszerűbb valami kis köbcentis endurot választani városi közlekedéshez? Ugyan úgy fel lehet szerelni télre (tessék tanulni az emlegetett futároktól) plusz sokkal gazdagabb a kínálat ami megfelel a teljesítmény/ár/rendszám állította követelményeknek. Arról nem is beszélve hogy Csikós úr nem kedveli a robogókat.

Edd China 2010.11.09. 02:58:02

@Breacher: Naja, egy ilyet megnéztem volna hogy teljesít: www.onroad.hu/motor/bemutato/1850/?E=0#HSZ+

Kinézetre nem rossz.

Csikós Zsolt 2010.11.09. 07:51:35

@tessekmondani:

akkor elismétlem:

„Olasz persze nem kell, az tönkremegy, szétesik, drága javíttatni.”

"butaság."

Ezt a cikkben később ellenpontozom.

Csikós Zsolt 2010.11.09. 07:57:05

@Dzsony:

De hát az lehetetlen...

180-ért ennél rosszabb van fönn a neten, hiányos, törött, a többi ilyen 300. És ha kimész Imolába, akkor látod, hogy ezeket a japánok, hollandok, angolok felmarkolják tucatjával, borzalmas áruk lett, a hulladékáras Vespa már nincs. Már az indexesek - amik sokáig sokkal olcsóbbak voltak ezeknél a régieknél - is megdrágultak, de nagyon. A régiek meg még drágábbak lettek.

zöldi 2010.11.09. 08:05:05

Tegnap kipróbáltam 2 robeszt, egy Gullivert és egy Sh Fiftyt. Ez a kis kerékkel könnyebb manőverezni elmélet semmilyen szinten nem állja meg a helyét, ki kellett volna próbálni egyet.
Tény, a Gulli messze nem olyan gyilkos, mint egy 10-es kerekű gép, de nagyon nagyon messze volt az sh menetkomfortjától, nem is beszélva arról, hogy minden kanyarba úgy akart beesni, meg maga alá fordítani a kormányt, mag az sh úgy viselkedett, mint egy rendes motor, helyben megfordult, nagyon jó a féke, rugóni is hajlandó a gulliver pattogásával szemben. Mindehhez annyit, hogy az Sh egy 3 motorból összetákolt csótány volt, szemben a gyári fényű, 10 évvel fiatalabb gullivernél. Egy dolog viszont vitathatatlan: az SH csúnyán elmaradt utazósebességben.

tessekmondani 2010.11.09. 08:11:45

@Csikós Zsolt: értem én, de a kérdésem másra irányult. igazságtalannak érzem, hogy én ki vagyok tiltva az első "on" kommentem miatt, miközben az offolókkal pedig leálltál vitatkozni.

zöldi 2010.11.09. 08:12:57

@BTO11: Baromság, 4. telet nyomom évgig, semmi bajom. Fel kell öltözni rendes ruhába azt kész. Ja, nekem tyúkanyóm sincs, csak kézmuff, azt is csak 0 fok alatt teszem fel.

Csikós Zsolt 2010.11.09. 10:38:44

@tessekmondani:

Látod, visszajöttél...

Néha több a türelmem (például, ha nem reggelire vár a család, vagy már az ajtóból üvöltenek a gyerekek, hogy apa már megint nem jössz velünk biciklizni?), néha kevesebb.

Ez itt nem egy válaszadógép, hanem egy ember, aki hétvégén dolgozik, két pici gyereke van, és csak a hétvégén látja őket. Arról nem tehetek, ha a szerelős cikkeket a TC hétvégére tervezi be. Ez a saját, csendes tiltakozásom.

Edd China 2010.11.09. 15:17:49

@Csikós Zsolt: Vannak a tiédről valahol képek?

tessekmondani 2010.11.09. 17:10:16

@Csikós Zsolt: elég lett volna egy igen, nem, majd visszaengedlek, vagy soha, buktad a nicked, majd máskor nem javítasz ki, ebből tanultál remélem, stb, bármi, akármi, valami...

csak így utólag nézve az általad sérelmezett időrablás, amit okoztam neked nem nagyon állja meg a helyét. annyit írkáltál már ide emiatt, hogy jobban jártál volna, ha nem is moderálsz.

ha majd a városban egy nagydarab tyúkanyó megveregeti a válladat és kedvesen rád mosolyog, gratulál a bringádhoz, gondolj majd rám. peace!

E28 524TD 2010.11.09. 20:54:11

Az óra elemének a cseréjéhez ki kell bontani a helyéről a műszeregységet mindenestől. És ehhez le kell húzni az elektromos csatlakozókat is. Na azokkal csak óvatosan mert könnyen törnek. Tapasztalat :-(

domeq 2010.11.09. 21:16:35

Ennyi pénzből kényelmesen el BKV-zok. Az a 3-4 hónap elviselhető.

Tomchy 2010.11.09. 21:31:36

@Kawás fiú: Én ezt borotvahabbal ismertem. Olyan, mint a tisztítóhab, és pár napig nem párásodik a plekó. Extrém teszt, de a fürdőszobatükrön is működik, csak rövidebb ideig.

Tomchy 2010.11.09. 21:34:30

@muz: Off. Ha tudnád, hogy a Kawádról néhány kép szerepel a "Legszebb motorok" mappámban???

BTO11 2010.11.09. 21:41:14

@muz:
akko az izületeid ropognak cimbora!:)))
anno varrattam magamra motorosruhát,kihiztam ,motort eladtam,4 éve robogozom "motorozom?" ujra a városba 50ccm-l.
robogózott ismerősöm télen is ,siruhába.
csak szerintem fütött ruha,de az horror ár.

BTO11 2010.11.09. 21:45:44

@zöldi:
felöltözni rendesen????
vajon mennyi is????
ropogni fognak a TE izületeid is .majd ha jobb kézzel rakod a bal kezed a kocsi ajtókilincsére belüről akkor gondolj rám,és az igazamra.
igaz én oszlopontoszos mukás vagyok ,de nem villanyász.

Breacher 2010.11.09. 21:46:13

@BTO11: síruha? Mondjuk én is észrevettem hogy a téli robogósok elenyésző részének van rendes motoros cucca a bukót leszámítva.

Nesty 2010.11.09. 22:20:19

@Breacher:
Sajnos a robogosok legtobbszor nem csak a teli oltozetnek, hanem a normalis vedofelszereleseknek is hijan vannak.

Breacher 2010.11.09. 23:47:29

@Nesty: Motoros cuccba az is beletartozik de amúgy igaz. Nem hibáztatom őket, én is a saját káromon tanultam meg a megfelelő ruházat fontosságát. Kérdés mindenki olyan szerencsés e mint én.

Edd China 2010.11.10. 02:06:30

A legjobb megoldásnak télre: http://www.onroad.hu/motor/bemutato/869/!1

Igaz "kicsit" költségesebb.

gumitamin 2010.11.10. 10:20:48

'vizeset nem szabad venni'
Aztán csak vizest vettél.

muz 2010.11.10. 15:39:12

@Tomchy:

Most már tudom és örülök:-))
Amúgy melyik kawám?

zöldi 2010.11.10. 16:57:47

@BTO11:Egy kordura thermos kombó 50-60 ezer, egy windstopperes maszk 2500, aláöltöző 10e. Ha nagyon messze megyek, felveszem a fűthető alsóruhát, amit 5e forintból csináltam. JA, kesztyű 5e.

Tomchy 2010.11.10. 18:44:58

@muz: A piros GPZ750
bikepics.com/pictures/1661188/
(Remélem nem tévedek...)

Gyönyörű ez a jószág, első motort keresek épp, de bevallom, ilyen izmos big bike-ot kezdő motornak nem tudom, hogy meg merjek-e venni. De ilyen számomra a MOTOR.

zöldi 2010.11.10. 21:09:00

@Tomchy: Volt kis GPZ-m, utána Zephyr ezzel a gpz blokkal. Imádtam őket,de ilyen öreg Kawát ne vegyél. Zselékocka váz, pilincka futómű, fék nincs. És '90 előtti motorokhoz nem is rendelhető gyári cucc. Pedig ebbe a blokkba kelleni fog, inkább előbb, mint utobb.
2000-2004 Bandit 600, én azt mondom.

Tomchy 2010.11.10. 21:19:26

@zöldi: Megértem az álláspontot, tetszik is a kisBandi, de 600+regadó fele indul, annyi pénz a világon nincs... nekem erre. Én egy Yamaha XJ 600-ra spórolok most, ráadásul azon tanultam. De azért köszi a tippet!

muz 2010.11.10. 21:47:36

@Tomchy:

De jó kis gép volt és csak a mátrában jött ki a futómű gyengesége.Volt,hogy 960 km-t mentem egy nap alatt és nem voltam összetörve.De sajna igazat kell adjak zöldinek,nem nagyon van szép állapotú ezekből az öreg vasakból,Mondjuk én néha kikapok egyet-egyet.Ha megnézed az adatlapom a bikepics-en láthatsz még pár kuriózumot.Volt egy 900-as ninjám is,patent egy vas volt az is.

Tomchy 2010.11.10. 22:33:24

@muz: Megnéztem. Kicsit még mindíg sárga vagyok. Leginkább a GS 650 miatt. Az valami fenomenálisan szép. De a sárga 550-es is ott van!
Grat a kollekcióhoz!

zöldi 2010.11.10. 23:05:48

@Tomchy: XJ 600 Diversion, '91 utáni?
Az kellemes motor, jó választás.

nabazzmeg 2010.11.11. 14:44:40

Hát, Csikós Úr, sztem. motorozzon télen a rövidrágos rossz fene, az.
Egy perecelés súlyos sérülést hozhat és a kockázata jóval nagyobb, mint jóidőben.
Fiatal betyárként még elmegy ez a virtusoskodás, de öreg fejjel ?
Télen minden jobb a motornál, még a bicikli is, de még egy 2T trabit is inkább választanék, mint motort.
Dehát mindenki a maga cseresznyétlenségének a pogácsa.

Breacher 2010.11.11. 16:24:15

@nabazzmeg: télen jobban fáj ugyan az az aszfalt?:)
Nem lehet egy lapon említeni a biciklit meg a trabantot a motorral. A motor bármilyen időben a leggyorsabb és leghatékonyabb közlekedési eszköz városban. A kényelmén lehet vitatkozni de mint a mellékelt poszt is mutatja azért a kényelmen lehet javítani.

Robis 2010.11.15. 22:00:58

Csikós úr, azt vágod, hogy a csomagtartó fedelét lecsavarozva, még egy teniszütő is befér az ülés alá? vagy egy két méteres deszka is? :-)

'saztán? 2010.11.16. 16:06:11

"Egyébként robogóval járok, letojom."

milyen kis felvágós. :)

donphobos 2010.11.22. 18:53:50

Gondoltam olvasok egy kis motoros blogot, látom hogy Csikós írt. Erre valami eszméletlen anyázásos böfögés-hörgés lett belőle megint. Hát gratulálok mindenkinek, aki benne volt, tényleg. Ez a magyarság, egymást marni, fikázni, a kicsinyes rosszindulat. De jó hogy nem kell naponta ezt a szart néznem, hallanom és éreznem. Én vagyok a hülye hogy idejöttem olvasni, kár volt... :-(

mesterember 2011.01.05. 08:28:15

Futárkodtam 1 évet, a telet lábzsák nélkül csináltam végig. Egy ilyen "tyúkanyó" csak akadályozott volna, viszont a sínadrág-bélelt gumicsizma összeállítás tökéletesen bevált, még a nagyobb mínuszokban is. Az az igazság,hogy az erős eső sokkal kellemetlenebb, mint a hideg. Persze a kézzsák az elengedhetetlen.
Marhaság, hogy a Piaggio Hexagon futóműve tönkremegy. Volt egy 250-esem. Ugyan ezzel már nem futiztam, de elég sokat mentem vele. Strapabíró, gyors, ás keveset fogyaszt - kb.3 és fél litert. Sajnos a karburátor csak 150'000km-t bírt ki, és ez,mint megtudtam,általános ennél a porlasztótípusnál (Honda). Ennek a javítása bizony nem olcsó, de állítólag meg lehet hosszabbítani az élettartamot néhány csepp, a benzinhez adott 2T olajjal.
(Kedves Csikós! Mégegyszer "Gulliverkli"-nek nevezed a Gullivert, megkereslek és lelőlek.)
Üdv, jó motorozást :)

mesterember 2011.01.05. 08:43:14

Ami a vizes blokkot illeti: a vízhűtés - elvileg - több hibalehetőséget hord magában, az eredmény viszont jóval hosszabb motorélettartam. Mire egy vízhűtésesnél elromlik a vízszivattyú, vagy kilyukad a radiátor, a léghűtésest viheted is motorgenerálra, mert elkopik.

Csikós Zsolt 2011.01.05. 10:05:31

@mesterember: De miért baj a Gulliverkli? Hiszen kicsit olyan, mint egy űrhajó, a neve meg majdnem ugyanaz... vagy nem néztél Mézgát?

domeq 2011.01.05. 14:45:25

Én használnám a 125/250 gépet, Bp-en és összesen napi 80 km ingázáshoz is.
MERT:
Olcsóbb, gyorsabb, nem korlátoz a MÁV/VOLÁN/BKV menetrend, zöldebb, mint az autó.
Remélem minél hamarabb lehet B jogsival vezetni. Mert a motoros jogsi ára + motor ára azért sok.

Vaandor 2011.01.06. 22:04:25

Ha már feléledt a téma, hadd kérdezek rá: Milyen arányban van mostanság (fagyban-jégben) használva a Gulli? Csak kíváncsiság.

Csikós Zsolt 2011.01.07. 09:59:46

@Vaandor:

Pocsék. December közepe óta nem ültem rajta. Először szállítanom kellett egy csomó mindent Erával, majd beteg lettem, utána dec végén volt egy Renault tesztautó, ami után beültem egy Volvóba. Évek óta nem ültem ennyit tesztautóban egyszerre :-)

De hétfőn visszamegy a Volvo, jön elő a Verkli.

Speedygonzi 2011.05.17. 17:08:48

@Csikós Zsolt:
Szia,
Van folytatása a történetnek?
Mik a végleges tapasztalatok a téli robogózásról. Kiváncsi lennék a tuci, meg úgy komplettbe a téli szezon kiértékelésre.
Örülnék egy hasonlónak cikknek.
köszi,
Speedy

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.18. 10:58:52

Nekem ebből a posztból az jött le, hogy autóval nehéz parkolni, ráadásul sokba kerül; ám télen sem reménytelen kiváltani robogóval/motorral, mert vannak korszerű ruházatok, de olyan drágák, hogy költség szempontjából ugyanott vagy, mintha autóznál, leszámítva a könnyebb parkolást, a dugók elkerülését.

Én nem motoroztam, nem is fogok, de az a termoalsó érdekelne, mert máshol is jó lehet. Kár, hogy nincs hozzá link...

Mics Bjukenen hadnagy 2015.11.07. 12:47:40

Na eddig szoktam olvasni a cikkeket: "Rendes motoron, mert a robogó nem az." Van váltós motorom is, ezt a sznobizmust meg utálom.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása