A hűtőbordák szeánsza

 

Már pakoltunk: Winkler kabátban állt, Csikós öltözött, én meg éppen lecsaptam a laptop fedelét. Sipos „Streetsa” Zoltán ekkor érkezett. Egy pillanatra megfékeztünk – ha ő jön, jön vele a mesevilágból is valami.

Táskájából helikopter került elő, arcán a mosoly igazolta, hogy ez már megint nem mindennapi csemege. Amikor mindannyian kitomboltuk magunkat, foghegyről kibökte: a Katanát megnézitek? Egy pillanatra a kereszthuzat is megmerevedett, mi meg azonnal lódultunk a lift felé.

Ma is futurisztikusnak számít

Zoli márkahű: egynégyes mattfekete Intruderét már ismerjük, nyers durrogása fülünkben visszhangzik. Na de a sosem látott, de mindig firtatott Katana? A 750 köbcentis bukólámpás? A nyolcvanas évek igazi perverziója? Egymáson átgázolva futottunk ki a céges lichthófba: arany-gyöngyházfehér-fekete szoborként állt az ajtó előtt.

A fény is szívesen játszik a Katanával

Ezt már nem a német Target Design rajzolta: a 84 lóerős S3-as Katana elvesztette német minimalizmusát. Enjoy the high level of riding technique – hirdetette az idom matricázása. A Suzuki Full Floater rugós tag és a Positive Damping első villa kifejezetten modernnek számított, jól vezethetővé tette a motort.

Összefoglalták a lényeget: néhány mondatban leírták, hogy miért jó motor ez

Csikós azonnal a múltba révedt, előkerültek a japán emlékei és a magyar jelenben futott össze tucatnyi kulturális párhuzam – az egykor jövőbe mutató motort a sci-fi világa és a képregények ihlették. Mára a bukólámpás Katana szoborrá nemesedett: Sipos Zoli is nekigyürkőzik, hogy illő módon helyrepofozza. Ígéri, hogy lekerülnek a repedt gumik és elöregedett csövek, visszatér az elbujdosott kettes fokozat, talán még a megkopott vázelemek is újraaranyozódnak.

Winkler leballagott a mélygarázsba, és egy perccel később már ott állt a 2008-as Yamaha XJR 1300 a nyolcvanhármas Suzuki mellett – ha nem nézzük a részleteket, bizony a Katana tűnt modernebbnek. Csikós is felbuzdult, jött az XJ900-as az új, selyemfekete idomával kifelé, és én sem késlekedtem: felhoztam a GS1200SS-t.

Mintha a Joe Bar egy elfelejtett epizódjából jöttek volna

Egymás mellet állt a négy motor, két Suzuki, két Yamaha, a '83, '85, '01 és '08-as évjárattal – az udvarban téblábolók csak saccolgatták, melyik a legöregebb. A fekete GS-em tűnt a legöregebbnek, kerek fejidoma még a hetvenes évekbe nyúlik vissza, Csikós és Winkler gépei mintha egy korszak szülöttei lennének – csak a Katana állt kortalan korpuszként: fényes fekete orridoma és a lecsukott lámpája még ma is felfoghatatlanul űrhajós.

A szélén két Suzuki, középen a Yamahák

Nem volt ionizált víz a hengerek falában, nem voltak elévülő design csalafintaságok. A négy motor körül megálltunk egy órára. Jó volt elmélázni a részletek felett, jó volt meglelni a különbségeket és tetten érni az időt. Nyolc kerék, tizenhat henger, huszonnégy év – a hűtőbordák szeánsza a szerkesztőség előtt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr961081034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odb 2009.04.23. 13:37:55

Hű. Nos, talán a visszapillantók adnak némi támpontot, a visszapillantó csak ritkán hazudik :)

lazlo85 2009.04.23. 14:03:36

bukolámpás katana?nem is tudtam hogy létezik ilyen! atom! kéne!

gin74tonic 2009.04.23. 14:16:51

nem tudtam van ilyen katana, sot, egyaltalan motor ami bukolampas. becsukva a lampa nagyon cool, hogy milyen kinyitva? hat nem szep, de valoszinu nem is volt szempont hogy szep legyen mert ugyis akkor van szukseg a kinyitasra ha sotet van, akkor meg ugysem latszik szep e vagy sem :)) okosak a japanok!!! mindig tudtam:)

Fjoe 2009.04.23. 14:28:13

Nekem az xj900-ról a régi mad maxes motorosbandák ugranak be, főleg ezzel a színnel. Nekem 1 87-es xj600asom van, gyári fehér-piros-kék szín összeállításban, de még mindig ki lehet vele motorozni a világból :))

Ratnet 2009.04.23. 14:31:09

...hááát, számomra nem ez a 'klasszikus', nyers Katana. Ez már inkább egy újradizájnolt valami.

Apropó, Katana: www.katanacentral.co.uk/images/download/yoshi-1100.jpg

DBandesz 2009.04.23. 14:42:00

Katana : Instant Get.

XJ 900: restaurálni, mutogatni ign, motorozni nem. (Bocsi Csikós Don, azért a respected változatlan)

XJR1300: a Másik Instant Get. Ha még egy félidom is lenne rajta, maga lenne a tökély.

GS 1200: Régi favorit, de halványulófélben.

Mindegyik motor hordoz magában a korából rengeteget, mindegyikben van báj, erő, játék a fényekkel, az ívekkel. Szépek.

konti10 (törölt) 2009.04.23. 14:51:55

GSX és XJ ! Volt szerncsém hozzájuk... 5 perce fülig ér a szám az emlékektől.

Geri001 2009.04.23. 15:28:42

azér fejbe vágnám aki kitalálta ezeket a fajta felniket!
a műanyag idom is rohadna meg de utálom!
a 80-as évek perverziója" az biztos!

bezzeg a régi nóta: amikor még egy motor ugy is nézett ki mint egy motor és nem volt rajta más mint fém meg gumi!

inkább veszek egy MZ-t!

nagy átbaszás ez!
az anyagot kisporolják lesz helyette gagyi olcsó műanyag az ár meg marad és aszondják ez menő meg ez az uj dizájn...fujj
smucigok!

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.04.23. 16:30:09

Akarom vissza az öreg Unitrak -ot ! :(((

Már vagy 12 éve hogy mást boldogít, de azóta is az a MOTOR nekem.

Kíváncsi lennék, hogy ebben a négyesben melyik elé/mögé helyezkedne időben: szemetes konténer méretű fejidomával, piros-szürke-kék-dajcsland fényezésével ?

Ja: és a Joe Bar-os kép nagyon "élt".. :)

Mammut8 2009.04.23. 16:51:20

A banditnak nagyon nem áll jól ez fejidom, a katana szép.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.04.23. 16:58:56

@Mammut8: az nem bandit. még a váza is más. csak a blokk ugyanaz.

muz 2009.04.23. 17:22:30

@Harlequin: Szerintem a felni kawa, a sisak Rőmer CP2 vagy 3 nekem volt,szerettem.

muz 2009.04.23. 17:23:46

@gin74tonic: Amennyire tudom csak kanadába akartak ilyet vinni meg az usa-ba véletlenül került európába egy szállítmány.
Ha igaz.

Pistabá 2009.04.23. 18:23:42

Ismerősömnek volt 1100-as katana, jó motor csak nekem túl ráhajolós meg a köbcentijéhez képest valamiért elég röviden áttételezett, 180-ál kilencezret forgott (bár lehet hogy ez nem a gyári áttétel volt)

Krisi 2009.04.23. 18:51:22

@gin74tonic: Pusztán kötekedés, de akármilyen napszakban világítás nélkül motorozni kész életveszély, ráadásul a kresz szerint is folyamatosan égnie kell a lámpáknak.

De ha leállítod a kávézó elé, akkor kurvajól néz ki csukott lámpával :D

dasboot 2009.04.23. 18:59:33

Elég lapos lett ez a poszt.Szerintem nem túl érdekesek ezek a fiatal motorok.Az én öreg Z 750-esem sztem izgalmasabb.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.23. 21:04:28

Óóó, kedves Baowah, az a Joe Bar Team, amit belinkeltél!!! Vajon merre lehet több kis Joe Bar Team sztorit találni? Mindjárt neki állok kutakodni, úgyis eszembe jutott múltkor, hogy kellene Joe Bar Team kutatást tartani.
Ami a New Katanát illeti: Pistabának igaza van (csak nem a VW-s Pistabá, csókolom?), kicsit fekvős ez nekem is, de ez a motor számomra egy szobor, egy ikon. Ezt a gépet már kölyökkoromban is tátott szájjal néztem a Tamiya makett-katalógusban, 1985-ben. Egyszerűen a retinámba égett a formája. Mikor ez a gép eladóvá vált, muszáj volt megvenni. Sajnos az elmúlt jónéhány évet csak porosodással töltötte -ezért is repedeztek meg a gumik, módjuk sem volt elkopni. Nagyon régóta tervezem, hogy csavarszintű restaurálást kap, csak ugye az időhiány (mindig van nagyságrendekkel fontosabb projekt). De most, amikor elkezdett sütni a nap, elő kellett kaparnom, felakasztani egy próbarendszámot, és beindítani. A megöregedett benzin olyan büdös volt és annyira rosszul égett, hogy füstölt a motor -nem kéken, de nem is igazán feketén. Inkább szürkén. Miután kapott vagy tíz liter 100-as benyát, és ment vagy 30-40 kilométert, enyhült a szag, de még nem az igazi. Muszáj lesz restaurálni, ez a motor megérdemli, hogy makulátlanul csillogjon.
Amennyire tudom, Japán, Auszrália és a Britek kaptak belőle -még Kanada is rémlik, de nem fogadnék rá. Van egy Motorradom, amiben röviden tesztelik, de ennyi. Hozzánk is Japán belpiacos motor került, a Red Baron jóvoltából.
@Mammut8: Hidd el, élőben nagyon bitang az eSpereS! Mondtam is Baowahnak, mikor ülőpróbát vettem rajta, hogy ha felpattan rá az ember, maga is átalakul és kisvárosokat akar feldúlni és szüzeket erőszakolni:) Ja, és láncot pörgetni a feje felett, ugye.

ElGatoNegro 2009.04.23. 22:23:55

Hehe...a házunk előtt bandáztok mi?!
Ha következőre ott üvöltetitek a motorjaitokat, akkor én is leviszem az XJR-em :ODDDDD

dextercapo 2009.04.24. 00:11:48

katana : instant get . talan meg valami retro , japo belpiacos 250-es , max 400-as is - az igazi nekem tul hosszu - nem szerettem a hosszu tankot es a tavoli kormanyt.

szamomra a joe bar team valahol a gt450 , mach III es a z650 kornyeken ert veget .
a z650-est (csakis a regi gombolyut , semmi limitalt vagy custom elhajlas) meg ma is ... szeretnem .

egyebkent menet kozben lehet nyitva a lampa - akkor lesz olyan a legellanallasa mint a nagykatananak :)

zöldi 2009.04.24. 07:14:57

@streetsta: Nagyon egyben van a gép, gratulálok hozzá. Én első körben a sportszűrőtől szabadulnék meg, az csak a legyeket fogja meg.

zöldi 2009.04.24. 08:18:20

Ja, amúgy a post kicsit csalódás, mert azt hittem, leglaább megzavarjátok a gépeket valami teszt erejéig---

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.24. 08:54:04

@zöldi: Jaja, már rajta vagyok az ügyön (talán van is ideillő doboz). Igaz engem inkább a gyári állapot visszaállítása és a hipercsendes üzem elérése (már amennyire ez ugye lehetséges ennél a motornál) vezérel.
Ja, és szerintem ha összeáll a gép egyszer, talán Baowah hajlandó lesz tudósítani róla, vezetési élmény, miegymás...

ZsoltK 2009.04.24. 09:58:33

@streetsta: Istenem, hogy ez a "Joe Bar Team" mekkora! A belinkelt helyen a harmadik oldalon az első három kép. Zseniális. Mekkora geg! :D

Találtam neked linket egytől hatig: www.4shared.com/network/search.jsp?searchName=joe+bar+team&searchExtention=&submitButton=Search&searchmode=2

Hu (törölt) 2009.04.24. 11:08:58

Nálam az XJR a favorit,bár a GS se lenne ellenemre.

Szabi01 2009.04.24. 16:20:10

Hogy jött ki az a 24 év?

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.04.25. 08:42:53

na jo, lehet, hogy 25 :)

Streetsa, nekem van öt Joe Bar albumom.

Katana750 2014.01.18. 18:21:42

A szentségit. Most szembesültem a ténnyel,hogy van márkatársam. Legalábbis 2009ben volt. Az enyém 1986os. Sajnos a nyitóelektronika (omron) bekakilt. Esélyem sincs másikra, pedig a sógorom Kanadában próbálkozott(tőle van a gép)venni de eddig nem sikerült. Isten tudja mióta járok találkozókra, de még normál Katanával is ritkán találkozok. Erre itt van ez. Nem semmi!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása