Tegnap este Budapesten, a Szabadság híd budai hídfőjénél ellenőrizték a robogósokat a rendőrök. Két motoros járőrrel találkoztam, akik éppen egy ötvenesként, tehát rendszámtábla nélkül használt Vespa ET4 125-öt nézegettek. Aki azt hiszi, hogy egy ilyen rendőri ellenőrzést könnyű megúszni, ha levakarjuk a robogó hengerűrtartalmára utaló jeleket a burkolatról, az jó ha tudja, hogy amikor odaértem bringával, már ki volt emelve az ülés alatti sisaktartó vödör és a rendőrök elemlámpával keresgélték a számbeütéseket a blokkon, illetve nézegették a gép vázszámát, mivel ebből is kiolvasható a hengerűrtartalom, bizonyos esetekben.

A rendőrök nem nyilatkozhattak, de nem lennék meglepve, hogyha mostanában egyre többször tartanának hasonló ellenőrzéseket, és nem csak Budapesten. Hallottunk is ilyesmiről, állítólag vidéken néhol még a gépek végsebességét is ellenőrizni tudják. Egy segédmotor legnagyobb tervezési sebessége 45 kilométer per óra, mármint a törvény szerint. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál megint napirendre került az ötven köbcentisek rendszámosításának kérdése, még mindig nem találják a Béke téri bankrobbantót, aki egy rendszám nélküli, vélhetően százhuszonöt köbcentis enduróval menekült immár kilenc hónapja, illetve pár hete a szerkesztőség előtt tépték ki egy nő kezéből a táskáját, aki nem sokkal korábban több millió forintot vett fel a Flórián téri OTP-ben. A támadó robogósokról csak annyit tudunk, hogy az egyik talán szürke színű volt, a másik meg mintha fekete lett volna. Egyiknek sem volt rendszáma és bár két autós is utánuk eredt, esélyük sem volt elkapni őket.
Az utolsó 100 komment: