Biztos van, aki nem látta a Top Gun című filmet. Ez az a mozi, amiben az ifjú Tom Cruise egy szörnyen menő haditengerészeti pilótát alakít (naná, minden haditengerészeti pilóta, aki F-14 Tomcatet repült, szörnyen menő volt, menőbb, mint Mr. Cruise valaha is volt, de ez mellékszál). És a Maverick hívónevű pilótának volt a filmben egy motorja is: egy ilyen Kawasaki GPZ900R Ninja. A film átkozott nagy siker volt, olyan divathullámot indított el, mint kevés másik. MINDENKI vadászpilóta akart lenni. Divatba jöttek a repülős dzsekik, az aviátor napszemüveg, sőt, szerintem a tengerparton röplabdázók száma is jelentősen megugorhatott az izzadt testű Tom Cruise hatására.
Hogy a Kawasaki GPZ eladásokon meglátszott-e a filmes szereplés, nem tudom; de sokak retinájába beleégett a piros-fekete fényezésű, telematricázott motor. Olyan sokaknak, hogy a japán Aoshima piacra dobta a Top Gun Kawát, amit pár évvel ezelőtt én is beszereztem, és mostanáig a polcomon pihent. De hirtelen elkapott a makettezhetnék, kibontottam, és nekiestem. De menet közben rájöttem, ez a kit lényegesen szebb és részletesebb annál, hogy csak úgy, az útmutató alapján, a dobozban található alkatrészekből rakjam össze. Részletfotókra van szükségem.
Így találtam meg a dán Mik Andersen honlapját, aki annyira vágyott egy ilyen motorra, hogy megépítette a saját replikáját. Nem teljesen pontos, aki igazán bele van buzulva a témába, megtalálja a különbségeket az eredeti és Mik motorja között. A honlap ráadásul meg is könnyíti az összehasonlítgatók dolgát, olyan, a forgatáson készült fotókat oszt meg, amiket én még korábban nem láttam.
És természetesen összeszedte a hozzá hasonló kattantak motorjait, mert, nem meglepő módon, mások is vágytak ilyen Maverick-motorra, és elkészítették a sajátjukat. Van német Kawa, meg kaliforniai, portugál, svéd és belga replika is, mindről több fotót találhatunk az oldalon, sőt, felsorolja a motorra ragasztott matricákat, olyan képekkel, amik alapján mindenki elkészítheti a sajátját, sőt, a Maverick dzsekijén látható felvarrókat is listázza, méretekkel, képpel.
Az a baj, hogy a sok jó fotó közt nem találtam olyat, ami elég részletesen mutatná meg a 900R-et, pedig én szeretnék látni részletfotókat a motorblokkról, az ülés alatti részről, a futóműről, szóval mindenről. Ezért most az olvasókhoz fordulok: kinek van egy ilyen, mindegy milyen színű, de lehetőség szerint eredeti állapotú Kawasaki 900R Ninjája? Nagy segítség lenne, ha itt, Budapesten vagy vonzáskörzetében találnék egyet, amit körbefotózhatnék. Az építésről a kisautóblogon részletesen beszámolok, akit érdekel, ott majd követheti.